Yüksek İhtisas Üniversitesinden:
YÜKSEK İHTİSAS
ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Yüksek İhtisas
Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Yüksek İhtisas Üniversitesi
Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez (Hastane): Yüksek İhtisas Üniversitesi
Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
ç) Mütevelli Heyet: Yüksek İhtisas Üniversitesi
Mütevelli Heyetini,
d) Rektör: Yüksek İhtisas Üniversitesi Rektörünü,
e) Tıp Fakültesi: Yüksek İhtisas Üniversitesi Tıp
Fakültesini,
f) Üniversite: Yüksek İhtisas Üniversitesini,
g) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5- (1) Merkezin
amacı; toplum sağlığına ilişkin bilimsel çalışmalar ve araştırmalar yapmak,
her düzeyde nitelikli tıp ve sağlık personeli yetiştirilmesine katkı
sağlamak amacıyla Tıp Fakültesi ve Üniversite bünyesindeki diğer fakülte,
enstitü, yüksekokul, uygulama ve araştırma merkezleri ile yurt içinde ve
yurt dışındaki diğer kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak Üniversitenin
stratejik plan ve hedefleri doğrultusunda, halkın ihtiyaç ve beklentilerine
uygun koruyucu ve tedavi edici sağlık hizmetlerini erişilebilir, kaliteli,
verimli ve en ekonomik koşullarda topluma sunmak, tıp ve sağlık bilimleri
alanında ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin
eğitim-öğretim ve uygulama ihtiyaçları ile akademik personelin araştırma
gereksinimlerinin karşılanmasına katkıda bulunmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Topluma uluslararası kalite standartlarında
yüksek nitelikli sağlık hizmeti sunmak.
b) Tıp ve sağlık bilimleri alanındaki
eğitim-öğretim, uygulama ve araştırma faaliyetlerine katkı ve katılım sağlamak.
c) Üniversite içi ve/veya dışı kurum ve
kuruluşlarla iş birliği yaparak tıp ve sağlık bilimleri alanında tanı ve
tedavi, ilaç, klinik ve yönetim araştırmaları yapmak.
ç) Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve
sağlık bilincinin yaygınlaştırılması için projeler geliştirmek ve ulusal
sağlık politikalarına katkı sağlamak.
d) Merkeze bağlı olarak çalışan bütün tıbbi
anabilim ve bilim dalları ile sağlıkla ilgili diğer alanlarda ayaktan ve
yatarak bakım/tedavi hizmet birimleri, evde bakım, bakımevi, kreş, huzurevi
ve benzeri hizmet birimleri kurmak, satın almak, kiralamak, bağış veya sair
suretlerde devir almak ve işletmek.
e) Tıp ve sağlık bilimleri alanındaki eğitim ve
öğretim birimlerinin ihtiyaç duyduğu sağlık uygulama ve araştırma
faaliyetlerine ilişkin altyapıyı geliştirmek.
f) Ulusal ve uluslararası bilimsel kongre, çalıştay, kurs ve seminer gibi akademik etkinlikleri
desteklemek veya düzenlemek.
g) Merkezin amaçları doğrultusunda ulusal ve
uluslararası kurum ve kuruluşlarla iş birliğinde bulunmak, tıp ve sağlık
bilimleri alanında projeler hazırlamak, eğitim programları düzenlemek,
süreli ve süresiz yayınlar yapmak, yazılı ve görsel basında programlar
düzenlemek, bilimsel görüşleri yaymak ve paylaşmak.
ğ) Mütevelli Heyetinin, Rektörün ve Yönetim
Kurulunun kararlaştıracağı diğer etkinliklerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür (Başhekim).
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8- (1) Müdür, Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili
çalışmaları olan Üniversitenin öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından
üç yıl süreyle görevlendirilir. Süresi biten Müdür yeniden
görevlendirilebilir. Müdür, görevi başında bulunmadığı zaman, Tıbbi Hizmetler
Direktörü Müdüre vekâlet eder.
(2) Müdür, sorumluluk alanındaki birimlerde sunulan
sağlık hizmetlerinin eksiksiz ve zamanında sunulmasından, izlenmesinden,
değerlendirilmesinden, iş ve işlemlerin diğer sorumlularla iş birliği ve
uyum içerisinde ve hukuka uygun olarak yürütülmesinden, performans ve
kalite hedeflerinin gerçekleştirilmesinden Yönetim Kuruluna, Rektöre ve
Mütevelli Heyetine karşı sorumlu en üst yöneticidir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek, Yönetim Kurulu
toplantılarına başkanlık etmek ve Yönetim Kurulu tarafından alınan
kararların uygulanmasını sağlamak.
b) Merkez ve bağlı birimlerin amaçlarının
gerçekleşmesini sağlamak için ihtiyaç duyulan her türlü beşeri ve maddi
kaynakları planlamak, örgütlemek, yönetmek ve denetlemek.
c) Üniversitenin stratejik planları doğrultusunda
yıllık programların ve bütçenin hazırlanmasını, Yönetim Kurulunda görüşülüp
karara bağlanmasını, uygulanmasını ve sonuçlarının değerlendirilerek, bağlı
birimlerin faaliyet raporlarının Yönetim Kuruluna sunulmasını sağlamak.
