Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi
Başkanlığı)’ndan:
VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ
(SIRA NO: 552)
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, Gelir İdaresi Başkanlığı
tarafından elektronik ortamda sunulan hizmetlerin tek çatı altında
birleştirilerek kişilerin tüm uygulamalara kolay, hızlı ve güvenli bir
şekilde erişim sağlaması, beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak,
rapor ve diğer belgelerin elektronik ortamda verilebilmesi ve bu belgelere
ilişkin yapılan işlemlerin sonuçlarının ilgililerine elektronik ortamda
sunulması ile mükelleflerin vergilendirmeye ilişkin ödevlerini yerine
getirirken hizmet alma süreçlerinde günümüz bilişim teknolojilerinin
getirdiği imkânlardan daha fazla yararlanması amacıyla geliştirilen Dijital
Vergi Dairesi uygulamasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesidir.
Dayanak
MADDE 2- (1) 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul
Kanununun;
- “Vergi dairesi” başlıklı 4 üncü maddesinin ikinci
fıkrasında, “… Hazine ve Maliye Bakanlığı, gerekli gördüğü hallerde;
mükelleflerin iş yeri ve adres kayıt sisteminde bulunan yerleşim yeri
adresleri ile il ve ilçelerin idari sınırlarına bağlı kalmaksızın
elektronik ortamda kurulanlar dahil olmak üzere vergi daireleri ve bölge
bilgi işlem merkezleri kurmaya, vergi dairelerine bağlı şubeler açmaya,
vergi dairelerini diğer vergi dairelerinin şubesi olarak belirlemeye,
şubelerin yetki, görev ve sorumluluklarını tespit etmeye, vergi
dairelerinin yetki alanı ile vergi türleri, meslek ve iş grupları
itibarıyla mükelleflerin bağlı olacakları vergi dairesini belirlemeye,
bağlı olunan vergi dairesi tarafından yapılan işlemlerin diğer vergi
daireleri tarafından yapılabilmesine ve vergi dairesince yapılan işlemlerin
elektronik ortamda yapılmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye, vergi
dairesince bu Kanun ile diğer kanunlar kapsamında yapılan işlemlerde elektronik
imza, mühür veya onay kullandırmaya, vergi daireleri tarafından düzenlenen
ve vergi dairesince imzalanması gereken belgelerin Gelir İdaresi
Başkanlığınca elektronik ortamda imzalanmasına, mühürlenmesine veya
onaylanmasına izin vermeye, elektronik imza, mühür veya onayın kullanım
usul ve esaslarını düzenlemeye yetkilidir. Vergi daireleri tarafından
düzenlenen ve imzalanması gereken belgelerin, Gelir İdaresi Başkanlığınca
elektronik ortamda imzalanması, mühürlenmesi veya onaylanması durumunda
belgeler vergi dairesi tarafından imzalanmış, mühürlenmiş veya onaylanmış
sayılır.”,
- “Elektronik ortamda tebliğ” başlıklı 107/A
maddesinin üçüncü fıkrasında, “Maliye Bakanlığı, elektronik ortamda
yapılacak tebliğle ilgili her türlü teknik altyapıyı kurmaya veya kurulmuş
olanları kullanmaya, tebliğe elverişli elektronik adres kullanma
zorunluluğu getirmeye ve kendisine elektronik ortamda tebliğ yapılacakları
ve elektronik tebliğe ilişkin diğer usul ve esasları belirlemeye
yetkilidir.’’,
- “Yetki” başlıklı mükerrer 257 nci maddesinin
birinci fıkrasının (4) numaralı bendinde, “Bu Kanunun 149 uncu maddesine
göre devamlı bilgi vermek zorunda olanlardan istenilen bilgiler ile
beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgelerin,
şifre, elektronik imza veya diğer güvenlik araçları kullanılmak suretiyle
internet de dâhil olmak üzere her türlü elektronik bilgi iletişim araç ve
ortamında verilmesine, beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor
ve diğer belgelerin yetki verilmiş gerçek veya tüzel kişiler aracı
kılınarak gönderilmesi hususlarında izin vermeye, standart belirlemeye veya
zorunluluk getirmeye, beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve
diğer belgeler ile bilgilerin aktarımında uyulacak format ve standartlar
ile uygulamaya ilişkin usul ve esasları tespit etmeye, bu zorunluluk veya
