|
Erzurum Teknik Üniversitesinden:
ERZURUM
TEKNİK ÜNİVERSİTESİ AFET YÖNETİMİ UYGULAMA
VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Erzurum Teknik
Üniversitesi Afet Yönetimi Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine
ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu
Yönetmelik; Erzurum Teknik Üniversitesi Afet Yönetimi Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez
(ETÜAYAUM): Erzurum Teknik Üniversitesi Afet Yönetimi Uygulama ve Araştırma
Merkezini,
c) Müdür: Merkezin
Müdürünü,
ç) Rektör: Erzurum
Teknik Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite:
Erzurum Teknik Üniversitesini,
e) Üniversite
Yönetim Kurulu: Erzurum Teknik Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
f) Yönetim Kurulu:
Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin
amaçları şunlardır:
a)
Afet ve acil durum yönetim sürecinin temel unsurları olan risk-zarar
azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme konularında Üniversitenin ilgili
akademik-idari birimlerinin ortak çalışmasıyla ve gerektiğinde kamu kurum
ve kuruluşları, özel sektör, sivil toplum kuruluşları ve toplum ile iş
birliği içinde kentsel, bölgesel, ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel,
eğitsel ve uygulamalı faaliyetlerde bulunmak.
b)
Güncel modern yöntemler ve disiplinler arası afet yönetimi yaklaşımları ve
uygulamalarını kullanarak yerel-bölgesel-ulusal-uluslararası düzeyde risk
azaltma, kentsel direnç oluşturma, planlama, iş birliği, kapasite
geliştirme ve hazırlık çalışmalarına katkıda bulunmak.
c) Üniversitenin
ilgili akademik birimlerinin iş birliği ile yurt içi ve yurt dışı afet
yönetimi alanında disiplinler arası araştırma faaliyetlerini teşvik ve
koordine ederek bilgi birikimi oluşturmak, bu bilgi birikimini çeşitli
iletişim kaynakları kullanarak yaymak.
ç) Afet yönetimi
sürecinin afet öncesi ve afet sonrası aşamalarını kapsayan yönetsel,
sosyolojik ve psiko-sosyal boyutlarına ilişkin
çalışmalar yapmak, bu konuda yetkili olan kamu kurum ve kuruluşlarının ve
sivil toplum örgütlerinin çalışmalarına katkıda bulunmak.
d) Kamu veya özel
sektör kuruluşlarına seminer, eğitim, kurs, meslek içi bilgi geliştirme
dersleri şeklinde sertifikalı eğitim programları düzenlemek.
e) Afet yönetimi ile
ilgili yeni gelişmeleri Türkiye’ye aktarmak, ülke içerisindeki faaliyetleri
teşvik etmek, desteklemek ve yaygınlaştırmak.
f) Merkez bünyesinde
operasyon kabiliyeti olan afet ve acil durum yönetimi ve müdahale birimi
oluşturmak ve gerekli malzeme, eğitim ve personel altyapısını sağlamak.
g) Afet ve acil
durum yönetimi ile ilgili ön lisans, lisans tamamlama, lisans, yüksek
lisans ve doktora düzeyindeki programların ders içeriği, ders müfredatı,
ders kitabı ve eğitim kalitesini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak.
ğ) Afet yönetimi
konusunda gerek yurt içi gerekse yurt dışı benzer enstitü, merkez ve
üniversitelerle iş birliği yapmak, ilgili mevzuat doğrultusunda ulusal ve
uluslararası kuruluşlara üye olmak ve Üniversiteyi ilgili platformlarda
temsil etmek.
h) Türkiye’nin afet
yönetimi sisteminin iyileştirilmesine, toplumda hazırlık ve güvenlik
kültürü oluşturulmasına ve afet riskleriyle baş etmesi gereken
profesyonellerin kapasitesinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
Merkezin faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Afet
yönetim sürecinin risk azaltma, hazırlık, müdahale ve iyileştirme
aşamalarına yönelik araştırma, geliştirme, inceleme ve uygulama çalışmaları
yürütmek, projeler yapmak ve danışmanlık faaliyetlerinde bulunmak.
b) Kamu ve
özel kuruluşlar ile gönüllüler ve toplum için eğitimler vermek, eğitim modülleri ve strateji geliştirmek üzerine faaliyetlerde
bulunmak.
c) Merkezin
amacı ve faaliyet alanları kapsamında mesleki ve hizmet içi kurs ve
sertifika programları düzenlemek.
