Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi Rektörlüğünden (ÇOMÜ):
Etimesgut Belediye Başkanlığı Plan ve Proje
Müdürlüğünden:
Pursaklar Belediye Başkanlığından:
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli
Mali Müşavirler Odaları Birliğinden:
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından:
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörlüğünden (ÇOMÜ):
ÖĞRETİM ELEMANLARI
ALINACAKTIR
Üniversitemize Öğretim Üyesi alınacaktır. Adayların ilanın yayınlandığı
tarihten itibaren en geç
15 gün içinde istenilen belgelerle birlikte Doçentlerin Rektörlüğe başvurmaları
gerekmektedir.
Posta ile
yapılan başvurulardaki gecikmeler ile eksik belgeli dosyalar kabul
edilmeyecektir.
Adayların
aşağıda belirtilen şartları taşımaları gerekmektedir.
1. 2547
Sayılı Kanunun 5572 Sayılı Kanunla değiştirilen 25. maddesinde belirtilen
koşulları ve aynı kanun uyarınca Üniversitemiz Senatosunca belirlenen Öğretim
Elemanı Kadrolarına Atanma ve Yükseltilme Kriterlerini (www.comu.edu.tr)
taşıyor olmak,
2. Yabancı
ülkelerden alınan diplomaların Üniversitelerarası Kurul'ca denkliğinin
onaylanmış olması,
3. Doçent
kadroları daimi statüde olup, başvuracak adayların anabilim dallarını belirten
dilekçelerine özgeçmişlerini, nüfus cüzdan sureti ve 2 adet fotoğraf ile
bilimsel çalışma ve yayın listeleri (Doçent kadroları için beş nüsha), Doçentlik
Belgeleri, kamu hizmetinde bulunanların hizmet belgelerini de ekleyerek
Rektörlüğe ulaştırmaları gerekmektedir. Adaylar başvuru dilekçelerinde
başvurdukları birim veya anabilim dalını, ilanın açıklama kısmında ifade edilen
ek şart ve çalışma alanlarına ait yeterlikleri sağladıklarını dilekçelerinde
belirterek bunları belgelendirmelidirler.
4. Başvuran
adayların koşullarının sonradan uygun olmadığının anlaşılması halinde atamaları
yapılmayacak ve iptal edilecektir.
5. Bir
adayın sadece 1 kadroya başvurma hakkı vardır.
6. Erkek
adayların dosyalarına askerlik durum belgelerini eklemeleri gerekmektedir.
GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ |
||||
BÖLÜM |
ANABİLİM DALI |
DOÇ. |
DER. |
AÇIKLAMA |
SERAMİK |
Seramik |
1 |
1 |
Seramikle hazırlanan birimlerde ritim
ilkesi konusunda çalışmalar yapmış olmak. |
9860/1-1
Etimesgut
Belediye Başkanlığı Plan ve Proje Müdürlüğünden:
Belediye Meclisimizin 02/10/2013
tarih ve 451 sayılı kararı ile reddedilen, Ankara Büyükşehir Belediye Mecilisi’nin 20/11/2013 tarih ve 2016 sayılı kararı ile
onanan “Etimesgut İlçesi, Piyade Mahallesi İmarın 46039 ada 1 parseline ilişkin
1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği” 04/12/2013 günü Müdürlüğümüz
İlan panosuna asılmıştır.
İlgililere ilanen duyurulur.
9810/1-1
—————
Belediye Meclisimizin 05/09/2013
tarih ve 416 sayılı kararı ile uygun görülen, Ankara Büyükşehir Belediye
Meclisi’nin 15/11/2013 tarih ve 1974 sayılı kararı ile onanan “Etimesgut
İlçesi, Bağlıca Mahallesi, imarın 47155 ada 4,5 ve 6 sayılı parsellerine
ilişkin 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği 04/12/2013 günü
Müdürlüğümüz ilan panosuna asılmıştır.
