Sağlık Bakanlığından:
EĞİTİM AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİ YÖNETMELİĞİ
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; kurumsal sözleşme
imzalamak suretiyle eğitim aile sağlığı merkezlerinde veya eğitim aile
hekimliği birimlerinde, aile hekimliği hizmetlerinin sunumunda görev alan
eğitici, asistan, aile sağlığı çalışanı ve eğitim kurumuna yapılacak
ödemeler ve sözleşme esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik;
a) Aile hekimliği uzmanlık eğitimi veren ve
Bakanlık ile sözleşme imzalamış olan eğitim kurumlarını,
b) Kurumsal sözleşme kapsamında görev yapan
eğiticileri, asistanları ve aile sağlığı çalışanlarını,
kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 24/11/2004 tarihli ve 5258
sayılı Kanunun 3 üncü maddesinin dokuzuncu fıkrası ile 1 numaralı Cumhurbaşkanlığı
Kararnamesinin 352 nci, 361 inci ve 508 inci maddelerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aile sağlığı çalışanı: Aile hekimi ile birlikte
hizmet veren, sözleşmeli olarak çalıştırılan veya Bakanlık veya eğitim
kurumunca görevlendirilen hemşire, ebe, sağlık memuru (toplum sağlığı) ve
acil tıp teknisyenini,
b) Asistan: Tıpta uzmanlık mevzuatına göre aile
hekimliği uzmanlık eğitimi veren üniversite ya da Bakanlığa bağlı eğitim ve
araştırma ile kamu özel işbirliği modeli ile hizmet sunan hastanelerinde
aile hekimliği uzmanlık eğitimi alan ve eğiticinin gözetim ve
koordinasyonunda, eğitim aile sağlığı merkezlerinde veya biriminde aile
hekimliği hizmeti veren asistan/araştırma görevlisini,
c) Aylık başarı yüzdesi: Asistan ve aile sağlığı
çalışanlarının, o ay içinde yaptıkları aşılama, gebe ve bebek-çocuk
takipleri gibi koruyucu sağlık hizmetlerinin her biri için ayrı ayrı olmak
üzere, o ay içinde Bakanlığın belirlediği usul ve esaslar çerçevesinde
yapması gereken aşılama, gebe ve bebek-çocuk takipleri gibi koruyucu sağlık
hizmetlerine orantısının yüz ile çarpımı,
ç) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
d) Eğitici: Eğitim aile sağlığı merkezinde veya
eğitim aile hekimliği biriminde, tıpta uzmanlık mevzuatında belirlenen sorumluluğu
çerçevesinde, asistanlarca sunulan aile hekimliği hizmetlerini ve bu
personelin eğitimlerini koordine eden, öğretim üyesi, eğitim görevlisi ve
başasistan gibi tıpta uzmanlık mevzuatına göre eğitim vermeye yetkili
kişileri,
e) Eğitim aile hekimliği birimi: Eğiticinin gözetim
ve koordinasyonunda, aile hekimliği hizmeti veren bir asistan ile en az bir
aile sağlığı çalışanından oluşan, üniversite veya Bakanlığa bağlı eğitim ve
araştırma hastaneleri ile kamu özel işbirliği modeli ile hizmet sunan hastanelerine
bağlı yapıyı,
f) Eğitim
aile sağlığı merkezi: Eğiticinin gözetim ve koordinasyonunda, bir veya
birden fazla asistan ile aile sağlığı çalışanlarınca aile hekimliği
hizmetinin verildiği ve tamamı eğitim aile hekimliği birimlerinden oluşan
üniversite veya Bakanlığa bağlı eğitim ve araştırma hastaneleri ile kamu
özel işbirliği modeli ile hizmet sunan hastanelerine bağlı yapıyı,
g) Eğitim kurumu: Tıpta uzmanlık mevzuatına göre
aile hekimliği uzmanlık eğitimi veren üniversite ya da Bakanlığa bağlı
eğitim ve araştırma hastaneleri ile kamu özel işbirliği modeli ile hizmet
sunan hastanelerini,
ğ) Geçici asistan: Asistanın yıllık izin, hastalık
izni ve diğer nedenlerle görev başında bulunamadığı sürede yerine bakan
asistanı,
h) Geçici aile sağlığı çalışanı: Aile sağlığı
çalışanının yıllık izin, hastalık izni ve diğer nedenlerle görev başında
bulunamadığı sürede yerine bakan aile sağlığı çalışanını,
ı) Gezici sağlık hizmeti: Asistan ve/veya aile
sağlığı çalışanının, müdürlükçe tespit edilen uzak mahalle, belde, köy,
mezra gibi yerleşim birimlerine, Bakanlıkça belirlenen usûl ve esaslara
göre giderek mahallinde vereceği sağlık hizmetini,
i) Müdürlük: İl sağlık müdürlüğünü,
j) Tavan ücret: 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin (B) bendine göre istihdam
edilen sözleşmeli personel için öngörülen brüt tavan ücreti,
k) Yerinde sağlık hizmeti: Asistan ve/veya aile
sağlığı çalışanının, müdürlükçe tespit edilen cezaevi, çocuk ıslahevi,
huzurevi, korunmaya muhtaç çocukların barındığı çocuk yuvaları ve
yetiştirme yurtları gibi toplu yaşam alanlarına Bakanlıkça belirlenen usul
ve esaslara göre giderek, yerinde vereceği sağlık hizmetini,
ifade eder.
