Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığından:
TÜRKİYE SAĞLIK
ENSTİTÜLERİ BAŞKANLIĞI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Türkiye Sağlık
Enstitüleri Başkanlığının insan kaynakları politikası ve planlamasına ilişkin
hususlar ile personelin niteliklerine, işe alınmalarına, çalışma
şartlarına, performans değerlendirmelerine, sözleşmelerinin sona ermesine
ve insan kaynaklarına yönelik diğer hususlara ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Türkiye Sağlık Enstitüleri
Başkanlığında 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesi kapsamında çalışan personeli
kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 28 inci maddesi ile 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili,
İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı
Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 673 üncü maddesinin birinci
fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanını,
b) Başkanlık (TÜSEB): Türkiye Sağlık Enstitüleri
Başkanlığını,
c) Giriş sınavı: İlk defa alım yapılacak kadrolar
için Başkanlık tarafından gerçekleştirilecek yazılı ve/veya sözlü sınavı,
ç) İş sözleşmesi: Başkanlık ile personel arasında 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununa göre
imzalanan sözleşmeyi,
d) Kadro: 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek
28 inci maddesi hükümlerine tabi olarak Başkanlıkta çalıştırılan personel
kadrolarını,
e) Merkezi sınav: 18/3/2002
tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan
Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında
Genel Yönetmelik uyarınca yapılan Kamu Personel Seçme Sınavını,
f) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığını,
g) Personel: 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 28 inci maddesi hükümlerine göre 4857 sayılı İş Kanununa tabi olarak
Başkanlıkta çalıştırılan personeli,
ğ) Sınav kurulu:
Başkanlıkta istihdam edilecek personelin alımını gerçekleştirecek kurulu,
h) YDS: ÖSYM tarafından yapılan Yabancı Dil Bilgisi
Seviye Tespit Sınavını,
ı) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
i) Yönetici: Başkanlıkta birim sorumlusu ve üstü
kadrolarda görev yapan personeli,
j) Yönetim Kurulu: TÜSEB Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İnsan Kaynakları Politikası ile Planlaması ve
Kadrolar
İnsan
kaynakları politikası
MADDE 5- (1) Başkanlığın görevlerini etkin ve verimli bir
şekilde yerine getirebilmesini sağlayacak insan kaynaklarının planlanması,
seçilmesi, işe alınması, hizmet birimlerinde görevlendirilmesi,
yetiştirilmesi, özlük işlerinin takibi ve insan kaynaklarına ilişkin iş
tanımlarının güncellenmesi, ücret yönetimi, eğitim planlaması, performans
yönetimi gibi çalışmaların objektif kriterlere uygun
olarak gerçekleştirilmesi insan kaynakları politikasının hedefidir.
(2) İnsan kaynakları politikasının temel ilkeleri
şunlardır:
a) Yürütülecek görevlere uygun personelin nitelik
ve nicelik olarak belirlenmesini sağlayacak sistemi belirlemek ve geliştirmek.
b) Planlanan iş gücü gereksinimini belirlemek ve
geliştirmek.
c) Personelin, görev tatminini en yüksek düzeyde
tutarak verimli çalışmasını, hizmet kalitesinin yükselmesini sağlayacak
eğitim programları hazırlamak ve güncellemek.
ç) Başkanlıkta gerçekleştirilen işlerin kapsamı,
insan kaynağı gereksinimi ve çalışma koşulları hakkında bilgi toplamak ve
bu bilgiyi değerlendirmek üzere iş analizleri yapmak, değişen koşullara
uygun şekilde iş tanımları hazırlamak.
d) Personelin verimliliğini artırabilecek ve görev
sürelerinin devamlılığını sağlayacak performans yönetimi sistemini
geliştirmek ve bu sistemin uygulanmasında adil ve eşit olanaklar sağlamak.
e) Personelin verimliliğini artırmak amacıyla
sosyal ve kültürel gereksinimlerini karşılayarak Başkanlığa bağlılığını
pekiştirecek ve çalışmayı özendirici hâle getirecek kurum kültürü ve
bilincinin oluşmasını sağlamak.
f) Personele, mesleki bilgi ve yeteneklerini
geliştirebileceği eğitim olanakları sağlamak.
İnsan
kaynakları planlaması
MADDE 6- (1) İnsan kaynakları planlaması, Başkanlığın
görevleri doğrultusunda gereksinim duyulacak insan kaynaklarını belirlemek
amacıyla yapılır. Bu planlar, Başkanlık görevlerindeki değişmeler, personel
istihdamını etkileyecek teknolojik yenilikler, insan kaynağındaki
niteliksel gelişmeler ve yasal düzenlemeler ile hizmetin sürekli, etkin,
verimli, kaliteli ve en uygun sayıda personel tarafından yürütülmesinin
sağlanması hususları göz önüne alınarak hazırlanır.
(2) İnsan kaynakları planlamasında;
a) İş analizleri,
b) Personelin Başkanlıktaki görevleri, diğer hizmet
birimleriyle ilişkileri ve sahip oldukları yetkileri belirleyen iş
analizine dayalı iş tanımları,
c) Teknolojik ve sosyal gelişmelerin Başkanlığın
insan kaynakları gereksiniminde meydana getireceği değişiklikler,
ç) Birimler ve unvanlar itibarıyla gelecek
yıllardaki iş yüküne bağlı personel ihtiyacı,
d) Gereksinimin karşılanması için nasıl bir insan
kaynakları eğitim ve yetiştirme faaliyetine ihtiyaç olduğu,
e) Personele verilecek kurum içi ve kurum dışı
eğitim programları,
dikkate alınır.
Kadrolar
MADDE 7- (1) Personel kadrolarının ihdas, değişiklik, iptal
ve kullanımı hususlarında 2 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hükümleri uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel İstihdamı ve Hizmet Grupları
Personel
istihdamı
MADDE 8- (1) Başkanlık hizmetlerinin 375 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesine göre İş Kanunu hükümleri
kapsamında istihdam edilen personel eliyle yürütülmesi esastır.
(2) Başkanlık personelinin birimlere dağılımını
yapmaya Başkan yetkilidir.
Hizmet
grupları ve nitelikleri
MADDE 9- (1) Bu Yönetmelik kapsamında istihdam edilecek
personelde, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (1),
(4), (5), (6) ve (7) numaralı alt bentlerinde sayılan genel şartlar aranır.
