Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığından:
ENGELLİ
BİREYLERE KİMLİK KARTI VERİLMESİNE VE ULUSAL
ENGELLİ VERİ SİSTEMİ OLUŞTURULMASINA
DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç ve
kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, engellilere tanınan hak
ve hizmetlerden yararlanmada kullanılmak üzere engelli bireylere kimlik
kartı verilmesine ve Ulusal Engelli Veri Sistemi oluşturulmasına ilişkin
usul ve esasları düzenlemektir.
(2) Bu Yönetmelik, erişkinler için sağlık kurulu
raporuna göre engel oranı en az %40 olan bireylere veya çocuklar için özel
gereksinim raporuna (ÇÖZ-GER) göre en az bu orana denk özel gereksinim
düzeyine sahip çocuklara engelli kimlik kartı verilmesini, Ulusal Engelli
Veri Sistemi oluşturulmasını ve Ulusal Engelli Veri Sistemine işlenecek ve
aktarılacak verilere ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı
Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 65 inci maddesi, 71 inci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi ile 76 ncı maddesinin birinci
fıkrasının (ç) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) ABS: Bakanlıkça oluşturulan Aile Bilgi
Sistemini,
b) Bakan: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanını,
c) Bakanlık: Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığını,
ç) Genel Müdürlük: Engelli ve Yaşlı Hizmetleri
Genel Müdürlüğünü,
d) İl Müdürlüğü: Aile ve Sosyal Hizmetler il
müdürlüğünü,
e) İl Müdürü: Aile ve Sosyal Hizmetler il müdürünü,
f) Kimlik kartı: Mevzuatta münhasıran engellilere
sağlanan hak ve sunulan hizmetlerden yararlanmada kullanılmak üzere
Bakanlıkça verilen kimlik kartını,
g) Kimlik Kartı Modülü: ABS üzerinde yer alan
Engelli Kimlik Kartı Modülünü,
ğ) Kişisel veri: 24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı
Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 3 üncü maddesinin birinci fıkrasının
(d) bendinde tanımlanan verileri,
h) MERNİS: İçişleri Bakanlığınca oluşturulan
Merkezi Nüfus İdaresi Sistemini,
ı) Özel nitelikli kişisel veri: 6698 sayılı Kanunun
6 ncı maddesinin birinci fıkrasında sayılan kişisel verileri,
i) Rapor: 20/2/2019 tarihli ve 30692 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Çocuklar İçin Özel Gereksinim Değerlendirmesi Hakkında
Yönetmelik kapsamında alınan çocuklar için özel gereksinim raporu (ÇÖZ-GER)
ya da 20/2/2019 tarihli ve 30692 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Erişkinler İçin Engellilik Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik kapsamında
alınan erişkinler için sağlık kurulu raporu (ESKR) ile bu yönetmeliklere
göre geçerli kabul edilen aynı nitelikteki diğer sağlık kurulu raporlarını,
j) Sosyal hizmet merkezi: Aile ve Sosyal Hizmetler
Bakanlığına bağlı sosyal hizmet merkezlerini,
k) Ulusal Engelli Veri Sistemi: Kimlik kartı
işlemleri esnasında elde edilen kişisel veriler ile Bakanlığın görev alanı
kapsamında ilgili mevzuatına göre engelli bireylere ilişkin diğer kurum ve
kuruluşlardan aktardığı kişisel verilerin işlendiği veri tabanını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kimlik Kartı
Verilmesine İlişkin Usul ve Esaslar
Kimlik
kartının niteliği
MADDE 4- (1) Bakanlıkça bu Yönetmelik hükümleri kapsamında
verilen kimlik kartına sahip Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mevzuatta
münhasıran engelli bireylere sağlanan hak ve sunulan hizmetlerden
yararlanır. Engel durumunu belirtir bu kimlik kartı, Türkiye Cumhuriyeti
Kimlik Kartı yerine geçmez.