ç)
Uluslararası, ulusal, bölgesel ve yerel ölçekte panel, seminer, konferans,
kongre ve benzeri toplantılar düzenlemek.
d) Afetlerden korunma, müdahale ve güvenlik konuları kapsamında;
resmi ve özel kuruluşlar ile Üniversite öğrencilerine ve personeline
sertifikalı veya katılım belgeli eğitim ve kurs programları düzenlemek, bu
kapsamda özellikle uygulama ve beceri yeterliliği gerektiren eğitim programları
için ihtiyaç duyulacak uzman ve eğitici yetiştirmek, bu uygulama eğitimleri
için gerekli diğer kaynakların ve alanların temin ve tahsisini sağlamak.
e) Afetler konusunda
çalışmalar yapan ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla eğitim, araştırma,
etüt ve yayın faaliyetlerinin yürütülmesi için iletişim ağı kurmak, veri
paylaşımında bulunmak ve iş birliği sağlamak.
f) Afet ve acil
durum yönetiminin tüm araştırma konularına ilişkin olarak, bilgi
teknolojisi alanında yeni yazılımlar geliştirmek, yeni cihaz, makine, ekipman ve malzeme tasarlamak ve üretmek.
g) İlgili mevzuat
hükümleri kapsamında il afet risk azaltma planları, afet müdahale planları,
deprem master planları gibi afet planlarının
hazırlanmasına katkıda bulunmak.
ğ) İlgili kamu kurum
ve kuruluşları, özel sektör kuruluşları ve meslek odaları ile ortak
faaliyetler düzenlemek, düzenlenmiş faaliyetlere katılmak, destek vermek ve
ilgililere bilimsel görüş bildirmek.
h) Merkezin amaçları
doğrultusunda yapılan araştırma ve uygulama çalışmaları sonunda elde edilen
bilimsel ve teknik bulguları ve verileri açıklayan, sorunlara çözüm
önerileri getiren rapor, bülten, kitap, makale, dergi ve benzeri süreli ve
süresiz yayınlar çıkarmak.
ı) Afet
konusunda bilgi birikimi oluşturmak, bu bilgi birikimini çeşitli iletişim
kaynaklarını kullanarak yaymak, afete dirençli toplum ve afet kültürü
oluşturmaya çalışmak, bilinçli bir toplum oluşturmak amacıyla eğitici broşür,
poster, CD gibi eğitim materyalleri hazırlamak.
i) Afet
yönetimi ile ilgili mevzuat çalışmalarına katkı sağlamak.
j) Afet yönetimi ile
ilgili dokümantasyon merkezi kurarak arşivleme çalışması yapmak ve Merkez
bünyesinde bir kütüphane oluşturmak.
k) Bölgede gözlenen
afetlerle ilgili arazi incelemeleri yapmak ve yaptırmak, afetlere ilişkin
bilimsel çalışmaları afet senaryoları üreterek gerçekleştirmek.
l) Bölgede
ve imkân halinde bölge dışında meydana gelecek afetlerle ilgili konularda
bilimsel koordinasyonel ve kurtarma ile ilgili
yardım ve faaliyetlerde bulunmak.
