Giresun Üniversitesinden:
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ EĞİTİM-ÖĞRETİM
VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Giresun Üniversitesi
Tıp Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretim ve sınavlarla ilgili esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Giresun Üniversitesi Tıp
Fakültesinde yürütülen eğitim-öğretime, sınavlara ve kayıtlara ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik Danışmanlık Kurulu: Fakülte
öğrencilerine sağlanacak akademik danışmanlık sisteminin düzenli bir
şekilde yürütülmesini, planlanmasını ve koordinasyonunu sağlayan kurulu,
b) AKTS: Ders kredilendirilmesinde ortak parametre
olarak kullanılan Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
c) Bağımsız öğrenme/serbest çalışma saati:
Öğrencinin öğrenme etkinliğini yapılandırılmış içerikle kendi kendine devam
ettirdiği zamanı,
ç) Başkoordinatör:
Fakültede eğitim-öğretim programlarının planlanmasından, yürütülmesinden ve
koordinasyonundan sorumlu Dekan Yardımcısını,
d) Danışman: Bir öğrenciye Üniversiteye girişinden
Üniversite ile ilişiğini kesene kadar geçen süre içerisinde, eğitim-öğretim
ve diğer sorunlarıyla ilgilenen ve Dekanlıkça görevlendirilen öğretim
üyesini,
e) Dekan: Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dekanını,
f) Ders kurulu: I, II ve III üncü dönemlerde
uygulanmakta olan, entegre sisteme göre birbiriyle
bağlantılı konuların bir düzen içerisinde öğrencilere aktarıldığı eğitim ve
uygulamalar bütününü,
g) Ders Kurulu Başkanı: I, II ve III üncü
dönemlerin her birinde entegre sisteme göre bir
arada öğretilmesi kararlaştırılmış ders kurulundan sorumlu öğretim üyesini,
ğ) Dönem: Fakültenin her bir eğitim-öğretim yılını,
h) Dönem Koordinatörü: Fakültenin her bir dönemi
için seçilen, eğitim-öğretimin düzenli bir şekilde yürütülmesi ve
koordinasyonundan sorumlu öğretim üyesini,
ı) Entegre sistem: I, II ve III üncü dönemlerde
farklı derslerin benzer konularının bir arada işlenerek bütünsel öğrenmeye
ulaşmayı hedefleyen eğitim-öğretim modelini,
i) Fakülte: Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesini,
j) Fakülte Kurulu: Giresun Üniversitesi Tıp
Fakültesi Fakülte Kurulunu,
k) İntörn doktorluk
dönemi: Tıp doktorluğu programının VI ncı
dönemini,
l) İntörn doktorluk
stajı: VI ncı dönemde Fakültenin farklı ana bilim
dallarında yürütülen uygulamalı eğitimi,
m) Mesleki Beceri Uygulamaları (MBU): Mezuniyet
kazanımları doğrultusunda toplum sağlığı ve alan uygulamaları ile mesleksel
beceriler, iletişim becerileri, araştırma becerileri gibi yetkinlik
başlıklarını kapsayan, dönemler arası dikey olarak ilerleyen kavramsal,
uygulamalı ve yapılandırılmış eğitimi,
n) Mesleki Beceri Uygulamalar (MBU) Koordinatörü:
Fakültenin ilk 3 döneminde yer alan mesleki beceri uygulamalarının düzenli
bir şekilde yürütülmesi ve bu uygulamaların koordinasyonundan sorumlu
öğretim üyesini,
o) Mezuniyet Komisyonu: Fakültenin tıp
doktorluğu-programını tamamlayan öğrencilerin evraklarını inceleyen
komisyonu,
ö) Müfredat Komisyonu: Fakültenin mezuniyet öncesi
programı izleyen komisyonu,
p) Ortak zorunlu dersler: 2547 sayılı Kanunun 5
inci maddesinde belirtilen Atatürk İlkeleri ve İnkılap
Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil derslerini,
r) Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu: Mezuniyet
öncesi tıp eğitiminde, tüm dönemlerin ölçme ve değerlendirme
faaliyetlerinin izlenmesi, değerlendirilmesi, geliştirilmesi ile ilgili
esas ve yöntemleri belirleyen komisyonu,
s) Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu:
Fakültenin mezuniyet öncesi programını belirleyen kurulu,
ş) Rektör: Giresun Üniversitesi Rektörünü,
t) Seçmeli stajlar: IV üncü, V inci ve VI ncı dönemde öğrencilerin Dekanlık tarafından belirlenen
ana bilim dalları arasından seçerek aldığı stajları,
u) Senato: Giresun Üniversitesi Senatosunu,
ü) Staj: IV üncü ve V inci dönemde klinik bilimlere
bağlı ana bilim dallarında teorik ve pratik/uygulamalı yapılan eğitim
öğretimi,
v) Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulu: Fakültede
eğitim-öğretiminin düzenli bir şekilde yürütülmesini, planlanmasını ve
koordinasyonunu sağlayan kurulu,
y) Üniversite: Giresun Üniversitesini,
z) Yarıyıl: Bir akademik takvimdeki güz ve bahar
yarıyıllarını,
aa) Yönetim Kurulu: Giresun Üniversitesi Tıp
Fakültesi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğrenci Kabul ve Kayıt Şartları, Kayıt Yenileme,
Kayıt Silme,
Yatay Geçişler ve Danışmanlık
Öğrenci
kabulü
MADDE 5- (1) Fakülteye öğrenci olarak kayıt yaptırabilmek
için;
a) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı
(ÖSYM) tarafından yapılan sınavla Fakülteye yerleştirilmiş olmak,
b) Yatay geçiş ile Fakülteye kabul edilmiş olmak,
c) İlgili mevzuat hükümlerine göre
yerleştirilmesine karar verilen yabancı uyruklu öğrenci olmak,
ç) Önceden Fakülte öğrencisi iken kaydı silindikten
sonra ilgili mevzuat hükümlerine göre Fakültede eğitimine yeniden devam
etmesine karar verilmiş olmak,
şartlarından birinin gerçekleşmesi gerekir.
Fakülteye
kayıt
MADDE 6- (1) Öğrenci, kayıt işlemlerini Rektörlük
tarafından belirlenen günlerde şahsen veya noterden onaylı vekâlete sahip vekili
aracılığıyla yapar. İsteyen öğrenciler e-Devlet kapısından kayıt
yapabilirler. Mazeretini belgelendirmek ve belgelerin geçerliliği Dekanlık
tarafından kabul edilmek koşuluyla öğrencinin kanuni temsilcileri
tarafından da kayıt yaptırılabilir. Zamanında başvurmayan veya kayıt için
gerekli belgeleri tamamlamayan öğrenci kayıt hakkını kaybeder.
(2) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya
Üniversite tarafından aslına dayanılarak onaylanan örneği kabul edilir.
Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına
dayanılarak işlem yapılır.
Kayıt
yenileme
MADDE 7- (1) Öğrencinin; öğrencilik haklarının devam
etmesi, eğitim-öğretimini sürdürülebilmesi, sınavlara girebilmesi için her
yarıyıl başında ilan edilen tarihler arasında öğrenci bilgi formunu
doldurması ve katkı payını yatırdığını belgelemesi zorunludur.