Ancak Başkanlıkta çalıştırılacak yabancı uyruklu Ar-Ge
uzmanları için Türk vatandaşlığı şartı aranmaz, bunlarla belirli süreli iş
sözleşmesi imzalanır. Çalışma süresinin bir yılı aşması halinde çalışma
izni olması şartı aranır.
(2) Başkanlıkta istihdam edilecek personelde
aranacak özel şartlar şunlardır:
a) A Hizmet Grubu:
1) Başkan yardımcısı ve enstitü başkanının ilgili alanlarda
en az doçentlik derecesine sahip olması, Genel Sekreterin ise en az lisans
mezunu olması ve en az on yıl kamu veya özel sektör hizmetinin bulunması
gerekir. Ayrıca başkan yardımcısı ve enstitü başkanının görevin
gerektirdiği bir yabancı dilde geçerliliği bulunan YDS’den
en az yetmiş puan almış olması veya dil yeterliği bakımından buna denkliği
ÖSYM tarafından kabul edilen ve geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip
olması gerekir.
2) Proje Yönetimi ve Destek Daire
Başkanı ile Sağlık Endüstrileri Yerlileşme ve Proje Geliştirme Daire Başkanının
ilgili alanlarda en az yüksek lisans mezunu olması ve en az beş yıl kamu
veya özel sektör hizmetinin bulunması, diğer daire başkanları ve Özel Kalem
Müdürünün ise en az lisans mezunu olması ve ilgili alanlarda en az beş yıl
kamu hizmetinin bulunması ve kamu personeli olması gerekir. Ayrıca Dış
İlişkiler Daire Başkanı, Proje Yönetimi ve Destek Daire Başkanı ile Sağlık
Endüstrileri Yerlileşme ve Proje Geliştirme Daire Başkanının görevin
gerektirdiği bir yabancı dilde geçerliliği bulunan YDS’den
en az yetmiş puan almış olması veya dil yeterliği bakımından buna denkliği
ÖSYM tarafından kabul edilen ve geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip
olması gerekir.
3) Merkez Müdürünün ilgili alanlarda en az yüksek
lisans mezunu olması, TTO Müdürünün ise en az lisans mezunu olması gerekir.
Ayrıca bu kadrolarda görev alacakların alanında en az beş yıl kamu veya
özel sektör hizmeti ve görevin gerektirdiği bir yabancı dilde geçerliliği
bulunan YDS’den en az altmış puan almış olması
veya dil yeterliği bakımından buna denkliği ÖSYM tarafından kabul edilen ve
geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olması gerekir.
4) Birim sorumlusunun ilgili alanlarda en az lisans
mezunu olması, en az beş yıl kamu hizmeti bulunması ve kamu personeli
olması gerekir.
b) B Hizmet Grubu; araştırmacının ilgili alanlarda
en az doçentlik derecesine sahip ve görevin gerektirdiği bir yabancı dilde
geçerliliği bulunan YDS’den en az yetmiş puan
almış olması veya dil yeterliği bakımından buna denkliği ÖSYM tarafından
kabul edilen ve geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olması gerekir.
c) C Hizmet Grubu; Ar-Ge uzmanının Başkanlıkta görev alacağı çalışma konusu
ile ilgili olmak kaydıyla yurt içindeki veya yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarının ilgili fakülte/bölümlerinden mezun olduktan sonra alanında
tezli yüksek lisans derecesine ve en az üç yıl kamu ve/veya özel sektör
çalışma tecrübesine sahip olması ya da alanında doktora derecesine sahip
olması ve ayrıca bunların görevin gerektirdiği bir yabancı dilde
geçerliliği bulunan YDS’den en az yetmiş puan
almış olması veya dil yeterliği bakımından buna denkliği ÖSYM tarafından
kabul edilen ve geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olması gerekir.
ç) D Hizmet Grubu:
1) Avukatın yükseköğretim kurumlarının
hukuk fakültelerinden veya buna denk olduğu YÖK tarafından kabul edilen
yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun ve avukatlık ruhsatına
sahip olması ve görevin gerektirdiği bir yabancı dilde geçerliliği bulunan YDS’den en az elli puan almış olması veya dil yeterliği
bakımından buna denkliği ÖSYM tarafından kabul edilen ve geçerliliği
bulunan başka bir belgeye sahip olması gerekir.
2) Mühendisin yükseköğretim
kurumlarının görevin gerektirdiği mühendislik bölümlerinden veya bunlara
denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olması ve görevin gerektirdiği bir yabancı dilde
geçerliliği bulunan YDS’den en az elli puan almış
olması veya dil yeterliği bakımından buna denkliği ÖSYM tarafından kabul
edilen başka bir belgeye sahip olması gerekir.
3) Mütercim-tercümanın
yükseköğretim kurumlarının mütercim tercümanlık bölümünden veya buna
denkliği YÖK tarafından kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarının birinden mezun olması ve görevin gerektirdiği bir yabancı
dilde geçerliliği bulunan YDS’den en az doksan
puan almış olması veya dil yeterliği bakımından buna denkliği ÖSYM
tarafından kabul edilen ve geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip
olması gerekir.
4) Biyolog, eczacı, istatistikçi,
kimyager, psikolog ve veteriner hekimin; yükseköğretim kurumlarının
belirtilen unvan sırasına göre biyoloji, eczacılık, istatistik, kimya,
psikoloji ve veterinerlik bölümünden veya bunlara denkliği YÖK tarafından
kabul edilmiş yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarının birinden mezun
olması ve görevin gerektirdiği bir yabancı dilde geçerliliği bulunan YDS’den en az elli puan almış olması veya dil yeterliği
bakımından buna denkliği ÖSYM tarafından kabul edilen ve geçerliliği
bulunan başka bir belgeye sahip olması gerekir.
d) E Hizmet Grubu:
1) Büro görevlisinin en az lise veya dengi okul
mezunu olması gerekir.
2) Programcının yükseköğretim kurumlarının
bilgisayar programlama ile ilgili en az ön lisans bölümlerinin/programlarının
birinden mezun olması gerekir.
3) Şoförün en az lise veya dengi okul mezunu ve
görevinin gerektirdiği sınıfta en az üç yıl önce alınmış sürücü belgesine
sahip olması gerekir.
