Adana Alparslan Türkeş Bilim ve Teknoloji
Üniversitesinden:
ADANA ALPARSLAN
TÜRKEŞ BİLİM VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Adana Alparslan Türkeş
Bilim ve Teknoloji Üniversitesine bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde
yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Adana Alparslan Türkeş Bilim ve
Teknoloji Üniversitesi lisansüstü eğitim-öğretim programlarına ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik takvim: Her yıl Senato tarafından
belirlenen lisansüstü eğitim-öğretim döneminde bahar ve güz yarıyıllarını
ve sınav dönemlerini, ders ve yeterlik sınav dönemlerini belirten takvimi,
b) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
c) AKTS kredisi: AKTS’ye göre her bir ders için
öğrenci iş yükünü esas alan krediyi,
ç) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi
Giriş Sınavını,
d) Anabilim/anasanat dalı: Lisansüstü Eğitim
Enstitüsüne bağlı anabilim/anasanat dalını,
e) Anabilim/anasanat dalı başkanlığı: Lisansüstü
Eğitim Enstitüsüne bağlı anabilim/anasanat dalı başkanlığını,
f) Anabilim/anasanat dalı kurulu: Anabilim/anasanat
dalı başkan ve yardımcıları ile bilim dalı başkanlarından oluşan;
anabilim/anasanat dalının yalnız bir bilim dalını kapsadığı durumlarda,
anabilim/anasanat dalındaki tüm öğretim üyelerinden ve doktora derecesine
sahip öğretim görevlilerinden oluşan kurulu,
g) Danışman: Tezli yüksek lisans programları ile
doktora programlarında, öğrenciye ders seçimi, seminer ve tez
yürütülmesinde danışmanlık yapan; tezsiz yüksek lisans programlarında ders
seçimi ve dönem projesi yürütülmesinde danışmanlık yapan doktora derecesine
sahip, Enstitü Yönetim Kurulunca atanan öğretim üyesini,
ğ) DNO: Dönem not ortalamasını,
h) Dönem projesi: Tezsiz yüksek lisans programında
yürütülen bilimsel bir çalışmanın yazılı araştırma raporunu,
ı) Enstitü: Üniversiteye bağlı Lisansüstü Eğitim
Enstitüsünü,
i) Enstitü Kurulu: Enstitü Müdürünün başkanlığında,
müdür yardımcıları ve Enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlarından oluşan
kurulu,
j) Enstitü Yönetim Kurulu: Enstitü Müdürünün
başkanlığında, Enstitü müdür yardımcıları ve Enstitü Kurulu tarafından üç
yıl için seçilen üç öğretim üyesinden oluşan kurulu,
k) GNO: Genel not ortalamasını,
l) İkinci tez danışmanı: Tez çalışmasının nitelik
bakımından birden fazla tez danışmanı gerektirdiği durumlarda Enstitü
Yönetim Kurulunca onaylanarak atanan öğretim üyesini,
m) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını,
verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan
kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi,
n) Kredi: Bir dersin haftada bir saatlik teorik
veya iki saatlik uygulama karşılığını,
o) Öğrenci: Enstitüye kayıtlı olan bilimsel
hazırlık, yüksek lisans, doktora programı öğrencisini,
ö) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığını,
p) Seminer: Lisansüstü programlara kayıtlı
öğrencilerin ders aşamasında hazırladıkları, bilimsel bir araştırma
konusunun sözlü ve yazılı olarak sunulduğu çalışmayı,
r) Senato: Adana Alparslan Türkeş Bilim ve
Teknoloji Üniversitesi Senatosunu,
s) Tez: Yüksek lisans ve doktora eğitiminin amacına
yönelik olarak belirli kurallara uygun bir şekilde hazırlanan ve savunulan
yazılı tez çalışmasını,
ş) Uzaktan eğitim-öğretim programı: Öğretim elemanı
ve öğrencilerin aynı mekânda bulunma zorunluluğu olmaksızın, bilgi ve
iletişim teknolojilerine dayalı olarak eğitim-öğretim faaliyetlerinin
planlandığı ve yürütüldüğü lisansüstü programını,
t) Uzmanlık alan dersi: Danışmanın, bilimsel alanda
bilgi, görgü ve deneyimlerini öğrencilerine aktardığı ve tez çalışmalarına
yardımcı olduğu teorik dersi,
u) Üniversite: Adana Alparslan Türkeş Bilim ve
Teknoloji Üniversitesini,
ü) Yabancı Dil Sınavı: ÖSYM tarafından merkezi
olarak yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını (YDS) veya ÖSYM
tarafından eşdeğerliği kabul edilen ulusal/uluslararası yabancı dil
sınavlarını,
v) Yarıyıl (Dönem): Başlangıç ve bitiş tarihleri
her akademik yıl için Senato tarafından belirlenen ve yarıyıl sonu
sınavları hariç en az 14 haftalık eğitim-öğretim süresini,
y) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Lisansüstü
Eğitim-Öğretim Programlarının Genel Esasları
Birden
fazla programa kayıt
MADDE 5- (1) Tezsiz yüksek lisans programları hariç, aynı
anda birden fazla lisansüstü programa kayıt yaptırılamaz ve devam edilemez.
Kontenjanların
belirlenmesi ve duyurulması
MADDE 6- (1) Lisansüstü programların kontenjanları, YÖK
tarafından belirlenmiş olan ve öğretim üyesi başına düşen en fazla öğrenci
sayıları ile ilgili koşullar da dikkate alınarak, anabilim/anasanat dalı
kurulu önerisi, Enstitü Kurulu uygun görüşü ve Senato kararı ile
belirlenir. Belirlenen kontenjanlar Enstitü tarafından akademik takvime
uygun olarak ilan edilir.
(2) Öğrenci kabul edilecek programlar,
kontenjanlar, başvuru koşulları ve gerekli belgeler ile başvuru, kabul,
sınav, mülakat ve kayıt tarihleri Enstitü tarafından kurumsal internet
sayfası aracılığıyla duyurulur.
Başvuru,
değerlendirme ve kayıt
MADDE 7- (1) Lisansüstü programlara, hangi lisans ve/veya
yüksek lisans programlarından mezun olanların başvurabileceği
anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi, Enstitü Kurulu teklifi ve Senato
kararı ile belirlenir.
(2) Lisansüstü programlara ilişkin başvurular Enstitü
Müdürlüğüne yapılır. Adaylar, başvuru için duyuruda belirtilen belgeleri
belirlenen süre içerisinde eksiksiz olarak, yayımlanan ilan metninde
belirtilen yöntemle Enstitüye teslim etmek zorundadırlar.
(3) Lisansüstü programlara başvuru yapan adayların değerlendirme
ve kayıt işlemleri; tezli/tezsiz yüksek lisans programları için 23 üncü
maddede ve doktora programı için 34 üncü maddede yer alan hükümlere göre
yapılır.
(4) Lisansüstü programlara başvuru yapan adayların
değerlendirme sonuçları, yayımlanan ilan metninde belirtilen yöntemle
açıklanır. Kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan adaylar Enstitü tarafından
istenen belgeleri akademik takvimde belirtilen sürelerde ve eksiksiz
olarak, yayımlanan ilan metninde belirtilen yöntemle Enstitüye teslim
ederek kayıtlarını yaptırabilirler.
(5) Kesin kayıt süresi sonunda kontenjanın
tamamlanmaması durumunda, ilgili anabilim/anasanat dalı tarafından
Enstitüye bildirilen sayıda, yedek listeden kayıt hakkı kazanan adaylar,
puan sırasına göre yedek kayıt süresi içerisinde kayıt yaptırabilirler.
Yabancı
uyruklu adaylar
MADDE 8- (1) Lisansüstü programlara başvuracak yabancı
uyruklu adaylar için başvuru, kayıt ve kabul koşulları, Senato tarafından
belirlenen ve Enstitü tarafından yayımlanan usul ve esaslara göre
yürütülür.
