Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından:
LİMANLAR
YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1- 31/10/2012 tarihli ve 28453 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Limanlar Yönetmeliğinin 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 14/4/1341 tarihli ve
618 sayılı Limanlar Kanunu, 10/6/1946 tarihli ve 4922 sayılı Denizde Can ve
Mal Koruma Hakkında Kanun, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 474 üncü, 478 inci, 482 nci ve 490 ıncı
maddeleri ile 26/9/2011 tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma ve Altyapı Alanına
İlişkin Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.”
MADDE 2- Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (h) ve (çç) bentlerinde yer alan “Gemi ve Su Araçlarının”
ibareleri “Gemilerin” şeklinde değiştirilmiş, aynı fıkranın (ı), (j), (m), (ö)
ve (r) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki
bentler eklenmiştir.
“ı) İdare: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
Denizcilik Genel Müdürlüğünü,”
“j) IMDG Kod: Denizyoluyla Taşınan Tehlikeli
Yüklere İlişkin Uluslararası Kodu,”
“m) Kıyı tesisi ilgilileri: Kıyı tesislerini
gerekli izinleri almak suretiyle işleten gerçek kişiler veya tüzel kişileri
ile kıyı tesislerinin yöneticilerini ve sorumlularını,”
“ö) Liman başkanlığı: Ülkemizde mevzuat ile
kurulmuş her bir bölge liman başkanlığı veya bağlısı liman başkanlığını,”
“r) Liman idari sahası: Liman başkanlığının Ek-1 ve
Ek-2’de belirlenmiş görev, yetki ve sorumluluk sahasını,”
“ff) Bağlı liman başkanlığı: Bölge liman
başkanlıklarına bağlanmış liman başkanlıklarını,
gg) Bölge liman başkanlığı: Bakanlık taşra birimi
olan bölge liman başkanlıklarını,
ğğ) Tehlikeli yük;
1) Denizlerin Gemiler Tarafından Kirletilmesinin
Önlenmesine Ait Uluslararası Sözleşme (MARPOL) 73/78 Ek I, Lahika 1'de yer
alan petrol ve petrol ürünlerini,
2) IMDG Kod Bölüm 3'te verilen paketli taşınan
madde ve nesneleri,
3) Uluslararası Denizcilik Katı Dökme Yükler Kodu
(IMSBC) Lahika 1'de verilen yüklerden Dökme Yük Sevkiyat Adı’nda UN
numarası olan dökme yükleri,
4) Dökme Tehlikeli Kimyasal Yük Taşıyan Gemilerin
İnşa ve Ekipmanları Hakkındaki Uluslararası Kod (IBC) Bölüm 17'de verilen
tablonun "hazards (zararlılar)" başlıklı "d" sütununda
"S" veya "S/P" ibaresi bulunan sıvı maddeleri,
5) Dökme Halde Sıvılaşmış Gaz Taşıyan Gemilerin
İnşa ve Ekipmanları Hakkındaki Uluslararası Kodu (IGC) Bölüm 19'da verilen
gaz halindeki maddeleri,
hh) İkmal gemileri: Gemilere yağ, yakıt veya su
ikmali yapan gemiler ile kumanya veren gemileri,
ıı) Liman Yönetimi Bilgi Sistemi (LYBS): LTP
Sistemi kullanılarak gerçekleştirilen bildirimlerin liman başkanlığınca
kontrol edildiği, ordino ve liman çıkış belgesinin düzenlendiği elektronik
sistemi,
ii) Liman Tek Pencere (LTP) Sistemi: Limanlarımıza
gelen gemilerin yanaşma ve ayrılmalarına ilişkin kamu kurumlarına yapılması
gereken bildirimlerin tek noktadan gerçekleştirildiği elektronik sistemi,”
MADDE 3- Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 7- (1) Liman idari sahasını, demirleme
sahalarını ve kılavuz kaptan alma-bırakma yerlerini gösteren haritalar Ek-2’de
yer almaktadır. Bu haritalar ayrıca İdarenin resmi internet sitesinde de
yayımlanır.”
MADDE 4- Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesine aşağıdaki
fıkralar eklenmiştir.