standartları beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer
belgeler veya bilgi ve işlem çeşitleri, mükellef grupları ve faaliyet
konuları itibarıyla ayrı ayrı uygulatmaya ya da belirlemeye, kanuni
süresinden sonra kendiliğinden veya pişmanlık talepli olarak verilen
beyannameler üzerine düzenlenen tahakkuk fişi ve/veya ihbarnameler ile
süresinden sonra verilen bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer
belgelere istinaden düzenlenen ihbarnameleri, mükellefe, vergi sorumlusuna
veya bunların elektronik ortamda beyanname, bildirim, yazı, dilekçe,
tutanak, rapor ve diğer belgeleri gönderme yetkisi verdiği gerçek veya
tüzel kişiye elektronik ortamda tebliğ etmeye, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak,
rapor ve diğer belgelere ilişkin yapılan işlemlerin sonuçlarını internet de
dâhil olmak üzere her türlü elektronik bilgi iletişim araç ve ortamında
ilgili kişilere göndermeye ve bunların uygulanmasına ilişkin usul ve
esasları belirlemeye,”
hükümleri yer almaktadır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Tebliğde geçen;
a) Bakan: Hazine ve Maliye Bakanını,
b) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını,
c) Başkanlık: Gelir İdaresi Başkanlığını,
ç) Kanun: 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul
Kanununu,
d) Dijital Vergi Dairesi (Sistem): Başkanlığın görev
tanımları içerisinde yer alan hizmetlerin sunulması veya kişilerin vergisel
ödevlerini yerine getirmesi amacıyla şifre, elektronik imza veya diğer
güvenlik araçları kullanılmak suretiyle erişim sağlanan internet adresi
(dijital.gib.gov.tr) ve mobil uygulamalar üzerinde oluşturulan elektronik
ortamı,
e) Doğrulanabilir belge: Kişilerin talebi üzerine
elektronik ortamda oluşturulan, gönderilen, saklanan ve üzerinde bulunan
doğrulama kodu aracılığıyla muhatapları tarafından görüntülenmek suretiyle
varlığı teyit edilebilen her türlü belgeyi,
f) GİB Teknoloji: Başkanlığın bilgi teknolojilerine
ilişkin süreçlerinin yürütüldüğü birimleri,
g) Kişi: Gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği
olmayan teşekkülleri,
ğ) Kullanıcı kodu: Gerçek kişiler için Türkiye Cumhuriyeti
kimlik numarasını, tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan teşekküller
için vergi kimlik numarasını,
ifade eder.
Dijital
Vergi Dairesi hizmetlerinden yararlanabilecek kişiler
MADDE 4- (1) Kanunun mükerrer 257 nci maddesinin Hazine ve
Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden, elektronik ortamda yapılacak
vergisel işlemlerle ilgili teknik altyapı GİB Teknoloji tarafından
kurularak, Dijital Vergi Dairesi uygulaması geliştirilmiştir.
(2) Dijital Vergi Dairesine kullanıcı kodu ve şifre
bilgileri kullanılarak dijital.gib.gov.tr adresi üzerinden veya Başkanlık
tarafından oluşturulan mobil uygulama üzerinden giriş yapılacaktır.
(3) Dijital Vergi Dairesi hizmetlerinden;
a) Bakanlık tarafından yapılan düzenlemeler
kapsamında bu Tebliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce kullanıcı kodu ve
şifresi bulunan,
b) e-Devlet şifresi bulunan,
c) Bu Tebliğ kapsamında şifre edinen,
kişiler yararlanabilecektir.
Dijital
Vergi Dairesi şifresi edinme
MADDE 5- (1) Dijital Vergi Dairesi hizmetlerinden
yararlanmak isteyen ve daha önce şifre edinmemiş gerçek kişiler Sistem
üzerinden istenen bilgileri girmek suretiyle şifre edinebileceklerdir. Bu
kişilerin, EK: 1’de yer alan “Dijital Vergi Dairesi Şifre Talep Bildirimi
(Gerçek Kişiler İçin)”ni kendileri veya Dijital Vergi Dairesi ile ilgili işlemleri
yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili
kılınan kişiler aracılığıyla mükellefiyet kaydı bulunanların bağlı
oldukları vergi dairesine, mükellefiyet kaydı bulunmayanların ise herhangi
bir vergi dairesine bizzat vererek de şifre edinmeleri mümkündür.
