| ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ KANUNU 
     
      | Kanun No. 7528 | Kabul
      Tarihi: 10/10/2024 |  BİRİNCİ BÖLÜM Başlangıç Hükümleri Amaç MADDE 1- (1) Bu Kanunun amacı; eğitim öğretim hizmetlerini
    yürüten öğretmenlerin seçilmelerini, yetiştirilmelerini, atanmalarını,
    haklarını, ödev ve sorumluluklarını, ödül ve cezalarını, kariyer
    basamaklarında ilerlemelerini ve öğretmenlik mesleğine ilişkin diğer hususlar
    ile Millî Eğitim Akademisinin kurulması, görevleri, teşkilat yapısı ve
    personeline ilişkin konuları düzenlemektir. Kapsam MADDE 2- (1) Bu Kanun; a) Millî Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim
    kurumlarında görev yapan öğretmen ve yöneticileri, b) Özel kanunlarındaki hükümler saklı kalmak
    kaydıyla 5 inci, 6 ncı, 20 nci,
    24 üncü, 25 inci ve 33 üncü madde hükümleri bakımından özel öğretim
    kurumlarında görev yapan öğretmenler ile bu kurumlarda öğretmenliğe atanma
    şartını taşıyan yöneticileri, c) 20 nci ve 33 üncü
    madde hükümleri bakımından Millî Eğitim Bakanlığı dışında diğer kamu kurum
    ve kuruluşlarında görev yapan öğretmenleri, ç) Millî Eğitim Akademisinin kuruluşu, organları,
    hizmet birimleri, görevleri ve personeline ilişkin hususları, kapsar. Tanımlar MADDE 3- (1) Bu Kanunda geçen; a) Akademi: Millî Eğitim Akademisini, b) Alan: Öğretmenlerin mezun oldukları öğretim
    programına bağlı olarak atandıkları öğretmenlik alanını, c) Bakan: Millî Eğitim Bakanını, ç) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını, d) Ders yılı: Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî
    eğitim kurumlarında derslerin başladığı günden derslerin kesildiği güne
    kadar geçen süreyi, e) Dönem: Programı ve takvimi Bakanlıkça belirlenen
    öğretmenliğe hazırlık eğitiminin on haftadan az on dört haftadan fazla
    olmayacak şekilde planlanan her bir bölümünü, f) Eğitim kurumu:
    Bakanlığa bağlı her kademe ve türdeki resmî örgün ve yaygın eğitim
    faaliyetlerinin yürütüldüğü kurumlar ile bu kurumlarda yürütülen eğitim
    öğretim etkinlikleri için program hazırlama, eğitim araç ve gereci üretme,
    inceleme, değerlendirme, öğrenci ve öğrenci adaylarına uygulanacak seçme
    ve/veya yarışma sınavları için gerekli iş ve işlemleri yürütme, rehberlik
    ve sosyal hizmetler verme yoluyla yardımcı ve destek olan Bakanlığa bağlı
    resmî kurumları, g) Eğitim öğretim yılı: Ders yılının başladığı
    tarihten, ertesi ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi, ğ) Eğitim personeli: Akademinin eğitim
    faaliyetlerini yürütmek üzere 30 uncu madde kapsamında istihdam edilenleri, h) Eğitim ve uygulama merkezi: Akademinin görev
    alanına giren eğitim faaliyetlerinin yürütüldüğü merkezi, ı) Hazırlık eğitimi: Akademi tarafından teorik ve
    uygulamalı olarak verilen öğretmenlik mesleğine hazırlık amaçlı eğitimi, i) İlçe grubu: İllerde coğrafi özellikler ve ulaşım
    imkânları dikkate alınarak iki veya daha fazla ilçenin bir araya
    getirilmesiyle oluşturulan grubu, j) Kademe: Eğitim kurumlarının anaokulu, ilkokul,
    ortaokul ve lise şeklindeki düzeylerini, k) Norm kadro: Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında
    bulunması gereken yönetici ve öğretmen sayısını, l) Öğretmen: Bakanlığa bağlı eğitim kurumlarında 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
    4 üncü maddesinin (A) ve (B) fıkraları kapsamında öğretmen kadro ve
    pozisyonlarında görev yapanlar ile bu Kanunda münhasıran belirtilen
    hükümler bakımından özel öğretim kurumlarında 8/2/2007 tarihli ve 5580
    sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu kapsamında görev yapan öğretmenleri,
    bu kurumlarda öğretmenliğe atanma şartlarını taşıyan yöneticileri ve
    Bakanlık dışındaki kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan öğretmenleri, m) Öğretmen adayı: Akademide hazırlık eğitimine
    alınanları, n) Tür: Aynı kademedeki eğitim kurumlarından farklı
    eğitim programı uygulayan eğitim kurumlarını, o) Yönetici: Öğretmen kadro ve pozisyonlarında
    görev yapanlardan Bakanlığa bağlı resmî eğitim kurumları ile Akademiye
    bağlı eğitim ve uygulama merkezlerinde müdürlük ve müdür yardımcılığı
    görevlerini ikinci görev kapsamında yürütenleri, ifade eder. Temel
    ilkeler MADDE 4- (1) Öğretmen ve yöneticilerin; a) Nitelikleri ile görev, yetki ve
    sorumluluklarının öğretmenlik mesleğinin gereklerine uygun olarak belirlenmesi, b) Atama, görevlendirme ve meslek içinde
    ilerlemelerinde liyakat ve kariyer esaslarına uyulması, c) Eğitim öğretim faaliyetleri ve meslekleriyle
    ilgili kararlara katılımlarının teşvik edilmesi ve bunun için uygun
    ortamların sağlanması, ç) Mesleğe giriş öncesinde yetiştirilmelerinin ve
    meslek içinde sürekli gelişimlerinin sağlanması, esastır. İKİNCİ BÖLÜM Hak, Ödev ve Sorumluluklar Öğretmenlerin
    hak, ödev ve sorumlulukları MADDE 5- (1) Öğretmenler; a) Öğrencilerini; Atatürk inkılap
    ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı,
    Türk Milletinin millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerlerini
    benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini, vatanını, milletini seven ve
    daima yüceltmeye çalışan, insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki
    temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk Devleti olan
    Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları
    davranış hâline getirmiş erdemli insanlar olarak yetiştirir. b) Öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal,
    sosyal ve ahlaki bakımdan gelişimi için çaba gösterir, bu doğrultuda
    meslektaşları, aile ve veli ile iş birliği yapar. c) Öğrencilerin öğrenme biçimleri ile ilgi ve
    yeteneklerini dikkate alır ve kişilik haklarına saygı gösterir. ç) Öğrencilerin, eğitim öğretim ortamında her türlü
    olumsuz söz, tavır ve davranışlardan korunmaları için çaba gösterir. d) Bakanlıkça belirlenen öğretim programları
    çerçevesinde öğrencilerin gelişim özelliklerine ve öğrenme ihtiyaçlarına
    uygun eğitim araç ve gereçlerini seçer, bu özellik ve ihtiyaçlara uygun
    öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. e) Eğitim öğretim faaliyetlerini, 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Millî Eğitim Temel
    Kanununda düzenlenen Türk millî eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri
    ile Bakanlıkça belirlenen öğretim programlarına uygun olarak planlar ve
    yürütür. f) Eğitim öğretim faaliyetlerinin etkili bir
    şekilde yürütülebilmesi için okul içi ve okul dışı imkânları kullanır. g) Eğitim öğretim faaliyetlerinin niteliğinin
    artırılması için meslektaşlarıyla iş birliği yapar ve eğitim kurumu
    yönetimine destek verir. ğ) Görev yaptığı eğitim kurumundaki eğitim öğretim
    faaliyetlerini ve sorumluluklarını aksatmadan mesleki açıdan kendini geliştirir. (2) Öğretmenler; derse girmek, nöbet tutmak,
    merkezî veya mahallî yapılan sınavlarda görev almak, kurul ve komisyonlara,
    tören ve toplantılara, öğrencilere yönelik düzenlenecek etkinlikler ile
    kulüp faaliyetlerine katılmak, öğrenci rehberlik hizmetlerini yürütmek,
    uygulama gerektiren eğitimleri koordine etmek ve eğitim öğretim süreçlerine
    ilişkin diğer iş ve işlemleri yürütmekle görevlidir. (3) Öğretmenler mevzuatta açıkça belirlenen
    hususlar ile olağanüstü hâl, genel afet ve salgın hastalık durumları
    haricinde meslekleriyle ilgili olmayan iş ve faaliyetlerde rızaları dışında
    görevlendirilemez. (4) Öğretmenlerin bu maddede belirtilen hak, ödev