4) Teknikerin en az iki yıl teknik eğitim veren
yükseköğretim programlarının görevin gerektirdiği teknik bölümlerinin birinden
mezun olması gerekir.
5) Teknisyenin en az teknik eğitim veren
ortaöğretim kurumlarının görevin gerektirdiği teknik bölümlerinin birinden
mezun olması gerekir.
6) Veri hazırlama ve kontrol işletmeninin en az ön
lisans mezunu olması gerekir.
7) Veteriner sağlık teknikerinin ilgili ön lisans
bölümleri veya dengi bölümlerin birinden mezun olması gerekir.
8) Koruma ve güvenlik görevlisinin 5188 sayılı
Kanundaki şartları taşıması gerekir.
9) Hizmetlinin en az lise veya dengi okul mezunu
olması gerekir.
(3) 8/4/1929 tarihli ve
1416 sayılı Ecnebi Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun uyarınca
Başkanlık adına yurt dışına gönderilenler bu Yönetmelikte belirtilen
şartlar dikkate alınarak durumlarına uygun kadrolarda istihdam edilirler.
(4) Başkanlıkta istihdam edilecek personel için
yapılacak işin niteliğine göre ek özel şartlar belirlenebilir.
(5) İç denetçilerin, 10/12/2003
tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili diğer
mevzuat hükümlerinde yer alan şartları taşımaları gerekir.
Personel
seçimi
MADDE 10-
(1) A ve B Hizmet Grupları
haricindeki personel kadrolarına giriş sınavı ile alım yapılır. Giriş
sınavı, ilgisine göre merkezi sınav veya ilanda belirtilen puanlandırma
sonucuna göre yazılı ve/veya sözlü sınavdan oluşur.
(2) B Hizmet Grubuna ilişkin işe alım yöntemi,
Yönetim Kurulunca belirlenir.
(3) İç denetçiler, 5018 sayılı Kanunun 65 inci
maddesi çerçevesinde sertifikaya sahip olan kamu personeli arasından
atanır.
(4) Engelli, eski hükümlü ve malûl personel alımında
ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Duyuru
MADDE 11-
(1) A Hizmet Grubunda istihdam
edilecekler ile duyuru yapılmaksızın sözleşme imzalanır.
(2) B, C, D ve E Hizmet Gruplarında istihdam
edilecekler için personel alımı, Resmî Gazete’de, Başkanlığın resmî
internet sitesi ve Cumhurbaşkanınca belirlenen kurumun internet sitesinde
ilân edilmek suretiyle duyurulur. C, D ve E Hizmet Gruplarında istihdam
edilecekler için personel alımı sınav tarihinden en az otuz gün önce
duyurulur.
(3) İlânda;
a) Adaylarda aranacak şartlar,
b) Kadro unvanları, sayısı ve istihdam yerleri,
c) Başvuru süresi, yeri ve şekli,
ç) Giriş sınavına tabi olanların sınav usulü,
tarihi ve yeri,
d) İlgisine göre merkezi sınav puan türleri ve
taban puanları veya puanlandırma yöntemleri,
e) Gerekmesi hâlinde istenecek belgeler,
f) Gerekli görülecek diğer hususlar,
yer alır.
(4) Başvurular için ilgili mevzuatta aksine bir
düzenleme bulunmadıkça personel alım ilânını müteakip en az on beş günlük
başvuru süresi tanınır.
(5) Giriş sınavına başvuru; şahsen, ilânda
belirtilen adrese elden, ilânda belirtildiği takdirde posta yoluyla veya
internet erişimi üzerinden başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Postadaki gecikmeler ve ilânda belirtilen süre içinde yapılmayan başvurular
dikkate alınmaz.
(6) Başvurudan göreve başlamaya kadar tüm
aşamalarda adaylara yapılacak bilgilendirme ve çağrılar, ilânda
belirtilmesi hâlinde adayların başvuru sırasında bildirdikleri elektronik
posta adreslerine ve/veya Başkanlığın resmî internet sayfasında duyuru
yoluyla yapılabilir. Bu durumda ayrıca kâğıt ortamında herhangi bir yazışma
yapılmaz.
(7) İlânda sınava tabi taleplerin; ortaöğretim, ön
lisans, lisans ve lisansüstü eğitim düzeylerinden yalnızca birinden
yapılması şartı belirtilebilir.
Değerlendirme
MADDE 12-
(1) Giriş sınavına çağrılacak aday
sayısı, alım yapılacak her bir kadro unvanı için ayrı ayrı
olmak üzere ilan edilen kadro sayısının yirmi katından, yalnızca sözlü
sınav yapılması hâlinde aday sayısı her bir kadro unvanı için ayrı ayrı olmak üzere ilan edilen kadro sayısının dört
katından fazla olamaz.
(2) Merkezi sınav puanı en yüksek olan adaydan
başlamak üzere, sınav ilanında belirtilen taban puan esas alınarak yapılan
sıralama sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da
giriş sınavına çağrılır.
(3) Ar-Ge uzmanı
kadrosuna başvuran adaylar, bu kadro için aranılan şartlar dikkate alınarak
sınav ilanında belirtilen puanlandırma yöntemine göre bir sıralamaya tabi
tutulur. Yapılan sıralama sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip
diğer adaylar da giriş sınavına çağrılır.
(4) Başvurular, sınav kurulunca değerlendirildikten
sonra sınava katılabileceklerin isimleri Başkanlığın resmî internet
sitesinde ilân edilir.
(5) İsimleri ilân olunan adaylardan, gerçeğe aykırı
bilgi verdiği veya belge sunduğu tespit edilenler giriş sınavına alınmaz.
Sınava girmiş olanların sınavları geçersiz sayılır. Sözleşme yapılmış olsa
dahi sözleşmeleri feshedilir. Bu kişiler, hiçbir hak talep edemezler ve
haklarında Cumhuriyet başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Sınav
kurulu
MADDE 13-
(1) Başvuruların incelenmesi,
giriş sınavının gerçekleştirilmesi, sonuçlarının ve itirazların değerlendirilmesi
ile adayların ilân edilen niteliklere uygunluğundan sınav kurulu
sorumludur.