İlgililere ilanen duyurulur.
9811/1-1
Pursaklar Belediye Başkanlığından:
Pursaklar Belediye Meclisinin 03.07.2013 gün
ve 131 sayılı kararı ile uygun görülen ve Ankara Büyükşehir Belediye Meclisinin
09.10.2013 gün ve 1802 sayılı kararı ile onaylanan "Pursaklar
95429/1, 95374/4, 95375/1, 95385/1 parsellere yönelik 1/1000 Ölçekli Uygulama
İmar Planı Değişikliği", 3194 sayılı İmar Kanununun 8/b maddesi gereği,
Belediyemiz İlan Panosunda 30 gün süreyle askıya çıkartılmıştır.
İlanen ilgililere duyurulur.
9848/1-1
Türkiye
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları
Birliğinden:
SERBEST MUHASEBECİ
MALİ MÜŞAVİRLİK
SINAVLARINA İLİŞKİN
DUYURU
3568 sayılı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali
Müşavirlik Kanunu ile bu Kanunun uyarınca 16 Ocak 2005 tarih ve 25702 sayılı
Resmi Gazete’de yayımlanan “Yeminli Mali Müşavirlik
ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınav Komisyonlarının Çalışma Usulleri,
Sınav Esasları ve Sınav Konuları Hakkında Yönetmelik” hükümlerine göre; 15-16
Mart 2014 tarihlerinde Ankara, İstanbul, İzmir illerinde Serbest Muhasebeci
Mali Müşavirlik Sınavları yapılacaktır.
Bu sınava;
stajını tamamlayan serbest muhasebeci mali müşavir aday meslek mensupları
(stajyer), Serbest Muhasebeci ruhsatı olanlar ve anılan Yasa’nın 6’ncı
maddesine göre, hizmet sürelerini stajdan saydıran adaylar katılacaktır.
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınav tarihleri : 15-16 Mart 2014
İlk kez sınava katılacaklar için odalara son başvuru tarihi : 10 Ocak 2014
İkinci ve sonraki katılımcılar için son başvuru tarihi : 21 Şubat 2014
İlk kez
sınava başvuracak aday meslek mensuplarının; ilk kez sınava katılacaklar için
belirlenmiş yukarıda belirtilen son başvuru tarihi itibariyle stajlarının
tamamlanmış olması gereklidir.
Sınavlara
girmek isteyenlerin, Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali
Müşavirler Odaları Birliği-Temel Eğitim ve Staj Merkezi Başkanlığı’na yukarıda
belirtilen son başvuru tarihi çalışma saati bitimine kadar başvurmaları
gerekmektedir. Bu tarihe kadar başvurusunu yapmayanlar ve sınav bedelini
yatırmayanlar sınava alınmayacaktır.
SINAVLARA
İLİŞKİN ESASLAR
Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınavlarına girebilmek için;
a) Hukuk, iktisat, maliye, işletme, muhasebe, bankacılık, kamu yönetimi
ve siyasal bilimler dallarında eğitim veren fakülte ve yüksekokullardan veya
denkliği Yükseköğretim Kurumunca tasdik edilmiş yabancı yükseköğretim
kurumlarından en az lisans seviyesinde mezun olmak veya diğer öğretim
kurumlarından lisans seviyesinde mezun olmakla beraber bu fıkrada belirtilen
bilim dallarından lisansüstü seviyesinde diploma almış olmak.
b) Stajını
Yeminli Mali Müşavir veya Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin yanında ve /
veya onların denetim ve gözetiminde tamamlamış olmak, Kanunun 6.maddesinde staj
süresinden sayılan hizmetleri bulunanlar için bu hizmetlerini stajdan saydırmış
olmak,
c) Mesleğin
vakar ve onuruna aykırı fiil ve harekette bulunmak, görevini yapmamak veya
kusurlu olarak yapmak yahut da görevinin gerektirdiği güveni sarsıcı harekette
bulunmak nedeniyle disiplin cezası verilmemiş olmak.
