Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Petrol İşleri Genel
Müdürlüğünden:
Mersin Üniversitesi Rektörlüğünden:
İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Rektörlüğünden:
Kültür ve Turizm Bakanlığından:
Sinop Üniversitesi Rektörlüğünden:
Başbakanlık Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı
Başkanlığından (TİKA):
Enerji
ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Petrol İşleri Genel Müdürlüğünden:
PETROL HAKKINA MÜTEALLİK KARAR
Karar Tarihi: 27.08.2014 Karar No: 6728
ŞİRKETİN:
* TİCARİ UNVANI : Alpay Enerji A.Ş.
* MERKEZİ VE
TEBLİGAT ADRESİ : Dumluca Sokak No: 19 06530 Beysukent, ANKARA
* MÜRACAAT TARİHİ : 21.03.2014
RUHSATIN:
* MAHİYETİ : Mülga 6326 sayılı Petrol Kanunu kapsamında
Alpay Enerji A.Ş.’ye 13.05.2008 tarihinde verilmiş
olan AR/ALP/4395 hak sıra no.lu ruhsatın 6491 sayılı Türk Petrol Kanunu’nun
Geçici 1’inci maddesinin 2’nci fıkrasına göre intibakının yapılması.
* YÜZÖLÇÜMÜ : 49.420 hektar
* İNTİBAKTAN SONRAKİ
PAFTA NUMARASI : AR/ALP/K/N36-D
* KAPSADIĞI İL : Adana, Osmaniye, Hatay
* İNTİBAKTAN SONRAKİ
YÜZÖLÇÜMÜ : 61.755 hektar
KARAR:
Alpay Enerji A.Ş.’nin
sahip olduğu AR/ALP/4395 hak sıra no.lu petrol arama ruhsatının intibakının yapılması
talebine ait evrakları incelenerek 6491 sayılı Türk Petrol Kanunu’nun Geçici
1’inci maddesinin 2’nci fıkrasına ve Türk Petrol Kanunu Uygulama
Yönetmeliği’nin Geçici 2’nci maddesi hükümlerine şekli ve esas şartlar
bakımından uygunluğu tespit edilmiştir.
Alpay Enerji A.Ş.’ye
6491 sayılı Türk Petrol Kanunu’nun 6, 7 ve 22’nci maddeleri gereğince, bu
kararın Resmi Gazete’de yayımı tarihinde, ruhsat
sahasında taahhüt etmiş olduğu iş ve yatırım programı karşılığı “Yatırım Teminatı”nı 30 gün içerisinde Genel Müdürlüğe vermesi
şartıyla, beş yıl süre ile petrol arama ruhsatı itasına karar verilmiştir.
7985/1-1
—————
Türkiye Petrolleri Anonim Ortaklığı’nın Kırklareli İli
sınırları dahilinde sahip bulunduğu AR/TPO/4132 hak sıra
numaralı petrol arama ruhsatının müddeti 05.08.2014 tarihinde sona ermiştir.
6491 sayılı Petrol Kanununun 22/3 ve 4 üncü maddeleri gereğince
yukarıda ismi yazılı şirkete tahmil eylediği mükellefiyetlerin yerine
getirilmemesinden dolayı zarar görmüş olanlar varsa maruz kaldıkları zarar ve
hasara ait tazminatın Türk Petrol Kanunu Uygulama Yönetmeliğinin 26 ıncı maddesi gereğince şirketin teminatından
karşılanabilmesi için ilgililerin bu ilan tarihinden itibaren bir yıl zarfında selahiyetli mahkemeden kesinleşmiş bir karar alıp Genel
Müdürlüğümüze müracaat etmeleri ilan olunur.
7986/1-1
—————
Türkiye Petrolleri Anonim
Ortaklığı’nın Şanlıurfa ilinde sahip bulunduğu İR/TPO/4624 hak sıra no.lu
petrol işletme ruhsat sahasının taalluk ettiği 118 hektarlık sahaya 127
hektarlık “A” parçasının ilavesi için 08.08.2014 tarihli dilekçesiyle müracaat
ettiği Türk Petrol Kanunu Uygulama Yönetmeliği’nin 14 üncü maddesinin 1 inci
fıkrası gereğince ilan olunur.
7987/1-1
PATENT UZMAN
YARDIMCISI KADROLARINA
GİRİŞ SINAVI
DUYURUSU
6 Nisan 2013 tarihli ve 28610 sayılı Resmi Gazete’de
yayımlanan Türk Patent Enstitüsü Patent Uzmanlığı ve Marka Uzmanlığı
Yönetmeliği hükümleri uyarınca Enstitümüzde Patent Uzmanı olarak yetiştirilmek
üzere, aşağıda bölümü, unvanı, sınıfı, derecesi, kadro sayısı, KPSS puan türü
ve taban puanı belirtilen toplam 5 (beş) adet Patent Uzman Yardımcısı kadrosuna
personel alınacaktır.
Giriş sınavı
yazılı ve sözlü olmak üzere iki aşamada gerçekleştirilecektir. Yazılı sınav 25/10/2014 Cumartesi günü Ankara’da TPE hizmet binasında
yapılacaktır.
Bölüm |
Unvan |
Sınıf |
Derece |
Kadro Sayısı |
KPSS Puan Türü |
Taban Puanı |
Elektronik Mühendisliği, Elektrik- Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümü |
Patent Uzman
Yardımcısı |
GİH |
9 |
3 |
KPSSP6 |
80 |
Makine Mühendisliği, Mekatronik
Mühendisliği Bölümü |
Patent Uzman
Yardımcısı |
GİH |
9 |
2 |
KPSSP6 |
80 |
TOPLAM |
5 |
A - GİRİŞ
SINAVINA BAŞVURU ŞARTLARI
1) 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 48’inci maddesinin (A) bendinde belirtilen
şartları taşımak,
2) En az
dört yıllık lisans eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının Tablo-1’de
belirtilen bölümleri ya da bunlara denkliği Yüksek Öğretim Kurulu tarafından
kabul edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından mezun
olmak,
3) Ölçme,
Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından; (A) grubu kadrolar için 06-07 Temmuz
2013 veya 05-06 Temmuz 2014 tarihlerinde yapılan Kamu Personeli Seçme
Sınavlarında (KPSS) Tablo-1’de belirtilen puan türünden asgari puanı almış
olmak,
4) Giriş
sınavının yapıldığı yılın Ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını
doldurmamış olmak.