“(10) Liman idari sahalarında seyir yapan gemi ve
deniz araçlarının denize elverişlilikleriyle ilgili konularda sürekliliğin
sağlanmasından gemi ve deniz aracı ilgilileri sorumludur.
(11) Bu Yönetmelik kapsamında bağlı liman
başkanlıklarınca yürütülen görev ve yetkiler İdarece belirlenecek usul ve
esaslar çerçevesinde, sınırları belirtilmek kaydıyla bölge liman
başkanlıklarınca yürütülebilir.”
MADDE 5- Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin birinci
fıkrasının (a) bendine aşağıdaki cümleler eklenmiştir.
“Bildirimler elektronik ortamda LTP
Sistemi kullanılarak gerçekleştirilir. Ancak liman başkanlığı gerekli
gördüğü durumlarda fiziki belge de talep edebilir.”
MADDE 6- Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci
fıkrasına aşağıdaki bent
eklenmiştir.
“j) Liman idari sahasında demirleyen gemiler, İdare
tarafından belirlenen usul ve esaslar kapsamında demirleme ücreti öder.”
MADDE 7- Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin birinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar
eklenmiştir.
“(1) Kıyı tesislerine ve balık çiftliklerine
yanaşacak veya bu tesislerden ayrılacak aşağıdaki gemiler, kılavuz kaptan
almak zorundadır:
a) 500 GT ve daha büyük tehlikeli yük taşıyan gemi
ve deniz araçları.
b) 1000 GT ve daha büyük Türk Bayraklı gemi ve
deniz araçları.
c) 500 GT ve daha büyük yabancı bayraklı gemi ve
deniz araçları.
ç) 1000 GT ve üzerindeki yabancı bayraklı ticari ve
özel yatlar.
d) Askeri olmayan kıyı tesislerine giriş ve çıkış
yapan yabancı bayraklı tüm askeri gemiler.”
“(7) 3000 GT ve daha küçük yakıt ikmal gemileri ile
ana tahrik sisteminin alternatif ve çevre dostu enerji kaynakları ile
sağlandığı belgelendirilmiş 5000 GT ve daha küçük yakıt ikmal gemileri,
İdare tarafından süresi ve kapsamı belirlenen mesleki eğitimi almış olan
bir kaptan tarafından sevk ve idare edilmek kaydıyla, kılavuz etap seyri
olan liman sahalarındaki etap seyirleri ile demirleme operasyonları da
dâhil olmak üzere, kılavuz kaptan ve römorkör almak zorunda değildir.
(8) Kılavuzluk ve römorkörcülük teşkilatları,
teşkilatın bulunmadığı yerlerde ilgili kıyı tesisleri veya kendi nam ve
hesabına çalışan kılavuz kaptanlar vermiş oldukları hizmetlere yönelik
olarak, gemi hareketleri, kılavuz kaptan bilgileri, gemi ve liman tesisi
bilgileri, yanaşma/ayrılma manevraları ile etap, palamar, demirleme, yer
değiştirme gibi dolaylı hizmetler karşılığı elde edilen ücretler ile bu
ücretler karşılığı ödenmesi gereken kamu payı bildirimleri ve benzeri tüm
bilgileri eksiksiz ve gecikme olmaksızın LYBS’ye kaydederler.
(9) Kılavuzluk veya römorkörcülük hizmeti verenler
1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hükümleri doğrultusunda kamu payını
öderler.”
MADDE 8- Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesinin dördüncü
fıkrasında yer alan “Tehlikeli yük taşıyan tankerler” ibaresi “4 üncü
maddenin birinci fıkrasının (ğğ) bendinin (1) , (4) ve (5) numaralı alt bentlerinde belirtilen
tehlikeli yükleri taşıyan gemiler”
şeklinde değiştirilmiş, aynı fıkraya
“yazılı olarak” ibaresinden sonra gelmek üzere “veya LTP üzerinden” ibaresi
eklenmiş, beşinci fıkrasına “yazılı olarak” ibaresinden sonra gelmek üzere
“veya LTP üzerinden” ibaresi eklenmiş, aynı maddenin yedinci fıkrasının
birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki
fıkralar eklenmiştir.