m) Merkez bünyesinde
bölgede olabilecek yıkıcı afetlerin ardından hızla yardım sağlayacak
özellikle deprem (kentsel), doğa ve çığ alanlarında hizmet verecek
nitelikli, profesyonel bir arama ve kurtarma ekibi kurmak, bununla ilgili
çalışmalar yapmak, bu ekip vasıtasıyla ihtiyaç duyulan faaliyetleri
yürütmek.
n) Yerel yanıtı
güçlendirmek adına Üniversite öğrencilerinin, Üniversite akademik ve idari
personelinin ve ildeki kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanların arama
kurtarma, temel afet bilgisi, yangına müdahale ve yangın güvenliği, psiko-sosyal destek, KBRN-p, güvenli davranış
eğitimlerini almasını sağlamak.
o)
Üniversitenin fakülte ve enstitüleri ile iş birliği yaparak, Merkezin
faaliyet alanına giren konularda lisans ve lisansüstü eğitim ve öğretime
katkıda bulunmak, öğrencilerin bu konulara yönelmesi için özendirici
eğitsel çalışmalarda bulunmak, bu alanda çalışmalarda bulunanları
desteklemek.
ö)
Türkiye’deki afet ve acil durum yönetimi uzmanlık alanlarının ve
niteliklerinin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması için çalışmalar yapmak.
p) Merkez bünyesinde
afet haberleşmesi birimini kurmak, bu birimde görev alacak personelin
eğitimini vermek ve haberleşme sistemleri ile ilgili resmi işlemleri
yapmak.
r) Afet yönetimi ile
ilgili konularda araştırmacıların lisans ve lisansüstü çalışmalarına
uygulama alanı sağlamak ve laboratuvar
çalışmaları ile yeni gelişmeleri modellemek, bilimsel konulardaki
faaliyetleri teşvik etmek, desteklemek ve yaygınlaştırmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8- (1) Müdür, Rektör tarafından Merkezin faaliyet
alanlarıyla ilgili çalışmaları bulunan Üniversitenin ilgili ana bilim
dallarında görevli öğretim üyeleri arasından üç yıl süreyle
görevlendirilir. Süresi biten Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdür, Merkezin öğretim kapasitesinin verimli
bir şekilde kullanılmasından, geliştirilmesinden, eğitim-öğretim,
araştırma, uygulama, yayın faaliyetlerinin düzenli bir şekilde
yürütülmesinden, bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasından
ve sonuçlarının alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Merkezin ilgili
mevzuata uygun olarak düzenli ve etkin çalışmasını sağlamak.
c) Yönetim ve
Danışma Kurullarına başkanlık etmek, gerekli hallerde Yönetim Kurulu ve
Danışma Kurulunu toplantıya çağırmak ve gündemi belirlemek.
ç) Yönetim Kurulunun aldığı kararları
uygulamak.
d) Her yılın sonunda
Merkezin çalışmaları ile ilgili raporu, Yönetim Kurulunca onaylanan bir
sonraki yılın etkinlik planını ve buna bağlı bütçeyi Rektörün onayına
sunmak.
e) Afet yönetimi ile
ilgili resmî veya sivil toplum kuruluşları ile iş birliği protokolleri
yapmak, bu protokolleri Yönetim Kurulu ve Üniversite Yönetim Kurulu onayına
sunmak.
f) Merkezce
desteklenen araştırma projelerinin yürütülüşünü ve işleyişini izlemek ve
denetlemek.
g) Merkezin kısa,
orta ve uzun vadeli amaç ve politikalarını, araştırma ile ilgili plan ve
programlarını hazırlamak ve Yönetim Kurulunun onayına sunmak.
ğ) Merkez bünyesinde
oluşturulan çalışma gruplarının faaliyetlerini düzenlemek, yürütmek,
koordinasyon ve sürdürülebilirliğini sağlamak.
h) Merkezin personel
ihtiyacını tespit etmek ve Yönetim Kurulunun görüşünü alarak Rektörlüğe
sunmak.
