İstanbul Gelişim Üniversitesinden:
İSTANBUL
GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Gelişim
Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik;
İstanbul Gelişim Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Dekan: İstanbul Gelişim Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Dekanını,
b) Fakülte: İstanbul Gelişim Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesini,
c) Merkez: İstanbul Gelişim Üniversitesi Ağız ve
Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezini,
ç) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
d) Müdür Yardımcısı (Başhekim Yardımcısı): Merkezin
Müdür Yardımcısını,
e) Rektör: İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörünü,
f) Üniversite: İstanbul Gelişim Üniversitesini,
g) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Sürdürülebilirlik başta olmak üzere
Üniversitenin eğitim, araştırma ve topluma hizmet hedefleri doğrultusunda
insan haklarına, bilim özgürlüğüne, Üniversite özerkliğine, bilim ve
araştırma etiğine uygun bir şekilde paydaşlarla katılımcı yönetişim, hesap
verebilirlik ve şeffaflık ilkeleri çerçevesinde kararlar almak ve bu
kararlara uygun faaliyetlerde bulunmak.
b) Birincil olarak halkın ağız ve diş sağlığını
ilgilendiren, en ileri tanı ve tedavi yöntemlerini sunmak amacıyla bilimsel
araştırmalar yapmak.
c) Modern altyapı ile ihtiyaç ve talepleri
karşılayan; kaliteli, hasta haklarına saygılı, koruyucu, teşhis ve tedavi
hizmetlerini sunmak.
ç) Sağlık bilimleri alanında ön lisans, lisans,
lisansüstü eğitim-öğretime devam eden öğrencilerin eğitim ve uygulamalarına
akademik katkıda bulunmak.
d) Nitelikli sağlık personeli yetiştirilmesine
katkı sağlamak amacıyla Fakülte ve Üniversitenin diğer fakülteleri,
yüksekokulları, Enstitüsü, araştırma merkezleri ve laboratuvarları
ile iş birliği yaparak ulusal ya da uluslararası paydaş katılımları da
destekleyerek öğretim faaliyetlerinde verimliliği artırmak.
e) Sürdürülebilir sağlık eğitimi ve araştırmalarını
destekleyici faaliyetlerde bulunmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili alanlarda, 5 inci
maddede belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için uygulama ve
araştırmalar yaptırmak üzere programlar düzenlemek ve gerekli diğer
faaliyetleri yapmak.
b) Ağız ve diş sağlığı alanında ön lisans, lisans
ve lisansüstü eğitim ve öğretime devam eden öğrencilere eğitimleriyle
ilgili yardımcı hizmetleri sunmak üzere gerekli düzenlemeleri yapmak.
c) Toplumun ağız ve diş sağlığı için öncelikli
koruyucu ve geliştirici bilimsel faaliyetler planlayarak kamu kurum ve
kuruluşları ile özel sektör kuruluşlarıyla iş birliği yapmak.
ç) Sağlık alanında ulusal ve uluslararası
kurumlarla iş birliği yaparak bilimsel toplantılar, eğitim panelleri, seminerler,
uygulamalar ve benzeri faaliyetler düzenlemek.
d) Ağız ve diş sağlığı hizmetleri alanında yapılan
araştırma, eğitim ve uygulamalara destek olmak üzere; Merkez bünyesinde
uygulama birimleri veya üniteleri kurmak ve işletmek.
e) Sağlığın korunması ve sürdürülebilir olması
amacı ile görsel ve yazılı basın organlarında süreli ve süresiz yayınlar
yaparak toplumun çoğunluğuna ulaşmak.
f) Rektör ve Yönetim Kurulu tarafından
kararlaştırılacak diğer faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
Müdür
MADDE 8- (1) Müdür; Üniversitenin öğretim elemanları
arasından, Dekanın önerisi ile Rektör tarafından iki yıl süre ile
görevlendirilir. Rektör, Müdürü görevden alabilir. Görev süresi sona eren
Müdür aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Müdür, görevi başında olmadığı
zaman Müdür Yardımcısı kendisine vekâlet eder.
(2) Müdür, Üniversitenin öğretim elemanları
arasından bir kişiyi kendi görev süresiyle sınırlı olmak kaydıyla Müdür
Yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektörün onayına sunar. Rektör,
Müdür Yardımcısının görevine son verebilir. Müdür Yardımcısı, Müdürün
verdiği işleri yapar.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, gündemi
hazırlamak ve Yönetim Kurulu başkanı olarak toplantıları yönetmek.
c) Merkezi amaçları doğrultusunda yönetmek.
ç) Her yılın Aralık ayının ilk haftasında bir
sonraki yılın faaliyet planını hazırlamak ve Yönetim Kuruluna sunmak.
d) Her yılın Ocak ayının son haftasında bir önceki
yılın faaliyet raporunu hazırlamak ve Yönetim Kuruluna sunmak.
e) Yönetim Kurulu tarafından onaylanan yıllık
faaliyet planlarını ve faaliyet raporlarını Rektöre sunmak.
f) Merkezdeki araştırma ve proje çalışmalarında; proje ekiplerini kurmak,
koordinasyon ve denetimi sağlamak.
g) Merkezin çalışmalarının düzenli olarak
yürütülmesini ve geliştirilmesini sağlamak.
