Özelleştirme İdaresi Başkanlığından:
ÖZELLEŞTİRME İDARESİ BAŞKANLIĞI TEŞKİLAT
VE GÖREV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Özelleştirme İdaresi
Başkanlığındaki hizmet birimlerinin görev ve yetki alanları ile hizmet
birimleri arasındaki iş ilişkilerini düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı
teşkilatının görev, yetki ve sorumlulukları ile çalışma esaslarına ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 24/11/1994
tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanun ile 4
sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer
Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin
354 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Özelleştirme İdaresi Başkanını,
b) Fon: Özelleştirme Fonunu,
c) İdare: Özelleştirme İdaresi Başkanlığını,
ç) Kanun: 24/11/1994
tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında Kanunu,
d) Kurul: Özelleştirme Yüksek Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İdare Teşkilatı
İdare
teşkilatı
MADDE 5- (1) İdare teşkilatı aşağıda gösterilmiştir:
a) Başkanlık.
b) Başkan yardımcıları.
c) Hizmet birimleri.
Başkanın
görev ve yetkileri
MADDE 6- (1) Başkan, İdarenin üst yöneticisi olup, birinci
derecede imza yetkisine sahiptir. İdarenin bütün işlerinin Kanun,
cumhurbaşkanlığı kararnameleri, kanun hükmünde kararname, ilgili yönetmelik
hükümleri, Kurul ve Hazine ve Maliye Bakanı kararları ile diğer mevzuat
hükümlerine göre yönetimi, İdarenin temsili ve Fonun idaresinden Başkan
sorumludur.
(2) Başkan ve başkan yardımcılarına bağlı hizmet
birimleri Başkan tarafından belirlenir.
Başkan
yardımcıları
MADDE 7- (1) Başkan yardımcıları, mevzuatta belirtilen ve
Başkan tarafından verilen görevleri yapmak, talimatları yerine getirmek,
teşkilatın çeşitli kademeleri ve ilgili hizmet birimleri arasında uyum ve
iş birliğini, çalışmanın organizasyon ve koordinasyonunu sağlamakla
yükümlüdür. Başkan yardımcıları Başkan tarafından devredilen yetkileri
Başkan adına kullanırlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İdarenin Hizmet Birimleri
Başkanlık
müşavirleri
MADDE 8- (1) Başkanlık müşavirlerinin görevleri şunlardır:
a) Başkan tarafından tevdi edilen konular hakkında
inceleme ve araştırma yaparak sözlü veya yazılı görüş bildirmek.
b) Başkanın talimatları doğrultusunda ilgili
birimler arasında koordinasyon kurmak.
c) İdare içinde veya dışında yapılan toplantılara
iştirak etmek.
ç) Başkan tarafından verilen diğer görevleri yerine
getirmek.
Hukuk Müşavirliği
MADDE 9- (1) Hukuk müşavirliğinin görevleri şunlardır:
a) 26/9/2011 tarihli ve
659 sayılı Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri ve Özel Bütçeli
İdarelerde Hukuk Hizmetlerinin Yürütülmesine İlişkin Kanun Hükmünde
Kararnamede belirtilen görevleri yapmak.
b) İdarenin diğer birimlerince sorulan hukuki
konular hakkında sözlü veya yazılı görüş bildirmek.
c) İdare menfaatlerini korumak, anlaşmazlıkları
önleyici hukuki tedbirleri zamanında almak, anlaşma ve sözleşmelerin bu
esaslara uygun olarak yapılmasına yardımcı olmak.
ç) İdarenin diğer birimlerince hazırlanan kanun,
tüzük, yönetmelik ve benzeri düzenlemeleri hukuki açıdan inceleyerek görüş
bildirmek.
d) İdarenin taraf olduğu davalar ve takiplerle
ilgili olarak gerekli belgelerin hazırlanması için ilgili birimlerden
bilgi, belge, görüş almak ve yargı organlarında İdareyi temsil etmek, dava
sonuçları hakkında ilgili birimleri bilgilendirmek.
e) Hukuki mevzuatı takip ederek, yeni mevzuat
hakkında İdare birimlerini bilgilendirmek.
f) Başkan tarafından verilen diğer işleri yürütmek.