ç) Merkez ile bağlı birimlerin tıbbi, sağlık bakım,
idari, mali, eğitim ve araştırma birimleri arasında eşgüdümü ve iş
birliğini sağlamak.
d) Merkez ve bağlı birimlere tahsis edilen
kaynakların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak elde
edilmesini, kullanılmasını, yönetilmesini ve raporlanmasını sağlamak.
e) Merkezin norm kadro çizelgesine uygun olarak
insan kaynaklarının temini, özlük haklarının tespiti, hizmet akdinin
güncellenmesi veya sonlandırılması için Yönetim Kuruluna teklifte bulunmak.
f) Personelin ilgili mevzuat hükümleri kapsamında
etkin ve verimli çalışmasını sağlamak.
g) İlgili direktörlerin teklifleri üzerine Direktör
yardımcılarını görevlendirmek.
ğ) Merkez ve bağlı birimlerce sunulan sağlık
hizmetlerinin düzenli ve sürekli sürdürülmesini sağlamak, kalite
standartlarını korumak ve geliştirmek.
h) Yurt içi ve yurt dışı kuruluşlarla iş birliği ve
anlaşmalar yapmak, ortak eğitim ve araştırma projeleri geliştirmek.
ı) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında Merkez ile
ilgili kendisine tevdi edilen diğer görevleri yerine getirmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Yönetim Kurulu, Merkezin karar
organıdır.
(2) Yönetim Kurulu; Müdür, Tıbbi Hizmetler
Direktörü, laboratuvarlardan sorumlu öğretim
üyesi, Sağlık Bakım Hizmetleri Direktörü, İdari ve Mali İşler Direktörü,
Kalite Koordinatörü ile Rektör tarafından görevlendirilen dahili tıp bilimleri temsilcisi ve cerrahi tıp bilimleri
temsilcisinden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç yıldır.
Süresi sona eren üyeler tekrar görevlendirilebilir. Müdürün görevi sona
erdiğinde Yönetim Kurulu üyelerinin de görevi kendiliğinden sona erer.
(3) Yönetim Kurulu yılda en az dört kere toplanır.
Müdür, Yönetim Kurulunun başkanıdır; gerektiğinde Yönetim Kurulunu
olağanüstü toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır
ve kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların eşitliği halinde Müdürün oyu
yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(4) Yönetim Kurulu, çalışmalarında Rektöre ve
Mütevelli Heyetine karşı sorumludur.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Üniversitenin kuruluş amaçlarına, ihtiyaç ve
beklentilerine uygun kararlar almak ve Merkezin etkin ve verimli
çalışmasını sağlamak.
b) Merkeze ve bağlı birimlere atanacak sağlık
bakım, idari, mali ve destek hizmetleri üst yöneticilerinin görev ve
sorumluluk alanlarını tayin etmek, çalışma usul ve esaslarını belirlemek.
c) Merkezin uluslararası norm, standartlar ve genel
yönetim ilkeleri doğrultusunda amaçlarını ve hedeflerini belirlemek.
ç) Merkezin ve bağlı birimlerin örgütlenme ve
yönetim süreçlerine ilişkin politika ve stratejiler belirlemek, bunların
uygulanmasını sağlamak, genel gözetim ve denetimi yapmak.
d) Merkezin yıllık performans programını
Üniversitenin stratejik plan ve hedeflerine uygun olarak hazırlamak, bağlı
birimlerin iş, işleyiş ve performans sonuçlarını değerlendirerek programı
iyileştirici, geliştirici önlemleri almak.
e) Merkezin ve bağlı birimlerin yıllık faaliyet
raporlarını Rektöre ve Mütevelli Heyetine sunmak.
f) Merkezin ve bağlı birimlerin bütçelerinin
hazırlanmasını sağlamak, mali yıl içinde gerçekleşmesi öngörülen gelir ve
giderlere ilişkin finansal süreçleri izlemek, değerlendirmek ve sonuçlarını
Rektörün ve Mütevelli Heyetinin onayına sunmak.
g) Tıp ve sağlık bilimleri alanında öğrenim gören
öğrencilerin uygulama ve araştırma potansiyellerinin geliştirilmesi için
politika ve stratejiler geliştirmek.
