TÜRMOB Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler
Odaları Birliğinden:
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğünden:
Başbakanlık Vakıflar Genel
Müdürlüğünden:
Akdeniz Üniversitesi
Rektörlüğünden:
TÜRMOB Türkiye Serbest
Muhasebeci
YEMİNLİ MALİ
MÜŞAVİRLİK SINAVLARINA
İLİŞKİN DUYURU
3568
sayılı Serbest Muhasebeci Mali
Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu ile bu Kanunun hükümleri uyarınca
16 Ocak 2005 gün ve 25702 sayılı Resmi Gazete’ de yayımlanan “Yeminli Mali
Müşavirlik ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Sınav Komisyonlarının Çalışma
Usulleri, Sınav Esasları ve Sınav Konuları Hakkında Yönetmelik” hükümlerine
göre , Yeminli Mali Müşavirlik Sınavları ANKARA’ da yapılacaktır.
2011/2.Dönem YMM Sınav Tarihi : 18-27 Kasım 2011
İlk kez katılacaklar için, son başvuru tarihi : 17 Ekim 2011
İkinci ve sonraki katılımcılar için son başvuru tarihi : 31 Ekim 2011
Sınavlara
girmek isteyenlerin Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali
Müşavirler Odaları Birliği-Temel Eğitim ve Staj Merkezi Başkanlığı’na
yukarıda belirtilen son başvuru tarihinde çalışma saati bitimine kadar
başvurmaları gerekmektedir. Bu tarihe kadar
başvurusunu yapmayanlar ve sınav bedelini yatırmayanlar sınava alınmayacaktır.
SINAVLARA
İLİŞKİN ESASLAR
Yeminli Mali
Müşavirlik Sınavına girebilmek için:
a) 3568 sayılı Kanun’ un
4.maddesinde sayılan genel koşullara sahip olmak,
b) En az 10 yıl Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik yapmış olmak,
c) Mesleğin
vakar ve onuruna aykırı harekette bulunmak, görevini yapmamak veya kusurlu
olarak yapmak, yahut da görevinin gerektirdiği sarsıcı harekette bulunmak
nedeniyle disiplin cezası verilmemiş olmak gereklidir.
16 Ocak 2005
günü Resmi Gazete’de yayımlanan Sınav Yönetmeliğine göre katılacak olan adaylar
için;
Yeminli
1) İleri Düzeyde Finansal Muhasebe,
2) Finansal Yönetim,
3) Yönetim Muhasebesi,
4) Denetim, Raporlama ve Meslek Hukuku,
5) Revizyon,
6) Vergi Tekniği,
7) Gelir Üzerinden Alınan Vergiler,
8) Harcama ve Servet Üzerinden Alınan Vergiler,
9) Dış Ticaret ve Kambiyo Mevzuatı,
10) Sermaye Piyasası Mevzuatı.
konularında yapılır.
BAŞVURU İÇİN
GEREKLİ BELGELER
Söz konusu
koşulları taşıyan adayların;
1) Sınav Başvuru Formu (Odalardan sağlanabilir.)
