Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumundan:
Başbakanlık Vakıflar Genel
Müdürlüğünden:
Elektrik Mühendisleri
Odasından:
Pamukkale Üniversitesi
Rektörlüğünden:
İller Bankası Anonim
Şirketinden:
İzmir Deniz İşletmeciliği
Nakliye ve Turizm Ticaret Anonim Şirketinden:
İstanbul Ticaret
Üniversitesinden:
Bingöl Üniversitesi
Rektörlüğünden:
Nevşehir Hacı Bektaş Veli
Üniversitesi Rektörlüğünden:
Abant İzzet Baysal
Üniversitesinden:
Enerji
Piyasası Düzenleme Kurumundan:
ENERJİ UZMAN YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAV DUYURUSU
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu tarafından 15 - 26
Şubat 2016 tarihleri arasında Enerji Uzman Yardımcılığı Giriş Sınavı
yapılacaktır.
I) SINAVA KATILABİLME ŞARTLARI
Giriş Sınavına katılmak isteyenlerin aşağıdaki şartları
taşımaları gerekmektedir:
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci
maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinde yazılı genel şartları taşımak,
b) Sınavın yapıldığı yılın ocak ayının birinci günü
(01.01.2016 tarihi) itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
c) Son başvuru tarihi itibarıyla
geçerlilik süresi dolmamış, (A) grubu kadrolar için yapılan Kamu Personel Seçme
Sınavından (KPSS), VI ncı maddede belirtilen puan
türlerinden 80 ve üzeri puan almış olmak kaydıyla, en yüksek puanı alan adaydan
başlamak üzere, öğrenim dalları itibariye yapılacak sıralamada, öğrenim
dallarına ayrılan kontenjanın 4 (dört) katı aday içerisine girmek (Öğrenim
dalları itibariyle giriş sınavına katılma hakkını elde eden en son adayla eşit
puan almış adayların tümü giriş sınavına çağrılacaktır),
d) En az dört yıl süreli eğitim veren ve VI. maddede
belirtilen fakülte veya bölümlerden ya da bunlara denkliği Yüksek Öğretim
Kurulu tarafından onaylanmış okullardan mezun olmak.
II) BAŞVURU TARİHLERİ
Giriş sınavı başvuru tarihleri: 21 Aralık 2015- 5 Ocak
2016
III) BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ
Giriş sınavına katılabilmek için isteklilerin, gerekli
belgelerle birlikte en geç 5 Ocak 2016 Salı günü mesai saati bitimine (saat 18:00) kadar Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (Muhsin
Yazıcıoğlu Caddesi No: 51/C Yüzüncüyıl - ANKARA)
adresine şahsen veya en geç bu tarihte Kuruma ulaşacak şekilde posta ile
başvurmaları gerekmektedir. Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen süre
içerisinde yapılmayan başvurular dikkate alınmayacaktır.
IV) BAŞVURUDA İSTENECEK BELGELER
Giriş Sınavına
katılmak isteyen adaylar, Kurumdan veya Kurumun http://www.epdk.gov.tr internet
adresinden temin edecekleri Sınav Başvuru Formunu doldurarak aşağıdaki
belgeleri ekleyeceklerdir:
a) Diploma ya da geçici mezuniyet belgesinin aslı ya da
noter veya mezun olunan okul tarafından onaylanmış örneği,
b) Üç adet vesikalık fotoğraf,
c) (A) grubu kadrolar için 05/06 Temmuz 2014 veya 04/05
Temmuz 2015 tarihlerinde yapılan KPSS sonuç belgesi,
d) T.C. Kimlik Numarası beyanı (Başvuru formundaki
ilgili bölüme yazılacaktır).
Yukarıda sayılan
belgelerin son başvuru tarihi mesai bitimine (saat 18:00)
kadar Kuruma teslim edilmesi şarttır. Bu belgeler, aslı ibraz edilmek kaydıyla
Kurum tarafından da onaylanabilir.
V) SINAV GİRİŞ BELGESİ
Giriş Sınavına katılma hakkını elde eden adayların
listesi en geç 20 Ocak 2016 tarihine kadar Kurum internet adresinde ilan
edilecektir. Adaylara ayrıca bir tebligat yapılmayacaktır. Adaylar, Sınav Giriş
Belgelerini sınavdan önce Kurumdan alacaklardır. Sınavda, Sınav Giriş Belgesi
ile birlikte kimlik tespitinde kullanılmak üzere nüfus cüzdanı veya sürücü
belgesi gibi fotoğraflı ve onaylı kimlik belgesi bulundurulması gerekmektedir.
Bu belgeleri ibraz edemeyen adaylar sınava alınmayacaktır.
VI) ÖĞRENİM DALLARI VE KONTENJANLAR
Giriş sınavı
yapılacak 35 adet enerji uzman yardımcısı kadrosunun öğrenim dalları itibariyle
dağılımı, kontenjanlar, sınava çağrılacak aday sayıları ile KPSS puan türleri
aşağıdaki şekildedir:
Öğrenim
Dalları |
Kontenjan |
Sınava
Çağrılacak Aday Sayısı |
KPSS
Puan Türü |
Elektrik
Mühendisliği |
4 |
16 |
KPSSP5 |
Endüstri
Mühendisliği/ İşletme Mühendisliği |
4 |
16 |
KPSSP5 |
Makine
Mühendisliği/ Mekatronik Mühendisliği |
4 |
16 |
KPSSP5 |
Enerji Sistemleri
Mühendisliği |
1 |
4 |
KPSSP5 |
Kimya
Mühendisliği |
3 |
12 |
KPSSP5 |
Harita
Mühendisliği |
1 |
4 |
KPSSP5 |
Hukuk |
5 |
20 |
KPSSP103 |
İstatistik |
2 |
8 |
KPSSP69 |
İktisat/İşletme/Kamu
Yönetimi/Uluslararası İlişkiler/Çalışma Ekonomisi ve Endüstri
İlişkileri/Ekonometri/Maliye |
11 |
44 |
KPSSP82 |
Toplam |
35 |
140 |
|
VII) GİRİŞ SINAVININ YERİ VE ŞEKLİ
Giriş Sınavı,
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (Muhsin Yazıcıoğlu Caddesi No:51/C Yüzüncüyıl - ANKARA) adresinde yapılacaktır.
Giriş Sınavına
çağrılanlar, 03/09/2015 tarihli ve 29464 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
Meslek Personeli Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde SÖZLÜ sınava
alınacaklardır.
VIII) GİRİŞ SINAVI KONULARI
Sınav, Kurumun görev alanına giren temel konular ile
mezuniyet durumu dikkate alınarak belirtilen mesleki alan bilgisi konularından
yapılır.