SINAV
KONULARI
16 Ocak 2005
tarih ve 25702 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak
yürürlüğe giren Sınav Yönetmeliği’ne göre, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik
Sınavlarına katılacak adaylar aşağıdaki sınav konularından sınava tabi
tutulmaktadırlar.
• Finansal
Muhasebe,
• Finansal
Tablolar ve Analizi,
• Maliyet
Muhasebesi,
• Muhasebe
Denetimi,
• Vergi
Mevzuatı ve Uygulaması,
• Hukuk
(Ticaret Hukuku, Borçlar Hukuku, İş Hukuku, SSK ve Bağ-Kur
Mevzuatı, İdari Yargılama Hukuku),
•
Muhasebecilik ve Mali Müşavirlik Meslek Hukuku,
BAŞVURU İÇİN
GEREKLİ BELGELER
Söz konusu
şartları taşıyan adayların;
1. Sınav
dosyası (SMMM Odalarından temin edilebilir.)
2.
Cumhuriyet Savcılığından veya e-devlet üzerinden (resmi kuruma verilmek üzere)
alınacak adli sicil belgesi,
3. Onaylı
nüfus cüzdanı örneği, başvurularda T.C.Kimlik
Numarası aranacaktır.
4. Lisans
diploması veya lisansüstü diplomasının aslı veya noterden onaylı örneği
(Yabancı Öğrenim Kurumlarından alınmış diplomalar için Yüksek Öğretim
Kurulu’ndan alınacak denkliği onay belgesi),
5. 3 adet (4.5 x 6) boyutunda renkli fotoğraf,
6. Serbest
Muhasebeci olarak serbest çalışanlardan, vergi yükümlülüğü açılış tarihinin ve
affa uğramış olsa dahi, vergi kaçakçılığı ve kaçakçılığa teşebbüs suçlarından
dolayı hüküm giymiş olup, olmadığına ilişkin belge, faaliyet belgesi, ruhsat
fotokopisi, bağımlı çalışanlardan da oda kayıt belgesi, ruhsat fotokopisi,
7. Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınavına gireceklerin stajlarının tamamlanmış
olduğunun TESMER tarafından onaylanmış olması, staj şartlarının Staj
Yönetmeliğine uygun olarak yerine getirilmiş olması ve bununla ilgili gerekli
evraklar.
8. Anılan
Yönetmeliğin 23.maddesinde yer alan hükme göre sınava girecek adaylar sınav
giderleri karşılığı olarak katıldıkları her Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik
Sınavı için ders başına 95,00-TL olmak üzere, ilk defa sınava katılacak adaylar
toplam 665,00-TL ödeyeceklerdir. Sınav bedeli, “Temel Eğitim ve Staj
Merkezi’nin (TESMER), İş Bankası Ankara-Dikmen Şubesi 487 255 numaralı hesabına
veya ING Bank Ankara-Ulus Şubesi 361 0591 numaralı hesabına ya da TEOS sistemi
üzerinden kredi kartı ile ödenebilir.
DAHA ÖNCE
SINAVA KATILAN ADAYLARDA ARANACAK BELGELER
16 Ocak 2005
tarih ve 25702 sayılı Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren Sınav
Yönetmeliği’nin 21.maddesine göre, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınavında
başarılı olamayanlar, sınav sonuçlarının ilanı tarihinden itibaren en çok 2 yıl
içinde 4 sınava daha girebilirler.
Bu sınav
haklarını süresi içinde kullanmayanlar veya başarılı olamayanlar 2 yıl süreyle
meslek sınavlarına alınmazlar. İki yıllık süreyi dolduranlardan dileyenler
yeniden tüm konuları kapsamak üzere bu yönetmelik hükümlerine göre sınavlara
katılabilirler.
