Karadeniz Teknik Üniversitesinden:
KARADENİZ
TEKNİK ÜNİVERSİTESİ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA
MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Karadeniz Teknik
Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Karadeniz Teknik Üniversitesi
Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Dekan: Karadeniz Teknik Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Dekanını,
c) Fakülte: Karadeniz Teknik Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesini,
ç) Fakülte Yönetim Kurulu: Karadeniz Teknik
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunu,
d) Merkez: Karadeniz Teknik Üniversitesi Ağız ve
Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezini,
e) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
f) Rektör: Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörünü,
g) Senato: Karadeniz Teknik Üniversitesi
Senatosunu,
ğ) Üniversite: Karadeniz Teknik Üniversitesini,
h) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin
Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5- (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Fakültenin lisans ve lisansüstü eğitim-öğretim
programları kapsamında yapılması gerekli klinik uygulama ve araştırmalara
olanak sağlamak.
b) Çağdaş hastane işletme yönetim ilkeleri
doğrultusunda faaliyette bulunmak ve Merkeze başvuran tüm hastalara,
bilimsel ölçütlerle hastaların ihtiyaç ve beklentilerine uygun, hasta
haklarına saygılı, ulaşılabilir, kaliteli ve modern sağlık hizmeti
sunulmasını sağlamak.
c) Toplumun ağız ve diş sağlığını ilgilendiren
konularda ileri tanı ve tedavi yöntemlerini sunmak amacıyla bilimsel
araştırma ve geliştirme çalışmalarını yapmak.
ç) Diş hekimi, uzman diş hekimi ve/veya doktoralı
diş hekimi ve yardımcı sağlık personelinin yetiştirilmesine destek olmak.
d) Bilimsel eğitim-öğretim, araştırma ve uygulama
olanağı sağlamak amacıyla Üniversite bünyesindeki sağlık hizmetleri ile
ilgili alanlarda faaliyet gösteren fakülte, enstitü, yüksekokul, uygulama
ve araştırma merkezleri ve diğer kurumlarla işbirliği yapmak; eğitim ve
sağlık hizmetlerinin verimliliği ile niteliğini artırmak.
e) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında koruyucu ve
önleyici diş hekimliği uygulamaları kapsamında sahada hizmet sunmak ve bu
hizmetin sunumunda saha çalışmalarında kendilerine destek verecek ilgili
kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum örgütleri ile iş birliği yapmak.
f) Tıbbi araştırma ve uygulamaların en üst düzeyde
gerçekleşmesi için bilimsel araştırma koşullarını hazırlamak ve akademik
desteği sağlamak.
g) Eğitim ve sağlık hizmetlerinin verimliliğini ve
niteliğini artırmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Merkez bünyesinde; diş hekimliği uzmanlık
disiplinlerinin tedavi protokolleri kapsamında girişimsel cerrahi
teknikleri uygulayarak lokal müdahale ve genel
anestezi klinikleri ile hastaların ayaktan veya yatarak müşahede, muayene,
teşhis, tedavi ve rehabilite edilmelerini
sağlamak.
b) Ağız ve diş sağlığı konusunda toplumun
bilinçlendirilmesi için gerektiğinde kamu kurum ve kuruluşları ve özel
kuruluşlarla iş birliği yaparak ortak projelerin geliştirilmesine imkân sağlamak.
c) Tıbbi araştırma ve uygulamaların en üst düzeyde
gerçekleştirilmesi için bilimsel araştırma koşullarını hazırlamak.
ç) Ulusal ve uluslararası, kamu kurum ve kuruluşlar
ile özel kuruluşlara Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak,
eğitim programları düzenlemek, bilimsel görüş ve benzeri hizmetleri vermek.
d) Üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam bilinci
kazanmalarını ve Merkez projelerinde etkin görev almalarını sağlamak, bu
amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve bu alanda çalışmak
isteyenleri desteklemek.
e) Ağız, diş ve çene sağlığı alanında eğitim
programları düzenlemek, diş hekimlerine mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim
vermek, paneller, seminerler, kurslar, kongreler ve benzeri faaliyetleri
organize etmek ve bilimsel görüşler sunmak.
f) Merkezin amaçlarına uygun diğer faaliyetlerde
bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin
Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür (Başhekim).