B - BAŞVURU
TARİHİ VE İSTENİLEN BELGELER
1) Başvurular;
şartları taşıyan adaylar tarafından, Resmi Gazete’de
yayımlanan ilan tarihinden itibaren 15 (onbeş) gün
içinde elektronik ortamda Enstitümüz resmi internet sitesinin
(www.turkpatent.gov.tr) duyurular bölümünde yayımlanan form eksiksiz ve doğru bir
şekilde doldurularak yapılacaktır.
2) Sadece
Enstitü internet sitesi üzerinden yapılan başvurular geçerli olup, Enstitümüze
elden veya posta yoluyla yapılacak başvurular kabul edilmeyecektir.
3) Yazılı
sınava girecek adaylardan;
a)
Enstitümüz resmi internet sitesi (www.turkpatent.gov.tr) üzerinden oluşturulan
başvuru formu,
b) Mezuniyet
belgesinin veya çıkış belgesinin ya da eğitimini yurt dışında tamamlamış
olanlar için diploma denklik belgesinin aslı (Belgenin aslı ile başvuruda
bulunulması halinde Enstitüce bir örneği tasdik edilerek aslı iade edilecektir)
veya mezun oldukları fakülte ya da noter tasdikli sureti,
c) KPSS
sonuç belgesi,
ç) T.C.
Kimlik Numarası beyanı (nüfus cüzdanı fotokopisi),
d) Kendi el
yazısı ile yazılmış özgeçmiş,
e) 4.5x6
ebadında 2 adet fotoğraf.
istenecektir.
C - GİRİŞ
SINAVININ ŞEKLİ
1) Giriş sınavına katılma başvurusu yapan ve katılma şartlarını taşıyan
adaylardan; Tablo-1’de belirtilen her grup için belirlenen KPSS puan türünden en
yüksek puana sahip olandan başlamak üzere yapılan sıralama sonucunda, atama
yapılacak kadro sayısının 20 katı kadar aday yazılı sınava katılmaya hak
kazanacaktır.(Son sıradaki ile eşit puana sahip adaylar da sınava
çağrılacaktır.)
2) Yazılı
sınava girmeye hak kazanan adayların isimleri, sınav tarihinden en az 15 (onbeş) gün önce Enstitümüz internet sitesinde
(www.turkpatent.gov.tr) ve duyuru panosunda ilan edilecektir.
3) İstenilen
belgelerin son başvuru tarihini müteakip on gün içerisinde Enstitüye sunulması
şarttır. Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen süre içerisinde yapılmayan
başvurular dikkate alınmayacaktır.
4) İstenilen
belgelerde gerçeğe aykırı beyanda bulundukları tespit edilenlerin atamaları
yapılmış ise atamaları iptal edilecektir. Ayrıca, bu kişiler hakkında
Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulacaktır.
5) Sözlü
sınava, yazılı sınavdaki başarı sırasına göre, atama yapılacak kadro sayısının
dört katı aday çağrılacaktır. (Son sıradaki ile eşit puana sahip adaylar da
sınava çağrılacaktır.)
D - GİRİŞ
SINAVININ KONULARI
Yazılı
sınav;
a) Yabancı
dil: İngilizce.
b) Genel
kültür ve yetenek: Türkçe, sayısal ilişkiler, Atatürk ilke ve inkılapları,
Türkiye coğrafyası, yurttaşlık bilgisi.
c) Alan
bilgisi: Sınav ilanında belirtilen öğrenim dalları itibarıyla mesleki alan
bilgisinden oluşacak konulardan ve test şeklinde yapılacaktır
Sözlü sınav;
a) Yukarıda
belirtilen sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir
konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü,
c) Liyakati,
temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni,
ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel
yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel
ve teknolojik gelişmelere açıklığı yönünden değerlendirilecektir.
E - SINAV
SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
1) Yazılı
sınavda; alan bilgisi %60, yabancı dil bilgisi %20 ve genel kültür ve yetenek
%20 ağırlık puanları uygulanacaktır.
2) Yazılı
sınavda başarılı olmak için en az yetmiş puan alınması şartı aranacaktır.
3) Sözlü
sınavda; konu başlığı altında belirtilmiş (a) bendi için elli puan, (b) ila (e)
bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için onar puan üzerinden
değerlendirilecektir.
4) Sözlü
sınavda başarılı sayılmak için, Sınav Kurulu başkanı ve üyelerince yüz tam puan
üzerinden verilen sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalamasının en az yetmiş
olması şartı aranacaktır.
5) Başarı
puanı yazılı ve sözlü sınav puanlarının aritmetik ortalaması alınarak
belirlenecek ve nihai başarı sıralaması öğrenim dalları itibarıyla belirlenen
alanlara göre ayrı ayrı yapılacaktır. Başarı puanlarının eşitliği halinde
yazılı puanı yüksek olan adaya öncelik tanınacaktır. Bu sıralama sonucunda,
ilanda belirtilen bölümler itibarıyla atama yapılacak kadro sayısı kadar asıl,
Elektronik Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Elektronik ve
Haberleşme Mühendisliği Bölümü için 2, Makine Mühendisliği, Mekatronik
Mühendisliği Bölümü için 1 yedek aday belirlenecektir.
F - SINAV
SONUÇLARININ İLANI
1) Giriş
sınavını asıl ve yedek olarak kazananlar, Enstitümüz internet sitesinde (www.turkpatent.gov.tr)
duyurular bölümünde ilan edilecek, ayrıca, sınav sonucu asıl ve yedek adaylara
yazılı olarak bildirilecektir.
G - DİĞER
HUSUSLAR
1) Giriş
sınavına katılmaya hak kazanan adaylar yazılı ve sözlü sınava katılırken
fotoğraflı nüfus cüzdanı veya pasaport ibraz etmek zorundadır.
2) Asıl
listedeki adaylardan müracaat etmeyenler veya herhangi bir nedenle ataması
yapılamayanlar ya da atamadan sonra ayrılanlar olduğu takdirde, yerlerine yedek
listeden atama yapılacaktır. Yedek listede yer alan adayların hakları, sınav
sonuçlarının ilanından itibaren altı ay için geçerlidir ve daha sonraki
sınavlar için müktesep hak veya herhangi bir öncelik teşkil etmez.
İlan olunur.
7939/1-1
Mersin Üniversitesi
Rektörlüğünden:
Üniversitemizin
aşağıda belirtilen birimine 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve ilgili
yönetmelik uyarınca öğretim üyesi alınacaktır.