Adaylar,
ikinci ve daha sonraki sınav başvurularını; sınav giderleri karşılığı olarak
öngörülen bedeli ödedikten sonra http://teos.tesmer.org.tr adresine girerek
sınav başvurularını yapacaklardır. Aday sınava katılmak istediği dersleri
seçerek onayladıktan sonra bir daha değişiklik yapamayacaktır. Bu nedenle,
adayların sınav başvurusunu onaylamadan önce bilgilerini kontrol etmeleri daha
doğru olacaktır. Faks ile yapılan başvurular kabul edilmeyecektir.
BELGELERİN
GÖNDERİLMESİ VE KABUL EDİLME
1. Yasada öngörülen genel ve özel şartları taşıyanlar yukarıda istenilen
başvuru belgelerini, son başvuru tarihi çalışma saati bitimine kadar “Türkiye
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği
-Temel Eğitim ve Staj Merkezi (TESMER) Dikmen Caddesi No: 562 Dikmen/ANKARA”
adresine elden veya posta ile göndermeleri gerekmektedir (postada meydana
gelebilecek gecikmeler dikkate alınmayacaktır). Ancak gerçeğe aykırı beyanda bulundukları
anlaşılanların sınavı kazanmış dahi olsalar, ruhsatları iptal edilecektir.
2. Sınav
başvuru formundaki soruların bir veya birkaçını yanıtsız bırakanlar ile
belgeleri eksik olanların başvuruları dikkate alınmayacaktır.
3. Sınavın
yapılacağı yerler ve sınav programı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler
Odalarında ve http://www.tesmer.org.tr internet adresinde ilan yolu ile
duyurulacaktır.
4. Sınav
Giriş belgeleri http://teos.tesmer.org.tr internet adresinde ilan edilecek ve
yazıcı çıktısı olarak alınabilecektir.
5. Sınav
sırasında fotoğraflı nüfus cüzdanı veya sürücü belgesini gösteremeyenler sınava
alınmayacaktır.
6. Sınav
listelerinde yer almayanlar sınava alınmayacaktır.
7. Sınav
giderleri karşılığı olarak öngörülen bedeli ödemeyenler sınava alınmayacaktır.
8. Sınava
başvurup, katılmayanların sınav bedeli iade veya mahsup edilmeyecektir.
9. Sınav
başvuru belgeleri geri verilmeyecektir.
İlan olunur.
9812/1-1
Bilim, Sanayi ve Teknoloji
Bakanlığından:
MÜFETTİŞ
YARDIMCILIĞI GİRİŞ SINAVI
Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, merkez teşkilatı ile 81 il
müdürlüğü dışında, Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK),
Türkiye Bilimler Akademisi (TÜBA), Küçük ve Orta Ölçekli Sanayileri Geliştirme
İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), Türk Standartları Enstitüsü Başkanlığı (TSE), Türk
Patent Enstitüsü Başkanlığı (TPE) ve Türkiye Şeker Kurumu gibi bağlı, ilgili ve
ilişkili kuruluşlarıyla birlikte ülkemizin bilim, sanayi ve teknoloji alanında
kalkınmasından, gelişiminden ve milli güvenlik hedefleri doğrultusunda bilim,
teknoloji ve yenilik politikalarının sağlanmasından ve sanayi alanında
stratejilerin geliştirilmesi ile uygulamalarının izlenip yönlendirilmesinden
sorumlu olup Bakanlık müfettişleri de bütün bu alanlarla ilgili olarak
rehberlik yapmak amacıyla teftiş, inceleme ve soruşturma görevlerini
yürütmektedirler.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına,
Genel İdari Hizmetleri sınıfından 8’inci dereceli kadrolara atama yapmak üzere
sosyal bilim alanında eğitim veren ve 10.09.2011 tarihli, 28050 sayılı Resmi
Gazetede yayımlanıp yürürlüğe girdikten sonra 29.11.2013 tarihli, 28836 sayılı
Resmi Gazetede değişiklikleri yayımlanan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı Yönetmeliğinin 14 üncü maddesinde belirtilen
fakültelerden mezun olanlar arasından yazılı ve sözlü olarak iki aşamalı
sınavla toplam 12 adet Müfettiş Yardımcısı alınacaktır.
