Kamu İhale Kurumundan:
DOĞRUDAN TEMİN
YÖNTEMİYLE YAPILACAK ALIMLARA İLİŞKİN TEBLİĞ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç ve
kapsam
MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı, 4/1/2002 tarihli ve 4734
sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki idarelerin, anılan Kanunun 22 nci
maddesine göre doğrudan temin yöntemiyle yapacakları alımlara ilişkin usul
ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Tebliğ, 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu
İhale Kanununun 53 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Tebliğin uygulanmasında, 4734 sayılı Kanunun
4 üncü maddesi ile ihale uygulama yönetmeliklerindeki tanımlar yanında;
a) Alım: 4734 sayılı Kanunun 22 nci maddesine göre
doğrudan temin yöntemiyle yapılan mal veya hizmet alımı ile yapım işini,
b) Doğrudan temin kayıt numarası: Alıma ilişkin
Elektronik Kamu Alımları Platformu (EKAP) üzerinden otomatik olarak verilen
numarayı,
c) Doğrudan temin sorumlusu: İdareler ve alımlara
katılacak gerçek veya tüzel kişiler adına alımlara ilişkin kullanıcı
oluşturma, silme, yetki verme işlemleri ile bu alımlara ilişkin EKAP’la
ilgili diğer işlemleri gerçekleştirecek kullanıcıyı,
ç) Duyuru: Alıma ilişkin EKAP üzerinden yapılan
ilanı,
d) e-fiyat teklifi: EKAP üzerinden hazırlanarak
gönderilen teklifi,
e) Kanun: 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu
İhale Kanununu,
f) Kurum: Kamu İhale Kurumunu,
g) Onay belgesi: Alım konusu işin; nev’i, niteliği,
varsa proje numarası, miktarı, gereken hallerde yaklaşık maliyeti,
kullanılabilir ödeneği ve tertibi ile avans ve fiyat farkı verilecekse
şartlarını gösteren, harcama yetkilisinin imzasını taşıyan ve ilgili
mevzuatına göre düzenlenen belgeyi,
ifade eder.
Alımlara
ilişkin uygulama esasları
MADDE 4- (1) Alımlar, e-fiyat teklifi veya fiziki ortamda
fiyat teklifi alınmak suretiyle yapılabilir ve alımlara ilişkin süreçler
kısmen veya tamamen, EKAP üzerinden elektronik ortamda yürütülebilir.
(2) Alımlar için onay belgesi düzenlenmesi, onayı
takiben harcama yetkilisince görevlendirilen kişi veya kişiler tarafından
piyasada fiyat araştırması yapılması ve buna ilişkin belgelerin dayanakları
ile birlikte onay belgesine eklenmesi zorunludur.
(3) Alımlar; ilan/duyuru yapılması, teminat
alınması, ihale komisyonu kurulması ve Kanunun 10 uncu maddesinde sayılan
yeterlik kurallarının aranması zorunluluğu bulunmaksızın, harcama
yetkilisince görevlendirilecek kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat
araştırması yapılarak gerçekleştirilebilir. Fiyat araştırması, kısmen veya
tamamen elektronik ortamda yapılabilir.
(4) İdarelerce gerekli görülmesi halinde fiyat
araştırması, ilgili ihale uygulama yönetmeliğinde düzenlenen yaklaşık
maliyetin belirlenmesine ilişkin usul ve esaslar çerçevesinde yapılabilir.
Ancak yapım işlerine ilişkin fiyat araştırmasının, 4/3/2009 tarihli ve
27159 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yapım İşleri İhaleleri
Uygulama Yönetmeliğinde belirlenen yaklaşık maliyetin hesaplanmasına
ilişkin usul ve esaslara göre yapılması zorunludur. Alımlarda fiyat farkı
hesaplanmasının öngörülmesi halinde, fiyat araştırması yapılması aşamasında
bu hususun belirtilerek fiyat tekliflerinin alınması gerekmektedir.
(5) Teslimi, sunumu veya yapımı belli bir süreyi
gerektiren alımlar ile Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (c)
bendi kapsamında yapılan alımlarda sözleşme imzalanması zorunludur.