Başvurular
"Mersin Üniversitesi Akademik Yükseltilme ve Atanma Ölçütleri'ne
göre değerlendirilecektir. Başvuru önkoşullarını sağlamayan adayların
dilekçeleri dikkate alınmayacaktır. (Bakınız:
http://www.mersin.edu.tr/haberler/akademik-yukseltilme-ve-atanma-olcutleri)
Başvuru süresi ilanın yayım tarihinden itibaren 15 (onbeş)
gündür.
Profesör
kadrosu daimi statüde olup, Yabancı ülkelerden alınan diplomaların
Üniversitelerarası Kurulca denkliğinin onaylanmış olması gereklidir.
Başvuruda
istenilen belgeler Mersin Üniversitesi'nin web sayfasında (http://www.mersin.edu.tr/haberler/akademik-yukseltilme-ve-atanma-olcutleri)
bulunan "Akademik Yükseltilme ve Atanma Ölçütleri" başlığı
altında yer almaktadır. Bu belgelerin 6 (Altı) takım olarak hazırlanması ve
Personel Daire Başkanlığına şahsen başvurulması gerekmektedir.
Posta ile yapılacak başvurular kabul edilmeyecektir.
BİRİM |
BÖLÜM |
ANABİLİMBALI |
UNVAN |
DERECE |
ADET |
Fen Edebiyat
Fakültesi |
|||||
|
Fizik |
Fizik |
Profesör |
1 |
1 |
7886/1-1
İstanbul
29 Mayıs Üniversitesi Rektörlüğünden:
Üniversitemizin aşağıda belirtilen bölümüne 2547 Sayılı
Kanun ile Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliğinin ilgili
maddeleri uyarınca devamlı statüde çalıştırılmak üzere profesör alınacaktır.
Başvuru süresi ilanın yayım tarihinden itibaren 15 gün olup başvuruların
Personel Daire Başkanlığına şahsen yapılması gerekmektedir.
Birim |
Bölüm |
Unvanı |
Adet |
Açıklama |
Edebiyat
Fakültesi |
Türk
Dili ve Edebiyatı |
Profesör |
1 |
Yeni
Türk Edebiyatı ve Karşılaştırmalı Edebiyat alanında çalışmaları olan |
Not: İlanımızın detayına http://www.29mayis.edu.tr adresinden
ulaşılabilir.
7984/1-1
Kültür
ve Turizm Bakanlığından:
Kayseri Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu
KARAR
Toplantı No. ve Tarihi :
85 -23.07.2014 Toplantı
Yeri
Karar No. ve Tarihi :
1128 - 23.07.2014
KAYSERİ
Kayseri ili, Kocasinan ilçesi, Şeker Mahallesi 2.
derece doğal sit alanı içinde kalan, GEEAYK’nun
08.04.1977 gün, 423 sayılı kararı ile korunması gerekli kültür varlığı olarak
tescilli Keykubat (Keykubadiye) sarayında Kurulumuzun
20.02.2014 gün ve 956 sayılı kararına istinaden yapılan kazı çalışması
neticesinde Kayseri Müze Müdürlüğü Uzmanlarınca hazırlanan uzman raporu ve
1.derece arkeolojik sit alanı olarak tescil edilmesi istemine yönelik
28.04.2014 gün ve 1456 sayılı yazısı, konuya ilişkin; Kocasinan Belediyesinin
15.05.2014 gün ve 1531 sayılı, Kültür ve Turizm Bakanlığı, Yatırım ve
İşletmeler Genel Müdürlüğünün 21.05.2014 gün ve 98055 sayılı, Çevre ve
Şehircilik Bakanlığı, Tabiat Varlıklarını Koruma Genel Müdürlüğü’nün 25.06.2014
gün ve 5667 sayılı, Kayseri Valiliği, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü’nün
27.05.2014 gün ve 1785 sayılı, Kocasinan Kaymakamlığı’nın 02.06.2014 gün ve
6250 sayılı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, Maden İşleri Genel
Müdürlüğü’nün 13.06.2014 gün ve 51266 sayılı,Kayseri
Büyükşehir Belediyesi, İmar ve Şehircilik Dairesi Başkanlığının 16.06.2014 gün
ve 6792 sayılı, görüş yazıları okundu, raportörün açıklamaları dinlendi,
dosyasındaki bilgi ve belgeler incelendi, yapılan görüşme sonucunda;
Kayseri ili, Kocasinan ilçesi, Şeker Mahallesinde
bulunan, tapunun 7106 ada 1,2 7098 ada 8,9 4702 ada 1,7,9
ve 21 parsellerinde yer alan Keykubadiye sarayının
2863 sayılı yasanın 6. maddesi kapsamına giren özellikler taşıması nedeniyle
kararımız eki 1/25000 ve 1/2000 ölçekli harita belirlenen şekliyle I. derece
arkeolojik sit alanı olarak tescil edilmesine; söz konusu alanda Kültür ve
Tabiat Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun 05.11.1999 gün ve 658 sayılı ilke
kararında belirtilen geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma koşullarının
geçerli olduğuna karar verildi.
7973/1-1
—————
ESKİŞEHİR KÜLTÜR VARLIKLARINI KORUMA BÖLGE KURULU
KARAR
11.06/36
Toplantı Tarih ve no : 08.08.2014 - 133 Toplantı Yeri
Karar Tarih ve no : 08.08.2014 - 2664 ESKİŞEHİR
Bilecik İli, İnhisar İlçesi, Harmanköy
Köyü’nde yer alan tescilli Harmankaya Kalesi’ne
ilişkin güncellenen tescil fişi ve koordinatlı sit paftasının değerlendirilmesi
konusunda 08.05.2014 tarih, 2432 sayılı Kararımız gereği konuyla ilgili
faaliyeti etkilenen Kurum ve Kuruluşların görüşlerinin iletildiği yazılar,
Bilecik Valiliği’nin (İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü) 25.04.2014 tarih,
85836379.168/861 sayılı ve 27.05.2014 tarih, 85836379.164/1108 sayılı yazıları,
Bilecik Valiliği’nin (Kadastro Müdürlüğü) 12.06.2014 tarih,
47577019.190.99/2113 sayılı yazısı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı’nın
(Maden İşleri Genel Müdürlüğü) 01.07.2014 tarih, 20913469-101.29.02-254140
sayılı yazısı, 23.07.2014 tarih, 5146 sayılı dosya inceleme raporu okundu,
tescil fişi, koordinatlı sit sınırı ve kadastral
paftaları, fotoğrafları ve dosyası incelendi, yapılan görüşmeler sonucunda;
Bilecik İli, İnhisar İlçesi, Harmanköy Köyü’nde yer alan tescilli Harmankaya
Kalesi’ne ilişkin güncellenen tescil fişi, 1/6000 ölçekli koordinatlı sit
paftası ve sit sınırlarının aktarıldığı kadastral
paftanın uygun olduğuna; söz konusu alanda Kültür Varlıklarını Koruma Yüksek
Kurulu’nun Arkeolojik Sitler, Koruma ve Kullanma Koşulları’na
ilişkin 05.11.1999 gün, 658 sayılı İlke Kararı’ndaki I. (Bir) Derece Arkeolojik
Sitlerle ilgili hükümlerin geçiş dönemi koruma esasları ve kullanma koşulları
olarak belirlenmesine; söz konusu alanda madencilik faaliyetlerinin
yasaklanmasına ve Kurulumuzdan izinsiz herhangi bir fiziki ve inşai müdahalede bulunulmamasına karar verildi.
