Uludağ Alan Başkanlığından:
ULUDAĞ ALAN BAŞKANLIĞI PERSONEL YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç ve
kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Uludağ Alan Başkanlığı
personelinin niteliklerine, işe alınmalarına, sınav ve istisnalarına,
görevlerine, hak ve yükümlülüklerine, performans değerlendirmelerine,
disiplin işlemlerine, sözleşmelerinin sona ermesine ve istihdamlarına
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesi ile 117 sayılı Uludağ Alan
Başkanlığı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 7 nci maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Kültür ve Turizm Bakanını,
b) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
c) Başkan: Uludağ Alan Başkanını,
ç) Başkanlık: Uludağ Alan Başkanlığını,
d) Kanun: 18/1/2023 tarihli ve 7432 sayılı Uludağ
Alanı Hakkında Kanunu,
e) KPSS: 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa
Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik uyarınca
yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavını,
f) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığını,
g) Personel: Uludağ Alan Başkanlığı teşkilatında,
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesi kapsamında
çalışan personeli,
ğ) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İnsan
Kaynakları Politikası ve Kadrolar
İnsan
kaynakları politikası ve ilkeleri
MADDE 4- (1) Başkanlığın görevlerini etkin ve verimli bir
şekilde yerine getirebilmesi amacıyla oluşturulacak insan kaynakları
politikası, Başkanlık tarafından ikinci fıkrada yer alan esaslar
çerçevesinde belirlenir.
(2) İnsan kaynakları politikasının belirlenmesinde;
a) Başkanlığın personel ihtiyaçlarının nitelik ve
sayı olarak belirlenmesi,
b) Personelin uygun işlere yerleştirilmesi,
c) Personelin eğitim ve kariyer gelişim
ihtiyaçlarının karşılanması,
ç) Başkanlığın ihtiyaçları ile çalışanların ihtiyaç
ve beklentilerine uygun biçimde kariyer ve performans yönetiminin
gerçekleştirilmesi,
d) Çalışanlarla ilişkilerin mevzuata, görev
gereklerine ve çalışanların ihtiyaç ve beklentilerine uygun biçimde
düzenlenmesi ve yürütülmesi,
esastır.
Kadrolar
MADDE 5- (1) Personel kadrolarının ihdas, değişiklik, iptal
ve kullanımı hususlarında 2 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hükümleri uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel
İstihdamı ve Personelin Nitelikleri
Personel
istihdamı
MADDE 6- (1) Başkanlık hizmetleri, 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 28 inci maddesine göre iş mevzuatı kapsamında istihdam
edilen personel eliyle yürütülür.
(2) Personel, Başkanın teklifi üzerine Bakan onayı
ile atanır. Kuruma ataması yapılan personel ile sözleşme imzalamaya Başkan
yetkilidir.
Personelde
aranan genel şartlar
MADDE 7- (1) Bu Yönetmelik kapsamında istihdam edilecek
personelde, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48
inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (3) numaralı alt bendi
dışındaki alt bentlerinde belirtilen genel şartlar aranır.
Personelde
aranan özel şartlar
MADDE 8- (1) Başkanlık personelinden;
a) Grup başkanı kadrosunda istihdam edileceklerin
Başkanlığın faaliyet alanına giren konularda en az dört yıllık lisans
eğitimi veren fakültelerden veya bunlara denkliği YÖK tarafından kabul
edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarının birinden mezun olması,
kamuda en az beş yıl hizmeti bulunması ve halen kamu personeli olması,
b) Avukat kadrosunda istihdam edileceklerin
yükseköğretim kurumlarının en az dört yıllık hukuk fakültelerinden veya
buna denk olduğu YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun ve avukatlık ruhsatına sahip olması,
c) İç denetçi kadrosunda istihdam edileceklerin
kamu iç denetçi sertifikasına sahip olması ve halen kamu personeli olması,
ç) Şehir plancısı, mimar, peyzaj mimarı, mühendis,
biyolog ve idari uzman kadrolarında istihdam edileceklerin Başkanlığın
faaliyet alanına giren konularda en az dört yıllık lisans eğitimi veren
fakültelerden veya bunlara denkliği YÖK tarafından kabul edilen yurt
dışındaki yükseköğretim kurumlarının birinden mezun olması,
d) Büro görevlisi kadrosunda istihdam edileceklerin
en az lise veya dengi okul mezunu olması,
e) Teknisyen kadrosunda istihdam edileceklerin
teknik eğitim veren ortaöğretim kurumlarının görevin gerektirdiği teknik
bölümlerinin birinden mezun olması,
f) Koruma ve güvenlik görevlisi kadrosunda istihdam
edileceklerin 10/6/2004 tarihli ve 5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine
Dair Kanunun 10 uncu maddesinde belirtilen koşulları taşıması,
g) Destek personeli kadrosunda istihdam edileceklerin
en az lise veya dengi okul mezunu olması,
ğ) Şoför kadrosunda istihdam edileceklerin en az
lise veya dengi okul mezunu olması ve görevinin gerektirdiği sınıfta en az
üç yıl önce alınmış sürücü belgesine sahip olması,
şartları aranır.