(2) İntörn doktorluk
dönemine geç başlayan ve bir sonraki eğitim-öğretim yılında o dönemin katkı
payı belirlenmeden önce mezun olacak öğrenciler, bir önceki yılın dönemlik
katkı payı ücretinin yarısı kadar miktarı daha yatırmak zorundadır.
(3) Eğitim-öğretim yılında birinci ve ikinci
yarıyıl katkı payını ilan edilen sürede yatırmayan öğrenciye ek süre
tanınmaz. Yarıyıl katkı payını yatırmayan öğrenci ilgili dönemdeki
derslere, laboratuvar çalışmalarına ve stajlara
devam edemez, sınavlara giremez.
Kayıt
silme
MADDE 8- (1) Kaydını zamanında yenilemeyen ve harcını
yatırmayan öğrenciler için 16/8/2011 tarihli ve
28027 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin
ilgili hükümleri uygulanır.
Yatay
geçişler
MADDE 9- (1) Fakülteye, süre ve ders içerikleri itibarıyla
eş değer eğitim programı uygulayan diğer tıp fakültelerinden; 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans
Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi
Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Senato kararlarına
göre Yönetim Kurulu kararı ile yatay geçiş yapılır.
Ders uyum
ve muafiyetleri
MADDE 10- (1) Bir başka tıp fakültesinden yatay geçiş ile
Fakülteye kabul edilen öğrencilerin mesleki dersleri, öğretim
programlarının uygunluğu ve eş değerliliği konusunda ilgili kurulların
görüşü dikkate alınarak Yönetim Kurulunca karar verilir. Tüm derslerden
muafiyeti kabul edilen öğrencinin öğrenim süresi, daha önce öğrenim gördüğü
tıp fakültesinde geçen süre ile birlikte değerlendirilir.
(2) Daha önce tıp fakültesinde öğrenim görmüş ve
ÖSYM tarafından Fakülteye yerleştirilmiş öğrenciler başarmış oldukları
mesleki derslerden, ders içeriklerinin uygunluğu ve eşdeğerliliği konusunda
Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulunun görüşü ve Yönetim Kurulu kararı ile
muaf sayılır.
(3) Yükseköğrenim kurumlarında önceden eğitim
görerek tıp alanı dışındaki zorunlu dersleri almış ve başarmış öğrenciler,
bu derslerden Yönetim Kurulu kararı ile muaf sayılır.
(4) Öğrenciler ders uyum ve muafiyeti isteklerini,
Fakülteye kayıt tarihinden itibaren on beş gün içerisinde Dekanlığa yazılı
olarak bildirmek zorundadır.
Danışman
MADDE 11- (1) Öğretim döneminin başında eğitim-öğretim
çalışmaları ve üniversite yaşamı ile ilgili sorunlarda rehberlik yapmak
üzere Dekan tarafından her öğrenci için Akademik Danışmanlık Kurulu önerisi
ile bir öğretim üyesi danışman olarak görevlendirilir.
(2) Danışman; öğrenciyi izler, eğitim-öğretim ile
ilgili sorunların çözümünde öğrenciye yardımcı olur, Fakülte ve Üniversite
imkânları hakkında öğrencinin bilgi edinmesini sağlar, başarı durumunu
izler. Başarısızlık halinde, başarısızlığın nedenlerini ortadan kaldırmak
için yol gösterir.
(3) Danışmanın üç ay veya daha uzun süreli olarak
danışmanlık hizmeti sunamayacağı durumlarda Akademik Danışmanlık Kurulu
önerisi ile yeni bir öğretim üyesi danışman olarak belirlenir ve dekan
tarafından görevlendirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretim Süresi, Esasları ve Dönemlerinin
Düzenlenmesi
Öğretim
dili
MADDE 12- (1) Fakültede öğretim dili Türkçedir.
Eğitim-öğretime
başlama tarihi
MADDE 13- (1) Fakültede akademik takvim Fakülte Kurulunca
belirlenerek Senatonun onayına sunulur. Bir akademik eğitim-öğretim yılı,
dönem olarak ifade edilir ve en az otuz iki haftayı kapsar. Yıl sonu ve bütünleme sınavları bu sürenin dışındadır.
Her dönem güz ve bahar yarıyıllarının toplamından oluşur. Birinci yarıyılın
(güz dönemi) bitiminde en az iki haftalık bir ara tatil verilir. Sürekli
eğitim-öğretim yapılan VI ncı dönemde ara tatil
yapılmaz. Zorunlu durumların ortaya çıkması halinde Fakülte Kurulu,
eğitim-öğretim sürelerinde, sınav tarihlerinde bunlarla ilgili ders
programlarında değişiklik ve düzenleme yapabilir. Bu değişiklik ve
düzenlemeler Senatonun onayına sunulur. Onayı takiben en az yedi gün
önceden ilgililere duyurulur.
Eğitim-öğretim
süresi ve şekli
MADDE 14- (1) Tıp doktorluğu eğitim-öğretim süresi altı
yıldır. Öğretim programının amacı, Ulusal Çekirdek Eğitim Programında
(UÇEP) tanımlanmış olan asgari bilgi, beceri ve tutumları kazandırmaktır.
(2) Tıp Doktorluğu eğitim-öğretimi birbirini
izleyen ve aşağıda belirtilen üç devreden oluşur:
a) Temel Tıp Bilimleri Devresi: I ve II nci dönemleri kapsar.
b) Klinik Bilimleri Devresi: III üncü, IV üncü ve V
inci dönemleri kapsar.
c) İntörn Doktorluk
Devresi: VI ncı dönemi kapsar.
(3) Fakültede dönem geçme esaslarına göre
hazırlanmış eğitim-öğretim programları uygulanır. Tıp doktorluğu düzeyinde
akademik eğitimin her bir döneminin başarılmış olması bir sonraki döneme
başlamanın ön şartıdır. Bu nedenle ön koşullu olmadığı saptanan ortak ve
zorunlu dersler dışında, bir dönemin bütün dersleri, uygulamaları ve
stajları başarılmış olunmadan bir üst döneme geçilemez.
(4) Atatürk İlkeleri ve İnkılap
Tarihi, Türk Dili ve yabancı dil dersleri Yükseköğretim Kurulunun
belirlediği ilkeler çerçevesinde yürütülür. Öğrencilerin anılan ortak
zorunlu derslerden üçüncü dönem sonuna kadar başarılı olmaları gerekir.
Aksi halde IV üncü döneme kayıt yaptıramazlar.
(5) Öğrencilerin eğitim-öğretim programını
tamamlama süresinin değerlendirilmesi, 2547 sayılı Kanunun ve Giresun
Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve
Sınav Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre yapılır.
(6) Eğitim-öğretim programının temel tıp bilimleri
devresi ve klinik tıp bilimleri devresi; teorik dersler, pratik (uygulama)
dersler ve bağımsız öğrenme zamanlarını içerir.
a) Teorik dersler: Düz anlatım-sınıf dersi,
seminer, konferans, interaktif grup tartışmaları,
panel, entegre oturum, yuvarlak masa, film
tartışmaları, modül ve benzeri eğitim yöntemlerini içerir.
1) Sınıf dersi: Öğretim üyeleri/görevlileri
tarafından kavramsal bilgilerin büyük gruplara sunulduğu ve tartışıldığı
oturumlardır.
2) Öğrenci sunumu: Öğrenciler tarafından sunulan
seminer, ders, makale, olgu, proje, poster ve benzeri sunumların yer aldığı
oturumlardır.