VI ncı maddede yer alan
mühendislik ve istatistik bölümleri haricindeki fakülte veya bölümlerinden
mezun olanlar için giriş sınavı alan bilgisi konuları:
a) Hukuk Grubu: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, İdari
Yargı, Ceza Hukuku (Genel Hükümler), Ceza Usul Hukuku, Medeni Hukuk (Aile
Hukuku ve Miras Hukuku hariç), Borçlar Hukuku, Ticaret Hukuku (Ticari
İşletmeler Hukuku, Şirketler Hukuku, Kıymetli Evrak Hukuku), İcra ve İflas
Hukuku (Genel Hükümler),
b) İktisat Grubu: Mikro İktisat, Makro İktisat, Para ve
Banka, Uluslararası İktisat, İstatistik, Ekonometri (Genel bilgiler), Türkiye
ve Dünya Ekonomisi,
c) İşletme Grubu: İşletme İktisadı, İşletme Yönetimi ve
Politikaları, Genel Muhasebe, Muhasebe ve Finansman, Mali Tablolar Analizi,
Üretim ve Pazarlama, Mikro İktisat, Makro İktisat,
ç) Maliye Grubu: Maliye Teorisi, Kamu Maliyesi, Maliye
Politikası, Bütçe, Vergi Hukuku ve Türk Vergi Sistemi, Mikro İktisat, Makro
İktisat, Genel Muhasebe,
d) Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası
İlişkiler Grubu: Anayasa Hukuku, İdare Hukuku, İdari Yargı, Yönetim bilimi,
Siyaset bilimi, Siyasi tarih, Türk dış politikası, Uluslararası ilişkiler,
Uluslararası kuruluşlar.
VI ncı maddede belirtilen
mühendislik ve istatistik fakülte veya bölümlerinden mezun olanlar için giriş
sınavı alan bilgisi konuları fakülte veya ilgili bölümlerin müfredatı dikkate
alınarak belirlenecektir.
Kurumun görev alanına ilişkin konular; Kurumun görev ve
yetkileri, Kurum teşkilat kanunu, elektrik, doğalgaz, petrol ve LPG
piyasalarına ilişkin temel kanunlar, veri ve politikalar, Türkiye’de enerji
yönetimi, Türkiye’nin enerji politikaları, uluslararası enerji politikaları,
uluslararası enerji örgütlenmesi.
IX) ADAYLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE BAŞARI
SIRASININ BELİRLENMESİ
Giriş Sınavında adaylar;
a) VIII inci maddede belirtilen sınav konularına
ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilecektir. Adaylar, komisyon tarafından (a)
bendi için elli puan, diğer bentlerde yazılı özelliklerin her biri için onar
puan üzerinden değerlendirilecek ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa
geçirilecektir. Bunun dışında herhangi bir kayıt sistemi kullanılmayacaktır.
Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, Komisyon başkan ve üyelerinin yüz tam
puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması
şarttır.
X) SINAV SONUÇLARI VE SONUÇLARA İTİRAZ
IX uncu maddede
yer verilen usulle belirlenen sözlü sınav notu adayların giriş sınavı başarı
puanı olacaktır.
Giriş sınavında başarılı olabilmek için en az yetmiş
puan alınması şarttır.
Sınav sonuçlarına
göre giriş sınavı duyurusunda belirtilen öğrenim dalları itibariyle ayrı ayrı başarı
sıralaması yapılarak, başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle,
ilanda belirtilen öğrenim dallarına göre atama yapılacak kadro sayısı kadar
asıl adayın isimleri belirlenecektir. Giriş sınavından yetmiş veya daha fazla
puan almış olmak kaydıyla, giriş sınavı duyurusunda belirtilen uzman yardımcısı
kadro sayısının yarısını geçmemek üzere Komisyon tarafından belirlenen sayıda
yedek adayın isimlerini kapsayan bir liste belirlenerek ilan edilecektir.
Başarı sırasına göre oluşturulacak yedek aday listesi, sınav sonuçlarının ilan
edildiği tarihten itibaren bir yılı geçmemek üzere müteakip sınava kadar
geçerlidir. Belirlenen asıl ve yedek liste Kurumun internet sitesinde ilan
edilecektir. Ayrıca, sınav sonucu sınavda başarılı olan adaylara yazılı olarak
bildirilecektir.
Sınav sonuçları
açıklanırken, başarılı adayların notlarının eşit olması halinde KPSS puanı
yüksek olan aday sıralamada üstte yer alacaktır.
Sınavda başarılı
olanların sayısı, ilan edilen kadro sayısından az olması halinde sadece
başarılı olanlar sınavı kazanmış kabul edilecektir.
Sınav
sonuçlarının Kurum internet sitesinde ilan edilmesinden itibaren yedi iş günü
içinde yazılı olarak itiraz edilebilir. İtirazlar bu sürenin bitiminden
itibaren Komisyon tarafından en geç on iş günü içinde incelenerek karara
bağlanır. İtiraz sonucu adaya yazılı olarak bildirilir. İtirazların
değerlendirilmesi üzerine verilen kararlar kesindir. İtiraz süresi içinde
Kuruma ulaşmayan dilekçeler dikkate alınmaz.
Giriş sınavında
yetmiş ve üzerinde puan almış olmak sıralamaya giremeyen adaylar için müktesep
hak teşkil etmez.
İlan olunur.
11429/1-1
Ankara 9. İdare
Mahkemesinin 2014/1500 Esas sayılı dosyasının kaybolduğu anlaşıldığından, 4473
sayılı Yangın, Yersarsıntısı, Seylâp veya Heyelân Sebebiyle Mahkeme ve Adliye
Dairelerinde Ziyaa Uğrayan Dosyalar Hakkında
Yapılacak Muamelelere Dair Kanun hükümlerinin söz konusu dosya için
uygulanmasına ve anılan Kanun hükümleri gereğince işlem yapılmasına karar
verildiği ilân olunur.
11370/1-1
—————
İstanbul Anadolu 2. Asliye Ticaret Mahkemesinin 2009/746 Esas
sayılı dosyası ile birleştirilmesine karar verilen Kadıköy 4. Asliye Ticaret
Mahkemesinin 2009/969 Esas sayılı dosyasının kaybolduğu anlaşıldığından, 4473
sayılı Yangın, Yersarsıntısı, Seylâp veya Heyelân Sebebiyle Mahkeme ve Adliye
Dairelerinde Ziyaa Uğrayan Dosyalar Hakkında
Yapılacak Muamelelere Dair Kanun hükümlerinin söz konusu dosyalar için
uygulanmasına ve anılan Kanun hükümleri gereğince işlem yapılmasına karar
verildiği ilân olunur.
11373/1-1
Başbakanlık
Vakıflar Genel Müdürlüğünden:
Karamanoğlu Mehmetbey
Üniversitesi Yaptırma ve Yaşatma Vakfı, Karaman 1. Asliye Hukuk Mahkemesinin 25/11/2015 tarihinde kesinleşen, 08/10/2015 tarihli ve
E:2015/662, K: 2015/1043 sayılı kararına istinaden dağılmıştır.
Türk Medeni Kanununun 104. maddesi gereğince ilan
olunur.
11434/1-1
Elektrik Mühendisleri Odasından:
EN AZ ÜCRETLERİN BELİRLENMESİ VE UYGULAMA
ESASLARI
a) 2016
yılı En Az Ücretleri ile ilgili genel kurallar 18-19-20 Nisan 2014 tarihli
Elektrik Mühendisleri Odası 44. Olağan Genel Kurulu’nun verdiği yetki ve
09.12.2010 tarih ve 27780 sayılı Resmi Gazete‘de
yayımlanarak yürürlüğe giren Türk Mühendis Ve Mimar Odaları Birliği Elektrik
Mühendisleri Odası En Az Ücret Ve Mesleki Denetim Uygulama Esasları
Yönetmeliği’nin 6. maddesi uyarınca EMO Yönetim Kurulu’nun 06.11.2015 tarih ve
44/51 sayılı toplantısında kabul edilmiş ve 01.01.2016 tarihi itibariyle
yürürlüğe girmiştir. En az ücretlerin uygulanmasından EMO Yönetim Kurulu sorumludur.
