İstanbul Arel Üniversitesinden:
İSTANBUL AREL
ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, İstanbul Arel Üniversitesi
Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ile öğrenci kayıtları ve
sınavlara ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, İstanbul Arel Üniversitesi Tıp
Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ile öğrenci kayıtları ve sınavlara
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AGNO: Ağırlıklı genel not ortalamasını,
b) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
c) Alan dışı zorunlu ortak ders: 2547 sayılı
Kanunun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde belirtilen
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil derslerini,
ç) Baş koordinatör: Fakültede eğitim ve öğretim
programlarının planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonundan sorumlu Dekan
tarafından görevlendirilmiş Dekan Yardımcısını,
d) Dekan: İstanbul Arel Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dekanını,
e) Ders kurulu: Konu bütünlüğünü sağlamak amacıyla
aynı program içinde verilen teorik ve uygulamalı derslerin bütününü,
f) Dönem: En az otuz iki haftadan oluşan bir eğitim
yılını,
g) Dönem koordinatörü: Dekan tarafından
görevlendirilmiş, sorumlu oldukları senenin eğitim ve öğretiminin amaç ve
hedefleri doğrultusunda planlanması ve uygulanmasından sorumlu öğretim
üyesini,
ğ) Eğitim Koordinasyon Komisyonu (EKK): Dekanın
başkanlığında baş koordinatör olarak görevlendirilen Dekan Yardımcısı, Tıp
Eğitimi Anabilim Dalından bir öğretim üyesi ve dönem koordinatörlerinden
oluşan ve 3 yıl süreyle görev yapan Komisyonu,
h) Fakülte: İstanbul Arel Üniversitesi Tıp
Fakültesini,
ı) Fakülte Kurulu: İstanbul Arel Üniversitesi Tıp
Fakültesi Kurulunu,
i) Fakülte Yönetim Kurulu: İstanbul Arel
Üniversitesi Tıp Fakültesi Yönetim Kurulunu,
j) İntörnlük dönemi: Altıncı dönemde klinik,
poliklinik ve gerekli laboratuvar uygulamalarını içeren on iki aylık
eğitim-öğretim sürecini,
k) Kurul başarı puanı: Ders kurulları puan
ortalamasının %60’ı ile kurul genel sınav puanının %40’ının toplamından
elde edilen puanı,
l) Kurul sınavı: Birinci, ikinci ve üçüncü
dönemlerde okutulan ders kurullarının bitiminde her ders kurulu için
yapılan sınavı,
m) Mütevelli Heyeti: İstanbul Arel Üniversitesi
Mütevelli Heyetini,
n) Öğrenci: İstanbul Arel Üniversitesi Tıp
Fakültesinde eğitim-öğretim gören kayıtlı öğrenciyi,
o) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığını,
ö) Rektör: İstanbul Arel Üniversitesi Rektörünü,
p) Seçmeli ders: Öğrencinin zorunlu dersler dışında
alan içinden veya alan dışından programına göre seçenekler arasından kayıt
olduğu dersi,
r) Senato: İstanbul Arel Üniversitesi Senatosunu,
s) Staj: Dönem IV ve V’te anabilim/bilim
dallarındaki klinik, ameliyathane ve polikliniklerde yapılan mesleki eğitim
ve uygulamaları,
ş) Staj sınavı: Dördüncü ve beşinci dönemlerde
görülen her bir stajın bitiminde yapılan sınavı,
t) Üniversite: İstanbul Arel Üniversitesini,
u) Üniversite Yönetim Kurulu: İstanbul Arel
Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
ü) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kayıtlar, İlişik Kesme, Danışman Atanması,
Kimlik Kartı, Yatay Geçiş ve İntibak
Öğrenci
kabul-kayıt
MADDE 5- (1) Fakülteye öğrenci kabulü ve kaydı için
aşağıdaki şartlar aranır:
a) Lise veya lise dengi meslek okulu mezunu olmak.
b) ÖSYM tarafından o öğretim yılında yapılan
merkezi sınavla kayıt hakkı kazanmış olmak.
c) Hekimlik yapmasına engel teşkil edecek bir
sağlık sorunu bulunmamak.
ç) 5/5/2022 tarihli ve 31826 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan İstanbul Arel Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve
Sınav Yönetmeliğine göre istenen belgeleri sağlamak.
