Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi
Başkanlığı)’ndan:
GELİR VERGİSİ
GENEL TEBLİĞİ
(SERİ NO: 322)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam
Amaç ve
kapsam
MADDE 1- (1) Bu Tebliğin amacı; 31/12/1960 tarihli ve 193
sayılı Gelir Vergisi Kanununda 3/11/2022 tarihli ve 7420 sayılı Gelir
Vergisi Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanunla yapılan değişiklikler ile aynı Kanunun geçici 1
inci maddesinin uygulamasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
İKİNCİ BÖLÜM
İşverenlerce
Hizmet Erbabına Verilen Yemek Bedeline İlişkin İstisna
Yasal
düzenleme
MADDE 2- (1) 193 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin birinci
fıkrasının 7420 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ile değiştirilen (8) numaralı
bendi aşağıdaki şekildedir.
“8. Hizmet erbabına işverenlerce yemek verilmek
suretiyle sağlanan menfaatler (işverenlerce, işyerinde veya müştemilatında
yemek verilmeyen durumlarda çalışılan günlere ait bir günlük yemek
bedelinin 51 Türk lirasını aşmayan kısmı istisna kapsamındadır. Ödemenin bu
tutarı aşması halinde aşan kısım ile bu amaçla sağlanan diğer menfaatler
ücret olarak vergilendirilir.)”
Hizmet
erbabına yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatlerde istisna uygulaması
MADDE 3- (1) Hizmet erbabına nakit ödeme yapılmaksızın
yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatlerde;
a) İşverenlerce, hizmet erbabına işyerinde veya
müştemilatında yemek verilmek suretiyle sağlanan menfaatler herhangi bir
tutarla sınırlı olmaksızın,
b) İşverenlerce, hazır yemek hizmeti veren
mükelleflerden satın alınan yemeğin, işyerinde veya müştemilatında hizmet
erbabına verilmesi durumunda sağlanan menfaatler herhangi bir tutarla
sınırlı olmaksızın,
c) İşverenlerce, işyerinde veya müştemilatında
yemek verilmeyip yemek hizmeti veren işletmelerde bu hizmetin sağlandığı
durumlarda, bu işletmelere yapılan ödemelerin her bir çalışan için
çalışılan günlere ait bir günlük yemek bedelinin 51 Türk lirasını aşmayan
kısmı,
ç) İşverenlerce, işyerinde veya müştemilatında yemek
verilmediği ve yemek hizmetinin, yemek kartı ve/veya yemek çeki hizmeti
veren işletmelerin yemek kartlarına yükleme yapılmak veya yemek çeki satın
alınmak suretiyle verildiği durumlarda, her bir çalışan için çalışılan
günlere ait bir günlük yemek bedelinin 51 Türk lirasını aşmayan kısmı,
gelir vergisinden istisna olup bu istisnaların
uygulamasına yönelik açıklamalar 26/7/1995 tarihli ve 22355 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Gelir Vergisi Genel Tebliği (Seri No:186)’nde
yapılmıştır.
İşverenlerce
hizmet erbabına nakit olarak verilen yemek bedelinde istisna
MADDE 4- (1) 7420 sayılı Kanunla, 1/12/2022 tarihinden
itibaren uygulanmak üzere, 193 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (8) numaralı bendinin parantez içi hükmünde yapılan
değişiklikle, işverenler tarafından hizmet erbabına işyerinde veya müştemilatında
yemek verilmeyen durumlarda, yemek bedelinin nakit olarak verilmesi
suretiyle sağlanan menfaatler de istisna kapsamına alınmıştır.
(2) Hizmet erbabına nakit olarak ödenen yemek
bedelinin gelir vergisinden istisna edilebilmesi için;
a) İşverenler tarafından işyerinde veya
müştemilatında yemek verilmemesi,
b) Günlük yemek bedelinin 51 Türk lirasını
aşmaması,
c) Fiilen çalışılan günlere ilişkin olması,
gerekmektedir.
