Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Genel
Müdürlüğünden:
TÜRKİYE ELEKTRİK DAĞITIM ANONİM ŞİRKETİ GENEL
MÜDÜRLÜĞÜ
TAŞINMAZ
KİRAYA VERME YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türkiye Elektrik
Dağıtım Anonim Şirketi mülkiyetinde bulunan taşınmazların kiraya
verilmesiyle ilgili usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim
Şirketi mülkiyetinde olup kiraya verilecek olan taşınmazları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik; 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı
Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname ile 14/2/2018
tarihli ve 30332 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Elektrik Dağıtım
Anonim Şirketi Ana Statüsü hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Değer tespit komisyonu: İhale konusu
taşınmazların aylık/yıllık muhammen kira bedelini tespit eden komisyonu,
b) Elektrik dağıtım şirketi: Belirlenen bir bölgede
elektrik dağıtımı ile iştigal eden tüzel kişiyi,
c) Genel Müdür: TEDAŞ Genel Müdürünü,
ç) İhale: Bu Yönetmelikte yazılı usul ve şartlarla
taşınmaz kiralama işlemleri için istekliler arasından seçilecek biri
üzerine bırakıldığını gösteren ve TEDAŞ Yönetim Kurulu kararına müteakip
gerekli izinlerin alınması ile tamamlanan sözleşmeden önceki işlemleri,
d) İhale birimi: TEDAŞ bünyesindeki ihale
işlemlerini yürüten birimi,
e) İhale dokümanı: Şartname, sözleşme ve gerekli
diğer belge ve bilgileri,
f) İhale işlem dosyası: İhale konusu taşınmazın
kiraya verilmesine ilişkin ihale dokümanı, değer tespit komisyon raporu,
ilana ilişkin belgeler ve kiraya verilecek taşınmazla ilgili gerekli tüm
bilgi ve belgeleri ihtiva eden dosyayı,
g) İhale komisyonu: Taşınmazın kiraya verilmesiyle
ilgili ihale işlemlerini yerine getiren komisyonu,
ğ) İhale yetkilisi: Yönetim Kurulu tarafından
belirlenen yetki limitlerine göre ihaleye çıkılmasına onay veren ve ihale
sonucunu onaylayan yetkilileri, kurulları veya kendilerine yetki devri
yapılmış görevlileri,
h) İlgili birim: Bu Yönetmelik kapsamındaki TEDAŞ
taşınmazlarının tasarruf işlemlerini yürüten birimi,
ı) İstekli: İhaleye katılan gerçek ve tüzel
kişileri veya ortak girişimleri,
i) İş ortaklığı: İhaleye katılmak üzere birden
fazla gerçek veya tüzel kişinin aralarında yaptıkları anlaşma ile
oluşturulan iş ortaklığını,
j) Kiracı: Kiraya verme ihalesi sonucu sözleşme
imzalanan istekli veya isteklileri,
k) Kiralanan: TEDAŞ ile ihale üzerine bırakılan
istekli arasında imzalanan sözleşmeye konu taşınmazı,
l) Muhammen bedel: Kiralamaya konu taşınmazların
değerleme günündeki TEDAŞ tarafından KDV dikkate alınmaksızın belirlenen
aylık/yıllık kira bedelini,
m) Onay mercii: TEDAŞ Yönetim Kurulunu,
n) Sözleşme: TEDAŞ ile kiracı arasında yapılan
yazılı anlaşmayı,
o) Şartname: Taşınmaz kiralama işlerinin genel,
özel, teknik ve idari usul ve esaslarını gösteren belge veya belgeleri,
ö) Taşınmaz: TEDAŞ’ın mülkiyetindeki veya
tasarrufundaki taşınmazları,
p) TEDAŞ: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim
Şirketini,
r) Teklif: Bu Yönetmeliğe göre yapılacak ihalelerde
isteklinin TEDAŞ’a sunduğu fiyat teklifi ile değerlendirmeye esas belge
ve/veya bilgileri,
s) Uygun bedel: Muhammen bedelden aşağı olmamak
şartıyla teklif edilen bedellerin en yükseğini,
ş) Yönetim Kurulu: TEDAŞ Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kiraya Verilecek Taşınmazların Tespiti ile
Komisyonların
Kuruluşu, Görevleri ve İhaleye Hazırlık
Kiraya
verilecek taşınmazların tespiti
MADDE 5- (1) Kiraya verilecek taşınmazları belirlemeye,
ilgili birimin teklifine bağlı olarak Yönetim Kurulu yetkilidir.
(2) Kamulaştırma yoluyla elde edilen gayrimenkuller
için öncelikle 4/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununun
ilgili maddelerinde belirtilen süreler dikkate alınarak vazgeçme esası ve
geri alma hakkı uygulanır. Bu kapsamda işlem tesis edilememesi hâlinde
taşınmazlar, talepler doğrultusunda kiraya verilmek suretiyle değerlendirilebilir.
Değer
tespit komisyonunun kuruluşu ve görevleri
MADDE 6- (1) Değer tespit komisyonu, TEDAŞ personelinden
olmak üzere en az üç, en fazla beş asıl ve yedek üyeden oluşur.
(2) Komisyonda yer alacak kişiler, ilgili birimin
teklifi üzerine Genel Müdür onayı ile belirlenir.
(3) Değer tespit komisyonu, kiraya verilecek ihale
konusu taşınmazların değerleme günündeki aylık/yıllık kira bedelini KDV
hariç olarak belirler. Bu durum ihale duyurusunda ve şartnamede açıkça
belirtilir.
İhale dokümanı
hazırlanması
MADDE 7- (1) İhale konusu taşınmazın kiraya verilmesiyle
ilgili işlerin her türlü özelliğini belirten ihale dokümanı ve varsa ekleri
taslak halinde, Genel Müdürlük makamından alınan olur sonucu oluşturulan
komisyonca düzenlenmesini müteakip, ihale birimince gerekli görüldüğü
takdirde diğer birimlerin görüşleri de alınarak hazırlanır. İhale dokümanı
ve ekleri Yönetim Kurulunun onayından sonra kullanılır.