(6) Alıma ilişkin belirli kriter ve/veya teknik
özelliklerin aranması durumunda, bunlara ilişkin bilgi ve/veya belgeler
EKAP üzerinden veya kamu kurum ve kuruluşları ile kamu kurumu niteliğindeki
meslek kuruluşlarının internet sayfası üzerinden temin veya teyit
edilebilir.
(7) Danışmanlık hizmetleri, Kanunun 22 nci
maddesinde belirtilen hallerden birinin gerçekleştiği durumlarda, bu Tebliğ
hükümlerine göre temin edilebilir.
(8) Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının
(d) bendinde belirtilen parasal limitler dahilinde yapılan alımlarda, alım
yapılacak gerçek veya tüzel kişinin Kurumun internet sayfasındaki
yasaklılar listesinde bulunup bulunmadığı kontrol edilir ve bu kişinin
listede bulunduğunun anlaşılması durumunda, söz konusu kişiden alım yapılmaz.
Aynı maddenin diğer bentleri kapsamında yapılan alımlarda ise alım
yapılacak gerçek veya tüzel kişiye ilişkin yasaklılık teyidi yapılmaz.
(9) Alım sonucuna ilişkin bilgilerin, en geç alımın
yapıldığı ayı takip eden ayın onuncu gününe kadar Kuruma bildirilmesi
zorunludur.
(10) Bedel içeren bir sözleşme kapsamında
gerçekleştirilen alımlarda, ihale uygulama yönetmeliklerinin ilgili
maddeleri çerçevesinde iş deneyim belgesi düzenlenebilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Alım Süreci
Doğrudan
temin kaydının yapılması
MADDE 5- (1) Alımlar, idareler tarafından EKAP’a
kaydedilerek doğrudan temin kayıt numarası oluşturulur.
(2) e-fiyat teklifi alınmak suretiyle yapılacak
alımlarda, alım konusuna ve/veya alıma teklif verecek gerçek veya tüzel
kişilere ilişkin belirli kriter ve/veya teknik özelliklerin aranması
durumunda, bu kriter ve/veya teknik özelliklerin yer aldığı şartname ve
benzeri belgeler ile sözleşme imzalanacak alımlarda bunlara ilaveten
sözleşme tasarısının da kayıt işlemi esnasında EKAP’a yüklenmesi gerekir.
Duyuru ve
davet
MADDE 6- (1) Alımlar, Kurum tarafından belirlenen formata
uygun olarak EKAP’ta duyurulabilir. Bu durumda, duyuru tarihi ve saati ile
teklif verilebilecek son tarih ve saat arasında en az yirmi dört saatlik
bir zaman aralığı bulunması gerekir.
(2) Kurum tarafından belirlenen formata uygun
olmayan duyurular yayımlanmaz.
(3) Duyuru yapılmış olması, idareye alım yapma
yükümlülüğü getirmez.
(4) Alımlarda duyuru yapılıp yapılmadığına
bakılmaksızın gerçek veya tüzel kişilere teklif vermeleri için davet
yapılabilir. Davetin elektronik posta yoluyla, telefonla, faksla veya diğer
iletişim yöntemleriyle ya da EKAP’a kayıtlı gerçek veya tüzel kişilere EKAP
üzerinden yapılması mümkündür.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Elektronik
Ortamda Yapılan Alımlar
Alımlara
e-fiyat teklifi verecek gerçek veya tüzel kişilerin EKAP’a kaydı
MADDE 7- (1) Alımlara e-fiyat teklifi verecek gerçek veya
tüzel kişilerin EKAP’a kayıtlı olması zorunludur. EKAP kaydı bulunmayan
kişilerin bu madde kapsamında EKAP’a kayıt olmaları, alımlara e-fiyat
teklifi verebilmeleri için yeterlidir. 25/2/2011 tarihli ve 27857 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 7 nci
maddesi uyarınca EKAP’a kayıt olan gerçek veya tüzel kişilerin, bu madde
kapsamında yeni bir kayıt işlemi yapması gerekmez.
(2) Bu madde kapsamında yapılacak kayıt işlemi, kayıt
olacak gerçek veya tüzel kişi veya bunların yetkili temsilcilerinin beyanı
esas alınarak, Kurum tarafından belirlenen doğrulama yöntemleri kullanılmak
suretiyle gerçekleştirilir.
(3) Kayıt işlemi sonrasında EKAP üzerinde bir
kullanıcı adı ve şifresi oluşturulur.