(2) İstenen belgelerin aslı veya Üniversite
tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu ve adli sicil
kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına dayanılarak işlem yapılır.
(3) Yabancı ülke liselerinden alınan diplomaların
denkliğinin Millî Eğitim Bakanlığınca onaylanmış olması gerekir.
Kayıt
yenileme
MADDE 6- (1) Öğrenciler her öğretim yılı başında öğrenim
ücretini yatırdıktan sonra akademik takvimde belirlenen süre içinde kaydını
yenilemekle yükümlüdür. Öğrenim ücretini süresi içinde ödemeyen
öğrencilerin kayıt yenileme işlemleri yapılmaz.
(2) Öğrenim ücretini ödemeyen/kaydını yenilemeyen
öğrenciler, derslere, sınavlara giremez ve öğrencilik haklarından
yararlanamazlar. Öğrencinin öğrenim ücretini ödemediği/kayıt yenilemediği
yıl öğrenim süresinden sayılır.
Kayıt
dondurma ve kayıt silme
MADDE 7- (1) Öğrencilerin kaydı, öğrenim ücretlerini ödemek
koşulu, haklı ve geçerli sebepler ve ilgili yönetim kurulu kararıyla bir
kerede bir yılı geçmemek üzere en çok iki yıl dondurulabilir. Kayıt
dondurulan süreye ilişkin öğretim ücreti, bir sonraki eğitim-öğretim
ücretinden mahsup edilir. Bu süreler azami öğrenim süresinden sayılmaz.
(2) Kaydı dondurulan öğrenciler, eğitim-öğretim
faaliyetlerine katılamaz ve o dönemdeki ara sınav ve yılsonu sınavlarına
giremez. Kayıt dondurma isteklerinin yılbaşında ve ders kayıt süresi
bitmeden yapılması gerekir. Bu süreler bittikten sonra, ancak sağlık
sorunları, askerlik, afet ve benzeri olağanüstü durumlarda başvuruda
bulunulabilir. Bu nedenle yapılacak başvurular için tam teşekküllü sağlık
kuruluşlarından sağlık raporu alınması ve bu rapor süresinin kayıt
dondurulacak yarıyılın zorunlu devam süresini kapsaması askerlik, afet ve
benzeri durumların belgelendirilmesi gerekir.
(3) Kayıt silme işlemlerinde, 2547 sayılı Kanunun
44 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi ve İstanbul Arel
Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği
hükümleri esas alınır.
İlişik
kesme
MADDE 8- (1) Öğrencinin Üniversite ile ilişiğinin kesilme
nedenleri şunlardır:
a) Kendi isteği ile Üniversiteden ayrılma isteğinde
bulunmak.
b) 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
hükümlerine göre yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almak.
Danışman
MADDE 9- (1) Üniversiteye kaydını yaptıran her öğrenciye
Dekanlık tarafından bir akademik danışman atanır.
(2) Akademik danışman, öğrencinin öğrenimiyle
ilgili olarak öğretim süresi boyunca öğrenciyi izler, yol gösterir,
yardımcı olur. Dekan, gerektiğinde öğretim elemanlarından, akademik
danışmanı olduğu öğrencilerin faaliyetleri ve başarı durumları hakkında
rapor isteyebilir. Danışmanların çalışma esasları Fakülte Kurulu tarafından
belirlenir.
Kimlik
kartı
MADDE 10-
(1) Üniversiteye kaydını yaptıran
her öğrenciye Rektörlük tarafından Üniversite kimlik kartı verilir.
Yatay
geçiş ve intibak
MADDE 11-
(1) Fakülteye, süre ve ders
içerikleri itibarıyla eşdeğer eğitim programı uygulayan diğer tıp fakültelerinden
yatay geçiş, geçişin yapıldığı tarihte yürürlükte bulunan mevzuat
hükümlerine ve Üniversitenin ilgili kurullarının kararlarına göre yapılır.
(2) İntibak ile ilgili işlemler, işlemlerin
yapıldığı tarihte yürürlükte bulunan ilgili mevzuat hükümlerine ve
Üniversitenin ilgili kurullarının kararlarına göre yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Akademik Takvim, Eğitim-Öğretim Esasları, Planları,
Programları,
Notlar ve Başarının Değerlendirilmesi
Akademik
takvim
MADDE 12-
(1) Akademik takvim, her yıl
Fakülte Kurulunun önerisi üzerine Senatonun onayından sonra ilan edilir.