ı) Merkez bünyesinde
çalışan personelin görev ve sorumluluklarını belirlemek ve bu görevlerin;
ilgili mevzuat hükümlerine göre sürdürülmesini denetlemek.
i) Eğitim, kurs, çalıştay, kongre, sertifika programı, sempozyum, seminer ve benzeri program ve projelerin düzenlenmesini,
yürütülmesini ve yönlendirilmesini sağlamak.
j) Merkezin
amaçlarıyla ilgili konularda çalışmalarda bulunmak üzere görevlendirilecek
danışman ve uzmanları Rektöre teklif etmek.
k) Yönetim
Kurulunun belirlediği ilkeler ve hedefler doğrultusunda Merkezi yönetmek;
akademik, idari, mali ve teknik yönden işleyişini planlamak, kamu ya da
özel kuruluşlar arasında koordinasyon sağlamak ve Merkez ile ilgili eğitim
programlarını düzenlemek.
l) Merkezin
finans kaynaklarının geliştirilmesi ve bunların en uygun biçimde
kullanımını sağlamak amacıyla gerekli çalışmaları yapmak.
m) Merkezin
faaliyetleriyle ilişkili yurt içi ve yurt dışında bulunan araştırma ve
uygulama kurum ve kuruluşları ile temasa geçmek, iş birliği yapmak,
Merkezin amaçlarına uygun ortak proje çalışmaları yapmak ve karşılıklı yardımlaşmayı
gerçekleştirmek.
n) Merkezin etik ve
bilimsel kurallar ile Üniversite ilkeleri doğrultusunda faaliyet
göstermesini temin etmek.
o) Merkezin amaç ve
faaliyetlerine ilişkin diğer görevleri yapmak.
Müdür yardımcıları ve görevleri
MADDE 10- (1) Müdüre çalışmalarında yardımcı
olmak üzere, Üniversite öğretim elemanları arasından en çok iki kişi
Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak
görevlendirilir. Müdür yardımcıları Müdürün verdiği işleri yaparlar.
Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdürün görevi başında olmadığı zamanlarda, görevlendireceği
yardımcılarından biri Müdürlüğe vekâlet eder. Vekâlet süresi altı ayı
geçtiği takdirde yeni bir Müdür görevlendirilir.
(2) Müdür yardımcılarının görevleri şunlardır:
a) Vekalet verildiğinde Merkezi temsil etmek, Yönetim
Kurulu toplantılarının sekretaryasını yapmak ve Müdürün gözetim ve denetimi
altında Merkez işlerini yürütmek.
b) Merkezin kısa,
orta ve uzun vadeli amaçları ile stratejik planının hazırlanmasında ve
uygulanmasında Müdüre yardımcı olmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür
yardımcıları, Merkezin faaliyet alanları ile ilgili bilimsel çalışmaları
bulunan Üniversite öğretim üyeleri arasından Müdür tarafından önerilen ve
Rektör tarafından görevlendirilen dört üye olmak üzere en çok yedi kişiden
oluşur. Yönetim Kurulu Rektöre karşı sorumludur.
(2) Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç
yıldır. Görev süresi sona eren üye yeniden görevlendirilebilir. Herhangi
bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere
aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir. Yönetim
Kurulu toplantılarına üst üste üç kez izinsiz ve mazeretsiz katılmayan
üyenin üyeliği, Yönetim Kurulu kararı ile sona erdirilir.
