İzmir Tınaztepe Üniversitesinden:
İZMİR TINAZTEPE
ÜNİVERSİTESİ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) İzmir Tınaztepe Üniversitesi Ağız ve Diş
Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) İzmir Tınaztepe Üniversitesi Ağız ve Diş
Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) 4/11/1981 tarihli ve
2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Dekan: İzmir Tınaztepe Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Dekanını,
c) Fakülte: İzmir Tınaztepe Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesini,
ç) İdari Direktör: Merkezin İdari Direktörünü,
d) Merkez (Hastane): İzmir Tınaztepe Üniversitesi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezini,
e) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
f) Rektör: İzmir Tınaztepe Üniversitesi Rektörünü,
g) Tıbbi Direktör (Başhekim Yardımcısı): Merkezin
Tıbbi Direktörünü,
ğ) Üniversite: İzmir Tınaztepe Üniversitesini,
h) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitenin faaliyet gösterdiği ilgili
alanlarda eğitim ve öğretim hizmetleri vermek.
b) Toplumun ağız ve diş sağlığını ilgilendiren
konularda ileri tanı ve tedavi yöntemlerini sunmak amacıyla bilimsel
araştırma ve geliştirme çalışmaları yapmak.
c) Öğrencilerin eğitim ve uygulama ihtiyaçlarının,
akademik personelin araştırma gereklerinin en üst düzeyde karşılanmasını
sağlamak.
ç) Diş hekimi yetiştirmek, yardımcı sağlık
personeli eğitimine destek vermek.
d) Ağız ve diş sağlığı
hizmetlerinin çağdaş yönetim ilkeleri doğrultusunda standart, etkin ve
verimli bir şekilde koordinasyonunu sağlamak üzere Üniversite bünyesindeki
fakülte, enstitü, yüksekokullar, uygulama ve araştırma merkezleri ile yurt
içindeki veya yurt dışındaki diğer kurumlarla iş birliği yapmak, ihtiyaç ve
beklentilere uygun, ulaşılabilir, hasta haklarına saygılı modern bir ağız
ve diş sağlığı hizmeti sunulmasını sağlamak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili alanlarda. 5 inci
maddede belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için araştırma ve
uygulamalar yapmak ve bununla ilgili programlar düzenlemek.
b) Toplumun ağız ve diş sağlığı için teşhis ve
tedavi hizmeti vermek, ağız ve diş sağlığı konusunda, bilinçlendirilmesine
öncelik veren projeler geliştirmek, sağlık politikalarına katkıda bulunmak.
c) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi
için ilgili kamu, özel sektör kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak, bu
kurum ve kuruluşlara bilimsel destek sağlamak.
ç) Sağlık alanında ulusal ve uluslararası
kurumların iş birliğinde hizmet içi kurslar, eğitim programları, paneller,
seminerler ve benzeri faaliyetler düzenlemek, bilimsel görüşler sunmak ve
ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde katılımcılara sertifika düzenlemek.
d) Sağlık hizmetleri alanında yapılan araştırma,
eğitim ve uygulamalara destek olmak üzere, Merkez bünyesinde uygulama
birimleri veya üniteleri kurmak ve işletmek.
e) Merkeze bağlı olarak çalışan,
kapsamlı sağlık hizmeti vermek üzere yataklı tedavi hizmetlerinin yanı
sıra, ağız ve diş sağlığı anabilim dallarında ağız ve diş sağlığı ile
ilgili diğer alanlarda Merkez ünite ve poliklinik birimleri kurmak ve
işletmek, bu tesisleri satın almak, bağış veya sair suretlerde devir almak
ve işletmek, ağız ve diş sağlığı ile ilgili çeşitli sosyal hizmet
birimlerinin ve benzeri işletmelerin kurulmasını ve işletilmesini
desteklemek, gerekirse işletmek ya da bu konuda hizmet satın almak.
f) Üniversite öğrencilerinin, sağlıklı yaşam
bilinci kazanmaları ve Merkez projelerinde etkin görev almalarını sağlamak
ve bu amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak.
g) Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren tıp ve
sağlık personeli yetiştiren fakülte ve diğer eğitim ve öğretim birimleri
öncelikli olmak üzere sağlık uygulama ve araştırma faaliyetlerine ilişkin
alt yapıyı hazırlamak, ulusal ve uluslararası bilimsel kongre, çalıştay, kurs ve seminerler düzenlemek.
