Karabük Üniversitesinden:
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ KARİYER UYGULAMA VE ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Karabük Üniversitesi
Kariyer Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Karabük Üniversitesi Kariyer
Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına, yönetim
organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin
usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Kariyer danışmanı: Kariyer danışmanı olarak
seçilen kişileri,
c) Merkez (UNİKARMER): Karabük Üniversitesi Kariyer
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
ç) Müdür: Merkezin Müdürünü,
d) Rektör: Karabük Üniversitesi Rektörünü,
e) Üniversite: Karabük Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5- (1) Merkezin
amacı; Üniversitenin öğrenci ve mezunları ile çalışanlarının kişisel
gelişimlerine destek olmak, Üniversitenin saygınlığı ve tercih
edilebilirliği ile iş yaşamından gelen ulusal ve uluslararası talepler
doğrultusunda öğrenci ve mezunların istihdam edilme imkânlarını arttırmak,
bu konuda arz ve talebi etkin bir şekilde bir araya getirerek Merkez
bünyesinde mezunlardan ve üye firmalardan oluşan üyelik sistemi
geliştirmek, öğrencilerde Üniversitede öğrenimlerine başladıkları ilk
yıldan itibaren kariyer bilincini oluşturarak ilgi ve yeteneklerini
geliştirme ve kariyer planlarını yapma konusunda onlara rehberlik etmek,
Üniversitenin insan kaynakları potansiyelinin ve performansının
geliştirilmesine ulusal veya uluslararası düzeyde faaliyetler düzenleyerek
katkıda bulunmak ve sürdürülebilir bir kariyer platformu oluşturmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve
çalışanlarının kariyer planlama, iş arama, mesleki ve kişisel birikimlerini
sunma konusunda gerekli yetkinlikleri kazanmaları amacıyla ilgili mevzuat
hükümleri kapsamında ulusal veya uluslararası düzeyde kurs, seminer,
konferans ve sertifika programları gibi eğitim faaliyetleri düzenlemek.
b) Kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektörün
ihtiyaç duyduğu nitelikli insan kaynağının Üniversitede öğrenim gören veya
görmüş öğrenciler tarafından karşılanmasını sağlamak amacıyla ulusal veya
uluslararası düzeyde iş alanları tanıtım günleri, kariyer günleri, kariyer
fuarı gibi etkinlikler düzenlemek.
c) Merkezin faaliyet alanları ile ilgili konularda
bültenler yayınlayarak öğrencileri, mezunları, ulusal veya uluslararası
kurum ve kuruluşları bilgilendirmek.
ç) Eleman talebinde bulunan ulusal veya
uluslararası şirketlerle mezunlar arasında iletişim sağlamak.
d) Üye firma ve mezun bilgi sistemini geliştirmek.
e) Öğrenci ve mezunlarla uzmanların görüşmelerine
aracılık ederek öğrencilerin yetenek ve ilgi alanlarını değerlendirmelerini
sağlamak.
f) Öğrenci ve mezunlara etkin özgeçmiş yazma,
mülakatta başarılı olma gibi insan kaynakları yönetimi alanında destek
olmak.
g) Üniversite ile iş hayatı arasında köprü kurarak
staj imkânları geliştirmek ve öğrencileri iş ortamı ile buluşturmaya
yönelik faaliyetlerde bulunmak.
ğ) Üniversite mezunlarının, üniversite sonrası
yaşamlarında da birbirleri ile dayanışma içerisinde olmalarını sağlayacak
sosyal faaliyetler düzenlemek.
h) Üniversite öğrencilerinin, Merkez tarafından
gerçekleştirilen etkinliklerin planlanmasına katkı vermelerini sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür ve
görevleri
MADDE 8- (1) Müdür, Merkezin faaliyet alanları ile ilgili
konularda Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından Rektör
tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür aynı
usul ile yeniden görevlendirilebilir.
(2) Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili konularda
Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından iki kişi, Müdürün önerisi
üzerine üç yıl için Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak
görevlendirilir. Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda
yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Göreve vekâlet altı aydan
fazla sürerse yeni bir Müdür görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde
müdür yardımcılarının da görevi sona erer.
(3) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi yönetmek ve temsil etmek.
b) Merkezin amaçları doğrultusundaki çalışmaların
düzenli ve verimli yürütülmesini sağlamak.
c) Merkez bünyesinde gerekli hizmet birimleri
oluşturmak, bu birimlerin faaliyetlerini düzenlemek ve kontrol etmek.