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
(Başhekim)
MADDE 8- (1) Dekan, aynı zamanda Merkezin Müdürüdür. Dekanın
görev süresi bitince veya herhangi bir sebeple görevinden ayrılınca,
Müdürlük görevi de sona erer.
(2) Müdür (Başhekim)’ün çalışmalarına yardımcı
olmak üzere Fakültenin dekan yardımcıları aynı zamanda müdür yardımcısı
(başhekim yardımcısı) olarak görev yaparlar. Dekan yardımcılarının; görev
süreleri bitince veya herhangi bir sebeple görevlerinden ayrılınca ya da
Müdür (Başhekim)’ün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılığı görevleri de
kendiliğinden sona erer.
(3) Müdür (Başhekim)’ün görevi başında bulunmadığı
zaman kendisinin belirleyeceği bir müdür yardımcısı (başhekim yardımcısı)
yerine vekâlet eder. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni bir Müdür
(Başhekim) görevlendirilir.
Müdür
(Başhekim)’ün görevleri
MADDE 9- (1) Müdür (Başhekim)’ün görevleri şunlardır:
a) Yürürlükteki mevzuata uygun olarak hastane
hizmetlerini yürütmek ve Merkezi temsil etmek.
b) Merkezin klinik, lokal
müdahale, araştırma laboratuvarı, genel anestezi
ünitesi, hasta kabul, teşhis-tedavi birimleri ve diğer hizmet birimlerinin
düzenli, uyumlu, etkin, sürekli ve verimli biçimde çalışmasını ve
denetimini sağlamak.
c) Yönetim Kurulu tarafından alınan kararların
uygulanmasını sağlamak.
ç) Merkeze bağlı idari, sağlık ve teknik tüm
personelin yönetim, koordinasyon, denetim ve genel gözetimini yapmak.
d) Merkezin gerekçeli bütçe, ödenek, kadro ve
personel ihtiyaçlarını ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayarak Rektörlüğe
sunmak.
e) Merkez hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli
her türlü mal, malzeme ve hizmet alımı ile bakım-onarım ihtiyaçlarının
tespiti, temin edilmesi ve yapılması için gerekli tedbirleri almak,
koordinasyonu sağlamak ve gerekli girişimde bulunmak.
f) Merkeze alınacak demirbaş mal ve malzemenin
ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde giriş-çıkış, yılsonu devir ve düşüm
işlemlerinin yapılması ile kurulacak muayene kabul komisyonlarının görev ve
işlemlerini izlemek.
g) Merkez için gerekli her türlü otomasyon
programlarının geliştirilmesini, uygulanmasını sağlamak ve denetimini
yapmak.
ğ) Merkez döner sermaye faaliyetlerinin etkin ve
verimli olarak yürütülmesi, gelir kaybının azaltılması ile giderlerinin
rasyonel olarak yapılması için gerekli koordinasyonu sağlamak, tedbirleri
almak ve gerekli girişimlerde bulunmak, bünyesinde hizmet veren anabilim
dalı ve klinik faaliyetlerinin performanslarını tespit etmek.
h) Merkez hizmetlerini hizmet içi programlara,
kalite yönetim sistem politikası, hedefleri ve işlemlerine ve kurum kültürü
çalışmalarına uygun olarak yürütmek.
ı) Yönetim Kurulu, Danışma Kurulu ile diğer
komisyonlarda alınan kararların uygulanmasını ve işleyişini sağlamak.
i) Rektör tarafından kendisine verilen diğer
görevleri yapmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Yönetim Kurulu üyeleri; Müdür
(Başhekim), müdür yardımcıları (başhekim yardımcıları) ve Rektörün üç yıl
için görevlendireceği Fakülte Yönetim Kurulu üyelerinden oluşur.