    ve sorumluluklarına ilişkin usul ve esaslar ile eğitim öğretim
    süreçlerindeki diğer görevleri okul tür ve kademelerine göre Bakanlıkça
    çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Yöneticilerin
    ödev ve sorumlulukları MADDE 6- (1) Yöneticiler; a) Anayasa, kanunlar ve ilgili diğer mevzuat
    hükümleri doğrultusunda Türk millî eğitiminin genel amaç ve temel
    ilkelerine uygun olarak yönetim ve denetim görevlerini yürütür. b) Eğitim öğretim programlarının amaçlarına uygun
    yürütülmesini sağlar ve öğrencilerin bedensel, zihinsel, duygusal, sosyal
    ve ahlaki bakımdan gelişimine yönelik çalışmalara liderlik eder. c) Eğitim öğretim faaliyetlerinin sağlıklı, güvenli
    ve huzurlu bir ortamda yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır. ç) Eğitim kurumunun sürekli gelişim göstermesi ve
    eğitim öğretimin kalitesinin yükselmesi için çaba gösterir ve bu amaçlar
    doğrultusunda tüm kaynakların etkin, etkili ve verimli kullanılmasını
    sağlar. d) Öğretmen ve diğer çalışanların ilgi ve
    yeteneklerini, görev ve sorumluluklarını esas alarak iş bölümü yapar ve tüm
    çalışanlara görevlerinin ifasında rehberlik eder. (2) Yöneticilerin bu maddede belirtilen ödev ve
    sorumluluklarına ilişkin hususlar okul tür ve kademelerine göre Bakanlıkça
    çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Öğretmenlerin Nitelikleri, Seçimi, Hazırlık
    Eğitimi, Öğretmenliğe Atama ve Yer Değiştirme Öğretmenlerin
    nitelikleri ve seçimi MADDE 7- (1) Öğretmenlik; genel kültür, özel alan eğitimi ve
    öğretmenlik meslek bilgisi bakımından hazırlığı gerektiren özel bir ihtisas
    mesleğidir. (2) Öğretmen olarak istihdam edilecekler,
    öğretmenlik mesleğine kaynak teşkil eden en az lisans düzeyinde yükseköğretim
    programlarından veya bunlara denkliği kabul edilen yurt dışı yükseköğretim
    programlarından mezun olan ve hazırlık eğitiminde başarılı olanlar
    arasından seçilir. (3) Öğretmen olarak istihdam edileceklerde genel
    kültür, özel alan eğitimi ve öğretmenlik meslek bilgisi bakımından aranacak
    nitelikler ile öğretmenlik alanlarına kaynak teşkil edecek yükseköğretim
    programları, söz konusu nitelikler esas alınarak Bakanlıkça belirlenir. Hazırlık
    eğitimi MADDE 8- (1) Öğretmenlik mesleği yeterlikleri çerçevesinde
    belirlenen teorik ve uygulamalı derslerden oluşan hazırlık eğitimi, Akademi
    tarafından verilir. (2) Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği bilgi,
    beceri, tutum ve değerleri içeren öğretmenlik mesleği yeterlikleri
    Bakanlıkça belirlenir. (3) Hazırlık eğitiminin süresi dört dönemdir. Bu
    süre, öğretmen adayının mezun olduğu yükseköğretim programına göre üç dönem
    olarak uygulanabilir. (4) Hazırlık eğitiminin içeriği, süresi ve hazırlık
    eğitimine ilişkin diğer hususlar Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle
    belirlenir. Hazırlık
    eğitimine alınacakların belirlenmesi MADDE 9- (1) Hazırlık eğitimine alınacaklarda; a) Türk vatandaşı olmak, b) Kamu haklarından mahrum bulunmamak, c) 26/9/2004 tarihli ve
    5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler
    geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla
    süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine
    karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar,
    zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni
    kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına
    fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama,
    kaçakçılık, uyuşturucu veya uyarıcı madde imal ve ticareti, uyuşturucu veya
    uyarıcı madde kullanılmasını kolaylaştırma, kullanmak için uyuşturucu veya
    uyarıcı madde satın almak, kabul etmek veya bulundurmak ya da uyuşturucu
    veya uyarıcı madde kullanmak, hayâsızca hareketler, müstehcenlik ve fuhuş
    suçları ile cinsel dokunulmazlığa karşı suçlardan mahkûm olmamak, ç) Devlet memurluğundan çıkarılmamış veya 25 inci
    maddeye göre öğretmenliği sona ermemiş olmak, d) Askerlikle ilgisi bulunmamak, muvazzaf askerlik
    hizmetini yapmış veya muvazzaf askerlik hizmeti ertelenmiş ya da yedek
    sınıfa geçirilmiş olmak, e) Öğretmenliğe atanacağı alan için Bakanlıkça belirlenen
    yükseköğretim programlarından mezun olmak, f) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı
    tarafından yapılan sınavlardan alanlara göre Bakanlıkça belirlenecek sınav
    puanına sahip olmak, g) Sağlık durumu yönünden öğretmenlik görevini
    yapmasına engel bir durumu olmamak, şartları aranır. (2) Hazırlık eğitimine alınacak adaylar, atama izni
    verilen pozisyon sayısını geçmemek üzere, birinci fıkranın (f) bendinde
    belirtilen sınav puanı üstünlüğüne göre belirlenir. (3) 24/5/1983 tarihli ve
    2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanunu, 12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı
    Terörle Mücadele Kanunu kapsamındaki ve millî sporcu statüsündeki öğretmen
    adaylarının hazırlık eğitimine alınmasında, birinci fıkranın (f) bendinde
    belirtilen şart dışındaki diğer şartlar aranır. (4) Hazırlık eğitimine alınacaklara 7/4/2021 tarihli ve 7315 sayılı Güvenlik Soruşturması ve
    Arşiv Araştırması Kanununa göre güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması
    yapılır. Hazırlık
    eğitiminde başarı MADDE 10-
    (1) Hazırlık eğitiminde her bir
    teorik dersten en az iki yazılı sınav yapılır. Her bir dersten not ortalaması
    yüz üzerinden altmış ve üzerinde olanlar başarılı sayılır. Teorik
    derslerden başarısız olanlara, başarısız oldukları her bir ders için ek bir
    sınav hakkı verilir. Ek sınavdan altmış ve üzerinde puan alanlar ilgili
    dersten başarılı sayılır. Ek sınavlar sonunda herhangi bir dersten
    başarısız olanların Akademiyle ilişiği kesilir. (2) Hazırlık eğitiminde edinilen bilgi, beceri,
    tutum ve davranışların eğitim öğretim ortamına yansıtılmasındaki başarı
    düzeyini belirlemek amacıyla öğretmen adayı üç defa değerlendirmeye tabi
    tutulur. Söz konusu değerlendirme, uygulamadan sorumlu eğitim personeli,
    uygulamanın yapıldığı eğitim kurumunun müdürü ve uygulama öğretmeni
    tarafından; Bakanlıkça belirlenen öğretmenlik mesleği yeterlikleri esas
    alınarak Akademi tarafından öğretmenlik atama alanlarına göre oluşturulan
    değerlendirme formu üzerinden yapılır. Uygulamadan sorumlu eğitim
    personeli, eğitim kurumu müdürü ve uygulama öğretmeni tarafından ayrı ayrı doldurulan değerlendirme formlarında verilen
    puanların aritmetik ortalaması alınarak değerlendirme puanı belirlenir.
    Birinci değerlendirme puanının yüzde yirmisi, ikinci değerlendirme puanının
    yüzde otuzu, üçüncü değerlendirme puanının yüzde ellisi alınarak uygulamalı
    ders başarı puanı belirlenir. Öğretmen adaylarından uygulamalı ders başarı
    puanı yüz üzerinden yetmiş ve üzerinde olanlar başarılı sayılır. Uygulamalı
    derslerde başarısız olanların Akademiyle ilişiği kesilir. (3) Hazırlık eğitiminin sonunda, teorik derslerin
    başarı notlarının aritmetik ortalamasının yüzde kırkı, uygulamalı derslerin
    başarı notlarının aritmetik ortalamasının yüzde altmışı toplanarak atamaya
    esas başarı puanı belirlenir. (4) Hazırlık eğitimine devam zorunludur. Öğretmen
    adaylarından belgeye dayalı sağlık mazeretleri sebebiyle hazırlık eğitimi
    süresince toplam yirmi gün ve üzeri hazırlık eğitimine katılamayan veya
    katılamayacak olanların, mazeretlerinin ortadan kalkmasını takip eden ilk
    hazırlık eğitimi programına tekrar alınmak üzere kayıtları dondurulur.