(2) Dijital Vergi Dairesini kullanmak isteyen ve
daha önce şifre edinmemiş tüzel kişiler ve tüzel kişiliği olmayan
teşekküller, kanuni temsilcileri/idarecileri aracılığıyla, Sistem üzerinden
istenilen bilgileri girmek suretiyle şifre edinebileceklerdir. Tüzel
kişilerin ve tüzel kişiliği olmayan teşekküllerin, EK:2’de yer alan
“Dijital Vergi Dairesi Şifre Talep Bildirimi (Tüzel Kişiler ve Tüzel Kişiliği
Olmayan Teşekküller İçin)”ni kanuni temsilcisi/idarecisi veya Dijital Vergi
Dairesi ile ilgili işlemleri yapmaya yönelik özel yetki içeren noterde
verilmiş vekâletnameyle yetkili kılınan kişiler aracılığıyla bağlı
oldukları vergi dairesine, mükellefiyet kaydı bulunmayan tüzel kişiliği
olmayan teşekküllerin ise kanuni veya iş merkezinin bulunduğu yer vergi
dairesine bizzat vererek de şifre edinmeleri mümkündür.
(3) Dijital Vergi Dairesini kullanmak üzere, bu
Tebliğin eklerinde yer alan Dijital Vergi Dairesi Şifre Talep Bildirimi ile
ilgili vergi dairesine bildirimde bulunan kişilere vergi dairesince,
müracaat anında Sistemden üretilecek Dijital Vergi Dairesi şifresini ihtiva
eden kapalı bir zarf verilecektir. Şifre zarfının mükellefe veya yetki verilen
kişiye tesliminde, “... Vergi Dairesi Başkanlığı/Vergi Dairesi Müdürlüğünün
....... T.C. kimlik numaralı/vergi kimlik numaralı mükellefi .......’ya
Dijital Vergi Dairesi işlemlerinde kullanılmak üzere verilen şifreyi ihtiva
eden zarf, kapalı olarak teslim edilmiştir.” şeklinde bir “Teslim Tutanağı”
tanzim edilecek ve söz konusu tutanak, mükellef veya noterde verilmiş
vekaletnameyle yetki verdiği kişi ile müdür/vergi dairesi müdürü veya müdür
yardımcısı tarafından tarih konulmak suretiyle imzalanacaktır. Tanzim
edilen teslim tutanağı ile talepnamenin birer örneği ilgili vergi
dairesinde muhafaza edilecektir.
(4) Şifre edinme usulü mevzuat gereğince belli bir
format, standart, kural ve usule bağlanmış elektronik beyanname, e-Defter,
Defter-Beyan Sistemi gibi elektronik uygulamalar için bu Tebliğde özel
düzenleme bulunmayan hallerde, konunun düzenlendiği ilgili mevzuat
hükümleri uygulanacaktır.
(5) Başkanlık, gelişen bilgi teknolojilerini
dikkate alarak Dijital Vergi Dairesine giriş ya da kullanıcı kodu ve şifre
oluşturma yöntemlerinde değişiklik yapmaya veya yeni yöntemler belirlemeye
yetkilidir.
Alt
kullanıcı
MADDE 6- (1) Sistemi kullanan kişiler istemeleri halinde,
Sosyal Güvelik Kurumuna kayıtlı çalışanlarını Sistemin belirli
fonksiyonlarını kullanmak üzere alt kullanıcı olarak tanımlayabilecek ve
yetkilendirebileceklerdir.
(2) Başkanlık, alt kullanıcılara verilebilecek
yetkinin kapsamı, süresi ile tanımlanabilecek alt kullanıcı sayısını
dijital.gib.gov.tr adresinde yapacağı duyurular ile belirlemeye yetkilidir.
Dijital
Vergi Dairesinde yer alan bilgiler
MADDE 7- (1) Dijital Vergi Dairesi üzerinden kişiler, vergi
dairesi sistemlerinde kayıtlı olan ve Başkanlıkça belirlenen bilgilerini
elektronik ortamda görüntüleyebilecektir.