7974/1-1
—————
ESKİŞEHİR KÜLTÜR VARLIKLARINI KORUMA BÖLGE KURULU
KARAR
11.00/255
Toplantı Tarih ve no:
08.08.2014 - 133 Toplantı
Yeri
Karar Tarih ve no : 08.08.2014 - 2655 ESKİŞEHİR
Bilecik İli, Merkez İlçesi, Gülümbe
Köyü’nde tespit edilen Akbayırlar Kaya Mezarları
öneri I. (Bir) Derece Arkeolojik Sit sınırlarına ilişkin hazırlanan bilgi ve
belgelerin 2863 sayılı Kanun kapsamında değerlendirilmesinin istendiği Bilecik
Valiliği’nin (İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü) 15.05.2014 tarih,
85836379/168/1011 sayılı yazısıve ekleri, konuyla
ilgili faaliyeti etkilenen Kurum ve Kuruluşların görüşlerinin iletildiği yazılar;Bilecik Valiliği’nin
(Kadastro Müdürlüğü) 23.06.2014 tarih, 47577019.190.99/2165 sayılı yazısı,
Bilecik Özel İdaresi’nin (Emlak ve İstimlak Müdürlüğü) 01.07.2014 tarih,
94728557-756.01-5216 sayılı yazısı,23.07.2014 tarih, 5167 sayılı dosya inceleme
raporu okundu, tescil fişi, koordinatlı sit sınırı paftası, sit sınırlarının
aktarıldığı kadastral pafta ile fotoğrafları ve
dosyası incelendi, yapılan görüşmeler sonucunda;
Bilecik İli, Merkez İlçesi, Gülümbe Köyü’nde tespit edilen Akbayırlar
Kaya Mezarları’nın 2863 sayılı Kanun kapsamında I.
(Bir) Derece Arkeolojik Sit olarak tesciline; hazırlanan tescil fişi, 1/3.000
ölçekli koordinatlı sit sınırı paftası ve sit sınırlarının aktarıldığı kadastral paftanın uygun olduğuna; söz konusu alanda Kültür
Varlıklarını Koruma Yüksek Kurulu’nun Arkeolojik Sitler, Koruma ve Kullanma Koşulları’na ilişkin 05.11.1999 gün, 658 sayılı İlke
Kararı’ndaki I. (Bir) Derece Arkeolojik Sitlerle ilgili hükümlerin geçiş dönemi
koruma esasları ve kullanma koşulları olarak belirlenmesine; sit sınırları
içerisinde Kurulumuzdan izinsiz herhangi bir fiziki ve inşai
müdahalede bulunulmamasına karar verildi.
7975/1-1
Sinop
Üniversitesi Rektörlüğünden:
Üniversitemiz birimlerine, 2547 sayılı Kanun ve Öğretim
Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği hükümlerine göre Öğretim Elemanları
alınacaktır. Adayların, 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesindeki ve diğer ilgili
mevzuatlardaki şartları taşımaları gerekmektedir.
1 - Doçent Kadrosuna başvuracak
adayların; Başvurdukları birim ve anabilim dalını belirten dilekçelerine
özgeçmiş, noterden veya resmi kurumlarca onaylanmış Lisans, Yüksek Lisans ve
Doktora Belgesi, Doçentlik Belgesi, 2 adet fotoğraf ve yayın listesi ile
birlikte bilimsel çalışma ve yayınlarını kapsayan 4 (dört) adet dosya ile
özgeçmiş, eserleri ve diğer belgeleri içeren 4 adet CD'yi ekleyerek Personel
Daire Başkanlığına şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.
2 - Yardımcı Doçent Kadrosuna
başvuracak adayların; Başvurdukları anabilim dalı ve yabancı dilini belirten
dilekçelerine, özgeçmiş, 2 adet fotoğraf, Lisans, Yüksek Lisans ve Doktora
belgesi, varsa yabancı dil başarı belgesi, yayın listesi, bilimsel çalışma ve
yayınlarını kapsayan 4 takım dosya ile özgeçmiş, eserleri ve diğer belgeleri içeren
4 adet CD'yi ekleyerek ilgili birimlere şahsen müracaat etmeleri gerekmektedir.
BAŞVURU SÜRESİ: Başvurular; Doçent adayları için ilanın
Resmi Gazete ve Gazete’de yayınlandığı tarihten
itibaren (en son yayınlanan ilan dikkate alınacaktır.) 15 gün içerisinde,
Yardımcı Doçent adayları için ilanın Gazetede yayınlandığı tarihten itibaren 15
gün içerisinde yapılacaktır. Yardımcı Doçent adayları yabancı dil sınav günü ve
saati ile yerini ilgili birimden öğrenebileceklerdir.
NOT: - (Yardımcı Doçent kadrosuna; Profesör ve
Doçentler müracaat edemezler.)
- ( Doçent kadrosuna müracaat edecek adaylar daimi
statüde çalıştırılacaktır.)
- (Herhangi bir
kamu kuruluşunda çalışanlar (daha önce çalışıp ayrılsalar dahi) çalıştığı
kurumdan alacakları onaylı, ayrıntılı hizmet belgesini başvuru belgesine
ekleyerek ibraz edeceklerdir.)
- (Yurtdışından alınan diplomaların Üniversitelerarası
Kuruldan denkliğinin onaylanması gerekmektedir.)
- (Onaylı istenen evrakın teslimi sırasında aslını
ibraz etmek şartıyla fotokopileri kabul edilir.)
- (Erkek
adayların askerlik durum belgesini başvuru evraklarına eklemeleri
gerekmektedir.)