3) Entegre oturum: Ders kurulu veya staj bloğu
içinde yer alan seçilmiş konuların, farklı disiplinler tarafından olgu ya
da durum temelinde anlatıldığı, temel ve klinik tıp bilimleri bilgilerinin
kaynaştırılmasını, ilişkilendirilmesini ve pekiştirilmesini amaçlayan büyük
gruplarda yapılan oturumlardır.
4) Panel: Konunun uzmanları tarafından güncel bir
konunun veya sorunun derinlemesine işlenerek büyük gruplarda tartışıldığı
oturumlardır.
5) Olgu oturumları-tartışmaları: Öğretim
üyesi/görevlisi tarafından en az bir olgu üzerinden temel ve klinik tıp bilimleri
bilgilerinin kaynaştırılmasını amaçlayan oturumlardır.
b) Pratik (uygulama) dersler: Öykü alma, fizik
muayene, hasta başı tartışma, hasta dosyası hazırlama, epikriz-rapor
hazırlama, laboratuvar çalışmaları,
demonstrasyon, simüle hasta uygulamaları,
poliklinik-operasyon-girişim gözlemleri, grup ödevleri, bağımsız ödev, web
tabanlı anlatım, saha çalışmaları, teknik gezileri ve benzeri eğitim
yöntemlerini içerir.
1) Mesleki beceri uygulamaları (MBU): İlk 3 yıl
boyunca yatay ve dikey koridor kapsamında yer alan, temel hekimlik
uygulamaları becerilerinin geliştirildiği kurul dışı pratik uygulamaları
içerir. Mesleki Beceri Uygulama Koordinatörlüğü ile Tıp Eğitimi Ana Bilim
Dalı koordinasyonu ve ders programında tanımlanmış Fakültenin öğretim
üyeleri sorumluluğunda yürütülür.
2) Hasta başı uygulamalı eğitim: Hasta hizmeti
sunulan servis ve poliklinik ortamlarında gerçekleştirilen uygulamalı
eğitimlerdir.
3) Simüle hasta eğitimi:
Öğrencinin birebir ya da gruplar halinde, simüle
hasta laboratuvarında, hasta rolü oynayan
gönüllülerle hekim-hasta görüşmesi yaparak öykü alma, fizik muayene,
ayırıcı tanı, iletişim becerileri geliştirdiği oturumlardır.
4) Alan çalışması: Öğrencinin eğitici eşliğinde
uygulamalı becerilerini pekiştirmek amacıyla Fakülte dışındaki ortamlarda
geçirdiği, eğitim programı kapsamında yer alan zaman dilimidir.
c) Bağımsız öğrenme: Öğrencinin, teorik ve
uygulamalı derslerde edindiği bilgileri pekiştirmek amacı ile kendisine
sağlanan araç-gereçlerle, kendi kendine öğrenme süreçlerini devam ettirdiği,
eğitim programı içinde yer alan ders saatleridir.
ç) Seçmeli dersler/stajlar: Alan içi ve dışı ders
veya ders gruplarından oluşur.
(7) Alınan derslerin AKTS’ye
karşılık gelen kredi değerleri öğrencilerin, çalışma yükleri hesaplanarak
belirlenir. Bir eğitim-öğretim yılında ders ve uygulama kredileri toplamı
yıllık 60 AKTS kredisi olmak zorundadır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kurullar, Komisyonlar, Dönem Koordinatörleri, Ders
Kurulu Başkanı ve Görevleri
Program
Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu
MADDE 15- (1) Program Değerlendirme ve Geliştirme Kurulu,
Fakültenin mezuniyet öncesi eğitim-öğretim programının Fakülte vizyon, misyon ve kalite süreçleriyle uyumluluğunu
gözeterek çağdaş, gelişmiş eğitim-öğretim modeli belirler.
(2)Tıp eğitimi sürecinde görev alan diğer komisyon
ve kurulların işleyişlerini, analiz sonuçlarını izler, değerlendirir ve
rapor haline getirerek Fakülte Kuruluna sunar.
Müfredat
Komisyonu
MADDE 16- (1) Müfredat Komisyonu; Fakültenin mezuniyet
öncesi eğitim-öğretim programının ulusal ve uluslararası normlara
uyumluluğunun sağlanması, izlenmesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Müfredat
Komisyonu tarafından yapılır.
(2) Müfredat Komisyonu; Fakülte amaç ve
hedeflerinin UÇEP ile uyumluluğunu değerlendirerek, müfredat değişikliği
süreçlerini tanımlar ve müfredat değişikliklerinin Fakülte çıktılarına
yansımasını sağlar.
(3) Hazırladığı programı değerlendirilmek üzere
Fakülte Program Değerlendirme ve Gelişme Kuruluna sunar.
(4) Ders değişikliği/yeni ders/seçmeli staj-ders
önerileri, öneride bulunan birimin ana bilim dalı başkanı tarafından
Mezuniyet Öncesi Müfredat Komisyonuna iletilir. Mezuniyet Öncesi Müfredat
Komisyonu ilgili koordinatörlüğün görüşünü de alarak, istenen değişiklik
ile ilgili raporunu Dekana sunar. Dekan raporu göz önüne alarak sınıf
programlarını ve akademik takvimi hazırlar ve Fakülte Kuruluna sunar.
Fakülte Kurulunda son hali verilen program ve akademik takvim Senato
tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girer.
Ölçme ve
Değerlendirme Komisyonu
MADDE 17- (1) Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu; mezuniyet
öncesi tıp eğitiminde, tüm dönemlerin ölçme ve değerlendirme
faaliyetlerinin izlenmesi, değerlendirilmesi, geliştirilmesi ile ilgili
esas ve yöntemleri belirler.
(2) Hazırladığı analiz ve raporları
değerlendirilmek üzere Dekanlığa sunar.
(3) Sınavlara yapılan itirazları ilgili ana bilim
dalı ile görüşerek karara bağlar ve Dekanlığa iletir.
Tıp
Eğitimi Koordinatörler Kurulu
MADDE 18- (1) Eğitim ve öğretim, Dekanlıkça görevlendirilen
Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulu tarafından düzenlenir.
(2) Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulu, Dekan
tarafından görevlendirilen Başkoordinatör, Dönem
Koordinatörü, Mesleki Beceri Uygulamaları Koordinatörü ile kendilerinin
önerisiyle belirlenen yine Dekan tarafından görevlendirilen yardımcılardan
oluşur. Kurul üyelerinin görev süresi bir yıldır. Süresi biten kurul
üyeleri yeniden görevlendirilebilir.
(3) Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulu; tıp
eğitiminin amacı, hedefleri, planlanması, uygulanması ve geliştirilmesi
konularında ilgililerle fikir alışverişi yaparak rapor ve öneriler
hazırlar. Öğretim üyeleri ve öğrencilerden alınan geri bildirimleri
değerlendirir, Fakülte Kuruluna görüşlerini sunar. Eğitim-öğretimin Fakülte
Kurulunda kararlaştırılan esaslara, akademik takvime ve derslerin
birbirleriyle uyumunu sağlayacak şekilde yürütülmesini sağlar ve bu konuda
Fakülte Kuruluna bilgi verir. Bölüm başkanları ile koordinasyon içinde bir
sonraki yılın eğitim programını ve görevlendirilecek öğretim üyelerini
belirleyerek Fakülte Kuruluna sunar.