ğ) Toplumun sağlıklı yaşam konusunda
bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla kitap, dergi, broşür ve benzeri
süreli ve süresiz yayınlar yapmak, yazılı ve görsel basın organlarında
programlar düzenlemek, bilimsel görüş sunmak.
h) Mütevelli Heyetinin, Rektör ve Merkez yönetim
organlarının Merkezin amaçları doğrultusunda kararlaştıracağı diğer
faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür (Başhekim).
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
(Başhekim)
MADDE 8- (1) Müdür (Başhekim), Fakültede devamlı statüde
görev yapan diş hekimi öğretim üyeleri arasından, Rektör tarafından üç yıl
süre ile görevlendirilir.
(2) Süresi biten Müdür (Başhekim), yeniden
görevlendirilebilir veya süresinden önce aynı usulle değiştirilebilir.
Müdür
(Başhekim)’ün görevleri
MADDE 9- (1) Müdür (Başhekim)’ün görevleri şunlardır:
a) Yürürlükteki mevzuata uygun olarak hastane
hizmetlerini yürütür ve temsil eder. Yılda en az dört defa olmak üzere
Dekana rapor sunar.
b) Merkezin verimli çalışması için gerekli
tedbirleri alır ve gerekli düzenlemeleri yapar. Yılda en az dört defa olmak
üzere Dekana rapor sunar.
c) Merkezin çalışmalarının düzenli olarak
yürütülmesini ve geliştirilmesini sağlar. Yılda en az dört defa olmak üzere
Dekana rapor sunar.
ç) Anabilim/bilim dalı hizmetlerinin gelir-gider
dengesine göre performanslarını tespit eder ve bütçe, kadro ihtiyaçları ile
ilgili önerilerini gerekçesi ile birlikte hazırlayarak Yönetim Kuruluna
sunar.
d) İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve
hizmet satın alınmasını sağlar.
e) Hizmet satın alma yolu ile yapılan sözleşmelerin
uygulanmasını ve denetimini sağlar.
f) Görevini, kalite yönetim sistem politikası,
hedefleri ve işlemlerine uygun olarak yürütür.
g) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki
yıla ait çalışma programını hazırlar ve Yönetim Kuruluna sunar.
ğ) Fakülteye bağlı Enfeksiyon Kontrol Komisyonunun
aldığı kararların işleyişini sağlar.
h) Merkez çalışmalarının gerektirdiği
görevlendirmeleri yapar.
ı) İlgili mevzuat hükümlerinin verdiği diğer görev
ve sorumlulukları yerine getirir.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Yönetim Kurulu Dekan, dekan
yardımcıları, Müdür (Başhekim) ve Fakültede devamlı statüde görev yapan
öğretim üyeleri arasından Dekanın önerisi üzerine Rektör tarafından
görevlendirilen üç öğretim üyesinden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin
görev süreleri üç yıldır.
(2) Yönetim Kuruluna Dekan, olmadığı hallerde ise
Müdür (Başhekim) başkanlık eder. Dekanın görevi sona erdiğinde, Yönetim
Kurulu üyelerinin görevi de kendiliğinden sona erer.
(3) Yönetim Kurulu, salt çoğunlukla toplanır ve
kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği durumunda başkanın oyu
yönünde karar alınmış sayılır.
(4) Yönetim Kurulu raportörlüğünü
fakülte sekreteri yürütür.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
b) Merkezin faaliyette bulunan kliniklerinin ve laboratuvar birimlerinin, idari ünitelerin, ortak
kullanım sahalarının ve yeni kurulan ünitelerin etkin çalışması için
yerleşim planlarını yapmak ve koordinasyonunu sağlamak.
c) Müdür (Başhekim) tarafından hazırlanan çalışma
raporlarını ve istatistiki verileri değerlendirmek
ve gerektiğinde Merkezin faaliyetlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi
için önerilerde bulunmak.