Eğitim
aile sağlığı merkezi ve eğitim aile hekimliği birimi
MADDE 5- (1) Asistanların saha eğitimleri için aile
hekimliği uzmanlık eğitimi veren üniversitelerde, valilik ile üniversite
rektörlüğü arasında imzalanacak EK-1’de yer alan sözleşme üzerine,
Bakanlığa bağlı eğitim araştırma hastanelerinde doğrudan Bakanlıkça,
asistan sayısı esas alınarak eğitim aile sağlığı merkezi veya eğitim aile
hekimliği birimi açılır. Eğitim kurumuna bağlı birden fazla eğitim aile
sağlığı merkezi açılabilir.
(2) Eğitim kurumunca doğrudan veya eğitim kurumunun
talebi üzerine müdürlük tarafından eğitim aile sağlığı merkezi hizmet
mekânı oluşturulur. Müdürlük tarafından oluşturulan eğitim aile sağlığı
merkezi/eğitim aile hekimliği birimi eğitim kurumuyla koordineli bir
şekilde müdürlükçe işletilir. Ancak kamu özel işbirliği modeli ile hizmet
sunulan hastanelere bağlı eğitim aile sağlığı merkezleri/eğitim aile
hekimliği birimleri müdürlük tarafından açılır ve işletilir.
(3) Boşalan veya yeni açılacak aile hekimliği
birimleri yerleştirme ilanına çıkılmadan önce ildeki eğitim kurumlarına
bildirilir ve talep edilen birimler eğitim kurumlarına tahsis edilir.
(4) Eğitim aile sağlığı merkezinin/eğitim aile
hekimliği biriminin, sağlık hizmetlerinin çeşidine ve niteliğine uygun
olması, hizmeti sunan ve kullananların memnuniyetini sağlaması, fonksiyonel
ve yapısal olarak belirlenen asgari şartları sağlaması ve hizmetten
yararlanacakların kolayca ulaşabilecekleri yerde olması esastır.
(5) Eğitim aile sağlığı merkezindeki/eğitim aile
hekimliği birimindeki asistan ve aile sağlığı çalışanı ile ayrıca sözleşme
yapılmaz.
(6) Eğitim aile sağlığı merkezinde/eğitim aile
hekimliği biriminde; eğiticinin gözetim ve koordinasyonunda, aile hekimliği
uzmanlık eğitimi gören bir veya birden fazla asistan tarafından aile
hekimliği hizmeti verilir. Asistanların rotasyon süreleri Tıpta Uzmanlık
Kurulu (TUK) kararlarına göre belirlenir.
(7) Hizmet sunumu, denetim ve mekâna ilişkin
hususlarda bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 25/1/2013 tarihli ve
28539 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliği
hükümleri uygulanır.