(4) Devamsızlık veya başka nedenlerle eğitimle
ilişiği kesilme durumuna gelen öğrenciler hakkında Dekanlığa bilgi verir.
(5) Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulu çalışma ve
toplantı düzenini kendisi belirler, gerekli durumlarda başkanın çağrısı
üzerine olağanüstü olarak toplanır.
Dönem
Koordinatörünün görevleri
MADDE 19- (1) Dönem Koordinatörünün görevleri şunlardır:
a) Akademik takvim taslağını ilgili ana bilim
dallarının görüşünü alarak Tıp Eğitimi Koordinatörler Kuruluna sunmak.
b) Dönem programının düzenli bir şekilde yürütülmesini
sağlamak.
c) Devam çizelgelerini denetlemek ve sınavlara
giremeyecek öğrencileri Dekanlığa bildirmek.
ç) Tüm sınavların ders kurulu başkanları ile iş
birliği içinde yürütülmesini sağlamak.
d) Ders kurulu başkanları
ile iş birliği içinde sınav sonuçlarının değerlendirilmesinin ve sınavın
ayrıntılı analizinin yapılarak açıklanmasını sağlamak.
e) Öğrencilerin sorunlarının çözülmesine ve
danışman öğretim üyeleri ile ilişkilerinin düzenli yürütülmesine yardımcı
olmak.
f) Ders kurulu ve
sınavlarında görevlendirilmek üzere ders kurulu başkanı ve yardımcılarını
belirlemek.
g) Sınav evraklarını sınav sonucu açıklandıktan
sonra arşivlenmek üzere Dekanlığa teslim etmek.
ğ) Final ve bütünleme sınavlarının
yapılandırılması, yapılması, sınav sonuçlarının değerlendirilmesi, sınavın
ayrıntılı analizini yaparak açıklanmak üzere Dekanlığa sunmak.
Ders
Kurulu Başkanının görevleri
MADDE 20- (1) Ders Kurulu Başkanının görevleri şunlardır:
a) Ders kurulu programının
düzenli bir şekilde yürütülmesini ana bilim dalı başkanları ile iş birliği
içerisinde sağlamak.
b) Ders kurulu sonu ve
mazeret sınavını yapılandırmak ve yapmak.
c) Sınav soruları dâhil sınava ait belgeleri sınav
yapılıncaya kadar saklamak.
ç) Sınav sonuçlarını Dönem Koordinatörü ile iş
birliği içerisinde değerlendirmek ve sınav sonuçlarını Koordinatöre sunmak.
d) Sınav evraklarını sınav sonucu ilan edildikten
sonra arşivlenmek üzere Koordinatöre teslim etmek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Devam Zorunluluğu, Mazeretler ve İzinler, Sınav ve
Değerlendirme Esasları,
Puan, Derece, Not ve Katsayılar
Devam
zorunluluğu
MADDE 21- (1) Derslere devam zorunludur ve devamla ilgili
esaslar şunlardır:
a) Öğrencilerin her bir staj veya ders kurulunda
yer alan teorik derslerin en az %70’ine, uygulamalı derslerin en az %80’ine
devamları zorunludur. Teorik, seçmeli ve uygulamalı derslerde yoklama
yapılır. Uygulamalı dersler; staj, laboratuvar
çalışması, tartışma, seminer, mesleki beceri uygulamaları, saha ve klinik
çalışmaları ile benzeri uygulamaları kapsar. Stajlar; teorik dersler ve
klinik uygulamalar olarak ayrı ayrı
değerlendirilir.
b) I, II ve III üncü dönemlerde bir ders
kurulundaki teorik derslerin %30’una mazeretsiz olarak katılmayan öğrenci,
o ders kurulunun teorik ve uygulama sınavlarına giremez ve sınavdan F1 (0)
almış kabul edilir. I, II ve III üncü dönemlerde, bir eğitim yılı içindeki
tüm teorik derslerde toplam devamsızlığı %30’u mazeretsiz olarak aşan
öğrenci dönem sonu final/bütünleme teorik ve uygulama sınavlarına giremez
ve sınavdan F1 (0) almış kabul edilir.
c) I, II ve III üncü dönemlerde bir ders
kurulundaki uygulamaların %20’sine katılmayan öğrenci, o ders kurulunun
teorik, uygulama sınavlarına giremez ve sınavdan F1 (0) almış kabul edilir.
I, II ve III üncü dönemlerde, bir eğitim yılı içindeki tüm pratik
uygulamalarda toplam devamsızlığı %20’yi mazeretsiz olarak aşan öğrenci
dönem sonu final/bütünleme teorik, uygulama sınavlarına giremez ve sınavdan
F1 (0) almış kabul edilir.
ç) IV ve V inci dönem klinik stajlarında mazeretli
veya mazeretsiz olarak devamsızlık süresi, o staj dönemindeki klinik
uygulamaların %20’si ve teorik derslerin %20’sini aşanlar ile klinik
uygulamalardaki devamsızlık süresi %20’nin altında olsa bile ana bilim
dalının imkanları ölçüsünde öğretim üyesinin
gösterdiği gün ve saatte telafi yapmayan öğrenciler başarısız sayılarak
staj tekrarı yaparlar. Staj bütünleme sınavları için mazeret sınavı
açılmaz.
d) I, II ve III üncü dönemlerde mazereti nedeniyle
bir ders kurulundaki teorik derslerin %50’sinden fazlasına devam etmeyen
öğrenciler, geçerli mazeretleri olsa dahi o ders kurulu sınavına ve o ders
kurulundan mazeret sınavına giremez.
e) Devam ile ilgili kurallar bütün dersler, ders
kurulları ve stajlar için geçerlidir. I, II ve III üncü dönemde, devamsızlık
ya da başarısızlık nedeniyle dönem tekrarı yapan öğrencilerde devam
zorunludur. IV, V ve VI ncı dönem için devam
uygulaması her staj için ayrı ayrı uygulanır ve
IV, V, VI ncı dönem stajlarında devamsızlık veya
başarısızlık nedeniyle stajın tekrarlanması halinde de devam zorunludur.
Mazeretler
MADDE 22- (1) Öğrencilerin mazeretlerine ilişkin esaslar
şunlardır:
a) Öğrenci eğitim süresince sağlık mazeretini
herhangi bir sağlık kurumundan alınacak rapor ile belgelendirmesi
sonucunda, rapor süresince derslere devam edemez ve sınavlara giremez.
b) İlgili mevzuat hükümlerine göre hekimlik
mesleğini icra edemeyecek düzeyde engelli olduğu belirlenen öğrencilerin
Yönetim Kurulu kararı ile Üniversite ile ilişiği kesilir.
c) Mazeretler ile ilgili her türlü başvuru, mazeret
süresinin başlangıcından itibaren en geç yedi iş günü içerisinde yazılı
olarak Dekanlığa yapılır. Her ne gerekçe ile olursa olsun daha sonra
yapılan başvurular ve geç sunulan raporlar işleme konulmaz.
ç) Yönetim Kurulu öğrencinin mazeretini takdire bağlı
olarak kabul veya reddedebilir.
d) Bu fıkrada belirtilen devam, izin ve mazeret ile
ilgili kurallar, ana bilim dalı ve bilim dalı dersleri, ders kurulları,
zorunlu stajlar, intörn doktorluk uygulamaları ve
tüm sınıflar için geçerlidir.