En az ücret tanımları her yıl
Oda Sürekli SMM Komisyonu tarafından belirlenir ve Oda Yönetim Kurulu kararı
ile son şekli verilerek “En Az Ücret Tanımları” olarak yayımlanır. En az ücret
tanımlarında belirtilmeyen hizmetlerin bedellerinin belirlenmesinde Oda Yönetim
Kurulu yetkilidir. Bu hizmetler bu tarifedeki ücretlerin altında yapılamaz. En
az ücretlere KDV dâhil değildir. KDV tutarı fatura veya serbest meslek
makbuzunda belirtilerek ayrıca tahsil edilir.
Resmi ihaleli işlerde denetim
ihale bedeli üzerinden yapılır.
b) En Az Ücret Tanımlarında
belirtilen ücretler, hizmeti yürütecek Oda üyesinin mühendislik ücreti ve genel
giderlerinin karşılığıdır.
c) YG tesisi içermeyen yapı
projeleri için en az ücret bedelinin hesabında aşağıdaki formül kullanılır.
Proje Asgari Ücreti (PAÜ) =
YYA x BM x MMHK x HDO x HBO x BK x OK
• Birim Maliyet (BM):
Yapının, birim ölçüsünün (binalarda birim alanının), Çevre ve Şehircilik
Bakanlığınca her yıl mimarlık hizmetlerine esas olan sınıflar için ayrı ayrı
tespit edilerek ilan edilen maliyetleri (Birimi TL/m²’dir.),
• Bölge Katsayısı (BK):
Bölgenin şart ve özelliklerine göre, Oda Yönetim Kurulunun kararı ile o bölgeye
özel en az ücretlerden yapılacak indirimi tanımlayan katsayıyı,
• Hizmet Dalı Oranı (HDO):
Yapıların ve tesislerin mimarlık ve mühendislik hizmetleri içinde elektrik
mühendisliği hizmet oranıdır.
• Hizmet Bölümü Oranı (HBO):
Proje hizmetlerinin kendi içindeki hizmet oranlarını
• Mimarlık Mühendislik
Hizmetleri Katsayısı (MMHK): Yapı yaklaşık alanı ile yapı sınıflarına bağlı
olarak hizmet sınıflarının düzenleme katsayısıdır. Çevre ve Şehircilik
Bakanlığı Mühendislik Mimarlık Hizmetleri Şartnamesindeki Proje İhale Dosyası
(PİD) katsayısına karşılık gelir.
• PİD: Proje ve ihale
dosyasını,
• Yapı Yaklaşık Alanı (YYA):
Bina veya tesislerin, oturma veya kullanma alanı ile kat adedinin çarpımından
bulunan alan ile mühendislik hizmeti gerektiren açık ve kapalı çıkma alanları
toplamıdır. Bina ve tesisin mimari projesinden bulunur veya alınır.
• Yapı Yaklaşık Maliyeti
(YYM): Mimarlık ve mühendislik hizmetleri ücretlerinin hesabına temel olan yapı
yaklaşık alanının, birim maliyetle çarpılması sonucu bulunan değerdir. (Birimi
TL olarak hesaplanır.),
Enaz ücret tanımlarındaki ara
değerler enterpolasyon ile hesaplanır.
ç) Bilirkişilik, hakemlik ve eksperlik hizmetleri; 05.05.2005 gün ve 25806 sayılı Resmi Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren TMMOB Bilirkişilik
Yönetmeliği, TMMOB tarafından her yıl yayımlanan TMMOB Bilirkişilik Eksperlik,
Hakemlik ve Teknik Müşavirlik Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre yapılır.
Bilirkişilik, denetim, ölçüm, test, işletme sorumluluğu, yapı denetimi gibi
hizmetlerin gerçekleştirilmesinde hizmeti gerçekleştiren elektrik,
elektrik-elektronik, elektronik ve biyomedikal mühendisinin iaşe, ibate ve yol
bedeli hizmeti isteyen kişi veya kuruluşa aittir. Rapordaki eksiklerin
giderilmesine yönelik verilecek ek rapor için ayrıca ücret ödenmez. Ancak ek
rapor düzenlenmesine yönelik olarak görev bölgesine gidilmesi halinde tekrar
ölçümler için belirlenen en az ücretlerin yarısı uygulanır.
d) En az ücret tanımlarında
belirtilen herhangi bir hizmet için danışmanlık istenmesi durumunda, yapılar
için yapı kesin proje bedelinin %50’si, diğer tesisler için kesin proje
bedelinin %30’u alınır. Bu bedel iş süresine bölünerek aylık olarak ödenir.
Danışmanın ulaşım ve konaklama bedeli hizmeti isteyen kişi veya kuruluşa
aittir. İşin uzaması durumunda belirlenen aylık ücret uzayan sürede de ödenir.
Aynı yıl içinde tamamlanmayan hizmetlerde takip eden yıllardaki o hizmet için
tanımlanan en az ücret artış oranı aylık bedele yansıtılır. En az ücret
tanımlarında yer almayan hizmetler için danışmanlık istenmesi durumunda
danışmanlık hizmetleri karşılığında ödenecek ücretler, Oda üyesi ile işveren/iş
sahibi arasında yapılacak özel sözleşme hükümlerine göre belirlenir.
Şantiye şefliği hizmeti
üreten üyelerimizin en az ücretinin yapı başına 500 TL'den az olmamak üzere
yapıya ait kesin proje bedelinin (PİD/2) %10’u oranında belirlenir.
e) Herhangi bir mühendislik
hizmeti için en az ücret tanımlarında Proje İhale Dosyası(PİD) bedeli
belirtilmişse bu bedelin açılımı aşağıdaki şekildedir.
• Etüt-Öneri raporu, PİD
bedelinin %7’si
• Ön Proje, PİD bedelinin
%20’si
• Kesin Proje, PİD bedelinin
%50’si
• Detaylar, PİD bedelinin
%8’i
• Orijinal teslimi, PİD
bedelinin %5’si
• İhale şartnamesi, PİD
bedelinin %10’u
dur.
f) Herhangi bir mühendislik
hizmeti için en az ücret tanımlarında proje bedeli belirtilmişse bu bedel kesin
proje bedelidir. Proje bedeli belirtilen bir hizmette PİD kapsamındaki
hizmetler isteniyorsa bu bedeller aşağıdaki şekilde belirlenir.
• Etüt-Proje raporu, kesin
proje bedelinin %14’ü
• Ön Proje, kesin proje
bedelinin %40’ı
• Detaylar, kesin proje
bedelinin %16’sı
• Orijinal teslimi, kesin
proje bedelinin %10’u
• İhale şartnamesi, kesin
proje bedelinin %20’si
g) Endüstriyel tesisler
kuvvet projeleri en az ücretlerinin belirlenmesinde kurulu güç esas alınır.
ğ) Değişiklik ve son durum
projelerinin hizmet bedeli için
Yapı projelerinde;
1) Yapının tamamında kullanım
amacı değişikliği olması halinde proje bedelinin %100’ü alınır.
2) Yapıda kısmi yapılan
değişikliklerde; değişikliğe uğrayan bölümün alanı, alan ilavesi şeklinde
yapılan değişikliklerde, ilave edilen alanın, yapı sınıfı olarak da değişiklik
yapılan bölüme ait yapı sınıfı dikkate alınarak bulunacak proje bedelinin
%100’ü alınır.