“Çanakkale Bölge Liman Başkanlığı liman idari
sahasındaki (1) nolu demirleme sahasına, İstanbul Bölge Liman Başkanlığı
liman idari sahasındaki (A) bölgesi demirleme sahasına ve Kocaeli Bölge
Liman Başkanlığı idari sahasındaki tüm demirleme sahalarına demirleyecek
veya ayrılacak 1000 GT ve üzerindeki Türk Bayraklı gemi ve deniz araçları
ile 500 GT ve üzerindeki yabancı bayraklı gemi ve deniz araçları bu
Yönetmelikte yer alan istisnalar saklı kalmak kaydıyla kılavuz kaptan almak
zorundadır.”
“(14) Kıyı tesislerimiz ile diğer ülkelerin kıyı
tesisleri arasında düzenli sefer yapmak için İdareden uygunluk yazısı
alınmış olan, yüksek manevra kabiliyetine sahip, bağımsız en az iki ana
makine ve iki sevk sistemi ve baş iteri bulunan veya baş ve kıç iteri olan
tek ana makineli, köprüüstünden manevra kabiliyetine sahip, uzakyol kaptanı
ile donatılmış, 20 yaşından küçük ro-ro yolcu ve ro-ro kargo gemilerine,
ilgili kıyı tesisine asgari beş yanaşma ve beş ayrılma manevrasını
kılavuzluk/römorkörcülük hizmetlerine tabi olarak yapmış kaptan istihdam
etmesi kaydıyla, aldığı uygunluk yazısında belirtilen kıyı tesislerinde
kılavuz kaptan alma zorunluluğu uygulanmaz.
(15) İdare, geminin teknik yapısı ve özellikleri,
kullanım amacı, deniz trafiği, coğrafi ve meteorolojik şartlar ile üstün
kamu yararı gibi hususları göz önünde bulundurarak kılavuz kaptan ve/veya
römorkör muafiyeti veya istisnası tanıyabilir.”
MADDE 9- Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “yazılı olarak” ibaresi yürürlükten kaldırılmış, aynı
fıkraya aşağıdaki cümleler eklenmiş, aynı maddenin ikinci fıkrasında yer
alan “Petrol ve türevleri ile diğer zararlı ve tehlikeli maddeleri taşıyan
gemiler,” ibaresi yürürlükten kaldırılmış, aynı fıkraya “kapsamında”
ibaresinden sonra gelmek üzere “tanımlı yükleri taşıyan gemiler,” ibaresi
eklenmiş ve aynı maddenin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Bildirimler elektronik ortamda LTP
Sistemi kullanılarak gerçekleştirilir. Ancak, liman başkanlığı gerekli
gördüğü durumlarda fiziki belge de talep edebilir.”
“(3) Liman idari sahasında ve bitişik limanlar
arasında bir yük taşıma birimine yüklenmiş olarak IMDG Kod’da tanımlanan
paket ve ambalajlarda taşınan IMDG Kod kapsamındaki tehlikeli yükler ve
tehlikeli atıklar; taşıyan ile taşıtan tarafından gerekli emniyet
tedbirleri alınmak kaydıyla araçların sürücüleri hariç bu işlere tahsisli
yolcusuz gemi ve deniz araçları ile taşınır. Bu taşıma, İdarece belirlenen
usul ve esaslara göre ve ilgili liman başkanlığınca uygun görülen saatlerde
yapılır. Adalardaki kıyı tesisleri ile diğer kıyı tesisleri arasında
süreklilik arz etmeyecek şekilde taşınacak tehlikeli yükler, herhangi bir
emniyetsiz duruma mahal vermemek şartıyla taşıma şekli ve elleçleme
hususları ile tehlikeli yükün yapısı, sınıfı ve miktarı göz önüne alınıp
14/11/2021 tarihli ve 31659 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tehlikeli
Yüklerin Denizyoluyla Taşınması ve Yükleme Emniyeti Hakkında Yönetmeliğin
23 üncü maddesinin ikinci fıkrası kapsamında değerlendirilerek bu tehlikeli
yükler hakkında özel izin verilebilir.”