(2) Avukat, şehir plancısı, mimar, peyzaj mimarı,
mühendis, biyolog, idari uzman, büro görevlisi, teknisyen, koruma ve
güvenlik görevlisi, destek personeli ve şoför kadrolarında istihdam
edileceklerin son başvuru tarihi itibarıyla geçerlik süresi dolmamış
KPSS’den, giriş sınav duyurusunda belirtilen puan türlerine göre asgari
puanı almış olmaları gerekir.
Yerleştirme
ve giriş sınavı
MADDE 9- (1) Büro görevlisi, teknisyen, koruma ve güvenlik
görevlisi, destek personeli ve şoför yazılı ve/veya sözlü sınav
yapılmaksızın, KPSS (B) grubu puan sıralaması esas alınmak suretiyle
Başkanlık tarafından ilgili kadrolara doğrudan yerleştirilir. Bu şekilde yerleştirme
işleminde giriş sınavı ilanında belirtilen kadro sayısı oranında yedek aday
belirlenebilir. Yerleştirme işlemi Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi,
ÖSYM, Türkiye İş Kurumu veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarına da
yaptırılabilir.
(2) Avukat, şehir plancısı, mimar, peyzaj mimarı,
mühendis, biyolog, idari uzman Başkanlık tarafından yapılacak giriş sınavı
sonucuna göre atanır. Giriş sınavı, Başkanlık tarafından yapılacak yazılı
ve/veya sözlü sınavdan oluşur.
(3) Yerleştirme ve giriş sınavı, Başkanlığın
teklifi üzerine Bakan tarafından uygun görülen zamanlarda ihtiyaç duyulan
kadrolar için yapılır.
(4) Giriş sınavının yazılı ve sözlü olarak iki
aşamalı yapılması halinde yazılı sınava alım yapılacak her bir kadro unvanı
için ayrı ayrı olmak üzere KPSS puanı en yüksek olan adaydan başlamak
suretiyle, ilan edilen kadro sayısının on katı kadar aday sınava çağrılır.
Sözlü sınava, yazılı sınavdan 100 üzerinden 70 ve üzeri puan alan
adaylardan; en yüksek puan alandan başlamak üzere öğrenim dallarına göre
atama yapılacak kadro sayısının en fazla dört katına kadar aday sözlü
sınava çağrılır. Yazılı sınav sonucuna göre sözlü sınava girme hakkını
kazananlar, Bakanlığın ve Başkanlığın internet sayfasında duyurulur.
(5) Giriş sınavının sadece yazılı veya sadece sözlü
sınav şeklinde yapılması halinde alım yapılacak her bir kadro unvanı için
ayrı ayrı olmak üzere KPSS puanı en yüksek olan adaydan başlamak suretiyle,
ilan edilen kadro sayısının dört katı kadar aday sınava çağrılır.
(6) Yapılan sıralama sonucunda son sıradaki aday
ile eşit puana sahip diğer adaylar da giriş sınavına çağrılır.
(7) Giriş sınavına başvurusu kabul edilen adayların
listesi, giriş sınav yeri ve tarihi,
son başvuru gününü takip eden 5 iş günü içerisinde Bakanlığın ve
Başkanlığın internet sitesinde duyurulur.
Yerleştirme
ve giriş sınavı duyurusu
MADDE 10-
(1) İlgisine göre; yerleştirme ve
giriş sınavına katılma şartları, kadrolar, öğrenim dalları, sınav tarihi ve
yeri, sınavın yapılış şekli, sınav konuları, alınacak personel sayısı, son
başvuru tarihi, öğrenim dallarına ait kontenjanlar, başvuru yeri, KPSS puan
türleri ve taban puanları, yerleştirme ve sınavla ilgili diğer hususlar,
Resmî Gazete ile Cumhurbaşkanlığınca belirlenen kurumun internet sitesi
veya Bakanlığın ve Başkanlığın kurumsal internet sitesinde ilan edilir.