3) Yapıda kullanım amacı
değişmeden tamamını etkileyen değişikliklerde bulunan proje bedelinden %50
indirim yapılır.
Diğer projelerde;
Yapılacak değişikliklerde En
Az Ücret bedeli üzerinden %50 indirim yapılır.
h) Gücü 50 kW’a kadar olan 1 kV Altı projelerde en az ücret bedeli üzerinden %50 indirim
yapılabilir.
ı) Röleve
proje bedeli, aynı yapıya ait kesin proje bedelinin en az %50’dir.
i) Şantiye elektrik projesi
bedeli en az ücret tanımlarına göre ayrıca değerlendirilir.
j) Bir yapı kümesine ait AG
dağıtımı, telefon, TV/R dağıtımı, site içi yangın ihbar ve uyarı sistem
projeleri, güvenlik kamera sistemleri, çevre aydınlatma projeleri (alt yapı
projeleri) yapı projesi bedeline dâhil değildir.
k) İç
tesisat projelerinde; telefon, TV dağıtım, yangın ihbar ve uyarı sistemleri,
yapısal kablolama, kartlı giriş sistemleri, kapalı devre TV sistemleri,
seslendirme sistemleri, güvenlik sistemleri vb. zayıf akım projelerinin
tamamının sonradan veya farklı bir SMM tarafından yapılması halinde o yapı sınıfına
ait kesin proje en az ücretinin %30’u, tek bir zayıf akım sisteminin ayrıca
projelendirilmesi halinde ise kesin proje en az ücretinin %10’u proje bedeli
olarak değerlendirilir.
l) Fonksiyonları bakımından
birbirlerinden ayrılması uygun olmayan ve aynı ihtiyaç programı içerisinde
gösterilen ayrı yapılara ait proje bedelleri tek maliyet olarak kabul edilir ve
ücretler bu toplam maliyet üzerinden hesap edilir. Derslik, laboratuvar, idare
odaları, toplantı ve jimnastik salonundan oluşan okul binaları; yatakhane,
revir ve lojmanlardan oluşan yurt binaları; okul, yurt, lojmanlar, enerji
santrali ve atölye gibi parçalardan oluşan yatılı okullar; hasta odası,
ameliyathane, poliklinik gibi parçalardan oluşan hastane binaları.
m) Fonksiyonları bakımından
birbirlerinden ayrılmaları ve böylece ayrı yapılar halinde projelendirilmesi
gereken veya işveren tarafından böyle projelendirilmesi istenen yapı
gruplarındaki EMH ücretleri, her yapının kendi yaklaşık maliyeti ve kendi yapı
sınıfı üzerinden değerlendirilir. Çeşitli fakülteler, yurtlar, lojmanlar ve
diğer yardımcı tesisleri ile üniversite yerleşkeleri, İdare, imalathane, ambar,
lojman ve reviri ile sanayi tesisleri, farklı yapı sınıf ve tiplerinden oluşan
kooperatif alanları.
n) Aynı binada farklı
sınıflara ait bölümler varsa bu bölümler kendi sınıflarına göre
değerlendirilir.
o) Aynı projenin birden fazla
yapıda uygulanması durumunda proje ücreti birinci için %100, ikinci için %50,
üçüncü için %25, dördüncü ve daha fazlası için %15 uygulanacaktır. TUS ücreti,
En Az Ücret Tanımlarında yer aldığı şekliyle toplam yapı alanı üzerinden
hesaplanacaktır.
Bloklar için, tip proje
uygulaması aşağıda belirtilen koşullarda olabilir;
1) Normal katları aynı, zemin
katları farklı olan yapılar,
2) Simetrik yapılar,
3) Kat planı aynı, ancak kat
adetleri farklı olan yapılarda gerek kurulu güç, gerek inşaat alanındaki
değişiklikler %10’u geçmeyen yapılar,
4) Yapı sahibinin aynı kişi
ya da kuruluş olması şartı ile farklı parsellerde bulunsa bile aynı veya komşu
adalarda aynı zamanlarda yapılan yapı kümeleri.
5) Aynı yapı ya da yapı
kümesinde bulunan aynı tip (durak sayısı, kapasite vb)
asansörler.
ö) Aynı parsel ya da
parsellerde bulunan ve aynı projede yer alan benzer proje kapsamında olmayan
iki veya daha fazla sayıdaki yapının proje bedeli toplam inşaat alanı üzerinden
hesap edilir.
p) Mesleki Denetim bedelleri
maktu olup, bölgesel azaltma katsayısı uygulanmaz.
YAPI SINIFLARI
YAPININ ELEKTRİK, ELEKTRONİK ve BİYOMEDİKAL
MÜHENDİSLİĞİ HİZMETLERİNE ESAS OLAN SINIFLARI
Yapının Birim Maliyeti
SINIFLAR (BM) TL/M²
I. SINIF YAPILAR
I.A GRUBU YAPILAR ............................................................................... 110,00
• Basit kümes ve basit tarım
yapıları
• Plastik örtülü seralar
• Mevcut yapılar arası
bağlantı- geçiş yapıları
• Baraka veya geçici
kullanımı olan küçük yapılar
• Yardımcı yapılar
(Müştemilat)
• Gölgelikler-çardaklar
• Üstü kapalı yanları açık
teneffüs, oyun gösteri alanları
I.B GRUBU YAPILAR ............................................................................... 170,00
• Cam örtülü seralar
• Basit padok,
büyük ve küçük baş hayvan ağılları
• Su depoları
• İş yeri depoları
II. SINIF YAPILAR
II.A GRUBU YAPILAR...............................................................................
270,00
• Kayıkhane
• Açık Otoparklar
• Kuleler
II.B GRUBU YAPILAR................................................................................ 370,00
• Tarımsal endüstri yapıları
(Tek katlı, prefabrik beton betonarme veya çelik depo ve atölyeler)
• Pnömatik
ve şişirme yapılar
• Tek katlı ofisler, dükkan ve basit atölyeler
• Semt sahaları, küçük semt
parkları, çocuk oyun alanları ve müştemilatları
• Halı Sahalar, Açık Alan
Basketbol, Voleybol, Tenis Sahaları
• Yat bakım ve onarım
atölyeleri, çekek yerleri
• Jeoloji, botanik ve tema
parkları
• Mezbahalar
• Tesisat ağırlıklı Ağıllar,
Kümesler, Tahıl Depoları, Patates depoları, fidan yetiştirme ve bekletme
tesisleri
II.C GRUBU YAPILAR................................................................................ 430,00
• Hangar yapıları (Uçak bakım
ve onarım amaçlı)
• Sanayi yapıları (Tek katlı,
bodrum ve asma katı da olabilen prefabrik beton, betonarme ve çelik yapılar)
III. SINIF YAPILAR
III.A GRUBU YAPILAR.............................................................................. 590,00
• Okul ve mahalle spor
tesisleri (Temel eğitim okullarının veya işletme ve tesislerin spor salonları,
jimnastik salonları, semt salonları)
• Katlı garajlar
• Kreş-Gündüz bakımevleri,
hobi ve oyun salonları
• Ticari bürolar (üç kata
kadar -üç kat dahil- asansörsüz ve kalorifersiz)
• Alışveriş merkezleri (semt pazarları, küçük ve büyük hal binaları, marketler. v.b.)