Akademik
izinler ve kayıt dondurma
MADDE 23- (1) Aşağıda belirtilen esaslara göre, Yönetim
Kurulu kararı ile öğrencilere akademik izin verilebilir:
a) Öğrencilere kanıtlayacakları önemli nedenlerin
veya eğitim ve öğrenimlerine katkıda bulunacak Üniversite dışı burs, staj ve
araştırma gibi olanakların doğması hâlinde Yönetim Kurulu kararı ile toplam
iki döneme kadar izin verilebilir. Öğrencilerin bu izinden yararlanabilmesi
için; dönem başında, Dekanlığa dilekçe ile başvurarak gerekçelerine ilişkin
belgeleri ibraz etmeleri zorunludur.
b) Ulusal ve uluslararası öğrenci değişim
programlarına (Erasmus, Mevlana, Farabi ve benzeri) katılması ve eğitimi kendi
programına eş değer sayılması durumunda geçirdiği süre eğitimden sayılır.
Öğrenciye 100 puan üzerinden not verilmemesi, sadece “başarılı” belgesi
verilmesi durumunda ilgili ders kurulu veya staj öğrencilerinin aldığı not
ortalaması, öğrencinin notu olarak kabul edilir. O ders kurulu veya
stajdaki öğrencilerin not ortalaması 60’ın altında ise öğrencinin başarı
notu 60 olarak kabul edilir.
c) Ulusal, uluslararası ve üniversiteler arası spor
karşılaşmalarında Üniversite takımlarında yer alan öğrencilere Yönetim
Kurulu kararı ile izin verilir. Öğrenciler bu süreler için mazeretli izinli
sayılır. O dönemde giremedikleri ders veya derslerden mazeret sınavına
alınırlar. IV, V ve VI ncı dönem öğrencileri
devam etmediği süreyi ana bilim dalının belirleyeceği zamanlarda tamamlamak
zorundadır. Öğrenci bu süreyi tamamlamadığı takdirde stajı tekrarlar.
ç) Askerlik görevini yapanların askerlik süresinin
bitimine kadar kayıt dondurmasına izin verilir.
Sınav
değerlendirme esasları, puan ve dereceler
MADDE 24-
(1) Fakültede tüm dönemlerde
yapılan sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Sınavların
değerlendirilmesinde kullanılan not ve dereceler aşağıdaki gibidir:
a) Sınav notları:
Puanlar Dereceler
95-100 Pekiyi
85-94 İyi-Pekiyi
75-84 İyi
65-74 Orta-İyi
60-64 Orta
0-59 Başarısız
G Geçer
K Kalır
F1 Başarısız
F2 Başarısız
F3 Başarısız
b) Bunlardan bir dersten Pekiyi, İyi-Pekiyi, İyi,
Orta-İyi, Orta ve Geçer derecesini elde eden öğrenciler o dersi başarmış
sayılırlar. Puan hesaplamalarında sonuç, virgülden sonra en fazla iki
basamak olarak ifade edilir. Nihai notlar, tam sayıya yuvarlanır.
c) Puan değeri harf ile belirtilen notlar
şunlardır:
1) G: Başarılı olunan tıp dışı ortak zorunlu
ve/veya seçmeli dersler için verilen nottur. G notu ortalamaya katılmaz.
2) K: Başarısız olunan tıp dışı ortak zorunlu
ve/veya seçmeli dersler için verilen nottur. K notu ortalamaya katılmaz.
3) F1: Mazeretsiz, devamsız. Dönem sonu sınavı ve
bütünleme sınavlarına girme hakkı olmayan öğrencinin aldığı nottur. I, II
ve III üncü dönemlerde doğrudan sınıfta kalır ve IV, V, VI ncı dönemlerde stajı tekrar eder.
4) F2: Devamlı. Sınava girme hakkı olduğu halde
sınava girmemiş öğrencinin aldığı nottur (Puan=0). I, II ve III üncü
dönemlerde dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavlarına girme hakkı vardır,
IV üncü ve V inci dönemlerde stajı tekrar etmeden bütünleme sınavına
girebilir.
5) F3: Mazeretli, devamsız. I, II ve III üncü
dönemlerde bir ders kurulunda, Yönetim Kurulunca kabul edilmiş bir mazereti
nedeniyle devamsızlık sınırını aşmış olan öğrenciler, ders kurulu veya
dönem sonunda o ders kurulundan mazeret sınavına alınır.
ALTINCI BÖLÜM
Dönemlere İlişkin Esaslar
I, II ve III
üncü dönemlere ilişkin esaslar
MADDE 25- (1) I, II ve III üncü dönemlerde okutulan dersler
ve sınavlar ile ilgili esaslar şunlardır:
a) Ders kurulu: I inci, II
nci ve III üncü dönemlerde okutulan dersler ders
kurulları şeklinde verilir. Dönem Koordinatörü ve yardımcıları programların
hazırlanması, duyurulması, eğitimin değerlendirilmesi ile ilgili işlemleri
yürütür. Ders Kurulu Başkanı ise ders kurulu sınavının hazırlanması,
yapılması ve sınav sonuçlarının analizi ile ilgili işlemleri 20 nci madde hükümlerine göre yürütür.
b) Ders kurulu sınavı: Her
ders kurulu sonunda yapılan sınavdır. Ders kurulu sınavında alınan nota
ders kurulu notu denir. Ders kurulu sınavı ara sınav yerine geçer. Sınav
sırasında o ders kurulunda dersi olan tüm ana bilim dalları, Ders Kurulu
Başkanının düzenlemesi içinde görev almak üzere istenen sayıda öğretim
elemanı görevlendirir. Sınav sonuçları, en geç on gün içinde ilan edilir.
c) Dönem sonu sınavı: Her dönemin sonunda son ders
kurulu sınavının bitiminden en erken on beş gün sonra olmak üzere Fakülte
Kurulunun tespit edeceği tarihlerde, o yıl okutulan tüm ders kurullarını
kapsayan sınavdır. Bu sınav birden fazla oturumda yapılabilir. Oturumlar
arasında en fazla bir hafta ara bulunur. Bu sınavlar, yazılı veya sözlü
şekilde teorik veya pratik olarak yapılır. Sınav sırasında o dönem ders
kurullarında dersi olan tüm ana bilim dallarından, Dönem Koordinatörü
başkanlığında sınavın düzenlenmesinde görev almak üzere istenen sayıda
öğretim elemanı görevlendirilir. Sınav sonuçları, en geç on gün içinde ilan
edilir.
ç) Dönem sonu bütünleme sınavı: Dönem sonu
sınavının bitiminden en erken on beş, en geç otuz gün sonra yapılan
sınavdır. Dönem sonu bütünleme sınavına dönem sonu sınavında başarılı
olamayan ve sınav hakkını kazandığı hâlde bu sınava herhangi bir nedenle
giremeyen öğrenciler katılır. Sınav sırasında o dönem ders kurullarında
dersi olan tüm ana bilim dallarından, Dönem Koordinatörü başkanlığında
sınavın düzenlenmesinde görev almak üzere istenen sayıda öğretim elemanı
görevlendirilir. Sınav sonuçları, en geç on gün içinde ilan edilir.
d) Mazeret sınavı: Mazeretleri nedeniyle ders
kurulu sınavına giremeyen ve Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen
öğrenciler için mazeret sınavı açılır. Mazeret sınavının mazereti olmaz.