ğ) Merkezdeki ünite veya birim faaliyetlerinde
gerekli planlama, koordinasyon, bilgilendirmeyi gerçekleştirmek ve
yürütülmesini denetlemek.
h) Tıbbi standartlar ile Merkezin hedef ve
değerleri doğrultusunda, sunulan tıbbi hizmetlerin performansını izleyerek
yönlendirmek.
ı) Merkezin finans kaynaklarının geliştirilmesi ve
bunların en uygun biçimde kullanımını sağlamak amacıyla girişimlerde
bulunmak.
i) Gerektiğinde Merkeze bağlı çalışma grupları
kurmak.
j) Merkeze bağlı personelin ve fiziki organların
kuruluş ve gelişme amaçlarına uygun olarak düzenli çalışmasını sağlamak,
gerektiğinde Rektörün onayıyla çalışma birimleri açmak.
k) Merkez birimlerine yönetici ve personel
istihdamı için teklifte bulunmak, Rektörün onayıyla alım sürecini
tamamlamak.
l) Merkez hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli
her türlü cari mal ve hizmet alımı ile cihaz, diğer demirbaş ve sarf
malzeme temin ve bakım-onarım ihtiyacı ile bina bakım-onarım ihtiyacının
tespiti, zamanında temin edilmesi ve yapılması için gerekli tedbirleri
almak, koordinasyonu sağlamak ve girişimde bulunmak.
m) Merkez bünyesinde ve Merkeze bağlı tüm ünite ve
birimlerde tıbbi hizmetlerin kalitesinin sürekli geliştirilmesine katkı
sağlamak.
n) Fakülte öğrencileri ve uzmanlık eğitiminde
bulunanların eğitim ve pratiklerini geliştirmek, Merkezdeki hizmetlere
katkılarını artırmak üzere Dekanlık ve ana bilim dalı başkanları ile ortak
programlar düzenlemek.
o) İdari, mali ve tıbbi konularda teşkilat
personeli ve işleyişe dair kararlar almak.
ö) Yönetim Kurulunun vermiş olduğu kararları
uygulatmak.
p) Merkezin kalite güvence sistemini kurmak ve akreditasyon
işlemlerini yürütmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Yönetim Kurulu; Müdürün
başkanlığında, Müdür Yardımcısı ile Rektör tarafından iki yıl süre ile
görevlendirilen Üniversitenin öğretim elemanları arasından üç üye olmak
üzere toplam beş üyeden oluşur. Görev süresi sona eren üye aynı usulle
yeniden görevlendirilebilir. İhtiyaç halinde iç ve dış paydaşlar Müdür
tarafından oy hakkı olmaksızın Yönetim Kuruluna davet edilebilir.
(2) Yönetim Kurulu, Müdürün çağrısıyla üye tam
sayısının salt çoğunluğuyla yılda en az iki kez toplanır. Kararlar
toplantıya katılanların oy çokluğuyla alınır. Oyların eşitliği durumunda
Müdürün oyu yönünde karar alınmış sayılır.
(3) Yönetim Kurulu toplantılarına oy hakkı olmamak
şartıyla, varsa birim yöneticileri davet edilebilir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Müdür tarafından hazırlanan yıllık faaliyet
planlarını ve faaliyet raporlarını onaylamak.
b) Merkezin yürütülecek faaliyetlerini onaylamak
veya bu faaliyetlerin yürütülmesi için Müdürü görevlendirmek.
c) Merkezin faaliyet alanı kapsamındaki
çalışmalarını planlamak ve yürütmek.
ç) Merkez bünyesindeki grup, ünite veya birimlerin
çalışma usul ve esaslarını belirlemek.
d) Merkezin kuruluş amacına uygun çalışma
alanlarında kararlar almak.
e) Ağız ve diş sağlığı alanında yeni ünite veya
birimlerin kurulması konusunda Rektörlüğe sunulmak üzere teklif hazırlamak.
f) Merkezin yıllık çalışmalarını denetleyerek
sonuçları rapor halinde Rektörün bilgisine sunmak.
g) Kalite değerlendirme sonuçlarını görüşmek.
ğ) İlgili mevzuat hükümlerine göre Yönetim Kuruluna
verilen diğer işleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Merkez
ünite ve birimleri
MADDE 12-
(1) Merkezde ve bağlı birimlerde
bulunan ameliyathane, servis, poliklinik veya laboratuvar
hizmetleri ile Merkezin idari işlerinde görevli olanlar; yürüttükleri
hizmetler açısından Müdüre karşı sorumludur.
(2) Merkezde verimlilik ve hizmet kalitesinin artırılması,
hizmet kontrolünün sağlanması ve değerlendirilmesi amacıyla Rektörün
onayıyla proje grubu, kurul, komisyon ve komite ya da bağlı birimler
oluşturulabilir.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 13-
(1) 25/1/2021
tarihli ve 31375 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Gelişim
Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 14-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Gelişim Üniversitesi Rektörü yürütür.
|