Proje
Değerlendirme ve Hazırlık Daire Başkanlığı
MADDE 10- (1) Proje Değerlendirme ve Hazırlık Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Özelleştirme kapsamına alınacak kuruluşlarla
ilgili olarak öncelikleri belirleyerek gerekli ön incelemeyi yapmak,
özelleştirme kapsamına alınması uygun ise bunlardan hangilerinin mali ve
hukuki yönden özelleştirmeye hazırlık işlemine tabi olacağı veya doğrudan
özelleştirme programına alınabileceğine ilişkin çalışma ve araştırmaları
yapmak ve bu konularda rapor hazırlamak.
b) Kurulca İdarenin görevlendirilmesi halinde,
özelleştirme kapsamına alınan ve hazırlık çalışmalarına tabi tutulan
kuruluşlardan hangilerinin anonim şirket haline dönüştürüleceğine,
hangilerinin anonim şirket haline dönüştürülmesinin gerekli olmadığına dair
araştırmalar yapmak ve bu konularda gerekli raporları düzenlemek.
c) Özelleştirme kapsamına alınan
ve hazırlık çalışmalarına tabi tutulan kuruluşlardan küçültülmesi,
faaliyetlerinin durdurulması, kapatılması, tasfiyesi ya da
kapsamdan/programdan çıkarılarak eski statülerine iade edilmeleri hususunda
gerekli değerlendirmeler ile mali ve hukuki yönden hazırlık işlemlerine
tabi tutulması gerekenleri ilgili proje grup başkanlığının da görüşü
alınarak tespit etmek, üzerinde gerekli çalışmaları yapmak, İdare
tarafından Kurula sunulacak zaman çizelgesi ve uygulama planını içeren
raporlar ve karar taslaklarını hazırlamak, çalışma sonuçlarını ve ilgili
bilgi ve belgeleri proje grup başkanlığına intikal ettirmek.
ç) İdareye intikal ettirilen, özelleştirmeyi
destekleyici ve geliştirici projeleri incelemek ve projeler hakkında
görüşleri oluşturmak.
d) Özelleştirme kapsamına alınan kuruluşların,
hazırlık işlemleri tamamlanıncaya kadar bu kuruluşların bağlı bulundukları
Bakanlık veya kurumlar ile ilgili koordinasyonu sağlamak.
e) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
İhale ve
Danışmanlık Hizmetleri Daire Başkanlığı
MADDE 11-
(1) İhale ve Danışmanlık
Hizmetleri Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Özelleştirme uygulamaları ile danışmanlık
hizmetlerine ilişkin ihalelerde görev alacak komisyon listelerini
hazırlamak ve onaya sunma işlemlerini yürütmek.
b) Özelleştirme uygulamaları ile danışmanlık
hizmetlerine ilişkin ihale işlemlerinde görevli komisyonların sekretarya
hizmetlerini yürütmek.
c) 29/11/2003 tarihli ve
25301 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özelleştirme Uygulamalarında Değer
Tespiti ve İhale Yönetmeliği ile 28/5/2004 tarihli ve 25475 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan 4046 Sayılı Kanun Kapsamında Danışmanlık Hizmetleri
İhalelerinde Uygulanacak Esas ve Usullere İlişkin Yönetmelik ile verilen
diğer görevleri yerine getirmek.
ç) Danışmanlık hizmetleri ihalelerinde ihale
şartlarının ihale öncesinde, özelleştirme uygulamaları ile danışmanlık
hizmetlerine ilişkin ihale sonuçlarının ise ihale sonrasında kamuoyuna
duyurulması için Basın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığına gerekli bilgi
ve belgeleri intikal ettirmek.
d) Özelleştirme uygulamaları ile danışmanlık
hizmetlerinin ihale işlemlerine ilişkin her türlü evrakı hazırlamak ve
muhafaza etmek.
e) Danışmanlık ihaleleri sonucu lehine ihale
sonuçlanan teklif sahibi ile yapılacak sözleşmeleri gerektiğinde ilgili
birimlerin yardımı ile hazırlamak ve ilgili birimin teklifi üzerine
hizmetin devamı sırasında hizmet gerekleri de dikkate alınarak, sözleşme
süresinin uzatımı gibi ve benzeri diğer hususlarla ilgili gerekli
düzenlemeleri yapmak.
f) Danışmanlar tarafından yürütülen hizmetleri
ilgili proje grup başkanlığı ile koordinasyon içerisinde izlemek.
g) Daire başkanlığı tarafından kendi görev alanında
ödeme gerektiren işlemlerde, gerekli incelemelerin yapılarak, ödemenin
yapılmasına esas olmak üzere ilgili daire başkanlığına zamanında gerekli
belgelerle birlikte bildirimde bulunmak.
