Batman Üniversitesinden:
BATMAN
ÜNİVERSİTESİ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Batman Üniversitesi Ağız
ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Batman Üniversitesi Ağız ve Diş
Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Dekan: Batman Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Dekanını,
c) Fakülte: Batman Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesini,
ç) Hastane Müdürü: Batman Üniversitesi Ağız ve Diş
Sağlığı Uygulama ve Araştırma Hastane Müdürünü,
d) Merkez: Batman Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
e) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
f) Rektör: Batman Üniversitesi Rektörünü,
g) Üniversite: Batman Üniversitesini,
ğ) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Merkeze başvuran acil ve diğer hastalara ayakta
veya yatırılarak ağız, diş ve çene sağlığı hizmeti vermek.
b) Diş hekimi ve uzman diş hekimi yetiştirilmesine
katkı sağlamak.
c) Bilimsel eğitim-öğretim, araştırma ve uygulama
olanağı sağlamak amacıyla Üniversite bünyesindeki sağlık hizmetleri ile
ilgili alanlarda faaliyet gösteren fakülte, enstitü, yüksekokul, uygulama
ve araştırma merkezleri başta olmak üzere diğer kurumlarla iş birliği
yaparak eğitim ve sağlık hizmetlerinin verimliliği ile niteliğini artırmak.
ç) Tıbbi araştırma ve uygulamaların en üst düzeyde
gerçekleşmesi için bilimsel araştırma koşullarını hazırlamak, çağdaş
hastane işletme yönetimi ilkeleri doğrultusunda faaliyette bulunmak ve
ulaşılabilir kaliteli sağlık hizmeti sunulmasını sağlamak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Merkez bünyesinde; diş hekimliği uzmanlık
disiplinlerinin tedavi protokolleri kapsamında girişimsel cerrahi
teknikleri uygulayarak lokal ve genel
ameliyathaneleri ile hastaların ayakta veya yatarak müşahede, muayene,
teşhis, tedavi ve rehabilite edilmelerini
sağlamak.
b) Koruyucu diş hekimliği uygulamaları kapsamında
sahada hizmet sunan ağız ve diş sağlığı birimini oluşturmak ve Rektörlüğün
bilgisi dahilinde bu birime saha çalışmalarında
destek verebilecek kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ve sivil toplum
örgütleriyle iş birliği yapmak.
c) Ağız, diş ve çene sağlığı alanında hizmet
verilmesini sağlamak ve bu konu ile ilgili araştırma ve uygulamalarda
bulunmak.
ç) Klinik dalları ve diğer disiplinlerle toplum sağlığına
yönelik araştırmalar konusunda iş birliğini sağlamak.
d) Merkezin amaçları doğrultusunda kamu kurum ve
kuruluşlarıyla ortak projelerin geliştirilmesine imkân sağlamak.
e) Toplumun ağız ve diş sağlığı konusundaki
bilgisini ve eksikliklerini tespit ederek bunların giderilmesine yönelik
projeler geliştirmek.
f) Üniversite öğrencilerinin ağız ve diş sağlığı
konusunda yaşam bilinci kazanmalarını ve projelerde etkin görev almalarını
sağlamak, bu amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak.
g) Sağlıklı bir toplumun geliştirilmesi için
gerektiğinde kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile iş birliği
yaparak ülke düzeyinde bilim ve toplum arasında köprü görevini üstlenmek.
ğ) Ulusal ve uluslararası, kamu ve özel sektör
kurum ve kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak,
eğitim programları düzenlemek, bilimsel mütalaada bulunmak ve benzeri
hizmetleri vermek.
h) Toplumun ağız ve diş sağlığı konusunda
bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla; kitap, broşür ve benzeri yayımlar
yapmak ve programlar düzenlemek.
ı) Yönetim Kurulunun kararlaştıracağı diğer
faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür (Başhekim).
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
(Başhekim)
MADDE 8- (1) Müdür, Fakülte bünyesinde dekan yardımcıları
veya tam zamanlı öğretim üyeleri arasından Dekanın önerisi ile Rektör
tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir.
(2) Dekanın görevi sona erdiğinde Müdürün görevi de
kendiliğinden sona erer. Görev süresi sona eren Müdür aynı usulle yeniden
görevlendirilebilir veya gerekli hallerde görevinden alınabilir.