UNVANI |
ADEDİ |
DERECE |
BİRİMİ |
ANABİLİM DALI/PROGRAM |
ALANI |
Doçent |
1 |
1 |
Su Ürünleri Fakültesi |
Avlama Teknolojisi |
Deniz memelileri ve balıkçılıkla
etkileşimi ve eklem bacaklıların populasyon
dinamiği üzerinde çalışmalar yapmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Eğitim Fakültesi |
Türkçe Eğitimi |
Haşim Nahit Erbil’in
hayatı, sanatı ve fikirleri konusunda çalışma yapmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Eğitim Fakültesi |
İngiliz Dili Eğitimi |
İngiliz Dili Eğitiminde
biçimlendirici değerlendirme konusunda çalışmalar yapmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Eğitim Fakültesi |
Fen Bilgisi Eğitimi |
İlköğretim Öğrencilerine yönelik
tasarım temelli fen eğitimi uygulamaları konusunda çalışma yapmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Boyabat İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi |
Yönetim ve Organizasyon |
İnsan kaynaklarında ara
eleman deseni üzerinde çalışmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Boyabat İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi |
Bütçe ve Mali Planlama |
Vergi teşviklerinin
doğrudan yabancı sermaye yatırım kararları üzerindeki etkileri konusunda
çalışmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi |
Biyomühendislik |
Bitki aktivatörlerinin
savunma enzimleri ve proteazlar üzerindeki etkileri
konusunda çalışmalar yapmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi |
Çevre Mühendisliği |
Aerobiyoloji alanında çalışmış olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Meslek Yüksekokulu |
Çevre Sağlığı |
Organik fosfor ve amit
bileşikleri üzerinde çalışmış olmak ve ilaç etkin maddelerinin analizinde
deneyim sahibi olmak. |
Yardımcı
Doçent |
1 |
3 |
Gerze Meslek Yüksekokulu |
Grafik Tasarımı |
Ambalaj tasarımlarında yer
alan bilinçaltı mesaj öğeleri konusunda çalışmış olmak. |
7988/1-1
Başbakanlık
Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığından (TİKA):
SÖZLEŞMELİ PERSONEL
GİRİŞ SINAVI DUYURUSU
I. GENEL
Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı’nda
istihdam edilmek üzere 23 Sözleşmeli Personel alınacaktır. Müracaatlar 05 Eylül
2014 tarihinde başlayacak olup, 19 Eylül 2014 tarihinde sona erecektir. Yapılan
inceleme ve değerlendirmeden sonra mülakata çağrılacak adaylar ve sınav tarihi
Başkanlığın www.tika.gov.tr adresli web sayfasından ilan edilecektir.
TİKA Başkanlığında sözleşmeli olarak çalıştırılacak
personel ile ilgili "Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığında
Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esasları"
uygulanır.
Giriş sınavı 24 Eylül - 02 Ekim 2014 tarihleri arasında
TİKA Başkanlığı Atatürk Bulvarı No: 15 Ulus/ANKARA adresinde yapılacaktır.
II. BAŞVURU ŞARTLARI
1. Üniversitelerin en az 4 yıllık lisans eğitimi veren
fakültelerinden mezun olmak,
2. 1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., ve 10. gruplardan başvuru yapacak
adaylar için İngilizce, Fransızca, Arapça, İspanyolca ve Rusça dillerinin
herhangi birinden 2012 yılı Sonbahar dönemi Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi
Seviye Tespit Sınavı (KPDS), 2012 yılı Sonbahar dönemi Üniversitelerarası Kurul
Yabancı Dil Sınavı (ÜDS), 2013 yılı İlkbahar, Sonbahar dönemleri veya 2014 yılı
İlkbahar dönemi Yabancı Dil Sınavı (YDS) sınavlarından (C) düzeyinden; 8.
grupta yer alan adaylar ve 9. grupta yer alan adaylardan Boşnakçadan (KPDS veya
YDS’ye Sırpçadan girmiş olan adayların sınav sonuçları kabul edilecektir.)
başvuracak adaylar için ise (B) düzeyinden aşağı olmamak üzere puan almak veya
Yükseköğretim Kurulu tarafından bu düzeye denk kabul edilen ve uluslararası
geçerliliği bulunan bir belgeye sahip olmak veya Başkanlıkça yapılacak yabancı
dil sınavında başarılı olmak. Ancak, yabancı dil ile eğitim yapan
üniversitelerden mezun olanlar için bu şart aranmaz.
YDS veya bu sınava denk kabul edilen
uluslararası geçerliliği bulunan sınavlarla ölçülmeyen yabancı diller için,
ilgili dilde en az üç yıllık ortaöğretim veya ön lisans, lisans veya yüksek
lisans diploması almış olmak ya da o dilin resmi dil olarak konuşulduğu ülke
resmi makamları tarafından düzenlenen sınavda en az yüzde yetmiş oranında
başarılı olmak veya ilgili ülkede o ülkenin dili ile eğitim veren bir
üniversite bitirmek, yüksek lisans veya doktora yapmış olmak veya Başkanlıkça
bu dillerde yapılacak sınavda başarılı olmak.
Bu maddede belirtilen şartlar yabancı uyruklu adaylar
için aranmaz.
3. 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48’inci
maddesinin 1 inci fıkrasının (A) bendinin (4) (5) (6) ve (7) numaralı alt
bentlerinde belirtilen şartları haiz olmak,
4. Eksik belge ve bilgi bulunan başvurular ile şartları
uymadığı halde yapılan başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır. (Belgelerin
aslı ibraz edilmek kaydıyla fotokopisi İKDH Dairesi Başkanlığınca tasdik
edilebilecektir.)