(8) Eğitim aile sağlığı merkezi/eğitim aile
hekimliği biriminde çalışan asistanlar için yapılacak uzaktan ve/veya
yerinde eğitimler hizmette aksamaya meydan vermeyecek şekilde planlanır ve
uygulanır. Bu eğitimler haftada iki gün ikişer saat olmak üzere toplam dört
saat olarak verilir ve çalışma süresine dâhil edilir. Eğitici, beş birime
kadar haftalık asgari sekiz saat, altı ve üzerindeki her birim için haftada
ilave bir saat eğitim/hizmet verir. Eğitim ihtiyaçları için eğitim aile
sağlığı merkezlerinde eğitim salonu/asistan odası ve araç gereçler bulunur.
(9) Eğitim aile sağlığı merkezi/eğitim aile
hekimliği biriminde verilen aile hekimliği hizmetleri, eğiticinin gözetim
ve koordinasyonunda verilir. Eğitici müdürlük ile koordinasyonu sağlamakla
görevli olduğu gibi eğitim kurumu tarafından işletilen eğitim aile sağlığı
merkezi/eğitim aile hekimliği biriminin işletilmesinden kurumu ile birlikte
birinci derecede sorumludur.
(10) Eğitim aile hekimliği birimleri, çalışma
bölgesi içinde olmak kaydıyla bu maddedeki hususlara bağlı kalınarak eğitim
kurumunun teklifi ve müdürlüğün onayı ile hizmet mekânını
değiştirebilirler. Eğitim aile sağlığı merkezlerine Bakanlık tarafından
belirlenen kıstaslar çerçevesinde isim verilir.
(11) Eğitim aile sağlığı merkezi/eğitim aile hekimliği
biriminde eğitim kurumu tarafından eğitici, asistan ve aile sağlığı
çalışanı olarak görevlendirilen personel tam gün esasına göre çalışır.
Mesai saatleri ve günleri, çalışma yerinin şartları da dikkate alınmak
suretiyle çalıştığı bölgedeki kişilerin ihtiyaçlarına uygun olarak eğitim
kurumu tarafından belirlenir ve müdürlükçe onaylanır. Yapılacak ev
ziyaretleri ve gezici/yerinde sağlık hizmetleri çalışma süresine dâhil
edilir. Çalışılan gün ve saatler eğitim aile sağlığı merkezi/eğitim aile
hekimliği biriminin görünür bir yerine asılarak kişilerin bilgilenmesi
sağlanır.
(12) Eğitim aile sağlığı merkezi/eğitim aile
hekimliği biriminde kayıtlı kişiler için gereken tetkik, teşhis ve görüntüleme
hizmetleri eğitim kurumunca verilir. Eğitim kurumunun talebi halinde bu
hizmetler müdürlük aracılığı ile de temin edilebilir.
(13) Eğitici ve asistanlar Aile Hekimliği Uygulama
Yönetmeliğindeki aile hekimlerinin, aile sağlığı çalışanları ise Aile
Hekimliği Uygulama Yönetmeliğindeki aile sağlığı çalışanlarının yetkilerine
sahip olup görev ve sorumlulukları ile yükümlüdürler. Eğitici ve asistanlar
Bakanlıkça belirlenen eğitimlerden muaftır.
(14) Eğitim aile sağlığı merkezlerinde eğitici,
asistan ve aile sağlığı çalışanlarının göreve başlayışları ve ayrılışları
eğitim kurumu sorumluluğunda yapılır. Personel hareketleri bir ay
öncesinden müdürlüğe bildirilir.
(15) Aile Hekimliği Kanununun 5 inci maddesinin
birinci fıkrasının ikinci cümlesine istinaden kişilerin aile hekimlerini
değiştirme hakları saklı olmak kaydıyla sağlık hizmeti planlamasına uygun
olarak müdürlüğün teklifi ve Bakanlığın onayına istinaden eğitim aile
hekimliği birimlerine bireysel veya toplu olarak aile hekimliği kişi kaydı
veya kayıt değişikliği yapılır.
Kurumsal
esaslar
MADDE 6- (1) Eğitim aile sağlığı merkezinde ve eğitim aile
hekimliği biriminde görev yapacak olan eğitici, asistan ile aile sağlığı
çalışanları eğitim kurumu tarafından belirlenir ve müdürlüğe bildirilir.