İlan, Bakanlığın ve Başkanlığın kurumsal internet sitesinde kesintisiz 15
gün süreyle yayımlanır. Başvurular için personel alım ilanını müteakip en
az 15 günlük başvuru süresi tanınır. Giriş sınav ilanının, sınav tarihinden
en az 30 gün önce ilan edilmesi gerekir.
İstenilen
belgeler
MADDE 11-
(1) Yerleştirilmek veya giriş
sınavına katılmak isteyenlerden aşağıdaki belgeler istenir:
a) Başvuru formu.
b) Mezun olunan okul diploması ya da geçici
mezuniyet belgesinin aslı veya Başkanlıkça onaylı örneği.
c) KPSS sonuç belgesi.
ç) T.C. kimlik belgesi örneği.
d) Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyanı.
e) Sağlık açısından görevini devamlı yapmasına
engel bir durumu olmadığına ilişkin yazılı beyanı.
f) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına
dair yazılı beyanı.
g) Daha önce başka bir yerde çalışmış olanlar için
çalıştıkları döneme ilişkin Sosyal Güvenlik Kurumundan alınacak belge.
(2) Yabancı yükseköğretim kurumlarından mezun
olanlar için denkliği YÖK tarafından tasdik edilmiş diploma veya geçici
mezuniyet belgesinin aslı veya Başkanlıkça onaylı örneği ile noterden
tasdikli tercümesinin aslı veya Başkanlıkça onaylı örneğinin sınav
başvurusunda teslim edilmesi gerekir.
Başvuru
şekli ve yeri
MADDE 12-
(1) Yerleştirme veya giriş sınavı
başvurusu; şahsen, elden veya posta yoluyla ilanda belirtilen adrese veya
ilanda belirtildiği takdirde internet erişimi üzerinden başvuru formu
kullanılarak yapılabilir.
(2) Posta yoluyla yapılan başvurularda istenilen
belgelerin son başvuru tarihinin mesai saati bitimine kadar Başkanlık evrak
birimine ulaşmış olması gerekir. Postadaki gecikme nedeniyle son başvuru
tarihinden sonra Başkanlık evrak birimine ulaşan başvurular ile ilanda
belirtilen süre içerisinde yapılmayan başvurular işleme konmaz.
(3) Başvurudan göreve başlamaya kadar tüm
aşamalarda adaylara yapılacak bilgilendirme ve çağrılar, ilanda
belirtilmesi halinde adayların başvuru sırasında bildirdikleri elektronik
posta adreslerine, Bakanlığın ve Başkanlığın internet sayfasında duyuru
yoluyla yapılabilir. Bu durumda ayrıca kâğıt ortamında herhangi bir yazışma
yapılmaz.
Sınav
komisyonu
MADDE 13-
(1) Sınav komisyonu, Bakan onayı
ile üyelerden biri Bakanlık ve/veya Başkanlık personel biriminden olmak
üzere başkan dahil en az beş asıl ve dört yedek üyeden teşekkül eder. Sınav
komisyonunu teşkil eden üyeler, sınava alınacak adaylardan lisansüstü öğrenim
hariç öğrenim ve ihraz ettikleri unvanlar itibarıyla daha düşük seviyede
olamazlar.
(2) Giriş sınavı başvurularının incelenmesi, giriş
sınavının yapılması, sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve itirazların
incelenerek karara bağlanması sınav komisyonu tarafından yapılır.
(3) Sınav komisyonu üye tamsayısıyla toplanır ve oy
çokluğu ile karar alır.
(4) Sınav komisyonunun başkan ve üyeleri; boşanmış
olsalar dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (üçüncü derece dâhil) kan ve
kayın hısımlarının veya evlatlıklarının katıldığı sınavda görev alamazlar.
Bu durumda olanların yerine yedek üye veya üyeler görevlendirilir.
(5) Sınav komisyonunun sekretarya hizmetlerini
Başkanlık yürütür.
Sınavın
yapılması
MADDE 14-
(1) Giriş sınavları, Başkanlığın
görev alanı dikkate alınarak yazılı ve/veya sözlü yapılır.
(2) Yazılı sınav yapılması durumunda sınav; klasik
veya test ya da klasik ve test yöntemiyle basılı veya elektronik ortamda
yapılabilir.
(3) Yazılı sınav olması halinde konu başlıkları ve
sınav içeriğine ilişkin hususlar Başkanlıkça çıkarılacak sınav duyurusunda
ilan edilir.