5. Başvurulacak gruplara göre aşağıda yer alan “Sözleşmeli
Personel Grupları ve Aranan Özel Şartlar Tablosu”ndaki
şartları taşıyor olmak,
SÖZLEŞMELİ PERSONEL KATEGORİLERİ VE ARANAN ÖZEL
ŞARTLAR TABLOSU |
||||
Gruplar |
Adet |
Başvuru Yapabilecek Mezuniyet Alanları |
Özel Şartlar |
|
1. Grup |
3 |
Üniversitelerin bütün
bölümleri |
TİKA Program
Koordinasyon Ofislerinin bulunduğu ülkelerden birinin vatandaşı olmak, en az
iki yıllık hizmet süresine sahip olmak, TİKA yurtdışı ofislerinde çalışıyor
olmak. |
|
2. Grup |
5 |
Siyasal
Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin
İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi, Uluslararası İlişkiler ve Maliye Bölümleri |
TİKA’nın
faaliyet alanına giren konularda en az iki yıllık hizmet süresine sahip
olmak. Yurtdışında kalkınma işbirliği ve teknik yardım başta olmak üzere
inceleme-araştırma ve Sivil Toplum Kuruluşu çalışmaları yürütmüş olmak, TİKA
projelerinde aktif bir biçimde yer almış olmak. |
|
3. Grup |
2 |
Üniversitelerin
İletişim Fakültelerinde Radyo, TV Sinema, Gazetecilik, Görsel Sanatlar ve
İletişim Tasarımı ve diğer ilgili bölümlerinden mezun olmak. |
İletişim ve
medya sektöründe en az iki yıllık hizmet süresine sahip olmak. Tercihen
yayıncılık, kurumsal iletişim, grafik
tasarımı, internet medyası, web tasarımı konularında çalışmış olmak. |
|
4. Grup |
2 |
Üniversitelerin
Bilgisayar, Elektronik, Elektrik-Elektronik, Elektronik ve Haberleşme
Mühendisliği ve diğer bilişimle doğrudan ilgili bölümlerinden mezun olmak. |
Bilişim
Sektöründe en az iki yıllık iş tecrübesine sahip olmak. Kurumsal yazılım
geliştirme, yönetim bilgi sistemleri, internet ve bilgi güvenliği konularında
çalışmış olmak. (İlgili konularda ibraz edilecek sertifikaların MEB onaylı
olması gerekmektedir.) |
|
5. Grup |
2 |
Üniversitelerin
Mimarlık ve mimari restorasyon bölümlerinden mezun olmak
veya Mimarlık, Mimari Restorasyon alanında lisansüstü dereceye sahip olmak
şartıyla, İnşaat Mühendisliği Bölümlerinden mezun olmak. |
Mimari
Restorasyon alanında en az iki yıllık hizmet süresine sahip olmak. Tercihen Klasik
Osmanlı Mimarisi üzerine araştırma- incelemelerde bulunmuş, yayın yapmış,
proje ve uygulamalarda çalışmış olmak. |
|
6. Grup |
2 |
Üniversitelerin sosyoloji, antropoloji ve psikoloji eğitimi veren
bölümlerinden mezun olmak. |
En az iki yıl
hizmet süresine sahip olmak. Tercihen TİKA proje ve faaliyetlerinin
yürütüldüğü sahaya ilişkin araştırma, inceleme çalışmalarında yer almış,
yayın yapmış veya uluslararası kuruluşlarda çalışmış, proje yürütmüş olmak. |
|
7. Grup |
1 |
Üniversitelerin
Güzel Sanatlar Fakültesi mezunu olmak. |
En az az iki
yıllık hizmet süresine sahip olmak. Geleneksel Türk El Sanatları, tercihen
kalem işi Süsleme Sanatı alanında uzmanlık sahibi olmak. |
|
8. Grup |
3 Arapça (2) Fransızca (1) |
Üniversitelerin
Mütercim Tercümanlık Bölümlerinden veya ilgili dillerin dil ve edebiyatının
fakülte düzeyinde öğretildiği bölümlerinden birinden mezun olmak. |
Mütercim ve
tercümanlık alanında en az iki yıl hizmet süresine sahip olmak. |
|
9. Grup |
2 Boşnakça (1) Arnavutça (1) |
Üniversitelerin tüm bölümleri. Tercihen Mütercim tercümanlık bölümlerinden veya ilgili dillerin dil
ve edebiyatının fakülte düzeyinde öğretildiği bölümlerinden birinden mezun
olmak. |
Mütercim ve
tercümanlık alanında en az iki yıl hizmet süresine sahip olmak. |
|
10. Grup |
1 adet |
Tarih, Türk Dili ve Edebiyatı,
İlahiyat, İslami İlimler, Arap Dili ve Edebiyatı, Fars Dili ve Edebiyatı,
Tarih Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyat Öğretmenliği, Din Kültürü ve Ahlak
Bilgisi Öğretmenliği, Arapça Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği bölümlerinden
mezun olmak. |
Matbu ve el yazması Eski Türkçe
(Osmanlıca) metin okuma ve çeviri yazısı (transkripsiyon) konularında deneyim
sahibi olmak. Tercihen TİKA proje ve faaliyetlerinin yürütüldüğü bölgelerle
ilgili tarihi kültürel mirasa ilişkin lisansüstü çalışma sahibi olmak. |
|
TOPLAM |
23 |
|
|
|
III. BAŞVURU ŞEKLİ VE YERİ
Adayların aşağıda yer alan başvuru evraklar ile
birlikte en geç 19 Eylül 2014 Cuma günü mesai bitimine (saat 18.00) kadar TİKA İnsan
Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı Atatürk Bulvarı No:15
Ulus/ANKARA adresine şahsen veya posta yolu ile başvurması gerekmektedir. Bu
tarihten sonra yapılan müracaatlar ile postadaki gecikmeler dikkate
alınmayacaktır.
Başvuru için istenen belgeler:
a) Başkanlıktan veya www.tika.gov.tr adresinden temin
edilerek açık ve eksiksiz olarak doldurulmuş Başvuru Formu,
b) Yükseköğrenim diploması ya da geçici mezuniyet
belgesinin aslı veya Başkanlık tarafından onaylı örneği, (yabancı üniversite mezunları
için ayrıca denklik belgesi),
c) YDS veya Yükseköğretim Kurulu
tarafından buna denk kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan sonuç
belgesinin, KPDS veya bu sınava denk kabul edilen uluslararası geçerliliği
bulunan sınavlarla ölçülmeyen yabancı diller için, ilgili dilde en az üç yıllık
ortaöğretim veya ön lisans, lisans veya yüksek lisans diplomasının ya da o
dilin resmi dil olarak konuşulduğu ülke resmi makamları tarafından düzenlenen
sınavda en az yüzde yetmiş oranında başarılı olduğunu gösteren belgenin aslı
veya Başkanlık tarafından onaylı örneği, (Başkanlıkça yapılacak dil sınavına
gireceklerden bu belgeler istenmez.)
ç) Sözleşmeli yerli uzmanlar için nüfus cüzdanının 1
adet sureti, sözleşmeli yabancı uzmanlar için pasaport örneği,
d) Sözleşmeli yerli uzmanlar için adli sicil kaydı
yazılı beyanı, sözleşmeli yabancı uzmanlar için ise sabıka kaydı belgesi veya
buna denk belge,
e) Sağlık açısından görevini devamlı yapmasına engel
bir durum olmadığına ilişkin yazılı beyanı,
f) Sözleşmeli yerli uzman adaylarından erkek olanlar
için askerlikle ilişiği olmadığına dair yazılı beyan,
g) Daha önce başka yerde çalışmış olanların
çalıştıkları kuruluşlardan alacakları hizmet belgesi,
ğ) En geç üç ay önce çekilmiş 4,5X6 cm. ebadında iki
adet fotoğraf,
h ) www.tika.gov.tr adresinden temin edilerek el
yazısıyla doldurulacak özgeçmiş.