ğ) Merkez ve bağlı birimlerde yürütülecek mezuniyet
öncesi ve sonrası eğitim, uygulama ve araştırma programlarının ilgili
akademik birim yöneticilerinin koordinasyonu ile hazırlanmasını ve
uygulanmasını sağlamak.
h) Merkezin kalite ve performansını izleme ve
değerlendirme ölçütlerinin geliştirilmesine ilişkin gerekli çalışmaları
yaptırmak.
ı) Sağlık alanında yeni hizmet birimlerinin tesis edilmesine
ve ortak kullanım anlaşmaları yapılmasına ilişkin yatırım teklifleri ve
fizibilite raporları hazırlayarak Rektörün ve Mütevelli Heyetin onayına
sunmak.
i) Merkezin bünyesinde gerekli görülen konularda
eğitim-öğretim, araştırma, inceleme ve ihtisas komisyonları kurmak ve
bunların çalışma usul ve esaslarını belirlemek.
j) Rektör ve Mütevelli Heyet Başkanı tarafından
verilecek diğer görevleri yapmak.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 12-
(1) Danışma Kurulu; Müdürün
önerisi ve Yönetim Kurulu kararıyla Merkez bünyesinde gerçekleştirilecek
çeşitli faaliyetlerin verimliliğinin arttırılması ve belirli uzmanlık
isteyen konularla ilgili geçici veya sürekli olarak uygulama ve araştırma
faaliyetlerinde bulunulmasını sağlamak için oluşturulan organdır. Danışma
Kurulu, Müdür ile ilgili fakülte dekanlarının ve yüksekokul müdürlerinin
görüşleri alınarak Müdür tarafından önerilen adaylar arasından Yönetim
Kurulu teklifi üzerine Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilen en
fazla 7 kişiden oluşur. Görev süresi dolan üyeler yeniden
görevlendirilebilirler.
(2) Danışma Kurulu yılda en az bir kez salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır. Danışma Kurulu,
Merkezin çalışmaları ile ilgili konularda tavsiye niteliğinde görüş ve
önerilerde bulunur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tıbbi
Hizmetler Direktörü
MADDE 13-
(1) Tıbbi Hizmetler Direktörü; Tıp
Fakültesi öğretim üyeleri arasından, Müdürün önerisi üzerine Rektör
tarafından üç yıl için görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde Tıbbi
Hizmetler Direktörünün görevi de kendiliğinden sona erer. Görev süresi biten
Tıbbi Hizmetler Direktörü yeniden görevlendirilebilir. Gerektiğinde Rektörün
onayı ile Tıbbi Hizmetler Direktörü üç yıllık süre dolmadan da görevinden
alınabilir. Tıbbi Hizmetler Direktörünün önerisi ve Müdürün teklifi Rektör
tarafından en fazla iki tıbbi hizmetler direktör yardımcısı
görevlendirilebilir.
Tıbbi
Hizmetler Direktörünün görevleri
MADDE 14-
(1) Tıbbi Hizmetler Direktörünün
görevleri şunlardır:
a) Tıbbi hizmetlerin politika, prosedür
ve standartların oluşturulmasına ve uygulamaya geçirilmesine yönelik
çalışmalar yapmak.
b) Tıbbi hizmetlerin politika ve stratejilerini
oluşturmak ve gerekli planlama, koordinasyon ve bilgilendirmeyi
gerçekleştirmek.
c) Bilimsel verileri, klinik rehberleri ve Merkezin
amaçları doğrultusunda sunulan tıbbi hizmetlerin kalite ve performansını
izlemek, yönetmek ve değerlendirmek.
ç) Sunulan sağlık hizmetlerinin altyapısının
oluşturulmasına ve teknolojik ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlamak.
d) Merkez ve bağlı birimlerde tıbbi hizmetlerin
kalitesinin sürekli geliştirilmesine katkı sağlamak.
e) Hizmetin gerekleri doğrultusunda hekimlerin ve
kendisine bağlı sağlık personelinin sevk ve idaresini sağlamak, motivasyonlarını geliştirmek.
f) İlgili akademik birimler tarafından hazırlanan
mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim, uygulama ve araştırma programlarının
merkez ve bağlı birimlerde uygulanmasını sağlamak.
Sağlık
Bakım Hizmetleri Direktörü (Başhemşire)
MADDE 15-
(1) Sağlık Bakım Hizmetleri
Direktörü en az lisans mezunu ve en az beş yıllık çalışma deneyimi olan
hemşireler arasından Tıbbi Hizmetler Direktörünün önerisi ve Müdürün
teklifi üzerine Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi biten
Sağlık Bakım Hizmetleri Direktörü tekrar görevlendirilebilir. Müdürün
görevi sona erdiğinde Sağlık Bakım Hizmetleri Direktörünün görevi de
kendiliğinden sona erer. Sağlık Bakım Hizmetleri Direktörünün önerisi ve
Müdürün teklifi üzerine Rektör tarafından en fazla iki sağlık bakım
hizmetleri yardımcısı görevlendirilebilir.
