Kastamonu Üniversitesinden:
KASTAMONU
ÜNİVERSİTESİ KARİYER GELİŞTİRME UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Kastamonu Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Kastamonu Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez: Kastamonu Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Kastamonu Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Kastamonu Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5- (1) Merkezin
amacı; Üniversite adaylarının, öğrencilerinin ve mezunlarının kendilerini
tanıyarak iş dünyası ve kariyer seçeneklerini keşfetmelerini sağlamak,
uygun kariyer kararları vermelerine ve kariyerlerini yapılandırmalarına
destek olmak, bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirecekleri bilimsel,
mesleki ve eğitsel çalışmalar düzenlemek, staj ve istihdam fırsatlarına
erişimlerini artırmak amacıyla ilgili mevzuat hükümleri uyarınca kariyer
danışmanlığı hizmeti sunmak, kariyer geliştirme konusunda ulusal ve
uluslararası düzeyde uygulama ve araştırmalar yapmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite öğrencilerinin ve mezunlarının;
kariyer planlaması yapmasına yönelik eğitim faaliyetleri gerçekleştirmek,
yetkinliklerini geliştirmelerine katkıda bulunacak bilimsel, eğitsel,
kültürel, sosyal, sportif ve sanatsal faaliyetler düzenlemek.
b) Üniversite öğrencilerinin bölgedeki istihdam
olanaklarını ve iş dünyasını tanımalarını sağlayacak tanıtım günleri,
söyleşiler, kariyer günleri, kariyer fuarları gibi faaliyetler düzenlemek.
c) Üniversite öğrencilerini; ulusal ve uluslararası
değişim programları, staj programları ve lisansüstü programları hakkında
bilgilendirmek.
ç) Üniversite öğrencilerinin staj olanaklarını
geliştirmek amacıyla kamu kurum ve kuruluşları ve özel sektör
kuruluşlarıyla iş birliği yapmak, bu kurum ve kuruluşlarla ulusal ve
uluslararası alanda iş birlikleri gerçekleştirerek ortak projelerin geliştirilmesi
ve yürütülmesini sağlamak.
d) Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren
merkezler, öğrenci kulüpleri ve öğrenci konseyleri gibi birimler ile ortak
projeler geliştirmek ve yürütmek.
e) Kariyer planlama, geliştirme ve kariyer
danışmanlığı alanında bilimsel araştırmalar yapmak ve yayımlamak, Merkezin
faaliyet alanlarıyla ilgili basılı ve dijital platformlarda yayınlar
hazırlamak.
f) Kariyer danışmanlığı alanında çalışan, ulusal ve
uluslararası kariyer platformlarına üye olmak, bu alanda ilgili mevzuat
hükümleri uyarınca ulusal ve uluslararası eğitim, kurs, seminer, konferans,
kongre, sempozyum, panel, çalıştay
gibi etkinlikler düzenlemek ve düzenlenecek olan etkinliklere katılmak.
g) Mezunların kariyer gelişimlerini izlemek amacıyla
mezun bilgilerinin yer alacağı veri tabanını oluşturmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8- (1) Müdür, Merkezin faaliyetlerini gerçekleştirme
konusunda eğitimi veya çalışmaları bulunan Üniversitenin kadrolu öğretim
üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl süreyle görevlendirilir. Görev
süresi sona eren Müdür yeniden görevlendirilebilir. Müdürün herhangi bir
nedenle görevinin sona ermesi halinde aynı usulle yeni Müdür
görevlendirilir.
(2) Müdürün
önerisi üzerine , Üniversitede görevli öğretim
elemanları arasından en fazla iki kişi Rektör tarafından müdür yardımcısı
olarak görevlendirilebilir. Müdür, görevi başında olmadığı zamanlarda
yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Göreve vekaletin
altı aydan uzun sürmesi halinde yeni Müdür görevlendirilir. Müdürün görevi
sona erdiğinde müdür yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Merkezin çalışmalarını düzenli olarak yürütmek.
c) Yönetim Kurulu ve Danışma Kuruluna başkanlık
etmek.
ç) Merkezde görev yapacak olan akademik, idari ve
teknik personel ihtiyacını belirlemek ve bu konuda ilgili personelin
görevlendirilmesine ilişkin teklifleri Rektöre sunmak.
d) Her faaliyet dönemi sonunda Merkezin yıllık
faaliyet raporunu ve bir sonraki yıl için öngörülen çalışma programını
hazırlanmak ve Yönetim Kuruluna sunmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10- (1) Yönetim Kurulu; Müdür ve müdür yardımcıları
ile Merkezin faaliyetlerini gerçekleştirme konusunda çalışmaları olan
Üniversitenin kadrolu öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç
yıllık süre için görevlendirilen dört üye olmak üzere toplam yedi üyeden
oluşur. Görev süresi biten üyeler aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.
Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine, kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı usul ile yeni üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu; yılda en az dört kez, üye tam
sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların
oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu yönünde
çoğunluk sağlanmış sayılır. Mazeretsiz olarak arka arkaya üç toplantıya
katılmayan üyenin üyeliği sona erer.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11- (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin kuruluş amacına yönelik genel strateji
ve politikaları oluşturmak, düzenlenecek programlarla ilgili faaliyetlerin
koordinasyonunu ve değerlendirmesini yapmak.
b) Merkezin yatırım, plan ve bütçe tasarısını
hazırlamak ve Rektörün onayına sunmak.
c) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleriyle ilgili
geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
ç) Müdürün, Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği
bütün işleri değerlendirerek karara bağlamak.
d) Bir eğitim-öğretim yılında Merkezin yapacağı tüm
etkinlikleri planlamak.
e) Müdür tarafından hazırlanacak olan yıllık
faaliyet raporunu Rektöre sunmak.
Danışma
Kurulu
MADDE 12- (1) Danışma Kurulu;
Müdür ve müdür yardımcıları ile Üniversite içinden ve dışından, Merkezin
faaliyet alanlarıyla ilgili çalışmalarda bulunan ve/veya bu çalışmaları
destekleyen sivil toplum örgütleri, istekleri halinde kamu kurum ve
kuruluşları ile özel sektör temsilcileri veya kişiler arasından Müdürün
önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen en fazla 7
üyeden oluşur.
(2) Görev süresi dolmadan görevinden ayrılan
üyelerin yerine aynı usulle yeni üye görevlendirilir. Süresi biten üyeler
tekrar görevlendirilebilir.
(3) Danışma Kurulu, Müdürün yazılı daveti üzerine
yılda en az bir kere toplanır.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13- (1) Danışma Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin amacına uygun tavsiye kararları almak.
b) Merkezin faaliyetlerine ilişkin görüş ve
önerilerde bulunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kariyer
temsilcileri ve görevleri
MADDE 14- (1) Merkezin işlevselliğini artırmak, öğrenci ve
mezunlarla doğrudan iletişim kurabilmek amacıyla Üniversitenin tüm akademik
birimlerinden bir öğretim elemanı Müdürün teklifi ile kariyer temsilcisi
olarak akademik birim amirleri tarafından görevlendirilir.
(2) Kariyer temsilcilerinin görevleri şunlardır:
a) Görev yaptıkları birimlerdeki öğrencilere
kariyer gelişimleri konusunda destek vermek.
b) Bilgilendirici seminer, panel ve konferanslar
düzenlenmesi konusunda çalışmalar yapmak ve öğrencilerin staj/iş
taleplerini Merkezin veri tabanına gönderilmek üzere kayda almak.
Kariyer
danışmanları ve görevleri
MADDE 15- (1) Kariyer danışmanları; Üniversitenin öğrenci,
mezun ve çalışanlarına bireysel düzeyde kariyer planlaması hakkında
danışmanlık yapmak üzere Üniversite personelinden ya da ilgili mevzuat
hükümleri çerçevesinde Üniversite içinden veya dışından kariyer planlama ve
geliştirme konusunda uzman kişiler arasından Müdürün teklifi üzerine Rektör
tarafından görevlendirilir.
(2) Kariyer danışmanlarının görevleri şunlardır:
a) Merkezin amacı doğrultusunda öğrencilerin
kariyer gelişimlerine destek olmak ve onlara danışmanlık hizmeti vermek.
b) Uzman oldukları alanlarda Yönetim Kuruluna proje
önerisinde bulunmak ve uygun görüldüğü takdirde bunların hayata geçirilmesi
için çalışmalar yapmak, özel ve resmi kurum ve kuruluşlar, sivil toplum
kuruluşları, vakıflar ve mezunlar derneği gibi paydaşlarla ilgili iş
birliklerinin geliştirilmesini sağlamak.
c) Üniversite öğrencileri için staj ve iş
olanaklarını araştırmak; özgeçmiş hazırlama, iş başvurusu ve iş mülakatları
hakkında öğrencilere yardımcı olmak, öğrenci ve mezunlarını iş hayatına
hazırlamak.
ç) Yönetim Kurulunun çalışmalarına katkıda
bulunmak.
Personel
ihtiyacı
MADDE 16- (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel
ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından
görevlendirilen personel ile karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 17- (1) Bu Yönetmelikte hükmü bulunmayan hallerde
ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 18- (1) 10/3/2014 tarihli ve 28937
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kastamonu Üniversitesi Gençlik ve Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 19- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 20- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Kastamonu
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|