(2) İhale dokümanı ve eklerinin onaylı suretleri
basım ve posta maliyetlerini aşmayacak şekilde ihale yetkilisince
belirlenen bedel karşılığında isteklilere verilir.
İhale
dokümanında bulunması gereken hususlar
MADDE 8- (1) İhale dokümanında işin mahiyetine göre
konulacak özel ve teknik şartlardan başka genel olarak aşağıdaki hususların
da bulunması gerekir:
a) İhale konusu taşınmazın niteliği, nev’i ve
miktarı.
b) TEDAŞ’ın adresi ve iletişim bilgileri.
c) İhale usulü, ihale tarih ve saati ile
tekliflerin verileceği adres.
ç) Tekliflerin geçerlilik süresi.
d) Taşınmazın ili, ilçesi, mahalle veya köyü,
mevkii, sokağı, cinsi, yüzölçümü, hisse durumu, kat mülkiyeti ve üzerindeki
takyidatları içeren tapu bilgileri.
e) Geçici teminat ve kesin teminata ait şartlar.
f) Taşınmazı teslim etme ve teslim alma şekil ve
şartları.
g) İhaleye katılacak ve 15 inci maddeye göre
katılamayacak olanlar.
ğ) Taşınmaz kira süresi, devir ve ferağa ait
işlemler, kira bedelinin tahsili, kira artış oranı, gecikme hâlinde alınacak
cezalar.
h) İsteklilerde aranan şartlar ve belgeler.
ı) Vergi, resim ve harçlarla sözleşme giderlerinin
kimin tarafından ödeneceği.
i) Tekliflerin alınması, açılması ve
değerlendirilmesinde uygulanması gereken usul ve esaslar.
j) Ödeme yeri ve şartları.
k) Süre uzatımı verilebilecek hâller ve şartlar.
l) İhtilafların çözüm şekli.
İhale
komisyonunun kuruluşu
MADDE 9- (1) İhale komisyonu Başkanı, ihale yetkilisinin
görevlendireceği bir Genel Müdür Yardımcısıdır. Varlık Yönetimi Dairesi
Başkanı, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanı, Mali İşler Dairesi Başkanı,
Varlık Yönetimi Dairesi Başkanlığından ilgili Müdür, Destek Hizmetleri
Dairesi Başkanlığından ilgili Müdür ve Mali İşler Dairesi Başkanlığından
ilgili Müdür komisyonun diğer altı asıl üyesidir. Herhangi bir nedenle
görevi başında bulunmayan komisyon üyelerine vekalet eden personel
toplantıya katılır.
(2) İhale komisyonu, ihale biriminin teklifine
bağlı olarak ihale yetkilisinin oluru ile kurulur.
İhale
komisyonunun görevleri
MADDE 10- (1) İhale komisyonunun görevleri şunlardır:
a) Teklifleri açmak, teklifleri değerlendirmek ve
ihaleyi sonuçlandırmak.
b) Değer tespit komisyonunca belirlenmiş muhammen
bedel çerçevesinde teklifleri değerlendirerek ihale yetkilisine sunulmak
üzere kararları imzalamak.
c) Gerektiği hallerde ihaleye teklif veren
isteklilerden ilave bilgi ve belge istemek.
İhale
komisyonunun toplanma ve karar alma usulleri
MADDE 11- (1) İhale komisyonu üye tam sayısı ile toplanır.
Komisyon, bu Yönetmelik ve şartname hükümlerine uygun teklifleri incelemeye
alır. Komisyon kararları salt çoğunlukla alınır. Kararlarda çekimser
kalınamaz. Muhalif kalan üye karşı oy gerekçesini kararın altına yazarak
imzalar.
İhale
komisyonunun kararlarında göz önünde bulunduracağı hususlar
MADDE 12- (1) İhale komisyonu, isteklilerin teklif fiyatı,
kiralama süresi, ödeme şartları, diğer tüm teknik mali ve ticari durumları
gibi hususları göz önünde tutarak şartnameye uygun olanlar arasından
muhammen bedelden aşağı olmamak şartıyla en yüksek teklifi veren istekliyi
ve bedelini kararlarında belirtir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İhale ve İhale Dosyasının Düzenlenmesi
İhale
ilanı
MADDE 13- (1) İhale, ilan yoluyla duyurulur.
(2) İlanların, TEDAŞ internet sayfası, taşınmazın
bulunduğu il/ilçe deki mahalli gazeteler, belediye, hükümet binalarındaki
ilan tahtaları ve benzeri yayın vasıtalarından bir veya birkaçında, 1 veya
2 defa yapılması esas olmakla birlikte bahse konu ilan, işin niteliğine
göre Basın İlan Kurumu aracılığı ile yüksek tirajlı bir gazetede veya Resmî
Gazete’de de yapılabilir.
(3) Pazarlık usulü haricindeki ihale usulleri ile
yapılacak ihalelerde, ilk ilanla ihale günü arasında yirmi günden, son ilan
ile ihale günü arasında on günden az süre olamaz.
(4) Pazarlık usulü ile yapılacak ihalelerde, ilk
ilanla ihale günü arasında on günden, son ilan ile ihale günü arasında yedi
günden az süre olamaz.
(5) İlan yapıldıktan sonra ihale dokümanında
değişiklik yapılmaması esastır. Ancak değişiklik yapılması zorunlu olursa,
bunu gerektiren sebepler bir tutanakla tespit edilerek yapılması istenilen
değişikliklere ilişkin ilgili birim tarafından zeyilname hazırlanır. İhale
yetkilisinden onay alınarak yapılan değişiklik üç iş günü içinde
isteklilere duyurulması için ihale birimine intikal ettirilir. Zeyilname,
ihale dokümanı alan bütün isteklilere son teklif verme gününden beş iş günü
öncesinden bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde yazılı olarak
gönderilir.
