İstanbul Okan Üniversitesinden:
İSTANBUL OKAN ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ EĞİTİM,
UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Okan
Üniversitesi Diş Hekimliği Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve bu organların
görevlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; İstanbul Okan Üniversitesi Diş
Hekimliği Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyetlerine, yönetim organlarına ve bu organların görevleri ile çalışma
esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ve 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Dekan: İstanbul Okan Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Dekanını,
b) Diş Hekimliği Fakültesi: İstanbul Okan
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesini,
c) İdari Müdür: Merkezin İdari Müdürünü,
ç) İdari müdür yardımcısı: Merkezin idari müdür
yardımcısını,
d) Merkez: İstanbul Okan Üniversitesi Diş Hekimliği
Eğitim, Uygulama ve Araştırma Merkezini,
e) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
f) Müdür yardımcısı (Başhekim yardımcısı): Merkezin
müdür yardımcısını,
g) Mütevelli Heyet: İstanbul Okan Üniversitesi
Mütevelli Heyeti,
ğ) Rektör: İstanbul Okan Üniversitesi Rektörünü,
h) Rektör yardımcısı: İstanbul Okan Üniversitesi
sağlık programları ve hastanelerden sorumlu rektör yardımcısını,
ı) Üniversite: İstanbul Okan Üniversitesini,
i) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Diş Hekimliği Fakültesinin eğitim-öğretim
programının üçüncü, dördüncü ve beşinci akademik yıllarında, diş hekimliği
öğrencileri için hasta başı klinik eğitim merkezi olmak.
b) Diş hekimliği alanında lisansüstü (doktora veya
uzmanlık) eğitimlerini sürdüren öğrenciler için hasta başı klinik eğitim
merkezi olmak.
c) Hastalara evrensel standartlarda, hasta
haklarına saygılı, kaliteli ve modern ağız ve diş sağlığı tedavi hizmeti
sunmak.
ç) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak sürekli
çağdaş seviyede eğitim ve hasta hizmeti sunmak.
d) Toplumun ağız ve diş sağlığını ilgilendiren
konularda ileri tanı ve tedavi yöntemleri geliştirmek amacıyla bilimsel
araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.
e) Ön lisans düzeyinde diş hekimliği hizmetlerine
uygun yardımcı sağlık personelinin eğitimine destek vermek.
f) Üniversite bünyesindeki sağlık ile ilgili
alanlarda faaliyet gösteren fakülte, enstitü, yüksekokullar, uygulama ve
araştırma merkezleri başta olmak üzere, ulusal ve uluslararası diğer kurum
ve kuruluşlar ile işbirliği yaparak eğitim programları düzenlemek, sağlık
hizmetlerinde verimliliğin ve niteliğin artırılmasını sağlamak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Diş Hekimliği Fakültesi eğitim-öğretim
programının üçüncü, dördüncü ve beşinci akademik yıllarında, diş hekimliği
öğrencilerinin ilgili mevzuat kapsamında klinikte hasta muayene ve tedavi
uygulamalarını gerçekleştirmelerini sağlamak.
b) Diş hekimliği alanında lisansüstü (doktora veya
uzmanlık) eğitimlerini sürdüren öğrencilerin ilgili mevzuat kapsamında
klinikte hasta muayene ve tedavi uygulamalarını gerçekleştirmelerini
sağlamak.
c) Diş hekimliğinde mezuniyet sonrası sürekli
eğitim programları düzenleyerek diş hekimlerinin akademik bilgi ve beceri
düzeylerinin güncellenmesine katkıda bulunmak.
ç) Ulusal ve uluslararası kongre, sempozyum, konferans, panel, uygulamalı kurs ve benzeri
bilimsel toplantılar organize etmek.
d) Hastalara ağız ve diş sağlığı için evrensel
standartlarda teşhis ve tedavi hizmeti vermek.
e) Toplumun ağız ve diş sağlığı bilincini
yükseltmek amacıyla toplantılar düzenlemek, bu konuda üniversiteler, devlet
kurumları ve sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapmak, sosyal
sorumluluk projeleri geliştirmek.
f) Toplumun ağız ve diş sağlığının korunması ve
geliştirilmesi için ilgili kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşları ile
işbirliği yapmak, bu kurum ve kuruluşlara bilimsel destek sağlamak.
g) Klinik dalları ve diğer disiplinlerle toplum
sağlığına yönelik araştırmalar konusunda işbirliği yapmak ve ortak
projelerin geliştirilmesine olanak sağlamak.
ğ) Üniversite öğrencilerinin ağız ve diş sağlığı
konusunda yaşam bilinci kazanmalarını ve sağlık projelerinde etkin görev
almalarını sağlamak, bu amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve
bu alanda çalışmak isteyenleri desteklemek.
h) Ulusal ve uluslararası kamu ve özel sektör kurum
ve kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak,
eğitim programları düzenlemek, bilimsel mütalaada bulunmak ve benzeri
hizmetleri vermek.