(2) Kanunun 107/A maddesinin Bakanlığa verdiği
yetkiye istinaden, ivd.gib.gov.tr ve intvrg.gib.gov.tr adresleri ile
birlikte dijital.gib.gov.tr adresi de tebliğe elverişli elektronik tebligat
adresi olarak kabul edilecektir.
Dijital
Vergi Dairesinde yer alan hizmetler
MADDE 8- (1) Aşağıda yer alan işlemleri, Kanunun mükerrer
257 nci maddesinin birinci fıkrasının (4) numaralı bendinin Hazine ve
Maliye Bakanlığına verdiği yetkiye istinaden, dileyen kişilerin Dijital
Vergi Dairesi üzerinden gerçekleştirmesine imkân tanınmıştır:
a) Borç ödeme.
b) Mükellefiyet durum yazısı alınması.
c) Borç durum yazısı talebinde bulunulması.
ç) Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi
verilmeyeceğine dair dilekçe verilmesi.
d) Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi dönem
değişiklik bildiriminde bulunulması.
e) Vergi kimlik numarası doğrulama.
f) Vergi kimlik numarası sorgulama.
g) e-Vergi levhası sorgulama.
ğ) Re’sen terk sorgulama.
h) ÖTV2A ödeme belgesi sorgulama.
ı) Gümrük çıkış beyannamesi sorgulama.
i) Yabancılar için vergi kimlik numarası doğrulama.
j) Yabancılar için potansiyel vergi kimlik numarası
sorgulama.
k) e-Devlet alındı numarası ile sorgulama.
l) Özelge talep edilmesi.
m) Emanet hesaplarında bekleyen tutarlara ilişkin
dilekçeler.
n) Başkanlıkça uygun görülen diğer iş ve işlemler.
(2) İnteraktif Vergi Dairesi ve İnternet Vergi
Dairesi gibi uygulamalar üzerinden sunulan hizmetler belli bir plan
dâhilinde Dijital Vergi Dairesine aktarılarak bu Sistem üzerinden
sunulacaktır.
(3) İnteraktif Vergi Dairesi, İnternet Vergi
Dairesi, Hazır Beyan Sistemi, Defter-Beyan Sistemi, e-Beyanname gibi
kullanıcı kodu ve şifre kullanılarak erişim sağlanan uygulamalara Dijital
Vergi Dairesi üzerinden giriş yapılabilecektir.
(4) Bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve
diğer belgelerin internet veya mobil uygulama üzerinden alınması aşamasında
kişilerin Sistemde tanımlı mobil telefon numarasına gönderilen şifrenin
Sistem tarafından doğrulanmasının istenilmesi halinde şifre doğrulandıktan
sonra işlemler gerçekleştirilebilecektir.
(5) Dijital Vergi Dairesi kullanıcı denetiminin
kullanıcı kodu, şifre ve diğer güvenlik mekanizmaları ile elektronik
ortamda gerçekleştirilmesi, Sistemin kullanımına ilişkin tüm işlemlerin
elektronik olarak yapılması ve her işleme ait iz kayıtlarının kayıt altına
alınmasına bağlı olarak kaynağının inkâr edilemezliği söz konusu
olduğundan, Sistem üzerinden verilen bildirim, yazı, dilekçe, tutanak,
rapor ve diğer belgelerin güvenli elektronik imza ile imzalanmasına gerek
bulunmamaktadır.
(6) Dijital Vergi Dairesi üzerinden verilen “genel
dilekçe”, başvuru sahibinin Sistemde tanımlı mobil telefon numarasına
gönderilen şifrenin Sistem tarafından doğrulanmasını müteakip ilgili vergi
dairesi başkanlığının/vergi dairesi müdürlüğünün ilgili birimine aktarılır.
Dilekçenin kayıtlarına intikal ettirildiği birim, aşağıda sayılan hallerde
dilekçeyi işlem yapmaksızın hıfz edebilir veya gerekçesini belirterek red
edebilir:
a) Konusu itibarıyla Başkanlığın görev ve
sorumluluk alanına girmeyen dilekçeler,
b) Başvuru sahibi dışındaki kişilere ilişkin
dilekçeler.
c) Başvuru usulü yürürlükte bulunan mevzuat
gereğince belli bir format, standart, kural ve usule bağlanmış iş ve
işlemlere ilişkin dilekçeler (10/10/2013 tarihli ve 28791 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 429)
kapsamında verilen iade talep dilekçeleri ve benzeri).
