Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesinden:
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ KARİYER
GELİŞTİRME
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Alanya Alaaddin Keykubat
Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine
ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama
ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve
esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Kariyer temsilcisi: Merkezin kariyer
temsilcisini,
c) Merkez (KARMER): Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama
ve Araştırma Merkezini,
ç) Müdür: Merkezin Müdürünü,
d) Rektör: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Rektörünü,
e) Senato: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Senatosunu,
f) Üniversite: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesini,
g) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5- (1) Merkezin amacı; Üniversite öğrencileri ve
mezunlarına, günümüz iş dünyası şartlarına ve eğilimlerine uygun kariyer
planı yapabilmeleri ve kariyer planlarını hayata geçirebilmeleri için
ihtiyaç duyacakları nitelikleri kazanmaları konusunda yardımcı olmak ve
kendi ilişki ağlarını, staj ve iş olanaklarını artırmaları için köprü
vazifesi görmektir.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Yurt içinde ve dışında, kamu
ve özel kurum ve kuruluşlarla iş birliği yaparak Üniversite öğrencilerine,
mezunlarına ve çalışanlarına bireysel kariyer planlama, iş arama, mesleki
ve kişisel birikimlerini sunma konusunda gerekli yetkinlikleri kazandırma
ve geliştirmeye yönelik uygulama, araştırma ve inceleme yapmak, proje
hazırlamak, yapılmakta olan çalışmalara katılmak ve bu tür çalışmaları
desteklemek.
b) Üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarına
ilişkin strateji, politika, proje, program ve eylem geliştirme önerilerini
Rektörlüğe sunmak; onaylanan önerilerin uygulanmasına ilişkin ilgili
mevzuat çerçevesinde ilgili faaliyetleri düzenlemek.
c) Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin kariyer
uyumlarını artırmaya yönelik çalışmalar planlamak ve uygulamak.
ç) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve
çalışanlarının kariyer planlama, geliştirme ve uygulama performanslarını
iyileştirmeye yönelik olarak kişilik özelliklerini, bilgi, beceri, yetenek
ve ilgi alanlarını tanımalarında gerekli olabilecek test ve teknikleri
uygulamak, sonuçlarını yorumlamak, öğrencilerin bu doğrultuda kariyer
planlarını oluşturmalarına danışmanlık yapmak.
d) Kariyer günleri ve kariyer fuarları düzenleyen
öğrenci kulüpleri, öğrenci konseyi ve sivil toplum örgütleri ile iş birliği
yaparak kariyer etkinlikleri planlamak, düzenlemek veya destek vermek.
e) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer
planlama, geliştirme ve uygulama konularında araştırma, yayın ve proje
çalışmalarını teşvik etmek ve desteklemek.
f) Üniversite bünyesindeki ön lisans, lisans ve
lisansüstü düzeydeki kariyer planlama ve geliştirme ile ilgili eğitim ve öğretim
programları ile iş birliği projeleri oluşturmak ve uygulamak.
g) Güncel mezun iletişim bilgilerini içeren ve
kariyer gelişimlerini izleyen mezun bilgi sistemini geliştirmek ve mezun
bilgi sistemini kullanarak mezunlar ile öğrenciler ve Üniversite arasındaki
bağı kuvvetlendirmek.
ğ) Mezunlar ile öğrencileri bir araya getirecek
toplantılar düzenlemek, öğrencilerin iş yaşamı ve kariyer seçenekleri
hakkında daha fazla bilgi edinmelerine katkı sağlamak.
h) Üniversite ile yurt içi ve yurt dışındaki
işletmeler, kamu, özel ve sivil toplum kuruluşları arasında kurulacak iş
birlikleriyle oluşturulacak veri tabanı aracılığıyla, staj imkânlarını
geliştirmek, öğrenciler ve mezunları iş ortamı ile buluşturacak faaliyetler
düzenleyerek öğrencilerin ilgi alanlarını tanımalarını sağlamak.