ı) Toplumun ağız ve diş sağlığı konusunda
bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla; kitap, dergi, broşür ve benzeri
basımları yapmak, yazılı ve görsel basın organlarında programlar
düzenlemek.
i) Merkezin amaçları doğrultusunda, kararlaştırılan
diğer faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür (Başhekim).
b) Yönetim Kurulu.
Müdür
(Başhekim) ve görevleri
MADDE 8- (1) Müdür (Başhekim); Diş Hekimliği Fakültesinin
devamlı statüde çalışan, başka bir yerde mesleki faaliyette bulunmayan ve
mesleğini serbest olarak icra etmeyen öğretim üyeleri arasından Rektörün
önerisi üzerine Mütevelli Heyet Başkanı onayı ile görevlendirilir. Müdür
(Başhekim)’ün görev süresi üç yıldır.
(2) Müdür (Başhekim)’ün görevleri şunlardır:
a) Merkezi yönetmek ve temsil etmek.
b) Merkezin gelişmesi için gerekli stratejik
planları hazırlamak.
c) Merkezin hizmetlerinin etkin ve verimli şekilde
sürdürülebilmesi için gerekli tedbirleri almak ve denetlemek.
ç) Merkezin ve bağlı birimlerin altyapısının
kurulmasına, işletilmesine, ihtiyaçların giderilmesine, kısa, orta ve uzun
vadeli amaçların gerçekleştirilmesine yönelik çalışmaları yürütmek.
d) Diş hekimliği alanında lisans ve lisansüstü
(doktora veya uzmanlık) eğitimlerini sürdüren öğrencilerin klinikte hasta
muayene ve tedavi uygulamalarını gerçekleştirmelerini Dekanlık ile
koordineli olarak sağlamak.
e) Merkezin klinik, ameliyathane,
hasta kabul, tıbbi dokümantasyon ve arşiv, idari, teknik destek hizmetleri
birimlerinin, Merkezin amaç ve hedefleri doğrultusunda düzenli, uyumlu, etkin,
sürekli ve verimli biçimde çalışmasını sağlamak ve bunun için gerekli
fiziki standartların oluşturulması, personel ihtiyacının tespiti ve
giderilmesi için gerekli planlama, koordinasyon ve denetimi sağlamak ve
hizmet içi eğitim altyapı olanaklarını oluşturmak, eğitim, teşhis, tedavi,
bakım ve diğer sağlık hizmetlerinin yürütülmesi için çalışmalar yapmak.
f) Kalite ve performans hedeflerinin
gerçekleşmesini sağlamak.
g) Merkezin durumu ve işleyişi hakkında raporları
Yönetim Kuruluna sunmak.
ğ) Merkezin sorumluluk alanında olan sağlık
hizmetlerinin eksiksiz olarak ve zamanında yapılmasını sağlamak.
h) Merkez çalışmalarının gerektirdiği
görevlendirmeleri yapmak.
ı) Yılda bir kez ve istenildiğinde Merkezin genel
durumu ve işleyişi hakkındaki raporunu Yönetim Kurulunun uygun görüşünü de
aldıktan sonra Rektöre sunmak.
Müdür
yardımcıları (Başhekim yardımcıları) ve görevleri
MADDE 9- (1) Müdür (Başhekim)’ün önerisi ile Fakültede
devamlı statüde görev yapan öğretim üyeleri arasından en fazla iki başhekim
yardımcısı Rektörün teklifi üzerine Mütevelli Heyet Başkanının onayı ile
görevlendirilir. Müdür yardımcıları, Müdür (Başhekim)’ün yapacağı iş
bölümüne göre Merkez hizmetlerinin yürütülmesinde Müdür (Başhekim)’e
yardımcı olurlar.
(2) Müdür (Başhekim) görevi başında bulunmadığı
zaman, yardımcılarından birini vekil bırakır.
(3) Müdür (Başhekim)’ün görevi sona erdiğinde,
yardımcılarının görevi de kendiliğinden sona erer. Görev süresi biten müdür
yardımcısı aynı usulle yeniden görevlendirilebilir veya süresinden önce
aynı usulle görevden alınabilir.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10- (1) Yönetim Kurulu; rektör yardımcısı
başkanlığında, Dekan, Müdür (Başhekim) ve müdür yardımcıları (başhekim
yardımcıları)’ndan oluşur. Yönetim Kurulu yılda
en az iki defa salt çoğunlukla toplanır ve kararlarını oyçokluğu ile alır.
Oyların eşitliği halinde başkanın oyu yönünde çoğunluk sağlanmış kabul
edilir.