(3) Nakit olarak yapılan yemek bedeli ödemelerinin,
18/11/2008 tarihli ve 27058 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ücret, Prim,
İkramiye ve Bu Nitelikteki Her Türlü İstihkakın Bankalar Aracılığıyla
Ödenmesine Dair Yönetmelikte belirlenen ödeme usulüne göre yapılması
gerekmektedir.
Örnek 1: İşveren (A), 1/12/2022 tarihinden itibaren yemek
bedeli ödemelerini hizmet erbabının banka hesaplarına yatırmaktadır.
İşveren (A), her bir hizmet erbabına bir günlük yemek bedeli olarak 51 TL
ödemektedir.
İşveren (A), hizmet erbabı (B)’ye Aralık ayında 22
gün çalışması karşılığında yemek bedeli olarak (51 TL x 22 gün=) 1.122 TL
ödemiştir.
Buna göre hizmet erbabına, fiilen çalıştığı günlere
ilişkin yapılan ve bir günlük tutarı 51 TL’yi aşmayan yemek bedeli
ödemeleri gelir vergisinden istisna olduğundan, işveren (A) tarafından
hizmet erbabı (B)’ye yapılan 1.122 TL’lik yemek bedeli ödemesinin tamamı
gelir vergisinden istisna edilecektir.
(4) Hizmet erbabına yapılan ve günlük tutarı 51
TL’yi aşan yemek bedeli ödemelerinin, bu tutarı aşan kısmı istisna
kapsamında değildir.
Örnek 2: İşveren (C), 1/12/2022 tarihinden itibaren yemek
bedeli ödemelerini hizmet erbabının banka hesaplarına yatırmaktadır.
İşveren (C), her bir hizmet erbabı için çalışılan gün sayısını da dikkate
alarak bir günlük yemek bedeli olarak 100 TL ödemektedir.
İşveren (C), Aralık ayında 26 gün çalışan hizmet
erbabı (Ç)’ye yemek bedeli olarak (100 TL x 26 gün=) 2.600 TL ödemiştir.
Buna göre, hizmet erbabının fiilen çalıştığı
günlere ilişkin bir günlük tutarı 51 TL’yi aşmayan yemek bedeli ödemeleri
gelir vergisinden istisna olduğundan, işveren (C) tarafından hizmet erbabı
(Ç)’ye yapılan yemek bedeli ödemesinin (51 TL x 26 gün=) 1.326 TL’si gelir
vergisinden istisna edilecek, kalan (2.600 TL - 1.326 TL=) 1.274 TL ise
vergiye tabi olacaktır.
(5) 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul
Kanununun 238 inci maddesinin birinci fıkrasında, işverenlerin her ay
ödedikleri ücretler için ücret bordrosu tutmaya mecbur oldukları hükme
bağlanmıştır. Dolayısıyla, işverenlerce hizmet erbabına nakit olarak
verilen yemek bedelinin tamamının, istisna kapsamında olup olmadığına
bakılmaksızın ücret bordrosunda gösterilmesi gerekmektedir. İstisna
kapsamındaki yemek bedeli ödemelerinin vergi matrahına dahil edilmeyeceği
tabiidir.
(6) İşverenler tarafından hizmet erbabına yapılan
ödemelere ilişkin olarak düzenlenen kağıtlarda yer alan tutarın, 193 sayılı
Kanunun 23 üncü maddesinin birinci fıkrasının (8) numaralı bendinde yer
alan istisnaya isabet eden kısmı damga vergisinden de istisnadır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Yurt Dışı İnşaat, Onarım, Montaj İşleri ile Teknik
Hizmetlerde Çalışan
Hizmet Erbabına
Yapılan Ücret Ödemelerinde İstisna
Yasal
düzenleme
MADDE 5- (1) 7420 sayılı Kanunun 2 nci maddesi ile 193
sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent
eklenmiştir.
“19. Yurt dışında yapılan inşaat, onarım, montaj
işleri ile teknik hizmetlerde çalışan hizmet erbabına, fiilen yurt
dışındaki çalışmaları karşılığı işverenin yurt dışı kazançlarından
karşılanarak yapılan ücret ödemeleri.”