(4) Sözlü sınav, adayların;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilmesi ve ayrı ayrı puan
verilmesi suretiyle gerçekleştirilir.
(5) Adaylara sınav komisyonu başkan ve üyelerinin
her biri tarafından dördüncü fıkrada belirtilen ölçütlerin değerlendirilmesi
suretiyle (a) bendi için 50, (b) ilâ (e) bentlerinin her biri için 10’ar
puan olmak üzere toplam 100 üzerinden puan verilir. Verilen bu puanların
aritmetik ortalaması sözlü sınav puanını teşkil eder. Sözlü sınavda
başarılı olmak için alınan puanın 70 puandan az olmaması gerekir. Sınav
komisyonu sözlü sınav sonuçlarını bir tutanakla tespit eder, sözlü sınav
tutanaklarına puanlamaya ilişkin gerekçeler de kaydedilir.
(6) Sınavlarda kopya çekenler, çekmeye teşebbüs
edenler veya kopya çektiği tespit edilenler hakkında tutanak düzenlenir ve
sınavları geçersiz sayılır.
Giriş
sınavı puanının ve başarı sıralamasının tespit edilmesi
MADDE 15-
(1) Giriş sınavının yazılı ve
sözlü sınav şeklinde yapılması halinde sınav komisyonu, yazılı ve sözlü
sınav notlarının aritmetik ortalamasını esas alarak başarı puanı en yüksek
olan adaydan başlamak suretiyle başarılı olanların listesini belirler.
(2) Giriş sınavının sadece yazılı veya sadece sözlü
sınav şeklinde yapılması halinde sınav komisyonu tarafından sınavdan 100
üzerinden 70 ve üzeri puan alan adaylardan; en yüksek puan alan adaydan
başlamak üzere başarılı olanların listesi belirlenir.
(3) Sınav ilanında belirtilen kadro sayısı kadar
aday asıl olarak atanmaya hak kazanır.
Sınav komisyonu ayrıca, giriş sınavı ilanında belirtilen kadro
sayısının en fazla dörtte biri oranında yedek aday belirleyebilir. Başarı
sırasına göre oluşturulan yedek listede yer alan adayların hakları ilan
tarihini takip eden altı ay geçerli olup daha sonraki sınavlar için
müktesep hak veya herhangi bir öncelik hakkı teşkil etmez.
(4) Sınav komisyonunun belirlediği sınav sonuçları,
Bakanlığın ve Başkanlığın internet sitesinde ilan edilir.
(5) Sınav sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren
yedi gün içinde yazılı olarak sınav komisyonuna itiraz edilebilir.
İtirazlar, sınav komisyonunca en fazla yedi gün içinde incelenerek karara
bağlanır. İtiraz sonucu, adaya yazılı olarak bildirilir.
Personelin
işe başlaması
MADDE 16-
(1) Yerleştirmesi yapılanlar veya
sınavı kazananlar, Başkanlıkça yaptırılacak arşiv araştırması olumlu
sonuçlanmadan ve sözleşme imzalanmadan işe başlatılamaz. Yerleştirme
ve/veya giriş sınavı sonuç listesi, Bakan tarafından onaylanmadan personel
ile sözleşme imzalanamaz.
(2) Yerleştirmesi yapılanların veya sınavı
kazananların sözleşme imzalayarak işe başlayabilmeleri için yerleştirme
ve/veya sınav sonuçlarının Bakanlığın ve Başkanlığın internet sitesindeki
ilanında belirtilen süre içinde altı adet son altı ay içinde çekilmiş
vesikalık fotoğraf, mal bildirim formu, adli sicil kaydı ve sağlık
açısından görevini devamlı yapmasına engel bir durumu olmadığına ilişkin
sağlık raporu ile birlikte Başkanlığa müracaat etmeleri gerekir.
(3) İşe başlama işlemlerinin yapılması için
kendilerine bildirilen süre içinde geçerli bir mazereti olmadığı hâlde
müracaat etmeyenlerin işe başlama işlemleri yapılmaz.
(4) İstenilen belgeler, Başkanlık tarafından
incelenir. İnceleme sonunda noksanlıklar olduğu anlaşılırsa tamamlanması için
on beş gün ek süre verilir. Bu süre sonunda belgelerini tamamlamayanlar
veya getirdikleri belgelerden istihdama engel durumları olduğu anlaşılanlar
işe başlatılmaz.