(4) Bu madde kapsamında EKAP’a kayıt olunması,
Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 7 nci maddesi uyarınca yapılan
kayıt işlemi yerine geçmez.
e-fiyat
teklifinin verilmesi ve alımın sonuçlandırılması
MADDE 8- (1) e-fiyat teklifi, kullanıcı adı ve şifresiyle
EKAP’a giriş yapıldıktan sonra hazırlanır ve son teklif verme tarih ve
saatine kadar, e-imza veya Kurum tarafından belirlenen diğer doğrulama
yöntemleri kullanılarak EKAP üzerinden gönderilir.
(2) e-fiyat teklifi kapsamında yalnızca teklif
edilen fiyat gönderilir.
(3) Geçici teminat mektubu istenen alımlarda,
Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin 21 inci maddesinin ikinci
fıkrasına uygun olarak düzenlenen mektupların verilmesi mümkündür.
(4) e-fiyat teklifinin son teklif verme tarih ve
saatine kadar EKAP üzerinden geri çekilerek yeniden e-fiyat teklifi
verilmesi mümkündür.
(5) e-fiyat teklifleri, EKAP’ta şifrelenmiş olarak
saklanır ve son teklif verme tarih ve saatinden sonra, idarenin doğrudan
temin sorumlusu veya yetkilendirdiği kişiler tarafından EKAP üzerinde
açılır.
(6) Son teklif verme tarih ve saatine kadar EKAP
üzerinden gönderilmeyen teklifler değerlendirmeye alınmaz.
(7) Duyuruda belirtilmesi kaydıyla, teklif edilen
ilk fiyatlar üzerinden eksiltme yapılabilir.
(8) Alıma ilişkin belirli kriter ve/veya teknik
özelliklerin aranması durumunda, bunlara ilişkin bilgi ve/veya belgelerin
sunulması için idare tarafından teklif verenlere makul bir süre verilir.
İdare bu bilgi ve/veya belgeleri en uygun teklif sahibinden başlamak
suretiyle teklif sıralamasına göre ayrı ayrı veya tüm teklif sahiplerinden
aynı anda isteyebilir. Verilen sürede belgelerini sunmayan veya sunduğu
belgeler ile istenen şartları sağlamayanların teklifleri değerlendirmeye
alınmaz.
(9) Sözleşme imzalanacak alımlarda, sözleşmeye
davet EKAP üzerinden yapılır.
(10) Alım sonucu, teklif veren gerçek veya tüzel kişilere
EKAP üzerinden bildirilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Fiziki Ortamda
Yapılan Alımlar
Tekliflerin
istenmesi
MADDE 9- (1) Tekliflerin fiziki ortamda verileceği alımlarda
6 ncı maddeye göre duyuru veya davet yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın,
gerçek veya tüzel kişilerden doğrudan teklif de istenebilir.
(2) Alıma ilişkin belirli kriter ve/veya teknik
özelliklerin aranması durumunda, teklif istenirken bu kriter ve/veya teknik
özellikler de belirtilir.
Tekliflerin
verilmesi, değerlendirilmesi ve alımın sonuçlandırılması
MADDE 10-
(1) Tekliflerin elden, posta veya
elektronik posta yoluyla ya da faks ile verilmesi mümkündür.
(2) Teklif kapsamında, istenmişse alıma ilişkin
kriter ve/veya teknik özellikleri tevsik eden bilgi ve/veya belgelerin de
sunulması gerekir.
(3) Alım sonucunun teklif verenlere bildirilmesi
zorunlu değildir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Doğrudan Temin
Yöntemiyle Alım Yapılabilecek Haller
İhtiyacın
gerçek veya tüzel tek kişiden temini
MADDE 11-
(1) İhtiyacın sadece gerçek veya
tüzel tek kişi tarafından karşılanabileceğinin tespit edilmesi halinde,
Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında alım
yapılabilir. Alım yapılmadan önce, alımın gerçek veya tüzel tek kişiden
yapılma sebepleri ayrıntılı, net ve objektif bir biçimde ortaya konularak,
anılan bentte belirtilen hükümlerin uygulanabilir olmasını sağlayan
sebepler ayrıntılı şekilde belirtilir ve bu sebeplere ilişkin belgeler onay
belgesine eklenir. Ayrıca, mal alımları için ihtiyacın niteliği, ihtiyaç
konusu malın ayrıntılı teknik özellikleri ve ne amaçla kullanılacağı, bu
amacı en az aynı verimlilik, etkinlik ve fonksiyonellikle karşılayabilecek
diğer ürün/model/marka vb. bulunup bulunmadığı ile bulunmuyorsa sebepleri,
ihtiyaç konusu malı satan başka firmaların olup olmadığı gibi hususlar
tespit edilir ve bunlara ilişkin belgeler de onay belgesine eklenir.