Eğitim-öğretim
esasları ve planları
MADDE 13-
(1) Fakültede eğitim-öğretim
süresi altı dönem olup bu süreye hazırlık sınıfı dahil değildir. Fakültede
tıp doktorluğu eğitim-öğretimi aşağıdaki üç kademeden oluşur:
a) Temel ve Klinik Tıp Bilimleri Dönemi: Birinci,
ikinci ve üçüncü dönemlerde Temel Tıp ve Klinik Bilimler öğretiminin ilk
kademesini oluşturan ağırlıklı olarak teorik ders ve laboratuvar
uygulamalarının olduğu eğitim-öğretim dönemidir.
b) Uygulamalı Klinik Tıp Bilimleri Dönemi: Dördüncü
ve beşinci dönemlerde Klinik Tıp Bilimlerinde uygulamalı hastane
eğitim-öğretimine dayalı stajlardan oluşan dönemlerdir.
c) İntörnlük-Aile Hekimliği Dönemi: Altıncı dönemi
kapsayan Klinik Tıp Bilimlerinde eğitim sorumlusu gözetiminde hasta tanı ve
tedavisine bizzat katılarak, 12 ay süren eğitim-öğretim dönemidir.
(2) Dördüncü ve beşinci dönem stajları ve intörnlük
dönemi, Üniversitenin Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezlerinde yapılır.
Kurum dışı eğitim, ancak Fakülte Yönetim Kurulu kararı ve Senatonun
onayıyla gerçekleşir.
(3) Kurul dışı dersler ve seçmeli dersler, ders
geçme esasına göre verilir. Başarı puanı 100 üzerinden 60’tır. Fakülteden
mezuniyet için bu derslerden başarılı olunması şarttır.
(4) Eğitim-öğretim, birinci, ikinci, üçüncü
dönemlerde dönem geçme, dördüncü ve beşinci dönemlerde staj geçme esasına
göre yapılır. Bu nedenle öğrenci, birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde
kaldığı seneyi, dördüncü ve beşinci dönemlerde başarısız olduğu veya
devamsızlık yaptığı staj veya stajları tekrarlar.
(5) Öğrenci her yarıyılda en az bir adet olarak
açılan seçmeli derslerdeki bir seçeneğe kayıt olmak zorundadır. Bu derslerin
eğitimi yarıyıl esasına göre yapılır. Alan dışı zorunlu ortak derslerin
öğrenciler tarafından açıldığı dönemlerde alınması gerekir. Bu dersler
Üniversite tarafından merkezi olarak planlanır, eğitimi ve sınavları
yapılır.
Baş
koordinatör
MADDE 14-
(1) Baş koordinatör, Dekan
tarafından görevlendirilen dekan yardımcısıdır. Baş koordinatör, tüm
eğitim-öğretimin Fakültenin amaç ve öğrenim hedefleri doğrultusunda
uygulanmasını sağlar ve denetler. Baş koordinatör görevi başında olamadığı
zamanlarda yerine diğer dekan yardımcısı vekalet eder.
Baş
koordinatörün görevleri
MADDE 15-
(1) Baş koordinatörün görevleri
şunlardır:
a) Dönem koordinatörleriyle birlikte programların
entegrasyona uygun bir şekilde hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlar.
b) Ders kurulu başkanları ile birlikte ilgili ders
kurullarının bütünlük ve uyum içinde yürütülmesini denetler.
c) Sınav görevlendirmelerini hazırlar, sınavların
aksamadan yürütülmesini sağlar.
Dönem
koordinatörleri
MADDE 16-
(1) Her dönemin bir koordinatörü
vardır. Dönem koordinatörleri Fakülte öğretim üyeleri arasından Dekan
tarafından her dönem için görevlendirilir.
Dönem
koordinatörlerinin görevleri
MADDE 17-
(1) Dönem koordinatörlerinin
görevleri şunlardır:
a) Sorumlusu olduğu dönemin akademik takvimini
uygular. Sorumlusu olduğu dönemin programının bütünlüğünü ve düzenli bir
şekilde yürütülmesini sağlar.
b) Her ders kurulu sonunda öğretim üyesi ve
öğrenciden gelen geri bildirimleri değerlendirerek Koordinatörler Kuruluna
bilgi verir.
c) Ders kurulu sınavları, staj sınavları, mazeret
sınavları, genel sınav ve bütünleme sınavlarının hazırlanmasında ders
kurulu başkanları ile iş birliği yaparak uygulamayı sağlar.