Vakıf üniversiteleri hariç olmak üzere eğitim kurumu tarafından aile
sağlığı çalışanı temin edilemediği durumlarda müdürlük tarafından görevlendirme
yapılır. Eğitim aile sağlığı merkezlerinde; eğitici, asistan ve aile
sağlığı çalışanlarının yıllık izin, hastalık izni ve diğer nedenlerle görev
başında bulunamadığı sürede eğitim kurumunca öncelikle aynı eğitim aile
sağlığı merkezinde çalışanlar arasından olmak üzere en fazla bir birim için
görevlendirme yapılır. Eğitim aile hekimliği birimleri için ise aynı aile
sağlığı merkezindeki diğer eğitim aile hekimliği birimlerinden
görevlendirme yapılır. Bu fıkraya göre yapılan görevlendirmeler en geç
ilgilinin birimini boşalttığı tarihte müdürlüğe bildirilir.
(2) Eğitim aile sağlığı merkezi/eğitim aile
hekimliği biriminde görev yapacak olan eğitici, asistan ve aile sağlığı
çalışanları; izinler, disiplin işlemleri ve kazanç getirici faaliyet yasağı
bakımından asli statülerine ilişkin mevzuata tabidirler.
(3) Eğitim kurumunda birden fazla eğiticinin
bulunduğu hallerde birimlerin/asistanların sorumluluğu eğiticiler arasında
paylaştırılabilir.
(4) Eğitim aile hekimliği birimleri ile bu
birimlerde görevli asistan ve aile sağlığı çalışanlarının hafta içi çalışma
süresi, kırk saatten az olmamak kaydıyla Aile Hekimliği Uygulama
Yönetmeliğinde yer alan usul ve esaslar çerçevesinde belirlenir. Eğitim
faaliyetleri sağlık hizmetinin kesintisiz ve etkin sunumunu olumsuz
etkilemeyecek şekilde eğitim kurumunca yürütülür. Eğitim aile hekimliği
birimlerinde görevli eğiticilerin haftalık çalışma süresi kendi mevzuatına
göre belirlenir.
(5) Asistanın eğitim süresinin tamamlanması,
ücretsiz izin kullanması, istifa etmesi ve diğer nedenlerle görevlendirilecek
asistan olmaması durumunda birim müdürlüğe devredilir. Bu devir işlemi
yapılıncaya kadar aile hekimliği hizmeti doğrudan eğitici tarafından
verilebilir. Bu birimlere sekiz ay süre ile eğitim kurumunun hakları
korunarak müdürlükçe görevlendirme yapılır ve bu birimler yerleştirmeye
açılmaz. Müdürlükçe görevlendirme yapılan sekiz aylık sürenin dolmasını
müteakip, eğitim kurumunda aile hekimliği uzmanlık eğitimine başlamış
asistan bulunmaması durumunda eğitim kurumu ile yapılmış olan kurumsal
sözleşmeden doğan haklar sona erer.
Eğitim
kurumuna yapılacak ödemeler
MADDE 7- (1) Eğitim aile hekimliği birimlerinde kişi kaydı,
görev yapacak asistan için açılan birime yapılır. Eğitim kurumuna yapılacak
ödemelerde, eğitim aile hekimliği birim sayısına göre;
a) Bir birim için, kayıtlı kişi başına 26,24 TL
(yirmialtı lira yirmidört kuruş),
b) İki ila üç birim için, kayıtlı kişi başına 23,61
TL (yirmiüç lira altmışbir kuruş),
c) Dört ve üzeri birim için, kayıtlı kişi başına 21
TL (yirmibir lira),
ç) Birden fazla eğitim aile sağlığı merkezinde
hizmet sunan eğitim kurumlarında toplam 6 ve üzeri eğitim aile hekimliği
birimi için ise kayıtlı kişi başına 26,24 TL (yirmialtı lira yirmidört
kuruş),
esas alınır.
(2) Müdürlük ilgili ödemeyi eğitim kurumunca
görevlendirilen eğitici, asistan ve aile sağlığı çalışanlarına yapılacak
ödeme bilgileri ile beraber eğitim kurumlarının, Bakanlık ile birlikte
kullanım ve/veya işbirliği protokolü imzalanan kurum ya da kuruluşlarda ise
Bakanlığa bağlı hizmet sunan hastanelerin döner sermaye işletmelerinde bu
amaçla açılacak hesaba aktarır. Aktarılan bu tutar ilgili döner sermaye
mevzuatı hükümlerine tabi tutulmayarak herhangi bir kesinti yapılmaksızın
döner sermaye işletmelerince muhasebe kayıtlarında emanet hesabına alınır.