• Basımevleri, matbaalar
• Soğuk hava depoları
• Konutlar (dört kata kadar
-dört kat dahil- asansörsüz ve/veya kalorifersiz)
• Akaryakıt ve gaz
istasyonları (Kanopi alanı dahil)
• Kampingler
• Küçük sanayi tesisleri
(Donanımlı atölyeler, imalathane, dökümhane)
• Semt postaneleri
• Arıtma tesisleri ve Pompa
İstasyonları
• Hamamlar
III.B GRUBU YAPILAR............................................................................. 700,00
• Entegre tarımsal endüstri
yapıları
• İdari binalar (ilçe tipi
hükümet konakları, vergi daireleri)
• Gençlik Merkezleri
• Belediyeler ve çeşitli
amaçlı kamu binaları
• Lokanta, kafeterya ve
yemekhaneler
• Temel eğitim okulları
• Küçük kitaplık ve benzeri
kültür tesisleri
• Jandarma ve emniyet karakol
binaları
• Sağlık tesisleri (sağlık
ocakları, kamu sağlık dispanserleri, sağlık evleri)
• Ticari bürolar (Kaloriferli
veya asansörlü)
• Halk evleri
• Pansiyonlar
• 150 kişiye kadar cezaevleri
• Fuarlar
• Sergi salonları
• Konutlar (asansörlü veya
kaloriferli)
• Marinalar
• Gece kulübü, diskotekler
• İtfaiye kurtarma
istasyonları
• Misafirhaneler, pansiyonlar
• Büyük çiftlik yapıları
IV. SINIF YAPILAR
IV.A GRUBU YAPILAR............................................................................ 750,00
• Özelliği olan büyük okul
yapıları (Spor salonu, konferans salonu ve ek tesisleri olan eğitim yapıları)
• Poliklinikler
• Liman binaları
• 150 kişiyi geçen cezaevleri
• Kaplıcalar, şifa evleri vb.
termal tesisleri (1.500 kişiye kadar)
• İbadethaneler
• Entegre sanayi tesisleri
• Aqua
parklar
• Müstakil spor köyleri
(Yüzme havuzları, spor salonları ve stadları bulunan)
• Huzurevleri, kimsesiz çocuk
yuvaları, yetiştirme yurtları
• Büyük alışveriş merkezleri
• Yüksek
okullar ve eğitim enstitüleri
• Apartman tipi konutlar
(Yapı yüksekliği 21.50 m’yi aşan)
• Oteller (1 ve 2 yıldızlı)
IV.B GRUBU YAPILAR............................................................................. 860,00
• İş Merkezleri
• Araştırma binaları,
laboratuvarlar ve sağlık merkezleri
• Metro istasyonları
• Stadyum, spor salonları ve
yüzme havuzları
• Büyük postaneler (merkez
postaneleri)
• Otobüs terminalleri
• Eğlence amaçlı yapılar (çok
amaçlı toplantı, eğlence ve düğün salonları)
• Banka binaları
• Normal radyo ve televizyon
binaları
• Özelliği olan genel
sığınaklar
• Özellikli müstakil veya
ikiz konutlar (villalar, teras evleri, dağ evleri, kaymakam evi) (151-600 m²)
IV.C GRUBU YAPILAR............................................................................. 960,00
• Büyük kütüphaneler ve
kültür yapıları
• Bakanlık binaları
• Yüksek
öğrenim yurtları
• Arşiv binaları
• Büyük Adliye Sarayları
• Otel (3 yıldızlı) ve
moteller
• Rehabilitasyon ve tedavi
merkezleri
• İl tipi hükümet konakları
ve büyükşehir belediye binaları
V. SINIF YAPILAR
V.A GRUBU YAPILAR............................................................................. 1.230,00
• Radyo-Tv
İstasyonları, binaları
• Orduevleri
• Büyükelçilik yapıları, vali
konakları ve 600 m2 üzerindeki özel konutlar
• Borsa binaları
• Üniversite kampüsleri
• Yüksekliği 51,50 m’yi aşan
yapılar
• Alışveriş kompleksleri (İçerisinde sinema, tiyatro, sergi salonu,
kafe, restoran, market, v.b. bulunan)
V.B GRUBU YAPILAR............................................................................. 1.500,00
• Kongre merkezleri
• Olimpik spor tesisleri -
hipodromlar
• Bilimsel araştırma
merkezleri, AR-GE binaları
• Hastaneler
• Havalimanları
• İbadethaneler (Dini
yapılar, 1000 kişinin üzerinde)
• Oteller (4 yıldızlı)
V.C GRUBU YAPILAR............................................................................ 1.710,00
• Üst donanımlı kompleks oteller ve tatil köyleri (5 yıldızlı)
• Müze ve kütüphane kompleksleri
V.D GRUBU YAPILAR............................................................................ 2.040,00
• Opera, tiyatro ve bale
yapıları, konser salonları ve kompleksleri
• Tarihi eser niteliğinde
olup restore edilerek veya yıkılarak aslına uygun olarak yapılan yapılar
EK-1
BÖLGESEL AZALTMA KATSAYILARI (BK)
EMO Yönetim Kurulunun
06.11.2015 tarih ve 44/51 sayılı oturumunda 2016 yılı içinde Türkiye sınırları dahilinde mühendislik hizmetlerine yönelik aşağıdaki
tablodaki azaltma katsayılarının uygulanmasına karar verilmiştir.
• Her hangi bir hizmetin en
az ücreti belirlenirken yapının bulunduğu bölgedeki azaltma katsayısı esas
alınır.
EMO ADANA ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube merkezinde 1,00
• Hatay İl Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• İskenderun ilçe
temsilciliği sınırlarında 0,75
• Osmaniye İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Adana iline bağlı çevre
ilçelerde 0,75
EMO ANKARA ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde (Büyükşehir
sınırlarında) 1,00
• Afyon İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Aksaray İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Akşehir İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Çankırı İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Ereğli İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Erzincan İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Erzurum İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kastamonu İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kayseri İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kayseri iline bağlı ilçe sınırlarında
0,75
• Kırıkkale İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kırşehir İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kırşehir iline bağlı ilçe
sınırlarında 0,75
• Konya İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Konya İline bağlı ilçe
sınırlarında 0,75
• Nevşehir İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Polatlı İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Sivas İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Sivas İline bağlı ilçe
sınırlarında 0,75
• Şereflikoçhisar MDB
sınırlarında 1,00
• Tokat İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Yozgat İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO ANTALYA ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Alanya İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Finike İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Burdur İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Isparta İl Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Manavgat İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
EMO BURSA ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Gemlik İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• İnegöl İlçe Temsilciliği sınırlarında
0,75
• Mustafakemalpaşa İlçe
Temsilciliği sınırlarında 0,75
• Balıkesir İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Ayvalık İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Bandırma İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Edremit İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Çanakkale İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Biga İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Yalova İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO DENİZLİ ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Denizli İline bağlı ilçe
sınırlarında 1,00
• Muğla İl Temsilciliği ve
İlçelerde 1,00
• Uşak İl Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Uşak İl Temsilciliği ilçe
sınırlarında 0,75
EMO DİYARBAKIR ŞUBESİ
Sınırları içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Ağrı İl Temsilciliği sınırlarında
0,75
• Batman İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Bingöl il sınırlarında 0,75
• Bitlis İl sınırlarında 0,75
• Elazığ İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Hakkari
İl Temsilciliği sınırlarında 0,75
• Malatya İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Mardin İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Muş İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Siirt İl sınırlarında 0,75
• Şanlıurfa İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Şırnak İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Tunceli İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Van İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO ESKİŞEHİR ŞUBESİ
Sınırları içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Bilecik İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kütahya İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO GAZİANTEP ŞUBESİ
Sınırları içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Adıyaman İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• K. Maraş İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kilis İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO İSTANBUL ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Bakırköy İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Kadıköy İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Kartal İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Şişli İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Edirne İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kırklareli İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Tekirdağ İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Çerkezköy İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Çorlu İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Lüleburgaz İlçe
Temsilciliği sınırlarında 0,75
• Keşan İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO İZMİR ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Aliağa İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Bergama İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kemalpaşa İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Ödemiş İlçe Temsilciliği sınırlarında
1,00
• Tire İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Torbalı İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Aydın İl Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Kuşadası İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Nazilli İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Söke İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Didim İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Manisa İl Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Akhisar İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Alaşehir İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Salihli İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Soma İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Turgutlu İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO KOCAELİ ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezi 1,00
• Gebze İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Gölcük İlçe Temsilciliği sınırlarında
1,00
• Bartın İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Bolu İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Düzce İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Karabük İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Sakarya İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Zonguldak İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Kdz.