MADDE 10- Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesinin birinci
fıkrasının (i) bendinde yer alan “8/10/1998 tarihli ve 98/11860 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Türk Boğazları Deniz Trafik
Düzeni Tüzüğünde” ibaresi, “14/8/2019 tarihli ve 1426 sayılı Cumhurbaşkanı
Kararı ile yürürlüğe konulan Türk Boğazları Deniz Trafik Düzeni Yönetmeliğinde”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkraya
aşağıdaki bent eklenmiştir.
“m) Türk Bayrağı taşıyan gemiler ile bayrağına
bakılmaksızın Türk deniz yetki alanında bulunan kıyı tesislerine gelen veya
bu tesislerinden ayrılan gemilerin deniz alacaklarına ilişkin
sigortalandırılması ile ilgili yükümlülükler ve denetimlere yönelik usul ve
esaslar ilgili mevzuatı ile belirlenir. Bu gemilerin, deniz alacaklarına
karşı geçerli bir koruma ve tazmin sigortasına sahip olmaları zorunludur.”
MADDE 11- Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin beşinci
fıkrası aşağı şekilde değiştirilmiştir.
“(5) Gerekli izinleri almayan kıyı tesislerine,
gemi ve deniz araçları bağlanamaz ve yanaştırılamaz. Ancak acil durumlarda
veya kamu yararının gerektirdiği hallerde uygun görülen kıyı tesisleri için
geçici düzenlemeler yapılabilir.”
MADDE 12- Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesinin on yedinci
fıkrası aşağı şekilde değiştirilmiştir.
“(17) Korunaklı deniz alanlarında, deniz turizmi
araçları için toplu tonoz sistemli bağlama düzenekleri veya demirleme
ihtiyaçları gibi geçici düzenlemeler yapılabilir.”
MADDE 13- Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin ikinci
fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“Bu yükümlülüğü yerine getirmeyerek kara
kökenli deniz kirliliğine sebebiyet veren işletmeler hakkında ilgili mevzuat
hükümlerine göre işlem yapılması için ilgili Çevre, Şehircilik ve İklim
Değişikliği Bakanlığı İl Müdürlüğüne, liman başkanlığınca gerekli bildirim
yapılır.”
“(4) Ülkemiz limanlarına gelen tüm gemiler ulusal
ve uluslararası mevzuat hükümleri kapsamında uygun yakıt kullanımına
yönelik yakıt değişim operasyon kayıtlarını gemi jurnallerinde düzenli ve
doğru olarak tutmak zorundadır.
(5) Ülkemiz limanlarına gelen tüm gemiler MARPOL
Sözleşmesinin altıncı ekine ve ulusal mevzuat hükümlerine uygun yakıt
kullanmak zorundadır.”
MADDE 14- Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin ikinci
fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“c) Kılavuzluk hizmetine tabi gemilerde; kılavuz
kaptanlar hizmet verecekleri gemilerin yükleme hattına uygunluğunu kontrol
eder, uygunsuzluğu tespit edilen gemiye kılavuzluk hizmeti verilmez ve
liman başkanlığına bildirilir.”
“(5) Liman başkanlığına; denizde arama kurtarma,
kaza/olay, acil durum, yardım talepleri ile çevre kirliliği bildirimlerinin
ulaşması durumunda Ana Arama Kurtarma ve Koordinasyon Merkezine
gecikmeksizin en hızlı şekilde görevli personel/nöbetçi personel ve/veya
liman başkanı tarafından bildirim yapılır. Birinci, ikinci ve üçüncü
fıkralara uygun olarak düzenlenen yazılı raporların bir örneği, Ana Arama
Kurtarma ve Koordinasyon Merkezine ulaştırılır.”