Özel
öğrenci kabulü
MADDE 9- (1) Yurt içi veya yurt dışı bir yüksek lisans,
doktora ya da sanatta yeterlik programına kayıtlı olan öğrenciler, kayıtlı
olduğu enstitü anabilim/anasanat dalı başkanlığının onayı ile özel öğrenci
olarak kabul edilebilir. Özel öğrencilerin aldığı ve başarılı olduğu
derslerin muafiyet işlemleri kayıtlı olduğu enstitü anabilim/anasanat dalı
başkanlığı tarafından yürütülür. Özel öğrenci kabul koşulları ve bu
konudaki diğer hükümler Senato tarafından belirlenir.
(2) Özel öğrenci statüsündeki öğrencilerin ders başarı
durumlarının değerlendirilmesinde; ilgili anabilim/anasanat dalında kayıtlı
lisansüstü öğrencilere uygulanan başarı koşulları esas alınır. Özel
öğrencilerin aldıkları ve başarılı oldukları dersler, herhangi bir
lisansüstü programda kayıtlı öğrenci olduklarında, uzmanlık alan dersleri
ve seminer dersi hariç olmak üzere, almaları gereken asgari ders sayısının
veya ders kredisinin en fazla %50’sini geçmemek kaydıyla anabilim/anasanat
dalı kurulu önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile ders yüküne sayılabilir.
Öğrencinin, seminer dâhil olmak üzere ders aşaması için zorunlu asgari ders
sayısı ve kredisinden kalan kısmını bir dönemde tamamlaması durumunda,
danışmanının uygun görüşü ve anabilim/anasanat dalı kurul kararı ile dönem
eksiltmesi yapılabilir. Dönem eksiltmesi Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile
kesinleşir.
(3) Özel öğrencilik statüsünde geçirilecek süre
yüksek lisans ve doktora için ayrı ayrı olmak üzere ikişer yarıyıldan fazla
olamaz. Özel öğrenciler ders kredisi başına belirlenen öğrenim ücretini
ödemek zorundadırlar.
Yatay
geçiş yoluyla öğrenci kabulü
MADDE 10- (1) Üniversite içindeki başka bir
anabilim/anasanat dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü
programında en az bir yarıyılını tamamlamış, ders aşamasında olan ve aldığı
derslerden başarılı olmuş öğrenciler, lisansüstü programlara, anabilim/anasanat
dalı kurulu görüşü ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile yatay geçiş yoluyla
kabul edilebilirler.
(2) Anabilim/anasanat dallarının yatay geçiş
kontenjanları ve başvuru şartları anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi,
Enstitü Kurulu uygun görüşü ve Senato kararı ile belirlenir. Yatay geçiş
başvuruları akademik takvimde belirtilen sürelerde yapılır. Lisansüstü
programlara yatay geçiş yapmak üzere başvuru yapan öğrencinin, ilgili anabilim/anasanat
dalının başvuru koşullarını sağlaması gerekir.
Bilimsel
hazırlık programına öğrenci kabulü
MADDE 11- (1) Kabul edildiği lisansüstü programdan farklı
bir alanda lisans veya lisansüstü mezuniyete sahip olan öğrencilere, ilgili
anabilim/anasanat dalı başkanlığı önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı
ile bilimsel hazırlık programı uygulanabilir. Bilimsel hazırlık, lisansüstü
öğrencilere akademik eksikliklerini tamamlamak ve başvurdukları programa
uyumlarını sağlamak amacıyla uygulanan bir programdır.
(2) Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre
en çok iki yarıyıldır. Bu süre, dönem izinleri dışında uzatılamaz ve süre
sonunda başarılı olamayan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir. Bu
programda geçirilen süre, yüksek lisans veya doktora programı sürelerine
dâhil edilmez. Yaz öğretimi bilimsel hazırlık süresine dâhil edilmez.
(3) Bilimsel hazırlık programında alınması önerilen
dersler, ilgili lisansüstü programının ders yüküne sayılmaz.
(4) Bilimsel hazırlık kapsamında, yüksek lisans
için iki, doktora için dörtten az olmamak koşuluyla anabilim/anasanat dalı
kurulu tarafından belirlenen sayıda ders ilgili anabilim/anasanat dalının
lisans programından alınır.
(5) Bilimsel hazırlık programına kabul edilen
lisansüstü öğrencisinin, başvurmuş olduğu programa başlayabilmesi için,
bilimsel hazırlık programı kapsamında almış olduğu lisans/lisansüstü
derslerini ilgili mevzuat hükümlerine göre başarmış olması gerekir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Lisansüstü
Eğitim-Öğretim ve Sınavlara İlişkin Esaslar
Eğitim-öğretim
yılı
MADDE 12- (1) Bir eğitim-öğretim yılı iki yarıyıldan oluşur.
(2) Enstitü Kurulunun önerisi üzerine Senato kararı
ile bir eğitim-öğretim yılı; güz, bahar ve yaz olmak üzere üç yarıyıldan
oluşabilir.
(3) Lisansüstü eğitim-öğretim akademik takvimi,
Enstitü Kurulunun teklifi üzerine Senato tarafından belirlenir.
Dersler
ve ders kayıt işlemleri
MADDE 13- (1) Lisansüstü eğitim-öğretim planları, lisansüstü
dersler ile varsa ön şart dersleri, bunların kredi saatleri, AKTS
kredileri, okutulacak yarıyıllar, anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi,
Enstitü Kurulu uygun görüşü ve Senato kararı ile uygulanır. Bir yarıyılda Senato
tarafından onaylanmış lisansüstü derslerden hangilerinin açılacağı ve bu
derslerin hangi öğretim üyeleri tarafından verileceği, ilgili
anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi üzerine Enstitü Yönetim Kurulu
tarafından belirlenir.
(2)
Lisansüstü dersler öğretim üyeleri tarafından verilir. Zorunlu hallerde,
öğretim üyeliğine atanma kriterinin yanısıra YÖK ve Senato tarafından
belirlenen lisansüstü programlarda ders verme yeterliliğine sahip olan
doktoralı öğretim elemanları da anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi,
Enstitü Yönetim Kurulunun onayı ve Üniversite Yönetim Kurulu kararı ile
lisansüstü dersler verebilirler.
(3) Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve
yayın etiği konularını içeren en az bir dersin lisansüstü eğitim-öğretimde
alınması zorunludur ve bu ders tezli yüksek lisans ile doktora
programlarında mezuniyet için gerekli zorunlu kredi yüküne dâhil edilmez.
Daha önce bir lisansüstü program kapsamında bu konuları içeren bir dersi
başarıyla tamamlamış öğrenciler muafiyet için anabilim/anasanat dalı
başkanlığına başvuruda bulunmaları durumunda anabilim/anasanat dalının
uygun görüşü ile halen kayıtlı oldukları programda bu dersten muaf tutulur.
(4) Öğrenciler, her yarıyıl başında akademik
takvimde belirtilen tarihlerde danışmanları ile birlikte ders kayıt
işlemlerini tamamlamak zorundadır. Öğrenciler, ilgili yarıyıl için akademik
takvimde belirtilen ders ekleme-çıkarma süresi içerisinde danışmanının ve
anabilim/anasanat dalı başkanının onayını alarak o yarıyıl programında mevcut
olan başka dersleri programlarına ekleyebilir veya devam etmekte olduğu
dersleri bırakabilir. Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders
kaydını yaptırmayan öğrenciler, haklı ve geçerli sayılabilecek
mazeretlerini, akademik takvimde belirtilen ders ekleme-çıkarma süresi
içerisinde ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına bildirmeleri ve
mazeretlerinin Enstitü Yönetim Kurulu tarafından kabul edilmesi halinde
ders kayıtlarını yaptırabilirler. Belirtilen süreler dışında yapılan
başvurular kabul edilmez ve değerlendirmeye alınmaz.
(5) Lisansüstü bir programa kayıt yaptıran yabancı
uyruklu öğrenciler, bu Yönetmelikle belirlenen normal öğrenim süresini
dolduran öğrenciler, ikinci öğretim öğrencileri, tezsiz yüksek lisans
öğrencileri ve özel öğrenci statüsünde olan öğrenciler kayıt yenilemek için
ilgili mevzuat hükümleri kapsamında belirlenen katkı payı/öğrenim ücretini
ödemek zorundadırlar. Akademik takvimde belirtilen süre içerisinde ders
kaydını yaptırmayan ya da kaydını yenilemeyen öğrenci o yarıyıl için
öğrencilik haklarından yararlanamaz ve bu hallerde geçen süreler azami
sürelerin hesaplanmasında dikkate alınır.