2) Cumhuriyet savcılığından resmi kuruma verilmek üzere alınacak adli
sicil belgesi, (son 6 ay içinde alınmış) adli sicil kaydı olanlardan mahkeme
kararı fotokopisi,
3) İkametgah belgesi (son 6 ay içinde alınmış ),
4) Onaylı nüfus cüzdanı örneği (son 6 ay içinde alınmış.),
5) 3 adet (4.5 x 6) boyutunda renkli fotoğraf,
6) Lisans diplomasının noterden onaylı örneği (Yabancı Öğrenim
Kurumlarından alınmış diplomalar için Yüksek Öğrenim Kurulu’ndan alınacak denkliği
onaylı belgesi),
7) Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ruhsat fotokopisi(bağlı
bulunduğu oda tarafından onaylanacak),
8) Bağımlı çalışanlardan oda kayıt belgesi, serbest
çalışanlardan faaliyet belgesi,
9) Sınav bedelinin ödendiğine dair banka
dekontu,
10) Özel sektörde bağımlı olarak çalışanlardan “Oda Giriş Ücreti ve
Maktu Aidatın Tam Ödendiğine Dair Belge”
11) Kanunda belirtilen 10 yıllık çalışma süresini gösterir aşağıdaki belgeler:
a-1) Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik
faaliyetini serbest olarak sürdürenlerden; mükellefiyeti süresince bağlı olduğu
vergi dairelerinin tümünden alınacak mükellefiyetin başlangıç ve bitiş
tarihlerini gösteren (devam edenler için devam ettiğine dair) belge ve affa
uğramış olsalar dahi vergi kaçakçılığından dolayı ceza almadığına dair belge ve
sigortalı hizmet dökümü (SSK onaylı),
a-2) Mesleki
faaliyetini Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ortaklığı ( A.Ş, Ltd.) biçiminde
sürdürenlerin yukarıdaki (a-1) maddedeki belgeye ek olarak şirket
ortaklığını, yönetim kurulu üyeliğini ya
da müdür olduğunu gösterir ticaret sicil gazetesi ve yetkisinin devamını
gösterir imza sirkülerinin aslı yada noter onaylı örneği ve sigortalı hizmet
dökümü (SSK onaylı),
b-1) Serbest
Muhasebeci Mali Müşavirlik faaliyetini, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik veya
Yeminli Mali Müşavirlik bürolarında bağımlı çalışarak sürdürenlerden; büro sahibinin faaliyet belgesi, ruhsat
fotokopisi, adayın işe giriş bildirgesi ve sigortalı hizmet dökümü (SSK
onaylı),
b-2) Mesleki faaliyetini
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik veya
Yeminli Mali Müşavirlik ortaklığı (AŞ, Ltd.) biçimindeki iş yerlerinde bağımlı
çalışarak sürdürenlerden; çalıştıkları iş yerinin oda kayıt belgesi, şirketin
kuruluşunun tescil edildiği ticaret sicil gazetesi, adayın işe giriş bildirgesi
ve sigortalı hizmet dökümü (SSK onaylı),
b-3) Ticari işletmelerde
bağımlı çalışanlardan; İşe giriş bildirgesi, sigortalı hizmet dökümü (SSK
onaylı), çalışma süresini kapsayan, şirketin ticaret sicil gazetesi((A.Ş’lerde
genel kurul gazeteleri) ve genel imza
sirküleri,
c) Kanunun
9.maddesinde belirtilen vergi inceleme yetkisine haiz olarak çalışanlardan
kurumlarından alacakları hizmet çizelgesi (SMMM belgesi olmayanlardan yukarıda
yer alan 7, 8,10’uncu maddelerdeki belgeler aranmaz.),
d) Kanunda
belirtilen bilim dallarında öğretim üyeliği veya görevliliği yapmış olanlardan
kurumlarından alacakları hizmet belgesi,(SMMM belgesi
olmayanlardan yukarıda yer alan 7, 8,10’uncu maddelerdeki belgeler aranmaz.),
Birlikçe gerekli görülen hallerde başkaca belgeler de istenebilir.
Anılan
Yönetmeliğin 23.maddesinde yer alan hükme göre Yeminli Mali Müşavirlik sınavına
gireceklerden sınav giderleri karşılığı olarak katıldıkları her sınav için;
ders başına 90,00 TL olmak üzere, ilk defa sınava katılacaklardan toplam 900,00
TL’nin Temel Eğitim ve Staj Merkezi (TESMER)’nin İş Bankası Ankara-Dikmen
Şubesi 487 269 veya ING Bank Ankara-Ulus Şubesi 361 0591 masrafsız hesap
numaralarına yatırıldığına ilişkin banka dekontu ile başvurmaları
gerekmektedir.
DAHA ÖNCE
SINAVA KATILAN ADAYLARDA ARANACAK BELGELER
Yeminli Mali Müşavirlik Sınavında başarılı olamayanlar, sınav
sonuçlarının ilan tarihinden itibaren en çok 2 yıl içinde üç sınava daha
girebilirler. Bu sınavlar 100
üzerinden 65 puandan az not alınan konuları kapsar.