1. Yazılı
sınav:
1.1 - Giriş sınavının
yazılı bölümü 11-12 Ocak 2014 tarihlerinde Ankara’da yapılacaktır. Yazılı
sınavın hangi adres ve saatte yapılacağı Sınav Giriş Belgelerinde
belirtilecektir.
1.2 - Sözlü
sınav ise Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı,
Gazi Mustafa Kemal Bulvarı No: 128/B, Tandoğan-ANKARA adresinde yapılacak olup
adayların hangi tarih, saat ve yerde sınava girecekleri yazılı sınav
sonuçlarının ilanından sonra ayrıca Bakanlık internet sayfasından
duyurulacaktır.
2.1. Sınava
katılmak isteyenlerde aranacak şartlar:
Giriş
sınavına katılabilmek için:
2.1.1.
14.07.1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu’nun 48 inci maddesinde
yazılı genel şartları taşımak,
2.1.2.
Hukuk, Siyasal Bilgiler, İşletme, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri veya
dengi en az dört yıl eğitim veren yükseköğretim kurumlarından ya da bunlara
denkliği yetkili makamlar tarafından kabul edilen yurt dışı öğretim
kurumlarından birini bitirmiş olmak,
2.1.3. 1
Ocak 2013 tarihinde 35 yaşını doldurmamış olmak (01.01.1979 tarihinden daha
sonra doğanlar),
2.1.4.
Sağlık durumu her türlü iklim ve yolculuk koşullarına elverişli olmak,
müfettişlik görevini yapmasına engel olabilecek hastalığı bulunmamak veya
engelli olmamak,
2.1.5.
Başkanlıkça yapılacak araştırma sonucuna göre sicil, tutum ve davranışları
yönünden müfettişliğe engel durumu olmamak,
2.1.6. 7-8
Temmuz 2012 ve 6-7 Temmuz 2013 tarihlerinde yapılan A Grubu Kamu Personeli
Seçme Sınavlarındaki KPSSP51 puan türünden en az 75 puan almış olmak,
gerekir.
2.2. Sınava
kabul edilecek aday sayısı:
Sınava
müracaat eden adayların, yukarıda belirtilen Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)
KPSSP51 puan türü başarı sırasına göre; açıktan atama yapılacak 12 müfettiş
yardımcısı kadro sayısının 20 katı olarak toplam 240 aday yazılı sınava davet
olunacaktır. KPSSP51 başarı düzeyi eşit olan adaylardan gün/ay/yıl olarak doğum
tarihlerine göre yaşı daha küçük olana öncelik verilecektir. Buna rağmen
durumun yine eşit olması halinde son sıradaki aday ile aynı puana sahip olanlar
da yarışma sınavına alınacaktır.
2.3. Yazılı
sınava girmeye hak kazanan adayların listesi aşağıda belirtilen Bakanlık hizmet
binalarının kapılarında (Ana Bina: Mustafa Kemal Mahallesi Dumlupınar Bulvarı
Eskişehir Yolu 7. Km; Ek Bina; Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Rehberlik
ve Teftiş Başkanlığı, GMK Bulvarı No: 128/B, Tandoğan-ANKARA 2151. Cadde No: 154 06510
Çankaya/ANKARA adresleri ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Rehberlik ve
Teftiş Başkanlığı internet (http://teftis.sanayi.gov.tr/) sayfasından duyurulacak
olup ayrıca adaylara posta yolu ile bildirimde bulunulmayacaktır.