(6) Lisansüstü programlarda kayıtlı öğrencilerin,
teorik derslerin %70’ine ve uygulamalı derslerin %80’ine devam etmeleri
zorunludur. Devamsızlık nedeniyle yarıyıl sonu sınavına giremeyecek
öğrencilerin durumu anabilim/anasanat dalında yarıyıl sonu sınavı öncesi
ilan edilir. Ulusal ve/veya küresel bir doğal afet, salgın gibi özel durumlarda
Senato kararına uygun olarak düzenleme yapılabilir.
Sınavlar,
değerlendirme ve sınav sonuçlarına itiraz
MADDE 14- (1) Dersten sorumlu öğretim elemanı, öğrenciye
verilecek başarı notunu belirlerken, en az bir ara sınav ve yarıyıl sonu
sınavı uygular. Bunlara ek olarak proje çalışması ve diğer faaliyetleri de
değerlendirmeye dâhil edebilir.
(2) Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları dersteki
başarıyı ölçebilecek nitelikte yazılı sınav, sunum, proje veya ödev teslimi
şeklinde yapılabilir.
(3) Yeterlik, seviye tespit veya ders başarılarını
ölçen tüm sınavlar, kağıt ortamında ve tüm adaylara eş zamanlı olarak
yapılabilir. Ayrıca alan ve zorluk düzeyine göre tasnif edilerek güvenli
biçimde saklanan bir soru bankasından, her bir adaya farklı zamanlarda
farklı soru sorulmasına izin verecek şekilde elektronik ortamda da
yapılabilir. Sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması, soru bankasının
oluşturulması ve şifrelenmesi, sınav sorularının kağıt ortamında veya
elektronik ortamda saklanması ile sınav güvenliğinin sağlanmasına
ilişkin olarak YÖK tarafından
belirlenen usul ve esaslara göre işlem yapılır.
(4) Sınav sonuçları akademik takvimde belirtilen
süreler içerisinde ilan edilir. Sınav sonuçlarına itirazı olan öğrenci bu
itirazını, sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç beş iş günü
içerisinde ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına yazılı olarak
bildirmelidir. Bu itiraz anabilim/anasanat dalı başkanlığınca dersi veren
öğretim üyesine/elemanına iletilir. Değerlendirmede maddi hata görülürse
gerekli not düzeltmesi yapılarak anabilim/anasanat dalı kurul kararıyla
Enstitüye bildirilir. Düzeltme işlemi Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile
kesinleşir.
Başarı
notları
MADDE 15- (1) Ara sınav ile yarıyıl sonu sınavı, bütünleme
sınavı ve varsa mazeret sınavı sonuçları 100 tam puan üzerinden
değerlendirilir ve yarıyıl sonu ders başarı notu belirlenir. Bu
değerlendirmede, dersle ilgili tüm faaliyetlerin yarıyıl sonu ders başarı
notu üzerine etkisi, dersi veren öğretim elemanı tarafından belirlenir ve
öğrencilere duyurulur. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrencilere FF notu
verilir. Öğretim elemanı tarafından öğrencilere, aldıkları her ders için,
aşağıdaki not dönüşüm tablosundaki harf notlarından biri yarıyıl sonu
harfli başarı notu olarak verilir:
Harfli Başarı Notu Başarı
Katsayısı Başarı
Notu Aralığı
AA
4,00
90 – 100
BA
3,50
80 – 89
BB
3,00 75 – 79
CB
2,50
70 – 74
CC
2,00
60 – 69
DC 1,50 55 – 59
DD
1,00
50 – 54
FD
0,50
40 – 49
FF 0,00 0 – 39
NA (Devamsız) 0,00 –
S (Başarılı) – –
U (Başarısız) – –
(2) Bir dersten başarılı sayılabilmek için, o
dersten yarıyıl sonu harfli başarı notu olarak; yüksek lisans öğrencisinin
en az CB, doktora öğrencisinin ise en az BB notu almış olması gerekir.
(3) Tez çalışması, uzmanlık alan dersi, dönem
projesi ve seminer derslerinde başarılı olan öğrencilere başarılı (S),
başarılı olamayan öğrencilere başarısız (U) notu verilir. Başarılı (S) veya
başarısız (U) notu GNO hesaplamasına katılmaz. Derse devamsızlık nedeniyle
başarısız olan öğrencilere NA notu verilir.
(4) Yarıyıl sonu sınavına girmeyen veya girip
başarısız olan öğrencilere akademik takvimde belirtilen tarihlerde
bütünleme sınav hakkı tanınır. Bütünleme sınavından alınan not yarıyıl sonu
sınav notu olarak değerlendirmeye alınır.
(5) Azami süreler içerisinde tez çalışmasına ait
yükümlülükleri de tamamlaması koşuluyla öğrencinin mezuniyete hak kazanması
için GNO’sunun yüksek lisans için en az 2,50 ve doktora için en az 3,00
olması gerekir.
Not
ortalamaları
MADDE 16- (1) Öğrencinin başarı durumu, her yarıyıl sonunda
DNO’su hesaplanarak belirlenir. Bir öğrencinin bir dersten aldığı ağırlıklı
puan, o dersin AKTS kredisi ile aldığı yarıyıl sonu başarı notu
katsayısının çarpımı ile elde edilir. Herhangi bir yarıyılın DNO’sunu
bulmak için o yarıyılda öğrencinin kredili bütün derslerden aldığı ağırlıklı
puanların toplamı, alınan kredili derslerin AKTS kredi toplamına bölünerek
hesaplanır, bu hesaplamaya tez döneminde alınan dersler dahil edilmez. GNO
ise öğrencinin lisansüstü programa kabul edilmesinden itibaren tez dönemindeki
dersler hariç olmak üzere, tüm yarıyıllarda almış olduğu derslerin tamamı
dikkate alınarak aynı şekilde hesaplanır. Elde edilen DNO ve GNO virgülden
sonra iki hane olarak gösterilir. GNO hesaplamasına, tekrar edilen derslerden
en son alınan başarı notu katılır.
Mazeretler
MADDE 17- (1) Haklı ve geçerli bir nedenle ara sınavlara
katılamayan öğrencinin hakları saklı tutulur. Haklı ve geçerli nedenler
şunlardır:
a) Öğrencinin aldığı sağlık raporuyla mazeretini
belgelemiş olması.
b) Birinci dereceden akrabalarının ağır hastalığı
veya ölümü hâlinde mazeretini belgelemiş olması.
c) Enstitü Yönetim Kurulunun haklı ve geçerli kabul
edeceği diğer mazeretlerin olması.
(2) Haklı ve geçerli gerekçelere dayalı mazereti
nedeniyle ara sınavlara katılamayan öğrenci, mazeretinin bitiminden en geç
beş iş günü içerisinde durumunu belgeleyerek anabilim/anasanat dalı
başkanlığına başvurur. Anabilim/anasanat dalı başkanlığı, konuyla ilgili
görüşünü de içeren bir yazı ile öğrencinin durumunu Enstitüye bildirir.
Mazeretin Enstitü Yönetim Kurulunca uygun görülmesi durumunda; sadece bir
defaya mahsus olmak üzere öğrenciye mazeret sınav hakkı verilir ve mazeret
sınavı, ilgili anabilim/anasanat dalı tarafından belirlenen tarihlerde ve
yarıyıl sonu sınavlarından önce tamamlanır.
Ders
saydırma
MADDE 18-
(1) Öğrencilerin daha önce kayıtlı
olduğu bir lisansüstü programdan alıp başarılı olduğu en fazla 4 ders için
(uzmanlık alan dersi, seminer ve tez çalışması hariç) ders saydırma işlemi
yapılabilir. Tezsiz yüksek lisans programlarında ise en fazla 5 ders için
(dönem projesi hariç) ders saydırma işlemi yapılabilir. Ders saydırma
işlemleri öğrencinin Enstitüde ders kaydı yaptırdığı ilk yarıyıl içerisinde
yapılır. YÖK tarafından kabul edilen ulusal ve uluslararası lisansüstü
değişim programlarından faydalanan öğrenciler için ders saydırma
işlemlerinde ders sayısı ile ilgili kısıt uygulanmaz. Ders saydırma ile
ilgili işlemler, ilgili anabilim/anasanat dalı kurul kararı ile Enstitüye
bildirilir ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile sonuçlandırılır.