(6) Zeyilname ile yapılan değişiklikler nedeniyle
tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde,
ihale tarihi bir defaya mahsus olmak üzere en fazla yirmi gün
ertelenebilir. Erteleme kararı ilan edilir. Zeyilname düzenlenmesi halinde,
teklifini bu düzenlemeden önce vermiş olan istekliler tekliflerini yeniler.
(7) Ayrıca, istekliler tekliflerini hazırlarken
ihale dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duyulan hususlarla ilgili olarak
son teklif verme gününden beş gün öncesine kadar yazılı açıklama talep
edebilir. Bu talebin TEDAŞ tarafından uygun görülmesi halinde yapılacak
açıklama, ihale dokümanı alan bütün isteklilere son teklif verme gününden
üç iş günü öncesinden bilgi sahibi olmalarını temin edecek şekilde ve
açıklama talebinde bulunan istekli belirtilmeksizin yazılı olarak
gönderilir.
İlanlarda
yer alacak hususlar
MADDE 14- (1) İlanlarda veya isteklilere gönderilecek
yazılarda aşağıdaki hususların belirtilmesi zorunludur:
a) İhalenin yapılacağı yer ve iletişim bilgileri.
b) İhale konusu olan taşınmaz malın niteliği, yeri
ve yüzölçümü.
c) İhale dokümanının nereden ve hangi şart ve
bedelle alınabileceği.
ç) İhalenin nerede, hangi usulle, hangi tarih ve
saatte yapılacağı.
d) Kapalı zarfla teklif usulü ile yapılacak
kiralamalarda geçici teminat tutarı.
e) Açık teklif usulü ile yapılacak kiralamalarda
taşınmazın muhammen bedeli ve geçici teminat tutarı.
f) Pazarlık usulü ile yapılacak kiralamalarda
taşınmazın muhammen bedeli.
g) İsteklilerde aranılan nitelikler ve buna ilişkin
olarak istenilen belgelerin neler olduğu.
ğ) TEDAŞ’ın ihaleyi yapıp yapmamakta serbest
olduğu.
h) Kapalı zarfla teklif usulü ile yapılacak
ihalelerde tekliflerin hangi tarih ve saate kadar nereye verileceği.
ı) Posta ile iadeli taahhütlü olarak gönderilecek
tekliflerin ihale saatine kadar yazılı kayıt yerine ulaştırılmasının şart
olduğu, aksi takdirde teklifin işleme ve dikkate alınmayacağı.
i) İsteklilerin veya yetkili kılacakları kişilerin
zarfların açılması sırasında komisyonda hazır bulunabilecekleri.
j) İşin özelliğine göre varsa diğer hususlar.
İhalelere
katılamayacak olanlar
MADDE 15-
(1) Aşağıda sayılanlar, doğrudan
veya dolaylı olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde
ihalelere katılamazlar:
a) İlgili mevzuatındaki hükümler gereğince geçici
veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile
12/4/1991 tarihli ve 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren
suçlardan ve organize suçlardan dolayı hükümlü bulunanlar.
b) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar
verilenler.
c) TEDAŞ ve elektrik dağıtım şirketlerinde görevli
tüm personel, ihale yetkilisi kişiler, ihale konusu işle ilgili her türlü
ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla
görevli olanlar, belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan
ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat
edinenleri.
ç) (c) bendinde belirtilen kişilerin, yönetim
kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin % 10’undan fazlasına
sahip olmadıkları anonim şirketler hariç olmak üzere ortakları ile
şirketleri.
(2) Bu maddede yer alan yasaklar, yasaklılar ile
ortaklık ve yönetim ilişkisi olan şirketleri ve bu şirketlerin sermayesinin
yarısından fazlasına sahip oldukları şirketleri için de geçerlidir.
(3) Bu maddede yer alan yasaklara rağmen ihaleye
katılan istekliler ihale dışı bırakılarak geçici teminatları gelir
kaydedilir. Bu durumun, tekliflerin değerlendirmesi aşamasında tespit
edilememesi hâlinde bunlardan biri üzerine ihale bırakılmışsa, geçici
ve/veya kesin teminatları gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.
İş
ortaklığı
MADDE 16- (1) İhaleye katılmak isteyen iş ortaklığı üyeleri
kendi aralarında bir iş ortaklığı yaptıklarına dair noter tasdikli
sözleşmeyi teklifleri ile birlikte verirler. İş ortaklığı anlaşmalarında
pilot ortak belirtilir. İş ortaklığı sözleşmesinde, iş ortaklığını
oluşturan, gerçek veya tüzel kişilerin, taahhüdün yerine getirilmesinde
müştereken ve müteselsilen sorumlu oldukları belirtilir.
Geçici
teminat miktarı ve geri verilmesi
MADDE 17- (1) Geçici teminat, kiralanacak taşınmaza ilişkin
olarak teklif edilen yıllık kira bedelinin %3’ünden az olamaz. Kapalı
zarfla teklif usulü ve açık teklif usulü ile yapılacak kiralamalarda geçici
teminat vermeyenler ihaleye katılamazlar.
(2) İhale sonucunda en uygun teklifte bulunan 1
inci, 2 nci ve 3 üncü sıradaki isteklinin geçici teminatı, sözleşmenin
imzalanmasına kadar tutulur.
(3) En uygun teklifte bulunan 1 inci sıradaki
istekli, sözleşmeyi imzalamaktan kaçınırsa en uygun teklifte bulunan önce 2
nci sıradaki istekli, 2 nci sıradaki istekli sözleşmeyi imzalamaktan
kaçınırsa 3 üncü sıradaki istekli üzerinde ihale bırakılabilir.
(4) İhale üzerinde bırakılan istekli, sözleşmeyi
imzalamaktan kaçınırsa geçici teminatı, TEDAŞ’a irat kaydedilir.
(5) İhale üzerinde bırakılan istekli ile sözleşme
imzalanması halinde, diğer teklif sahiplerine ait geçici teminat iade
edilir.
(6) İhale üzerinde bırakılan isteklinin geçici
teminatı, kesin teminat alındıktan sonra sözleşmenin imzalanmasını müteakip
iade edilir.