    Belgeye dayalı sağlık mazeretleri dışında öğretmen adaylarına mazeretlerine
    bağlı olarak hazırlık eğitimi süresince on güne kadar izin verilebilir. (5) Uygulama öğretmeninin, öğretmen adayıyla aynı
    alanda olmak şartıyla uygulamalı eğitimin yapıldığı eğitim kurumundaki
    sırasıyla; başöğretmen, uzman öğretmen, en fazla hizmet süresi bulunan
    öğretmenler arasından belirlenmesi esastır. Öğretmen adayının uygulamalı
    eğitime katıldığı eğitim kurumunda aynı alanda öğretmen bulunamaması
    hâlinde aynı sıralama dikkate alınarak farklı alandan uygulama öğretmeni
    görevlendirilir. (6) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin hususlar
    Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Akademi
    ile ilişiğin kesilmesi MADDE 11-
    (1) Öğretmen adaylarından; a) 9 uncu maddenin birinci fıkrasında düzenlenen
    şartlardan herhangi birini taşımadığı sonradan anlaşılanların veya hazırlık
    eğitimi sırasında bu şartlardan herhangi birini kaybedenlerin, b) Disiplin soruşturması sonucunda Akademiden
    çıkarma ile tecziye edilenlerin, c) Hazırlık eğitiminde başarısız olanların, Akademi ile ilişiği kesilir. Disiplin
    cezaları ve disiplin cezası gerektiren fiil ve davranışlar MADDE 12-
    (1) Öğretmen adaylarına
    uygulanacak disiplin cezaları ile bu cezalara karşılık gelen fiil ve davranışlar
    şunlardır: a) Kınama; öğretmen adayına, fiil ve davranışında
    kusurlu olduğunun bildirilmesidir. Kınama cezasını gerektiren fiil ve
    davranışlar şunlardır: 1) Ders, seminer, sınav, uygulama ve diğer eğitim
    öğretim ortamlarında yürütülen çalışmaların düzenini bozmak; bu çalışmalara
    geç gelmeyi veya erken ayrılmayı alışkanlık hâline getirmek. 2) Sınavlarda kopya çekmeye teşebbüs etmek. 3) Hazırlık eğitimine mazeretsiz olarak toplam iki
    gün katılmamak. 4) Akademinin sunduğu imkânlardan hakkı olmaksızın
    yararlanmak veya bu imkânlardan başkasını yararlandırmak. 5) Akademi personelini ya da öğretmen adaylarını
    kaba veya yaralayıcı sözle rencide etmek. 6) Akademinin düzen ve işleyişini olumsuz etkileyen
    davranışlarda bulunmak. 7) Akademide yürütülen eğitim faaliyetlerine
    ilişkin ses veya görüntüleri ilgili mevzuatında belirlenmiş usuller dışında
    paylaşmak. b) Ödeme kesintisi; 14 üncü maddede düzenlenen
    ödemeden 1/10 oranında kesinti yapılmasıdır. Ödeme kesintisi gerektiren
    fiil ve davranışlar şunlardır: 1) Akademi yetkililerince istenilen bilgileri
    kasıtlı olarak eksik veya gerçeğe aykırı bildirmek. 2) Akademiye ait alanlarda alkollü içki içmek veya
    Akademiye sarhoş gelmek. 3) Hazırlık eğitimine mazeretsiz olarak toplam dört
    gün katılmamak. 4) Kasıtlı olarak Akademi bünyesinde mevcut bina,
    demirbaş eşya ve benzeri malzemeyi tahrip etmek veya bilişim sistemine
    zarar vermek. 5) Kişilerin şeref ve haysiyetini zedeleyen söz,
    davranış veya yazılı eylemlerde bulunmak. 6) Akademi personelini veya öğretmen adaylarını
    tehdit etmek. 7) Sınavlarda kopya çekmek veya çektirmek. c) Akademiden çıkarma; öğretmen adayının,
    Akademiden ilişiğinin kesilmesidir. Akademiden çıkarmayı gerektiren fiil ve
    davranışlar şunlardır: 1) Terör örgütlerine veya Devletin millî
    güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna karar verilen yapı, oluşum veya
    grupların siyasi ve ideolojik görüşleri doğrultusunda propaganda yapmak,
    eylem düzenlemek veya düzenlenmiş eylemlere etkin biçimde katılmak. 2) Bölücü, yıkıcı, ahlak dışı veya şiddeti
    özendiren sesli, sözlü, yazılı veya görüntülü içerikleri oluşturmak veya
    bunları çoğaltmak. 3) Akademinin faaliyetlerini engelleyici eylemlerde
    veya saldırıda bulunmak. 4) Akademi görevlilerine veya öğretmen adaylarına
    karşı cebir ve şiddet kullanmak. 5) Uyuşturucu veya uyarıcı maddeleri temin etmek,
    kullanmak, taşımak, bulundurmak, başkalarına vermek, bunların imal veya
    ticaretini yapmak. 6) Akademide 10/7/1953
    tarihli ve 6136 sayılı Ateşli Silahlar ve Bıçaklar ile Diğer Aletler
    Hakkında Kanuna aykırı olarak ateşli silahlarla mermilerini ve bıçaklarla
    saldırı ve savunmada kullanılmak üzere özel olarak yapılmış bulunan diğer
    aletleri, patlayıcı maddeleri taşımak veya bulundurmak. 7) Akademinin bilişim sistemine yasal olmayan yollarla
    girerek kendisine veya başkasının yararına haksız bir çıkar sağlamak ya da
    kişilerin mağduriyetine neden olmak. 8) Cinsel davranışlarda bulunmak suretiyle
    kişilerin vücut dokunulmazlıklarını ihlal etmek. 9) Hazırlık eğitimine giriş başvurusunda veya
    hazırlık eğitimi sürecinde istenilen belgeleri gerçeğe aykırı düzenlenmiş
    veya tahrif edilmiş olarak sunmak. 10) Hazırlık eğitimine mazeretsiz olarak toplamda
    altı gün katılmamak. 11) Kendi yerine başkasını sınava sokmak veya
    başkasının yerine sınava girmek. 12) Soruşturma ile görevlendirilenleri tehdit etmek
    veya bunlara saldırıda bulunmak. 13) Yüz kızartıcı ve utanç verici fiil ve
    davranışlarda bulunmak. (2) Birinci fıkrada sayılan ve disiplin cezası
    verilmesini gerektiren fiil ve davranışlara nitelik ve ağırlıkları itibarıyla
    benzer eylemlerde bulunanlara da aynı neviden disiplin cezaları verilir. Disiplin
    Kurulu ve disiplin cezalarının uygulanmasına ilişkin hususlar MADDE 13-
    (1) Disiplin Kurulu; Akademi
    Başkanı tarafından Akademik Kurul üyeleri arasından üç, Akademide görevli
    daire başkanları arasından iki üye olmak üzere her bir eğitim programı
    süresi için belirlenecek beş üyeden oluşur. Aynı usulle beş yedek üye
    belirlenir. Disiplin Kurulu ilk toplantısında kendi üyeleri arasından bir
    üyeyi Başkan olarak seçer. a) Disiplin Kurulunun çalışma usulü: 1) Akademiden çıkarma cezası için eğitim ve
    uygulama merkezi müdürü tarafından yaptırılan soruşturmaya ait dosya,
    Disiplin Kuruluna tevdi edilir. 2) Disiplin Kurulu, Disiplin Kurulu Başkanının
    çağrısı üzerine belirlenecek yer, gün ve saatte toplanır. 3) Toplantı gündeminin hazırlanması, ilgililere
    duyurulması, kurul çalışmalarının düzenli yürütülmesi Disiplin Kurulu
    Başkanı tarafından sağlanır. 4) Disiplin Kurulu üye tam sayısı ile toplanır.
    Mazereti nedeniyle toplantıya katılamayan üyenin yerine yedek üye
    toplantıya katılır. 5) Disiplin Kurulunda raportörlük
    görevi, Başkanın görevlendireceği üye tarafından yürütülür. Raportör üye,
    havale edilecek dosyanın incelenmesini en geç on gün içinde tamamlar. 6) Kurulda öncelikle raportörün
    açıklamaları dinlenir. Disiplin Kurulu, kendine intikal eden dosyaların incelenmesinde,
    gerekli gördüğü takdirde, soruşturma konusuna ilişkin her nevi evrakı
    incelemeye, ilgili eğitim ve uygulama merkezi ve kurumlardan bilgi almaya,
    yeminli tanık ve bilirkişi dinlemeye veya niyabeten
    dinletmeye, mahallen keşif yapmaya veya yaptırmaya yetkilidir. 7) Hakkında Akademiden çıkarma cezası istenen
    öğretmen adayı soruşturma evrakını inceleme, tanık dinletme, Disiplin
    Kurulunda sözlü veya yazılı olarak kendisi veya vekili vasıtasıyla savunma
    yapma hakkına sahiptir. 8) Görüşmelerin bitiminde oylama yapılır ve karar
    Başkan tarafından açıklanır. b) Disiplin Kurulunun oylama ve karar şekli: 1) Disiplin Kurulu, soruşturmada eksiklik olduğunun
    tespiti hâlinde bu eksikliklerin giderilmesi talebiyle dosyayı iade
    edebilir. 2) Disiplin Kurulu oy çokluğu ile karar alır. 3) Disiplin Kurulu üyeleri, soruşturmasını
    yürüttüğü dosyanın toplantılarına katılamaz ve oy kullanamaz. (2) Disiplin soruşturması başlatma ve ceza verme
    yetkisi: a) Öğretmen adaylarının işledikleri disiplin
    suçlarından dolayı soruşturma açmaya eğitim ve uygulama merkezi müdürü
    yetkilidir. Soruşturma, yetkili eğitim ve uygulama merkezi müdürü veya
    Akademi Başkanının, eğitim ve uygulama merkezi yönetici veya eğitim
    personeli ya da Akademi Başkanlığı personeli arasından belirleyeceği muhakkikler
    eliyle yürütülür. b) Eğitim ve uygulama merkezi müdürü, gerekçesini
    belirtmek suretiyle Akademi Başkanından eğitim ve uygulama merkezi dışından
    muhakkik görevlendirilmesini talep edebilir. Akademi Başkanı talebi uygun
    gördüğü takdirde muhakkik görevlendirir. c) Kınama ve ödeme kesintisi cezaları eğitim ve
    uygulama merkezi müdürü; Akademiden çıkarma cezası Disiplin Kurulu
    tarafından verilir. ç) Eğitim ve uygulama merkezi müdürü, muhakkikler
    tarafından önerilen disiplin cezasını aynen verebilir, hafifletebilir veya
    reddedebilir. d) Disiplin Kurulu teklif edilen cezayı kabul eder
    veya reddeder. Ret hâlinde eğitim ve uygulama merkezi müdürü ret kararının
    gerekçesini de göz önüne alarak söz konusu ceza teklifini yetkisi
    sınırlılığında hafifletebilir veya tamamen kaldırabilir. (3) Disiplin soruşturmasına, disipline konu olay
    öğrenilince derhâl başlanılması ve soruşturmanın soruşturmaya
    başlanılmasından itibaren en geç otuz gün içinde sonuçlandırılması esastır.
    Soruşturma bu süre içinde tamamlanamaz ise muhakkikler gerekçeli olarak ek
    süre talep edebilir. Eğitim ve uygulama merkezi müdürü sunulan gerekçeyi ve
    zamanaşımı sürelerini de dikkate alarak otuz güne kadar ek süre verebilir.