ğ) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Finansman
Fon Yönetimi ve Sermaye Piyasaları Daire Başkanlığı
MADDE 12- (1) Finansman Fon Yönetimi ve Sermaye Piyasaları
Daire Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Fonun yönetimi ile ilgili işlemlerin takibini
yapmak, Kanunun 10 uncu maddesinde yer alan Fonun kullanım alanlarına
ilişkin olarak her türlü işlemi yürütmek, bu konuda İdarenin diğer
birimleri ile koordinasyon sağlamak.
b) Kurulun onayına sunulmak üzere Fonun bütçesini,
gelir-gider programını ilgili daire başkanlıkları ve proje grup
başkanlıkları ile koordineli olarak hazırlamak.
c) Kanunun 3 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (f) bendi gereğince, Kurul tarafından ihracına karar
verilen ve Fonun finansman ihtiyacına göre miktarı, uygulanacak faiz
oranları ve şartları belirlenerek bildirilen her türlü menkul kıymetin
adedi, değeri ve diğer hususların tespitine ilişkin gerekli çalışmaları
yapmak ve her türlü işlemi yürütmek, bu konularda ilgili diğer birimlerle
koordinasyonu sağlamak.
ç) Kanunun 3 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (g) bendi gereğince, diğer kıymetli evrak çek, poliçe,
bono hariç Kurul tarafından verilecek kararların gerekleri ile menkul
kıymetlerin borsada ve borsa dışında, yurt dışı sermaye piyasalarında alım
satımı, yurt içi ve yurt dışında halka arzı ile menkul kıymetler yatırım
fonları veya ortaklıklarına satışını, ilgili mevzuat çerçevesinde yerine
getirmek.
d) Özelleştirilecek kuruluşlarla
ilgili yurt içi ve yurt dışında halka arz ile borsada, borsa dışında ve
yurt dışı sermaye piyasalarında satış gibi işlemlerin yürütülmesi
konularında; ilgili daire başkanlıkları veya proje grup başkanlıklarınca
yürütülen menkul kıymet ihracına ilişkin Sermaye Piyasası Kurulu ve menkul
kıymetler borsaları ile yurt dışı işlemler için gerekli kayıt ve izinlerin
alınmasını ve satışta aracılık hizmetlerini yerine getirecek banka/bankalar
veya aracı kurum/kurumların belirlenmesini müteakip, banka/bankalar veya
aracı kurum/kurumlarla gerekli ilişkileri kurmak ve yürütmek suretiyle
halka arz ve satış işlemlerini gerçekleştirmek, takip etmek ve
sonuçlandırmak.
e) Menkul kıymetlerin borsada,
borsa dışında, yurt dışı sermaye piyasalarında alım satımı, yurt içi ve
yurt dışında halka arzı ile ilgili olarak yapılacak teknik işlemleri
yürütmek ve halka arza ilişkin olarak Sermaye Piyasası Kurulu mevzuatı
çerçevesinde yapılacak satışları kamuoyuna duyurmak üzere gerekli bilgileri
Basın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığına iletmek.
f) İdarenin pay sahibi olduğu kuruluşlardaki hisse
senetleri ile ilgili, kar payı ve yeni pay alma kupon kesimi, teslim ve
tesellüm gibi işlemleri sürekli ve düzenli olarak yürütmek ve takip etmek,
çıkarılacak menkul kıymetlerin basımı ve bunların İdare veznesi dışında
saklanması halinde bankalarda muhafazasının sağlanmasına ilişkin işlemleri
yürütmek.
g) Yurt içi ve yurt dışı sermaye piyasalarının
takibi ve analiz işlemlerinin yürütülmesini, sermaye piyasasına ilişkin
bilgi ve belgeler hakkında rapor hazırlanmasını, sermaye piyasaları ile
ilgili kamu kuruluşları tarafından istenecek bilgi ve belgelerin takibini
ve ilgili birimlere intikalini sağlamak.
ğ) Daire başkanlığı tarafından kendi görev alanında
ödeme gerektiren işlemlerde, gerekli incelemeleri yaparak ödeme işlemini
gerçekleştirmek.
h) İlgili daire başkanlığı veya proje grup
başkanlığının bildirimi üzerine genel kurul toplantısı öncesi bankalarda
muhafaza edilen hisse senetlerinin bloke edilmesi işlemlerini yürütmek.