Daha önce
açılan Yeminli Mali Müşavirlik sınavına katılıp da başarılı olamayan meslek
mensubu adayların, başvuru için sınav giderleri karşılığı olarak öngörülen
bedeli ödediklerini gösterir banka dekontu ve sınava gireceği dersleri belirtir
dilekçe (dilekçe örneğini http://www.tesmer.org.tr adresimizden
edinilebilirler.) ile
başvurmaları gerekmektedir.
Bu sınav haklarını süresi içinde kullanmayanlar veya başarılı
olamayanlar 2 yıl süreyle meslek sınavlarına alınmazlar. İki yıllık süreyi dolduranlardan
dileyenler yeniden tüm konuları kapsamak üzere bu yönetmelik hükümlerine göre
sınavlara katılabilirler.
BELGELERİN
GÖNDERİLMESİ VE
1) Yukarıda
belirtilen koşulları taşıyanlardan Yeminli Mali Müşavirlik sınavına katılma
isteğinde bulunacakların sınav dosyasında yer alan Sınav Başvuru Formunu
düzenli olarak doldurup, imzaladıktan sonra istenen belgeleri bu forma
ekleyerek, yukarıda belirtilen son başvuru günü çalışma saati bitimine kadar
“Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları
Birliği- Temel Eğitim ve Staj Merkezi (TESMER) Dikmen Cd. No:562 Dikmen/
2) Başvuru
formundaki soruların bir veya birkaçını yanıtsız bırakanlar ile belgeleri eksik
olanların başvuruları dikkate alınmayacaktır.
3) Sınav
yeri ve programı Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odaları, Yeminli Mali
Müşavirler Odaları ve
http://www.tesmer.org.tr
adresi aracılığı ile
duyurulacaktır.
4) Sınav
sırasında fotoğraflı nüfus cüzdanı veya sürücü belgesini gösteremeyenler sınava
alınmayacaktır.
5) Sınav
listelerinde yer almayanlar sınava alınmayacaktır.
6) Sınav
giderleri karşılığı olarak öngörülen bedeli ödemeyenler sınava alınmayacaktır
7) Sınav Başvuru belgeleri geri verilmeyecektir.
8) Sınava
başvurup, katılmayanların sınav bedeli iade veya mahsup edilmeyecektir.
İlan olunur.
7220/1-1
Çevre
ve Şehircilik Bakanlığı Mesleki Hizmetler Genel Müdürlüğünden:
2004 Yapı Denetim Ltd.Şti.,
Öncü Yapı Denetim Ltd.Şti. ve Aka3 Yapı Denetim
Ltd.Şti.’nin denetim sorumluluğunda bulunan,
İstanbul İli, Kadıköy Belediyesi, Barbaros Mahallesi,
275 pafta, 2532 ada, 10 parsel üzerindeki inşaatı 4708 Sayılı Yapı Denetimi
Hakkında Kanunun 2. maddesinin (c) ve (g) fıkralarında
öngörülen esaslara göre denetlemediği anlaşılan 528880-476462 sicil no ile
İstanbul Ticaret Odasına kayıtlı (409) Dosya nolu 2004 Yapı Denetim Ltd.Şti.,
566524-514106 sicil no ile İstanbul Ticaret Odasına kayıtlı (509) Dosya nolu
Öncü Yapı Denetim Ltd.Şti.,618654 sicil no ile İstanbul Ticaret Odasına kayıtlı
(741) Dosya nolu Aka3 Yapı Denetim Ltd.Şti. ve kurucu
ortağı olan Barbaros ÖNER (Oda Sicil No:61910) ile proje ve uygulama denetçisi
Mimar Ahmet KAŞOĞLU (Denetçi No:2875, Oda Sicil No:9882), uygulama denetçisi
İnş.Müh. Taner MOLLAHÜSEYİNOĞLU (Denetçi No:7990, Oda
Sicil No:18650), yardımcı kontrol elemanı İnş.Müh. Refik Bahadır YURDAKUL (Oda
Sicil No:46099), proje ve uygulama denetçisi Mimar Ali
Onur AKTAŞLI (Denetçi No:7507, Oda Sicil No:4292), uygulama denetçisi İnş.Müh.