    Akademi Başkanı tarafından yapılan görevlendirmelerde ek süre verilmesi
    hâlinde Akademi Başkanına bilgi verilir. (4) Disiplin soruşturmasında uyulması gereken
    hususlar: a) Disiplin soruşturmasında gizlilik esastır. b) Muhakkik, savunma isteme ve disiplin cezası
    verme yetkisi hariç olmak üzere soruşturma konusuyla sınırlı her türlü
    evrakı incelemeye, hakkında soruşturma yapılanın ifadesini almaya,
    soruşturma yapılan tarafından gösterilen veya bilgisi olabileceğini
    değerlendirdiği kişilerden bilgi istemeye ve/veya bunları dinlemeye
    yetkilidir. İfade alınırken tanığa ve bilirkişi tayini durumunda
    bilirkişiye yemin ettirilir; tanığın veya bilirkişinin kimliği, adresi ve
    benzeri açıklayıcı bilgiler belirtilir. İfade tutanağı, soruları ve
    cevapları belirtecek şekilde düzenlenir; muhakkik, görevlendirilmesi
    hâlinde kâtip ve ifade sahibi tarafından imzalanır. c) Akademi personeli, muhakkiklerin istedikleri her
    türlü bilgi, dosya ve başka belgeleri hiçbir gecikmeye mahal bırakmaksızın
    verir ve istenecek yardımları yerine getirir. ç) Muhakkikler, hakkında soruşturma açılan kişi ve
    eylemlerle sınırlı olmak üzere soruşturmayı yürütür ve tamamlar. Soruşturma
    esnasında soruşturulan eylemin dışında başka disiplin suçlarının
    işlendiğini veya aynı suç kapsamında başka öğretmen adaylarının
    soruşturmaya dâhil edilmesi gerektiğini tespit eden muhakkikler, durumu
    eğitim ve uygulama merkezi müdürüne bildirerek ek soruşturma onayı talep
    ederler. d) Öğretmen adayının, disiplin suçunu işledikten
    sonra Akademiden her ne sebeple olursa olsun ayrılmış olması, soruşturma
    açılmasına, soruşturmanın devamına ve disiplin cezalarının uygulanmasına
    engel teşkil etmez. e) Soruşturma sonuçlandığında bir rapor düzenlenir.
    Raporda soruşturma onayı, fiilin işlendiği tarih, soruşturmaya başlama
    tarihi, soruşturulanın kimliği, isnat edilen suç konuları, soruşturmanın
    safhaları, deliller ve alınan ifadeler özetlenir. İsnat edilen suçun sabit
    olup olmadığı tartışılır ve sabit bulunması hâlinde eyleme uyan disiplin
    cezası teklif edilir. Soruşturmayla ilgili belgelerin asıl veya suretleri
    bir dizi pusulasına bağlanarak rapora eklenir. Soruşturma raporu, dosya ile
    birlikte soruşturmayı açan merciye tevdi edilir. f) Aynı olaydan dolayı, öğretmen adayı hakkında
    ceza kovuşturmasının başlamış olması, disiplin soruşturmasını geciktirmez.
    Öğretmen adayı hakkında ceza kovuşturması açılmış olması, mahkûm olması
    veya olmaması disiplin cezasının verilmesine engel teşkil etmez. (5) Disiplin cezalarını verme süresi: a) Eğitim ve uygulama merkezi müdürü soruşturmanın
    tamamlandığı günden itibaren kınama ve ödeme kesintisi cezalarını on gün
    içinde vermek zorundadır. b) Akademiden çıkarma cezası soruşturmaya ait
    dosyanın Disiplin Kuruluna tevdi edilmesinden itibaren azami bir ay içinde
    Disiplin Kurulu tarafından karara bağlanmak zorundadır. (6) Disiplin cezası verme zamanaşımı: a) Hazırlık eğitimi süresinde işlenen disiplin
    cezasını gerektiren fiil ve davranışların öğrenildiği tarihten itibaren; 1) Kınama ve ödeme kesintisi gerektiren fiil ve
    davranışlarda altı ay, 2) Akademiden çıkarma cezası gerektiren fiil ve
    davranışlarda bir yıl, içinde disiplin cezası verilmediği takdirde ceza verme
    yetkisi zamanaşımına uğrar. b) Disiplin cezasını gerektiren fiil ve
    davranışların işlenildiği tarihten itibaren nihayet iki yıl içinde disiplin
    cezası verilmediği takdirde ceza verme yetkisi zamanaşımına uğrar. c) Disiplin cezasının yargı kararıyla iptal
    edilmesi hâlinde, kararın tebliğ edildiği tarihten itibaren bir ay içinde
    kararın gerekçelerine göre yeni bir disiplin cezası tesis edilebilir veya
    dosya işlemden kaldırılabilir. (7) Akademiden çıkarma cezası gerektiren bir fiil
    ve davranış nedeniyle hakkında disiplin soruşturması yürütülen öğretmen
    adaylarının, soruşturma tamamlanıncaya kadar sözleşmeli öğretmenlik
    pozisyonlarında istihdamı ertelenir. Akademide hazırlık eğitimini
    tamamladıktan sonra Akademiden çıkarma cezası uygulananlar sözleşmeli
    öğretmen olarak istihdam edilmez. Sözleşmeli öğretmen olarak istihdam
    edildikten sonra Akademiden çıkarma cezası uygulananların sözleşmesi
    feshedilir. (8) Savunmanın alınması: a) Disiplin cezaları öğretmen adayının savunması
    alındıktan sonra verilir. Savunma için verilen süre on günden az olamaz. b) Akademiden çıkarma cezalarına ilişkin savunma
    isteminde öğretmen adayının talebi veya Disiplin Kurulunun kararı üzerine sözlü
    savunma yapılabilir. Sözlü savunma yapmak için Disiplin Kurulu tarafından
    davet edilen öğretmen adayları, savunmalarını, davet bildiriminin
    kendilerine ulaştığı tarihten itibaren on gün içinde isterlerse yazılı
    olarak da sunabilir. c) Savunma isteminde; 1) İsnat edilen fiil, teklif edilen ceza ve ispat
    araçlarının nelerden ibaret olduğu, 2) Yazılı savunmanın verilen süre içinde yapılması, 3) Sözlü savunma yapılacaksa belirlenen gün, saat
    ve yerde hazır bulunulması, 4) Belirtilen süre içinde yazılı savunma
    sunulmadığı veya sözlü savunma yapılmak üzere belirlenen gün, saat ve yerde
    hazır bulunulmadığı takdirde savunma hakkından vazgeçilmiş sayılacağı ve
    mevcut bilgi ve belgelere dayanılmak suretiyle karar verileceği, yazılı olarak bildirilir. ç) Geçerli bir özür bildiren veya mücbir sebep
    dolayısıyla yazılı savunma vermediği veya sözlü savunma davetine uymadığı
    anlaşılan öğretmen adaylarına uygun bir süre verilir. (9) Disiplin cezalarına itiraz: a) Öğretmen adayı tarafından, cezanın tebliğini
    izleyen beş iş günü içinde, eğitim ve uygulama merkezi yönetimi
    aracılığıyla; 1) Kınama ve ödeme kesintisi cezasına karşı
    Disiplin Kuruluna, 2) Akademiden çıkarma cezasına karşı Akademik
    Kurula, itiraz edilebilir. b) Disiplin cezalarına itirazlar; 1) Disiplin Kurulu tarafından yirmi gün, 2) Akademik Kurul tarafından otuz gün, içinde karara bağlanır. c) Disiplin Kurulu üyesi olan Akademik Kurul
    üyeleri, Akademik Kurula yapılan itirazlara ilişkin toplantılara katılamaz
    ve oy kullanamazlar. Akademik Kurul oy çokluğuyla karar alır. Oyların
    eşitliği hâlinde Başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır. ç) Disiplin Kurulu ve Akademik Kurul itirazı kabul
    veya ret kararı verir. İtirazın kabul edilmesi hâlinde verilen ceza
    kaldırılır. İtirazın kabul edilmesi durumunda, eğitim ve uygulama merkezi
    müdürü on beş gün içinde kabul gerekçesini de dikkate almak suretiyle fiile
    uygun alt ceza takdir edebilir. (10) Disiplin cezası verilmesine sebep olmuş bir
    eylemin, hazırlık eğitimi süresi içinde tekerrüründe bir derece ağır ceza
    uygulanır. Ancak, hazırlık eğitimi süresi içinde aynı derecede cezayı
    gerektiren, farklı fiil veya davranışlar nedeniyle verilen disiplin
    cezalarının üçüncü uygulamasında bir derece ağır ceza verilir. (11) Disiplin soruşturmasının sonucunun
    bildirilmesi ve cezaların uygulanması: a) Disiplin soruşturmasının sonucu, hakkında
    disiplin soruşturması yürütülen öğretmen adayı ile varsa mağdura
    bildirilir. b) Disiplin cezaları verildikleri tarihten itibaren
    uygulanır. c) Öğretmen adaylarına tebligat, 11/2/1959
    tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre yapılır. (12) Disiplin Kurulunun görev ve sorumlulukları ile
    disiplin cezalarının uygulanmasına ilişkin diğer hususlar Bakanlıkça
    çıkarılacak yönetmelikle düzenlenir. Öğretmen
    adaylarına ilişkin mali ve sosyal hükümler MADDE 14-
    (1) Öğretmen adaylarına, hazırlık
    eğitimi sürecinde her ay (23.310) gösterge rakamının memur aylık katsayısı
    ile çarpımı sonucu bulunacak tutarda ödeme yapılır. Bu ödeme, damga vergisi
    hariç herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaz. 10 uncu maddenin dördüncü
    fıkrası kapsamında kaydı dondurulanlara bu süre boyunca ödeme yapılmaz. (2) Öğretmen adaylarından askerlik yükümlülüğü
    bulunanların askerlik hizmetleri, Akademideki eğitimleri süresince
    ertelenir. (3) Öğretmen adayları hazırlık eğitim sürelerinde 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve
    Genel Sağlık Sigortası Kanunu kapsamında genel sağlık sigortalısı
    sayılırlar. Bu kişiler adına Sosyal Güvenlik Kurumuna ödenecek primler,
    öğretmen adaylarına birinci fıkrada öngörülen ödemeden bağımsız olarak
    Bakanlık bütçesinden karşılanır. Sözleşmeli
    öğretmenlikte istihdam MADDE 15- (1) Hazırlık
    eğitimini başarıyla tamamlayanlar, 9 uncu maddenin birinci fıkrasının (a),
    (b), (c), (ç), (d) ve (g) bentlerinde belirlenen şartları taşımak ve 7315
    sayılı Kanuna göre güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması yapılmış
    olmak kaydıyla 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası kapsamında
    sözleşmeli öğretmen olarak istihdam edilir. Bunların eğitim kurumlarına yerleştirilmeleri 10
    uncu maddenin üçüncü fıkrasına göre belirlenen atamaya esas başarı puanı
    esas alınarak tercihleri doğrultusunda yapılır. Tercihte bulunmayanlar ile
    tercihlerine yerleşemeyenlere boş kalan eğitim kurumları için yeniden
    tercih hakkı verilir. İkinci tercih döneminde tercihte bulunmayanlar ile
    tercihlerine yerleştirilemeyenler Bakanlıkça kura ile yerleştirilir.