Giriş Sınavına girmeye hak kazanan adaylar Başkanlıkça
kendilerine verilecek sınav giriş belgesinde belirtilen yer ve saatte, nüfus
cüzdanı veya sürücü kimlik belgesi gibi fotoğraflı ve onaylı ikinci bir kimlik
belgesiyle hazır bulunacaklardır.
IV. SINAV ŞEKLİ VE KONULARI
Giriş Sınavı; adayların mezun olduğu bölüm ile ilgili
alan bilgilerinin yanı sıra, Başkanlığın faaliyet alanı ile ilgili konular,
genel kültür düzeyleri, muhakeme, kavrayış, ifade ve temsil kabiliyeti,
davranış ve tepkilerinin Sözleşmeli Personelliğe uygunluğunun değerlendirildiği
sözlü bir sınav şeklinde olacaktır.
IV. DEĞERLENDİRME VE İLAN
Sözlü sınav Başkanlığımızca atanan Sınav Kurulu
Üyelerince yapılacaktır. Sınav Kurulu üyelerince sözlü sınavda her adaya ayrı
ayrı not verilir. Bu notların aritmetik ortalaması sınav sonucunu gösterir.
Sınav kurulu üyelerince verilecek notların aritmetik ortalaması 100 tam puan
üzerinden 70’in altında olanlar başarısız sayılır. Başarılı olanlar başarı
derecesine göre sıralanır. Yüksek Lisans ve Doktorasını tamamlayan adaylara
öncelik tanınacaktır. Başvuru şartlarında belirtilen bölümlere göre yapılan
sınıflandırma çerçevesinde; sınavda başarılı olanların sayısı belirtilen kadro
sayısından fazla ise en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere sıralama
yapılarak belirtilen kadro sayısı kadar aday giriş sınavını kazanmış kabul
edilecektir.
Sınavda başarılı olanların sayısı belirtilen kadro
sayısından daha az ise sadece başarılı olanlar sınavı kazanmış kabul
edilecektir. Giriş sınavında başarılı olmak adaylar için müktesep hak teşkil
etmeyecektir. Nihai sınav sonucu www.tika.gov.tr adresinde ve kurum girişine
asılacak listeyle ilan edilecektir. Kazanan adaylar kendilerine bildirilen
tarihe kadar müracaat etmedikleri takdirde yedek adaylar puan sıralamasına göre
atanacaktır.
Sınavı kazananlar hakkında, 656 sayılı Kanunun Hükmünde
Kararnamenin 16 ncı maddesinin 7 nci
fıkrasına göre, Türk İşbirliği ve koordinasyon Ajansı Başkanlığında Çalıştırılacak
Sözleşmeli Personel Hizmet Sözleşmesi Esasları uygulanır.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
7965/1-1
—————
TİKA UZMAN
YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI DUYURUSU
I. GENEL
Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığına sözlü
giriş sınavı ile Genel İdari Hizmetleri sınıfı 9 uncu derece kadrolara atanmak
üzere aşağıda belirtilen öğrenim dallarında ve sayılarda TİKA Uzman Yardımcısı
alınacaktır. Müracaatlar 15 Eylül 2014 tarihinde başlayacak olup, 30 Eylül 2014
tarihinde sona erecektir. Yapılan inceleme ve değerlendirmeden sonra mülakata
çağrılacak adaylar ve sınav tarihi Başkanlığın web sayfasından ilan
edilecektir.
Giriş sınavı 13 Ekim-17 Ekim 2014 tarihleri arasında
TİKA Başkanlığı Atatürk Bulvarı No: 15 Ulus/ANKARA adresinde yapılacaktır.
Gruplar |
Öğrenim Dalı |
Kadro Sayısı |
1. Grup |
Fakültelerin İnşaat Mühendisliği (2), Elektrik
Mühendisliği (1), Makine Mühendisliği (1), Mimarlık bölümleri (2) |
6 |
2. Grup |
Siyasal Bilgiler, İktisat, İşletme, İktisadi
ve İdari Bilimler Fakültelerinin İktisat, İşletme, Kamu Yönetimi,
Uluslararası İlişkiler ve Maliye Bölümleri |
7 |
3. Grup |
İletişim Fakülteleri |
2 |
TOPLAM |
15 |
II. GİRİŞ SINAVINA KATILMA ŞARTLARI
Giriş sınavına katılabilmek için aşağıda belirtilen
şartlar aranır:
1) 14.07.1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci
fıkrasının (A) bendinde yer alan genel şartları taşımak,
2) En az dört
yıllık lisans eğitimi veren fakültelerin yukarıda belirtilen öğrenim
dallarından ya da bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen
yurtiçinde ve yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,
3) Sınavın yapıldığı
tarihte 35 (otuz beş) yaşını doldurmamış olmak. Bu şartları taşımayan adayların
başvurusu kabul edilmeyecektir.
4) Son başvuru
tarihi itibariyle 6-7 Temmuz 2013 veya 5-6 Temmuz 2014 Kamu Personeli Seçme
Sınavından (KPSS):
a) Birinci grupta
yer alanlar için KPSSP-3 puan türünden en az 70 puan almış olmak,
b) İkinci grupta
yer alanlar için bölümlere göre aşağıdaki puan türlerinden en az 70 puan almış
olmak.
Sıra No |
Bölüm |
KPSS Puan Türü |
1 |
İktisat |
KPSSP 22 |
2 |
İşletme |
KPSSP 23 |
3 |
Maliye |
KPSSP 24 |
4 |
Kamu
Yönetimi ve Siyaset Bilimi |
KPSSP 30 |
5 |
Uluslararası
İlişkiler |
KPSSP 33 |
c) Üçüncü grupta
yer alan bölümler için KPSSP-3 puan türünden en az 70 puan almış olmak.
5) 2012
yılı Sonbahar dönemi Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı
(KPDS), 2012 yılı Sonbahar dönemi Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil
Sınavı(ÜDS), 2013 yılı İlkbahar, Sonbahar dönemleri veya 2014 ilkbahar dönemi
Yabancı Dil Sınavı (YDS) sınavlarında; İngilizce, Fransızca, İspanyolca, Arapça
veya Rusça dillerinin herhangi birinden en az (B) düzeyinde puan almış olmak
veya Yükseköğretim Kurulunca buna denk kabul edilen ve son 2 (iki) yılda (30
Eylül 2012 ve daha sonraki tarihli) alınmış uluslararası geçerliliği bulunan
bir belgeye sahip olmak.