3. Yazılı
sınava giriş başvurusu:
Sınava giriş
başvurusu ‘Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Rehberlik ve Teftiş
Başkanlığı, GMK Bulvarı No: 128/B, Tandoğan-ANKARA’ adresine şahsen veya posta
ile 20.12.2013 tarihi saat 17.00’ye kadar yapılacaktır.
4. Sınava
müracaat sırasında istenen belgeler;
Sınava
girmek isteyenler;
4.1.1. Aday
başvuru formu (http://teftis.sanayi.gov.tr/ adresinden veya Rehberlik ve Teftiş
Başkanlığı, GMK Bulvarı No: 128/B, Tandoğan-ANKARA adresinden temin
edilebilir.),
4.1.2. İki
fotoğraf, nüfus cüzdanının önlü arkalı fotokopisi
4.1.3.
İlgili mevzuatına göre geçerlilik süresi dolmamış Rehberlik ve Teftiş
Başkanlığı büro personelince aslı görülüp doğruluğu kontrol edilerek onaylanan
Kamu Personeli Seçme Sınavı Sonuç Belgesi,
4.1.4.
Yüksek öğretim kurumu diploma veya bitirme belgesinin aslı veya aslı
gösterilmek şartıyla Rehberlik ve Teftiş Başkanlığı onaylı sureti ile,
Rehberlik ve
Teftiş Başkanlığına müracaat edeceklerdir.
4.2. Aday başvuru formunda; adayın adı ve soyadı, doğum yeri ve tarihi,
mezun olduğu yükseköğretim kurumu ve gerekli diğer bilgilerin kaydedilmesi
gerekmekte olup başvuru formu örneği http://teftis.sanayi.gov.tr/internet
adresinden ya da ‘Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Rehberlik ve Teftiş
Başkanlığı, GMK Bulvarı No: 128/B, Tandoğan-ANKARA’ adresinden temin
edebilecektir.
5.
Başvurular duyuruda belirtilen tarihe kadar yapılacak, postadaki gecikmeler ve
eksik belgelerle yapılmış olduğu yahut gerçeğe aykırı beyanları içerdiği
anlaşılan başvurular dikkate alınmayacaktır.
6.1. Giriş
sınavına kabul edileceklerin listesi Bakanlık (http://teftis.sanayi.gov.tr/)
internet sayfasında 06.01.2014 tarihinde duyurulacak ve bu duyuruda adayın adı,
soyadı, numarası, sınava gireceği yerin adresi, gün ve saati belirtilecektir.
6.2. Ayrıca
Sınav Giriş Belgeleri, adayların bizzat müracaatları ile 08.01.2014’den
itibaren 10.01.2014 tarihi saat 17.00’ye kadar Rehberlik ve Teftiş
Başkanlığının “GMK Bulvarı No:128/B, Tandoğan-ANKARA” adresinden alınabilecek
olup AYRICA adayların adreslerine postalanmayacaktır.
6.3. Adaylar
sınava gelirken, Fotoğraflı Sınav Giriş Belgesi ve kimlik tespitinde
kullanılmak üzere T.C. Nüfus Cüzdanı veya Sürücü Belgesi ile yanlarında bulunduracakları
yeteri sayıda kurşun kalem ve silgi getireceklerdir.
7. Sınavın
şekli, sınav grup ve konuları ile puan ağırlıkları:
Yazılı sınav
konularının tamamının veya bir kısmının test olarak uygulanması Sınav
Komisyonunun takdirinde olup sınavda yabancı dil bölümünden soru
yöneltilmeyecektir. Müfettiş Yardımcılığı sürecini başarı ile tamamlayanların
Müfettişliğe atanmaları sırasında yabancı dil ile ilgili olarak yukarıda
belirtilen Yönetmeliğin 45 inci maddesi uyarınca hareket edilecektir.