(2) 29/5/2009 tarihli ve 5901 sayılı Türk
Vatandaşlığı Kanununun 28 inci maddesi kapsamında mavi kart verilenler için
de kimlik kartı düzenlenebilir.
(3) Ülkemizce ya da Lahey Devletler Özel Hukuk
Konferansına üye ve 5/10/1961 tarihli Yabancı Resmî Belgelerin Tasdiki
Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesine taraf devlet makamlarına ya da
makamlarınca verilecek engelli kimlik kartları, ilgili kişilerce apostil
işlemi yaptırılması ve karşılıklılık esası gözetilmesi şartıyla ülkemizde
geçerli kabul edilebilir. Ülkemiz makamlarınca yapılacak apostil
işlemlerinde, 8/6/2011 tarihli ve 27958 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinde
belirlenen usul ve esaslara göre işlem yapılır.
(4) Kimlik kartı alıp almamak isteğe bağlıdır.
Kimlik
kartının şekli ve basımı
MADDE 5- (1) Kimlik kartında; adına kimlik kartı
düzenlenecek bireyin T.C. Kimlik Numarası, adı, soyadı, doğum tarihi,
kimlik kartının geçerlilik süresi, refakat hakkının olup olmadığına ilişkin
bilgi, kimlik kartının seri numarası ve 15 yaşını dolduranlar için fotoğraf
bulunması zorunludur.
(2) Zorunlu unsurlar dışında kimlik kartı üzerinde
yer alacak başkaca bilgiler, yapılacak eklemeler ve değişiklikler
Bakanlıkça belirlenir.
(3) Kimlik kartının kapsamı, şekli, ebadı;
yürürlük, değiştirme ve geçerlilik süresi; taklit, tahrif ve sahtecilikten
korumak maksadıyla kimlik kartı üzerine konulacak güvenlik unsurları;
basım, teslimat ve kullanım aşamasında uygulanacak sistem ve teknoloji;
kimlik kartının kaybı ve yenilenmesi halinde yapılacak işlemler Bakanlık
tarafından belirlenir.
Başvuru,
kimlik ve engellilik bilgileri
MADDE 6- (1) Kimlik kartı almak için başvurular; il
müdürlükleri, sosyal hizmet merkezleri ya da e-Devlet aracılığıyla yapılır.
(2) Kimlik kartı almak için il müdürlükleri ya da
sosyal hizmet merkezlerine başvuru yapılması halinde;
a) Bireyin T.C. Kimlik Kartı ibraz edilir.
b) Bireyin rapor bilgileri, Sağlık Bakanlığı web
servis aracılığı ile doğrulanır.
c) Bireye, Bakanlığın internet sitesinde örnekleri
yer alan kimlik kartı başvuru formu doldurtularak kişisel verilere ilişkin
aydınlatma metni ile aktarılacak kişisel verilerin bilgisinin bulunduğu
açık rıza formu sunulur.
(3) İl müdürlükleri ya da sosyal hizmet
merkezlerinden yapılan başvurularda, Çocuklar İçin Özel Gereksinim
Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik ile Erişkinler İçin Engellilik
Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce alınmış ve
Sağlık Bakanlığı web servisi aracılığıyla doğrulanamayan raporların aslı
veya onaylı örneği ile kimlik kartı işlemleri yapılabilir. Ancak esaslı
unsurlarına ilişkin ibarelerden en az biri okunmayacak veya anlaşılamayacak
düzeyde silinen, yıpranan veya tahrip edilen ve ayrıca web servis üzerinden
de doğrulanamamış olan raporlar ile işlem tesis edilemez. Bireyin, farklı
tarihlerde alınmış birden fazla raporu bulunması halinde son tarihli raporu
esas alınır.
(4) İl müdürlükleri ya da sosyal hizmet
merkezlerinden yapılan başvuru işlemlerinde, adına kimlik kartı düzenlenecek
bireyin küçük veya kısıtlı olması halinde kanuni temsilcisi, kendi T.C.