Yaşar KIRBIYIK (Denetçi No:8737, Oda Sicil No:16512),
yardımcı kontrol elemanı İnş.Müh. Cemal TEKCAN (Oda Sicil No:58135), proje ve uygulama denetçisi İnş.Müh. Berat
Sena AYNACI (Denetçi No:2479, Oda Sicil No:35965),
proje ve uygulama denetçisi Mimar Ali Erman YÜCEL (Denetçi No:11672, Oda Sicil
No:4026), proje ve uygulama denetçisi Elk.Müh. Temel HÖKELEK (Denetçi No:14172, Oda Sicil No:7448), uygulama denetçisi İnş.Müh. Ali
Ekber AYDOĞAN (Denetçi No:11462, Oda Sicil No:9943) ve
yardımcı kontrol elemanı İnş.Müh. Yaşar ALTUN’un (Oda Sicil No:49187) denetim faaliyetlerinin aynı kanunun 8.Maddesi
uyarınca 1 (Bir) yıl süre ile geçici olarak durdurulması, adı geçen yapı
denetim kuruluşlarından Aka3 Yapı Denetim Ltd.Şti.’nin Yapı Denetim İzin
Belgesinin Bakanlığa iade edilmesi, durdurma kararının Resmi Gazete’de ilan ettirilerek sicillere işlenmesi ve durdurma süresinin
Resmi Gazete’de ilan tarihinden itibaren başlatılması, Bakanlık Makamının
19.08.2011 tarihli ve 6044 sayılı Olur’u ile uygun görülmüştür.
İlgililere duyurulur.
7235/1-1
—— • ——
Başbakanlık
Vakıflar Genel Müdürlüğünden:
VAKFIN ADI: Doğa Eğitim Vakfı (Kısa adı: Doğa Vakfı)
VAKFEDENLER : Mihrabat Öğretim Yatırımları ve Ticaret A.Ş. ile Fethi
ŞİMŞEK
VAKFIN İKAMETGAHI: İstanbul
VAKFIN TESCİL KARARINI VEREN MAHKEMENİN ADI KARAR
TARİHİ VE NOSU : Beykoz 2.Asliye Hukuk Mahkemesinin
24/08/2011 ve 25/08/2011 tarihlerinde tavzih edilen, 06/07/2011 tarih ve
E:2011/249, K:2011/209 sayılı kararı.
VAKFIN KURULUŞ SENEDİNİN TARİH VE YEVMİYE NO'SU: Beykoz
1. Noterliğince düzenlenen 13/04/2011 tarih, 08598 yevmiye
nolu vakıf senedi ve aynı noterlikçe düzenlenen 10/06/2011 tarih, 24152 yevmiye
nolu tadil senedi.
VAKFIN AMACI:
a) Özellikle eğitim, sağlık ve kültür alanında topluma
hizmet sunmak, gelişmesine hizmet etmek, daha yüksek verimli ve etkin düzeyde
eğitim hizmetlerinin yerine getirilmesine katkıda bulunmak ve bu amaçla yeni
kaynaklar sağlamak,
b) Eğitim sağlık ve kültürün ülke kalkınmasındaki
önemini vurgulamak,
c) Bilim ve tekniğin çağdaş olanaklarını sürekli
izleyerek eğitim alanındaki yeni bilgi ve yöntemleri Türk toplumunun hizmetine
sunmak,
d) Türk toplumuna yararlı vatandaşlar yetiştirilmesine
katkıda bulunmak,
e) Her türlü eğitim hizmetlerinin yanı sıra spor
faaliyetlerini desteklemek amacıyla Türk sporunu ve sporcu gençlerin yetişmeleri
için maddi ve manevi yardımda bulunmak,
f) Eğitim gelişimini, sürekliliğini, kalitesini,
olumsuz yönde etkileyen faktörleri bertaraf etmek.