Ders
tekrarı
MADDE 19- (1) Öğrenci, başarısız olduğu zorunlu dersleri
tekrar alır.
(2) Öğrenci başarısız olduğu seçmeli dersin yerine
danışmanın uygun bulması durumunda başka bir seçmeli dersi alabilir.
(3) Öğrenci, GNO’sunu yükseltmek amacıyla başarılı
olduğu dersleri danışmanın onayı ile ders aşamasında tekrar alabilir.
Öğrencinin bir dersi tekrar alması durumunda o dersten daha önce aldığı not
geçerliliğini kaybeder ve en son aldığı not kabul edilir.
Kayıt
silme veya sildirme
MADDE 20-
(1) Öğrencinin;
a) İlgili mevzuat hükümlerine göre yükseköğretim
kurumundan çıkarma cezası almış olması,
b) Enstitü ile ilişiğinin kesilmesi için yazılı
talepte bulunması,
c) Lisansüstü programlarda belirtilen başarı
koşullarını azami süre içerisinde sağlayamaması,
hallerinde kaydı silinir.
İzinli
sayılma
MADDE 21- (1) Öğrenci, zorunlu nedenlerini belgelendirmesi
koşuluyla Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile lisansüstü eğitimi süresince
toplamda iki yarıyıla kadar izinli sayılabilir. Öğrencinin izinli sayıldığı
süre, azami öğretim süresinden sayılmaz. Zorunlu hallerde bu süre, Enstitü
Yönetim Kurulu kararıyla uzatılabilir.
(2) İzinli sayılmak isteyen öğrenci, mazeretini
belirten dilekçesi ile birlikte anabilim/anasanat dalı başkanlığına en geç
ilgili yarıyılın ders ekleme-çıkarma süresi bitimine kadar başvurur. Bu
başvuru Enstitü Yönetim Kurulunca karara bağlanır.
(3) Ücretli lisansüstü programlarda izinli sayılmış
olan öğrencinin ilgili dönem için yatırdığı öğrenim ücreti iade edilmez.
(4) Ulusal ve/veya küresel bir doğal afet, salgın
gibi özel durumlarda, YÖK’ün veya Senatonun kararı uygulanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yüksek Lisans
Programlarına Başvuru, Değerlendirme ve Kayıt
Yüksek
lisans programları
MADDE 22- (1) Yüksek lisans programı, tezli ve tezsiz olmak
üzere iki şekilde yürütülebilir. Tezli ve tezsiz yüksek lisans programları;
programı öneren bölüm kurulu başvurusu, ilgili dekanlığın teklifi ve
Enstitü Kurulu önerisi üzerine Senato kararı ve YÖK onayı ile açılabilir.
Başvuru,
değerlendirme ve kayıt
MADDE 23- (1) Adayların tezli yüksek lisans programına
başvurabilmeleri için lisans diplomasına ve ALES sınavından başvurduğu
programın gerektirdiği puan türünde en az 55 puan olmak üzere
anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi,
Enstitü Kurulu uygun görüşü ve Senato kararı ile belirlenen ALES
puanına sahip olmaları gerekir.
(2) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci
kabulünde ALES puanı aranmaz.
(3) Başvuru ve değerlendirmelerde yabancı dil puanı
ile ilgili esaslar şunlardır:
a) Yabancı dille eğitim-öğretim yapılan
programlarda yabancı dil sınavından en az 60 puan olmak üzere anabilim/anasanat
dalı kurulu önerisi, Enstitü Kurulu
uygun görüşü ve Senato kararı ile kabul edilen taban puanın alınmış olması
gerekir.
b) Yabancı dil eğitimi yapılan anabilim/anasanat
dallarında, eğitimin yapıldığı yabancı dilde yabancı dil sınavından en az
80 puan olmak üzere anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi, Enstitü Kurulu uygun görüşü ve Senato
kararı ile kabul edilen taban puanın alınmış olması gerekir.
c) Türkçe eğitim-öğretim yapılan programlara
başvurularda yabancı dil zorunluluğu ve varsa taban puanı anabilim/anasanat
dalı kurulu tarafından belirlenerek Enstitüye bildirilir.
ç) 23/3/2016 tarihli ve 29662 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve
Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmeliğe
göre yabancı dil şartını sağlayanlarda yabancı dil sınavı puanı aranmaz.
(4) Yüksek lisans programlarına başvuran adayların
değerlendirilmesinde; adayın lisans GNO’su YÖK dönüşüm tablosuna göre,
yabancı dil puanı istenen programlarda yabancı dil puanı ise ÖSYM Yabancı
Dil Sınavları Eşdeğerlik Tablosuna göre yüzlük sisteme çevrilir.
(5) Yabancı dil eğitimi yapılan tezli yüksek lisans
programları ile yabancı dille eğitim öğretim yapılan tezli yüksek lisans
programlarına giriş puanı her bir aday için; ALES veya eşdeğer sınav
puanının %50’si, yabancı dil sınavı puanının %10’u, lisans GNO’sunun %15’i,
yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun
%25’i alınarak hesaplanır. Yazılı sınav ve mülakat sınavının birlikte
yapılması durumunda bu iki sınavın ortalaması giriş puanının
hesaplanmasında kullanılır.
(6) Türkçe yüksek lisans programlarına giriş puanı
her bir aday için;
a) Yabancı dil şartı istenmeyen tezli yüksek lisans
programlarında; ALES veya eşdeğerliği YÖK tarafından kabul edilen bir sınav
puanının %50’si, lisans GNO’sunun %25’i, yazılı olarak yapılacak bilimsel
değerlendirme ve/veya sözlü olarak yapılacak mülakat puanının %25’i
alınarak hesaplanır. Yazılı sınav ve mülakat sınavının birlikte yapılması
durumunda bu iki sınavın ortalaması giriş puanının hesaplanmasında
kullanılır.
b) Yabancı dil şartı istenen tezli yüksek lisans
programlarında; ALES veya eşdeğerliği YÖK tarafından kabul edilen bir sınav
puanının %50’si, yabancı dil sınavı puanının %10’u, lisans GNO’sunun %15’i,
yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun
%25’i alınarak hesaplanır. Yazılı sınav ve mülakat sınavının birlikte
yapılması durumunda bu iki sınavın ortalaması giriş puanının
hesaplanmasında kullanılır.
c) Tezsiz yüksek lisans programlarında; lisans
GNO’sunun %50’si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya
mülakat sonucunun %50’si alınarak hesaplanır. Yazılı sınav ve mülakat
sınavının birlikte yapılması durumunda bu iki sınavın ortalaması giriş
puanının hesaplanmasında kullanılır.
(7) Adayın giriş puanının hesaplanabilmesi için,
yazılı sınav ve/veya mülakat sınavına girmesi ve 100 üzerinden en az 50
puan alması gereklidir. Giriş puanı 65 veya daha fazla olan adaylar puan
sırasına göre yüksek lisans programlarına kontenjan dâhilinde kabul edilir.
Giriş puanı 65’in altında olan adaylar başarısız sayılır. Kesin kayıtlar
Enstitü tarafından yapılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Tezli Yüksek
Lisans Programı
Amaç
MADDE 24- (1) Tezli yüksek lisans programı, öğrencinin
bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye erişme, bilgiyi derleme,
yorumlama ve değerlendirme yeteneği kazanmasını sağlar.
(2) Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden
az olmamak koşuluyla en az yedi adet kredili ders ve bilimsel araştırma
teknikleri ile araştırma ve yayın etiği konularını içeren en az bir ders,
uzmanlık alan dersleri, seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenci
uzmanlık alan dersini, Enstitüye kayıt olduğu ilk yarıyıldan itibaren
seçer. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız
olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı toplam en az 120
AKTS’den oluşur. Öğrenci, tez aşamasında en az iki dönem uzmanlık alan
dersi ve yüksek lisans tez çalışması dersinden oluşan en az 60 AKTS’lik
dersten başarılı olmak zorundadır.