ç) Merkezin daha iyi sağlık hizmeti verebilmesi
için gerekli olan birimleri, klinikleri, laboratuvarları,
hastalara yönelik tanı ve tedavi üniteleri ile eğitim birimlerini kurmak ve
bu birimlerin yönetim esaslarını ilgili birimlerle iş birliği içinde hazırlamak.
d) Merkezin kadro ve mali kaynaklarını inceleyerek
bütçe tasarısı hakkında görüş hazırlamak.
e) İlgili mevzuat hükümlerine göre kendisine
verilen diğer görevleri yapmak.
f) Merkezin kadro ve mali kaynaklarını, performansa
dayalı olarak inceleyerek gerekli kararları almak ve her yılsonunda
birimlerin hizmet performanslarını inceleyerek ertesi yıl için tasarruf
ve/veya teşvik yönünde tedbirler almak.
g) Müdür (Başhekim)’ün Merkezin yönetimi ile ilgili
önerdiği bütün işleri değerlendirerek karar almak.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 12- (1) Merkezin faaliyetlerinin geliştirilmesi amacı
ile Danışma Kurulu oluşturulabilir.
(2) Danışma Kurulu; Dekanın başkanlığında, Müdür
(Başhekim), Tıbbi ve İdari Direktör, anabilim dalı başkanları, diş
hekimliği doktora/uzmanlık öğrencileri ve araştırma görevlileri arasından
Rektör tarafından görevlendirilen bir temsilci ve Müdür (Başhekim)’ün
daveti halinde Diş Hekimleri Odası temsilcisi olmak üzere en fazla 10 üyeden
oluşur.
(3) Danışma Kurulu üyeleri, bir yıl için
görevlendirilir, görev süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.
(4) Danışma Kurulu, gerekli olduğu takdirde,
Dekanın çağrısı ile salt çoğunlukla toplanarak, her kesimden gelen eleştiri
ve önerileri değerlendirir ve bunlar arasından Merkezin amaçlarına uygun ve
Merkezin hizmetleri açısından yararlı bulunan tavsiye niteliğindeki görüş
ve önerilerde bulunarak prensip kararları alır.
(5) Kararlar oy çokluğu ile alınır ve oyların
eşitliği durumunda başkanın oyu yönünde karar alınmış sayılır. Davet
üzerine gelen birim/ünite sorumlularının oy hakkı yoktur.
(6) Rektör, ihtiyaç halinde Danışma Kurulunu
toplantıya çağırabilir.
(7) Danışma Kurulunun raportörlüğünü
fakülte sekreteri yapar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler Hüküm Bulunmayan Haller
Tıbbi
Direktör
MADDE 13-
(1) Tıbbi Direktör, Fakültede
devamlı statüde görev yapan öğretim elemanları arasından Dekanın ve Müdür
(Başhekim)’ün önerisi üzerine Rektör tarafından iki yıllık bir süre için
görevlendirilir. Görev süresi biten Tıbbi Direktör yeniden
görevlendirilebilir. Tıbbi Direktör gerektiğinde Dekanın ve Müdür
(Başhekim)’ün teklifi üzerine, Rektörün onayı ile bir yıllık süre dolmadan
da görevinden alınabilir. Tıbbi Direktöre görevi başında olmadığı zaman
Merkez bünyesinde kendisinin belirleyeceği bir hekim vekalet
eder.
Tıbbi
Direktörün görevleri
MADDE 14- (1) Tıbbi Direktörün görevleri şunlardır:
a) Tıbbi hizmetlerin politika, prosedür
ve standartlarının oluşturulmasına ve uygulamaya geçirilmesine yönelik
çalışmalar yapmak.
b) Tıbbi hizmetlerin hedef ve stratejilerini
oluşturmak ve gerekli planlama, koordinasyon ve bilgilendirmeyi
gerçekleştirmek.
c) Bilimsel veriler, klinik rehberler ve Merkezin
amaçları doğrultusunda sunulan tıbbi hizmetlerin performansını izleyerek
yönlendirmek.