(5) Asıl olarak yerleştirilen veya giriş sınavında
başarılı olan adaylardan bu madde hükümleri uyarınca işe başlamayan veya
başlatılmayanların yerine yedek listedeki adaylara başarı sırasına göre
yazılı olarak bildirim yapılabilir.
(6) Giriş sınavını kazananlardan başvuru
belgelerinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları
geçersiz sayılarak işe başlama işlemleri yapılmaz, yapılmış olanlar iptal
edilir.
(7) Sahte veya yanıltıcı bilgi veya belge verdiği
sonradan anlaşılanların sözleşmeleri iptal edilir. Haklarında suç
duyurusunda bulunulur.
Deneme
süresi ve sözleşme yapılması
MADDE 17-
(1) Personel, 22/5/2003 tarihli ve
4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre deneme süresine tabidir.
(2) Deneme süresi içinde personelin görevini etkin
yürütüp yürütmediği, yaratıcılığı, girişimciliği, çalışma disiplini, gayret
ve başarısı ile göreve ilişkin ve görevle bağlantılı kişisel nitelikleri
personel değerlendirme formu ile personelin bağlı olduğu birim amirlerince
silsile yolu ile puan esasına göre doldurularak belirlenir. Deneme
sürecinin başarıyla geçirildiği ilgili grup başkanının olumlu görüşü ile
Başkan tarafından onaylanmak suretiyle tespit edilir.
(3) Deneme süresi içinde personel değerlendirmesi;
a) Yapılan işin miktarının değerlendirilmesi (0-20)
puan,
b) Yapılan işin kalitesinin değerlendirilmesi
(0-20) puan,
c) Yapılan işin tamamlanma süresinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
ç) Personelin göreve ilişkin niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
d) Personelin görevle bağlantılı kişisel
niteliklerinin değerlendirilmesi (0-20) puan,
esas alınarak yapılır ve buna göre 100 puan
üzerinden 70 puan altında puan alanlar başarısız, 70 ve üstü puan alanlar
başarılı sayılır.
(4) Değerlendirme sonucunda başarılı sayılanlar ile
sözleşme yapılır; başarısız sayılanlarla yeni sözleşme yapılmaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin
Hakları, Yükümlülükleri ve Yasakları
Sadakat
MADDE 18-
(1) Personel, Türkiye Cumhuriyeti
Anayasasına ve kanunlarına sadakatle bağlı kalmak ve Türkiye Cumhuriyeti
kanunlarını sadakatle uygulamak zorundadır.
Tarafsızlık
ve Devlete bağlılık
MADDE 19-
(1) Personel herhangi bir siyasi
parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef tutan bir davranışta
bulunamaz; görevini yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce,
felsefi inanç, din ve mezhep gibi ayrım yapamaz; hiçbir şekilde siyasi ve
ideolojik amaçlı beyanda ve eylemde bulunamaz ve bu eylemlere katılamaz.
(2) Personel, her durumda Devletin menfaatlerini
korumak mecburiyetindedir. Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlarına
aykırı olan, ülkenin bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan, Türkiye
Cumhuriyetinin güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir faaliyette
bulunamaz. Aynı nitelikte faaliyet gösteren herhangi bir harekete, gruplaşmaya,
teşekküle veya derneğe katılamaz ve bunlara yardım edemez.
Yöneticilerin
görev ve sorumlulukları
MADDE 20-
(1) Yöneticiler, mevzuatla
belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmaktan ve yaptırmaktan,
maiyetindeki personeli yetiştirmekten, hal ve hareketlerini takip ve
kontrol etmekten görevli ve sorumludurlar.
(2) Yöneticiler, maiyetindeki personele hakkaniyet
ve eşitlik içinde davranır. Yetkilerini kanun ve diğer mevzuatta belirtilen
esaslar içinde kullanır.
(3) Yöneticiler, maiyetindeki personele mevzuata
aykırı emir veremez ve maiyetindeki personelden hususi bir menfaat temin
edecek bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez ve borç alamaz.
Davranış
ve iş ilişkileri
MADDE 21-
(1) Personel, hizmet içindeki ve
dışındaki davranışlarında, iş ilişkilerinde Başkanlığı temsil ettiği
bilinciyle hareket etmek ve görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık
olduğunu göstermek zorundadır.
Görev ve
sorumluluk
MADDE 22-
(1) Personel belirlenen görevleri
zamanında ve eksiksiz olarak yapmak veya yapılmasını sağlamak ile işlerin
takip, kontrol ve sonuçlandırılmasından görevli ve sorumlu olup
yürürlükteki mevzuat ile sözleşmelerinde belirtilen esaslara uymakla
yükümlüdür.