ı) Merkezin gerçekleştirdiği tüm etkinliklerin
iletişimini yönetmek ve bu amaçla basılı ve görsel yayınların yanı sıra
elektronik ve web tabanlı yayınlar hazırlamak, Merkezin dijital
platformlarda etkinliğini sağlamak.
i) Kariyer planlama, geliştirme ve uygulamaya
yönelik yayınların takibini yapmak, bu konudaki araştırmaları ve projeleri
izlemek.
j) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer
danışmanlığı konusunda çalışma yürüten ulusal ve uluslararası kariyer
merkezleri ile iletişim ağı kurmak ve ortak çalışmalar yürütmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8- (1) Müdür, Üniversitenin öğretim elemanları
arasından Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilir. Görev
süresi biten Müdür aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdür, Merkez faaliyetlerinin düzenli bir
şekilde yürütülmesinden, gözetim ve denetiminden, bu konularda gerekli
önlemlerin alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
(3) Müdüre çalışmalarında yardımcı olmak üzere
Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından en çok iki kişi, Müdürün
önerisi üzerine Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir.
Müdür yardımcılarının görevi Müdürün görev süresi sona erdiğinde
kendiliğinden sona erer.
(4) Müdür, görevi başında bulunmadığı zamanlarda
yardımcılarından birini vekil bırakır. Vekâlet altı aydan fazla sürerse
Rektör tarafından aynı usulle yeni Müdür görevlendirilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek, Yönetim Kurulu ve Danışma
Kuruluna başkanlık etmek, Yönetim Kurulunca alınan kararları uygulamak.
b) Merkezin verimli çalışmasını ve ilgili birimler
arasındaki koordinasyonu sağlamak.
c) Merkezin kısa, orta ve uzun vadeli eylem ve
akademik planları ile ilgili her öğretim yılı sonunda ve istenildiğinde
Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki raporunu Yönetim Kurulunun
uygun görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak.
ç) Merkezin plan dâhilinde yapacağı bilimsel
çalışmalar başta olmak üzere, her türlü çalışma ve faaliyetlerini
belirlemek, uygulamaya koymak.
d) Yurt içi ve yurt dışındaki araştırma ve uygulama
merkezleri, resmî ve özel kurum ve kuruluşlar ile iş birliği yaparak
Merkezin amacına uygun çalışmalar yapmak ve ortak projeler geliştirmek.
e) Yönetim Kurulu ve Danışma Kurulunun toplantı
gündemlerini belirlemek; Merkezin hazırladığı araştırma, uygulama ve
çalışma plan ve projelerini değerlendirmek üzere Danışma Kuruluna sunmak.
f) Gerektiğinde Danışma Kurulunun toplanma
çağrısını yapmak ve Danışma Kurulu toplantılarına ilgilileri davet etmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10- (1) Yönetim Kurulu; Müdür ve Üniversitenin öğretim
elemanları arasından Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilen
dört üye olmak üzere toplam beş kişiden oluşur. Yönetim Kurulu üyelerinin
görev süresi üç yıldır. Görev süresi biten Yönetim Kurulu üyeleri yeniden
görevlendirilebilir. Görev süresi dolmadan ayrılan üyelerin yerine kalan
süreyi tamamlamak üzere yeni üyeler görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu, Müdürün başkanlığında yılda en
az dört defa toplanır ve Merkezin faaliyetlerini gözden geçirerek ilgili
konularda karar alır. Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve
kararlarını katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alır. Oyların eşit olması
durumunda Müdürün kullandığı oy yönündeki karar esas alınır.