7.1. Yazılı Sınav
aşağıdaki Sınav Grup ve konularından yapılacaktır.
a) İktisat
grubu (100 tam puan)
1) Makro ve
Mikro İktisat,
2)
Uluslararası İktisat,
3) Para,
Banka ve Kredi,
4) İşletme
İktisadı.
b) Maliye
grubu (100 tam puan)
1) Maliye
Politikası,
2) Vergi
Kanunlarının Esasları,
3) Kamu
Gelir ve Giderleri,
4) Bütçe.
c) Muhasebe
grubu (100 tam puan)
1) Genel
Muhasebe,
2) Bilanço
Analizi ve Teknikleri.
ç) Hukuk
grubu (100 tam puan)
1) Anayasa
Hukuku, (T.C. Anayasasının Genel Esasları, Mali ve Ekonomik Hükümleri),
2) İdare
Hukuku (Genel Esaslar, İdari Yargı),
3) Medeni
Hukuk (Başlangıç, Kişiler Hukuku, Eşya),
4) Borçlar
Hukuku (Genel Hükümler),
5) Ceza
Hukuku (Genel Hükümler, Malvarlığına Karşı Suçlar, Kamu Güvenine Karşı Suçlar,
Ekonomi ve Sanayiye İlişkin Suçlar, Bilişim Alanında Suçlar, Kamu İdaresinin
Güvenilirliğine ve İşleyişine Karşı Suçlar),
6) Ceza
Muhakemesi Hukuku (Genel Hükümler, Soruşturma).
d)
Kompozisyon, yazım ve anlatım tekniği (grup içindeki ağırlıklı puanı 100).
7.2. Yazılı
sınavın başarılması; Yazılı sınava giren adaylardan her sınav gurubundan en az
50 puan almak şartıyla 7.1. maddede yer alan sınav
gruplarına göre hesaplanacak not ortalaması 70 puan ve üzeri olan adaylar
yazılı sınavı başarmış sayılacaktır.
8. Sonuç
ilanı ve sözlü sınava çağrılacak aday sayısı:
8.1. Yazılı
sınavda başarı gösteren en yüksek puanlı adaydan başlamak ve ataması yapılacak
kadro sayısının beş katına kadar olmak üzere; en fazla 60 aday sözlü sınava
davet olunacaktır.
8.2. Yazılı
sınav sonuçları 24 Ocak 2014 tarihi saat 17.00’ye kadar açıklanarak Bilim,
Sanayi ve Rehberlik Başkanlığı (http://teftis.sanayi.gov.tr/) internet
adresinden, Bakanlığın GMK Bulvarı 128/B adresindeki ek bina kapısında ilan
edilecek olup bu ilan tebliğ yerine geçecektir.
8.3. Sözlü
sınava girecek adayların başvuru formunda belirtikleri adreslerine taahhütlü
mektup ile sınavın yeri, günü ve saati bildirilecek ve ayrıca
(http://teftis.sanayi.gov.tr/) internet adresinden de duyurulacaktır. Yazılı
sınavda başarılı olamayanlar sözlü sınava alınmayacaklardır.
Adaylar,
sonuçların 8.2. maddede belirtilen şekilde ilan
yoluyla tebliğinden itibaren 10 gün içerisinde yazılı ve sözlü sınav sonuçları
için Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Rehberlik ve Teftiş Başkanlığına
itiraz edebilecekler ve itiraz tarihinden itibaren 5 iş günü içerisinde Sınav
Kurulu tarafından sonuçlandırılarak adreslerine bildirilecektir.
10. Yazılı
sınavı kazanan adaylardan, sözlü sınav için istenecek belgeler:
10.1.
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası beyanı,
10.2. 4,5x6
ebadında son bir yıl içinde çekilmiş 3 adet fotoğraf,
10.3. Kendi
el yazısı ile yazılmış meslek veya işleri, eğitim durumu, kendisi hakkında
bilgi verebilecek iki kişinin adları ve adresleri, yüksek
öğretimden sonra ne gibi işler yaptığını belirten özgeçmişi.