Kimlik Kartını ibraz ederek işlemleri yapmaya yetkilidir. Bakım ve rehabilitasyon
merkezlerinde veya huzurevlerinde kalan bireylerin başvuruları, T.C. Kimlik
Kartını ibraz etmek ve adına başvuruda bulunulan birey vesayet altındaysa
vesayet organlarına tevdi edilen görevler saklı kalmak şartıyla kurum
personeli aracılığı ile yapılabilir.
(5) Rapor bilgileri Sağlık Bakanlığı e-Rapor
sisteminde, kimlik bilgileri İçişleri Bakanlığı MERNİS’te işlenmiş olan her
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı e-Devlet üzerinden kimlik kartı başvurusunda
bulunabilir.
(6) e-Devlet üzerinden yapılacak başvurularda da
ikinci fıkranın (c) bendinde yer alan aydınlatma metni ve açık rıza formu
sunulur.
(7) e-Devlet üzerinden yapılan başvurular, Bakanlık
tarafından uygun görülen uygulama üzerinden il müdürlüklerine veya bireyin
başvuru esnasında belirttiği adrese en yakın sosyal hizmet merkezine
yönlendirilir. e-Devlet üzerinden ulaşan başvurular, ön değerlendirmeye
tabi tutulur. Değerlendirme sonucunda bilgi ve belgeleri tam ve eksiksiz
olarak web servisler üzerinden sağlanabilen başvurular işleme alınarak Kimlik
Kartları düzenlenir. İşlem yapılamayan başvurular hakkında, başvuru
sahibine işlem yapılamama gerekçesi bildirilir.
(8) Bireyin, kimlik kartı düzenlenmesine ilişkin
işlemlerde kullanılan belgeleri ile diğer gerekli formlar ilgili dosyasında
il müdürlükleri veya sosyal hizmet merkezlerince saklanır. e-Devlet
üzerinden yapılan başvurularda ilgili belgeler başvurunun yönlendirildiği
merci tarafından saklanır.
Kimlik
kartının düzenlenmesi
MADDE 7- (1) Kimlik kartı; raporda yer alan bilgiler ile
bireyin kimlik bilgileri esas alınarak il müdürlükleri veya sosyal hizmet
merkezlerince düzenlenir.
(2) Kimlik kartı, il müdürü veya il müdürü
tarafından yetkilendirilen il müdür yardımcısı veya sosyal hizmet merkezi
müdürü tarafından onaylanır. Kartta yazılı bilgilerin doğruluğundan
onaylayan sorumludur.
(3) Onay işlemleri elektronik imza ile de
yapılabilir.
Kimlik
kartının teslimi
MADDE 8- (1) Kimlik kartının teslimi sırasında, kartın
teslim edildiğine dair teslim belgesi düzenlenir. Kimlik kartı, il
müdürlükleri veya sosyal hizmet merkezlerince kişinin kendisine; kişinin
küçük veya kısıtlı olması halinde ise kanuni temsilcisine Bakanlığın internet
sitesinde örneği yer alan engelli kimlik kartı teslim formu imzalatılarak
teslim edilir. Kimlik kartı; kişinin kendisinin veya küçük ya da kısıtlı
olması halinde kanuni temsilcisinin talebiyle kişinin her dereceden alt ve
üst soyu ile üçüncü dereceye kadar (üçüncü derece dahil) kan ya da kayın
hısımları veya eşine de teslim belgesi imzalatılmak suretiyle teslim
edilebilir.
(2) Kimlik kartı, bireyin yurt içinde başvuru
esnasında belirteceği bir adrese veya yerleşim yeri adresine iadeli
taahhütlü posta ile de gönderilebilir.
(3) Kimlik kartının posta ile gönderilmesi halinde,
kimlik teslim belgesinin ilgili bölümünde iadeli taahhütlü posta ile
gönderildiğine ilişkin bilgiye yer verilir. İadeli taahhütlü postanın
teslim edildiğine dair belge, kimlik kartını teslim alan kişi tarafından
doldurulup imzalandıktan sonra ilgili dosyada saklanır.