(3) Yönetim Kurulu toplantılarına üç kez üst üste
mazeret belirtmeden katılmayan üyenin görevi görevlendirildiği usulle
sonlandırılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11- (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkezin her türlü çalışmaları ile ilgili kısa,
orta ve uzun vadeli plan ve programlarını görüşmek, karara bağlamak ve
uygulanmasını sağlamak.
b) İlgili tüm kurum ve kuruluşlarla iş birliğine
yönelik ön çalışmalar yapmak ve ortak proje önerilerini değerlendirerek
karara bağlamak, onay gerektirenleri Rektörlüğe sunmak.
c) Danışma Kurulundan gelecek önerileri
değerlendirmek.
ç) Yıllık faaliyet raporlarını görüşerek kabul
etmek.
d) Merkeze bağlı birim ve işletmelerin çalışma usul
ve esaslarını belirleyen düzenlemeleri hazırlamak ve Rektörlüğe sunmak.
e) Merkez elemanlarının; eğitim, uygulama,
araştırma, danışmanlık ve yayın konularındaki isteklerini değerlendirip
karara bağlamak.
f) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleri ile
ilgili geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
g) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu kurum ve
kuruluşları ve özel kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel
ilke, esas ve usullerini tespit etmek.
ğ) Müdürün, Merkezin yönetimiyle ilgili getireceği
konuları değerlendirerek karara bağlamak.
Danışma
Kurulu
MADDE 12- (1) Danışma Kurulu; Üniversitenin veya istekleri
halinde; diğer üniversitelerin öğretim elemanları, sivil toplum
kuruluşlarının yöneticileri, kamu kurum ve kuruluşları veya özel
kuruluşlardaki uzman kişiler arasından Yönetim Kurulunun önerisi üzerine
Rektör tarafından üç yıllık süre için görevlendirilen beş üyeden oluşur.
Görev süresi dolmadan boşalan üyeliklerin yerine kalan süreyi tamamlamak
için aynı usulle yeni üye görevlendirilebilir. Görev süresi biten üyeler
yeniden görevlendirilebilir.
(2) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine yılda
en az bir kez toplanır. Toplantılarda salt çoğunluk aranmaz. Danışma
Kuruluna Müdür başkanlık eder.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13- (1) Danışma Kurulunun görevleri; Merkezin
faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda
değerlendirme yapmak, görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kariyer
temsilcisi
MADDE 14- (1) Kariyer temsilcisi, Merkezin faaliyetlerini
Üniversite bünyesindeki akademik birimlerde etkin bir şekilde yürütebilmek
için her fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu tarafından üç yıllık
süre için görevlendirilen öğretim elemanıdır. Görevlendirmeyi yapan
akademik birimin yönetimi, görevlendirdiği kariyer temsilcisini ve kariyer
temsilcisine ait unvan ve iletişim bilgilerini Merkeze bildirir. Kariyer
temsilcisi görevinin herhangi bir nedenle sona ermesi halinde yeni kariyer
temsilcisi aynı usulle görevlendirilir. Kariyer temsilcisi, Müdürün
çağrısıyla yılda en az bir kez toplanır. Ayrıca, Müdür gerekli gördüğü hallerde
kariyer temsilcisini toplantıya çağırabilir.
Kariyer
temsilcisinin görevi
MADDE 15- (1) Kariyer temsilcisinin görevi; Merkezin amacı
doğrultusunda danışanlara, kariyer gelişimlerinde danışmanlık hizmeti
vererek destek olmak, birimlerinde bilgilendirici seminer, panel ve
konferanslar düzenlenmesi konusunda çalışmalar yapmak ve Merkez
etkinliklerinin görevli oldukları fakülte, enstitü, yüksekokul veya meslek
yüksekokulunda duyurulmasını sağlamaktır.
Personel
ihtiyacı
MADDE 16- (1) Merkezin akademik, teknik ve idari personel
ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca, Rektör tarafından
görevlendirilen personel tarafından karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 17- (1) Merkezin harcama yetkilisi Rektördür. Rektör,
bu yetkisini kısmen veya tamamen Müdüre devredebilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 18- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde,
ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 19- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 20- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Alanya Alaaddin Keykubat
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|