ç) Sorumlusu olduğu dönemin öğrencilerinin
sorunlarının çözümlenmesinde yardımcı olur.
Eğitim
koordinasyon komisyonu (EKK)
MADDE 18-
(1) EKK’nin görevleri şunlardır:
a) Her eğitim-öğretim yılında anabilim dallarının
görüşleri doğrultusunda eğitim-öğretim ve sınavların genel planlamasını
yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
b) Fakültede tüm eğitim ve öğretimin, akademik
takvime dayalı olarak düzenli ve uyumlu bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
c) İkinci yarıyıl içinde, bir sonraki ders yılının
akademik takvimini belirleyerek Fakülte Kuruluna sunmak.
ç) Öğrenci sınavlarının sonuçlarını incelemek,
başarı veya başarısızlık nedenlerini saptamak ve gerekirse bunları bir
raporla Dekanlığa sunmak.
d) Akademik yıl bitimini izleyen bir ay içinde o
akademik yıla ait değerlendirmeleri yapmak ve sonuçları Dekanlığa sunmak.
e) Zorunlu durumlarda eğitim ve öğretimdeki
aksamaları önlemek üzere programda değişiklik önerisini Dekanlığın onayına
sunmak.
f) Eğitimin kalitesini yükseltmek için gereken
değişiklikler ve ders eğitim araçları ile bunların altyapısı hakkındaki
görüş ve önerileri Dekanlığa sunmak.
g) İlgili mevzuat ile yapılması gereken
değişiklikler konusunda görüş ve önerileri belirlemek.
ğ) Devamsızlık veya başka nedenlerle eğitimle
ilişiği kesilme durumuna gelen öğrenciler hakkındaki bilgileri Dekanlığa
ulaştırmak.
h) Öğrenci kulüpleri ile ilgili faaliyetleri
yakından izlemek, öğrencilerin gereksinim ve sorunları konusunda
araştırmalar yapmak, saptanan sonuçları ve önerileri Dekanlığa sunmak.
ı) Fakülteye kayıt olan her öğrenciye
eğitim-öğretim ile ilgili hususlarda yardımcı olmak üzere bir danışman
önermek, öğrenci danışmanlık hizmetlerini izlemek, incelemek ve bu konuda
görüş hazırlamak.
i) Dekanın eğitim ve öğretimle ilgili olarak
EKK’den istediği diğer çalışmaları yapmak, gerektiğinde görüş bildirmek ve
anabilim dalları ile koordinatörlerin görüşlerini aktarmak.
(2) EKK, her dönem başlamadan iki hafta önce ve her
dönem bitiminden bir hafta sonra toplanır.
Eğitim-öğretim
süresi ve AKTS
MADDE 19-
(1) Fakültede eğitim-öğretim
süresi dönem geçme esasına dayalı olarak her biri bir ders dönemini
kapsayan 6 yıldır. Derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem
için kayıt yaptırılıp yaptırılmadığına bakılmadan azami öğrenim süresi
dokuz eğitim-öğretim yılıdır. İsteğe bağlı olan bir yıllık yabancı dil
hazırlık sınıfı azami sürenin dışındadır. Hazırlık sınıfında başarılı olamayan
öğrencilere verilecek ek süre ise azami öğrenim süresinden sayılır. Her
eğitim-öğretim yılı en az 32 haftalık sürelerden oluşur. Cumartesi, pazar
ve resmi tatil günleri ile kurul sonu sınavı ve dönem sonu sınavı ve staj
sınavlarının yapıldığı süreler, bu süreye dâhil değildir.
(2) Öğrencinin, bir yıl süreli yabancı dil hazırlık
sınıfı hariç olmak üzere, altı yılda tamamlaması gereken toplam kredi en az
360 AKTS’dir. Derslerin AKTS kredileri toplamı her yarıyıl 30 AKTS kredisi
olacak şekilde düzenlenir.
(3) Fakülte öğretim programında her dönem, bir
sonraki dönemin ön şartıdır. YÖK’ün öngördüğü alan dışı zorunlu ortak
dersler ve seçmeli dersler dördüncü dönem için ön şartlı derslerdir.