(2) Personel, Başkanlık tarafından uygun görülen
bilgilendirme ve yeniliklere yönelik kurs, seminer ve konferans gibi
çalışmalara katılarak görevine yönelik kendisini yetiştirmek ve Başkanlık
faaliyetlerine katılıma özen göstermekle yükümlüdür.
Kanunsuz
emir
MADDE 23-
(1) Personel, amirinden aldığı
emri yerine getirmekle görevlidir. Ancak amirinden aldığı emri Anayasa,
kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ve yönetmelik hükümlerine aykırı
görürse yerine getirmez ve bu aykırılığı o emri verene bildirir. Amir
emrinde ısrar eder ve bu emrini yazı ile yenilerse emri yerine getiren
sorumlu olmaz, sorumluluk emri verene aittir.
(2) Konusu suç teşkil eden emir hiçbir şekilde
yerine getirilemez, yerine getiren personel sorumluluktan kurtulamaz.
Kişisel
sorumluluk ve zarar
MADDE 24-
(1) Personel, görevlerini dikkat
ve itina ile yerine getirmek, kendilerine teslim edilen kamu malını korumak
ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak
zorundadır.
(2) Personelin kasıt, kusur, ihmal veya
tedbirsizliği sonucu Başkanlığın zarara uğratılması halinde bu zararın
ilgili personel tarafından rayiç bedeli üzerinden ödenmesi esastır.
Zararların ödettirilmesinde bu konudaki genel hükümler uygulanır.
Mal
bildirimi
MADDE 25-
(1) Personelin kendisinin, eşinin
ve velayeti altındaki çocuklarının taşınır ve taşınmaz malları, alacak ve
borçları hakkında, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde
Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu hükümleri kıyasen
uygulanır.
Şahsi
hallerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi
MADDE 26-
(1) Personel; yerleşim yeri adresi
ve iletişim bilgileri ile evlenme, boşanma, nüfus bilgileri, doğum ve ölüm
gibi şahsi hallerde meydana gelecek her türlü değişikliği otuz gün
içerisinde birimine bildirmekle yükümlüdür. İletişim adresinde meydana
gelen değişiklik bildirilmediği takdirde, personelin bilinen en son
adresine yapılacak bildirimler tebellüğ edilmiş sayılır.
Resmi
belge, araç ve gereçlerin yetki verilen mahaller dışına çıkarılmaması ve iadesi
MADDE 27-
(1) Personel, görevleri ile ilgili
resmi belge, araç ve gereçleri, yetki verilen mahaller dışına çıkaramaz,
amaçları dışında ve hususi işlerinde kullanamaz.
(2) Personel, görevleri gereği kendilerine teslim
edilen resmi belge, araç ve gereçleri görevleri sona erdiği zaman iade
etmek zorundadır. Bu zorunluluk personelin mirasçılarını da kapsar.
Menfaat
sağlama ve hediye alma yasağı
MADDE 28-
(1) Personelin, görevi içinde veya
dışında her ne şekilde olursa olsun görevi ile ilgili kadro ve yetkilerini
kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat
sağlaması ve aracılıkta bulunması yasaktır.
(2) Personelin, tarafsızlığını, performansını,
kararını ve görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan,
ekonomik değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı hediye kabul
etmesi yasaktır.
Basına
bilgi veya demeç verme yasağı
MADDE 29-
(1) Personel, görevleri ve
sorumluluk alanları ile ilgili olarak basına, haber ajanslarına, radyo ve
televizyon kurumlarına ve her türlü iletişim kanallarına Bakanın izni
olmadan bilgi veya demeç veremez.
Başka iş
ve hizmet üstlenme yasağı
MADDE 30-
(1) Personel, hizmet sözleşmesi
ile üstlenmiş olduğu görevlerini aksatacak ya da etkileyecek, Başkanlığın
görev alanı ile ilişki kurulabilecek başka bir iş veya hizmette çalışamaz
ve 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri uyarınca
tacir veya esnaf sayılmasını gerektirecek bir faaliyette bulunamaz.
(2) Personel, Başkanlıkça yürütülen ihalelerde
yüklenici statüsünde olan şirketlere ortak olamaz ve bu şirketlerde görev
alamaz.