ı) Fon ile ilgili her türlü giriş ve çıkışa ilişkin
işlemleri kayıt altına almak.
i) Proje grup başkanlıklarınca intikal ettirilen
özelleştirme programındaki kuruluşların yurt içi ve yurt dışı borçlanmaları
ile finansman ihtiyacının karşılanmasına ilişkin talepler konusunda
inceleme ve değerlendirme yapmak, görüş oluşturmak.
j) Proje grup başkanlıklarınca gerçekleştirilen
sermaye artırım işlemleri ile Fonun gelir giderlerine yönelik istatistiki verileri hazırlamak.
k) Menkul kıymet alım, satım, halka arzlar ve
saklama işlerine ilişkin ödemeleri yapmak.
l) Özelleştirme ile ilgili olarak Fon muhasebe
işleriyle ilgili birimlerden intikal eden ödeme evrakının, tutarların
doğruluğuna ve belgelerin tamlığına ilişkin kontrolü ile gerekli ödemelerin
yapılmasını sağlamak.
m) Özelleştirme ile ilgili satış geliri,
programdaki kuruluşların bedelli veya bedelsiz sermaye artırımları, temettü
geliri, vergi istisnası ve yönetim kurulu üyeliği ücretleri ve diğer
gelirlere ait belgeleri ve ilgililer tarafından İdareye yapılması gerekli
ödemeleri ilgili birimlerle koordineli olarak takip etmek.
n) Özelleştirme işlemleri ile ilgili İdare adına
her türlü kıymetli evrakı düzenlemek, Fon muhasebe veznesinde
saklanan/saklanacak menkul kıymetler ile her türlü kıymetli evrakı belge
karşılığı alarak muhafaza etmek ve kayıtlarda izlemek.
o) Fonun bütçesi ve muhasebe işlemleri ile ilgili
olarak bankalarla gerekli mutabakatların yapılmasını sağlamak ve söz konusu
işlemlerle ilgili olarak muhasebe kayıtlarının yapılmasını, mahsup
fişlerinin düzenlenmesini ve kontrolünü yapmak.
ö) Diğer kuruluşlarla yapılacak yazışmalar ve
toplantılarda İdarenin Fon muhasebe ve Fon bütçesi ile ilgili mali
işlemlerini etkileyen konularda görüş beyan etmek.
p) Fon muhasebe ve Fon bütçe muhasebe kayıtları ile
ilgili olarak bilgi, belge ve kayıtların tam ve düzgün olarak arşivlenmesini
sağlamak.
r) İdareye ait yıllık faaliyet raporunda
kullanılmak üzere Fon muhasebe ve Fon bütçe ile ilgili bilanço ve
gelir-gider tablolarına ilişkin açıklamaları hazırlayarak ilgili birime
zamanında göndermek.
s) Fon muhasebe ve Fon bütçe muhasebeye ilişkin yıl sonunda tüm raporların düzenlenmesi için ilgili
birimler arasında mutabakat çalışmaları yapılarak, sonucunda mutabık
olunduğuna dair veya mutabık olunmamışsa ve düzeltilemiyorsa
mutabakatsızlık nedenlerinin belirtileceği tutanakları düzenleyerek yıl
sonu işlemlerini kesin sonuçlara bağlamak ve gerekli mali tabloları
hazırlamak.
ş) Daire başkanlığına gelmiş ve kayıtlara alınmış
bilgi ve belgeler neticesinde aylık mizan ve raporların hazırlanmasını
sağlamak.
t) İhaleler nedeniyle teklif
sahipleri tarafından, yönetmelik ve şartnamelerde belirtilen diğer
teminatlar hariç, bankalar ile yetkili finans kuruluşlarından temin
edilerek İdareye verilecek teminat mektuplarını ve ilgili bankaca teyidi
yapılmış bloke çekleri, dövizi teslim almak, kaydetmek ve muhafaza etmek,
teslim alınan teminat mektuplarını ihale sonunda ihale ile ilişkisi kesilen
teklif sahiplerine iade etmek.
u) Özelleştirme uygulamalarında öngörülen
yükümlülüklerin gerçekleşmesi nedeniyle Özelleştirme Sonrası Takip İşleri
Proje Grup Başkanlığı tarafından teslim edileceği bildirilen her türlü
kesin teminatın ve diğer kıymetli evrakın teslim edilmesini sağlamak.
ü) İhale ve Danışmanlık Hizmetleri Daire
Başkanlığınca ve Finansman Fon Yönetimi ve Sermaye Piyasaları Daire
Başkanlığınca yapılan ihalelerde alınan geçici ve kesin teminatların paraya
çevrilmesinin tespiti ve bildirimi üzerine, teminatların nakde çevrilmesine
ilişkin işlemleri yürütmek.
v) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Strateji
Geliştirme Daire Başkanlığı
MADDE 13-
(1) Strateji Geliştirme Daire
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) 10/12/2003 tarihli ve
5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve diğer mevzuatla
strateji geliştirme ve malî hizmetler birimlerine verilen görevleri yapmak.
b) Çeşitli ülkelerde yapılmış ve yapılmakta olan
özelleştirme çalışmaları konusunda bilgi toplayıp bunları değerlendirerek
bu bilgilerin ışığında araştırma sonuçları hakkında ilgili birimlere
önerilerde bulunmak.
c) Yurt içinde ve yurt dışındaki çeşitli
kuruluşlarda veya bunların düzenlediği toplantılarda İdarenin katılımının
sağlanması için gerekli bilgilendirmeyi yapmak, bu hususlarda İdarenin
ilgili birimleri ile koordinasyonu sağlamak.