(4) Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde alan dışı
zorunlu ortak dersler ile seçmeli derslerden başarısız olan öğrenciler bir
üst döneme devam eder. Ancak dördüncü döneme başlamadan önce bu derslerin
sınavlarına girmek ve başarılı olmak gerekir. Alan dışı zorunlu ortak
dersler ile seçmeli dersleri başarmış olmak dördüncü döneme başlamanın ön
şartıdır. Tüm staj devamlarını tamamlamış ve biri hariç tüm staj
sınavlarından başarılı olmuş olan öğrenci intörnlüğe başlayabilir. Ancak en
yakın tarihteki bütünleme sınavına girmek ve başarısız olduğu takdirde
stajı tekrarlamak zorundadır.
(5) Fakülteye kayıt yaptıran öğrenciler dönem
başında yapılan muafiyet sınavlarında veya İngilizce hazırlık sınıfında
başarılı olmaları durumunda birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde okutulan
zorunlu İngilizce derslerinden muaf sayılır.
(6) Her yıl, bir sonraki öğretim yılının
eğitim-öğretim programı, ders kurulları başkanları ile birlikte Mayıs ayı
içinde dönem koordinatörlerince hazırlanıp, EKK tarafından
değerlendirildikten sonra en geç 1 Haziran tarihinde Dekanlığa sunulur.
Fakülte Kurulunun onayından sonra kesinleşen program, ders yılı başında
öğretim elemanları ve öğrencilere duyurulur.
AGNO
MADDE 20-
(1) Fakülte eğitiminde notların
değerlendirilmesinde aşağıdaki esaslar uygulanır:
a) AGNO, öğrencinin Üniversiteye girişinden
itibaren almış olduğu ve kayıtlı bulunduğu bölüm veya programda geçerli
olan derslerin tümü dikkate alınarak ilgili yönergede tanımlandığı şekilde
hesaplanır.
b) Yurt içi ve yurt dışı yatay geçişle gelen
öğrenciler için Fakülte dışından alınan derslerin başarı notunun hesaplanmasında
ilgili yönerge hükümleri uygulanır.
Devam
durumu
MADDE 21-
(1) Ders kurullarındaki
laboratuvar çalışması, tartışma, seminer, saha ve klinik çalışmaları gibi
uygulamalı derslere ve teorik derslere devam zorunludur.
(2) Birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde ilgili
ders kurulunda yer alan toplam teorik ders sayısı baz alınarak, ders
kurulundaki toplam teorik derslere %70 devam sağlamadığı belirlenen öğrenci
ilgili ders kurulu kapsamında yapılan teorik sınava giremez ve ders kurulu
sınav notu hesaplanırken teorik sınav notu katkısı “0” olarak hesaplanır.
Ders kurulunda yer alan herhangi bir anabilim/bilim dalı pratiğinde %80
devam sağlamayan öğrenci, o ders kurulu sınavı kapsamında yapılan ilgili
anabilim/bilim dalı pratik sınavına giremez ve ders kurulu sınav notu
hesaplanırken ilgili anabilim/bilim dalı pratik notu katkısı “0” olarak
hesaplanır. Bu kural final ve bütünleme sınavları için de tüm ders
kurulları dikkate alınarak uygulanır.
(3) Dördüncü, beşinci ve altıncı dönemlerdeki
stajların her birinin %20 ve fazlasına mazeretli olsa dahi katılmayan
öğrenci, o stajdan başarısız kabul edilir ve stajı tekrarlar. %20’sine
kadar olan devamsızlık anabilim dalı tarafından mesai dışı saatlerde
öğrenciye telafi ettirilir.
Sınavlar
MADDE 22-
(1) Öğrenciler, eğitim-öğretimin
başladığı tarihten itibaren aşağıda belirtilen sınavlara katılmakla
yükümlüdürler:
a) Kurul sınavı; birinci, ikinci ve üçüncü
dönemlerde her ders kurulu sonunda yapılan sınavlardır.
b) Dönem sonu final sınavı; ders yılı içinde yer
alan tüm ders kurullarının teorik ve pratik dersleri ile klinik yaklaşım ve
klinik bilimler konularını kapsayan, son ders kurulu teorik ve pratik
sınavını takip eden 14-21 gün içinde yapılan ve 100 puan üzerinden en az 50
puanlık başarı şartı olan genel sınavdır.
c) Dönem sonu bütünleme sınavı; dönem sonu final
sınavında başarısız olan öğrenciler için aynı sınav döneminde ve dönem sonu
sınavının bitiminden en erken 14 gün, en geç 21 gün sonra yapılan sınavdır.