Ereğli İlçe Temsilciliği sınırlarında 0,75
EMO MERSİN ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Anamur İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Tarsus İlçe Temsilciliği
sınırlarında 1,00
• Silifke İlçe Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Karaman İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Niğde İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO SAMSUN ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Amasya İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Çorum İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Ordu İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Sinop İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
EMO TRABZON ŞUBESİ Sınırları
içindeki azaltma katsayıları
• Şube Merkezinde 1,00
• Trabzon İline bağlı İlçe
sınırlarında 0,75
• Artvin İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Artvin İline bağlı İlçe
sınırlarında 0,75
• Ardahan il sınırlarında 0,75
• Bayburt İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Bayburt İline bağlı İlçe
sınırlarında 0,75
• Giresun İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Giresun İline bağlı İlçe
sınırlarında 0,75
• Gümüşhane İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Gümüşhane İline bağlı İlçe
sınırlarında 0,75
• Iğdır İl Temsilciliği
sınırlarında 0,75
• Iğdır İline bağlı İlçe
sınırlarında 0,75
• Rize İl Temsilciliği sınırlarında
0,75
• Rize İline bağlı İlçe
sınırlarında 0,75
Kurulu gücü 50 kW ve altı projelerde mesleki denetim
bedeli 15 TL olarak uygulanır.
Hesaplama Formülü: Proje Asgari
Ücreti (PAÜ)= YYA x BM x MMHK x HDO x HBO x BK x OK
Birim Maliyet (BM): Yapının, birim ölçüsünün (binalarda
birim alanının), Bayındırlık ve İskan Bakanlığınca her
yıl mimarlık hizmetlerine esas olan sınıflar için ayrı ayrı tespit edilerek
ilan edilen maliyetleri (Birimi TL/m²‘dir.),
Yapı Yaklaşık Alanı (YYA): Bina veya tesislerin, oturma
veya kullanma alanı ile kat adedinin çarpımından bulunan alan ile mühendislik
hizmeti gerektiren açık ve kapalı çıkma alanları toplamıdır. Bina ve tesisin
mimari projesinden bulunur veya alınır.
Yapı Yaklaşık Maliyeti (YYM): Mimarlık ve mühendislik
hizmetleri ücretlerinin hesabına temel olan bedeldir. Yapı yaklaşık alanının,
birim maliyetle çarpılması sonucu bulunan değeri (Birimi TL olarak
hesaplanır.),
Hizmet Bölümü Oranı (HBO): Proje hizmetlerinin kendi
içindeki hizmet oranlarını
MMHK= Mimarlık mühendislik hizmetleri katsayısı yapı
yaklaşık alanı ile yapı sınıflarına bağlı olarak hizmet sınıflarının düzenleme
katsayısıdır. Bayındırlık ve İskan Bakanlığı
Mühendislik Mimarlık Hizmetleri Şartnamesindeki proje ihale dosyası (PİD)
katsayısına karşılık gelir.
HDO: Yapıların ve tesislerin mimarlık ve mühendislik
hizmetleri içinde elektrik mühendisliği hizmet oranıdır. Bu oran %38,5’dir.
BK: Oda Yönetim Kurulu tarafından belirlenen ve bir
önceki bölümde tanımlanan bölgesel azaltma katsayısıdır.
OK: Oda Yönetim Kurulu tarafından belirlenen
katsayıdır.
Kurulu gücü 50 kW ve altı projelerde mesleki denetim
bedeli 15 TL olarak uygulanır.
Teknik uygulama sorumluluğu hizmetleri 25/07/2010 tarihinde 27652 sayılı Resmi Gazete'de
yayınlanarak yürürlüğe giren Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği Elektrik
Mühendisleri Odası Teknik Uygulama Sorumluluğu Uygulama Esasları Yönetmeliği
çerçevesinde yapılır.
11436/1-1
|
|
|
|
İstanbul
Ticaret Üniversitesinden:
ÖĞRETİM ÜYESİ ALINACAKTIR
Üniversitemizin aşağıda belirtilen birimlerinde açık
bulunan kadrolarına 2547 sayılı Kanunun ilgili maddeleri uyarınca devamlı
statüye göre öğretim elemanları alınacaktır.
1 - İlanda
belirtilen Profesör ve Doçent kadrosu için başvurular Resmi Gazete ilan
tarihinden itibaren on beş gün içerisinde Rektörlük Genel Sekreterliği Yazı
İşleri Müdürlüğü'ne yapılacaktır. Postada meydana gelecek gecikmeler dikkate
alınmayacaktır.
2 - Başvuran
adayların 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu'nun ilgili maddeleri ve
Yükseköğretim Kurulu öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atanma Yönetmeliği'nin
ilgili maddelerinde belirtilen şartları ve Üniversitemiz Senatosu'nun kabul
ettiği Öğretim Elemanı Kadrolarına Başvurma,
Atama ve Yükseltme İlkeleri Yönergesi'nin ilgili
maddelerinde belirtilen şartları (http://www.ticaret.edu.tr/tr/SayfaUniversitemizMevzuati/Yonergeler/OgretimElemaniKadrolarinaBasvurmaAtamaVeYukseltmeIlkeleriYonergesi)
taşımaları, Profesör adaylarının dilekçesine özgeçmişi ile bilimsel çalışma ve
yayınlarını içeren 6 nüsha dosyayı ekleyerek, Doçent adayların dilekçelerine
özgeçmişlerini, bilimsel yayınlarını ve diploma (Doktora, Lisansüstü, Lisans)
örneklerini 4 nüsha dosyayı ekleyerek Rektörlük Genel Sekreterliği Yazı İşleri
Müdürlüğü'ne (Sütlüce Mahallesi İmrahor Caddesi No: 90 Beyoğlu/İstanbul) teslim
etmeleri gerekmektedir.
Not: İlanlarda belirtilen özel kriterler
adaylar tarafından belgelenmelidir.
FAKÜLTE/MYO |
BÖL./ANABİLİM
DALI |
KADRO
UNVANI |
ADET |
Mühendislik
ve Tasarım |
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce) (Doktorasını Makine Mühendisliği'nde, Doçentliğini Mekanik Anabilim DalındaYapmış, Ulaştırma alanında araştırma ve çalışmalar
yapmış olmak) |
Prof.