(2) Sınav kurulu, Başkan
onayı ile belirlenen biri kurul başkanı ve dört üye olmak üzere toplam beş
üyeden teşekkül edilir. Aynı usulle asil üye sayısının en az yarısı kadar
yedek üye belirlenir. Başkanlık dışından da kurul üyesi seçilebilir.
Başkan, kurula başkanlık edebilir.
(3) Sınav kurulunun başkan ve üyeleri; boşanmış
olsalar dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve
ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın hısımlarının veya
evlatlıklarının katıldıkları sınavda görev alamazlar.
(4) Sınav kurulu, üye
tamsayısıyla toplanır ve oy çokluğu ile karar alır. Oyların eşitliği
hâlinde kurul başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(5) Sınav kurulunun sekretarya hizmetleri Yönetim
Hizmetleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür.
Giriş
sınavı
MADDE 14-
(1) Giriş sınavı Başkanlığın görev
alanı dikkate alınarak sınav duyurusunda belirtilen konulardan yapılır.
(2) Yazılı sınavdan başarılı sayılmak için en az
yetmiş puan alınması şarttır. Yazılı sınav, Başkanlık tarafından
yapılabileceği gibi protokolle belirlenecek esaslara göre farklı kamu kurum
ve kuruluşlarına da yaptırılabilir. Yazılı sınavın değerlendirilmesi on beş
gün içinde yapılarak sonuçları Başkanlığın resmî internet sitesinde ilân
edilir. Yazılı ve sözlü sınavın birlikte yapılacağı durumlarda yetmiş taban
puanı altında olmamak kaydıyla, yazılı sınav puanı en yüksek olandan
başlamak üzere yapılacak sıralamaya göre adaylar ilân edilen kadro
sayısının dört katına kadar sözlü sınava çağırılır. Sözlü sınavda başarılı
sayılmak için kurul başkan ve üyelerinin yüz tam puan üzerinden verdikleri
puanların aritmetik ortalamasının en az yetmiş olması şarttır. Sözlü sınav,
adayların;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı
puan verilmek suretiyle gerçekleştirilir.
(3) Adaylar, kurul tarafından ikinci fıkranın (a)
bendi için elli puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri
için onar puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir. Bunun dışında sözlü sınav ile
ilgili herhangi bir kayıt sistemi kullanılmaz.
(4) Giriş sınavında başarılı sayılmak için başarı
puanının en az yetmiş olması şarttır. Sadece yazılı veya sözlü sınav
yapılması hâlinde bu sınavlardan alınan puan başarı puanıdır. Birden fazla
sınav yapılması hâlinde başarı puanı, ilanda belirtilen sınav not
ağırlıklarına göre belirlenir.
(5) Sınav sonuçları, sınavın bitiminden itibaren on
beş iş günü içinde Başkanlığın resmî internet sayfasında yayımlanır ve
sınavda başarılı olan adaylara iadeli taahhütlü posta ile gönderilir.
(6) Adayların başarı puanının eşit olması hâlinde
sırasıyla yazılı sınav puanı, sözlü sınav puanı, bunların eşit olması
hâlinde çalışma tecrübesi fazla olan aday tercih edilir.
(7) Yapılan sınavlarda başarılı olmak şartıyla,
giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadro sayısı kadar asıl ve ilan edilen
kadronun yarısı kadar yedek adayın isimlerini kapsayan bir liste ilân
edilir. Yedek listede yer alan adayların hakları ilân tarihini takip eden
altı ay için geçerli olup, daha sonraki sınavlar için müktesep hak veya
herhangi bir öncelik hakkı teşkil etmez.
(8) Giriş sınavında yetmiş ve üzerinde puan almış
olmak, adaylar için müktesep hak teşkil etmez.
(9) Adaylar, giriş sınavı sonuçlarına, sonuçların
açıklandığı tarihten itibaren beş iş günü içinde gerekçesini de belirterek
yazılı olarak itiraz edebilirler. İtirazlar en geç otuz gün içinde
incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
İşe
alımda aranacak belgeler
MADDE 15-
(1) Giriş sınavında başarılı
bulunarak Başkanlık tarafından ilân edilen listede adı bulunan asıl
adaylardan aşağıda yer alan belgeler istenir. Bu belgelerin asıllarının ya
da noter veya Başkanlıkça onaylı örneğinin alınması zorunludur.
a) Öğrenim durumunu gösteren diploma veya bunların
yerine geçen belge.
b) Yabancı dil bilgisi şartının aranması hâlinde,
yabancı dil bilgisine ilişkin Başkanlık tarafından istenen belge.
c) T.C. kimlik numarası beyanı.
ç) Adli sicil kaydının olmadığına dair beyan.
d) Sağlık açısından görevini devamlı yapmasına
engel bir durumu olmadığına ilişkin yazılı beyanı.
e) Daha önce başka bir yerde çalışmış olanların
çalıştıkları kuruluşlardan alacakları hizmet belgesi ya da SGK hizmet
dökümü.
f) Askerlikle ilişiği olmadığına dair beyan.
g) İlânda belirtilen başvuru formu.
ğ) Başka kurum veya kuruluşa karşı mecburi hizmetle
yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyan.
h) Son altı ay içinde çekilmiş iki adet vesikalık
fotoğraf.
ı) Personel alım ilânında varsa belirtilen diğer
belgeler.
(2) Adaylar, verilen süre içinde, istenen bilgi ve
belgelerle birlikte Başkanlığa müracaat eder. Süresi içinde geçerli bir
mazereti olmadığı hâlde müracaat etmeyenlerin göreve başlama işlemleri
yapılmaz.
(3) İstenilen belgeler, Yönetim Hizmetleri Daire
Başkanlığı tarafından incelenir. İnceleme sonunda noksanlıklar olduğu
anlaşılırsa tamamlaması için on iş günü ek süre verilir. Bu süre sonunda
belgelerini tamamlamayanlar veya getirdikleri belgelerden istihdama engel
durumları olduğu anlaşılanlar ile sözleşme imzalanmaz.
(4) Gerekli şartları taşıdıkları tespit edilen ve
nihai başarı listesinde asıl olarak yer alan adaylar ile sözleşme
imzalanır.
(5) İlân edilen kadrolardan boş kalanlar için ve
göreve başlayıp da altı ay içinde görevden ayrılanların yerine, başarı
sırasına göre varsa yedek adaylarla sözleşme imzalanabilir.