Teminat
olarak kabul edilecek değerler
MADDE 18- (1) Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda
gösterilmiştir:
a) Tedavüldeki Türk Parası.
b) Teminat mektupları.
c) Hazine ve Maliye Bakanlığınca ihraç edilen
Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.
İlgili mevzuatına göre Türkiye’de faaliyette bulunmasına izin verilen
yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında
faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi
üzerine Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların veya katılım bankalarının
düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.
(2) Bu senetler yerine düzenlenen belgelerden
nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden
satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.
(3) Teminat mektupları dışındaki teminatlar ihale
komisyonlarınca teslim alınamaz. Bunların TEDAŞ’a yatırılması zorunludur.
(4) Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer
değerlerle değiştirilebilir.
Teminat
mektuplarının süresi
MADDE 19- (1) Tekliflerin geçerlilik süresinden en az doksan
gün fazla süreli olmak kaydıyla geçici teminat mektuplarında süre
belirtilir. Teklif geçerlilik süresinin uzatılması hâlinde, geçici teminat
mektuplarının süresi de aynı süre ile uzatılır. Kesin teminat mektuplarının
süresi, sözleşmenin bitiş tarihinden sonra olmak üzere TEDAŞ tarafından
belirlenir.
Sekretarya
MADDE 20- (1) Sekretarya ihale birimi tarafından yürütülür.
(2) Sekretarya; ihaleyle ilgili ihale kayıt
numarası alınması, ilanın yaptırılması, ihale dokümanlarının satışı,
ihalenin komisyon başkan ve üyelerine bildirilmesi, ihale dokümanı
konusunda gelen değişiklik talepleriyle ilgili zeyilname işlemlerinin
yürütülmesi, açıklama taleplerinin talep sahibi üniteye iletilmesi ve
bilahare cevaplandırılması, ihale komisyonu sekretarya hizmetlerinin
yürütülmesi, ihale sürecinde firmalarla ihale konusunda yapılacak her türlü
yazışmaların gerçekleştirilmesi, ihale kararı ile birlikte kendine intikal
eden teklif ve eklerinin ihale işlem dosyasında muhafazası, Kamu İhale
Kurumundan yasaklılık teyidinin alınması, ihale sonucu bildirim ve
sözleşmeye davet yazılarının yazılması ve sözleşmenin imzalattırılması,
sözleşmenin ilgili birimlere intikali, yapılan açıklama, şikâyet ve
başvurularla ilgili yazışmaların yapılması, ihale sonuç bildirimlerinin,
ilanlarının yapılması, teminatların iade işlemleri, kendisine intikal eden
ödemeye ilişkin belgelerin bir suretinin ihale işlem dosyasında muhafazası
ve ihale işlem dosyasıyla ilgili benzeri diğer işleri yapan birimdir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İhale Usulleri
İhale
usulleri
MADDE 21- (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki ihalelerde
aşağıdaki usuller uygulanır:
a) Kapalı zarfla teklif usulü.
b) Açık teklif usulü.
c) Pazarlık usulü.
(2) İşin niteliğine göre bu usullerden hangisinin
uygulanacağı bu Yönetmelik hükümleri kapsamında onay merciince belirlenir.
Kapalı
zarfla teklif usulü
MADDE 22-
(1) Kapalı zarfla teklif alma
usulü, isteklilerin şartnamelerde belirtilen hususlara göre belirlenen gün
ve saate kadar tekliflerini kapalı zarf içinde verdikleri ihale usulüdür.
(2) Kapalı zarfla teklif usulüyle yapılacak
ihalelerde aşağıdaki esaslara uyulur:
a) Tekliflerin hazırlanması: Kapalı zarfla teklif
usulünde, teklifler yazılı olarak yapılır. Fiyat ile ilgili teklif mektubu,
geçici teminata ait makbuz veya banka teminat mektubu ile istenilen diğer
belgeler bir zarfın içerisine konulup kapatılır ve zarfın üzerine
isteklinin adı soyadı, ticaret unvanı ve açık adresi ile teklif mektubunun
hangi işe ait olduğu açıkça yazıldıktan sonra istekli tarafından imzalanır,
kaşelenir veya mühürlenir. Teklif mektuplarının, istekli tarafından ad ve
soyadı da yazılarak imzalanması ve bu mektuplarda şartname ve eklerinin
tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen fiyatın hem
yazı hem de rakamla açık olarak yazılması, kazıntı ve silinti bulunmaması
gerekir. Bunlardan herhangi birine uygun olmayan veya üzerinde kazıntı,
silinti veya düzeltme bulunan zarflar bir tutanak ile belirlenerek
değerlendirmeye alınmaz. Rakamla ve yazı ile yazılan teklif fiyatları
arasında fark var ise yazı ile yazılan fiyat esas alınır.
b) Tekliflerin verilmesi: Teklifler ilanda
belirtilen gün ve saate kadar ihale birimince teslim alınarak, zarflar
açılmadan kaydı yapılır. İhale birimince; teklif zarfının üzeri kaşelenir,
alındığı tarih ve numarası yazılarak imzalanır. Teklifler iadeli taahhütlü
olarak da gönderilebilir. Bu takdirde zarfın üzerine TEDAŞ’ın ihale
ilanında belirtilen adresi ile hangi işe ait olduğu, isteklilerin adı ile
soyadı ve açık adresi yazılır. Posta ile gönderilecek tekliflerin ilanda
belirtilen saate kadar ihale birimine ulaşması şarttır. Postadaki gecikme
sebebi ile işleme konulamayacak tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla
tespit edilir.
c) Zarfların açılması: Tekliflerin açılma tarihi ve
saati geldiğinde, zarflar açılmadan önce komisyon üyelerince paraflanır.