İstisnanın
kapsamı, yararlanma şartları ve uygulaması
MADDE 6- (1) 193 sayılı Kanunun 23 üncü maddesinin birinci
fıkrasına 7420 sayılı Kanunun 2 nci maddesiyle eklenen (19) numaralı
bentle, yurt dışında yapılan inşaat, onarım, montaj işleriyle teknik
hizmetlerde çalışan hizmet erbabına, fiilen yurt dışındaki çalışmaları
karşılığı işverenin yurt dışı kazançlarından karşılanarak 1/12/2022
tarihinden itibaren (bu tarih dahil) yapılan ücret ödemeleri gelir
vergisinden istisna edilmiştir.
(2) Hizmet erbabına yapılan ücret ödemelerinin
gelir vergisinden istisna edilebilmesi için;
a) Hizmet erbabının, yurt dışında yapılan inşaat,
onarım, montaj işleri ile teknik hizmetlerde çalışması,
b) Hizmetin hizmet erbabınca fiilen yurt dışında
verilmesi,
c) Hizmet erbabına yapılacak ödemenin yurt dışı
kazançlardan karşılanması,
gerekmektedir.
(3) Yurt dışında yapılan inşaat, onarım, montaj
işleri ve teknik hizmetlerle ilgili olmak ve fiilen yurt dışında bulunarak
hizmet verilmesi kaydıyla yönetim, idare, muhasebe ve benzeri hizmetlerde
çalışanlar da söz konusu istisnadan faydalanabilecektir.
(4) Yurt dışında yapılan inşaat, onarım, montaj
işleriyle teknik hizmetlerde çalışan hizmet erbabına yurt dışı şube
tarafından yapılan ücret ödemeleri tevkifata tabi tutulmayacağı gibi gelir
vergisinden istisna edilen bu gelirler için hizmet erbabınca yıllık gelir
vergisi beyannamesi verilmeyecektir.
Örnek 3: Merkezi Türkiye’de olan (D) Şirketi, yurt dışında
bir inşaat işi üstlenmiş ve söz konusu işte çalıştırmak üzere Türkiye’den
40 hizmet erbabı götürmüştür. Hizmet erbabının ücretleri (D) Şirketinin
yurt dışı şubesi tarafından ödenmektedir.
Bu durumda, söz konusu hizmet erbabına yurt
dışındaki inşaat işinde fiilen çalışmaları karşılığı olarak yurt dışı şube
tarafından yapılan ücret ödemeleri gelir vergisinden istisna olduğundan, bu
gelirler için hizmet erbabı tarafından yıllık gelir vergisi beyannamesi
verilmeyecektir.
(5) Yurt dışında çalışan hizmet erbabının
ücretlerinin yurt dışı şube adına Türkiye’deki şirket (merkez) tarafından
ödenmesi istisnanın uygulanmasına engel teşkil etmeyecektir. Bu durumda,
Türkiye’deki şirket (merkez) tarafından gelir vergisi tevkifatı yapılmayacağı
gibi söz konusu ücret gelirleri için hizmet erbabı tarafından da yıllık
gelir vergisi beyannamesi verilmeyecektir.
Örnek 4: Merkezi Türkiye’de olan (E) Şirketi, yurt dışında
üstlenmiş olduğu inşaat işi için şirketin yurt dışı şubesinde çalıştırmak
üzere Türkiye’den 50 hizmet erbabı götürmüştür. Yurt dışı şubede çalışan
hizmet erbabının ücretleri yurt dışı şube kazançlarından karşılanmak
suretiyle merkez tarafından ödenmektedir.
Bu durumda, merkez tarafından yapılan ücret
ödemeleri üzerinden gelir vergisi tevkifatı yapılmayacak ve bu ücret
gelirleri için hizmet erbabı tarafından da yıllık gelir vergisi beyannamesi
verilmeyecektir.