ç) Staj sonu sınavı; her stajın sonunda yapılan
sınavdır.
d) Staj sonu bütünleme sınavı; staj sonu sınavları
stajın son gününde yapılır. Başarısızlık halinde öğrenci bir sonraki
stajına devam edebilir. Başarısız olunan stajlar için öğrencilere Mart,
Haziran, Eylül, Aralık aylarının sınav günlerinde, Dekanlığa iki hafta
önceden bütünleme sınavına girmek istediklerini belirten dilekçe vermek
kaydıyla bir sınav hakkı tanınır. Bunda da başarısız olursa tüm stajları
bittikten sonra başarısız olduğu stajı tekrarlar.
e) Mazeret sınavı; öğrencinin haklı ve geçerli
mazeretinin belgeye dayalı olması halinde ve tam teşekküllü Devlet veya
Üniversite Hastanesinden alınmış sağlık raporunun bulunması ve bunların
Fakülte Yönetim Kurulunca kabulü halinde giremediği herhangi bir kurul
sınavı için yapılan sınavdır. Dönem sonu final ve bütünleme sınavları ile
staj sınavı ve staj bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılamaz.
Öğrencilerin mazeret sınavına girebilmeleri için haklı ve geçerli
mazeretlerini, mazeretlerinin sona ermesinden itibaren beş iş günü içinde
Dekanlığa belgeleriyle birlikte yazılı olarak bildirmeleri gerekir. Mazeret
sınavlarının tarihini Dekanlık belirler.
(2) Sınavlar teorik (sözlü, yazılı -test veya
klasik- ya da hem sözlü hem yazılı) ve pratik (sözlü, yazılı veya hem sözlü
hem yazılı) olarak yapılabilir. Bu sınavların ne şekilde yapılacağı
anabilim dalları ve EKK tarafından birlikte planlanır. Bir ders veya ders
kurulunun teorik ve pratik sınavları birlikte değerlendirilir. İntörnlük
dönemi hariç teorik sınav yapılması mecburidir. Ders kurulu sınavlarında
ders kurulunu oluşturan anabilim/bilim dalına ait teorik ve pratik ders
ağırlıklarına göre soru sorulur. Staj sonu ve staj sonu bütünleme sınavları
pratik ve/veya teorik; yazılı ve/veya sözlü olarak ilgili anabilim dalı
tarafından yapılır.
(3) Sınav programı akademik takvim çerçevesinde
Dekanlık tarafından tespit ve ilan edilir. Dini ve millî bayramlar dışında
cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir. Sınav tarihleri ilan
edildikten sonra değiştirilemez. Ancak zorunlu hallerde Fakülte Yönetim
Kurulunca en az 3 gün önceden ilan edilmek şartıyla değiştirilebilir. Sınavlarda
uyulacak kurallar EKK tarafından belirlenir.
(4) Öğrenci, girmeye hak kazandığı bütün sınavlara
ilan edilen yer, gün ve saatte girmek zorundadır. Öğrenci, girmeye hak
kazandığı halde Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilen bir mazereti
olmaksızın girmediği sınavdan başarısız sayılır ve “0” notu alır.
Öğrencinin girme hakkının olmadığı bir sınava girmesi sonucunda aldığı not,
ilan edilmiş olsa da geçersizdir ve iptal edilir. Sınavlarda kopya çeken,
kopyaya teşebbüs veya yardım ettiği belirlenen öğrenci hakkında disiplin
soruşturması açılır. Soruşturma sonucunda sınavlarda kopya çektiği, kopyaya
teşebbüs veya yardım ettiği tespit edilenler o sınavdan “0” notu alır ve
başarısız olmuş sayılır.
(5) Her sınavın sonuç ve belgeleri, o sınav
tarihinden itibaren en geç on gün içinde Dekanlığa teslim edilir. Sınav
sonuçları Dekanlığın belirlediği yöntemle ilan edildiği anda kesinleşir.