ç) Her faaliyet dönemi sonunda, Merkezin yıllık
çalışma raporu ve bir sonraki yılın çalışma programı taslağını hazırlamak
ve Yönetim Kurulunun onayını aldıktan sonra Rektöre sunmak.
d) İlgili kurum ve kuruluşlar ile iş birliği
yapmak.
e) Merkezce yapılacak etkinlik ve faaliyetlerin
duyurulmasını sağlamak.
f) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, başkanlık
etmek ve alınan kararları uygulamak.
g) Rektör tarafından onaylanan Merkez bütçesini ve
çalışma programını uygulamak.
Yönetim
Kurulu ve görevleri
MADDE 9- (1) Yönetim Kurulu, Müdür ve müdür yardımcıları
ile Üniversitenin öğretim elemanları arasından Müdürün önerisi üzerine
Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilen dört üye olmak üzere
toplam yedi üyeden oluşur.
(2)Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi üç
yıldır. Süresi biten üyeler aynı usulle tekrar görevlendirilebilir.
Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine, kalan süreyi
tamamlamak üzere yeni bir üye görevlendirilir. Yönetim Kurulu, Müdürün
çağrısı üzerine üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar
toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır.
(3) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin yönetimi ile ilgili kararlar almak.
b) Merkezin çalışma programını ve faaliyet raporunu
görüşmek.
c) Merkez tarafından planlanan ulusal veya
uluslararası etkinlik ve proje tekliflerini değerlendirmek.
ç) Merkez faaliyetleri için gerek duyulan çalışma
grupları ve komisyonları kurmak.
d) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında eğitim
etkinlikleri sonunda verilecek katılım belgesi, sertifika ve benzeri
belgelerin düzenlenip verilmesi ile ilgili esasları belirlemek.
e) Görev yaptıkları birimlerde öğrencilere kariyer
gelişimleri konusunda etkin destek hizmeti vermek.
f) Bilgilendirici ulusal veya uluslararası düzeyde
seminer, panel ve konferans düzenlenmesi konusunda çalışmalar yapmak.
g) Öğrencilerin staj veya iş taleplerini Merkezin
veri tabanına gönderilmek üzere kayda almak.
Danışma
Kurulu ve Görevleri
MADDE 10- (l) Danışma Kurulu; Müdür ve müdür yardımcıları
ile Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından aşağıdaki alanlardan üç yıl
için görevlendirilen en fazla on kişiden oluşur:
a) Rektörlüğe bağlı akademik birimlerin
yöneticileri veya konu ile ilgili birim temsilcileri.
b) İlgili alanda çalışan Yönetim Kurulu üyeleri.
c) Üniversite-sanayi iş birliği, kariyer yönetimi
ve insan kaynakları yönetimi alanlarında çalışmalar yapmış ve deneyimli
Üniversite öğretim üyeleri.
ç) Öğrenci Konseyi başkanı.
d) Üniversiteden mezun dernek ve vakıf
temsilcileri.
e) İlgili kamu ve özel sektör temsilcileri.
f) Konu ile ilgili çalışma yapan akademisyenler.
g) Kariyerle ilgili öğrenci kulüp temsilcileri.
ğ) Meslek örgütleri temsilcileri.
h) Kariyer danışmanlık şirket temsilcileri.
(2) Danışma Kurulu yılda en az bir kere toplanır.
Danışma Kurulu Merkezin amaçlarına uygun tavsiye kararları alır, Merkezin
faaliyetlerine ilişkin görüş ve önerilerde bulunur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kariyer
danışmanı
MADDE 11- (1) Kariyer danışmanları, Üniversitenin akademik
birimlerinden kariyer planlama ve geliştirme konusunda ve/veya ilgili
mevzuat hükümleri çerçevesinde Üniversite- sanayi iş birliği konusunda
uzman kişiler arasından Müdürün teklifi üzerine Rektör tarafından
görevlendirilir.
(2) Kariyer danışmanlarının görevleri şunlardır:
a) Öğrencilerin, mezunların ve çalışanların kişisel
gelişimlerine destek vermek.
b) Öğrencilere ve mezunlara etkin özgeçmiş yazma
konusunda yardımcı olmak.
c) Öğrencilere ve mezunlara yönelik mülakat provaları
etkinlikleri düzenlemek.
ç) Öğrencilere ve mezunlara kariyer danışmanlığı
yapmak.
d) Öğrencilerin ve mezunların iş hayatına
hazırlanmasını sağlamak.
Merkeze
bağlı komisyonlar
MADDE 12- (1) Uzmanlık alanı gerektiren konularda çalışmalar
yapmak üzere Yönetim Kurulu kararı ile komisyonlar oluşturulabilir.
Komisyonların çalışma şekline ilişkin esaslar Yönetim Kurulunca belirlenir.
Personel
ihtiyacı
MADDE 13- (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel
ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca Rektör tarafından
görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 14- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 16- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Karabük Üniversitesi
Rektörü yürütür.
|