(6) Sözleşmenin imzalanması için gerekli olan bilgi
ve belgeler içerisinde yanıltıcı bilgi veya belge verdiği sonradan
anlaşılanların sözleşmeleri feshedilir ve haklarında suç duyurusunda
bulunulur. Bu şekilde Başkanlığı yanıltanlar kamu görevlisi ise durumları
çalıştıkları kurumlara da bildirilir.
Sözleşme
imzalanması
MADDE 16-
(1) Başkan, 3 sayılı Üst Kademe
Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama Usûllerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 2 nci maddesinde belirtilen şekilde atanır.
(2) A Hizmet Gruplarındaki personel ile en fazla üç
yıl süre ile iş sözleşmesi yapılabilir. Bu personel sözleşme süresi
bitmeden de Başkan tarafından görevden alınabilir ve sözleşmesi
feshedilebilir. Süresi bitenler aynı usulle yeniden istihdam edilebilirler.
(3) B ve C Hizmet Gruplarındaki personel ile en
fazla üç yıla kadar iş sözleşmesi imzalanabilir. Sözleşme süreleri sona
eren personelin sözleşmeleri, performans değerlendirmesi dikkate alınarak
ve esaslı nedene dayalı olarak her seferinde en fazla üç yıla kadar
yenilenebilir.
(4) D ve E Hizmet Gruplarındaki personel ile İş
Kanunu hükümlerine göre belirsiz süreli iş sözleşmesi yapılır.
(5) İş sözleşmeleri, İş Kanunu hükümlerine göre
deneme süreli olarak belirlenir.
(6) Belirli süreli iş sözleşmesi, personele,
sözleşme bitiminde/feshinde Başkanlıkta herhangi bir kadro veya statüde
çalışma açısından kazanılmış hak vermez.
(7) Başkan yardımcılarının görev süresi, Başkanın
görev süresi ile sınırlıdır. Ancak, yerlerine yeni atama yapılıncaya kadar
mevcut başkan yardımcıları görevine devam eder.
(8) Genel Sekreter, Başkanın görev süresi ile
sınırlı olmak üzere görev yapar. Ancak, Genel Sekreterliğe yeni atama
yapılıncaya kadar mevcut Genel Sekreter görevine devam eder.
(9) Başkan, yönetici kadrolarındaki personeli
gerektiğinde görev süresi dolmadan da görevden alabilir.
(10) A1 Hizmet Grubundan en az doçentlik derecesine
sahip olan ve belirli süreli iş sözleşmesi ile istihdam edilen personel,
sözleşme süresi içinde ve sözleşme süresi ile sınırlı olmak üzere Başkan
tarafından B Hizmet Grubundaki akademik unvanına uygun kadrolara
atanabilirler. Bu fıkra hükmü B ve C Hizmet Gruplarından A Hizmet Grubuna
atanan personel hakkında uygulanmaz.
(11) İş sözleşmelerine, personelin üstleneceği
görevin niteliğine göre, sır saklama yükümlülüğü, belirli bir süreyle
çalışma zorunluluğu ve/veya sadakat borcuna aykırı davranması hâlinde cezai
şart ödeyeceğine dair hükümler konulabilir.
(12) Başkanlıkta herhangi bir görevde ilk defa
istihdam edilen personelin, sözleşmesinde belirtilen tarihte görevine
başlaması gerekir. Belgeyle ispat edilmesi ve TÜSEB tarafından uygun
görülmesi halinde sözleşmede belirlenen işe başlama süresi en fazla bir ay
uzatılabilir.
(13) Toplu iş sözleşmesi kapsamındaki personel
için, toplu iş sözleşmesinde yer almayan veya toplu iş sözleşmesinde
Başkanlıkça belirlenmesi kararlaştırılan hususlarda bu Yönetmelik hükümleri
uygulanır.
Sözleşmenin
şekli ve göreve başlama
MADDE 17-
(1) Bu Yönetmelikte yer alan
hükümlere göre yapılacak tip sözleşme örnekleri yazılı olarak Başkanlık
tarafından belirlenir.
(2) Personel, sözleşme imzalanmadan göreve
başlatılamaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ücret ve İzinler
Ücret ve
ücret ödeme zamanı
MADDE 18-
(1) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 28 inci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında Cumhurbaşkanı veya
yetkilendireceği makam tarafından belirlenen ücret dışında personele
herhangi bir ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu hususa aykırı hüküm
konulamaz.
(2) Personel, atandığı kadronun karşılığı olan
ücreti alır.
(3) Ücret, personelin çalışması karşılığında ödenen
tutardır. Ücret, her ayın on beşinci günü, çalışmasına karşılık hak ettiği
tutar kadar kural olarak Türk Lirası ile açılan bir banka hesabına
yatırılmak suretiyle ödenir. Başkanlıkta göreve başlanılan tarihten
itibaren çalıştıktan sonra ücrete hak kazanılır ve görevin sona erdiği
tarihte bu hak sona erer.
(4) İşe ilk alımlarda ve kadro değişikliklerinde,
göreve başlayış tarihinden, terfilerde terfi tarihini izleyen ay başından geçerli olmak üzere yeni ücrete hak
kazanılır.
İzinler
MADDE 19-
(1) Personel aşağıdaki yazılı
izinlerden yararlanır:
a) Yıllık ücretli izin.
b) Mazeret izni.
c) Hastalık izni.
ç) Doğum ve emzirme izni.
d) Ücretsiz izin.
(2) Personelin izin dilekçesinde, izinde bulunacağı
adresleri ve iletişim bilgileri de bulunur.
(3) İzin hakları bakımından hüküm bulunmayan
hâllerde, personele kullandırılacak izinler hakkında İş Kanunu hükümleri
uygulanır.
Yıllık
ücretli izin
MADDE 20-
(1) Personele Başkanlıkta işe başladığı
günden itibaren, deneme süresi de dâhil olmak üzere, en az bir yıl çalışmış
olması şartı ile hizmet süresi;
a) Bir yıldan beş yıla kadar (beş yıl dâhil) olana
yirmi gün,
b) Beş yıldan fazla on beş yıldan az olana yirmi
dört gün,
c) On beş yıl (dâhil) ve daha fazla olana otuz gün,
yıllık ücretli izin verilir.