Dr. |
1 |
Ticari
Bilimler |
Muhasebe ve Denetim (Doktorasını Muhasebe Finansman'da yapmış,
Doçentliğini Muhasebe Bilim alanında almış, Hileli Finansal Raporlama,
Finansal Başarısızlık, Adli Muhasebe ve Denetim Kalitesi konuları üzerine
çalışma yapmış olmak) |
Doç.
Dr. |
1 |
11368/1-1
Bingöl
Üniversitesi Rektörlüğünden:
DÜZELTME
12 Aralık 2015 tarihinde 29560 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Üniversitemiz Öğretim Üyesi Alım İlan
metni aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.
Kamuoyuna duyurulur.
BÖLÜMÜ |
ABD/PROG. |
UNVAN |
ADET |
DERECE |
AÇIKLAMA |
ZİRAAT FAKÜLTESİ |
|||||
Toprak Bilimi ve Bitki Besleme |
Toprak |
Profesör |
1 |
1 |
|
FEN - EDEBİYAT FAKÜLTESİ |
|||||
Matematik |
Cebir ve Sayılar Teorisi |
Doçent |
1 |
3 |
İlgili
alanda doçent olmak |
Matematik |
Geometri |
Yardımcı Doçent |
1 |
3 |
İlgili
alanda doktora yapmış olmak |
İngiliz Dili ve Edebiyatı |
İngiliz Kültürü ve Edebiyatı |
Yardımcı Doçent |
1 |
5 |
İlgili
alanda doktora yapmış olmak |
Tarih |
Yakınçağ Tarihi |
Yardımcı Doçent |
1 |
5 |
İlgili Anabilim Dalında Doktora yapmış olmak ve
II. Abdulhamit dönemi ile ilgili çalışmalar yapmış
olmak. |
BİNGÖL TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU |
|||||
Park
ve Bahçe Bitkileri Bölümü |
Peyzaj
ve Süs Bitkileri |
Doçent |
1 |
1 |
Doktorasını Botanik
Anabilim Dalında almış olmak |
11444/1-1
Nevşehir
Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Rektörlüğünden:
Üniversitemiz birimlerine 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanunu ve 657 S.D.M.K. 48.maddesi hükümleri dâhilinde Öğretim Üyesi
alınacaktır.
Başvurular ilanın Resmi Gazete'de
yayın tarihinden itibaren 15 (onbeş) gündür.
Öğretim Üyesi kadrosuna başvuracak adayların 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 5772 sayılı Kanunla değiştirilen 23, 25 ve 26
maddeleri ile “Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Öğretim Üyeliğine
Yükseltilme ve Atanma Ölçütleri Yönergesi”nde
öngörülen puanları sağlamış olmaları şartıyla;
Profesör; kadrosuna başvuracak adayların başvurdukları
birim, bölüm ve anabilim dalını belirten dilekçelerine (profesör adayları
dilekçelerinde yayınlarından birini başlıca araştırma eseri olarak
gösterecektir.) özgeçmiş, 2 (iki) adet fotoğraf, nüfus cüzdanı sureti,
doçentlik belgesi, başlıca araştırma eserinin açıkça belirtildiği yayın
listesi, bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan 6 (altı) adet dosyayı
(Personel Dairesi Başkanlığından temin edecekleri gönderim kutusu içerisinde )
ekleyerek,
Üniversitemiz Personel Dairesi Başkanlığına şahsen
müracaat etmeleri gerekmektedir.
(Profesör kadrosuna müracaat edecek adaylar daimi
statüde çalıştırılacaktır.)
Yardımcı Doçent; kadrosuna başvuracak adayların;
başvurdukları bölüm ve anabilim dalı ile yabancı dilini belirten dilekçelerine,
özgeçmiş, 2 (iki) adet fotoğraf, nüfus cüzdanı örneği, yayın listesi,
başvurdukları anabilim dalında yapmış oldukları doktora belgesi (yurtdışından
alınan diplomaların Üniversitelerarası Kurulca denkliğinin onaylanmış olması)
ve yabancı dil başarı belgesini, bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan 4
(dört) adet dosyayı ekleyerek ilgili Fakülte Dekanlığına, şahsen müracaat
etmeleri gerekmektedir.
Herhangi bir kamu kurumunda çalışanlar (daha önce
çalışıp ayrılsalar dahi) çalıştığı kurumdan alacakları onaylı ayrıntılı hizmet
belgesini müracaat belgesine ekleyerek ibraz edeceklerdir.
Yardımcı Doçent kadrosuna; Profesör ve Doçentler,
Doçent Kadrosuna; Profesörler müracaat edemezler.
Duyurulur.
BİRİMİ |
BÖLÜMÜ |
ANABİLİM DALI |
UNVAN |
DERECE |
ADET |
AÇIKLAMA |
Fen Edebiyat
Fakültesi |
Türk Dili ve
Edebiyatı |
Eski Türk
Edebiyatı |
Profesör |
1 |
1 |
|
Fen Edebiyat
Fakültesi |
Moleküler
Biyoloji ve Genetik |
Moleküler
Biyoloji ve Genetik |
Yrd. Doç. |
3 |
1 |
Nanopartiküllerin Sitotoksik
ve Genotoksik etkileri üzerine çalışmış olmak. |
Fen Edebiyat
Fakültesi |
Moleküler
Biyoloji ve Genetik |
Moleküler
Biyoloji ve Genetik |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Hayvan zehirlerinin proteomik ve biyolojik karakterizasyonu
konusunda çalışmaları olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Eğitim Bilimleri |
Eğitim
Programları ve Öğretim |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Öz-düzenlemeli öğrenme yöntemi
konusunda çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Eğitim Bilimleri |
Rehberlik ve
Psikolojik Danışmanlık |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
alanında doktora yapmış olmak, erken dönem bilişsel şemalar konusunda
çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Beden Eğitimi ve
Spor Eğitimi |
Beden Eğitimi ve
Spor Eğitimi |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Beden Eğitimi ve Spor alanında
doktorasını tamamlamış olmak. Sporcu beslenmesi ve ergojenik
yardımcıları spor biyomekaniği alanında çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
İlköğretim |
Okul Öncesi
Eğitimi |
Yrd. Doç. |
1 |
1 |
Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında
doktora yapmış olmak. |
11438/1-1
Abant
İzzet Baysal Üniversitesinden:
AKADEMİK PERSONEL ALINACAKTIR
Üniversitemizin aşağıda belirlenen birim ve anabilim
dallarına 2547 sayılı Kanun ve Öğretim Üyeliğine Yükseltme ve Atanma
Yönetmeliğinin ilgili maddeleri uyarınca, Üniversitemiz Öğretim Üyeliğine
Yükseltilme ve Atanma Kriterlerini sağlamış olmak koşuluyla öğretim üyesi alınacaktır.
Atama kriterleri
http://www.ibu.edu.tr/index.php/tr/akademik linkinden temin edilebilir.
Başvuracak adayların yayınlarını Üniversitemiz Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve
Atanma Kriterlerinde bulunan puan tablosuna göre kodlamaları gerekmektedir.
Başvuru süresi ilanın yayım tarihinden itibaren on beş
(15) gündür. Başvurular ilan edilen birime şahsen yapılacak olup, süresi içinde
yapılmayan başvurular ve eksik belgeli dosyalar ile postayla yapılacak
başvurular kabul edilmeyecektir.