VAKFIN MALVARLIĞI: 300.000.-
TL nakit.
VAKFIN ORGANLARI: Mütevelli Heyet, Yönetim Kurulu,
Denetçi
Türk Medeni Kanununun 104. maddesi
gereğince ilan olunur.
7225/1-1
Akdeniz
Üniversitesi Rektörlüğünden:
Aşağıda Bölüm ve Anabilim Dallarına adet ve koşulları
belirtilen Üniversitemiz Birimlerinde açık bulunan kadrolara 2547 Sayılı
Yasanın ilgili maddelerine göre Öğretim Üyesi alınacaktır.
Profesör ve Doçent kadrosuna devamlı statüye göre atama
yapılacaktır. Adayların istenilen belgelerle birlikte ilanın yayımı tarihinden
itibaren 15 gün içerisinde Rektörlüğümüze, şahsen müracaat etmeleri
gerekmektedir.
Kadrolara müracaat eden adayların Akdeniz Üniversitesi Senatosu
tarafından kararlaştırılan ve Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca kabul edilen
“Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Kriterlerine” uymaları gerekmektedir.
Bu Kriterlere uymayan adayların başvuruları kabul edilmeyecektir. Konu hakkında
gerekli bilgiler Rektörlük Personel Daire Başkanlığından yada
http://personel.akdeniz.edu.tr/duyurular adresinden öğrenilebilir. Bu adresteki
formun doldurularak başvuru dilekçesine eklenmesi ve Profesörlük kadrosuna
başvuru dosyasında başlıca araştırma eserinin belirtilmesi, Yabancı Ülkelerden
alınan diplomaların Üniversitelerarası Kurulca Denkliğinin onaylanmış olması
şarttır.
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
PROFESÖRLER İÇİN
2547 Sayılı Yasanın 26. maddesi ile Öğretim Üyeliğine
Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliğinin 17. maddesinde belirtilen şartları
taşımak,
Dilekçe
Özgeçmiş
Bilimsel çalışma ve yayınlarından 6’şar takım,
1 adet fotoğraf
DOÇENTLER İÇİN
2547 Sayılı Yasanın 25. maddesinde belirtilen şartları
taşımak,
Dilekçe
Özgeçmiş
Bilimsel çalışma ve yayınlarından 4’er takım
1 adet fotoğraf
Birimi |
Bölüm |
A.B.D./A.S.D. |
Unvanı |
Kd |
Adet |
Açıklama |
İktisadi
ve İdari Bil. Fak. |
İktisat |
İktisat
Tarihi |
Profesör |
1 |
1 |
|
Fen
Fakültesi |
Uzay Bilimleri ve Tek. |
Uzay
Teknolojileri |
Profesör |
1 |
1 |
|
Güzel
San. Fakültesi |
Sinema ve
Televizyon |
Sinema ve
Televizyon |
Doçent |
1 |
1 |
|
Ziraat
Fakültesi |
Tarım
Ekonomisi |
Tarım
İşletmeciliği |
Doçent |
1 |
1 |
|
Ziraat
Fakültesi |
Tarım
Makinaları |
Tarım
Makinaları |
Doçent |
1 |
1 |
Tarımsal Mekanizasyon İşletmeciliği Konularında Çalışmaları Olmak. |
İletişim
Fakültesi |
Halkla
İlişkiler
ve Tanıtım |
Reklamcılık
ve Tanıtım |
Doçent |
3 |
1 |
|
Su
Ürünleri Fakültesi |
Su
Ürünleri Yetiştiriciliği |
Yetiştiricilik |
Doçent |
1 |
1 |
|
Su
Ürünleri Fakültesi |
Su Ür.
Avl. ve İşl. Tek. |
İşleme
Teknolojisi |
Doçent |
1 |
1 |
|
7232/1-1