(3) Aşağıda gösterilen iş ve hizmetler bu maddede
öngörülen yasağın kapsamı dışındadır:
a) Faaliyet konusu Başkanlığın görev alanına
girmeyen şirketlere, yönetici olmamak kaydıyla kollektif şirketlerde ortak
veya komandit şirketlerde komandite hariç ortak olunması.
b) Başkanlıktan izin alınmak kaydıyla bilirkişilik
ve hakemlik gibi görevlerin yapılması.
c) Üyesi oldukları yapı, kalkınma ve tüketim
kooperatifleri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile kanunlarla
veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle kurulmuş yardım sandıklarının
yönetim, denetim ve disiplin kurulları üyelikleri ile özel kanunlarda
belirtilen görevler.
ç) Başkanlıktan izin alınmak kaydıyla üniversite ve
akademilerde ve benzeri kuruluşlarda verilen ders ve konferanslar.
Bilgileri
açıklama ve kullanma yasağı
MADDE 31-
(1) Personel, görev ve sorumluluk
alanlarına giren konular ve kamu hizmetleri ile ilgili bilgileri,
görevinden ayrılmış olsa dahi açıklayamaz ve yapılan çalışmaları kendisinin
veya üçüncü kişilerin yararına kullanamaz.
(2) Personel, açıklanması yasaklanan bilgileri
internet ortamında içerik veya bağlantı paylaşımı da dahil olmak üzere
herhangi bir şekilde açıklayamaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Mali Haklar
Ücret ve
ücret ödeme zamanı
MADDE 32-
(1) 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 28 inci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında Cumhurbaşkanı
veya yetkilendireceği makam tarafından belirlenen ücret dışında personele
herhangi bir ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu hususa aykırı hüküm
konulamaz.
(2) Ücret, her ayın on beşinci günü çalışmasına
karşılık hak ettiği tutar kadar ödenir.
Fazla
çalışma
MADDE 33-
(1) Başkanlık personeline
gerektiğinde fazla çalışma ile fazla süreli çalışma yaptırılabilir ve bu
çalışmalar karşılığında; 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci
maddesinde belirtilen sınırlar içinde olmak kaydıyla ücret ödenebilir veya
izin verilebilir.
ALTINCI BÖLÜM
Özlük İşleri ve
Sözleşmenin Sona Ermesi
Özlük
dosyası ve kimlik belgesi
MADDE 34-
(1) Personel hakkında Başkanlık
Alan Yönetimi, Altyapı ve İdari Hizmetler Grup Başkanlığı tarafından özlük
dosyası tutulur. Özlük dosyasına, personelin mesleki bilgileri, mal
bildirimleri, varsa inceleme, soruşturma, denetim raporları, disiplin
cezaları ile ödül ve başarı belgesi verilmesine ilişkin bilgi ve belgeler
konulur.
(2) Personele, Başkanlıkta görev yaptığını gösterir
fotoğraflı ve onaylı bir kimlik belgesi verilir. Başkanlıktan ayrılanlar bu
belgeleri iade etmek zorundadır.
(3) Personelden kimlik belgelerini kaybedenler, bu
hususu Başkanlık Alan Yönetimi, Altyapı ve İdari Hizmetler Grup
Başkanlığına hemen bildirmek zorundadır.
Performans
değerlendirmesi
MADDE 35-
(1) 8 inci maddenin birinci
fıkrasının (a) bendinde belirtilenler hariç, iş mevzuatı kapsamında istihdam
edilen personelin görevini etkin yürütüp yürütmediği, yaratıcılığı,
girişimciliği, çalışma disiplini, gayret ve başarısı ile göreve ilişkin ve
kişisel nitelikleri yıl sonu başarı
değerlendirmesi, takip eden yılın başında yapılır ve sonucu personele
bildirilir. Personel, personelin bağlı olduğu birim amirlerince silsile
yoluyla puan esasına göre personel değerlendirme formu doldurularak
değerlendirilir ve nihai değerlendirme yapılarak personelin ilgili grup
başkanı ve başkan tarafından performans puanı belirlenir.
(2) Değerlendirme kıstasları şunlardır:
a) Yapılan işin miktarının değerlendirilmesi (0-40)
puan.
b) Yapılan işin tamamlanma süresinin değerlendirilmesi
(0-20) puan.
c) Yapılan işin kalitesinin değerlendirilmesi
(0-20) puan.
ç) Personelin göreve ilişkin niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-10) puan.
d) Personelin kişisel niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-10) puan.