(3) Bir öğrenci bir dönemde uzmanlık alan dersi ve
seminer dersi dışında toplam 15 krediden fazlasını alamaz. Seminer dersi,
ders aşamasında alınır. Öğrencinin alacağı derslerin en çok ikisi, lisans
öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla lisans derslerinden
seçilebilir. Ayrıca anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü
Yönetim Kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan
derslerden en fazla iki ders seçilebilir.
(4) Tezli yüksek lisans programı; lisansüstü ikinci
öğretim programı olarak yürütülebilir.
Süre
MADDE 25- (1) Tezli yüksek lisans programının süresi,
bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin
derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp
yaptırmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl olup, program en çok altı yarıyılda
tamamlanır.
(2) Dört yarıyıl sonunda kredili derslerini ve
seminer dersini başarıyla tamamlayamayan veya bu süre içerisinde
Üniversitenin öngördüğü başarı koşullarını yerine getiremeyen; azami
süreler içerisinde ise tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına
girmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.
Danışman
atanması ve tez konusunun belirlenmesi
MADDE 26- (1) Tezli yüksek lisans programında,
anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için Üniversite kadrosundan
bir danışmanı en geç birinci yarıyılın sonuna kadar Enstitüye önerir.
Danışman ataması ve tez konusu Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile kesinleşir.
Ders dönemini başarıyla tamamlayan ve tez önerisi Enstitü tarafından kabul
edilen öğrenciler tez aşamasına geçer ve tez aşamasına geçen öğrenci her
yarıyıl uzmanlık alan dersi ve tez çalışması dersi için kayıt yaptırmak
zorundadır. Öğrencinin, danışmanıyla beraber hazırladığı tez önerisi, en
geç ikinci yarıyılın sonuna kadar, akademik takvimde belirtilen süre
içerisinde anabilim/anasanat dalı kurul kararı ile birlikte Enstitüye
iletilir. Ders dönemini başarıyla tamamlamayan ve tez önerisi Enstitü
tarafından kabul edilmeyen öğrencilerin tez çalışması dersine kaydı
yapılmaz.
(2) Danışman, öncelikli olarak öğrencinin kayıtlı
olduğu anabilim/anasanat dalı öğretim üyeleri arasından olmak üzere
Üniversitedeki öğretim üyeleri arasından seçilir. Tez çalışmasının niteliğinin
birden fazla danışman gerektirdiği durumlarda, anabilim/anasanat dalı
başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile Üniversite kadrosunda
bulunan veya farklı bir yükseköğretim kurumunda görev yapan öğretim
üyelerinden ikinci bir tez danışmanı atanabilir.
(3) Tez konusu değişikliği, öğrenci ve danışmanın
ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına başvurusu ve anabilim/anasanat
dalı kurulu önerisi ile Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.
Tez konusu değişen öğrenci değişiklikten sonra en az bir yarıyıldan önce
tezini teslim edemez ve bu süre azami öğrencilik süresine dâhil kabul
edilir.
(4) Herhangi bir sebeple danışman değişikliği
gerektiren durumlarda, öğrenciye ilk defa danışman atama süreci takip
edilerek en geç bir ay içerisinde yeni bir danışman atanır.
Tezin
sonuçlanması
MADDE 27- (1) Yüksek lisans tezi; tez çalışması ve
sonrasında tezin jüri üyeleri önünde savunulması aşamalarından oluşur.
(2) Tez çalışmasının tamamlandığı danışmanı
tarafından onaylanan öğrenci, elde ettiği sonuçları Enstitü tez yazım
kurallarına uygun bir biçimde yazar ve tezin bir kopyasını danışmanına
teslim eder.
(3) Danışman teze ilişkin intihal yazılım programı
raporunu, Enstitü Yönetim Kurulunun belirlediği kriterlere göre alır, tezin
savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte, intihal raporunu, tezin
ciltlenmemiş bir kopyasını ve tez jürisi atama formunu anabilim/anasanat
dalı başkanlığı aracılığı ile Enstitüye iletir.
(4) Yüksek lisans tez jürisi, anabilim/anasanat
dalı kurul kararını içeren anabilim/anasanat dalı başkanlığı önerisi ve
Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile atanır. Jüri, öğrencinin tez danışmanı ile
birlikte en az biri Üniversite dışından olmak üzere toplamda üç veya beş
öğretim üyesinden oluşur. Jürinin üç kişiden oluşması durumunda varsa
ikinci tez danışmanı jüri üyesi olamaz. Biri Üniversiteden, biri de
Üniversite dışından olmak üzere iki yedek üye de ayrıca belirlenir.
(5) Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla
görevlendirilen jüri üyeleri, kararın kendilerine tebliğinden itibaren en
geç bir ay içerisinde toplanarak öğrenciyi tez savunmasına alır. Tezin,
görevlendirilen jüri üyelerine teslim edilmesi, tez savunma jürisinin
toplanması ve tez savunma sınavının yapılması işlemlerinden ilgili
anabilim/anasanat dalı başkanının denetiminde olmak koşuluyla tez danışmanı
sorumludur. Tez savunma sınavının yeri ve zamanı anabilim/anasanat dalı
başkanlığı tarafından ilan edilir.
Tez savunması, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap
bölümünden oluşur. Tez savunması, öğretim elemanlarının, öğretim
üyelerinin, lisansüstü öğrencilerin ve ilgili alanda çalışan uzman
kişilerin dinleyici olarak katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir.
(6) Tez savunmasının tamamlanmasından sonra jüri,
tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Karar
aşaması dinleyicilere kapalı olarak gerçekleştirilir. Bu karar
anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez savunmasını izleyen üç iş günü
içerisinde Enstitüye tutanakla bildirilir.
(7) Tez savunma sınavında başarısız olan öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir.
(8) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci,
en geç üç ay içerisinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden
savunur ve tekrar başarısız olması durumunda Enstitü ile ilişiği kesilir.
(9) Tez savunmasında başarılı olan öğrencinin
tezinin son haline ait intihal raporu Enstitü tarafından alınır. Tezdeki
verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar
verilmek üzere Enstitü Yönetim Kurulu toplanır. Gerekli görülmesi halinde
18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem yapılır.
(10) Azami süre içerisinde tez çalışması veya
uzmanlık alan dersinden üst üste iki veya aralıklı olarak üç defa başarısız
olan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.
(11) Tezi reddedilen öğrenciye, talep etmesi ve
Enstitüde aynı isimde tezsiz yüksek lisans programı bulunması ve ilgili
tezsiz programın asgari koşullarını sağlaması durumunda tezsiz yüksek
lisans diploması verilir. Asgari koşulları sağlayamayan öğrenciye ilgili
programın asgari koşullarını tamamlaması için bir yarıyıl ek süre verilir.
Bu süre sonunda başarısız olan öğrencinin ise Enstitü ile ilişiği kesilir.
Diploma
MADDE 28- (1) Tez savunma sınavında başarılı olmak, Senato
tarafından belirlenmiş yayın koşulu ile diğer koşulları da sağlamış olmak
kaydıyla Enstitü tarafından belirlenen tez yazım kurallarına uygun bir
biçimde düzenlenmiş ve etik kurallara dikkat edilerek yazılmış yüksek
lisans tezinin ciltlenmiş kopyasından birer tane jüri üyelerine ve bir tane
de Enstitüye, savunma sınavına giriş tarihinden itibaren bir ay içerisinde
teslim eden öğrenci, tezli yüksek lisans diploması almaya hak kazanır.
Enstitü Yönetim Kurulu, öğrencinin talep etmesi halinde teslim süresini en
fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci,
koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik
haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Enstitü ile
ilişiği kesilir.
(2) Tezli yüksek lisans diploması üzerinde,
öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim/anasanat dalındaki programın YÖK
tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi, tezin sınav jüri
komisyonu tarafından imzalı nüshasının Enstitüye teslim edildiği tarihtir.
(3) Tezin tesliminden itibaren üç ay içerisinde
yüksek lisans tezinin bir kopyası, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin
hizmetine sunulmak üzere Enstitü tarafından YÖK’e iletilir.