(6) Hizmet erbabının hem yurt dışında yapılan
inşaat, onarım, montaj işleriyle teknik hizmetlerde çalışması hem de
Türkiye’deki şirkette (merkezde) çalışması durumunda, sadece fiilen yurt
dışında bulunarak çalışması karşılığı yapılan ücret ödemeleri istisnaya
konu edilebilecek, yurt içindeki çalışmaları karşılığı yapılan ücret
ödemeleri ise vergilendirilecektir.
Örnek 5: Merkezi Türkiye’de olan (F) Şirketi, yurt dışında
onarım işi üstlenmiş ve söz konusu iş için Türkiye’den 30 hizmet erbabı
götürmüştür. Türkiye’deki merkezde çalışan 5 hizmet erbabı ise söz konusu
işin belirli kısımlarında çalışmak üzere bazı dönemlerde yurt dışına
götürülmüştür.
Bu durumda, yurt dışındaki onarım işinde çalışmak
üzere götürülen ve fiilen yurt dışında çalışan 30 hizmet erbabına yapılan
ücret ödemeleri gelir vergisinden istisna edilecektir.
Hem Türkiye’deki merkezde hem de yurt dışındaki
şubede çalışan 5 hizmet erbabının ise fiilen yurt dışındaki çalışmalarına
isabet eden ücret gelirleri gelir vergisinden istisna edilecek, merkezdeki
çalışmaları karşılığı yapılan ücret ödemeleri ise vergilendirilecektir.
(7) Hizmet erbabının, yurt dışında yapılan inşaat,
onarım, montaj işleriyle teknik hizmetlerle ilgili olsa dahi Türkiye’den
verdiği hizmetler karşılığı elde ettiği ücret gelirleri istisnaya konu
edilemeyecektir.
Örnek 6: Merkezi Türkiye’de olan (G) Şirketi yurt dışında
bir teknik hizmet işi üstlenmiş ve söz konusu iş için Türkiye’den 10 hizmet
erbabı götürmüştür. Söz konusu teknik hizmet işine 5 hizmet erbabı da
Türkiye’den teknik destek vermektedir.
Bu durumda, yurt dışındaki teknik hizmetlerde
çalışmak üzere yurt dışına götürülen ve fiilen bu hizmetlerde çalışan 10
hizmet erbabının ücretleri gelir vergisinden istisna edilecektir.
Söz konusu teknik hizmetler için Türkiye’den hizmet
veren 5 hizmet erbabının ücretleri ise istisna kapsamına girmediğinden
vergiye tabi tutulacaktır.
(8) Yurt
dışında yapılan inşaat, onarım, montaj işleriyle teknik hizmetlerde çalışan
hizmet erbabına, gerek şube gerekse şube adına merkez tarafından ödenen
ücretler yurt dışı kazancın tespitinde gider olarak dikkate alınacak olup
Türkiye’deki şirket (merkez) tarafından gider olarak dikkate
alınamayacaktır.
(9) İşverenler tarafından hizmet erbabına yapılan
ödemelere ilişkin olarak düzenlenen kağıtlarda yer alan tutarın, 193 sayılı
Kanunun 23 üncü maddesinin birinci fıkrasının (19) numaralı bendinde yer
alan istisnaya isabet eden kısmı damga vergisinden de istisnadır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Elektrik, Doğalgaz ve Benzeri Isınma Giderleri
Karşılığı Olarak Çalışanlara
Yapılan
Ödemelerde Gelir Vergisi İstisnası
Yasal
düzenleme
MADDE 7- (1) 7420 sayılı Kanunun geçici 1 inci maddesinde,
“(1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren işverenler tarafından çalışanlara elektrik, doğalgaz ve diğer
ısınma giderlerine karşılık olmak üzere 30/6/2023 tarihine kadar (bu tarih
dâhil) mevcut ücretlerine/prime esas kazançlarına ilave olarak yapılan
aylık 1.000 Türk lirasını aşmayan ödemeler, 31/5/2006 tarihli ve 5510
sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa göre prime esas
kazanca dâhil edilmez ve bu tutar üzerinden 31/12/1960 tarihli ve 193
sayılı Gelir Vergisi Kanunu uyarınca gelir vergisi hesaplanmaz.