MADDE 15- Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasında
yer alan “ilgilileri liman başkanlığınca uyarılır” ibaresi “ilgililerine
liman başkanlığınca idari yaptırım uygulanır” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 16- Aynı Yönetmeliğin 26 ncı maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 26- (1) Kıyı tesislerine bağlanmış veya
yanaşmış olanlar ile demirleme sahalarındaki gemi ve deniz araçlarının
tahmil ve tahliye hizmetleri, bu Yönetmelik ve ilgili mevzuat hükümlerine
aykırı olmamak kaydı ile ilgili kıyı tesisi işletmesi koordinesinde yerine
getirilir. Kendiliğinden batabilen gemiler ve tahmil tahliye işlemlerinde
kullanılan ekipmanları gereği kıyı tesislerine yanaşması mümkün olmayan
gemilerle yapılanlar hariç olmak üzere, yat, tekne ve benzeri yüzer deniz
vasıtalarının tahmil tahliye işlemi kıyı tesislerinde yapılır. Kıyı
tesislerine yanaşması mümkün olmayan gemi ve deniz araçları, liman
başkanlığının uygun gördüğü sahalarda tahmil tahliye yapabilirler. Bu gemi
ve deniz aracı ilgilileri, gemi ve deniz aracının herhangi bir kıyı
tesisine kılavuz kaptan ve/veya römorkör kullanarak yanaştığında tabi
olacağı kılavuzluk/römorkörcülük ücretinin ilgili mevzuatta belirlenmiş
orandaki kamu payına denk tutarı, Bakanlık Döner Sermaye İşletmesi hesabına
yatırmak zorundadır.”
MADDE 17- Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesi başlığı ile
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Gazdan arındırma
MADDE 33- (1) Sıcak ve soğuk işlemle bakım veya
onarım yapılması amacıyla gazdan arındırma işlemleri yapacak olan gemi ve
deniz araçları, 1/2/2022 tarihli ve 31737 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Gemi ve Su Araçlarında Gazdan Arındırma Yönetmeliği hükümlerine uyarlar.
(2) Liman idari sahalarında gazdan arındırma işlemi
için demirleme sahası belirlenmemiş ise, bu işlem tehlikeli yük taşıyan
gemiler için belirlenmiş olan demirleme sahalarında veya liman
başkanlığının coğrafik ve meteorolojik şartlara göre uygun göreceği
yerlerde yapılır.”
MADDE 18- Aynı Yönetmeliğin 39 uncu maddesinin altıncı ve
yedinci fıkralarında yer alan “ikinci” ibareleri “birinci” şeklinde
değiştirilmiş, aynı maddenin on birinci fıkrasında yer alan “veya işaret
veya teçhizatı eksik veya uyumsuz olduğu” ibaresi yürürlükten kaldırılmış
ve aynı fıkrada yer alan “eğer bir” ibaresi “ilgili mevzuatında belirtilen”
şeklinde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(14) 618 sayılı Kanunun 11 inci maddesi ile
belirlenen yetkiye dayanarak; bu Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin dördüncü
fıkrasına aykırı hareket eden gemilere 20.000 TL, beşinci fıkrasına aykırı
hareket eden gemilere 80.000 TL, 25 inci maddesinin birinci fıkrasına
aykırı hareket eden gemilere 3.000 TL’den 90.000 TL’ye kadar idarî para
cezası verilir.
(15) Tehlike oluşturan gemi ve deniz araçlarının
liman başkanının talimatlarına uygun hareket etmemesi durumunda gemi
kaptanına 20.000 TL’den 200.000 TL’ye kadar, şirket ilgililerine ise
200.000 TL’den 1.000.000 TL’ye kadar idarî para cezası verilir. Bu ihlalin
Trafik Ayırım Düzeni, İstanbul Boğazı veya Çanakkale Boğazı içerisinde
işlenmesi durumunda ceza iki kat olarak uygulanır.
(16) LYBS veya LTP’ye girilmesi gereken bilgilerin
eksik veya zamanında girilmemesi durumunda ilgililere her bir veri girişi
için 1.000 TL idarî yaptırım cezası uygulanır.
(17) Tehlikeli yüklerin denizyoluyla taşınması
durumunda mevzuat ve uluslararası sözleşme hükümlerinin ihlali halinde
uygulanacak idarî para cezaları, Tehlikeli Yüklerin Denizyoluyla Taşınması
ve Yükleme Emniyeti Hakkında Yönetmelik hükümleri ile belirlenir.