(2) Bir taahhüt kapsamında, taahhüt konusu sözleşme
veya şartnamede yer alan hükümler nedeniyle belli bir marka veya modelli
malın alınmasının zorunlu olduğu hallerde de Kanunun 22 nci maddesinin
birinci fıkrasının (a) bendi uygulanabilir.
İhtiyacın
özel bir hakka sahip gerçek veya tüzel tek kişiden temini
MADDE 12-
(1) Sadece gerçek veya tüzel tek
kişinin ihtiyaç ile ilgili bilimsel, teknik, fikri veya sanatsal ve benzeri
sebeplerle özel bir hakka sahip olması halinde, Kanunun 22 nci maddesinin
birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında alım yapılabilir. Bu nedenle, ihale
konusu mal veya hizmet, bilimsel, teknik, fikri veya sanatsal ve benzeri
sebeplerle ve özel hakların korunması nedeniyle sadece belirli bir mal
tedarikçisi veya hizmet sunucusu tarafından sağlanabiliyorsa, anılan madde
hükmüne göre ihtiyaçlar doğrudan temin yoluyla karşılanabilir.
(2) Diğer usullerle temini mümkün olmayan bilimsel
yayın, fikir ve sanat eseri, belirli bir akademik kişiden eğitim ve benzeri
mal veya hizmetler Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi
kapsamında temin edilebilir.
(3) Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının
(b) bendi kapsamında alım yapılmadan önce, bu Tebliğin 11 inci maddesinin
birinci fıkrasında belirtilen işlem ve tespitlerin yapılması zorunludur.
Mal ve
hizmetlerin ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden temini
MADDE 13-
(1) Mevcut mal, ekipman, teknoloji
veya hizmetlerle uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan
mal ve hizmetler, ilk alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden asıl
sözleşmeye dayalı olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek
sözleşmelerle, Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi kapsamında
temin edilebilir. Anılan bent kapsamında alım yapabilmek için idarelerin
teknik birimlerince, mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle uyumun
ve standardizasyonun sağlanmasının zorunlu olduğu tespit edilir. Bu
tespitin yapılmasında ilgili kurum ve kuruluşlardan teknik yardım
alınabilir.
(2) Bu madde kapsamında yapılacak alımlarda,
ihtiyacın, asıl sözleşmeye bağlanan mal ve hizmet alımıyla ilgili olarak
önceden öngörülmemekle birlikte asıl ihtiyacın gereği olarak ortaya
çıkmasına ve tamamlayıcı nitelikte olmasına dikkat edilmesi gerekmektedir.
(3) Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının
(c) bendi kapsamında temin edilecek mal ve hizmet alımları arasında kabul
edilebilir doğal bir bağlantı bulunmalıdır.
(4) Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının
(c) bendi kapsamında alım yapılmadan önce, bu Tebliğin 11 inci maddesinin
birinci fıkrasında belirtilen işlem ve tespitlerin yapılması zorunludur.
Parasal
limitler kapsamında yapılacak alımlar ile temsil ağırlama faaliyetleri
kapsamında yapılacak alımlar
MADDE 14-
(1) Kurum tarafından her yıl
güncellenen parasal limitleri aşmayan mal ve hizmet alımları ve yapım
işleri ile temsil ağırlama faaliyetleri için yapılacak konaklama, seyahat
ve iaşeye ilişkin mal ve hizmet alımları Kanunun 22 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendi kapsamında yapılabilir.
(2) İşin niteliğine göre idareler yapacakları
günlük ve küçük ölçekli alımlar için genel bir onay belgesi düzenleyebilecekleri
gibi her bir alım için ayrı onay belgesi de düzenleyebilirler. İlgili
mevzuatı çerçevesinde düzenlenmesi gerekli olan harcama belgeleri onay
belgesine eklenir.
