Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından:
TEHLİKELİ MADDELERİN DEMİRYOLU İLE TAŞINMASI
HAKKINDA
YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1- 16/7/2015 tarihli ve
29418 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tehlikeli Maddelerin Demiryolu ile
Taşınması Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin
ikinci fıkrasının (d) bendi yürürlükten kaldırılmış, aynı fıkraya aşağıdaki
bentler eklenmiş, aynı maddenin üçüncü fıkrasının (c) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki (ç) bendi eklenmiştir.
“ğ) Tehlikeli madde yüklü vagonların
bağlanması/çözülmesi şeklinde yapılacak manevralar, “TS EN 12464-2 Işık ve
Aydınlatma - Çalışma Yerlerinin Aydınlatılması - Bölüm 2: Açık Çalışma
Alanları” standardının “Demiryolları ve Tramvaylar” tablosunda belirtilen
aydınlatma koşulları esas alınarak gerekli aydınlatma ile birlikte güvenlik
ve emniyetin sağlandığı yerlerde yapılacaktır.
h) Can, mal ve çevre güvenliğini tehdit eden bir
olay, kaza, trende seyre engel olan bir arıza, tren güzergâhında seyre
engel olan bir durum oluşması veya bu Yönetmeliğin 24 üncü maddesi
kapsamında hazırlanan Acil Eylem Planlarında belirtilen bir durumun meydana
gelmesi halinde, gerekli aydınlatma olmayan yerlerde yapılacak zorunlu manevralar,
en fazla 5 km/h hızla yapılacak ve demiryolu altyapı işletmecisi ve
demiryolu tren işletmecisi tarafından gerekli güvenlik ve emniyet önlemi
alınacaktır.”
“c) Trende tehlikeli madde yüklü vagonlarla
lokomotif arasına en az bir emniyet vagonu bağlanacak ve tren dizisinin
sonunda tehlikeli madde yüklü vagon bulunmayacaktır.”
“ç) Taşınan tehlikeli maddelerin sınıflarına göre
gerekli olduğu durumlarda, vagonlar veya taşıma birimleri (büyük konteyner, portatif tank, tank konteyner,
ÇEGK veya karayolu taşıtı) arasında RID Bölüm 7.5.3’te belirtildiği şekilde
koruyucu mesafe bulunacaktır.”
MADDE 2- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 3- Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı yürütür.
|