ç) Sunulan sağlık hizmetlerinin altyapısının
oluşturulmasına ve teknolojik ihtiyaçlarının karşılanmasına katkı sağlamak.
d) Merkez bünyesinde ve Merkeze bağlı birimlerde
tıbbi hizmetlerin kalitesinin sürekli geliştirilmesine katkı sağlamak.
e) Hizmetin gerekleri doğrultusunda sağlık
personelinin sevk ve idaresini sağlamak.
f) Merkez ile ilgili kendisine verilen diğer
görevleri yapmak.
İdari
Direktör
MADDE 15- (1) İdari Direktör; sağlık sektöründe deneyimli
kişiler arasından, Dekanın ve Müdürün (Başhekim) önerisi üzerine Rektör
tarafından iki yıllık bir süre için görevlendirilir. Görev süresi biten
İdari Direktör yeniden görevlendirilebilir. İdari Direktör, gerektiğinde
Dekanın ve Müdürün (Başhekim) teklifi üzerine, Rektörün onayı ile iki
yıllık süre dolmadan da görevinden alınabilir. İdari Direktör görevi
başında olmadığı zaman Merkez bünyesinde kendisinin belirleyeceği bir idari
personel vekâlet eder.
İdari Direktörün
görevleri
MADDE 16- (1) İdari Direktörün görevleri şunlardır:
a) Merkezin ve merkeze bağlı kısa orta ve uzun
vadeli amaçların gerçekleştirilmesini sağlamak.
b) Merkezin klinik, ameliyathane,
hasta kabul ve taburcu, tıbbi dokümantasyon ve arşiv, teşhis, tedavi, bakım
ve diğer sağlık, idari, teknik destek hizmetleri birimlerinin, Merkezin
amaç ve hedefleri doğrultusunda düzenli ve uyumlu, etkin, sürekli ve
verimli biçimde çalışmasını sağlamak ve bunun için gerekli fiziki şartların
oluşturulması, personel ihtiyacının tespiti ve giderilmesi için gerekli
planlama, koordinasyon ve denetimi sağlamak ve hizmet içi eğitim alt yapı
imkânlarını oluşturmak.
c) Merkeze bağlı idari, sağlık ve teknik olmak
üzere tüm Merkez personelinin yönetim, Koordinasyon, denetim ve genel
gözetimini yapmak.
ç) Merkezin mesai sonrası çalışma, nöbet ve yönetim
hizmetleri ile ilgili düzenlemeleri belirlemek ve uygulanmasını sağlamak.
d) Merkez hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli
her türlü cari mal ve hizmet alımı ile cihaz, diğer demirbaş ve sarf
malzeme temin ve bakım-onarım ihtiyacı ile bina bakım-onarım ihtiyacının
tespiti, zamanında temin edilmesi ve yapılması için gerekli tedbirleri
almak, koordinasyonu sağlamak ve girişimde bulunmak.
e) Merkeze alınacak her türlü cari mal ve demirbaş
malzemenin ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde giriş ve çıkış, yıl sonu devir ve kayıttan düşüm işlemlerinin yapılması
ile kurulacak muayene kabul komisyonlarının görev ve işlemlerini izlemek.
f) İlgili mevzuat hükümlerine uygun olarak mal ve
hizmet satın alınmasını, hizmet satın alma yolu ile yapılan sözleşmeleri
hazırlamak uygulanmasını ve denetimini sağlamak.
g) Merkez ile ilgili kendisine verilen diğer
görevleri yapmak.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 17- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde,
ilgili mevzuat hükümleri ve Senato kararları uygulanır.
Merkez
ünitelerinin ve bağlı birimlerinin çalışma usul ve esasları
MADDE 18- (1) Merkezde ve bağlı birimlerde bulunan
ameliyathane, servis, poliklinik veya laboratuvar
hizmetleri ile Merkezin idari işlerinde görevli olanlar, yürüttükleri
hizmetler açısından Müdür (Başhekim), Tıbbi Direktör ve İdari Direktöre
karşı sorumludur.
(2) Merkezde verimlilik ve hizmet kalitesinin
arttırılması, hizmet kontrolünün sağlanması ve değerlendirilmesi amacıyla
proje grubu, kurul, komisyon ve komite ya da bağlı birimler
oluşturulabilir.
Yürürlük
MADDE 19-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 20-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İzmir Tınaztepe Üniversitesi Rektörü yürütür.
|