(3) Parasal limitler dâhilinde yapılacak alımlarda,
piyasada yapılan fiyat araştırması sonucunda bu limitlerin aşılacağının
tespit edilmesi halinde, ihtiyacın Kanunun ilgili hükümlerine göre ihale
yoluyla temin edilmesi gerekir.
(4) Kanunun 18 inci maddesinde öngörülen ihale
usulleriyle temin edilmesi gereken ihtiyaçlar, parasal limitlerin altında
kalacak şekilde adet, kısım veya gruplara bölünmek suretiyle temin
edilemez.
(5) Alım yapacak idarenin tabi olduğu parasal
limit, idarenin büyükşehir belediyesi mücavir alan sınırları içerisinde
bulunup bulunmadığına göre belirlenir. Ancak, büyükşehir belediyesi mücavir
alan sınırları içerisindeki bir idarenin, büyükşehir belediyesi mücavir
alan sınırları dışında olan başka bir idare adına alım yapması durumunda, adına
alım yapılan idareler için belirlenen parasal limit uygulanır.
(6) İdarelerce işletilen eğitim ve dinlenme tesisi,
ordu evi, askeri gazino, misafirhane, çocuk bakımevi, kreş, spor tesisi,
kantin ve benzeri sosyal tesisler tarafından, bu tesislerden yararlananların
tercihine göre satılmak üzere Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının
(d) bendi kapsamında yapılacak mamul mal alımlarında, marka belirtilmeden
yararlananların tercihinin karşılanamayacağı hallerde, marka belirtilmek
suretiyle alım yapılabilir.
Taşınmaz
alımı veya kiralanması
MADDE 15-
(1) İdarelerin ihtiyacına uygun
taşınmaz alımı veya kiralanması Kanunun 22 nci maddesinin birinci
fıkrasının (e) bendi kapsamında yapılabilir. Taşınmaz alımı veya
kiralanmasında; alım veya kiralamaya ihtiyaç duyulmasına ilişkin
gerekçelerin belirtilmesi, alınması veya kiralanması düşünülen taşınmazın
yeri ve sahip olması gereken özelliklerin belirlenmesi, alım veya
kiralamaya ilişkin rayiçlerin tespit edilmesi, bu konudaki bilgilerin alıma
veya kiralamaya ilişkin onay belgesine eklenmesi, ayrıca tabi olunan
mevzuatın öngördüğü diğer zorunlulukların da yerine getirilmesi gerekir.
(2) Genel yönetim kapsamındaki idarelerin taşınmaz
kiralamalarına ilişkin olarak; daha önce kiralanmış bulunan taşınmazların
kira artış oranları, artış yapılacak zamanda yürürlükte bulunan mevzuat
hükümlerine göre yapılır. Kanun kapsamındaki diğer idarelerin kira
bedelleri ise sözleşmelerinde belirtilen oranlarda artırılabilir.
(3) Kira bedelinde artış yapılmasının öngörülmesi
halinde sözleşmelere; artış oranının, genel yönetim kapsamındaki idareler
için artış oranının ilgili mevzuat hükümleri, diğer idareler için ise genel
uygulamalar dikkate alınmak suretiyle belirleneceği yönünde hüküm konulması
zorunludur.
İlaç,
tıbbi sarf malzemeleri ile test ve tetkik sarf malzemesi alımları
MADDE 16-
(1) Özelliğinden ve belli süre
içinde kullanılma zorunluluğundan dolayı stoklanması ekonomik olmayan veya
acil durumlarda kullanılacak olan ilaç, aşı, serum, anti-serum, kan ve kan
ürünleri ile ortez, protez gibi uygulama esnasında hastaya göre belirlenebilen
ve hastaya özgü tıbbî sarf malzemeleri, test ve tetkik sarf malzemesi
alımları, Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi kapsamında
yapılabilir.
Milletlerarası
tahkim davaları için alınacak hizmetler
MADDE 17-
(1) Milletlerarası tahkim yoluyla
çözülmesi öngörülen uyuşmazlıklarla ilgili davalarda, Kanun kapsamındaki
idareleri temsil etmek ve savunmak üzere Türk veya yabancı uyruklu
avukatlardan ya da avukatlık ortaklıklarından yapılacak hizmet alımları,
Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında temin
edilebilir.