ALTINCI BÖLÜM
Tezsiz Yüksek
Lisans Programı
Amaç
MADDE 29- (1) Tezsiz yüksek lisans programı, öğrenciye
mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin uygulamada nasıl
kullanılacağını gösterir.
(2) Tezsiz yüksek lisans programı toplam 30
krediden ve 90 AKTS kredisinden az olmamak kaydıyla en az 10 ders ve dönem
projesi dersinden oluşur. Öğrenci, dönem projesi dersinin alındığı
yarıyılda dönem projesi dersine kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda yazılı
proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi dersi kredisiz olup
başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
Süre
MADDE 30- (1) Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama
süresi, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç, kayıt olduğu programa ilişkin
derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt
yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en az iki yarıyıl, en çok üç
yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan öğrencinin Enstitü ile
ilişiği kesilir.
Danışman
atanması
MADDE 31- (1) Tezsiz yüksek lisans programında
anabilim/anasanat dalı başkanlığı her öğrenci için bir öğretim üyesini en
geç birinci yarıyılın sonuna kadar danışman olarak önerir. Danışman ataması
Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile kesinleşir.
Diploma
MADDE 32- (1) Kredili derslerini ve dönem projesini
başarıyla tamamlayan öğrenciye tezsiz yüksek lisans diploması verilir.
(2) Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde,
öğrencinin kayıtlı olduğu anabilim/anasanat dalındaki programın YÖK
tarafından onaylanmış adı bulunur.
(3) Tezsiz yüksek lisans programına devam eden
öğrenciler, Enstitüde ilgili alanda ve tezsiz program ile aynı adı taşıyan
tezli yüksek lisans programı bulunması durumunda, tezli programın en son
dönem yayımlanan öğrenci alım ilanındaki başvuru koşullarını sağlamak
kaydıyla tezli yüksek lisans programına geçiş talebinde bulunabilirler. Bu
durumda tezsiz yüksek lisans programında alınan dersler ilgili
anabilim/anasanat dalı kurul kararı ve Enstitü Yönetim Kurulu onayıyla
tezli yüksek lisans programındaki derslerin yerine sayılabilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Doktora
Programı
Amaç
MADDE 33- (1) Doktora programının amacı, öğrenciye bağımsız
araştırma yapma, bilimsel problemleri ve problemlerden elde edilen verileri
geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve
yeni sentezlere ulaşabilme becerileri kazandırmaktır.
(2) Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi
ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 kredilik en az yedi adet
kredili ders ve bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve yayın etiği
konularını içeren en az bir ders, uzmanlık alan dersleri, seminer dersi,
yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur. Öğrenci uzmanlık
alan dersini, Enstitüye kayıt olduğu ilk yarıyıldan itibaren seçer. Seminer
dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak
değerlendirilir. Doktora programı en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans
derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için doktora programı, 42 kredilik en
az 14 adet kredili ders ve bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve
yayın etiği konularını içeren en az bir ders, uzmanlık alan dersleri,
seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.
Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için doktora programı en az
300 AKTS kredisinden oluşur. Bilimsel araştırma teknikleri ile araştırma ve
yayın etiği konularını içeren bir dersi daha önce alıp muaf tutulan
öğrencilerin muafiyeti, bu maddedeki zorunlu ders yükü ve AKTS kredisi
yerine sayılmaz, bu öğrencilerin de belirtilen ders yükü ve AKTS kredisi
yükümlülüklerini sağlaması zorunludur.
(3) Doktora programlarında, anabilim/anasanat dalı
başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı ile diğer
yükseköğretim kurumlarındaki derslerden, yüksek lisans derecesi ile kabul
edilmiş öğrenciler için toplam en fazla iki, lisans derecesiyle kabul
edilmiş öğrenciler için toplam en fazla dört ders seçilebilir. Mezuniyet
için gerekli minimum ders koşullarını sağlamış ve fazladan ders alma
talebinde bulunan öğrencilerde bu koşul aranmaz. Öğrencinin ve danışmanın
talebi, anabilim/anasanat dalı kurulunun gerekçeli kararını içeren
anabilim/anasanat dalı başkanlığı önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu onayı
ile ilave dersler aldırılabilir. Seminer dersi, ders döneminde alınır ve
krediye sayılmaz. Lisans derecesi ile doktora programına başvuran
öğrenciler derslerin en çok dördünü daha önce almamış olmak kaydı ile
yüksek lisans derslerinden seçebilir. Bir öğrenci bir dönemde uzmanlık alan
dersi ve seminer hariç, 15 krediden fazlasını alamaz.
(4) Lisans dersleri doktora ders yükü ve kredisine
sayılmaz.
(5) Doktora programı ikinci öğretim lisansüstü
programı olarak açılamaz.
(6) Doktora çalışması sonunda hazırlanacak tezin,
bilime yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir
yöntemi yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine
getirmesi gerekir.
Başvuru,
değerlendirme ve kayıt
MADDE 34- (1) Yüksek lisans derecesiyle doktora programına
başvuranların tezli yüksek lisans diplomasına ve ALES sınavından başvurduğu
programın gerektirdiği puan türünde en az 55 puan olmak üzere
anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi,
Enstitü Kurulu uygun görüşü ve Senato kararı ile belirlenen ALES
puanına sahip olmaları gerekir.
(2) Lisans derecesiyle doktora programına
başvuranların lisans GNO’larının 4,00 üzerinden en az 3,00 veya eşdeğeri
olması ve başvurduğu programın puan türünde en az 80 ALES puanı veya eşdeğer
sınav puanına sahip olmaları gerekir.
(3) Hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl
süreli lisans eğitimi verilen fakültelerden mezun olanlar, yüksek lisans
derecesine sahip sayılır.
(4) Doktora programına öğrenci kabulünde, Senato
tarafından daha yüksek bir puan belirlenmediği durumlarda, anadilleri
dışındaki bir yabancı dil sınavından en az 55 puan alınması gerekir.
(5) Yabancı dille eğitim-öğretim yapılan
programlarda yabancı dil sınavından en az 60 puan olmak üzere anabilim/anasanat
dalı kurulu önerisi, Enstitü Kurulu
uygun görüşü ve Senato kararı ile kabul edilen taban puanın alınmış olması
gerekir. Yabancı dil eğitimi yapılan anabilim/anasanat dallarında ise
eğitimin yapıldığı yabancı dilde yabancı dil sınavından en az 80 puan olmak
üzere anabilim/anasanat dalı kurulu önerisi, Enstitü Kurulu uygun görüşü ve
Senato kararı ile kabul edilen taban puanın alınmış olması gerekir.
(6) Doktora programlarına başvuran adayların
değerlendirilmesinde; adayın lisans ve yüksek lisans GNO’su YÖK Dönüşüm
Tablosuna göre, yabancı dil puanı ÖSYM Yabancı Dil Sınavları Eşdeğerlik
Tablosuna göre yüzlük sisteme çevrilir. Ayrıca yazılı olarak bilimsel
değerlendirme ve/veya mülakat sınavı yapılır.
(7) Lisans derecesiyle doktora programlarına giriş
puanı her bir aday için; ALES veya eşdeğer sınav puanının %50’si, yabancı
dil sınavı puanının %10’u, lisans GNO’sunun %15’i ve yazılı olarak
yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya sözlü olarak yapılacak
mülakat sınavı sonucunun %25’i alınarak hesaplanır. Yazılı sınav ve mülakat
sınavının birlikte yapılması durumunda bu iki sınavın ortalaması giriş
puanının hesaplanmasında kullanılır.
(8) Yüksek lisans derecesiyle doktora programlarına
giriş puanı her bir aday için; ALES veya eşdeğerliği YÖK tarafından kabul
edilen bir sınav puanının %50’si, yabancı dil sınavı puanının %10’u, lisans
GNO’sunun %5’i, yüksek lisans GNO’sunun %10’u ve yazılı olarak yapılacak
bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya sözlü olarak yapılacak mülakat sınavı
sonucunun %25’i alınarak hesaplanır. Yazılı sınav ve mülakat sınavının
birlikte yapılması durumunda bu iki sınavın ortalaması giriş puanının
hesaplanmasında kullanılır.