(3) Müdürün önerisiyle ve Dekanın uygun görüşüyle
Fakültede görev yapan tam zamanlı öğretim üyeleri arasından Rektör
tarafından en fazla iki kişi müdür yardımcısı olarak görevlendirilir.
Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının da görevi kendiliğinden sona
erer. Müdür, görevi başında bulunmadığı zamanlarda yardımcılarından birini
vekil olarak bırakır. Göreve vekaletin altı aydan
uzun sürmesi durumunda yeni bir Müdür görevlendirilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkez döner sermaye faaliyetlerinin etkin ve
verimli olarak yürütülmesi, gelir kaybının azaltılması ile giderlerinin
rasyonel olarak yapılması için gerekli koordinasyonu sağlamak, tedbirleri
almak ve gerekli girişimlerde bulunmak; bünyesinde hizmet veren anabilim
dalı/bilim dalı faaliyetlerinin gelir-gider dengesine göre performanslarını
tespit etmek.
b) Merkezin gelişmesi için gerekli stratejik
planları hazırlamak.
c) Merkez hizmetlerinin etkin ve verimli şekilde
sürdürülebilmesi için gerekli tedbirleri almak ve denetlemek.
ç) Merkezin gerekçeli bütçe ve personel
ihtiyaçlarını ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak Yönetim Kuruluna
sunmak.
d) Yapılan sözleşmelerin uygulanmasını ve
denetimini sağlamak.
e) Merkez için alınacak her türlü cari mal ve
demirbaş malzemenin ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde giriş-çıkış, yıl sonu devir ve düşüm işlemlerinin yapılması ile
kurulacak muayene kabul komisyonlarının görev ve işlemlerini izlemek.
f) Yönetim Kurulu tarafından alınan kararların
uygulanmasını sağlamak.
g) Rektör tarafından kendisine verilen diğer
görevleri yapmak.
Yönetim
Kurulu ve görevleri
MADDE 10-
(1) Yönetim Kuruluna Dekan,
olmadığı halde ise Müdür başkanlık eder. Yönetim Kurulu üyeleri şunlardır:
a) Dekan ve dekan yardımcıları.
b) Fakültede görev yapan öğretim üyeleri arasından
Rektör tarafından görevlendirilen üç öğretim üyesi.
c) Müdür ve müdür yardımcıları.
ç) Hastane Müdürü.
d) Başhemşire.
(2) Birinci fıkranın (b) bendi uyarınca
görevlendirilen Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.
(3) Yönetim Kurulu, ayda en az bir kez olağan ve
gerektiğinde bunun dışında da Dekanın çağrısı üzerine salt çoğunlukla
toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.
(4) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) İlgili mevzuat hükümleri doğrultusunda Merkezin
yönetimi ve işleyişi için gerekli kararları almak.
b) Merkezin faaliyette bulunan kliniklerinin ve laboratuvar birimlerinin, idari ünitelerin, ortak
kullanım sahalarının ve yeni kurulan ünitelerin etkin çalışması için
yerleşim planlarını yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
c) Müdür tarafından hazırlanan çalışma raporlarını
ve istatistiki verileri değerlendirmek ve
gerektiğinde Merkez faaliyetlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için
önerilerde bulunmak.
ç) Merkezin daha iyi sağlık hizmeti verebilmesi
için gerekli olan birimleri, klinikleri, laboratuvarları,
hastalara yönelik tanı ve tedavi üniteleri ile eğitim birimlerini kurmak ve
bu birimlerin yönetim esaslarını ilgili birimlerle iş birliği içinde hazırlamak.
d) Merkezin personel ve diğer kaynaklarını
inceleyerek Müdür tarafından sunulan bütçe tasarısını, personel ihtiyacı
önerisini ve yıllık faaliyet raporunu görüşmek ve Rektöre sunmak.
e) İlgili mevzuat hükümlerine göre kendisine
verilen diğer görevleri yapmak.
Danışma
Kurulu ve görevi
MADDE 11-
(1) Danışma Kurulu; Dekanın
başkanlığında, anabilim dalı başkanları ve anabilim dalı başkanlarının
seçecekleri birer araştırma görevlisi, Fakültenin dördüncü ve beşinci
sınıfından birer öğrenci temsilcisi, Müdür (Başhekim), Hastane Müdürü,
Başhemşire ve Dekanın daveti halinde ilgili birim/ünite sorumlularından
oluşur. Danışma Kurulu üyeleri bir yıl için görevlendirilir ve görev süresi
sona eren üyeler yeniden görevlendirilebilir. Danışma Kuruluna Dekan,
olmadığı halde ise Müdür başkanlık eder.