    Yerleştirildikleri eğitim kurumlarında mazeretsiz olarak göreve
    başlamayanlar ile göreve başladığı hâlde mazeretsiz olarak görevlerinden
    ayrılanlar, hazırlık eğitimi sonunda aldıkları atamaya esas başarı puanıyla
    sözleşmeli öğretmenlik için yeniden başvuruda bulunamaz ve
    yerleştirildikleri tarih itibarıyla bir yıl süreyle hazırlık eğitimine
    alınmazlar. (2) Sözleşmeli öğretmenler, can güvenliği ve sağlık
    mazeretleri hariç olmak üzere, üç yıl süreyle başka bir yere atanamaz. Aile
    birliği mazeretine bağlı yer değiştirmelerde sözleşmeli olarak istihdam
    edilen öğretmenin eşi bu öğretmene tabidir. (3) Sözleşmeli öğretmenlikte istihdam ve bu
    maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar Bakanlıkça çıkarılacak
    yönetmelikle belirlenir. Kadrolu
    öğretmenliğe atama MADDE 16-
    (1) Üç yıllık çalışma süresini
    tamamlayan sözleşmeli öğretmenler talepleri hâlinde görev yaptıkları yerde
    öğretmen kadrolarına atanır. Öğretmen kadrolarına atananlar mazerete bağlı
    olarak yapılacak yer değiştirmeler hariç olmak üzere bir yıl süreyle yer değiştiremezler. (2) Bu madde hükümlerine göre öğretmen kadrolarına
    atananların sözleşmeli öğretmen pozisyonlarında geçirdikleri hizmet
    süreleri, öğrenim durumlarına göre yükselebilecekleri dereceleri aşmamak
    kaydıyla kazanılmış hak aylık derece ve kademelerinin tespiti ile hizmet
    puanı hesaplamasında dikkate alınır. Bunlar, atandıkları kadronun mali ve
    sosyal haklarına göreve başladığı tarihi takip eden ay
    başından itibaren hak kazanır ve önceki pozisyonlarında aldıkları
    mali ve sosyal haklar hakkında herhangi bir mahsuplaşma yapılmaz. (3) Bu madde kapsamında öğretmen kadrolarına
    atananlara iş sonu tazminatı ödenmez. Bunların önceden iş sonu tazminatı
    ödenmiş süreleri hariç, iş sonu tazminatına esas olan toplam hizmet
    süreleri, 8/6/1949 tarihli ve 5434 sayılı Türkiye
    Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanunu uyarınca ödenecek emekli ikramiyesine
    esas toplam hizmet süresinin hesabında dikkate alınır. (4) Bu madde kapsamında öğretmen kadrolarına atanan
    sözleşmeli öğretmenler hakkında 657 sayılı Kanunda düzenlenen adaylık
    hükümleri uygulanmaz. (5) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer
    hususlar Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Hizmet
    puanı MADDE 17- (1) 657 sayılı
    Kanunun 4 üncü maddesinin (A) fıkrası kapsamında görev yapan öğretmen ve yöneticilere,
    görev yerlerinin coğrafi durumu, ekonomik ve sosyal yönden gelişmişlik
    düzeyi, görev yaptığı eğitim kurumunun özellikleri, ulaşım şartları ile
    hizmet gereklerinin karşılanması hususları göz önünde bulundurularak görev
    yaptıkları her takvim yılı karşılığında hizmet puanı verilir. (2) Hizmet puanına ilişkin usul ve esaslar
    Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Öğretmenlerin
    yer değişikliği MADDE 18-
    (1) Öğretmenlerin yer değiştirme
    suretiyle atamaları, her yıl yapılan atama plan ve programları çerçevesinde
    eğitim öğretim faaliyetlerini etkilemeyecek şekilde sonuçlandırılır. (2) Öğretmenlerin sağlık ve can güvenliği
    mazeretlerine bağlı yer değiştirmeleri yıl içinde yer değiştirme takvimine
    tabi olmaksızın, diğer mazeretlere bağlı yer değiştirmeleri ise yarıyıl
    ve/veya yaz tatilinde yapılır. (3) Öğretmenlerin mazeret durumlarına ve isteğe
    bağlı yer değiştirmeleri, Bakanlığın öğretmen ihtiyacı ve öğretmenin
    tercihi dikkate alınarak hizmet puanı üstünlüğüne göre yapılır. (4) Mazeret durumlarına bağlı yer değiştirme
    istekleri hizmet puanı yetersizliği nedeniyle yerine getirilemeyenlere, 657
    sayılı Kanunun 72 nci maddesi kapsamına
    girenlerin hakları saklı kalmak kaydıyla, talepleri hâlinde istekte
    bulundukları yere atanmaya hak kazanıncaya kadar aylıksız izin verilebilir.
    Bu şekilde aylıksız izin verilen öğretmenler, bağlı bulundukları il/ilçe
    millî eğitim müdürlüklerine bu amaçla tahsis edilmiş bulunan boş öğretmen
    kadrolarına aylıksız izinli olmak şartıyla atanır. Bunların atandıkları bu
    kadrolar aylıksız izin süresiyle sınırlı olarak saklı tutulur. Ancak
    aylıksız izne ayrılan öğretmenler, üçüncü yılın sonuna kadar istedikleri
    yere atamalarının yapılamaması hâlinde durumlarına uygun boş öğretmen
    kadrolarına öncelikle atanır. (5) Öğretmenlerin atamaları, Bakanlıkça il/ilçe
    emrine veya doğrudan eğitim kurumuna yapılır. Bakanlıkça il/ilçe emrine
    atama yapılması hâlinde öğretmenlerin atandıkları ildeki görev yerleri,
    hizmet puanları dikkate alınarak il millî eğitim müdürünün teklifine göre
    valilerce belirlenir. (6) Kadrolarının bulunduğu eğitim kurumlarında norm
    kadro fazlası olan öğretmenler, il içerisinde boş norm kadrosu bulunan
    eğitim kurumlarına yer değiştirme talebinde bulunabilir. Hizmet puanı
    yetersizliği nedeniyle talepte bulundukları eğitim kurumlarına atanamayanlar
    ile talepte bulunmayanların atamaları, öncelikle aynı ilçe grubu içerisinde
    boş norm kadrosu bulunan eğitim kurumlarına olmak üzere ilgili valilerce il
    içerisinde resen yapılabilir. (7) Öğretmenlerin isteğe ve mazeret durumlarına
    bağlı yer değiştirme suretiyle atamaları ile hizmet bölgeleri, hizmet
    alanları, ilçe grupları ve bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar
    Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Mesleki Gelişim, Kariyer ve Yönetici Görevlendirme Mesleki
    gelişim MADDE 19-
    (1) Bakanlıkça öğretmen ve
    yöneticilerin mesleki gelişimlerinde sürekliliği sağlamak üzere planlı,
    sürdürülebilir, izlenebilir ve mesleki uygulamalarla bütünleşik mesleki
    gelişim faaliyetleri düzenlenir. Bu faaliyetler, merkezî veya mahallî
    olarak gerçekleştirilebilir. (2) Öğretmen ve yöneticilere yönelik düzenlenecek
    mesleki gelişim faaliyetleri; talep ve ihtiyaçlara, eğitim alanında yaşanan
    değişim ve gelişmeler ile Bakanlık politikalarına uygun olarak belirlenir. (3) Bakanlıkça öğretmen ve yöneticilerin kişisel ve
    mesleki gelişimleri için görev yaptıkları okul türü ve kademesi ile atama
    alanları dikkate alınarak beşer yıllık dönemleri içeren bireysel mesleki
    gelişim planları hazırlanır. (4) Mesleki gelişim faaliyetleri düzenli olarak
    izlenir, değerlendirilir ve değerlendirme sonuçları planlanacak mesleki
    gelişim faaliyetlerinde dikkate alınır. (5) Öğretmen ve yöneticilerin mesleki gelişimlerine
    ilişkin oluşturulacak planlar, programlar, uygulama ve uygulamaların
    değerlendirilmesine ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak
    yönetmelikle belirlenir. Öğretmenlik
    mesleğinde kariyer MADDE 20-
    (1) Öğretmenlik mesleği; öğretmen,
    uzman öğretmen ve başöğretmen olmak üzere üç kariyer basamağından oluşur. (2) Öğretmenlerden; öğretmenlikte en az on yıl
    hizmeti olan, kademe ilerlemesinin durdurulması cezası bulunmayan ve
    Akademi tarafından uzman öğretmenlik için düzenlenen eğitimi tamamlayanlara
    uzman öğretmen ünvanı verilir. (3) Uzman öğretmenlerden; uzman öğretmenlikte en az
    on yıl hizmeti olan, kademe ilerlemesinin durdurulması cezası bulunmayan ve
    Akademi tarafından başöğretmenlik için düzenlenen eğitimi tamamlayanlara
    başöğretmen ünvanı verilir. (4) Kademe ilerlemesinin durdurulması cezası almış
    olanlar, cezaları özlük dosyasından silindikten sonra uzman öğretmen veya
    başöğretmen ünvanı için başvuruda bulunabilir. (5) Öğretmen ünvanından,
    bu göreve atanmanın atamaya yetkili amir tarafından onaylandığı tarihten,
    uzman öğretmen veya başöğretmen ünvanından ise
    uzman öğretmen/başöğretmen sertifikasının düzenlendiği tarihten itibaren
    yararlanılır. (6) Uzman öğretmen veya başöğretmen ünvanı alanlara her ünvan
    için ayrı ayrı olmak üzere bir derece verilir. (7) Öğretmenlik mesleği kariyer basamaklarında
    ilerlemede başvuru, sertifikaların düzenlenmesi ile uygulamaya ilişkin
    diğer hususlar Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Yönetici
    görevlendirme MADDE 21-
    (1) Eğitim kurumu müdürü veya
    müdür yardımcısı olarak ilk defa görevlendirilecek adaylar, Akademi
    tarafından düzenlenen yönetici yetiştirme programına alınır. Bu programa