(4) Verilen kimlik kartlarının seri numaraları ve
diğer bilgileri il müdürlükleri ve sosyal hizmet merkezleri tarafından
Bakanlıkça Kimlik Kartı Modülüne işlenir ve saklanır.
Kimlik
kartının yeniden düzenlenmesi
MADDE 9- (1) Kimlik Kartları; kimlik kartı düzenlenmesine
esas alınan bilgilerin değişmesi veya herhangi bir nedenle geçersiz hale
gelmesi durumunda ilgili belgeler ile il müdürlüğüne, sosyal hizmet
merkezlerine ya da e-Devlet üzerinden başvuru yapılarak yeniden düzenlenir.
İçeriğindeki bilgilerin değişmesi veya herhangi bir nedenle geçersiz hale
gelmesi sebebiyle değişimi talep edilen eski kimlik kartı, imha edilmek
üzere yenisi teslim edilmeden önce il müdürlüğüne veya sosyal hizmet
merkezine verilir.
(2) Kimlik kartının çalınması, kaybedilmesi veya
herhangi bir nedenle il müdürlüğüne teslim edilememesi durumunda izlenecek
usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.
Kimlik
kartının iade edilmesi
MADDE 10-
(1) Birden fazla kimlik kartına
sahip olunması durumunda en son düzenlenen hariç olmak üzere sahibinin
elinde bulunan Kimlik Kartları, hakkında gaiplik kararı bulunan ya da ölen
kişilere ait kimlik kartları, özel gereksinim düzeyi veya engel oranı
belirlenen asgari düzeyin altına düşen kişilere ait Kimlik Kartları veya
başkaca herhangi bir nedenle geçersiz hale gelen kimlik kartları il
müdürlüklerine ya da sosyal hizmet merkezlerine iade edilir. Bu suretle
geçersiz hale gelen Kimlik Kartlarının iade edilmemesinden ve usulsüz
kullanılmasından doğacak sorumluluk kullananlara aittir.
Kimlik
kartının imha edilmesi
MADDE 11-
(1) Basıldığı tarihten itibaren
altı ay içerisinde teslim alınmayan, mükerrer olduğu tespit edilen, geri
alınan, ölen veya başka nedenlerle kurum veya şahıslar tarafından iade
edilen, bulunarak il müdürlüğüne teslim edilen ve sahibine ulaşılamayan,
basımı veya kaplanması aşamalarında meydana gelen hatalı baskı veya kaplama
nedeniyle kullanılamaz duruma gelen Kimlik Kartları imha edilir.
(2) İmha işleminin gerçekleştirilmesi için imha
tutanağı düzenlenir. Kimlik Kartlarının seri numaraları düzenlenen imha tutanağına
geçirilir. İmha tutanağı, il müdürünce görevlendirilen ve 3 personelden
oluşan imha komisyonu tarafından imzalanır.
(3) Kimlik Kartları, en çok bir ay içerisinde imha
edilir. İmha işleminin, imha tutanağının imzalandığı gün yapılması
zorunludur. Düzenlenen kimlik kartının kişiye hiç teslim edilememiş olması
durumunda bir aylık süre, birinci fıkrada belirlenen altı aylık sürenin
bitiminden itibaren işlemeye başlar.
(4) İmha edilecek Kimlik Kartları hakkında, engelli
Kimlik Kartı Modülüne ilgili kimlik kartının imha edildiğine dair şerh
düşülür.
Kimlik
kartında tahrifat ve sahtecilik
MADDE 12-
(1) Üzerinde tahrifat, silinti ve
kazıntı olan kartlar kullanılamaz.