(2) Toplantıya çağrı rektör yardımcısının onayı
alınarak Müdür tarafından yapılır. Rektör yardımcısının başkanlık
edemeyeceği toplantılara Dekan başkanlık eder.
(3) Yönetim Kurulu, çalışmalarında Rektör ve
Mütevelli Heyete karşı sorumludur.
(4) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin amacına uygun çalışma alanlarında
kararlar almak.
b) Merkezin yatırım, program ve bütçe tasarılarını
karara bağlamak.
c) Eğitim ve uygulama hastanesinin ve hastaneye
bağlı birimlerin altyapısının kurulmasına, işletilmesine, ihtiyaçların
giderilmesine; kısa, orta ve uzun vadeli amaçların gerçekleştirilmesine
yönelik çalışmaları karara bağlamak.
ç) Hasta hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli her
türlü cari mal, cihaz, diğer demirbaş temini, hizmet alımı ve bakım-onarım
isteklerini karara bağlamak.
d) Rektör tarafından onaylanan yıllık insan
kaynakları, teçhizat ve malzeme ve benzeri ihtiyaçların temini için
hazırlanan teklifi Mütevelli Heyetin onayına sunmak.
e) Merkezin gelişmesi için gerekli stratejik
planları onaylamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
İdari
Müdür
MADDE 11-
(1) İdari Müdür, sağlık yönetimi
lisans mezunu veya temel eğitimi işletme olan fakültelerden mezun olup
tercihen sağlık yönetimi alanında yüksek lisans yapmış olan ve/veya hastane
yönetim hizmetlerinde deneyimi olan adaylar arasından ilgili mevzuat
hükümlerine uygun olarak Rektörün önerisi üzerine Mütevelli Heyet Başkanının
onayı ile görevlendirilir.
(2) İdari Müdürün görevleri şunlardır:
a) Personel sevk ve idaresinde, yönetim ve
denetimlerde, yıllık faaliyet raporunu hazırlamak.
b) Merkezin ödenek, personel ihtiyaçları ve bütçe
ile ilgili önerilerini gerekçeleri ile birlikte hazırlamak.
c) İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve
hizmet satın alınmasını, hizmet satın alma yolu ile yapılan sözleşmelerin
uygulanmasını ve denetimini sağlamak.
ç) Hastaneye alınacak her türlü cari mal ve
demirbaş malzemenin ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde giriş ve çıkış,
yılsonu devir ve düşüm işlemlerinin yapılması ile ilgili komisyonların
görev ve işlemlerini izlemek.
d) Merkezin her türlü bilgisayar otomasyon programlarını
geliştirmek, uygulamak ve denetlemek.
e) Görevini, kalite yönetim sistem politikası,
hedefleri ve işlemlerine uygun olarak yürütmek.
İdari
müdür yardımcıları ve görevleri
MADDE 12- (1) İdari Müdüre bağlı olarak görev yapan idari
müdür yardımcıları; sağlık yönetimi lisans mezunu veya sağlık hizmetleri
veren bir kurumda en az on yıl görev yapmış ve ilgili mevzuatta öngörülen
şartlara uygun adaylar arasından Müdürün önerisi üzerine Rektörün teklifi
ve Mütevelli Heyet Başkanının onayı ile görevlendirilir.
(2) İdari Müdür tarafından yürütülen idari, mali ve
teknik hizmetlerden kendilerine verilenleri ilgili mevzuat çerçevesinde
yerine getirir ve hizmetlerin yürütülmesinde İdari Müdüre yardımcı olurlar.
Merkezin
ünite ve birimleri
MADDE 13- (1) Merkezde
bulunan ameliyathane, merkezi sterilizasyon birimi, dental
radyoloji birimi, öğretim üyesi/görevlisi hasta tedavi üniteleri,
lisans/lisansüstü klinikleri ve laboratuvar
hizmetlerinde görevli olanlar ilgili Klinik Sorumlusuna ve Müdür (Başhekim)’e
karşı; Merkezin idari işlerinde görevli olanlar ise yürüttükleri hizmetler
açısından İdari Müdür ve Müdür (Başhekim)’e karşı sorumludur.
(2) Merkezde; ilgili mevzuat hükümlerine uygun
olarak, ihtiyaç duyulan alanlarda hizmet ve eğitim kalitesini ve verimliliği
artırmak amacıyla çalışma grupları, komisyon, komite, ünite ve bağlı
birimler kurulabilir. Bunların çalışma usul ve esasları Yönetim Kurulunca
belirlenir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 14- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde;
2547 sayılı Kanun, 5/9/2022 tarihli ve 31944
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Okan Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği ile ilgili diğer mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 15- (1) 25/6/2016 tarihli ve
29753 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Okan Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Eğitim ve Uygulama Merkezi Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 16- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 17- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini İstanbul Okan
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|