10.4. Varsa
yabancı dil bilgi düzeyini gösteren belge ya da Başkanlıkça onaylı sureti.
11. Sözlü
sınav konuları ve sözlü sınavın başarılması:
11.1. Sözlü
sınava girmeyi hak eden adaylara yazılı sınav konu guruplarından sorular
yöneltilecek olup ayrıca; adayların genel kültür bilgilerinin yoklanması
yanında, zeka, anlama, algılama, anlatım ve temsil
yeteneği gibi özellikleri de değerlendirilerek, sözlü sınav notu
belirlenecektir.
11.2. Sözlü
sınav notu ortalaması 100 tam puan üzerinden 70 ve üzeri olan adaylar sözlü
sınavda başarılı sayılacaktır.
12. Müfettiş
yardımcılığı yazılı ve sözlü giriş sınavının kazanılması:
12.1. Müfettiş yardımcılığı giriş sınavının yazılı ve sözlü
bölümlerinden ayrı ayrı başarılı olanların ortalama puanları esas alınarak ve
en yüksek puandan başlamak üzere en fazla atanacak aday sayısı kadar kişi asıl
ve yine başarı sırasına göre en fazla bir o kadarı da yedek olarak müfettiş
yardımcılığı giriş sınavı kazanmış sayılacaktır.
12.2.
Adayların giriş sınav notunun eşitliği halinde; yazılı sınav notu yüksek olan,
yazılı sınav notunun eşitliği halinde yaşı küçük olan aday başarı sıralamasında
öncelik kazanacaktır.
13. Sözlü
sınavı kazanan adaylardan istenecek bilgi ve belgeler:
13.1.
Adayın, yurdun her yerinde görev yapmaya ve her türlü iklim ve yolculuk
koşullarına dayanıklı olduğuna dair yazılı beyanı,
13.2.
Askerlikle ilişiğinin olmadığına dair yazılı beyan,
13.3. Adli
sicil kaydının bulunmadığına dair yazılı beyan.
14. Yedek
adaylar arasından atama yapılması:
14.1.
Adaylardan ataması yapılamayan veya ataması yapıldığı halde göreve başlamayan
ya da göreve başladıktan sonra üç ay içerisinde ayrılanların yerine yedek
adaylar arasından başarı sırasına göre atama yapılacaktır.
15. İlk defa
atanacak Müfettiş Yardımcılarının görev merkezi:
15.1.
Müfettiş Yardımcılığı kadrosuna atanan adayların mesleğe giriş teorik
eğitimleri tamamlandıktan sonra; 4 tanesi İstanbul Grup Başkanlığı, 2 tanesi
İzmir Grup Başkanlığı ve diğerleri de Ankara’da görevlendirilebileceklerdir.
15.2.
İstanbul ve İzmir Gruplarında görevlendirilecek Müfettiş Yardımcılarının bu
yerlere atanmaları, teorik eğitimleri tamamlandıktan sonra Başkanlıkça uygun
görülen tarihte yapılacaktır.
16.
Adayların bilgi ve beyanları ile ilgili yasal sorumlulukları:
Sınavı kazanan adayların bu madde gereğince yaptıkları
beyanların ve sundukları belgelerin doğru olmaması halinde sınavları geçersiz
sayılacak, atamaları yapılmayacak, atamaları yapılmış olsa bile bu durumun
sonradan ortaya çıkması halinde atamaları iptal edileceği gibi, bu nedenle
hiçbir hak talep edemeyecekler ve haklarında gerçeğe aykırı beyanda bulunmaları
gerekçesiyle 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk
Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Savcılığına suç
duyurusunda bulunulacaktır. Ayrıca adaylar, sınava müracaat sırasında bu
maddede belirtilen bir hususun meydana gelmesi halinde hiçbir hak talebinde
bulunmayacaklarını Başvuru Formu ile taahhüt edeceklerdir.
9852/1-1