Her bir eğitim aile hekimliği birimi kapsamında 2800 üzeri kayıtlı kişi
için ödeme yapılmaz.
(3) Bakanlık tarafından yapılacak ödemelerde
aşağıdaki esaslar uygulanır:
a) Eğitim aile sağlığı merkezi veya eğitim aile
hekimliği birimleri, eğitim kurumlarının saha hizmetini sunan birer birimi
olup bu birimlerde görevlendirilen eğitici, asistan ve aile sağlığı
çalışanlarının temel ek ödemeleri ve eğiticilerin çalışılan süre ile
orantılı olarak teşvik ödemeleri, ilgili mevzuat kapsamında eğitim
kurumunca ödenir.
b) Asistan ve aile sağlığı çalışanına, 12/8/2022
tarihli ve 31921 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığı Ek
Ödeme Yönetmeliği ile 18/2/2011 tarihli ve 27850 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Döner Sermaye Gelirlerinden Yapılacak
Ek Ödemenin Dağıtılmasında Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin
Yönetmelikte yer alan teşvik ek ödemesi yapılmaz.
c) Bakanlık tarafından eğitim kurumuna yapılan
ödemelerden öncelikle eğitici, asistan ve aile sağlığı çalışanlarına 8 inci
madde uyarınca yapılacak ödemeler, eğitim kurumunca yapılır.
(4) Hizmet verilen eğitim aile sağlığı merkezinin
veya eğitim aile hekimliği biriminin kira, elektrik, su, yakıt, telefon,
internet, bilgi-işlem, temizlik, büro malzemeleri, onarım, danışmanlık,
sekretarya, güvenlik, ilave sağlık personeli ve benzeri giderleri ikinci
fıkra uyarınca aktarılan tutarlardan olmak üzere eğitim kurumunca
karşılanır. Ancak müdürlükçe işletilen eğitim aile sağlığı
merkezlerinin/eğitim aile hekimliği birimlerinin işletme giderleri bu madde
kapsamında eğitim kurumuna aktarılacak tutardan mahsup edilerek müdürlüğün
döner sermaye bütçesine aktarılır.
(5) Laboratuvar, görüntüleme hizmetleri, tetkik,
teşhis ve tıbbi sarf malzemelerine ilişkin giderler ile gezici ve yerinde
sağlık hizmetlerine ilişkin giderler ikinci fıkra uyarınca aktarılan
tutarlardan olmak üzere eğitim kurumunca karşılanır. Bu hizmetlerinin
müdürlükçe yürütülmesi halinde giderler eğitim kurumuna aktarılacak
tutardan mahsup edilerek müdürlüğün döner sermaye bütçesine aktarılır.
(6) Eğitim kurumuna, her eğitim aile hekimliği
birimi için, birimin açıldığı tarihten itibaren kayıtlı kişi sayısı 2800’e
ulaşana kadar en fazla sekiz ay boyunca 2800 kayıtlı kişi üzerinden ödeme
yapılır.
(7) 6 ncı maddenin beşinci fıkrası çerçevesinde
müdürlüğe devredilen birim/merkez için eğitim kurumuna herhangi bir ödeme
yapılmaz.
(8) Vakıf üniversitelerine bağlı eğitim aile
sağlığı merkezi/eğitim aile hekimliği birimi için, birinci fıkrada belirlenen
ödeme vakıf üniversitesinin Bakanlığa bildirilen hesabına yapılır. Bu
ödemenin dışında eğitim kurumu, eğitici, asistan ve aile sağlığı çalışanına
ayrıca herhangi bir ad altında ödeme yapılmaz.
Eğitici,
asistan ve aile sağlığı çalışanlarına yapılacak ödemeler
MADDE 8- (1) Eğitim aile sağlığı merkezlerinde ve/veya
eğitim aile hekimliği birimlerinde görevlendirilen asistan ve aile sağlığı
çalışanına çalışılan gün sayısına göre ödeme yapılır.