(9) Adayın giriş puanının hesaplanabilmesi için
yazılı sınav ve/veya mülakat sınavına girmesi ve 100 üzerinden en az 60
puan alması gereklidir. Doktora programına giriş puanı 65 ve üzeri olan
adaylar puan sırasına göre kontenjan dâhilinde kabul edilir. Kesin kayıtlar
Enstitü tarafından yapılır.
Süre
MADDE 35- (1) Doktora programı, bilimsel hazırlıkta geçen
süre hariç, tezli yüksek lisans derecesi ile kabul edilenler için kayıt
olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her
dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup
azami tamamlama süresi on iki yarıyıl; lisans derecesi ile kabul edilenler
için on yarıyıl olup azami tamamlama süresi on dört yarıyıldır.
(2) Doktora programı için kredili dersleri ve
seminer dersini başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans
derecesi ile kabul edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul
edilenler için altı yarıyıldır. Bu süre içerisinde kredili derslerini
başarıyla tamamlayamayan veya GNO’su 3,00’ın altında olan öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir. Tez dönemi, yeterlik sınavında başarılı
olunarak tez çalışması dersine kayıt yaptırılan yarıyıldan itibaren başlar.
Tez dönemi dört yarıyıldan az olamaz.
(3) Kredili derslerini başarıyla tamamlayan,
yeterlik sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez
çalışmasını birinci fıkrada belirtilen azami süre sonuna kadar
tamamlayamayan öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.
Danışman
atanması
MADDE 36- (1) Tez danışmanı; Üniversite kadrosunda bulunan
ve ilgili programın gerektirdiği niteliklere sahip öğretim üyeleri
arasından, ilgili anabilim/anasanat dalı kurul kararını içeren
anabilim/anasanat dalı başkanlığı önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı
ile öğrencinin Enstitüye kayıt yaptırdığı birinci yarıyıl başında atanır.
Doktora programlarında öğretim üyelerinin tez yönetebilmesi için, başarıyla
tamamlanmış en az bir yüksek lisans tezi yönetmiş olması gerekir. Danışman
değişikliğini zorunlu kılan hallerde; anabilim/anasanat dalı başkanlığının
gerekçeli önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile danışman
değiştirilebilir.
(2) Birinci danışmanın gerekçeli talebi, ilgili
anabilim/anasanat dalı kurul kararını içeren anabilim/anasanat dalı
başkanlığı önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile ikinci danışman
atanabilir. İkinci danışman, Üniversite içerisinden veya başka bir
yükseköğretim kurumunda kadrolu öğretim üyeleri arasından atanabilir.
İkinci danışmanın da doktora tez danışmanı atama kriterlerini sağlaması
zorunludur.
(3) Herhangi
bir sebeple danışman değişikliği gerektiren durumlarda, öğrenciye ilk defa
danışman atama süreci takip edilerek en geç bir ay içinde yeni bir danışman
atanır.
Yeterlik
sınavı
MADDE 37- (1) Yeterlik sınavı, kredili derslerini ve seminer
dersini başarıyla tamamlayan öğrencinin alanındaki temel kavramlar
hakkındaki bilgi düzeyinin ve doktora çalışmasıyla ilgili konular hakkında
bilimsel araştırma derinliğine sahip olup olmadığının ölçülmesidir. Bir
öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik sınavına girebilir.
(2) Yeterlik sınavı, güz ve bahar yarıyılları
öncesinde Enstitü tarafından belirlenen ve akademik takvimde ilan edilen
tarihler arasında yapılır. Yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci
en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç
yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır.
Yeterlik sınavına bu süreler içerisinde girmeyen öğrenciler başarısız kabul
edilir.
(3) Yeterlik sınavları, anabilim/anasanat dalı
başkanlığı tarafından önerilen, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından onaylanan
ve üç yıl süreyle bu görevi yürüten beş kişilik doktora yeterlik komitesi
tarafından düzenlenir ve yürütülür. Komite üyelerinde eksilme olması durumunda,
kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni üye belirlenir. Komite,
farklı alanlardaki sınavları hazırlamak, uygulamak ve değerlendirmek
amacıyla sınav jürileri kurar. Sınav jürisi en az ikisi Üniversite dışından
olmak üzere, danışman dâhil beş öğretim üyesinden oluşur. Biri
Üniversiteden, biri de Üniversite dışından olmak üzere en az iki en fazla
dört öğretim üyesi de yedek üye olarak belirlenir.
(4) Yeterlik sınavı, yazılı ve sözlü olarak iki
bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavda başarı notu 100 üzerinden 70’tir.
Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci sözlü sınava alınır. Yeterlik
sınavının sözlü bölümü; öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın
uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık olarak yapılır.
Yeterlik sınav puanı, yazılı ve sözlü sınavın ağırlıkları eşit oranda
hesaplanarak belirlenir. Sınav jürileri, öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlardaki
başarı durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna
salt çoğunlukla karar verir. Bu karar, anabilim/anasanat dalı başkanlığınca
yeterlik sınavını izleyen üç iş günü içerisinde Enstitüye tutanakla
bildirilir. Olumsuz oy kullanan üyenin/üyelerin gerekçelerini tutanağa
eklemeleri gerekir.
(5) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci bir
sonraki yarıyılda tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan
öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir.
(6) Yeterlik sınavı jürisi, yeterlik sınavını
başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi
miktarının üçte birini geçmemek şartıyla ilave ders/dersler almasını
isteyebilir. Alınması istenen ilave dersler tutanakla Enstitüye bildirilir.
Öğrencinin alacağı ilave dersler, Enstitü Yönetim Kurulu kararı ile
kesinleştirilir. Bu dersler, program için zorunlu asgari ders sayısına
dâhil edilmez. Yeterlik sınavında başarılı olduğu halde yeterlik sınav
jürisinin önerisi ile ilave ders alan öğrenciler, bu dersleri başardıktan
sonra tez önerisi verebilir.
(7) Lisans derecesi ile doktora programına kabul
edilmiş ve en az yedi dersini başarı ile tamamlamış bir öğrenci, yüksek
lisans programına geçme talebinde bulunabilir. Yüksek lisans programına
geçiş işlemleri Enstitü Kurulu tarafından belirlenen ve Senato tarafından
onaylanan usul ve esaslara göre yapılır.
Tez
izleme komitesi
MADDE 38- (1) Yeterlik sınavında başarılı olan öğrenci için
anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu
onayı ile yeterlik sınav tarihinden sonraki bir ay içerisinde tez izleme
komitesi oluşturulur.
(2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden
oluşur. Komitede danışmandan başka, anabilim/anasanat dalı içinden ve
dışından birer üye yer alır. Doktora öğrencilerine ikinci danışman da
atanabilir. İkinci danışmanın atanması durumunda, ikinci danışman tez
izleme komitesi üyesi olamaz fakat dilerse komite toplantılarına
katılabilir.
(3) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki
yarıyıllarda, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü
Yönetim Kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir.
Tez
önerisi savunması
MADDE 39- (1) Doktora yeterlik sınavını başarı ile
tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içerisinde, yapacağı araştırmanın
amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini hazırlar ve
tez izleme komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile
ilgili yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az on beş gün önce komite
üyelerine dağıtır.
(2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez
önerisi ile ilgili kabul, düzeltme veya ret kararını salt çoğunlukla alır.
Düzeltme verilmesi durumunda öğrenciye bir ay süre verilir. Bu süre sonunda
kabul veya ret yönünde salt çoğunlukla verilen karar, anabilim/anasanat
dalı başkanlığınca üç iş günü içerisinde Enstitüye tutanakla bildirilir.
Tez önerisi savunmasına girerek başarılı olan öğrencinin tez önerisi, en geç
bir ay içerisinde ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığı aracılığıyla
Enstitüye iletilir. Tez önerisi Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla
kesinleşir.
(3) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir
danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez
izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen
öğrenci üç ay içerisinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise
altı ay içerisinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Tez önerisi bu
savunmada da reddedilen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.