III. BAŞVURU ŞEKLİ VE GEREKLİ BELGELER
1) TİKA Uzman
Yardımcılığı giriş sınavı için başvurular 15 Eylül 2014 tarihinde başlayıp, 30
Eylül 2014 günü mesai saati bitimine (saat 18.00) kadar yapılabilecektir.
2) Başvurular,
elektronik ortamda http://www.tika.gov.tr web adresinde bulunan sınav linki
veya doğrudan http://sinav.tika.gov.tr web adresinden istenen bilgilerin
eksiksiz olarak doldurulması ve istenen belgelerin başvuru tarihi bitimine
kadar TİKA Başkanlığı (İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanlığı) Atatürk Bulvarı No: 15 Ulus/ANKARA adresine şahsen, elden veya
posta yolu ile iletilmesi ile yapılacaktır. Postadaki gecikmeler ve ilânda belirtilen son başvuru
tarihi mesai bitimine kadar yapılmayan başvurular dikkate alınmaz.
3) Başvuru için istenen belgeler:
a) Başkanlıktan veya www.tika.gov.tr adresinden temin
edilerek açık ve eksiksiz olarak doldurulmuş Başvuru Formu
b) Yükseköğrenim diploması ya da geçici mezuniyet
belgesinin aslı veya Başkanlık tarafından onaylı örneği, (yabancı üniversite
mezunları için ayrıca denklik belgesi),
c) KPSS sınav sonuç belgesi veya bilgisayar çıktısı,
d) KPDS, ÜDS, YDS sınav sonuç belgesi veya buna denk
kabul edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan yabancı dil sınav sonuç
belgesinin aslı,
e) www.tika.gov.tr adresinden temin edilerek el
yazısıyla doldurulacak özgeçmiş,
f) İki adet vesikalık fotoğraf,
g) Görevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl
hastalığı olmadığına dair yazılı beyanı,
h) Adli sicil kaydı yazılı beyanı,
i) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına
dair yazılı beyanı,
4) Eksik belge
ve/veya bilgi bulunan başvurular ile şartları uymadığı halde yapılan başvurular
değerlendirmeye alınmayacaktır.
IV. BAŞVURULARIN İNCELENMESİ VE ADAYLARIN SINAVA KABULÜ
1) Başvuran
adaylardan KPSS sonuçlarına göre en yüksek puana sahip olandan başlanarak, bu
ilanda belirtilen atama yapılacak kadro sayısının 4 (dört) katına kadar aday (son
sıradaki adayla eşit puana sahip olanlar dâhil) sınava çağrılacaktır.
2) Giriş sınavına
katılmaya hak kazananların adları, soyadları, KPSS puanları ve sınav tarih ve
saatleri http://www.tika.gov.tr web sitesinde ve TİKA Başkanlığı binası
girişinde ilan edilecektir.
3) Giriş Sınavına
girmeye hak kazanan adaylar belirtilen yer, tarih ve saatte, nüfus cüzdanı veya
pasaportu (Nüfus cüzdanında soğuk damga basılı olmalı, güncel bir fotoğraf ve
T.C. Kimlik Numarası bulunmalı, pasaportun süresi geçerli olmalıdır. Bu
şartlarda olmayan nüfus cüzdanı veya pasaport kabul edilmeyecektir.) ile birlikte hazır bulunacaklardır.
V. SINAV ŞEKLİ VE KONULARI
1) Giriş sınavı, sözlü sınav şeklinde yapılacaktır.
2) Sözlü sınav, adaylar;
a. Mezun oldukları bölüm ile ilgili alan bilgisi ve
Başkanlığın faaliyet alanı ile ilgili konulardaki bilgi düzeyi,
b. Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c. Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin
mesleğe uygunluğu,
ç. Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d. Genel yetenek ve genel kültürü,
e. Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı puan verilmek suretiyle
gerçekleştirilir. Adaylar, Sınav Komisyonu tarafından (a) bendi için 50 (elli)
puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için 10 (on) puan
üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir.
Sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz. Sözlü sınavda
başarılı sayılmak için, Komisyon Başkanı ve üyelerinin 100 (yüz) tam puan
üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az 70 (yetmiş) olması
şarttır.
VI. DEĞERLENDİRME VE İLAN
1) Başarı puanı adayın KPSS puanı ile sözlü sınavının
aritmetik ortalaması alınarak hesaplanır. Sınav puanlarının eşitliği halinde
sırasıyla sözlü sınav puanına ve KPSS puanına bakılır, puanı yüksek olan aday
sıralamada üstte yer alır.
2) Giriş sınavı sonuçları, Başkanlık internet sitesinde
ilan edilir. Ayrıca kazanan adayların adreslerine de tebliğ edilir.
3) Başkanlık, başarılı aday sayısı ilan edilen
kontenjandan az olduğu takdirde sınav duyurusunda ilan edilenden daha az sayıda
uzman yardımcısı alma hakkına sahiptir.
4) Yarışma sınavını kazananların uzman yardımcılığı
kadrolarına atanmaları ve adaylıklarına ilişkin işlemler, 656 sayılı Türk
İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı’nın Teşkilat ve Görevleri Hakkında
Kanun Hükmünde Kararname ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu hükümlerine göre
yapılır.
5) Sınavı kazananların uzman yardımcılığına atanmaları
için atama işlemlerinin yapılmasına ilişkin olarak tebligatta veya ilanda
belirtilen süre içinde, istenilen belgelerle birlikte TİKA İnsan Kaynakları ve
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı’na müracaat etmeleri gerekir.
6) Atama işlemlerinin yapılması için kendilerine
bildirilen veya ilan edilen süre içinde geçerli bir mazereti olmadığı hâlde
müracaat etmeyenlerin atama işlemleri yapılmaz.
7) Başvurusu kabul edilip, isimleri yarışma sınavına
katılabilecekler arasında yer alanlardan, gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu
tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılır ve atamaları yapılmaz. Bunların
atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemez ve
haklarında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
VII. BİLGİ ALMA
Sınav ile ilgili bilgi, TİKA Başkanlığı İnsan
Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, 0 (312) 508 11 43 - 44 - 45
numaralı telefonlarından, 0 (312) 309 89 56 no’lu
faks ve/veya sinav@tika.gov.tr e-posta adresine yazılarak alınabilir.
7966/1-1