(2) Başkan tarafından yıl içinde belirli bir tarih
aralığında personelin toplu olarak yıllık iznini kullanmasına karar
verilebilir. Başkan bu yetkisini astlarına devredebilir.
(3) Yıllık izinlerin hak edildiği tarihe göre her
yıl kullanılması esastır.
(4) Asli görevi başka kurum/kuruluşta olanların
yıllık ücretli izin hakları geldikleri kurum/kuruluştaki izin hakları
doğrultusunda uygulanır. Ancak personelin istemesi hâlinde bu madde
hükümlerine göre de uygulama yapılabilir. Başkanlıkta görevlendirilen
personelin kullanmadıkları yıllık ücretli izinleri, Başkanlıktaki görevinin
bitiminde asli görevinin bulunduğu kurum/kuruluşa bildirilir.
(5) Hangi statüde olursa olsun kamu kurum ve
kuruluşlarında geçen hizmet süreleri yıllık izin sürelerinin hesabında
dikkate alınır.
(6) Yıllık izin sırasında fiili çalışmaya bağlı her
türlü ödemeler hariç malî haklar ile sosyal yardımlara dokunulmaz.
(7) Kısmi süreli çalışanlar haftalık çalışma
süreleri ile orantılı olan kısım kadar izin kullanırlar.
(8) İzinde olan personel, görevinin gerektirdiği
acil veya hizmetine ihtiyaç duyulduğu bir durumda göreve çağırılabilir.
Mazeret
izni
MADDE 21-
(1) Personele evlenmesi, ana veya babasının,
eşinin, kardeşinin, çocuğunun ölümü hâlinde beş gün; eşinin doğum yapması
hâlinde ise altı gün ücretli izin verilir.
(2) Yönetici tarafından haklı görülen mazereti
hâlinde personele bir yıl içinde toptan veya bölümler hâlinde, mazeretleri
sebebiyle on gün izin verilebilir. Zaruret hâlinde aynı usulle on gün daha
mazeret izni verilebilir. Bu takdirde, ikinci kez verilen bu izin, yıllık
ücretli izinden düşülür. Mazeret izinleri sırasında fiili çalışmaya bağlı
her türlü ödemeler hariç malî haklar ile sosyal yardımlara dokunulmaz.
Hastalık,
doğum ve emzirme izni
MADDE 22-
(1) Hastalık, doğum ve emzirme
izinleriyle ilgili olarak İş Kanunu, sosyal güvenlik mevzuatı ve ilgili
diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Ücretsiz
izin
MADDE 23-
(1) Farklı kurumlardan Başkanlıkta
görevlendirilenler hariç olmak üzere, Başkan tarafından uygun görülecek
sebeplerle Başkanlıkta en az bir yıl kıdemi bulunan personele iki yıla
kadar ücretsiz izin verilebilir. İş Kanununa göre doğum sonrası için
verilecek ücretsiz izinler, bu maddede belirtilen iki yıllık sürenin
hesabında dikkate alınmaz.
(2) Dış burslar veya kendi
imkânları ile yurt dışına TÜSEB’in faaliyet
alanları içerisinde kalmak şartı ile eğitim, araştırma, staj vb. bilgi,
görgü ve tecrübe artırmak için gitmek isteyen B, C ve D Hizmet Grubundaki
personele, gerekli onay belgelerinin Başkanlığa sunulması ve Başkanlık
tarafından uygun bulunması kaydıyla öğrenim süresince ücretsiz izin
verilebilir.
(3) Ücretsiz izinli olarak geçirilen süreler
hizmette geçmiş sayılmaz. Personel, ücretsiz izin döneminde Başkanlıkça
yapılan hiçbir ödemeye hak kazanamaz.
(4) Muvazzaf askerliğe ayrılan personel askerlik
süresince ücretsiz izinli sayılır.
(5) Ücretsiz izin sırasında personelin kadrosu
saklı tutulur ve sözleşmesi feshedilmez. Belirli süreli personelin
sözleşmesinde süre durur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Performans Değerlendirmesi, Çalışma Süresi ve
İlişik Kesme
Performans
değerlendirmesi
MADDE 24-
(1) A Hizmet Grubu ile iç
denetçiler haricindeki personel için Başkanlıkça her bir meslek grubu özelinde
belirlenecek performans değerlendirme ölçütleri çerçevesinde yüz puan
üzerinden yıl sonu başarı değerlendirmesi, takip
eden yılın başında yapılır ve sonucu personele bildirilir.
(2) Yıl sonu performans
başarı puanı yetmişin altında kalan personel yazılı olarak uyarılır.
Performans değerlendirme ölçütleri çerçevesinde yapılacak değerlendirme
neticesinde performans başarı puanı ortalaması iki yıl üst üste yetmişin
altında olan personelin sözleşmesinin belirli süreli ise yenilenip
yenilenmeyeceği ya da süresinden önce feshedilip edilmeyeceği; belirsiz
süreli ise feshedilip edilmeyeceği hakkındaki nihai değerlendirme Başkan
tarafından yapılır. Her durumda son beş yıl içinde üç defa başarı puanı
yetmişin altında olan personelin iş sözleşmesi sözleşme süresine
bakılmaksızın Başkan tarafından feshedilebilir.
(3) Performans değerlendirmesi personelin A Hizmet
Grubundaki birinci ve ikinci derecedeki amiri tarafından yapılır. Bu
değerlendirmeler sonucu başarı notları arasındaki farkın otuzun üzerinde
olması ve bu değerlendirmelerin ortalamasının yetmişin altında kalması
durumunda personelin sözleşmesi hakkında nihai değerlendirme Başkan tarafından
yapılır.
(4) Deneme süresine tabi personelin performans
değerlendirmesi deneme süresi bitmeden yapılır.
(5) Kasten gerçeğe aykırı değerlendirme yapan
değerlendiricilerin cezai ve disiplin sorumluluklarına ilişkin hükümler
saklıdır.
Tarafsızlık
beyanı
MADDE 25- (1)
Değerlendiriciler, değerlendirme formunu doldurmadan önce “Değerlendirici
sıfatıyla değerlendirmesini yapacağım personel hakkında gizlilik,
tarafsızlık, eşitlik ve objektiflik ilkeleriyle hareket edeceğimi, bu
ilkelere ve etik kurallara riayet edeceğimi ve Türkiye Sağlık Enstitüleri
Başkanlığı İnsan Kaynakları Yönetmeliğinde belirtilen genel esaslara uygun
değerlendirme yapacağımı beyan ve taahhüt ederim.” şeklindeki tarafsızlık
beyanını onayladıktan sonra değerlendirmesini yapar.