(3) Yönetim Kurulunun başkanı Müdürdür. Yönetim Kurulu,
Müdürün daveti üzerine üyelerin salt çoğunluğuyla yılda iki kere ve gerekli
hallerde daha sık toplanır ve kararlar oy çokluğu ile
alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde karar alınmış sayılır. Müdür, ihtiyaç duyulduğunda Merkezde çalışan diğer
uzman, eğitmen ve akademik personeli, görüş almak üzere oy hakkı olmadan
Yönetim Kurulu toplantılarına davet edebilir. Müdürün olmadığı zamanlarda
toplantıya yerine vekalet eden müdür yardımcısı
başkanlık eder. Yönetim Kurulu tutanakları
Danışma Kurulu üyelerinin incelemesine açık tutulur; ayrıca bu tutanakların
birer nüshası Rektörlüğe ve ilgili akademik birimlere gönderilir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 12-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Danışma Kurulunun
da önerilerini dikkate alarak, Merkezin araştırma, uygulama ve eğitim
programı ile yıllık etkinlik planını hazırlamak ve ilgili konularda
kararlar almak.
b) Merkezin
amaçlarına yönelik bilimsel, teknik ve idari faaliyetleri planlamak.
c) Merkezin yıllık
faaliyet raporunu hazırlamak.
ç) Merkezin idari,
mali ve bütçe gereksinimlerini belirlemek.
d) Merkezin amacı ve faaliyet alanlarına ilişkin
konularda Üniversitenin ilgili birimleri, kamu kurum ve kuruluşları, özel
sektör ve sivil toplum kuruluşları ile birlikte yürütülecek yerel, ulusal,
uluslararası bilimsel ve eğitsel çalışmalar, uygulamalar, bilimsel
toplantılar ve diğer faaliyetler için gerekli esasları ve ilkeleri
belirlemek, protokolleri hazırlamak ve gerekli diğer düzenlemeleri yapmak.
e) Eğitim,
araştırma, uygulama, kurs, staj, sertifika ve benzeri programlara ilişkin
mali konulara karar vermek, programlarda
görevlendirilecek Üniversite birimleri, ulusal ve uluslararası kişi, kurum
ve kuruluşlarla iş birliğine yönelik esasları tespit ederek Müdürlüğe
sunmak.
f) Üniversite dışı
ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla iş birliği esaslarını
belirlemek, protokol taslaklarını hazırlamak ve Rektörlüğe sunmak.
g) Merkezde
görevlendirilecek idari ve teknik personel için öneri geliştirip Müdürün ve
Rektörün onayına sunmak.
ğ) Merkez
personelinin araştırma, uygulama, danışmanlık, eğitim ve bilimsel yayım
konularındaki taleplerini değerlendirerek bunlar hakkında karar vermek.
h)
Merkezin çalışmaları için gerekli görülen proje ve çalışma gruplarını
oluşturmak, çalışma gruplarında görevlendirilecek öğretim elemanları için
öneri geliştirmek ve Rektörün onayına sunmak, proje ve çalışma gruplarının faaliyetlerini değerlendirmek, gruplar arasındaki
koordinasyon ve denetimi sağlamak.
ı)
Danışma Kurulu tarafından önerilen personel ihtiyacı ile araç-gereç,
malzeme, teçhizat ve benzeri diğer ihtiyaçlar hakkında Rektöre görüş
bildirmek, Rektörün isteği halinde bu doğrultuda rapor oluşturmak.
i) Proje ve
çalışma gruplarının kuruluş ve çalışma ilkelerini belirleyen yönergeler
hazırlamak.
j) Merkezin
eğitim programlarına katılanlara vereceği sertifika konusundaki ilkeleri
belirlemek.
k) Müdürün
önereceği diğer konuları görüşerek karara bağlamak.
l) İlgili
mevzuatla verilecek diğer görevleri yapmak.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 13- (1) Danışma
Kurulu; Rektör veya görevlendireceği Rektör yardımcısı, Müdür ve Merkezin
faaliyet alanlarıyla ilgili afetler ve afet yönetimi konusunda bilgi ve
tecrübesi olan yurt içi ve yurt dışında önemli çalışmalar yapmış,
birikimlerinden yararlanılabilecek kişiler ile Üniversite öğretim
elemanları, mezunları, ilgili kuruluş temsilcileri arasından Müdür
tarafından önerilen ve Rektör tarafından görevlendirilen en fazla dokuz üye
olmak üzere en çok on bir kişiden oluşur. Danışma Kurulu üyeleri, Rektör tarafından üç yıl
için görevlendirilir. Görev süresi sona eren üye yeniden
görevlendirilebilir. Danışma Kurulu üyeliğine Üniversite dışından, kamu
kuruluşları ve sivil toplum kuruluşlarından da üye seçilebilir.