(2) Başkasına ait kimlik kartını kullananlar;
gerçeğe aykırı kart düzenleyenler veya bu tür kartları bilerek kullananlar;
iade etmesi gerektiği halde kimlik kartını kullanmaya devam edenler, kart
üzerinde gerçek durumu gizlemek maksadıyla kasten tahrifat, silinti,
kazıntı yapanlar ile bu kartları kullananlar, genel hükümlere göre cezai
soruşturma yapılmak üzere yetkili mercilere bildirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ulusal Engelli
Veri Sistemi
Ulusal
Engelli Veri Sisteminin oluşturulması
MADDE 13-
(1) Bakanlık, Ulusal Engelli Veri
Sisteminin oluşturulması için gerekli servisleri hazırlar.
(2) Engelli kimlik kartı başvuruları esnasında elde
edilen kişisel verilerin sisteme işlenmesine ilişkin iş ve işlemler, kimlik
kartı verilmesine ilişkin işlemleri yapanlarca yürütülür. Ulusal Engelli
Veri Sisteminin oluşturulmasına yönelik teknik çalışmalar Bakanlık Bilgi
Teknolojileri Genel Müdürlüğünce yürütülür.
(3) Kişisel verilerin, Ulusal Engelli Veri
Sistemine kaydedilmesi ve bu verilerin işlenmesine ilişkin usul ve esaslar
6698 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat çerçevesinde Bakanlıkça yürütülür.
(4) Engellilere yönelik hizmet sunan kurum ya da
kuruluşlarca elde edilen kişisel veriler ve özel nitelikli kişisel veriler
de, 6698 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde veri sistemine aktarılabilir.
(5) Veri sistemine aktarılan bilgilerin
doğruluğundan ve güncelliğinden, veriyi aktaran taraf sorumludur. Veri
sorumlusu olarak Bakanlık engellilere yönelik hizmet sunan diğer kişi,
kurum ya da kuruluşlar tarafından kendisine aktarılan kişisel verilerin
doğru ve güncel olması için gerekli tedbirleri alır.
(6) Ulusal Engelli Veri Sisteminde saklanan kişisel
veriler mevzuatta öngörülen sürenin sona ermesi ya da işlenme amacının
gerektirdiği sebeplerin ortadan kalkması durumunda 6698 sayılı Kanun ile
diğer kanunlar ve ilgili mevzuata uygun olarak imha edilir.
Veri
güvenliği, veri işleme ve aktarılmasına ilişkin usul ve esaslar
MADDE 14-
(1) Veri sisteminde yer alan
kişisel verilerin gizliliği esastır. Veri sisteminde yer alan kişisel verilerin
hukuka aykırı olarak işlenmesini ve verilere erişilmesini önlemek ile
kişisel verilerin muhafazasının sağlanması amacıyla uygun güvenlik düzeyini
temin etmeye yönelik gerekli her türlü teknik ve idari tedbirler Bakanlık
tarafından alınır. Söz konusu tedbirlerin alınması hususunda Bilgi
Teknolojileri Genel Müdürlüğü yetkilidir.
(2) Kişisel veriler üzerinde gerçekleştirilecek
işleme, aktarma, yok etme, silme, anonim hale getirme gibi işlemlerin
tamamı, 6698 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
(3) Bakanlık ile sürekli veya tek seferlik bilgi
paylaşımları ya da web servis taleplerinde veri aktarımının gerçekleştirilmesi
için protokol imzalanması zorunludur. Soruşturma, kovuşturma, yargılama
veya infaz işlemlerine ilişkin yargı makamları veya infaz mercileri
tarafından talep edilen kişisel verilerin paylaşımı ve anonim hale getirilmiş
verilere yönelik gelen veri taleplerinin karşılanması için protokol
imzalanması gerekmez.
(4) Bakanlıkça aktarılan kişisel verilerin gizlilik
ve güvenliğinin sağlanmasında her türlü sorumluluk, süre ile sınırlı
olmaksızın veri aktarımı talebinde bulunana aittir.
(5) Bakanlıkça aktarılan kişisel veriler, herhangi
bir nedenle üçüncü şahısların kullanımına sunulamaz ve yayımlanamaz.