(2) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin usul ve
esasları belirlemeye ilgisine göre Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı yetkilidir.”
hükmü yer almaktadır.
İstisnanın
kapsamı ve şartları
MADDE 8- (1) 193 sayılı Kanunun 61 inci maddesinde, ücret,
işverene tabi ve belirli bir işyerine bağlı olarak çalışanlara hizmet
karşılığı verilen para ve ayınlar ile sağlanan ve parayla temsil edilebilen
menfaatler olarak tanımlanmış olup ücretin; ödenek, tazminat, kasa
tazminatı (mali sorumluluk tazminatı), tahsisat, zam, avans, aidat, huzur
hakkı, prim, ikramiye, gider karşılığı veya başka adlar altında ödenmiş
olması veya bir ortaklık münasebeti niteliğinde olmamak şartı ile kazancın
belli bir yüzdesi şeklinde tayin edilmiş bulunmasının onun mahiyetini
değiştirmeyeceği belirtilmiştir. Dolayısıyla hizmet erbabına ödenen aylık
ücret, mesai, prim, ikramiye, gider karşılığı ve sair adlarla yapılan tüm
ödemeler ve sağlanan menfaatler de ücret kapsamında değerlendirilmektedir.
(2) İşverenler tarafından maddenin yürürlüğe
girdiği 9/11/2022 tarihinden 30/6/2023 tarihine kadar (bu tarih dahil)
çalışanlara mevcut ücretlerine ilave olarak elektrik, doğalgaz ve diğer
ısınma giderlerine karşılık olmak üzere toplam aylık tutarı 1.000 Türk
lirasını aşmayan ödemeler gelir vergisinden istisna edilmiştir.
(3) İşverenler tarafından hizmet erbabına bu
şekilde yapılan ödemelerin istisna kapsamında değerlendirilebilmesi için
söz konusu ödemelerin;
a) 9/11/2022 tarihi ila 30/6/2023 tarihi (bu tarih
dahil) arasında yapılması,
b) Elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma giderlerine
karşılık olmak üzere yapılması,
c) Aylık 1.000 Türk lirasını aşmaması,
ç) Mevcut ücretlerine ilave olarak yapılması,
şarttır.
Örnek 7: Aylık brüt 13.000 TL ücret geliri elde eden hizmet
erbabı (H)’ye işveren (I) tarafından elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma
giderlerine karşılık olmak üzere, 9/11/2022 tarihinden itibaren mevcut
ücretine ilave olarak aylık 1.000 TL tutarında ödeme yapılmaktadır. Bu
durumda, işveren (I) tarafından hizmet erbabı (H)’ye 30/6/2023 tarihine
kadar yapılan bu ödemelerin tamamı istisna kapsamında olup söz konusu
ödemeler üzerinden gelir vergisi hesaplanmayacaktır.
Örnek 8: Aylık brüt 10.000 TL ücret geliri elde eden hizmet
erbabı (İ)’ye işveren (J) tarafından elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma
giderlerine karşılık olmak üzere, 9/11/2022 tarihinden itibaren mevcut
ücretine ilave olarak aylık 700 TL tutarında ödeme yapılmaktadır. Bu
durumda, işveren (J) tarafından ücretli çalışanı hizmet erbabı (İ)’ye
30/6/2023 tarihine kadar yapılan bu ödemelerin tamamı istisna kapsamında
olup söz konusu ödemeler üzerinden gelir vergisi hesaplanmayacaktır.
(4) İstisna, hizmet erbabının ücretine ilave olarak
ödenen 1.000 Türk lirası ile sınırlı olup elektrik, doğalgaz ve diğer
ısınma giderlerine karşılık olsa dahi bu tutarın üzerinde bir ödeme
yapılması halinde, aşan kısım ücret olarak vergiye tabi tutulacaktır.