ç) Dijital Vergi Dairesi üzerinde tanımlı iş akışı
bulunan iş ve işlemlere ilişkin dilekçeler.
(7) Dijital Vergi Dairesinde yapılan bir işlem
sırasında herhangi bir belgenin mevzuatı gereğince ek yapılması
gerekiyorsa, söz konusu belgenin taranmış hali veya çekilen fotoğrafı
Sistem üzerinden verilen bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer
belgelere eklenebilecektir. Ek yapılan belgelerin vergi dairesine kâğıt
ortamında ibrazının istenmesi durumunda söz konusu belgeler elektronik
ortamda müracaat tarihini takip eden 15 gün içinde ilgili vergi dairesi
başkanlığına/vergi dairesi müdürlüğüne evrak kayıt veya Sistem işlem
numarası belirtilmek suretiyle elden ibraz edilebileceği gibi istenirse
iadeli taahhütlü posta ile de gönderilebilecektir. Kişilerin yaptığı
başvurular sonucunda vergi dairesince yoklama yapılması durumunda, yoklamaya
yetkili personel tarafından nezdinde yoklama yapılandan belgelerin ibraz
edilmesi istenebilecektir. İbraz edilen belgelerin fotoğrafı çekilerek
Elektronik Yoklama Sistemine aktarılacaktır. Dijital Vergi Dairesi
üzerinden yapılan işlemler sırasında eklenen belgelerin ibrazıyla ilgili
kurallar dijital.gib.gov.tr adresinde duyurulacaktır.
(8) Kanunun 376 ncı maddesi kapsamında Dijital
Vergi Dairesi üzerinden başvurusu yapılan indirim talepleri üzerine
düzenlenen tahakkuk fişi Sistemden iletilecektir. Bu ileti tahakkuk fişinin
muhatabına tebliği yerine geçer.
(9) Sistem üzerinden verilen bildirim, yazı,
dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgeler için ilgili vergi dairesine posta
yoluyla veya elden ayrıca başvuru şartı aranmaz. Bildirim, yazı, dilekçe,
tutanak, rapor ve diğer belgelerin Dijital Vergi Dairesi üzerinden
alınmasından sonra yapılacak işlemler için bu Tebliğde özel düzenleme
bulunmayan hallerde, konunun düzenlendiği ilgili mevzuat düzenlemeleri
geçerlidir.
(10) Sistemin geliştirilmesine yönelik çalışmalar
sonucunda Sistemde var olan bilgiler, iş ve işlemlerde yapılacak değişikler
ile yeni eklenecek hizmetler dijital.gib.gov.tr ve/veya www.gib.gov.tr
aracılığı ile ayrıca duyurulur.
(11) Kişilerin başvuruları sonucunda Sistem
tarafından oluşturulan doğrulanabilir belgeler, üçüncü kişilerce belge
üzerinde yer alan doğrulama kodu aracılığıyla dijital.gib.gov.tr adresinden
görüntülenerek teyit edilebilecektir.
Diğer
hususlar
MADDE 9- (1) Dijital Vergi Dairesi hizmetlerinden
yararlanmak isteyen kişiler kendilerine verilen kullanıcı kodu ve şifreleri
başka amaçla kullanamayacakları gibi, bir başkasının kullanmasına da izin
vermeyeceklerdir. Kullanıcı kodu ve şifrenin yetkisiz kişilerce kullanıldığını
öğrendikleri anda (kullanıcı kodu ve şifrenin kaybedilmesi, çalınması ve
benzeri durumlar dâhil) Başkanlığın 189 numaralı Vergi İletişim Merkezine
(VİMER) telefonla veya ilgili vergi dairesine dilekçe ile derhal bilgi
vereceklerdir. Söz konusu kişiler bildirim anına kadar yapılan işlemlerden
ve taraflarına verilen kullanıcı kodu ve şifrenin kullanımından sorumlu
olacaklardır.