Profesör kadroları devamlı statü için olup; adaylar
başlıca araştırma eserini de belirttikleri dilekçesine ekleyecekleri, doçentlik
belgesi, diğer öğrenim belgeleri, nüfus cüzdanı fotokopisi, fotoğraf ve
özgeçmiş ile bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan altı takım dosya ile
Rektörlüğümüz Personel Daire Başkanlığına başvuracaklardır.
Doçent kadroları devamlı statü için olup; adaylar
dilekçesine ekleyecekleri, doçentlik belgesi, diğer öğrenim belgeleri, nüfus cüzdanı
fotokopisi, fotoğraf ve özgeçmiş ile bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan
dört takım dosya ile Rektörlüğümüz Personel Daire Başkanlığına
başvuracaklardır.
Yardımcı Doçent kadrolarına başvuracak adaylar;
dilekçesine ekleyecekleri, öğrenim belgeleri, nüfus cüzdanı fotokopisi, fotoğraf, özgeçmiş ile bilimsel çalışma ve
yayınlarını kapsayan dört takım dosya ile kadronun ilan edildiği birime
başvuracaktır. Bilim alanı bir yabancı dille ilgili olanlar başka bir yabancı
dilde sınava girecektir. Adaylar dosyalarına haklarında bilimsel referans
alınabilecek üç öğretim üyesinin isim ve adreslerini ekleyecektir.
Yardımcı Doçent adaylarının yabancı dil sınav tarihleri
daha sonra belirlenecek ve adaylara başvurdukları birim tarafından
duyurulacaktır.
Yurtdışından alınan diplomaların Üniversitelerarası
Kurulca denkliğinin onaylanmış olması gerekmektedir. Atamaların yapılabilmesi
için adayların durumunun ilan edilen kadro derecelerine uygun olması
gerekmektedir.
İlan edilen kadrolara ataması yapılan adaylar görev
aldıkları birimin bulunduğu yerde ikamet etmek zorundadır.
Bu konularda ayrıca bir duyuru yapılmayacaktır.
Birim |
Anabilim Dalı |
Unvan |
Derece |
Adet |
Açıklama |
Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu |
Spor Sağlık Bilimleri |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Spor Bilimleri ve
Antrenörlük Eğitimi alanında doktora yapmış olmak. Mücadele sporları ve kilo
kaybının etkileri konusunda çalışmış olmak. |
Diş Hekimliği Fakültesi |
Ortodonti |
Doçent |
2 |
1 |
Hafızalı vidalar kullanılarak
yapılan hızlı üst çene genişletmesi konusunda çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
İlköğretim Matematik Eğitimi |
Profesör |
1 |
1 |
İlköğretim Matematik
Öğretmenliği alanında doçent unvanı almış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Okul Öncesi Eğitimi |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Okul Öncesi Eğitiminde fen
öğretim uygulamaları konusunda çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Resim-İş Eğitimi |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Resim-İş Eğitimi alanında doktora
yapmış olmak. Renk tercihleri konusunda çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Sınıf Eğitimi |
Profesör |
1 |
1 |
Eğitim Yönetimi, Denetimi,
Planlaması ve Ekonomisi alanında doçent unvanı almış olmak. Örgütsel güven
konusunda çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Zihin Engelliler Eğitimi |
Doçent |
2 |
1 |
Zihin Engelliler Eğitimi
alanında doçent unvanı almış olmak. Kaynaştırma ve öğretmen eğitimi konusunda
çalışmış olmak. |
Eğitim Fakültesi |
Zihin Engelliler Eğitimi |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Zihin Engelliler Eğitimi
alanında doktora yapmış olmak. Bilişsel stratejiler konusunda çalışmış olmak. |
Fen-Edebiyat Fakültesi |
Atom ve Molekül Fiziği |
Doçent |
2 |
1 |
Nano malzemelerin karekterizasyonu
ve üretimi konularında çalışmış olmak. |
Fen-Edebiyat Fakültesi |
Organik Kimya |
Doçent |
2 |
1 |
Antikanser bileşiklerinin mikrodalga destekli
sentezi konusunda çalışmış olmak. |
Fen-Edebiyat Fakültesi |
Ortaçağ Tarihi |
Doçent |
2 |
1 |
Anadolu Selçukluları döneminde
Şehir Tarihi konusunda çalışmış olmak. |
Fen-Edebiyat Fakültesi |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi |
Doçent |
2 |
1 |
20. Yüzyıl Balkan Tarihi
konusunda çalışmış olmak. |
Fen-Edebiyat Fakültesi |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi |
Doçent |
2 |
1 |
Cumhuriyet döneminde
ulaşım tarihi konusunda çalışmış olmak. |
Fen-Edebiyat Fakültesi |
Türkiye Cumhuriyeti Tarihi |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Cumhuriyet dönemi
Türkiye-Mısır ilişkileri konusunda çalışmış olmak. |
Gerede Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu |
Pazarlama |
Yardımcı Doçent |
5 |
3 |
İşletme alanında doktora
yapmış olmak. Pazarlama konularında çalışmış olmak. |
Gerede Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik |
Yardımcı Doçent |
4 |
1 |
İktisat veya İşletme
alanında doktora yapmış olmak. |
Gerede Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik |
Yardımcı Doçent |
5 |
2 |
İktisat veya İşletme
alanında doktora yapmış olmak. |
İlahiyat Fakültesi |
İslam Tarihi |
Doçent |
2 |
1 |
İslam Tarihi alanında
doçent unvanı almış olmak. Fas Tarihi konusunda çalışmaları
bulunmak. |
Mühendislik-Mimarlık Fakültesi |
Konstrüksiyon ve İmalat |
Doçent |
2 |
1 |
Makine Mühendisliği alanında
doçent unvanı almış olmak. Kayma hattı alan teorisi ve modelleme ile ilgili
çalışmalar yapmış olmak. |
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu |
Çocuk Gelişimi |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Okul Öncesi alanında doktora
yapmış olmak. Öyküleştirme ve dil gelişimi konusunda çalışmış olmak. |
Tıp Fakültesi |
Anesteziyoloji ve Reanimasyon |
Doçent |
2 |
1 |
Cerrahi Operasyonların Torosik Epidural Anestezi
altında yapılması konusunda deneyimli olmak. |
Tıp Fakültesi |
İç Hastalıkları |
Yardımcı Doçent |
5 |
1 |
Hematoloji hastalarında enfeksiyonların önlenmesinde portabl
HEPA filtrelerinin etkinliği konusunda çalışmış olmak. Hematoloji
BOARD sınavı başarı belgesine sahip olmak. |
Tıp Fakültesi |
Ortopedi ve Travmatoloji |
Doçent |
2 |
1 |
Çocuk femur
şaft kırıklarında kişner teli ve titanyum çivinin kıyaslanması konusunda
çalışmış olmak. |
Tıp Fakültesi |
Üroloji |
Doçent |
2 |
1 |
Üriner taş hastalığı ve perirenal
doku kalınlığı arasındaki ilişki konusunda çalışmış olmak. |
Ziraat ve Doğa Bilimleri Fakültesi |
Entomoloji |
Doçent |
2 |
1 |
Bitki koruma alanında
doçent unvanı almış olmak. Bitki paraziti nematodlar
konusunda çalışmış olmak. |
11467/1-1
11446/1-1