Kaç teklif verilmiş olduğu, zarfların açılıp açılmadığı, tekliflerin
kimlere ait olduğu belirtilerek, zarflar hazır bulunan istekliler önünde
kayıt sırasına göre açılır. Teklifler komisyon başkanı tarafından okunur
veya okutulur ve bir tutanakla tespit edilip, komisyon başkanı ve üyeleri
tarafından imzalanır. Geçici teminat yoksa veya usulüne uygun sunulmamışsa
bu teklifler geçersiz sayılır. İhalelerde istenilen belgelerden eksik
belgeli olan teklifler kesinlikle dikkate alınmaz ve hiç bir şekilde
tamamlattırılmaz. Şartnameye uymayan veya başka şartlar taşıyan teklif
mektupları ve ayrıca ihale şartnamelerinde belirlenen oranlardan eksik
olarak tevdi edilen teminatlı teklifler değerlendirmeye alınmaz. Teklifler
ve varsa ekleri komisyon üyelerince paraflanır.
ç) Teklifler incelenerek;
1) Tekliflerin mali ve teknik yönden daha ayrıntılı
bir şekilde değerlendirilmesi için toplantının başka bir güne bırakıldığı,
2) İhalenin yapılamadığı,
hususlarından birine karar verilir ve bu husus
gerekçeli bir karar veya karar özeti halinde yazılarak, komisyon başkanı ve
üyeleri tarafından imzalanır.
d) Tekliflerin eşit olması halinde, uyulacak
esaslar ihale usul ve şekillerine göre ihale şartnamesi ve ekinde belirtilir.
e) Kapalı zarfla teklif usulü ile yapılan
ihalelerde, istekli çıkmadığı veya teklif edilen bedelin komisyonca uygun
görülmediği takdirde aynı usulle veya ihale yetkilisinin onayı alınmak
şartı ile değişik usul ve şartlarla yeniden ihaleye çıkılabilir.
f) İhale komisyonu, 12 nci maddede yer alan
hususlar doğrultusunda ihalenin hangi istekli üzerine bırakıldığını
kararında belirtir.
Açık
teklif usulü
MADDE 23- (1) Açık teklif usulü ile yapılan ihalelerde
uygulanacak esaslar şunlardır:
a) Açık teklif usulüne göre ihaleler, isteklilerin
ihale komisyonları önünde tekliflerini sözlü olarak belirtmeleri suretiyle
yapılır. Ancak istekliler ilanda belirtilen ihale saatine kadar ihale
birimine ulaşmış olmak şartı ile şartnamedeki esaslara uygun olarak
düzenleyecekleri tekliflerini iadeli taahhütlü bir mektupla da
gönderebilirler. Teklif sahibi, komisyonda hazır bulunmadığı takdirde posta
ile gönderilen teklif son ve kesin teklif olarak kabul edilir.
b) İlanda belirtilen ihale saati gelince, komisyon
başkanı isteklilerin belgelerini ve geçici teminat verip vermemiş
olduklarını inceleyerek, kimlerin ihaleye katılabileceğini bildirir.
Katılamayacakların belge ve teminatları geri verilerek ihale dışı bırakılır.
Bu işlemler istekliler önünde, tutanağa bağlanarak imza altına alınır. Kalan
diğer istekliler, önce şartnameyi imzalar ve daha sonra sırası ile
tekliflerini komisyon huzurunda verirler.
c) Yapılacak teklifler ihaleye ait çizelgeye
yazılır ve teklif sahipleri tarafından imzalanır.
ç) İlk teklifler bu suretle tespit edildikten sonra
komisyon başkanı, posta ile yapılmış teklifler varsa okutarak bu
tekliflerin de ihaleye ait çizelgeye yazılmasını sağlar. Bundan sonra
istekliler ihaleye ait çizelgedeki sıra ile tekliflerini komisyon huzurunda
artırmaya devam eder.
d) İhaleden çekilen isteklilerin bu durumları
ihaleye ait çizelgeye yazılır ve imzaları alınır. Herhangi bir isteklinin
imzadan çekinmesi halinde durum ayrıca belirtilir.
e) İhaleden çekilenler aynı ihalede çekilmiş
oldukları taşınmaz/taşınmazlar için yeniden teklifte bulunamazlar.
Teklifler yapıldığı sırada, yapılan artırımların süreci uzatacağı ihale
komisyonunca anlaşılırsa; isteklilerden komisyon huzurunda son tekliflerini
yazılı olarak bildirmeleri istenebilir. Daha önce ihaleden çekilmiş olanlar
bu durumda yazılı teklif veremezler.
f) Sözlü ve yazılı son teklifler alındıktan sonra
ihale 22 nci maddenin ikinci fıkrasının (ç) bendindeki ilkeler esas
alınarak karara bağlanır.
g) Açık teklif usulü ile yapılan ihalelerde istekli
çıkmadığı, isteklilerin belgeleri veya son teklifleri uygun görülmediği
takdirde 21 inci maddede yer alan usullerden herhangi biriyle yeniden ihale
yapılabilir.
ğ) İhale komisyonu, 12 nci maddede yer alan
hususlar doğrultusunda ihalenin hangi istekli üzerine bırakıldığını
kararında belirtir.
Pazarlık
usulü
MADDE 24- (1) Pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde
uygulanacak esaslar şunlardır:
a) Pazarlık usulüne göre ihaleler, isteklilerin
ihale komisyonları önünde tekliflerini sözlü olarak belirtmeleri suretiyle
yapılır.
b) İlanda belirtilen ihale saati gelince, komisyon
başkanı isteklilerin belgelerini inceleyerek, kimlerin ihaleye
katılabileceğini bildirir. Katılamayacakların belgeleri geri verilerek
ihale dışı bırakılır. Bu işlemler istekliler önünde tutanağa bağlanarak
imza altına alınır. Kalan diğer istekliler, önce şartnameyi imzalar ve daha
sonra sırası ile tekliflerini komisyon huzurunda verirler.
c) Yapılacak teklifler ihaleye ait çizelgeye
yazılır ve teklif sahipleri tarafından imzalanır.