(2) Dijital Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve şifresi
edinmiş olan gerçek kişiler, tüzel kişilikte kanuni temsilciler, tüzel
kişiliği olmayan teşekküllerde ise bunları idare edenler kendilerine
verilen kullanıcı kodu ve şifrenin kullanımından sorumludurlar. Bu nedenle
kullanıcı kodu ve şifrelerini; başka amaçlarla kullanamazlar, herhangi bir
üçüncü kişiye açıklayamazlar ve kullanımına izin veremezler, işyerinin
satışı, transferi ve işi bırakmada üçüncü kişilere devredemezler,
kiralayamazlar ve satamazlar.
(3) Dijital Vergi Dairesi kullanıcı kodu ve
şifresinin özel yetki içeren noterde verilmiş vekâletnameyle yetkili
kılınan kişilere teslimi, kullanıcı kodu ve şifre edinen gerçek kişiye,
tüzel kişiliğe veya tüzel kişiliği olmayan teşekküllere teslim hükmünde
sayılır.
(4) Tüzel kişiliğin veya tüzel kişiliği olmayan
teşekküllerin, yetki verdiği kişinin bu yetkilerini iptal etmesi halinde
durumu derhal ilgili vergi dairesine yazılı olarak bildirmesi
gerekmektedir. Bu bildirimin ilgili vergi dairesi kayıtlarına girdiği ana
kadar yapılan işlemlerden doğacak hukuki ve mali sorumluluk tüzel kişiliğe
veya tüzel kişiliği olmayan teşekküllere ait olacaktır. Söz konusu yetkinin
sona erdirildiğine dair ilgili vergi dairesine yazılı bildirim yapılmadığı
takdirde yetki verilen kişinin, tüzel kişiliği veya tüzel kişiliği olmayan
teşekkülleri temsil yetkisinin devam ettiği kabul edilecektir.
(5) Kâğıt ortamda düzenlenip verilen bildirim,
yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer belgeler ile elektronik ortamda
düzenlenip gönderilen bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve diğer
belgelerin hukuki sonuçları itibariyle hiçbir farkı bulunmamaktadır.
(6) Elektronik ortamda yapılan işlemlerin tespit ve
tevsikinde, Başkanlık/vergi dairesi kayıtları esas alınacaktır.
(7) Başkanlık, Sistemin altyapısını ve işleyişini
göz önünde bulundurarak Dijital Vergi Dairesinde sunulan işlemlerde
kısıtlamalara gidebilir.
Yetki
MADDE 10- (1) Başkanlık, Kanunun 4 üncü maddesinin ikinci
fıkrasında yer alan yetki kapsamında, vergi dairesince yapılan işlemlerin
robotik süreçler ve yapay zekâ teknolojisi kullanarak Dijital Vergi Dairesi
tarafından yapılmasına ve bu işlemler sonucunda düzenlenmesi gereken
belgelerin Başkanlıkça elektronik ortamda imzalanmasına, mühürlenmesine
veya onaylanmasına karar verebilir. Dijital Vergi Dairesi tarafından
yapılmasına karar verilen işlemler dijital.gib.gov.tr ve/veya
www.gib.gov.tr’den ayrıca duyurulacaktır.
(2) Başkanlık, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak,
rapor ve diğer belgelerden Dijital Vergi Dairesi üzerinden verilmesi
zorunluluğu getirdiklerini dijital.gib.gov.tr ve/veya www.gib.gov.tr’de
yayımlanacak duyurular ile belirlemeye yetkilidir.
(3) Başkanlık, Dijital Vergi Dairesi üzerinden
hangi bildirim, yazı, dilekçe, tutanak, rapor ve belgelerin verilebileceğini,
bu belgelerin aktarımında hangi format, standart, kural ve usullere
uyulacağını, belirlenen format, standart, kural ve usullerde yapılacak
değişiklikler ile Sistemin kullanımına yönelik hususları dijital.gib.gov.tr
adresi üzerinden yayımlanacak duyuru ve/veya kılavuzlarla belirlemeye
yetkilidir.
Yürürlükten
kaldırılan mevzuat
MADDE 11- (1) 28/2/2018 tarihli ve 30346 sayılı Resmî
Gazete'de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No:492)’nin 5
inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 12- (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı
yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|