(2) Bu kapsamda yapılacak hizmet alımları
milletlerarası tahkim yoluyla çözülecek anlaşmazlıklara münhasır olup
anlaşmazlıkların milletlerarası tahkim dışındaki çözümü yollarında ihtiyaçlar,
Kanunun genel hükümlerine göre temin edilir.
Doğrudan
temin yöntemiyle alım yapılabilecek diğer haller
MADDE 18-
(1) Aşağıda belirtilen alımlar bu
Tebliğ kapsamında yapılabilir:
a) Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (h)
bendi kapsamında, avukatlardan hizmet alımları ile fikri ve sınai mülkiyet
haklarının ulusal ve uluslararası kuruluşlar nezdinde tescilini sağlamak
için gerçekleştirilen hizmet alımları.
b) Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (ı)
bendi kapsamında, sadece Türkiye İş Kurumunun, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı,
İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların
Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 617 nci maddesinin
birinci fıkrasının (b) ve (c) bentlerinde sayılan görevlerine ilişkin
hizmet alımları ile 25/8/1999 tarihli ve 4447 sayılı İşsizlik Sigortası
Kanununun 48 inci maddesinin yedinci fıkrasında sayılan görevlerine ilişkin
hizmet alımları.
c) Kanunun 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (i)
bendi kapsamında, sadece Cumhurbaşkanının halk tarafından seçilmesi,
Anayasa değişikliklerine ilişkin kanunların halkoyuna sunulması,
milletvekili genel ve ara seçimleri, mahalli idareler ile mahalle
muhtarlıkları ve ihtiyar heyetleri genel ve ara seçimi dönemlerinde Yüksek
Seçim Kurulunun ihtiyacı için yapılacak filigranlı oy pusulası kâğıdı ile
filigranlı oy zarfı kâğıdı alımı, oy pusulası basımı, oy zarfı yapımı hizmetleri
ile bu seçimlere yönelik her türlü seçim malzemelerinin alımı ile yurt dışı
seçim harcamaları, il seçim kurulu başkanlıkları tarafından yapılacak oy
pusulası basım hizmeti alımları.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Alımlarda
yasaklama kararı
MADDE 19-
(1) Alımlarda, Kanunun 58 inci
maddesi ile 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri
Kanununun 26 ncı maddesi uygulanmaz. Ancak bu durum, 26/9/2004 tarihli ve
5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlar
için ceza sorumluluğuna ilişkin hükümlerin uygulanmasına engel teşkil
etmez.
Diğer
hususlar
MADDE 20-
(1) Alımlar, bu Tebliğin yürürlüğe
girdiği tarihten önce idarelerin kurduğu ve işlettiği elektronik
platformlar üzerinden de yapılabilir.
(2) Kanunla ya da diğer kanunlarla Kanundan istisna
olarak doğrudan temin yöntemiyle yapılan alımlar, bu Tebliğ hükümleri
çerçevesinde EKAP üzerinden e-fiyat teklifi alınmak suretiyle
gerçekleştirilebilir.
(3) Birinci ve ikinci fıkra kapsamında yapılan
alımlar EKAP üzerinden duyurulabilir.
(4) Bu madde kapsamında yapılan alımlar için EKAP
üzerinden doğrudan temin kayıt numarasının alınması ve 4 üncü maddenin
dokuzuncu fıkrası çerçevesinde Kuruma sonuç bildiriminin yapılması
zorunludur.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 21-
(1) Bu Tebliğde hüküm bulunmayan
hallerde; Kanun, ilgisine göre 31/12/2005 tarihli ve 26040 üçüncü mükerrer
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri
Yönetmeliği, 15/8/2007 tarihli ve 26614 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliği veya 27/6/2007 tarihli ve
26565 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumları Harcama
Belgeleri Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) EKAP üzerinden yapılacak işlemlere ilişkin bu
Tebliğde hüküm bulunmayan hallerde Elektronik İhale Uygulama Yönetmeliğinin
ilgili hükümleri uygun düştüğü ölçüde uygulanır.
Yürürlük
MADDE 22-
(1) Bu Tebliğ 1/2/2024 tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 23-
(1) Bu Tebliğ hükümlerini Kamu
İhale Kurumu Başkanı yürütür.
|