(2) Danışma Kurulu yılda en az iki kez salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.
(3) Danışma Kurulunun görevi; Merkezin amaçları
doğrultusunda görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Hastane
Müdürü
MADDE 12-
(1) Hastane Müdürü, ilgili mevzuat
hükümlerine göre Müdürün teklifi ile Rektör tarafından görevlendirilir.
(2) Hastane Müdürü, Müdürün görev ve sorumluluk
alanları ile sınırlı olarak diğer yönetim organlarının belirlediği usul ve
esaslara göre çalışmak ve verilen görevleri yapmakla yükümlüdür.
Klinik
sorumlusu ve görevleri
MADDE 13-
(1) Anabilim dalı klinik
sorumlusu; o anabilim dalının öğretim üyeleri arasından seçilir, yeterli
öğretim üyesi yoksa diğer anabilim dallarından anabilim dalı akademik kurul
kararı ile liste halinde belirlenerek Dekanlığa bildirir.
(2) Klinik sorumlusu, ilgili klinikte sunulan tıbbi
uygulamalar ile ilgili olarak Müdüre ve Dekana karşı sorumludur.
(3) Klinik sorumlusu; ilgili kliniğin bu Yönetmelik
ve ilgili diğer mevzuat hükümleri çerçevesinde çalıştırılmasından, ilgili
kayıtların tutulmasından ve korunmasından ayrıca altyapı ile ilgili
donanımın usulüne uygun kullandırılmasından sorumludur.
(4) Klinikte hizmet sunan ve/veya eğitim alan
stajyer öğrenciler ve doktora/uzmanlık öğrencilerinin bu Yönetmelik
hükümlerine göre çalışmalarından klinik sorumlusu sorumludur. Bunlar
dışındaki personelin hizmet ilkelerine uygun çalışmalarının denetim
sorumluluğu da klinik sorumlusuna aittir.
Başhemşire
ve görevleri
MADDE 14-
(1) Başhemşire; ilgili mevzuat
hükümlerine göre atanmaları uygun olan kişiler arasından Müdürün teklifi
ile Rektör tarafından görevlendirilir.
(2) Merkezde görevli hemşireler ve sağlık
hizmetlerinde çalışan diğer personel, Başhemşirenin sorumluluğunda olup
hemşirelik hizmetlerinin yönetim ve organizasyonu konusunda yönetim
organlarının belirlediği usul ve esaslara göre çalışmak ve verilen benzer
görevleri yapmakla yükümlüdür.
(3) Hizmet gereksinimleri doğrultusunda Müdürün
önerisi ve Dekanın uygun görüşü ile Rektör tarafından en fazla iki kişi
başhemşire yardımcısı olarak görevlendirebilir. Başhemşire yardımcıları,
Başhemşireye karşı sorumludur.
Merkezin
ünite ve birimleri
MADDE 15-
(1) Merkezde ve Merkeze olarak
çalışan sağlık hizmetleri ile ilgili ünitelerde bulunan ameliyathane,
yataklı servis, poliklinik veya laboratuvar
hizmetleri ile Merkezin idari işlerinde görevli olan diğer idari birimler,
Dekan ve Müdüre (Başhekime) karşı sorumludurlar.
(2) Merkezde; ilgili mevzuat hükümlerine uygun
olarak, ihtiyaç duyulan alanlarda hizmet ve eğitim kalitesini ve
verimliliği artırmak amacıyla çalışma grupları, komisyon, komite, ünite ve
bağlı birimler kurulabilir. Bunların çalışma usul ve esasları Yönetim
Kurulunca belirlenir.
Oylama
usulü
MADDE 16-
(1) Bu Yönetmelikte geçen
kurullarda her üye oyunu kabul veya ret olarak vermekle görevlidir.
Çekimser oy kullanamaz. Oyların eşitliği halinde toplantıya başkanlık eden
üyenin oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Personel
ihtiyacı
MADDE 17-
(1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör
tarafından görevlendirilen personel tarafından karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 18-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 19-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Batman Üniversitesi Rektörü yürütür.
|