ç) İlk teklifler bu suretle tespit edildikten
sonra, istekliler ihaleye ait çizelgedeki sıra ile tekliflerini komisyon
huzurunda artırmaya devam eder.
d) İhaleden çekilen isteklilerin bu durumları
ihaleye ait çizelgeye yazılır ve imzaları alınır. Herhangi bir isteklinin
imzadan çekinmesi halinde durum ayrıca belirtilir.
e) İhaleden çekilenler aynı ihalede çekilmiş
oldukları taşınmaz/taşınmazlar için yeniden teklifte bulunamazlar.
f) Son teklifler alındıktan sonra ihale 22 nci maddenin
ikinci fıkrasının (ç) bendindeki ilkeler esas alınarak karara bağlanır.
g) Pazarlık usulü ile yapılan ihalelerde istekli
çıkmadığı, isteklilerin belgeleri veya son teklifleri uygun görülmediği
takdirde 21 inci maddede yer alan usullerden herhangi biriyle yeniden ihale
yapılabilir.
ğ) İhale komisyonu, 12 nci maddede yer alan
hususlar doğrultusunda ihalenin hangi istekli üzerine bırakıldığını
kararında belirtir.
Teklifin
geri alınması
MADDE 25- (1) Verilen teklifler herhangi bir sebeple geri
alınamaz. Verildikten sonra teklifinden geri dönecek olan isteklinin geçici
teminatı, protesto çekmeye, ihtar yapmaya veya mahkemeden hüküm almaya
gerek kalmaksızın TEDAŞ tarafından irat kaydedilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Tekliflerin Değerlendirilmesi ve İhale Kararları
Kararlarda
belirtilmesi gereken hususlar
MADDE 26- (1) İhale komisyonunca alınan kararlar, komisyon
başkan ve üyelerinin adları, soyadları ve görevleri belirtilerek imzalanır.
(2) Kararlarda; isteklilerin isimleri, adresleri,
teklif ettikleri bedeller, ihalenin hangi tarihte ve hangi istekli üzerine
hangi gerekçelerle bırakıldığı ve benzeri diğer bilgilere yer verilir.
İhale
kararlarının onayı veya iptal edilmesi
MADDE 27- (1) Taşınmaz kiraya verme ihalesi sonucunda ihale
komisyonu tarafından alınan kararlar ihale yetkilisince onaylanmasını
müteakip onay merciine sunulur.
(2) İhale komisyonu kararları, ihale yetkilisi veya
onay mercii tarafından onaylanır veya gerekçeleri belirtilmek suretiyle
ihale iptal edilir.
(3) İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum gerekçeleri
ile birlikte ilgililere bildirilir.
Tebligatlar
MADDE 28- (1) Onay mercii tarafından onaylanan ihale
kararları, ilgili makamların gerekli izinleri vermesi halinde, bu izni
müteakip en geç on iş günü içeresinde, üzerine ihale bırakılan istekliye ve
diğer isteklilere elden bildirilir veya varsa kayıtlı elektronik posta
(KEP), acele posta servisi (APS) ve bunlarla teyidi gönderilmek üzere faks
ile iadeli taahhütlü mektupla tebligat adresine postalanır. İadeli
taahhütlü mektupla yapılan tebligatlarda mektubun teslim edildiği tarih,
tebliğ tarihi sayılır. İsteklilerin tebligat adresinde meydana gelecek
değişiklikler on gün içerisinde TEDAŞ’a bildirilmediği takdirde, bildirilen
tebligata esas adresine yapılacak bütün tebligatlar, isteklilerin şahsına
yapılmış sayılır.
(2) İhale kararlarının, ihale yetkilisi ve/veya
Onay mercii tarafından iptal edilmesi ve/veya ilgili makamlar nezdinde
gerekli izinlerin verilmemesi hâllerinde, durum isteklilere aynı şekilde
bildirilir.
İhalenin
iptal edilmesi
MADDE 29- (1) İhale dokümanında belirtilmiş olması kaydıyla
TEDAŞ herhangi bir aşamada verilmiş olan bütün teklifleri reddederek
ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum
bütün isteklilere derhal bildirilir. TEDAŞ bütün tekliflerin reddedilmesi
nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. Ancak TEDAŞ isteklilerden
herhangi birinin talepte bulunması halinde, ihalenin iptal edilme
gerekçelerini bütün isteklilere bildirir.
(2) İhalenin iptal edilmesi durumunda, iptal
nedenleri ve varsa eksiklikleri gözden geçirilerek yeniden ihaleye
çıkılabilir.
(3) İhalenin iptal edilmesi hâlinde yatırılan ihale
dokümanı bedeli iade edilmez.
İtiraz
MADDE 30- (1) TEDAŞ, ihalelerin bu Yönetmelikte belirtilen
usul ve esaslara uygun olarak yapılmasından sorumludur. Hak kaybına veya
zarara uğradığını veya zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden
istekli, ihale kararının tebliğinden itibaren en fazla üç gün içinde itiraz
suretiyle inceleme talebinde bulunabilir.
(2) Yapılan itirazlar, Genel Müdür tarafından,
ihale komisyonu dışından atanan bir görevli vasıtasıyla değerlendirilerek
sonuçlandırılıp, Genel Müdür onayına sunulur.
ALTINCI BÖLÜM
Sözleşme
Kesin
teminat miktarı ve geri verilmesi
MADDE 31- (1) Taahhütlerin sözleşmeye uygun olarak
yapılmasını sağlamak amacı ile sözleşme imzalanmadan önce yıllık kira
bedelinin % 6’sı tutarında kesin teminat alınır. Kesin teminat miktarı,
kira artış oranında her yıl güncellenir.
(2) En uygun teklifte bulunan 1 inci sıradaki
istekli, sözleşmeyi imzalamaktan kaçınırsa en uygun teklifte bulunan önce 2
nci sıradaki istekli, 2 nci sıradaki istekli sözleşmeyi imzalamaktan
kaçınırsa 3 üncü sıradaki istekli sırasıyla kesin teminatla birlikte
sözleşme imzalamaya davet edilir. Şayet 3 üncü sıradaki istekli de
sözleşmeyi imzalamaktan kaçınırsa ihale iptal edilir.