(3) Yıl sonu performans başarı puanı 70’in altında
kalan personel yazılı olarak uyarılır. Performans değerlendirme ölçütleri
çerçevesinde yapılacak değerlendirme neticesinde performans başarı puanı
ortalaması iki yıl üst üste 70’in altında olan personelin sözleşmesinin
belirli süreli ise yenilenip yenilenmeyeceği ya da süresinden önce feshedilip
edilmeyeceği; belirsiz süreli ise feshedilip edilmeyeceği hakkındaki nihai
değerlendirme Başkanın teklifi üzerine Bakan tarafından yapılır. Her
durumda son beş yıl içinde üç defa başarı puanı 70’in altında olan
personelin iş sözleşmesi sözleşme süresine bakılmaksızın Başkanın teklifi
üzerine Bakan tarafından feshedilebilir.
Sözleşmenin
şekli
MADDE 36-
(1) Bu Yönetmelikte yer alan
hükümlere göre yapılacak tip sözleşme örnekleri yazılı olarak Başkanlık
tarafından belirlenir.
İş
sözleşmesinin sona ermesi
MADDE 37-
(1) Personelin;
a) Sözleşmesinin 4857 sayılı Kanun hükümleri
uyarınca Başkanlık tarafından feshedilmesi,
b) Belirli süreli iş sözleşmesinin sona ermesi,
c) Performans değerlendirmesi sonucu sözleşmesinin
yenilenmemesi veya feshedilmesi,
ç) İstek, yaş haddi, malullük nedenleriyle emekliye
ayrılması,
d) Deneme süresi içinde sözleşmesinin feshedilmesi,
e) Ölümü,
f) Kadın olması hâlinde evlendiği tarihten itibaren
bir yıl içinde kendi arzusu ile ayrılması,
g) Sözleşmesinin 4857 sayılı Kanun hükümleri uyarınca personel tarafından
feshedilmesi,
hâllerinde iş ilişkisi son bulur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Personele
İlişkin Diğer Hükümler
Disiplin
MADDE 38-
(1) Başkanlık personelinin
disiplin iş ve işlemlerinde uygulanacak usul ve esaslar iş mevzuatı
hükümlerine göre belirlenir.
Geçici
görevlendirme
MADDE 39-
(1) Personelin Başkanlık hizmet
birimlerinde çalışması esastır. Personel, gerektiğinde Başkanlığın Uludağ
Alanına ilişkin görev ve faaliyetleri kapsamında yurt içinde veya yurt
dışında geçici olarak görevlendirilebilir.
(2) İl dışına yapılan geçici görevlendirmelerde
süre belirtilmesi zorunludur. Bu süre, bir yılda üç ayı geçemez. Personelin
muvafakati halinde süre koşulu aranmaz.
Vekâlet
MADDE 40-
(1) Başkan ve grup başkanları
izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı görevlendirme veya diğer nedenlerle
görevde bulunamadıkları sürelerde söz konusu görevler vekâleten yürütülür.
(2) Başkana izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı
görevlendirme ve görevde bulunmadığı diğer hallerde Alan Planlama ve
Uygulama Grup Başkanı, Başkan görevine dönünceye kadar başkan vekili
sıfatıyla Başkanın yerine vekâlet eder.
(3) Yerine vekâlet edilen göreve başladığı anda
vekâlet işlemi kendiliğinden sona erer. Bütün vekâleten görevlendirmeler
Başkanın onayına tabidir.
Çalışma
saatleri
MADDE 41-
(1) Personelin haftalık çalışma
süresi kırk saattir. Bu süre haftanın çalışılan 5 iş gününe eşit olarak
bölünür. Ancak personelin devamlı çalışmasının zorunlu olması hâllerinde
çalışma saatleri, başlangıç ve bitim saatlerinden farklı olarak Başkanlık
tarafından düzenlenebilir.
Eğitim
MADDE 42-
(1) Personel, görevlerinin
gerektirdiği nitelik ve ihtiyaca uygun olarak, usul ve esasları Başkanlıkça
belirlenen bir program dâhilinde hizmet içi eğitime tabi tutulur. Diğer
kurumlar tarafından düzenlenen eğitimlere uygun personel
görevlendirilebilir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Düzenleme
yetkisi
MADDE 43-
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanması
sırasında doğacak tereddüt ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin
aksaklıkları gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye, ilke ve standartları
belirlemeye ve uygulama birliğini sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmaya
Başkan yetkilidir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 44-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde 4857 sayılı Kanun, 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı
Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu ve ilgili diğer mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 45-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 46-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Uludağ Alan Başkanı yürütür.
|