(2) Yönetim Kuruluna Müdür (Başhekim), bulunmadığı
durumlarda ise belirleyeceği müdür yardımcısı (başhekim yardımcısı)
başkanlık eder. Yönetim Kurulu ayda en az bir kez ve gerektiğinde Müdür
(Başhekim)’ün çağrısı üzerine daha sık toplanır. Yönetim Kurulu, salt
çoğunlukla toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların eşitliği
durumunda Başkanın oyu yönünde karar alınmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkez hizmetlerinin verimli ve düzenli bir
şekilde yürütülmesi için; ilgili mevzuat hükümleri kapsamında Merkezin
yönetimi ve işletilmesi için gerekli kararları almak ve Merkezin
yönetiminde Müdür (Başhekim)’e yardımcı olmak.
b) Merkezin çalışma raporlarını ve istatistiki verilerini değerlendirmek ve gerektiğinde
Merkezin faaliyetlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için kararlar
almak.
c) Merkezin faaliyette bulunan klinik ve laboratuvar birimlerinin, idari ünitelerin, ortak
kullanım sahalarının ve yeni kurulan ünitelerin etkin çalışması için
planlama yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
ç) Merkezin daha iyi sağlık hizmeti verebilmesi
için gerekli olan birimleri, klinikleri, laboratuvarları,
hastalara yönelik tanı ve tedavi üniteleri ile eğitim birimlerini kurmak ve
bu birimlerin yönetim esaslarını ilgili birimlerle iş birliği içinde hazırlamak.
d) Merkezin kadro ve mali kaynaklarını, performansa
dayalı olarak inceleyerek gerekli kararları almak ve birimlerin hizmet
performanslarını inceleyerek tedbirler almak.
Danışma
Kurulu
MADDE 12-
(1) Danışma Kurulu; Müdür
(Başhekim)’ün başkanlığında, Rektör tarafından görevlendirilen Fakültenin
anabilim dalı başkanları ve müdür yardımcıları (başhekim yardımcıları)’ndan oluşur.
(2) Müdür (Başhekim)’ün bulunmadığı zamanlarda
Danışma Kuruluna belirlenen müdür yardımcısı (başhekim yardımcısı) vekâlet
eder. Danışma Kurulunca gerekli görülen hallerde, görüşlerine başvurmak
için Üniversitede veya Fakültede görevli akademik veya idari personel ile
öğrenci temsilcileri oy hakkı olmaksızın toplantılara çağrılabilir. Danışma
Kurulu, Müdür (Başhekim)’ün davetiyle toplanır.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13-
(1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin faaliyet alanları ile ilgili her
kesimden gelen görüş, öneri ve eleştirileri değerlendirmek.
b) Merkezin amaçlarının gerçekleştirilmesi için
gerekli planlamaları yapmak, uygulamaları değerlendirmek ve tavsiye
niteliğinde görüş ve önerilerde bulunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Merkez
ünitelerinin ve birimlerinin çalışma usul ve esasları
MADDE 14-
(1) Merkezde ve Merkeze bağlı
olarak çalışan sağlık hizmetleri ile ilgili ünitelerde bulunan servis,
klinik, ameliyathane veya laboratuvar birimleri
ile Merkezin idari işlerinde görevli diğer idari birimler, yürüttükleri
hizmetler açısından Müdür (Başhekim)’e karşı sorumludur.
(2) Anabilim dallarına ait kliniklerin çalışma
düzeni ve işleyişinden Fakültenin anabilim dalı başkanları sorumludur.
Fakültenin anabilim dalı başkanları bu işleyişten aynı zamanda Müdür
(Başhekim)’e karşı sorumludur.
Personel
ihtiyacı
MADDE 15-
(1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör
tarafından görevlendirilen personel tarafından karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 16-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 17-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörü yürütür.
|