Ders kurulu mazeret sınavları, Fakülte Kurulunun akademik takvimde
belirttiği günlerde yapılır. Dönem sonu ve bütünleme sınavları için mazeret
sınavı açılmaz.
e) Ders kurulları sınav notlarının hesaplanması:
Bir ders kurulunda görev alan ana bilim dalları, öğrenci başına düşen
teorik ve pratik derslerin toplam süresi olan ders yükleri oranında soru ve
not ağırlığına sahiptir. Bir ders kurulunda her dersin kendi barajı vardır.
Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci, ders kurulu sınavında kurulu oluşturan
derslerin bir veya birkaçından %50’nin altında not alırsa o dalda elde
ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı
sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir. Her
ders kurulu için ana bilim dalları tarafından belirlenmiş pratik puanı,
teorik sınav soruları ile 100 puana tamamlanır ve ders kurul notu olarak
kabul edilir.
f) Ders kurulları ortalama notu: Bir dönemde ders
kurulu sınav notları toplamının o dönemdeki ders kurulu sayısına bölünmesi
ile elde edilen nottur.
g) Dönem sonu ve bütünleme sınav notu hesaplanması:
Ana bilim dalları bir dönemde kendilerine düşen ders ağırlığı oranında
dönem sonu ve bütünleme sınavında soru ve not ağırlığına sahiptir. Dönem
sonu ve bütünleme sınavı notu belirlenirken her dersin kendi baraj kuralı
uygulanmaz. Dönem sonu ve bütünleme sınav sonuçları Yönetim Kurulu
tarafından onaylanarak kesinleşir.
ğ) Dönem sonu başarı notu: Ders kurulları ortalama
notunun %50’si, mesleki beceri uygulama pratik final sınavından alınan
notun %10’u ile dönem sonu sınavında alınan notun %40’ının toplanması ile
elde edilen nottur. Bütünlemeye kalan öğrencilerin dönem sonu başarı
notunun hesaplanmasında dönem sonu sınavından alınan not yerine bütünleme
sınavından alınan not dikkate alınır. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi
için, dönem sonu sınavından en az 50 alması ve dönem sonu başarı notunun
100 üzerinden en az 60 olması gerekir.
h) Bütünleme sınavı başarı notu: Ders kurulları
ortalama notunun %50’si, mesleki beceri uygulama pratik final sınavından
alınan notun %10’u ile dönem sonu sınavında alınan notun %40’ının
toplanması ile elde edilen nottur. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi
için, bütünleme sınavından en az 50 alması ve dönem sonu başarı notunun 100
üzerinden en az 60 olması gerekir.
ı) Dönem tekrarında, dönem sonu sınavına girmeyen
öğrenci dönem sonu bütünleme sınavına da girmemesi halinde o yıl başarısız
kabul edilir ve sınıfta kalmış sayılır. Bu durumdaki öğrencinin ders
kurulları ortalama notu dikkate alınmaz.
i) Mesleki beceri uygulama (MBU) sınavı: MBU sınavı
derse giren ilgili öğretim üyeleri tarafından yıl sonunda
yapılandırılmış pratik final sınavı şeklinde yapılır ve toplam 100 puan
üzerinden puanlandırılır, final ve bütünleme sınav başarı notuna %10
oranında etki eder.
Sınav
sonuçlarına itiraz
MADDE 26- (1) I, II ve III üncü dönem öğrencileri, ders
kurulları ile final ve bütünleme sınav sonuçlarına itirazlarını sonuçlar
ilan edildikten sonra en geç yedi iş günü içinde yazılı olarak, gerekçe
göstererek ve soru itiraz formu doldurarak Dekanlığa yapar.
(2) Bu itirazlar hakkında ilgili Ders Kurulu
Başkanı veya Dönem Koordinatörü aracılığıyla itiraz edilen soru sahibi veya
ilgili alan uzmanının görüşü yazılı olarak alınarak Ölçme ve Değerlendirme
Komisyonuna sunulur. Ölçme ve Değerlendirme Komisyonunun görüşü bir
tutanakla Dekanlığa bildirilir. Not değişiklikleri Yönetim Kurulu kararı
ile kesinleşir ve sonuç öğrenciye en geç on beş gün içerisinde Dekanlık
tarafından bildirilir.
(3) İtiraz edilen sorunun hatalı olduğuna karar
verilmesi durumunda itiraz edilen soru tüm öğrenciler için doğru kabul
edilerek yeniden puanlandırılır. Not değişiklikleri Yönetim Kurulu kararı
ile kesinleşir ve sonuç öğrencilere en geç on beş gün içerisinde Dekanlık
tarafından ilan edilir.
IV üncü
ve V inci dönemlere ilişkin esaslar
MADDE 27- (1) IV üncü ve V
inci dönemde; öğrencilerin tıbbın temel kavram ve ilkelerini klinik
olguların çözümlemesinde kullanması, tanı ve tedavi yaklaşımlarını klinik
ortamda gördüğü hasta ve hastalıklar açısından değerlendirip yorumlayarak
uygun tanı ve tedavi yaklaşımlarını seçebilmesi, temel klinik becerilerini
yeterli düzeyde uygulayabilmesi, tıbbi uygulamalarda bilimsel, mesleki ve
etik değerler konusunda uygun tutum ve davranışı sergileyebilmesini
hedefleyen teorik oturum ve uygulamaların yürütüldüğü staj programları yer
alır. Bu dönemlere ilişkin
esaslar şunlardır:
a) Staj uygulaması yapılacak klinikler ve staj
süreleri Fakülte Kurulu tarafından belirlenerek eğitim yılı başında ilan
edilir. IV ve V inci dönem staj programları iki yarıyıl içerisinde
tamamlanır.
b) IV ve V inci döneme ait seçmeli stajlar: IV ve V
inci döneme ait seçmeli stajlar akademik takvim ile ilan edilir. Seçmeli
staj alacak öğrenci sayısı ve ilan edilen staj sayısı dikkate alınarak her
staj için bir kontenjan belirlenir. Bu kontenjanlara öğrenciler talepleri
doğrultusunda transkriptlerindeki başarı notu
dikkate alınarak yerleştirilir.
c) Her staj, hem yazılı hem sözlü olan teorik ve
pratik sınavla değerlendirilir.
ç) Staj sonu ve bütünleme sınavlarında başarı notu
hesaplanırken, öğrencinin staj süresince yapmış olduğu çalışmalar ve
uygulamalar staj karnesi ile değerlendirilir. Pratik sınav notu olarak staj
başarı notuna katkıda bulunur. Staj karnesi, başarı notuna 100 puan
üzerinden değerlendirilip, %10 oranında katkıda bulunur. Staj karnesinde
zorunlu işlemleri tamamlamayan stajyerler, staj sınavına giremezler. Staj
sınavı ve staj bütünleme sınavları için ayrıca mazeret sınavı açılmaz.
d) Teorik sınavlar, etkinliği bilimsel olarak
gösterilmiş ve Fakülte Kurulunun tanımladığı yöntemlerden birisi
kullanılarak, hem yazılı hem de sözlü sınav şeklinde düzenlenir. Teorik ve
sözlü sınav notu 100 puan üzerinden değerlendirilip, teorik sınav notu %40,
sözlü sınav notu ise %50 oranında staj sonu notuna katkıda bulunur. Teorik
sınavdan 100 puan üzerinden en az 50 puan alamayan öğrenci sözlü sınava
giremez.
e) Sözlü sınavlar en az iki öğretim üyesi
tarafından yapılır. Ana bilim dalında iki öğretim üyesi bulunmaması
durumunda yakın bilim alanlarından öğretim üyesi davet edilerek sözlü sınav
yapılır.
f) Staj bütünleme sınavları: V inci dönem
öğrencileri için Haziran ayı, IV üncü dönem öğrencileri için stajların
tamamlanmasından en az on beş gün sonra bütünleme sınavları açılır.