(3) İhale üzerinde bırakılan isteklinin süresi
içerisinde sözleşmeyi imzalamaması hâlinde, protesto çekmeye ve hüküm
almaya gerek kalmaksızın kesin teminat TEDAŞ’a irat kaydedilir.
(4) Kesin teminat, kiracının sözleşme hükümlerini
uygun biçimde yerine getirdiği ve kiracının bu işten dolayı TEDAŞ’a
herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşme süresinin
bitiminde kiracıya geri verilir.
İhalenin
sözleşmeye bağlanması
MADDE 32- (1) Sözleşmeler ilgili birim başkanı ile bağlı
bulunduğu Genel Müdür Yardımcısı tarafından imzalanır.
(2) İhale üzerine bırakılan istekli, ihale
sonucunun 28 inci maddeye göre bildirilmesini takip eden on gün içinde
sözleşmeyi imzalar. Aksi halde protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek
kalmaksızın kesin teminat TEDAŞ’a irat kaydedilir.
Sözleşme
yapılmasında kiracının görev ve sorumluluğu
MADDE 33- (1) 1/7/1964 tarihli ve 488 sayılı Damga Vergisi
Kanununun ilgili hükümleri saklı kalmak koşuluyla sözleşmeyle ilgili her
türlü resim, harç ve vergiler kiracıya aittir.
Kiracının
sözleşmenin feshine neden olması
MADDE 34- (1) Sözleşme yapıldıktan sonra kiracının
taahhüdünden vazgeçmesi ve/veya taahhüdünü, şartname ve sözleşme
hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi halinde, TEDAŞ’ın en az on gün
süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam
etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın
sözleşme feshedilerek kesin teminatı TEDAŞ’a irat kaydedilir ve hesabı
genel hükümlere göre tasfiye edilir.
Sözleşme
süresi ve uzatılması
MADDE 35- (1) Kiraya verilecek taşınmazların sözleşme süresi
üç yıldan az, beş yıldan fazla olamaz. Kiracı tarafından talep edilmesi ve
TEDAŞ’ın uygun görmesi halinde sözleşme hükümlerine göre sözleşmenin süresi
üç yıldan az, beş yıldan fazla olmamak kaydıyla TEDAŞ’ın belirleyeceği
rayiç kira bedeli üzerinden uzatılabilir.
(2) İlk yıl kira bedeli ihale bedelidir. Takip eden
yılların kira bedelleri, Türkiye İstatistik Kurumunca artışın yapılacağı
ayda yayımlanan tüketici fiyat endeksinin on iki aylık ortalamalara göre
yüzde değişim oranında artırılır. Ancak söz konusu oranın kiralamanın
yenileneceği ayda negatif çıkması halinde kira bedelinde herhangi bir
değişiklik yapılmaz.
(3) İlk yıla ait kira bedeli 150.000,00.-TL’nin
altında ise, yıllık kira bedeli sözleşmenin düzenleneceği tarihten önce
peşinen TEDAŞ’ın banka hesap numarasına yatırılır. Müteakip yıllara ait
kira bedelleri ise her yıl en geç sözleşmenin düzenlendiği tarihe tekabül
eden tarihe kadar peşin olarak TEDAŞ’ın banka hesap numarasına yatırılır.
(4) İlk yıla ait kira bedeli 150.000,00.-TL’nin
üzerinde ise, kira bedeli aylık olarak sözleşmenin düzenleneceği tarihten
önce peşinen TEDAŞ’ın banka hesap numarasına yatırılır. Müteakip aylara ait
kira bedelleri ise her ay en geç sözleşmenin düzenlendiği güne tekabül eden
tarihe kadar peşin olarak TEDAŞ’ın banka hesap numarasına yatırılır.
(5) Üçüncü ve dördüncü fıkralarda yer alan kira
bedellerinin ödenmesine ilişkin limitler her yıl bir önceki yıla ilişkin
olarak 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca belirlenen
yeniden değerleme oranında artırılır.
(6) Vadesinde ödenmeyen kira bedellerine 4/12/1984
tarihli ve 3095 sayılı Kanuni Faiz ve Temerrüt Faizine İlişkin Kanunda yer
alan temerrüt faizi uygulanır.
(7) Aylık/yıllık kira bedelinin nasıl tespit ve
hesap edileceği, güvence bedeli, süre, ödeme tarihi, ödenmeyen kısma
uygulanacak gecikme zammı ve nispeti gibi esaslar şartname ve sözleşmede
gösterilir.
Sözleşmenin
devri
MADDE 36- (1) Sözleşme, ihale yetkilisinin yazılı izni ile
başkasına devredilebilir. Ancak devir alacak gerçek veya tüzel kişilerde
ilk ihaledeki şartlar aranır. İhale yetkilisinin yazılı izni alınmadan
sözleşmenin devredilmesi durumunda, sözleşme derhal fesih edilerek herhangi
bir bildirim yapılmadan protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın
kesin teminat TEDAŞ’a irat kaydedilir.
(2) Sözleşmeyi devreden kiracının sözleşmeden
kaynaklı TEDAŞ’a borcu olması halinde TEDAŞ’ın alacağı tahsil edilmeden
devir işlemi yapılmaz.
(3) Kiracı, kiralananın bir kısmını veya tamamını
üçüncü şahıslara kiraya veremez, kiraya verilmesi durumunda, sözleşme
derhal fesih edilerek herhangi bir bildirim yapılmadan protesto çekmeye ve
hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminat TEDAŞ’a irat kaydedilir.
(4) Fesih durumunda 45 inci madde hükümleri ayrıca
uygulanır.
Kiracının
ölümü
MADDE 37- (1) Kiracının ölümü hâlinde, TEDAŞ’a borcu varsa
mahsup edildikten sonra kesin teminatı kanuni varislerine verilir. Ancak
TEDAŞ kanuni varislerden istekli olana diğer varislerden muvafakat almak
kaydıyla ölüm tarihinden itibaren altmış gün içinde yeniden belirlenecek
kesin teminatın verilmesi şartıyla ölüm tarihinden itibaren geçen süreyi de
kapsayacak şekilde sözleşmeyi devredebilir.