    katılacak yönetici adayları yazılı ve/veya sözlü sınavlardan altmış ve
    üzerinde puan alanlar arasından puan üstünlüğüne göre belirlenir. Yazılı ve
    sözlü sınavın birlikte yapılması hâlinde başarı puanı, yazılı ve sözlü
    sınav puanının aritmetik ortalaması alınarak belirlenir. (2) Yönetici yetiştirme programına alınanlardan bu
    program sonunda yapılan yazılı sınavda altmış ve üzerinde puan alanlar
    başarılı sayılır. Bunlar tercihleri de dikkate alınarak bu fıkraya göre
    yapılan yazılı sınavda alınan puan üstünlüğüne göre vali onayı ile yönetici
    olarak görevlendirilir. (3) Yöneticiler dört ders yılı için
    görevlendirilir. Yöneticiler aynı eğitim kurumunda aynı ünvanla
    en fazla sekiz ders yılı görev yapabilir. (4) Yöneticilerin aynı eğitim kurumunda veya bir
    başka eğitim kurumuna yeniden yönetici olarak görevlendirilmelerinde
    Bakanlıkça belirlenecek başarı ölçütleri dikkate alınır. Bu madde
    kapsamındaki görevlendirmeler özlük hakları, atama ve terfi yönünden
    kazanılmış hak doğurmaz. (5) Yönetici olarak görevlendirileceklerde aranacak
    şartlar, yöneticilerin aynı eğitim kurumunda veya bir başka eğitim kurumuna
    yeniden yönetici olarak görevlendirilmeleri ve bu görevlendirmelerde esas
    alınacak başarı ölçütleri, Akademi tarafından verilecek eğitimler,
    uygulanacak sınavlar ile bu maddenin uygulanmasına ilişkin diğer hususlar
    Bakanlıkça çıkarılacak yönetmelikle belirlenir. Özel
    program ve proje uygulanan eğitim kurumlarına yönetici görevlendirme ve
    öğretmen atama MADDE 22- (1) Yurt içi veya
    yurt dışında, yerli veya yabancı kurum ve kuruluşlarla veya başka ülkelerle
    iş birliği anlaşması çerçevesinde kurulan ve ulusal veya uluslararası proje
    yürüten okul ve kurumlara, Bakan onayı ile özel program ve proje uygulayan
    okul ve kurum olarak seçilenler ile Bakan onayıyla doğrudan Bakanlık merkez
    teşkilatına bağlanan kurumlara yapılacak öğretmen atamaları ve yönetici
    görevlendirmeleri Bakan tarafından yapılır. (2) 4/11/1981 tarihli ve
    2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 38 inci maddesi kapsamında
    üniversitelerde görev yapan öğretim elemanlarına birinci fıkra kapsamında
    okul müdürlüğü görevi verilebilir. (3) Öğretim elemanları ile Bakanlık kadrolarında
    görev yapmakta olan öğretmenlerin bu madde kapsamındaki okul ve kurumlara
    atanma ve görevlendirilmelerinde bu Kanun, 657 sayılı Kanun ve diğer
    mevzuatın sınavlar ve atanmaya ilişkin hükümleri uygulanmaz. Bu madde
    kapsamındaki okul ve kurumlara yönetici görevlendirmeleri özlük hakları,
    atanma ve terfi yönünden kazanılmış hak doğurmaz. BEŞİNCİ BÖLÜM Ödül ve Disiplin Başarı ve
    üstün başarı belgesi ile ödül MADDE 23-
    (1) Öğretmen ve yöneticilere 657
    sayılı Kanunun 122 nci maddesi kapsamında başarı
    belgesi, üstün başarı belgesi ve ödül verilebilir. Disiplin
    hükümleri MADDE 24-
    (1) Öğretmen ve yöneticiler
    hakkında 657 sayılı Kanunun disiplin hükümleri uygulanır. Ancak öğretmen ve
    yöneticilerden; a) Öğrencilere ve eğitim süreçlerine ilişkin ses
    veya görüntüleri ilgili mevzuatında belirlenmiş usuller dışında
    paylaşanlara kınama, b) İlgili mevzuatı gereği
    yapılanlar dışında öğrencilere menfaat karşılığında özel ders veren veya
    özel ders için yönlendirme yapanlara, öğretmenlik mesleğiyle bağdaşmayacak
    şekilde öğrencilere olumsuz örnek teşkil edecek söz, davranış, hâl ve
    hareketlerde bulunanlara, öğrencilerin ders başarılarının
    değerlendirilmesinde taraflı davrananlara, eğitim öğretim sürecinde
    Bakanlıkça onaylanan öğretim programının belirlediği amaç ve hedeflere
    aykırı faaliyet ve uygulamalar yapanlara aylıktan kesme, cezası verilir. Öğretmenliğin
    sona ermesi MADDE 25- (1) 657 sayılı
    Kanunun ilgili hükümleri saklı kalmak kaydıyla, 5237 sayılı Kanunda
    düzenlenen uyuşturucu veya uyarıcı madde imal ve ticareti, uyuşturucu veya
    uyarıcı madde kullanılmasını kolaylaştırma, kullanmak için uyuşturucu veya
    uyarıcı madde satın almak, kabul etmek veya bulundurmak ya da uyuşturucu
    veya uyarıcı madde kullanmak, hayâsızca hareketler, müstehcenlik ve fuhuş
    suçları ile cinsel dokunulmazlığa karşı suçlardan mahkûm olanların
    öğretmenliği sona erer. ALTINCI BÖLÜM Millî Eğitim Akademisinin Kuruluşu ve Görevleri Kuruluş MADDE 26-
    (1) Öğretmen adaylarının mesleğe
    hazırlanması, öğretmen, yönetici ve diğer personelin mesleki gelişimi,
    kariyer basamaklarında ilerlemeleri ve görevde yükselmeleri için eğitim
    programları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek üzere Bakanlığa bağlı
    Millî Eğitim Akademisi kurulmuştur. (2) Gerekli görülen yerlerde Akademi bünyesinde
    eğitim ve uygulama merkezleri açılabilir. (3) Akademinin personel, denetim, bakım ve onarım,
    koruma ve güvenlik, taşınır ve taşınmaz, araç, gereç, malzeme, demirbaş ve
    taşıtlar ile benzeri ihtiyaçları için gerekli iş ve işlemler Bakanlığın
    ilgili birimleri tarafından yerine getirilir. Akademinin giderleri için
    öngörülen ödenekler Bakanlık bütçesinde yer alır. Akademinin
    görevleri MADDE 27-
    (1) Akademinin görevleri
    şunlardır: a) Öğretmenlik mesleğine hazırlık eğitimi
    programlarını hazırlamak ve uygulamak. b) Yönetici yetiştirme programlarını hazırlamak ve
    uygulamak. c) Öğretmen, yönetici ve diğer personelin kariyer
    basamaklarında ilerlemeleri ve görevde yükselmelerine yönelik eğitim
    programlarını hazırlamak ve uygulamak. ç) Öğretmen, yönetici ve diğer personelin sahip
    olması gereken yeterlikleri belirlemek ve gelişen şartlara göre
    güncellemek. d) Öğretmenlere; öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği
    bilgi, beceri, tutum ve değerler ile dijital yeterlikleri kazandıracak
    eğitim faaliyetleri planlamak ve uygulamak. e) Öğretmen, yönetici ve diğer personelin eğitim
    ihtiyaçlarını belirlemek, bu ihtiyacı karşılayacak eğitim programlarını
    hazırlamak, uygulamak ve eğitimlerin etkinliğini izlemek. f) Talepleri uygun görülmesi hâlinde, giderleri
    kurumlarınca veya kendilerince karşılanmak kaydıyla özel öğretim
    kurumlarında görev yapan personele eğitim vermek. g) Talepleri uygun görülmesi hâlinde, giderleri
    kurumlarınca veya kendilerince karşılanmak kaydıyla diğer kamu kurum ve
    kuruluşlarının personeline eğitim vermek. ğ) Eğitim öğretim alanında bilimsel ve teknolojik
    gelişmeleri takip etmek; görev alanına giren konularda yayın yapmak,
    araştırma, geliştirme, proje faaliyetleri ve bilimsel çalışmalar yürütmek. h) Görev alanıyla ilgili konularda yurt içi veya
    yurt dışı üniversiteler ile diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği
    gerçekleştirmek. ı) Bakan tarafından verilecek diğer görevleri
    yapmak. Akademi
    İzleme ve Yönlendirme Kurulu MADDE 28-
    (1) Akademi İzleme ve Yönlendirme
    Kurulu; Bakanın ya da Bakanın görevlendireceği bir bakan yardımcısının
    başkanlığında, Akademi Başkanı, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü,
    Personel Genel Müdürü, bir Yükseköğretim Kurulu üyesi, Bakan tarafından
    diğer kamu kurum ve kuruluşları ile üniversitelerden belirlenecek birer
    temsilciden olmak üzere yedi üyeden oluşur. Üniversitelerden belirlenecek
    üyenin görevlendirilmesi ilgili mevzuat uyarınca yapılır. Gündeme göre
    ilgili Bakanlık hizmet birimi amirleri Başkanın daveti üzerine toplantılara
    katılır. (2) Akademi İzleme ve Yönlendirme Kurulu,
    Akademinin görev alanına giren konularda politika ve stratejileri belirler;
    gerçekleştirilen çalışmaları izler ve değerlendirir. (3) Akademi İzleme ve Yönlendirme Kurulu, yılda en
    az iki kez toplanır. (4) Akademi İzleme ve Yönlendirme Kurulunun
    sekretarya hizmetleri Akademi Başkanlığı tarafından yürütülür. Akademi
    Başkanlığı ve Akademik Kurul MADDE 29-
    (1) Akademi Başkanlığı; Akademi
    Başkanı, Akademik Kurul ve sayısı onu geçmemek üzere hizmet birimlerinden
    oluşur. (2) Akademi Başkanı, Akademinin en üst amiri olup
    doğrudan Bakana bağlı olarak görev yapar. (3) Akademi Başkanı, Akademinin temsil ve yönetiminden,
    Akademi faaliyetlerinin yürütülmesi ve denetiminden sorumludur. (4) Akademik Kurula Akademi Başkanı başkanlık eder.