Örnek 9: Aylık brüt 15.000 TL ücret geliri elde eden hizmet
erbabı (K)’ye işveren (L) tarafından elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma
giderlerine karşılık olmak üzere, 9/11/2022 tarihinden itibaren ücretine
ilave olarak aylık 1.500 TL tutarında bir ödeme yapılmaktadır. Bu durumda,
işveren (L) tarafından hizmet erbabı (K)’ye 30/6/2023 tarihine kadar
yapılan bu ödemelerin aylık 1.000 TL’lik kısmı istisna kapsamında olup aşan
kısım olan 500 TL üzerinden gelir vergisi hesaplanacaktır.
(5) Elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma giderlerine
karşılık olmak üzere yapılan 1.000 Türk lirasına kadar olan ödemelerin
hizmet erbabının mevcut ücretine ilave olarak yapılması gerekmekte olup
mevcut ücrette bir artış olmaksızın bu istisnadan yararlanılması mümkün
bulunmamaktadır. Aynı şekilde, mevcut ücret, mesai, prim ve sosyal yardım
gibi ödemelerin bir kısmının elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma gideri
karşılığı olarak gösterilerek bu istisnadan yararlanılması mümkün değildir.
Örnek 10:
Hizmet erbabı (M), aylık brüt
10.000 TL ücret geliri ve 1.000 TL de sosyal yardım ödemesi olmak üzere
toplam 11.000 TL ücret geliri elde etmektedir. İşveren (N) tarafından
hizmet erbabı (M)’ye elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma giderlerine
karşılık olmak üzere ücretine ilave olarak ayrıca 1.000 TL tutarında bir
ödeme yapılmaya başlanılmıştır. Bu durumda işveren (N) tarafından hizmet
erbabı (M)’nin sosyal yardım dahil 11.000 TL’lik ücretine ilave olarak
yapılan 1.000 TL tutarındaki ödemenin tamamı istisna kapsamında
değerlendirilecektir.
İşveren (N) tarafından ilave bir ödeme
yapılmaksızın hizmet erbabı (M)’ye öteden beri yapılan sosyal yardım
ödemesinin, elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma giderlerine karşılık olarak yapıldığı
ileri sürülerek bu tutarın gelir vergisinden istisna tutulması ise mümkün
olmayacaktır.
(6) İşverenlerce hizmet erbabına elektrik, doğalgaz
ve diğer ısınma giderlerine karşılık olmak üzere öteden beri ücretine ilave
olarak bir ödeme yapılmış ve bu ödemenin de ücret bordrosunda yakıt, ısınma
yardımı ve benzeri şekilde ayrıca gösterilmiş olması durumunda, 1.000 Türk
lirası sınırının aşılmaması kaydıyla 9/11/2022 ila 30/6/2023 tarihleri
arasında yapılan bu ödemelerin de gelir vergisinden istisna edilmesi
mümkündür.
Örnek 11:
İşveren (O) tarafından hizmet
erbabı (Ö)’ye 9.000 TL brüt ücretine ilave olarak 2022 yılında aylık 500 TL
ısınma gideri adı altında bir ödeme yapılmakta ve bu ödeme gelir vergisine
tabi tutulmaktadır. İşveren (O) tarafından 9/11/2022 ila 30/6/2023 tarihleri
arasında yapılan 500 TL’lik ısınma gideri ödemeleri istisna kapsamında
değerlendirilecek ve bu ödemeler üzerinden gelir vergisi
hesaplanmayacaktır.
(7)
İşverenlerce elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma giderlerine karşılık olmak
üzere yapılan ilave ödemelerin istisnaya konu edilebilmesi için hizmet
erbabından elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma giderlerine ilişkin fatura
veya herhangi bir belge talep edilmeyecektir.
(8) Hizmet erbabının ücretine ilave olarak
elektrik, doğalgaz ve diğer ısınma giderlerine karşılık olmak üzere yapılan
ödeme, ücret bordrosunda gösterilecek ancak bu ödemenin 1.000 Türk lirasına
kadar olan kısmı istisna kapsamında bulunduğundan gelir vergisi matrahına
dahil edilmeyecektir.
(9) Bu kapsamda yapılan ödemelere ilişkin olarak
damga vergisi istisnası bulunmamaktadır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 9- (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 10- (1) Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı
yürütür.
|