(2) Sağlık Bakım Hizmetleri Direktörü Merkezdeki
çalışan hemşirelik hizmetleri çalışanları ile kendisine bağlı diğer hizmet
birim sorumlularının birinci derecede amiridir.
Sağlık
Bakım Hizmetleri Direktörünün görevleri
MADDE 16-
(1) Sağlık Bakım Hizmetleri
Direktörünün görevleri şunlardır:
a) Hasta bakımı hizmetlerinde görevli personelin
verimli çalışmalarını sağlamak ve kontrol etmek.
b) Tıbbi konularda tespit edilen eksiklikleri Tıbbi
Hizmetler Direktörüne, idari konularda tespit edilen eksiklikleri İdari ve
Mali İşler Direktörüne bildirmek.
c) Hizmetlerin gerçekleştirilmesinde tespit edilen
aksaklıkları gidermek için gerekli çalışmaları yapmak.
ç) Kendisine bağlı hizmetlerdeki personelin çalışma
yerlerinin belirlenmesi ve gerektiğinde değiştirilmesi ile ilgili
hususlarda görüş ve isteklerini Tıbbi Hizmetler Direktörüne iletmek ve
verilen kararları uygulamak.
d) Bağlı Birimlerdeki personelin mesleki bilgi ve
tecrübelerinin gelişmesine yardımcı olmak amacıyla hizmet içi eğitim almasını
sağlamak.
e) Hasta bakım hizmetlerinin çağdaş normlarda ve
kalite ölçütleri doğrultusunda yürütülmesini sağlamak.
İdari ve
Mali İşler Direktörü
MADDE 17-
(1) İdari ve Mali İşler Direktörü;
en az lisans mezunu Üniversite personeli arasından Müdürün önerisi üzerine
Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Müdürün görevi sona
erdiğinde İdari ve Mali İşler Direktörünün de görevi kendiliğinden sona
erer. Görev süresi biten İdari ve Mali İşler Direktörü yeniden
görevlendirilebilir. İdari ve Mali İşler Direktörünün önerisi ve Müdürün
önerisi üzerine Rektör tarafından en fazla iki idari ve mali işler direktör
yardımcısı görevlendirilebilir.
İdari ve
Mali İşler Direktörünün görevleri
MADDE 18-
(1) İdari ve Mali İşler
Direktörünün görevleri şunlardır:
a) Merkezin ve Merkeze bağlı birimlerin
altyapısının kurulmasına, işletilmesine, ihtiyaçların giderilmesine, kısa,
orta ve uzun vadeli amaçların gerçekleştirilmesine yönelik çalışmaları
yürütmek.
b) Personel sevk ve idaresinde, yönetim ve
denetimlerde, yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında Müdüre yardımcı
olmak.
c) Merkezin ödenek, kadro ihtiyaçları ve bütçe ile
ilgili önerilerini gerekçeleri ile birlikte hazırlamak.
ç) Merkezin dönen ve duran varlık ve kaynaklarının
korunmasını, muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını, malî
bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini
sağlamak.
d) Hasta hizmetlerinin etkin, verimli ve hasta
odaklı verilmesini sağlamak.
e) İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve
hizmet satın alınmasını, hizmet alımı için gerekli sözleşmeleri hazırlamak,
sözleşmelerin uygulanmasını ve denetimini sağlamak.
Merkeze
bağlı birimler
MADDE 19-
(1) Merkezde ve bağlı birimlerde
bulunan ameliyathane, servis, poliklinik veya laboratuvar
hizmetlerinde ve idari, mali, teknik işlerde görevli olanlar, yürüttükleri
hizmetler bakımından Müdüre ve ilgili birim amirlerine karşı sorumludur.
(2) Merkezde ve bağlı birimlerde verimlilik ve
hizmet kalitesinin arttırılması, hizmet kontrolünün sağlanması ve
değerlendirilmesi amacıyla çalışma usul ve esaslarını Yönetim Kurulunun
belirlediği proje grubu, kurul, komisyon, komite ya da bağlı birimler
oluşturulabilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 20-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 2547 sayılı Kanun, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile
Yükseköğretim Kurulu, Üniversite Senatosu ve Üniversite Yönetim Kurulu
kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 21-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Yüksek İhtisas Üniversitesi Rektörü yürütür.
|