(2) Rektör veya Rektörün görevlendireceği rektör
yardımcısı, Danışma Kurulunun doğal başkanıdır. Müdür, Danışma Kurulu
toplantılarına katılır ve Rektör veya rektör yardımcısının bulunmaması
durumunda kurula vekâleten başkanlık eder.
(3) Danışma Kurulu,
her yıl, yılın son üç ayı içinde başkanın daveti üzerine toplanır.
Gerektiğinde bunun dışında da başkanın daveti üzerine toplanabilir. Danışma
Kurulu toplantılarında toplantı ve karar nisabı aranmaz.
(4) Danışma Kurulu, Merkezin danışma organı olup
kararları istişari niteliktedir.
(5) Danışma Kurulu, Merkezin
ulusal ve uluslararası bağlantılarını kolaylaştırmak üzere diğer
üniversitelere bağlı merkezler, sanayi ve ilgili kamu kurumları arasında iş
birliği ve koordinasyonu sağlamak konusunda ve Merkez tarafından yürütülen
çalışmaların etkinliğinin ve verimliliğinin arttırılması için Merkezin
faaliyet alanlarıyla ilgili konularda görüş ve tavsiyelerde bulunan bir
organ olarak Merkezin uzun vadeli planlarını değerlendirir ve Yönetim
Kuruluna önerilerde bulunur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Proje
grupları
MADDE 14-
(1) Proje grupları, Merkezin
faaliyetleri ile ilgilenen ve Merkezin amaçlarının gerçekleşmesine yönelik
çalışmalara katkıda bulunan Üniversite öğretim üyelerinden oluşur. Proje
gruplarının kuruluş ve çalışmaları, Yönetim Kurulunca belirlenecek esaslar
uyarınca yürütülür.
Çalışma
grupları
MADDE 15-
(1) Merkezin çalışmalarını
gerçekleştirmek için Yönetim Kurulu kararıyla her bir birimin altında
çalışma grupları oluşturulur. Çalışma gruplarının sayısı, kuruluş ve çalışma
konuları ve yöntemleri Yönetim Kurulu tarafından belirlenir. Bu gruplarda
tam zamanlı veya gerek duyulduğu zaman ve sürede personel çalıştırılabilir.
Bu çalışma gruplarının başkanları ilgili birim başkanının önerisi ve
Yönetim Kurulu onayıyla görevlendirilir.
Arama ve
kurtarma ekibi
MADDE 16-
(1) Merkez bünyesinde, Müdürün
önerisi ile Yönetim Kurulu tarafından bir arama kurtarma ekibi kurulabilir.
Arama kurtarma ekibinin yapısı, faaliyetleri, çalışma şekli hakkındaki usul
ve esaslar afet ve acil durum mevzuatı hükümleri çerçevesinde Yönetim
Kurulu tarafından belirlenir.
Harcama
yetkilisi
MADDE 17- (1) Merkezin harcama yetkilisi Müdürdür.
Ekipman
ve demirbaşlar
MADDE 18-
(1) Merkez tarafından yürütülen
araştırma ve uygulamalar kapsamında alınan her türlü alet, donanım ve
demirbaşlar, Merkez hizmetlerine ve gerektiğinde de Üniversitenin
kullanımına tahsis edilir.
Personel
ihtiyacı
MADDE 19-
(1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca
Rektör tarafından görevlendirilen personel tarafından karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 20-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 21-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Erzurum Teknik Üniversitesi Rektörü yürütür.
|