(4) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez
izleme komitesi, Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları arasında birer defa
olmak üzere yılda en az iki kez toplanır. Öğrenci, toplantı tarihinden en
az bir ay önce komite üyelerine yazılı bir rapor sunar. Bu raporda ilgili
döneme ait çalışmaların özeti ve bir sonraki dönemde yapılacak çalışma planı
belirtilir. Öğrencinin raporladığı çalışmalar, komite tarafından başarılı
veya başarısız olarak belirlenir. Tez önerisinin, süresi içerisinde iki
defa üst üste verilmemesi, komite tarafından üst üste iki kez veya aralıklı
olarak üç kez başarısız bulunması durumunda öğrencinin Enstitü ile ilişiği
kesilir.
(5) Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti
olmaksızın birinci fıkrada belirtilen sürede girmeyen öğrenci başarısız
sayılır. Aynı şekilde ikinci kez başarısız sayılan öğrencinin Enstitü ile
ilişiği kesilir.
(6) Tez konusu değişikliği, öğrenci ve danışmanın
ilgili anabilim/anasanat dalı başkanlığına başvurusu ve anabilim/anasanat
dalı kurulu önerisi ile Enstitü Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.
Tez konusu değişikliğinde tez izleme komitesinin uygun görüşü bir tutanak
ile anabilim/anasanat dalı kurulu kararına eklenerek Enstitüye
iletilir. Tez konusu değişen öğrenci
değişiklikten sonra en az iki yarıyıldan önce tezini teslim edemez ve bu
süre azami öğrencilik süresine dâhil kabul edilir.
Doktora
tezinin sonuçlandırılması
MADDE 40- (1) Doktora tezi; tez önerisi, tez çalışması ve
sonrasında tezin jüri üyeleri önünde savunulması süreçlerinden oluşur.
(2) Savunma kararı alınan öğrenci, elde ettiği
sonuçları Enstitü tarafından belirlenen yazım kurallarına uygun bir biçimde
yazar ve tezin bir kopyasını danışmanına teslim eder.
(3) Danışman teze ilişkin intihal yazılım programı
raporunu, Enstitü Yönetim Kurulunun belirlediği kriterlere göre alır, tezin
savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte, intihal raporunu, tezin
ciltlenmemiş bir kopyasını ve tez savunma jürisi atama formunu
anabilim/anasanat dalı başkanlığının onayıyla Enstitüye iletir.
(4) Doktora tez savunma jürisi, tez danışmanı ve
anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulu
onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan
öğretim üyeleri ve en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere danışman
dahil beş öğretim üyesinden oluşur. İkinci danışman atanmış olan tezlerde
ikinci danışman jüri üyesi olamaz fakat oy hakkı olmaksızın jüriye
katılabilir. Biri Üniversiteden, biri de Üniversite dışından olmak üzere
iki yedek üye de seçilir.
(5) Danışman, teze ilişkin intihal raporunu ve
ciltlenmemiş tez kopyalarını Enstitü tarafından atanan tez savunma jürisine
10 gün içerisinde iletir.
(6) Enstitü Yönetim Kurulu kararıyla savunma
sınavını yapmak üzere görevlendirilen jüri üyeleri, kararın kendilerine
tebliğinden itibaren en geç bir ay içerisinde toplanarak öğrenciyi tez
savunmasına alır. Tezin, görevlendirilen jüri üyelerine teslim edilmesi,
tez savunma jürisinin toplanması ve tez savunma sınavının yapılması
işlemlerinden ilgili anabilim/anasanat dalı başkanının denetiminde olmak
koşuluyla tez danışmanı sorumludur. Tez savunma sınavının yeri ve zamanı
anabilim/anasanat dalı başkanlığı tarafından ilan edilir. Tez savunması,
tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden oluşur.
Tez savunması, öğretim elemanlarının, öğretim üyelerinin, lisansüstü
öğrencilerin ve ilgili alanda çalışan uzman kişilerin dinleyici olarak
katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir.
(7) Tez savunmasının tamamlanmasından sonra jüri,
dinleyicilere kapalı olarak tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya
düzeltme kararı verir. Bu karar anabilim/anasanat dalı başkanlığınca tez
savunmasını izleyen üç iş günü içerisinde Enstitüye tutanakla bildirilir.
(8) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin
Enstitü ile ilişiği kesilir.
(9) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci,
en geç altı ay içerisinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde
yeniden savunur. Bu savunma sonunda başarısız bulunarak tezi kabul
edilmeyen öğrencinin Enstitü ile ilişiği kesilir.
(10) Tez savunmasında başarılı olan öğrencinin
tezinin son haline ait intihal raporu Enstitü tarafından alınır. Tezdeki
verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar
verilmek üzere Enstitü Yönetim Kurulu toplanır. Gerekli görülmesi halinde
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre işlem
yapılır.
(11) Azami süre içerisinde tez çalışması veya
uzmanlık alan dersinden üst üste iki veya aralıklı olarak üç defa başarısız
olan veya bu derslere devam etmeyerek NA notu alan öğrencinin Enstitü ile
ilişiği kesilir.
(12) Lisans derecesiyle doktora programına devam
eden ve tezi başarısız bulunan öğrenciye, talep etmesi halinde ve Enstitüde
aynı isimde tezsiz yüksek lisans programı bulunması ve ilgili tezsiz
programın asgari koşullarını sağlaması durumunda tezsiz yüksek lisans
diploması verilir. Asgari koşulları sağlayamayan öğrenciye ilgili programın
asgari koşullarını tamamlaması için bir yarıyıl ek süre verilir. Bu süre
sonunda başarısız olan öğrencinin ise Enstitü ile ilişiği kesilir.
Diploma
MADDE 41- (1) Tez savunma sınavında başarılı olmak, Senato
tarafından belirlenmiş ve Enstitü tarafından ilan edilmiş yayın koşulu ile
diğer koşulları da sağlamış olmak kaydıyla Enstitü tarafından belirlenen
tez yazım kurallarına uygun bir biçimde düzenlenmiş ve etik kurallara
dikkat edilerek yazılmış doktora tezinin ciltlenmiş kopyasından birer tane
jüri üyelerine ve bir tane de Enstitüye, savunma sınavına giriş tarihinden
itibaren bir ay içerisinde teslim eden öğrenci, doktora diploması almaya
hak kazanır. Enstitü Yönetim Kurulu, talep edilmesi halinde teslim süresini
en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci,
koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik
haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde Enstitü ile
ilişiği kesilir.
(2) Doktora diploması üzerinde, anabilim/anasanat
dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet
tarihi, tezin sınav jüri komisyonu tarafından imzalı nüshasının Enstitüye
teslim edildiği tarihtir.
(3) Tezin tesliminden itibaren üç ay içerisinde
doktora tezinin bir kopyası, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin hizmetine
sunulmak üzere, Enstitü tarafından elektronik ortamda YÖK’e iletilir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tebligat
ve adres bildirme
MADDE 42- (1) Her türlü bildirim, öğrencinin Üniversiteye
kayıt anında bildirdiği adrese posta yoluyla ve/veya öğrenciye Üniversite
tarafından sağlanan kurumsal e-posta adresine ileti yoluyla ve/veya
Enstitünün internet sayfasında ilan edilmek suretiyle yapılır.
(2) Üniversiteye kayıt olurken bildirdikleri
adreslerini değiştirdikleri hâlde bunu Üniversiteye bildirmemiş, yanlış
veya eksik bildirmiş olan öğrencilerin kayıtlı adreslerine tebligat
yapılması hâlinde kendilerine bildirim yapılmış sayılır.
Disiplin
işleri
MADDE 43- (1) Öğrencilerin disiplin işleri Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
Engelli
öğrenciler
MADDE 44- (1) Üniversite, engelli öğrencilerin
eğitim-öğretimi ve bilgiye erişimiyle ilgili gerekli önlemleri alır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 45- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde,
ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato, Enstitü Yönetim Kurulu ve
Enstitü Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 46- (1) 10/2/2017 tarihli ve 29975 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Adana Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim-Öğretim Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 47- (1) Bu Yönetmelik, 2022-2023 eğitim-öğretim yılı
güz dönemi başında yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 48- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Adana Alparslan
Türkeş Bilim ve Teknoloji Üniversitesi Rektörü yürütür.
|