Sınav sonuçları hakkındaki itirazlar, sonuçlar ilan edildikten sonra en geç
beş iş günü içerisinde, yazılı olarak öğrencinin kendisi tarafından
Dekanlığa yapılır. Bu itirazlar, ilgili ders kurulundan Dekanlığın
belirleyeceği üç öğretim üyesi tarafından yeniden incelenir. Dekanlık
itiraz sonuçlarını Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına yazılı olarak iletir.
Maddi hata görülürse Fakülte Yönetim Kurulu gerekli not düzeltmesini yapar.
Başka herhangi bir nedenle not değiştirilemez.
(6) Tüm staj devamlarını tamamlamış ve biri hariç
tüm staj sınavlarından başarılı olmuş olan öğrenci intörnlüğe başlayabilir.
Ancak en yakın tarihteki bütünleme sınavına girmek ve başarısız olduğu
takdirde stajı tekrarlamak zorundadır.
(7) Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmiş
mazereti olmaksızın kurul sınavına katılmayan öğrencinin girmediği kurul
sınavı notu “0” olarak kabul edilir ve kurul sınavları not ortalaması buna
göre hesaplanır.
(8) Her türlü sınav evrakı, sınava giriş tarihinden
itibaren birim arşivinde beş yıl bekletilir ve saklama süresini
tamamladıktan sonra kurum arşivine devredilir.
Sınavların
değerlendirilmesi
MADDE 23-
(1) Tüm sınavlar 100 tam not
üzerinden değerlendirilir. Ortak zorunlu ve seçmeli derslerden başarı
durumu, İstanbul Arel Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve
Sınav Yönetmeliğine göre belirlenir.
Notlar ve
başarı değerlendirme
MADDE 24-
(1) Başarının
değerlendirilmesinde, sınavlarda 100 tam puan üzerinden mutlak
değerlendirme sistemi uygulanır.
(2) Dönem sonu başarı notu, ilgili yönergede
tanımlandığı şekilde hesaplanır. Başarılı sayılmak için dönem sonu final
veya dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 (DD) puan almış olmak
gerekir. Dönem veya staj başarı notu 60 (CC) ve üstüdür. Fakültede her bir
dönem toplam kredi 60 AKTS’den oluşur.
(3) Tüm ders kurullarının sınavlarına katılarak bu
sınavların her birinden ayrı ayrı 100 tam not üzerinden en az 65 almak
koşuluyla ders kurulları ortalama notu 80 veya daha fazla olan birinci,
ikinci ve üçüncü dönem öğrencileri, dönem sonu sınavına girmeden başarılı
sayılırlar. Bu durumda öğrencilerin ders kurulları ortalama notu, dönem/yıl
sonu başarı notu olarak kabul edilir. Bu öğrencilerden dönem sonu sınavına
girmek isteyenler, sınavdan en az 15 gün önce yazılı dilekçe ile
başvururlar.
(4) 100 üzerinden mutlak değerlendirme sistemine
göre hesaplanan ham başarı notları aşağıdaki tabloda yer alan
karşılıklarına göre harf notuna dönüştürülür:
Not
Aralığı Katsayısı Harf
Notu
90-100 4,00 AA
80-89 3,50 BA
70-79 3,00 BB
65-69 2,50 CB
60-64 2,00 CC
55-59 1,50 DC
50-54 1,00 DD
40-49 0,50 FD
00-39 0 FF
Ders veya
staj tekrarı
MADDE 25-
(1) Öğrencilerin ders veya staj
tekrarı işlemleri Senatonun aldığı kararlar doğrultusunda yapılır.
İntörnlük
ile aile hekimliği dönemi
MADDE 26-
(1) İntörnlük-aile hekimliği
dönemindeki eğitim programının amacı öğrencinin daha önceki yıllarda
edindiği teorik ve pratik bilgilerin klinik uygulamalarını yaptırmak,
öğrenciye hekimlik sanatının uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak
ve hekim adayını, yalnız başına kaldığında, bu sanatı en iyi biçimde
uygulayabileceği düzeye getirmektir.
(2) İntörnlük-aile hekimliği dönemindeki klinik ve
poliklinik uygulamalar, EKK tarafından hazırlanan ve Senato tarafından
onaylanan yıllık ders planları içinde düzenlenir.