(18) 8 inci maddenin beşinci fıkrası ile 13 üncü,
14 üncü ve 15 inci maddelerde belirtilen hükümlere uymayan kılavuzluk veya
römorkörcülük hizmeti verenlere, özel mevzuatı bulunmaması halinde bu
Yönetmelik kapsamında 331.291 TL’den 3.312.913 TL’ye kadar idarî para
cezası verilir.
(19) 10 uncu maddenin birinci fıkrasının (j)
bendine aykırı hareket edenlere 50.000 TL’den 150.000 TL’ye kadar idarî
para cezası verilir.”
MADDE 19- Aynı Yönetmeliğin 41 inci maddesinin başlığı
“İstanbul Bölge Liman Başkanlığına özel hükümler” şeklinde değiştirilmiş,
aynı maddenin birinci fıkrasında yer alan “İstanbul Liman Başkanlığı”
ibaresi “İstanbul Bölge Liman Başkanlığı” şeklinde, üçüncü fıkrasında yer
alan “liman başkanlığı” ibaresi “bölge liman başkanlığı” şeklinde
değiştirilmiş, aynı maddenin dördüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmış,
beşinci fıkrasının ikinci cümlesi ile yedinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Hava çekimi elli dört metre ile
elli sekiz metre arasında olan gemi ve deniz araçlarının boğazdan
geçişlerine ilişkin usul ve esaslar İdare tarafından belirlenir.”
“(7) Görüş mesafesi; İstanbul Boğazı ve Haliç için
200 metreye, Marmara Denizinde 500 metreye düştüğünde bölge liman
başkanlığının bilgisi dahilinde bölge liman başkanlığı adına Gemi Trafik
Hizmetleri Merkezi tarafından yerel deniz trafiği durdurulur. Talimatlara
uymayanlar tespit edilerek bölge liman başkanlığına bildirilir.”
MADDE 20- Aynı Yönetmeliğin 42 nci maddesinin başlığı
“Kocaeli Bölge Liman Başkanlığına özel hükümler” şeklinde değiştirilmiş ve
aynı maddenin birinci fıkrasının ikinci cümlesi ile ikinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Hava çekimi elli altı metre ile
altmış metre arasında olan gemi ve deniz araçlarının Körfez Geçiş Köprüsü
altından geçişlerine ilişkin usul ve esaslar İdare tarafından belirlenir.”
“(2) Görüş mesafesi İzmit Körfezinde 500 metreye
düştüğünde bölge liman başkanlığının bilgisi dahilinde bölge liman
başkanlığı adına Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi tarafından yerel deniz
trafiği durdurulur. Talimatlara uymayanlar tespit edilerek bölge liman
başkanlığına bildirilir.”
MADDE 21- Aynı Yönetmeliğin 42/A maddesinin başlığı
“Çanakkale Bölge Liman Başkanlığına özel hükümler” şeklinde değiştirilmiş,
aynı maddenin birinci fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Hava çekimi altmış altı metre ile
yetmiş metre arasında olan gemi ve deniz araçlarının 1915 Çanakkale Köprüsü
altından geçişlerine ilişkin usul ve esaslar İdare tarafından belirlenir.”
“(2) Görüş mesafesi, ilgili mevzuatı ile
belirlenmiş olan kritik bölgelerde 200 metreye diğer bölgelerde ise 500
metreye düştüğünde bölge başkanlığının bilgisi dahilinde bölge liman
başkanlığı adına Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi tarafından yerel deniz
trafiği durdurulur. Talimatlara uymayanlar tespit edilerek bölge liman
başkanlığına bildirilir.”
MADDE 22- Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki ek madde eklenmiştir.
“Liman başkanlığı idari sınırlarındaki iç sularda
gerçekleştirilen iş ve işlemler
EK MADDE 1- (1) Ek-1’de yer alan liman
başkanlıkları idari sınırları dahilinde belirtilen iç sulardaki iş ve işlemler,
31/10/2010 tarihli ve 27745 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İç Sularda
Çalışan Gemi ve İç Su Araçları Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yerine
getirilir.”
MADDE 23- Aynı Yönetmeliğin Ek-1’i, Ek-2’si, Ek-3’ü, Ek-4’ü
ve Ek-5’i ekteki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 24- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 25- Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız
|