(2) Asistana 7 nci maddenin ikinci fıkrası
çerçevesinde ilgili hesaba aktarılan tutardan birime kayıtlı kişiler için;
a) Gebeler için (3) katsayısı,
b) Cezaevlerindeki tutuklu ve hükümlüler için
(2,25) katsayısı,
c) 0-59 ay grubu için (1,6) katsayısı,
ç) 65 yaş üstü için (1,6) katsayısı,
d) Diğer kişiler için (0,79) katsayısı,
esas alınarak puanlar hesaplanır. Bu puanlar
toplanarak ara puan bulunur. Kayıtlı kişiler ile ilgili olarak, hipertansiyon,
diyabet, kanser ve obezite gibi hastalıkların taranması, takibi ve takip
sonucunda meydana gelen değişim oranları ile vaka yönetimine göre (0,90)
ila (1,50) arasında belirlenecek olan tarama ve takip katsayısı ile ara
puan çarpılmak suretiyle ödemeye esas puan hesaplanır. Bu puanın, tavan
ücretin onbinde 1,75’i ile çarpımı sonucunda bulunacak miktarda ödeme
yapılır. 2800 üzeri kayıtlı kişi için ödeme yapılmaz. Bakanlıkça sevk
sistemi uygulamasına geçilmesine karar verilen il ve/veya ilçelerde tarama
ve takip katsayısı (0,90) ila (2) arasında uygulanır. Tarama ve takip
katsayısına dâhil edilecek olan hastalıklar ile bu hastalıkların tarama,
takip ve takip sonucunda meydana gelecek değişimlerin oranları, bu
oranların hesaplanması ile ilgili usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.
(3) Eğiticiye, 7 nci maddenin ikinci fıkrası
çerçevesinde ilgili hesaba aktarılan tutardan; eğitim aile hekimliği
birimlerinde görev yapan ve kendi sorumluluğunda olan her bir asistana
yapılan ödemeden, 9 uncu maddede belirlenmiş usul ve esaslara göre kesinti
yapıldıktan sonra elde edilen toplam tutarın, EK-2’de yer alan eğitici ödeme
tablosunda gösterilen katsayılar ile çarpımı sonucunda bulunacak miktarda
ödeme yapılır. Eğitim kurumunca, asistan sayısının yetersizliği nedeniyle
sadece bir eğitim aile hekimliği birimi açılması halinde ilk sekiz ay
boyunca eğitici için hesaplanmış olan brüt ödeme; 2,65 katsayısıyla, iki
eğitim aile hekimliği birimi açılması halinde 1,6 katsayısıyla çarpılarak
yapılır. Birim sayısı değiştiği ayı takip eden aydan itibaren bu hesaplama
yöntemi değiştirilir.
(4) Aile sağlığı çalışanı için 7 nci maddenin
ikinci fıkrası çerçevesinde ilgili hesaba aktarılan tutardan; bu maddenin
ikinci fıkrasında belirtilen usul ile hesaplama yapılır. Ancak (1,75)
katsayısı (0,21) olarak uygulanır.
(5) Eğitim aile sağlığı merkezlerinde ve
birimlerinde; asistan ve aile sağlığı çalışanları, yıllık izin, hastalık
izni ve diğer nedenlerle görevi başında bulunamadığında; bu kişilere ikinci
ve dördüncü fıkra hükümleri uyarınca yapılması gereken ödemelerin, %50’si
asıl asistan ve aile sağlığı çalışanına, %50’si ise çalışılan gün sayısı
ile orantılı olarak sadece görev yapan geçici asistan ve aile sağlığı
çalışanına ödenir.
(6) Eğitim kurumuna, 7 nci maddenin altıncı
fıkrasına istinaden ödeme yapıldığı sürece, asistan ve aile sağlığı
çalışanına yapılacak kayıtlı kişi ödemesi 2800’e tamamlanan kişi için
(0,79) katsayısı dikkate alınarak hesaplanır.