Kiracının
iflası hali
MADDE 38- (1) Kiracının iflas etmesi hâlinde sözleşme
feshedilir. Bundan bir zarar doğarsa 31 inci maddeye göre işlem yapılır.
Kiracının
ağır hastalığı, tutukluluk veya mahkûmiyet hâli
MADDE 39- (1) Kiracı, sağlık kurulu raporu ile belirlenecek
ağır hastalık, tutukluluk veya hürriyeti bağlayıcı bir ceza nedeniyle
sözleşme hükümlerini yerine getiremeyecek duruma girerse, bu hâllerin
oluşundan itibaren otuz gün içinde bu Yönetmelikte belirtilen şartları
taşıyan birini vekil tayin etmek şartıyla kiralamaya devam edebilir.
(2) Eğer kiracı, kendi serbest iradesi ile vekil
tayin etmek imkânından mahrum ise yerine ilgililerce aynı süre içinde genel
hükümlere göre bir kayyum tayin edilmesi istenebilir.
(3) Bu maddede yer alan hükümlerin uygulanamaması
hâlinde sözleşme feshedilir. Bundan bir zarar doğarsa 31 inci maddeye göre
işlem yapılır.
Kiracının
iş ortaklığı olması hali
MADDE 40- (1) İş ortaklığı tarafından imzalanan
sözleşmelerde, kiracılardan birinin ölümü, iflası, tutuklu veya mahkûm
olması gibi hâller sözleşmenin devamına engel olmaz.
Diğer
hususlar
MADDE 41- (1) Kiracı her ne ad altında olursa olsun,
herhangi bir sebeple üçüncü şahıslardan ve TEDAŞ’tan maddi talepte
bulunamaz ve ilgili mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla taşınmaza
yönelik yaptığı harcamaları talep edemez.
YEDİNCİ BÖLÜM
İhale Usullerine Tabi Olmayan İşler
TEDAŞ ile
diğer kamu kurum ve kuruluşları arasındaki kiralamalar
MADDE 42- (1) 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye tabi
teşebbüsler, sermayesinin yarısından fazlası tek başına veya birlikte
Devlete, kamu iktisadi teşebbüslerine ait şirketler, valilikler, Devlet
üniversiteleri, belediyeler, bakanlıkların il ve ilçe müdürlükleri ile
diğer kamu kurum ve kuruluşlarına ihale yapılmaksızın muhammen bedel
üzerinden her zaman Yönetim Kurulu kararı alınarak kiralama yapılabilir.
Aynı taşınmaza birden fazla talep olması halinde en yüksek bedeli veren
kurum ya da kuruluşa kiralama yapılır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
İhale İşlerinde Yasaklar ve Sorumluluklar
Yasak
fiil ve davranışlar
MADDE 43- (1) İhale işlemlerinin hazırlanması, yürütülmesi
ve sonuçlandırılması sırasında;
a) Hile, desise, vaat, tehdit, nüfuz kullanma ve
çıkar sağlama suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat
karıştırmak veya buna teşebbüs etmek,
b) Açık teklif ve pazarlık usulü ile yapılan
ihalelerde isteklileri tereddüde düşürecek veya rekabeti kıracak söz
söylemek ve istekliler arasında anlaşmaya çağrıyı ima edecek işaret ve
davranışlarda bulunmak veya ihalenin doğruluğunu bozacak biçimde görüşme ve
tartışma yapmak,
c) İhale işlemlerinde sahte belge veya sahte
teminat kullanmak veya kullanmaya teşebbüs etmek,
yasaktır.
(2) İhale üzerine bırakılan ile akdedilen
sözleşmenin uygulanması sırasında;
a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar
sağlama, anlaşma, irtikâp, rüşvet suretiyle veya başka yollarla sözleşmeye
ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek,
b) Sahte belge düzenlemek, kullanmak veya bunlara
teşebbüs etmek,
c) Taahhüdünü yerine getirirken idareye zarar
vermek,
ç) Bilgi ve deneyimini idarenin zararına kullanmak,
d) Mücbir sebepler dışında, ihale dokümanı ve
sözleşme hükümlerine uygun olarak taahhüdünü yerine getirmemek,
e) Sözleşmenin 36 ncı maddede yer alan hükme aykırı
olarak devredilmesi veya devir alınması,
yasaktır.
(3) Yasak fiil ve davranışlarda bulunanlar TEDAŞ’ın
bu Yönetmelik kapsamında yapacağı ihalelere üç yıl süre ile katılamazlar.
(4) Konusu suç teşkil eden fiil ve davranışlarda
bulunanlar hakkında Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Bilgi ve
belgeleri açıklama yasağı
MADDE 44- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında TEDAŞ
bünyesinde görevli personel ile danışmanlık hizmeti sunanlar; ihale
süreciyle ilgili bütün işlemlerde, isteklilerin iş ve işlemleri ile
tekliflerin teknik ve mali yönlerine ilişkin olarak gizli kalması gereken
bilgi ve belgeler ile kapalı zarfla teklif usulü ile yapılan ihalelerde
muhammen bedeli ifşa edemezler. Kendilerinin veya üçüncü şahısların
yararına kullanamazlar.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tahliye
MADDE 45- (1) Kiralananda kira süresi dolan kiracı ihtar
veya tebliğ gerekmeksizin sözleşme süresinin bitiminde veya süre uzatımının
bitiminde kiralananı tahliye eder.
(2) Sözleşmenin feshi hâlinde sözleşmenin fesih
kararının kiracıya tebliği tarihinden itibaren on gün içinde kiracı
kiralananı tahliye eder.
(3) Kiralananın tahliye edilmemesi durumunda yasal
yollara başvurulur.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 46- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hususlarda
genel hükümler uygulanır.
Yürürlük
MADDE 47- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 48- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Elektrik
Dağıtım Anonim Şirketi Genel Müdürü yürütür.
|