(6) Veri sistemine diğer kişi, kurum ya da
kuruluşlardan aktarılan kişisel verilerin paylaşılmasına ilişkin talepler,
talebe konu kişisel verilerin alındığı kişi, kurum ya da kuruluşa
yönlendirilir.
(7) Özel nitelikli kişisel veriler 6698 sayılı
Kanun çerçevesinde ancak ilgililerin açık rızası alınmak suretiyle üçüncü
kişilere aktarılabilir. Kişisel verilerin aktarılmasına ilişkin anılan
Kanunda yer alan diğer hükümler saklıdır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
ÇÖZ-GER
raporları ile düzenlenecek Kimlik Kartlarına ilişkin hususlar
MADDE 15-
(1) Çocuklar İçin Özel Gereksinim
Değerlendirmesi Hakkında Yönetmelik kapsamında alınan ÇÖZ-GER raporlarında
belirlenen özel gereksinim düzeyleri, anılan yönetmeliğin ekinde kayıtlı
mevzuat uyum tablosuna göre karşılık geldiği engel oranlarına denk sayılır.
Kimlik kartı üzerine, ilgili tabloda yer alan özel gereksinim düzeyi
yazılır.
(2) 18 yaşından küçükler için düzenlenecek kimlik
kartlarının geçerlilik süresi, kimlik kartının düzenlenmesinde esas alınan
raporda belirlenen süreyi geçemez. “Sürekli” ibareli bir raporun esas
alınması halinde ise, kimlik kartının geçerlilik süresi, bireyin 18 yaşını
doldurduğu günün en çok bir ay sonrası olarak belirlenebilir.
Dosyalama,
arşivleme ve veri saklama süresi
MADDE 16-
(1) İl müdürlükleri ve sosyal
hizmet merkezlerince bu Yönetmelik kapsamında tutulan dosyalar, tutulduğu
yılın bitimini takip eden en geç on beşinci günün sonunda il müdürlüğü
arşivine devredilir. Devri gerçekleştirilen ve 15 yılını doldurmuş olan
dosyaların Devlet Arşivleri Başkanlığına devredilmesi işlemi ilgili
mevzuatına göre yapılır.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında kimlik kartı işlemleri
esnasında elde edilen veriler, kimlik kartının geçersiz hale geldiği ya da
kullanım dışı kaldığı tarihten itibaren 50 yıl boyunca saklanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 17-
(1) 19/7/2008 tarihli ve 26941
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özürlüler Veri Tabanı Oluşturulmasına ve
Özürlülere Kimlik Kartı Verilmesine Dair Yönetmelik yürürlükten
kaldırılmıştır.
(2) Mevzuatta birinci fıkra ile yürürlükten
kaldırılan Özürlüler Veri Tabanı Oluşturulmasına ve Özürlülere Kimlik Kartı
Verilmesine Dair Yönetmelik hükümlerine yapılan atıflar bu Yönetmeliğe
yapılmış sayılır.
Mevcut
kimlik kartları ve engellilik bilgilerinin yer aldığı nüfus cüzdanları
GEÇİCİ
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe
girdiği tarihten önce;
a) 13/8/1998 tarihli ve 23432 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Özürlüler İçin Kimlik Kartı Yönetmeliği uyarınca
verilmiş bulunan kimlik kartları,
b) 30/10/2005 tarihli ve 25981 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Özürlüler Veri Tabanı Oluşturulmasına ve Özürlülük
Bilgisinin Nüfus Cüzdanında Yer Almasına Dair Yönetmelik uyarınca nüfus
cüzdanlarına yazdırılan engel oranını gösteren ibare,
c) 19/7/2008 tarihli ve 26941sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Özürlüler Veri Tabanı Oluşturulmasına ve Özürlülere Kimlik Kartı
Verilmesine Dair Yönetmelik uyarınca verilmiş bulunan Kimlik Kartları,
geçerliliğini korur.
Yürürlük
MADDE 18-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini Aile
ve Sosyal Hizmetler Bakanı yürütür.
|