Devamsızlıktan kalmamış olmak kaydıyla bütün stajları aldıktan sonra
stajları dönem sonundan önce bitiren V inci dönem öğrencilerinden bu
tarihler dışında ara bütünleme sınavı ihtiyacı olanlar için ilk staj
grubunun gireceği staj sonu sınavı, bütünleme sınavı olarak kabul edilir.
g) Bütünleme sınavı, staj sonu sınavı ile aynı
usullerle yapılır. Staj karnesi puanı bütünleme sınavında aynen geçerlidir.
Bütünleme sınav notunda 60 ve daha yukarı puan alanlar başarılı sayılır.
Bütünleme sınav veya sınavlarında da başarılı olamayan öğrenciye, bu staj
veya stajları bir sonraki ders yılında tekrarlama hakkı verilir. Başarılı
olanlar, eğitim devam ediyorsa bir üst döneme devam ederler. Staj
tekrarında da başarılı olamayan öğrenci, o ders yılı içinde yapılacak olan
ilk stajın sınavına girer. Devamsızlıktan dolayı başarılı olamayan öğrenci,
stajı tekrarlamak zorundadır. İki kez staj başarısızlığı nedeniyle stajdan
kalan öğrenci, eğitim dönemindeki bir sonraki stajı tekrarlamak zorundadır.
ğ) Sınav sonuçları en geç on gün içinde ilan
edilir. Öğrenciler staj sınavı sonuçları hakkındaki itirazlarını, sonuçlar
ilan edildikten sonra en geç yedi gün içinde yazılı olarak Dekanlığa
yaparlar. İtirazlar Ölçme ve Değerlendirme Komisyonu tarafından ilgili ana
bilim dalının görüşü alınarak incelenir. Değerlendirme sonucu bir tutanakla
en geç yedi iş günü içerisinde Dekanlığa bildirilir. Not değişiklikleri
Yönetim Kurulu kararı ile kesinleşir.
h) Staj geçme notu, başarı notu 60 puan ve
üzeridir.
ı) IV ve V inci dönemde staj geçme notlarının
ortalaması dönem notudur.
VI ncı döneme ilişkin esaslar (intörn
doktorluk)
MADDE 28- (1) Tıp fakültesi eğitiminin ilk beş sınıfının
bütün derslerini başarı ile geçmiş ve hekimlik pratiğine hazırlanmak üzere
altıncı sınıfa geçtiği belgelenmiş fakülte öğrencisi intörn
doktor olarak adlandırılır. İntörn doktorluk
dönemi, ilk beş sınıfta alınan teorik ve pratik eğitimin uygulama imkanı bulduğu eğitim sürecidir. Bu sınıfta hekim
adaylarının mezun olduktan sonra tek başlarına ve ekip çalışması içerisinde
hasta/hastalık yönetimi becerisi kazanabilmesi ve bunu tutum haline getirebilmesi
amaçlanır. İntörn doktorluk dönemi ile ilgili
esaslar şunlardır:
a) İntörn doktorluk
dönemi, aralıksız on iki ayı kapsayan bir dönemdir, Tıp Eğitimi
Koordinatörler Kurulunun önerisi ve Fakülte Kurulu kararı ile belirlenen intörnlük stajı dilimlerine ayrılarak yapılır.
b) VI ncı döneme ait
seçmeli stajlar: VI ncı döneme ait seçmeli
stajlar akademik takvimde ilan edilir. Seçmeli staj alacak öğrenci sayısı
ve ilan edilen staj sayısı dikkate alınarak her staj için bir kontenjan
belirlenir. Bu kontenjanlara öğrenciler, talepleri doğrultusunda transkriptlerindeki başarı notu dikkate alınarak
yerleştirilir.
c) Her intörn doktora, intörnlük stajı yapılan her ana bilim dalının intörn doktorluk eğitimi için belirlediği hedefler
doğrultusunda hazırladığı, Tıp Eğitimi Koordinatörler Kurulunca onaylanmış intörnlük stajlarında kazanılması beklenen bilgi,
beceri, tutum ve davranışları içeren intörn
karneleri verilir. İntörn karneleri staj
bitiminden en geç on gün içerisinde VI ncı Dönem
Koordinatörüne teslim edilir ve başarı notu ana bilim dalı başkanı
tarafından ilan edilir.
ç) İntörn doktor her
türlü sağlık hizmetleri, poliklinik, ameliyat, laboratuvar
çalışması, olgu sunumu, konferans, seminer ve benzeri tüm klinik
faaliyetlere ilgili dönem koordinatörünün denetiminde katılmak ve bu
faaliyetlerden intörn karnesinde tanımlanmış
olanları bizzat yapmak zorundadır.
d) İntörn doktor, öğretim
üyelerinin gözetimi ve sorumluluğunda olmak üzere; öğretim üyeleri, klinik
asistanları, hemşire ve personel ile bir ekip çalışması içinde
klinik/poliklinik uygulamalarına sadece öğretim üyelerinin direktifleri
doğrultusunda katılır.
e) İntörnlük stajlarında
eğitimin verilme şekli, intörn doktorların görev,
yetki ve sorumlulukları Yönetim Kurulunca belirlenir.
f) İntörn doktorluk döneminde
öğrencilerin başarısı intörn karneleri dikkate
alınarak 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Başarı notu 60 ve üzeridir.
Bu not mezuniyet derecesinin değerlendirilmesine katılır. İntörn doktorluk kademesindeki stajların bir veya
birkaçından başarısız olan öğrenci, bu stajları tekrar ederek başarılı
olmak zorundadır. VI ncı dönemde dönem notu, staj
sonu veya staj tekrarı sonunda alınan geçer notların ortalamasıdır.
g) İntörn doktorlar her intörnlük stajındaki süreleri eksiksiz olarak
tamamlamak zorundadır. İntörn doktorlar,
mazeretsiz staja devamsızlık yapamazlar. Sağlık veya geçerli bir mazerete
bağlı devamsızlık tüm staj süresinin %20’sinden fazla olamaz. Devamsızlığın
%20’den fazla olması durumunda intörn doktor o
stajdan başarısız sayılır ve stajını tekrarlar.
ğ) Başarısızlık veya devamsızlık sonucu intörnlük stajı tekrarı, intörn
doktorluk dönemi tamamlandıktan sonra yapılır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Öğrenci
değişim programları
MADDE 29- (1) Üniversite ile diğer Türkiye Cumhuriyeti
üniversiteleri ve yabancı ülkelerdeki yükseköğretim kurumları arasında
yapılan anlaşmalar ve hareketlilik programları uyarınca öğrenci
değişimleri, Yükseköğretim Kurulunun ve Senatonun belirlediği esaslar
çerçevesinde, ilgili program koordinatörünün önerisi ve Yönetim Kurulu
kararı ile uygulanır.