    Akademik Kurul bir başkan ve on üyeden oluşur. (5) Akademik Kurul, Akademinin görev alanına giren
    konularda Akademi İzleme ve Yönlendirme Kurulu tarafından belirlenen
    politikaların uygulanmasına ilişkin standartları, öğretmen, yönetici ve
    diğer personelin sahip olması gereken yeterlikleri, Akademi tarafından
    düzenlenecek eğitimlerin programlarını ve Akademinin yıllık çalışma planını
    hazırlar ve Bakan onayına sunar. (6) Akademik Kurul, Akademiden çıkarma cezalarına
    karşı yapılan itirazları inceleyerek karara bağlar. Eğitim
    personeli MADDE 30-
    (1) Bakanlık, Akademi hizmet
    birimlerinde görevlendirmek ve Akademinin eğitim faaliyetlerini yürütmek
    üzere 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası hükümleri
    çerçevesinde eğitim personeli istihdam edebilir. (2) Kamu kurum ve kuruluşlarının kadrolarında 657
    sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (A) fıkrasına tabi kadrolar ile 11/10/1983 tarihli ve 2914 sayılı Yükseköğretim Personel
    Kanununa tabi öğretim elemanı kadrolarında bulunanların bu madde kapsamında
    sözleşmeli personel pozisyonlarında istihdam edilmesi hâlinde kadrolarıyla
    ilişiği kesilir. Bunlardan, 5510 sayılı Kanunun geçici 4 üncü maddesi
    uyarınca haklarında 5434 sayılı Kanun hükümleri uygulanmaya devam
    edilenlerin, emekli kesenekleri kendilerince, kurum karşılıkları Bakanlık
    tarafından karşılanmak suretiyle söz konusu Kanun ile ilgileri devam
    ettirilir ve haklarında iş sonu tazminatı hükümleri uygulanmaz. Bu şekilde
    5434 sayılı Kanunla ilgileri devam ettirilenlerin emeklilik hak ve
    yükümlülüklerinin tespitinde, önceden emeklilik hak ve yükümlülüklerine
    esas alınmakta olan kadro, görev veya pozisyonları aynı şekilde dikkate
    alınmaya devam olunur. Ayrıca, bu şekilde geçen süreleri kıdem aylıkları
    ile 5434 sayılı Kanunun mülga ek 68 inci ve mülga ek 73 üncü maddelerinde
    belirtilen sürelerin hesabında dikkate alınır ve bunların emeklilik
    keseneğine esas aylık kazanılmış hak aylık derece ve kademeleri de genel
    hükümler çerçevesinde yükseltilmeye ve ilerletilmeye devam olunur. Bu fıkra
    kapsamında istihdam edilenler, kendisinin sözleşmeyi feshetmesi veya
    Bakanlıkça sözleşmesinin feshedilmesi hâlinde fesih işlemi ile birlikte
    başka bir işleme gerek kalmaksızın yönetici kadroları dışında önceki
    kadrosuna kendiliğinden atanmış sayılır. Bunların durumlarına uygun boş
    kadro bulunmaması hâlinde atama işlemi ile birlikte söz konusu kadrolar
    kendiliğinden ihdas edilmiş sayılır. Bu kadroların herhangi bir nedenle
    boşalması hâlinde herhangi bir işleme gerek olmaksızın söz konusu kadrolar
    kendiliğinden iptal edilmiş sayılır. Bu madde uyarınca önceki kurumlarına
    dönen kişilerin Akademide geçen hizmetleri kazanılmış hak aylık derece ve
    kademelerinde değerlendirilir ve bunların Akademide geçen süreleri diğer
    özlük işlemleri bakımından kendi kurumlarında geçmiş sayılır. Bunlara
    sözleşmenin feshi durumunda iş sonu tazminatı ödenmez ve bunların Akademide
    sözleşmeli personel pozisyonunda geçen süreleri emeklilik ikramiyesinin
    hesabında dikkate alınır. Bu fıkra kapsamında istihdam edilenlerden,
    sözleşmeli personel pozisyonunda iken emekliye ayrılanların veya vefat
    edenlerin sözleşmeli personel pozisyonuna atanmadan önceki kadrolarında
    5510 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi
    kapsamında geçen sürelerine emekli ikramiyesi ödenmez ve bu süreler
    ödenecek iş sonu tazminatının hesabında dikkate alınır. (3) Bu madde kapsamında sözleşmeli personel olarak
    istihdam edilecek kişi ile Bakan veya yetkili kılması hâlinde Akademi
    Başkanı arasında hizmet sözleşmesi imzalanır. Sözleşmeli personelin; görev
    yeri, görevi dâhilinde yapacağı işlerin tanımları, uyacakları mesleki ve
    etik kurallar, ödev, yetki ve sorumlulukları ile diğer hususlar hizmet
    sözleşmesinde belirtilir. Hizmet sözleşmesi yazılı olarak bir yıllık
    yapılır. Bu süre sonunda tekrar sözleşme imzalanabilir. Sözleşme süresinin
    sona ermesi hâlinde yeni sözleşme yapılıncaya kadar sözleşme süresi üç aya
    kadar uzatılabilir. (4) Akademide eğitim personeli olarak istihdam
    edilenlerden; a) Profesör, doçent ve doktor öğretim üyesi ünvanına sahip olanlar haftada asgari on saat ders
    vermekle yükümlüdür. Bunlara, haftada on saati aşan ders görevleri için bu
    ders görevlerinin fiilen yapılması şartıyla haftada en çok yirmi saate
    kadar ek ders ücreti ödenir. b) (a) bendi kapsamında bulunmayanlar haftada
    asgari on beş saat ders vermekle yükümlüdür. Bunlara, haftada on beş saati
    aşan ders görevleri için bu ders görevlerinin fiilen yapılması şartıyla
    haftada en çok on beş saate kadar ek ders ücreti ödenir. (5) Fiilen yapmış oldukları ders görevleri
    karşılığında eğitim personelinden; a) Profesör ünvanına
    sahip olanlara ders saati başına (320), b) Doçent ünvanına sahip
    olanlara ders saati başına (270), c) Doktor öğretim üyesi ünvanına
    sahip olanlara ders saati başına (220), ç) (a), (b) ve (c) bentleri kapsamında
    bulunmayanlara ders saati başına (160), gösterge rakamının memur aylık katsayısıyla çarpımı sonucu
    bulunacak tutarda ek ders ücreti ödenir. (6) Sözleşmeli personelden; araştırma, proje, yayın
    ve benzeri bilimsel çalışmalarda görevlendirilenlere haftada beş saati
    geçmemek kaydıyla ayrıca ders ücreti ödenir. (7) Sözleşmeli personel kazanç getirici başka bir
    iş yapamaz, resmî veya özel herhangi bir müessesede maaşlı, ücretli veya
    sözleşmeli olarak görev alamaz, 657 sayılı Kanunda Devlet memurları için
    yasaklanmış bulunan fiil ve eylemlerde bulunamaz ve siyasi partilere üye
    olamaz. (8) Sözleşmeli personel, istihdam edildiği hizmet
    biriminde, yönetici olarak görevlendirilebilir. Bu görevleri yürüttükleri
    sürece kendilerine, bu görevlerinden dolayı ilave bir ücret ödenmez. Akademide
    görevlendirme MADDE 31-
    (1) Akademide, yükseköğretim
    kurumlarıyla iş birliği yapılarak 2547 sayılı Kanunun 38 inci maddesi
    hükümlerine göre geçici olarak öğretim elemanı görevlendirilebilir. (2) Birinci fıkra kapsamında istihdam edilen
    personelin Akademideki çalışma süresi yükseköğretim kurumlarında geçmiş
    sayılır. (3) Eğitim personeli dışında, yüksek öğrenimli
    olmak koşuluyla Akademide ders vermek üzere görevlendirilenlere, haftada
    otuz saate kadar ek ders görevi verilebilir. Bunlara, fiilen yapmış
    oldukları ders görevleri karşılığında ders saati başına ünvanları
    dikkate alınarak 30 uncu maddenin beşinci fıkrasında belirlenmiş gösterge
    rakamları üzerinden ek ders ücreti ödenir. Yönetmelikler MADDE 32-
    (1) Akademinin hizmet birimlerinin
    görev dağılımı, Akademik Kurul ile Akademi İzleme ve Yönlendirme Kurulunun
    çalışma usul ve esasları ile bu bölümde düzenlenen diğer hususlara ilişkin
    usul ve esaslar Bakanlıkça çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir. YEDİNCİ BÖLÜM Çeşitli ve Son Hükümler Eğitim
    çalışanlarının şiddetten korunması MADDE 33- (1) Bakanlığa
    bağlı resmî eğitim kurumlarında yönetici, öğretmen, usta öğretici, yabancı
    uyruklu öğrencilerin eğitimine yönelik Bakanlık tarafından yürütülen
    projelerde öğretici/öğretmen veya rehber danışman; özel öğretim
    kurumlarında yönetici, öğretmen, uzman öğretici ve usta öğretici olarak