(3) İntörnlük-aile hekimliği döneminde başarılı
sayılmak için;
a) Her birim rotasyonunun veya stajın zorunlu
süresini tamamlamış olmak, ilgili klinik ve polikliniklerde bilfiil
çalışmış olmak, zorunlu haller dolayısıyla eksik kalmış çalışmaları
tamamlamış olmak,
b) Her uygulama stajı sonunda ilgili anabilim dalı
başkanlığından o stajın başarı ile tamamlandığını ve gereken nöbetlerin
tutulmuş olduğunu gösteren yeterlik belgelerini almış olmak,
gerekir.
(4) İntörnlük-aile hekimliği stajlarının bir veya
birkaçından başarılı olamayan öğrenciye başarısız olduğu staj/stajları
başarılı oluncaya kadar tekrarlama hakkı verilir. Bu dönemi başarı ile
tamamlayanlara başka bir sınav uygulamaksızın tıp doktoru diploması
verilir.
Öğretim
dili
MADDE 27-
(1) Fakültenin öğretim dili
Türkçedir. Ancak bazı seçmeli dersler kısmen veya tamamen yabancı dille
okutulur.
Mezuniyet
başarı derecesi
MADDE 28-
(1) Mezuniyet başarı derecesi
aşağıdaki şekilde tespit edilir:
a) Beşinci dönem sonuna kadar alınan her döneme ait
dönem geçme notlarının ortalaması ile mezuniyet derecesi hesaplanır.
Dördüncü ve beşinci dönemlerde dönem geçme notu o dönemde alınan staj
notlarının ortalaması dikkate alınarak tespit edilir.
b) Mezuniyette ilk 3 dereceye girecek öğrencilerin,
birinci, ikinci ve üçüncü dönemlerde bütünlemeye kalmamış olmaları, Yönetim
Kurulunca kabul edilmiş mazeretler dışında yıl ve süre kaybetmemiş
olmaları, dördüncü, beşinci ve altıncı dönemlerde staj tekrar etmemiş
olmaları gerekir.
c) Fakülteye yatay geçiş yapan öğrenciler
derecelendirmeye alınmazlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Diploma
ve transkript
MADDE 29-
(1) Fakültede aşağıdaki diplomalar
verilir:
a) Temel tıp bilimleri ön lisans diploması: En az
120 AKTS alan ve başarılı olan Temel Bilimler dönemini bitirenlere
18/3/1989 tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans
Öğrenimlerini Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması
Almaları veya Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik
hükümlerine göre ön lisans diploması verilir.
b) Tıp doktorluğu diploması: Tıp doktorluğu için
öngörülen altı dönemlik 360 AKTS eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara
tıp doktorluğu diploması verilir. Bu diplomanın ilgili mevzuata göre Sağlık
Bakanlığı tarafından onaylanması gereklidir.
(2) Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını
alırken iade edilmek üzere geçici mezuniyet belgesi verilir. Diplomanın
kaybı halinde, bir defaya mahsus olmak üzere diploma yerine geçecek,
kaybından dolayı düzenlendiği belirtilen ve diploma bilgileri bulunan bir
belge verilir.
Değişim
ve staj programları
MADDE 30-
(1) Fakülte ders planında yer alan
dersler ve stajlar, Fakülte Yönetim Kurulunun eşdeğerliğini kabul edeceği
ve Senatonun onaylayacağı kurumlarda yapılabilir.
(2) Yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim kurumları
ile yapılan anlaşmalar doğrultusunda, Avrupa Birliği Öğrenci Değişim
Programı (ERASMUS) ve YÖK Öğrenci Değişim Programları çerçevesinde öğrenci
değişim programı uygulanabilir.
Tebligat
ve adres bildirme
MADDE 31-
(1) Her türlü tebligat için adres,
kayıt sırasında öğrencinin bildirdiği adrestir.
Disiplin
MADDE 32-
(1) Öğrencilerin disiplin iş ve
işlemlerinde, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
hükümleri uygulanır.
Öğrenim
ücreti
MADDE 33-
(1) Öğrencilerden, her
eğitim-öğretim yılında, Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen miktarda
öğrenim ücreti alınır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 34-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde İstanbul Arel Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile
Senato, Üniversite Yönetim Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu kararları
uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 35-
(1) 2/6/2020 tarihli ve 31143
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Arel Üniversitesi Tıp Fakültesi
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 36-
(1) Bu Yönetmelik 2022-2023
eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 37-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Arel Üniversitesi Rektörü yürütür.
|