Geri
bildirimler
MADDE 30- (1) Öğrenciler ders kurulu, sunum, uygulama ve
staj hakkındaki geri bildirimlerini Dekanlığın belirlediği kişi ya da
komisyona verirler. Geri bildirimler, ilgili birim tarafından analiz
edildikten sonra Dekanlık tarafından değerlendirilerek sorumlu kurul ve
kişilere iletilir.
Mezuniyet
tarihi
MADDE 31- (1) Fakültenin Tıp Doktorluğu Programında tüm
eğitim süreçlerini belirlenen tarihte tamamlayan öğrencilerin evraklarının
Mezuniyet Komisyonu tarafından değerlendirilmesi sonrasında öğrencilerin
mezuniyeti, Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir ve VI ncı
sınıftaki son stajını başarılı olarak bitirdiği tarih, mezuniyet tarihi
olarak kabul edilir.
Mezuniyet
derecesi
MADDE 32- (1) Mezun olan öğrencilerin mezuniyet dereceleri
ağırlıklı not ortalaması alınarak hesaplanır. Mezunların başarı sıralaması
belirlenirken; yıl kaybı olmayan, meslek derslerinden bütünlemeye kalmadan
doğrudan sınıfı geçen öğrenciler öncelik sıralamasında yer alır. Ortak zorunlu
dersler başarı not ortalamasının hesaplanmasında dikkate alınmaz. Öğrenim
süresinin 1/6’sından fazlasını Fakülte dışında geçirmiş olanlar dereceye
alınmaz.
Mezuniyet
belgesi
MADDE 33- (1) Tıp eğitimini başarıyla tamamlayarak tıp doktoru
unvanını alan öğrencilere, diploma hazırlanıp ilgili mevzuat hükümlerine
göre tasdik edilinceye kadar bir defaya mahsus olmak üzere mezuniyet
belgesi verilir.
Diplomalar
MADDE 34- (1) Öğrencinin mezun olabilmesi için; Giresun
Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve
Sınav Yönetmeliği hükümlerine göre genel ağırlıklı not ortalamasının en az
60 puan olması şartı aranır. Mezuniyet hakkı kazanan öğrencilere aşağıdaki
diplomalar verilir:
a) Temel tıp bilimleri ön lisans diploması: Temel
tıp bilimleri ön lisans kademesi olan I inci ve II nci
dönemi başarı ile tamamlayanlara Üniversiteden ayrıldıkları, ayrılmaya
karar verdikleri takdirde temel tıp bilimleri ön lisans diploması verilir.
Bu diplomayı belirtilen koşullarla alanlar herhangi bir yolla tekrar aynı
programa döndükleri takdirde aldıkları diplomayı kayıt sırasında
Üniversiteye geri vermek zorundadırlar. Aksi halde kayıtları yapılmaz.
b) Klinik bilimleri lisans diploması: Tıp
Fakültesinin I, II, III ve IV üncü dönemlerini başarıyla tamamlayanlara tıp
alanında lisans diploması verilir. Bu diploma hekimlik yapma yetkisi
vermez. Bu diplomayı belirtilen koşullarla alanlar herhangi bir yolla
tekrar aynı programa döndükleri takdirde kayıt sırasında aldıkları
diplomayı Üniversiteye geri vermek zorundadırlar. Aksi halde kayıtları
yapılmaz.
c) Tıp doktoru diploması: Tıp doktorluğu için
öngörülen altı dönemlik eğitim süresini başarı ile tamamlayan öğrencilere
tıp doktoru diploması verilir.
Sınav
günleri ve şekli
MADDE 35- (1) Sınav günleri ve şekline ilişkin esaslar
şunlardır:
a) Sınav tarihleri zorunlu haller dışında ilan
edildikten sonra değiştirilmez.
b) Öğrenciler sınavlara ilan edilen gün ve saatte
girmek zorundadır. Sınavın teorik veya pratik kısımlarından herhangi birine
girmeyen öğrenci F2 (Başarısız) notu alır.
c) Sınavlarda kopya çeken veya kopya girişiminde
bulunduğu saptanan öğrencinin sınavı geçersiz sayılır, ayrıca hakkında
Dekanlık tarafından 18/8/2012 tarihli ve 28388
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliğine göre gerekli işlemler yapılır.
Onur ve
yüksek onur öğrenciliği
MADDE 36- (1) Dönem ortalama notu 95-100 arasında olan
öğrenciler, ceza almamış olmak koşulu ile dönem sonunda Dekanlık önerisiyle
Rektörlük tarafından yüksek onur öğrencisi, dönem ortalama notu 90-94
arasında olan öğrenciler ise dönem onur öğrencisi olarak ilan edilirler.
Yatay geçiş ile gelen öğrenciler, disiplin cezası almamaları ve yukarıdaki
not ortalamalarını sağlamaları şartıyla dönem onur veya dönem yüksek onur
öğrencisi olabilirler. Bu öğrencilerin listesi, ilgili eğitim birimi
tarafından her dönem sonunda ilan edilir. Öğrencilerin başarı belgeleri,
eğitim birimleri tarafından kendilerine verilir.
Tebligat
ve adres bildirme
MADDE 37- (1) Her türlü tebligat, öğrencinin Fakülteye kayıt
sırasında bildirdiği adrese taahhütlü olarak yapılmak veya Fakültede ilan
edilmek suretiyle tamamlanmış sayılır.
(2) Fakülteye kayıt olurken bildirdikleri adresi
değiştirdikleri halde bunu öğrenci işlerinin ilgili birimlerine bildirmemiş
olan, vermiş oldukları adres eksik veya yanlış olan öğrencilerin
Fakültedeki mevcut adreslerine tebligatın gönderilmesi halinde kendilerine
tebligat yapılmış sayılır.
Disiplin
MADDE 38- (1) Öğrencilerin disiplin iş ve işlemleri hakkında
2547 sayılı Kanun ve Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
uygulanır.
(2) Aşağıdaki durumlarda öğrencinin, bu
Yönetmelikte öngörülen eğitim-öğretim süresini tamamlayıp tamamlamadığına
bakılmaksızın Yönetim Kurulu kararı ile ilişiği kesilir:
a) Mezuniyet.
b) Kendi isteğiyle Üniversiteden ayrılması.
c) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliğine göre Üniversiteden çıkarma cezası alması.
ç) Öngörülen kayıt kabul koşullarını yerine
getirmediği sonradan anlaşılan ve sundukları belgelerin, verdikleri
bilgilerin yanlış veya eksik olduğu anlaşılan öğrencilerin bulundukları
yarıyıla bakılmaksızın Fakülte ile ilişiği kesilir. Söz konusu öğrenciler
Fakülteden ayrılmış olsalar bile kendilerine verilen belgelerin (diploma dahil) tümü geçersiz sayılır ve haklarında yasal işlem
yapılır.
Erişilebilirlik
MADDE 39-
(1) Üniversite, engelli
öğrencilerin eğitim öğretimini sürdürebilmesi ve bilgiye erişimi için gerekli
alt yapı ve fiziki şartların sağlanmasına yönelik tedbirleri alır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 40- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde;
Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim
ve Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurulu, Senato ve Yönetim Kurulu
kararları ile ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 41- (1) 16/11/2012 tarihli ve
28469 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Giresun Üniversitesi Tıp Fakültesi
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 42- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 43- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Giresun Üniversitesi
Rektörü yürütür.
|