Çalışma
saatleri
MADDE 26-
(1) Personelin haftalık çalışma
süresi kırk saattir. Bu süre haftanın çalışılan beş iş gününe eşit olarak
bölünür. Ancak, personelin devamlı çalışmasının zorunlu olması hâllerinde
çalışma saatleri, başlangıç ve bitim saatlerinden farklı olarak
düzenlenebilir.
Fazla
çalışma
MADDE 27- (1) Başkanlık
personeline gerektiğinde fazla çalışma ile fazla süreli çalışma yaptırılır
ve bu çalışmalar karşılığı izin verilir veya Başkanlıkta kadrolu olarak
çalışanlara 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesinde
belirtilen sınırlar içinde olmak kaydıyla; İş Kanunu hükümleri
doğrultusunda aylık brüt ücretinin ilgili ay gününe/saatine bölünerek
bulunacak günlük/saatlik ücret üzerinden ödeme yapılır.
Sözleşmenin
sona ermesi
MADDE 28-
(1) Personelin;
a) Sözleşmesinin İş Kanunu hükümleri uyarınca
Başkanlık tarafından feshedilmesi,
b) Belirli süreli iş sözleşmesinin sona ermesi,
c) Performans değerlendirmesi sonucu sözleşmesinin
yenilenmemesi veya feshedilmesi,
ç) İstek, yaş haddi, malullük nedenleriyle emekliye
ayrılması,
d) Deneme süresi içinde sözleşmesinin feshedilmesi,
e) Ölümü,
f) Kadın olması hâlinde evlendiği tarihten itibaren
bir yıl içinde kendi arzusu ile ayrılması,
g) Sözleşmesinin İş Kanunu hükümleri uyarınca
personel tarafından feshedilmesi,
hâllerinde iş ilişkisi son bulur.
Görevden
çekilme
MADDE 29-
(1) Personel, devir ve teslim
işlerini usulüne göre sonuçlandırmak kaydıyla, İş Kanununun ilgili
maddesinde belirtilen ihbar öneli şartlarına uyarak, görevinden
ayrılabilir. Bu hükme uymadan görevini bırakanlar Başkanlıkta bir daha işe
alınmazlar.
Emeklilik
MADDE 30-
(1) Gerekli yasal şartların
gerçekleşmesi hâlinde personel usulüne göre Başkanlıktan emekli olabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Personele İlişkin Diğer Hükümler
Geçici
görevlendirme
MADDE 31-
(1) Personel, işin gerektirdiği
hâllerde görev yaptığı şehir/yurt içinde veya dışında geçici olarak
görevlendirilebilir.
(2) Personelin şehir/yurt dışındaki geçici
görevlendirmelerinde süre belirtilmesi zorunludur. Bu süre, bir yılda altı
ayı geçemez.
Görevden
alınma ve görev yeri değişikliği
MADDE 32- (1) Görevden
alındığında atanacağı kadro veya pozisyonlar kanun, kanun hükmünde
kararname veya Cumhurbaşkanlığı kararnamesinde belirlenenler hariç, kamu
personeliyken birim sorumlusu ve dengi ile üstü yönetici kadrolarına
atananlardan görevden alınanlar, öğrenimle ihraz ettikleri veya Başkanlıkta
daha önce bulundukları kadrolara, bunların mümkün olmaması halinde
öğrenimlerine uygun olarak E Hizmet Grubunda yer alan kadro unvanları
arasından Başkanca belirlenenlere atanabilirler.
(2) Nakil yetkisi, Başkana aittir. Başkan, iş gücü
ihtiyacındaki değişimlerin karşılanması, görev yerinde iş barışının
korunması, Başkanlık yararı ve hizmet gereklerinin sağlanması gibi
amaçlarla personeli kadro ve niteliklerine uygun diğer bir göreve/görev
yerine nakledebilir.
(3) Başka bir göreve/görev yerine naklen
atananlardan görev yaptığı ili değişenler nakil emrini aldıkları tarihten
başlayarak on beş gün içinde, görev yaptığı ili değişmeyenler ise eski
görevlerinden ayrıldıktan itibaren yirmi dört saat içinde yeni görevlerine
başlamak zorundadır. Memuriyet mahalli değişenlere ilgili mevzuatı
çerçevesinde yolluk ödenir.
(4) Personel, aynı zamanda hizmet gerekleri
gözetilerek daha üst bir göreve atanabilir.
Vekâlet
MADDE 33-
(1) A Hizmet Grubuna dâhil
personelin kanuni izin, geçici görev ve benzeri sebeplerle görevlerinden
geçici olarak ayrılmaları hâlinde, yerlerine, Başkan tarafından vekil
personel görevlendirilir. Bu şekilde görevlendirilenlere, vekâlet görevi
için ilave ödeme yapılmaz.
(2) Birinci fıkrada sayılan hâller dışında, boş
kadrolara gerekli görüldüğü takdirde Başkan tarafından vekil atanabilir.
(3) Asıl görevin bulunduğu yerden başka bir
şehirdeki göreve vekil olarak atanan/görevlendirilen personelin vekâlet
süresi altı ayı geçemez.
Hizmet
armağanı
MADDE 34- (1) Görevden ayrılan
yönetici personel ve Başkanlıkta en az on yıl, sürekli hizmet görmüş personele
ya da aynı süre Başkanlıkta hizmet gördükten sonra vefat eden personelin
varsa eşine veya en büyük çocuğuna Başkanlıkça belirlenecek tarihte
yapılacak törenle bir defaya mahsus olmak üzere herhangi bir menfaat
oluşturmayacak, maddi karşılığı olmayan sembolik nitelikli “Hizmet
Armağanı” verilir.
Fikri
mülkiyet hakkı
MADDE 35-
(1) Personelin çalışmaları
sonucunda meydana gelen eser ve buluşlar üzerindeki haklar Başkanlığa aittir.
Personel bu eser veya buluş ile ilgili vakit geçirmeden Başkanlığa gerekli
bilgileri vermekle yükümlüdür.