Asistan
ve aile sağlığı çalışanından yapılacak kesintiler
MADDE 9- (1) Koruyucu hekimlik hizmetlerinden aşılama, gebe,
bebek-çocuk takibi için ayrı ayrı başarı yüzdesine göre eğitim aile hekimliği
birimlerinde görev yapan her bir asistandan 8 inci maddenin ikinci
fıkrasına, her bir aile sağlığı çalışanından 8 inci maddenin dördüncü
fıkrasına göre hesaplanan brüt ücretin;
a) Aylık başarı yüzdesi, % 98 - % 97 ise % 2’si,
b) Aylık başarı yüzdesi, % 96 - % 95 ise % 4’ü,
c) Aylık başarı yüzdesi, % 94 - % 90 ise % 6’sı,
ç) Aylık başarı yüzdesi, % 89 - %85 ise % 8’i,
d) Aylık başarı yüzdesi, % 85’ten daha düşük
olanlar için % 10’u,
esas alınmak suretiyle hesaplanacak miktarlar,
aşılama, gebe, bebek-çocuk takibi için ayrı ayrı değerlendirilerek asistana
ve aile sağlığı çalışanına yapılacak ödemeden düşülür.
(2) Aşılama, gebe, bebek-çocuk takiplerinin hangi
aralıklarda ne şekilde yapılacağı ve kesintilerin usul ve esasları Bakanlık
tarafından belirlenerek duyurulur.
(3) Köy veya mahalle yollarının kar, çığ düşmesi,
sel nedeniyle kapanması gibi mülkî idare amirinin takdir edeceği mücbir
sebepler veya aşılama, gebe, bebek-çocuk takibinin ihbar düzenlenmesine
rağmen yaptırılmaması gibi nedenlerle yerine getirilemeyen hizmetler, bu
hesaplamalarda dikkate alınmaz.
(4) Asistan ve aile sağlığı çalışanından bu
maddenin birinci fıkrasına göre yapılacak kesintiler nedeniyle oluşabilecek
azalış miktarı eğitim kurumuna yapılacak ödemeden düşülür.
(5) Bu maddenin birinci fıkrası dışındaki tüm
kesintiler eğitim kurumunca yapılır.
Diğer
hususlar
MADDE 10- (1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak ödemeler,
çalışılan ay sonuçlarının müdürlüğe bildiriminden itibaren on beş gün
içinde yapılır.
(2) Bakanlık, bu Yönetmeliğin uygulanmasını
sağlamak üzere her türlü alt düzenlemeyi yapmaya yetkilidir. Bu
düzenlemeler, Bakanlığın resmî internet sayfasında ilan edilir ve
asistanlara, eğiticilere, aile sağlığı çalışanlarına ve ilgililerine ilan
tarihinde tebliğ edilmiş sayılır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik ve hükümler ile mevzuattaki atıflar
MADDE 11-
(1) 26/9/2014 tarihli ve 29131
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Eğitim Aile Sağlığı Merkezleri Ödeme ve
Sözleşme Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
(2) Mevzuatta, birinci fıkra ile yürürlükten
kaldırılan yönetmeliğe yapılan atıflar bu Yönetmeliğe yapılmış sayılır.
(3) 25/1/2013 tarihli ve 28539 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Aile Hekimliği Uygulama Yönetmeliğinin “Eğitim Aile
Sağlığı Merkezi ve Eğitim Aile Hekimliği Birimine İlişkin Usul ve Esaslar”
başlıklı sekizinci bölümü yürürlükten kaldırılmıştır.
İşletme
devri
GEÇİCİ
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin
yayımlanmasından önce açılmış olan eğitim aile sağlığı merkezleri ve eğitim
aile hekimliği birimlerinin işletmesi eğitim kurumunun talebi ve Bakanlığın
onayı ile müdürlüğe devredilebilir.
Geçiş
süreci ödemeleri
GEÇİCİ
MADDE 2- (1) Sağlık Bakanlığına
bağlı eğitim kurumlarınca açılan eğitim aile sağlığı merkezleri/eğitim aile
hekimliği birimlerinde görevlendirilen eğitici, asistan ve aile sağlığı
çalışanlarına 1/7/2022 tarihinden bu Yönetmeliğin yayımlandığı tarihe kadar
temel ek ödemeleri ve eğiticilerin teşvik ek ödemeleri (çalışılan süre
dikkate alınarak) eğitim kurumunca ödenir.
Yürürlük
MADDE 12- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 13- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanı
yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|