    görev yapanlar ile Bakanlığa bağlı resmî eğitim kurumları ve özel öğretim
    kurumlarında ders ücreti karşılığı ders okutanlara ve diğer kamu kurum ve
    kuruluşlarında görev yapan öğretmenlere karşı görevleri sebebiyle işlenen
    5237 sayılı Kanunun 86 ncı maddesi kapsamındaki
    kasten yaralama, 106 ncı maddesi kapsamındaki
    tehdit, 125 inci maddesi kapsamındaki hakaret ve 265 inci maddesi
    kapsamındaki görevi yaptırmamak için direnme suçlarında; a) İlgili maddelere göre tayin edilecek cezalar
    yarı oranında artırılır. b) 5237 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde
    düzenlenen hapis cezasının ertelenmesi hükümleri uygulanmaz. Diğer
    kanun hükümleri MADDE 34-
    (1) Bu Kanunda hüküm bulunmayan
    hâllerde hazırlık eğitimi alan öğretmen adayları hariç bu Kanun
    kapsamındaki personel bakımından 657 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat
    hükümleri uygulanır. Değiştirilen
    hükümler MADDE 35-
    (1) 27/6/1989
    tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin eki (VI) sayılı cetvelin
    45 inci sırasından sonra gelmek üzere aşağıdaki satırlar eklenmiştir. “46 Millî
    Eğitim Akademisi Başkanı                                  Bakanlık
    Genel Müdürü   47 Millî Eğitim Akademisi Akademik Kurul
    Üyesi         Talim ve Terbiye Kurulu
    Üyesi” (2) 4/12/2004 tarihli ve
    5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanununun 100 üncü maddesinin üçüncü fıkrasına
    aşağıdaki bent eklenmiştir. “k) Millî Eğitim Bakanlığına
    bağlı resmî eğitim kurumlarında yönetici, öğretmen, usta öğretici, yabancı
    uyruklu öğrencilerin eğitimine yönelik Millî Eğitim Bakanlığı tarafından
    yürütülen projelerde öğretici/öğretmen veya rehber danışman; özel öğretim
    kurumlarında yönetici, öğretmen, uzman öğretici ve usta öğretici olarak
    görev yapanlar ile Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî eğitim kurumları ve
    özel öğretim kurumlarında ders ücreti karşılığı ders okutanlara ve diğer
    kamu kurum ve kuruluşlarında görev yapan öğretmenlere karşı görevleri
    sırasında veya görevleri sebebiyle işlenen kasten yaralama suçu.” (3) 31/5/2006 tarihli ve
    5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 60 ıncı maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. “10/10/2024 tarihli ve
    7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu kapsamında Millî Eğitim Bakanlığı
    tarafından Millî Eğitim Akademisinde hazırlık eğitimine alınan öğretmen
    adayları, eğitim gördükleri süre içinde genel sağlık sigortalısı
    sayılırlar. Bu kişilerin genel sağlık sigortası primleri, 82 nci maddeye göre belirlenen prime esas günlük kazanç
    alt sınırının otuz günlük tutarı üzerinden Millî Eğitim Bakanlığı
    bütçesinden ödenir. Bu kişilerin 3 üncü maddenin birinci fıkrasının (10)
    numaralı bendine göre tespit edilecek eş ve çocukları ile ana ve babaları
    da, bakmakla yükümlü olunan kişi sıfatıyla genel sağlık sigortasından
    yararlandırılır.” (4) 25/8/2011 tarihli ve
    652 sayılı Özel Barınma Hizmeti Veren Kurumlar ve Bazı Düzenlemeler
    Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 31 inci maddesinin beşinci fıkrasının
    birinci cümlesinde yer alan “eğitim fakültelerinin ilgili” ibaresi “Millî
    Eğitim Bakanlığınca belirlenen” şeklinde değiştirilmiştir. (5) 25/6/2019 tarihli ve
    7179 sayılı Askeralma Kanununun 20 nci maddesinin dördüncü fıkrasına aşağıdaki bent
    eklenmiştir. “f) 10/10/2024 tarihli ve
    7528 sayılı Öğretmenlik Mesleği Kanunu kapsamında Millî Eğitim Bakanlığı
    tarafından Millî Eğitim Akademisinde hazırlık eğitimine alınan öğretmen
    adaylarından askerlik yükümlülüğü bulunanların askerlik hizmetleri, Millî
    Eğitim Bakanlığının teklifi üzerine Millî Eğitim Akademisindeki eğitimleri
    süresince ertelenir.” Yürürlükten
    kaldırılan hükümler MADDE 36- (1) 652 sayılı
    Kanun Hükmünde Kararnamenin 37 nci maddesinin
    üçüncü, dördüncü, beşinci, altıncı, sekizinci, dokuzuncu ve onuncu
    fıkraları yürürlükten kaldırılmış, maddenin yedinci fıkrasında yer alan “,
    Okul ve Kurum Müdürü, Müdür Başyardımcısı ve Müdür Yardımcısı” ibaresi
    madde metninden çıkarılmış ve aynı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 4 üncü
    maddesi yürürlükten kaldırılmıştır. (2) 3/2/2022 tarihli ve
    7354 sayılı Öğretmenlik Meslek Kanunu yürürlükten kaldırılmıştır. GEÇİCİ
    MADDE 1- (1) 1/9/2025
    tarihine kadar yapılacak sözleşmeli öğretmen istihdamında, kadrolu öğretmen
    atamalarında ve yönetici görevlendirilmelerinde, bu Kanunla yürürlükten
    kaldırılan mevzuat hükümleri uygulanır. (2) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla
    Bakanlık Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü tarafından
    yürütülmekte olan ve bu Kanun ile Akademiye verilen görevler 1/1/2025 tarihine kadar anılan Genel Müdürlük tarafından
    ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yürütülmeye devam edilir. GEÇİCİ
    MADDE 2- (1) Bu maddenin yürürlüğe
    girdiği tarihte aday öğretmen olarak görev yapanlar ile bu maddenin
    yürürlüğe girdiği tarihten 1/9/2025 tarihine kadar
    aday öğretmen olarak istihdam edilecek olanlar, mesleğe, memuriyete, görev
    yaptığı kuruma ve içinde bulunduğu sosyal çevreye en iyi şekilde
    hazırlanmaları amacıyla; a) Kişisel ve mesleki gelişimlerine katkı sağlayan,
    memuriyete ve mesleğe hazırlığı içeren ve en az iki yüz kırk ders saati
    olacak şekilde planlanan hizmet içi eğitimden, b) Görev alacağı kurumun faaliyet alanları esas alınarak
    belirlenecek temel görevleri gözlemleyeceği ve bir danışman nezaretinde
    kendisinin de tatbik edeceği uygulamalardan, oluşan Aday Öğretmen Yetiştirme Programına tabi tutulur.
    Adaylık süreci bir yıldan az iki yıldan çok olamaz. Aday Öğretmen Yetiştirme
    Programını tamamlayan ve bir yıllık görev süresini dolduran aday
    öğretmenlerin adaylıkları, adaylık süreci sonunda kaldırılarak öğretmenliğe
    atamaları yapılır. (2) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihte
    sözleşmeli öğretmen olarak görev yapanlardan adaylık sürecini tamamlamayanlar,
    birinci fıkra kapsamında aday öğretmenler için öngörülen adaylık sürecine
    tabi tutulur. Adaylık sürecini tamamlayan sözleşmeli öğretmenlerden
    sözleşme gereği üç yıllık çalışma süresini tamamlayarak öğretmen kadrosuna
    atananlar hakkında adaylık hükümleri uygulanmaz. (3) Aday öğretmenlikte geçen süreler, uzman
    öğretmen ve başöğretmen ünvanlarının verilmesinde
    öğretmenlikte geçmiş sayılır. GEÇİCİ MADDE 3- (1) Bu
    maddenin yürürlüğe girdiği tarihte görevde bulunan öğretmen ve uzman öğretmenler,
    öğretmenlikte ve/veya uzman öğretmenlikte yirmi yıllık çalışma süresini
    tamamlamaları ve 20 nci maddenin üçüncü
    fıkrasında belirtilen şartlardan uzman öğretmenlikte en az on yıl hizmeti
    olma şartı hariç diğer şartları sağlamaları kaydıyla başöğretmen ünvanı için başvuruda bulunabilir. Yürürlük MADDE 37-
    (1) Bu Kanunun; a) 7 nci, 8 inci, 9 uncu,
    10 uncu, 11 inci, 12 nci, 13 üncü, 14 üncü, 15
    inci ve 21 inci maddeleri 1/9/2025 tarihinde, b) 26 ncı, 27 nci, 28 inci, 29 uncu, 30 uncu, 31 inci ve 32 nci maddeleri 1/1/2025
    tarihinde, c) Diğer maddeleri yayımı tarihinde, yürürlüğe girer. Yürütme MADDE 38-
    (1) Bu Kanun hükümlerini
    Cumhurbaşkanı yürütür. 17/10/2024   |