(2) Başkanlık, buluş sahibinin adını da belirtmek
suretiyle kendi adına fikri hak tescili yaptırır.
Personel
kütüğü, sicil numarası ve kimlik kartı
MADDE 36-
(1) Başkanlıkta göreve yeni
başlayan personele, bir sicil numarası verilerek Personel Yönetim Bilgi
Sistemindeki kütüğe kaydedilir. İşe başlayan personele, Başkanlıkta görev
yaptığını gösterir fotoğraflı ve onaylı bir kimlik belgesi verilir. Görev
ve unvan değişikliklerinde kimlik kartları yenilenir. Başkanlıktan herhangi
bir nedenle ayrılan veya ilişiği kesilen personel, ilişik kesme belgesi ile
kimlik kartını iade eder ve kart iptal edilir. Kimlik kartları üzerinde
silinti ve kazıntı yapılamaz. Kimlik kartını kaybeden personel Yönetim
Hizmetleri Daire Başkanlığını derhâl bilgilendirmek zorundadır. Ayrıca
ayrılan veya ilişiği kesilen personele İş Kanununun 28 inci maddesi
uyarınca çalışma/hizmet belgesi verilir, personelden ise Başkanlık ile hiçbir
ilişkisi kalmadığını belirten ilişik kesme belgesi alınır ve ilgilinin
özlük doyasına konulur.
Özlük ve
sicil dosyası
MADDE 37-
(1) Başkanlıkta göreve başlayan
her personel için bir özlük ve sicil dosyası düzenlenir ve personele ait
bilgi ve belgeler bu dosyada saklanır. Özlük ve sicil dosyasına, personelin
mesleki bilgileri; varsa inceleme, soruşturma, değerlendirme ve denetim
raporları, disiplin cezaları ile ödül ve başarı belgesi verilmesine ve
diğer hususlara ilişkin bilgi ve belgeler konulur.
Özlük ve
sicil dosyasının önemi ile gizliliği
MADDE 38-
(1) Özlük ve sicil dosyaları,
Yönetim Hizmetleri Daire Başkanlığının sorumluluğu altında saklanır. Özlük
ve sicil dosyaları, yetkisiz bir şekilde incelenemez. Başkan, tüm
personelin; Yönetici ise yalnızca kendilerine bağlı birimlerde personelin
özlük ve sicil dosyalarını gerektiğinde inceleyebilir. Başkanın herhangi
bir soruşturma ile görevlendirdiği kişi veya kişiler, Disiplin Kurulu
Başkanı, denetçiler ve yargı konusu ihtilaf hâlinde Hukuk Hizmetleri Daire
Başkanı ve hukukçu personel ilgili personelin özlük ve sicil dosyasını
soruşturma ya da dava konusu ile sınırlı olarak inceleyebilirler.
(2) Özlük ve sicil dosyalarındaki bilgiler
hakkında, mevzuatın yetki verdiği merciler dışında hiç kimseye açıklama
yapılamaz. Herhangi bir nedenle Başkanlıktan ayrılanların özlük ve sicil
dosyaları, ilgili mevzuat hükümlerine göre Yönetim Hizmetleri Daire
Başkanlığınca muhafaza edilir. Ancak kurum değiştiren personelin özlük ve
sicil dosyalarının onaylı bir sureti, yeni kamu kurum veya kuruluşunun
yazılı talebi hâlinde eksiksiz olarak gönderilir.
Eğitim
MADDE 39-
(1) Personel, görevlerinin
gerektirdiği nitelik ve ihtiyaca uygun olarak, usul ve esasları Başkanlıkça
belirlenen bir program dâhilinde hizmet içi eğitime tabi tutulur. Diğer
kurumlar tarafından düzenlenen eğitimlere uygun personel
görevlendirilebilir.
Disiplin
MADDE 40-
(1) Başkanlık personelinin
disiplin iş ve işlemlerinde iş mevzuatının disipline ilişkin hükümleri
uygulanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Düzenleme
yetkisi
MADDE 41-
(1) Bu Yönetmeliğin uygulanması
sırasında doğacak tereddüt ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin
aksaklıkları gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye, ilke ve standartları
belirlemeye ve uygulama birliğini sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmaya
Başkan yetkilidir.
Hüküm
bulunmaya haller
MADDE 42-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde İş Kanunu, Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası
Kanunu ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 43-
(1) 24/11/2016
tarihli ve 29898 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Sağlık
Enstitüleri Başkanlığı İnsan Kaynakları Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
(2) Diğer mevzuatta, birinci fıkra ile yürürlükten
kaldırılan Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı İnsan Kaynakları
Yönetmeliğine yapılan atıflar bu Yönetmeliğe yapılmış sayılır.
Mevcut
personel
GEÇİCİ MADDE 1- (1) 43 üncü
madde ile yürürlükten kaldırılan Yönetmeliğe göre Başkanlıkta idari personel,
uzman veya araştırmacı kadrolarında görev yapanlardan en az ön lisans
mezunu olanlar, şartları taşımaları halinde, bir defaya mahsus olmak üzere
Başkanlığın ihtiyaç duyduğu alanda yapılacak olan yazılı ve/veya sözlü
sınavda başarılı olmaları kaydıyla, D veya E Hizmet Gruplarında durumlarına
uygun kadrolarda istihdam edilebilirler. Bu durumda personel ile yeni sözleşme imzalanır ve
geçmiş dönem kıdemleri dikkate alınır. Bu hüküm uyarınca sınava girecek
personelin çalışma sürelerinin tespitinde yasal staj süreleri hesaba
katılır.
(2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte
Başkanlıkta daire başkanı ve özel kalem müdürü olarak görev yapanlar için 9
uncu maddenin ikinci fıkrasının (a) bendinin (2) numaralı alt bendindeki
atanma şartı olarak düzenlenen hizmet süreleri aranmaz.
Mevcut düzenlemeler
GEÇİCİ
MADDE 2- (1) Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girdiği tarihten önce çıkarılmış olan Yönetim Kurulu kararları,
usul ve esas, genelge ve benzeri düzenleyici işlemlerin bu Yönetmeliğe
aykırı olmayan hükümleri, yürürlükten kaldırılıncaya kadar uygulanmasına
devam olunur.
Yürürlük
MADDE 44-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 45-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanı yürütür.
|