ç) Kurulun faaliyetleri ile ilgili olarak İdarenin
sekretarya hizmetlerini ve Kurul kararlarının İdare dışındaki ilgili makam,
kurum ve kuruluşlara dağılımına ilişkin işlemleri yürütmek.
d) Resmî Gazete’de yayımlanması gereken İdare
kararlarını yayımlatılmak üzere Basın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığına
intikal ettirmek.
e) Kurul kararlarını, ilgili Bakanlık ve Başkanlık
olurlarının asıllarını/suretlerini muhafaza etmek ve ilgili birimlere
dağıtımını sağlamak.
f) Cumhurbaşkanlığı veya ilgili bakanlıklarından
cevaplandırılmak üzere İdareye gönderilen soru önergeleri ile ilgili
işlemleri takip etmek ve gerektiğinde ilgili birimlerle koordinasyon
kurmak, gerekli cevapların verilmesini sağlamak.
g) Cumhurbaşkanlığı, bakanlıklar, diğer kamu kurum
ve kuruluşları ile İdarenin genelgelerinin İdarenin ilgili birimlerine veya
tüm personele duyurulmasını ve bunların özelleştirme programındaki
kuruluşlara intikalini sağlamak.
ğ) Sayıştay Başkanlığının, İdarenin faaliyetlerine
ilişkin raporlarındaki bulgulara verilecek cevapları koordine etmek ve
rapor haline getirerek ilgili makam ve kuruluşlara sunulmasını temin etmek.
h) Mevzuat hazırlık çalışmalarını yapmak ve
koordine etmek.
ı) İdare teşkilat şemasının hazırlanması ve
birimlere duyurulması işlemlerini yürütmek.
i) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Personel
Daire Başkanlığı
MADDE 14- (1) Personel Daire Başkanlığının görevleri
şunlardır:
a) İdarenin insan gücü planlaması ve personel
politikası ile ilgili çalışmalar yapmak, personel sisteminin geliştirilmesi
ile ilgili tekliflerde bulunmak, personel ihtiyaçlarını proje grup
başkanlıkları, daire başkanlıkları ve başkan yardımcılıklarıyla koordine
ederek saptamak.
b) İdare personelinin atama, özlük ve emeklilik
işlemleri ile ilgili işleri yapmak, özlük dosyalarını muhafaza etmek.
c) İdarenin hizmet içi eğitimi ve ihtisas eğitimi
planlarını hazırlamak, hizmet öncesi, hizmet içi programlarını düzenlemek
ve uygulamak, seminer, sempozyum, panel gibi
ihtisas eğitim faaliyetlerini düzenlemek.
ç) Özelleştirme kapsamına alınan kuruluşların etkin
çalışma ilkesi göz önünde bulundurularak istihdam yapılarını oluşturmak,
çalışma şartlarına ilişkin incelemeler yaparak periyodik değerlendirme
raporu hazırlamak, ilgili birimlere bilgi vermek ve özelleştirme işlemleri
çerçevesinde istihdam konusunda görüş ve önerilerde bulunmak.
d) Özelleştirme uygulamaları sonucu işsiz kalacak
iş yasalarına tabi personelin istihdamı ile ilgili politika ve uygulamaları
İdarenin ilgili birimleri ve diğer kurum ve kuruluşlarla koordineli olarak
yürütmek.
e) Özelleştirme programındaki kuruluşların;
verimliliğin artırılması ilkesi gözetilerek, personel alımı ve azaltılmasına,
çalışma şartlarına ilişkin talepleri hakkında karar verilmesine yönelik
işlemleri, ilgili proje grup başkanlığı ile iş birliği halinde yürütmek.
f) Personel özlük hakları ile personele sağlanacak
ayni ve maddi haklarla ilgili olarak haklı nedenlere dayanmayan uygulama
farklılıklarının giderilmesi için idari tedbirlerin alınması ve
gerektiğinde mevzuatta değişikliğe gidilmesi hususunda görüş oluşturmak.
g) Kanunun 21 inci maddesi hükümleri gereğince
Türkiye İş Kurumu ile yapılacak protokol ile belirlenecek esas ve usuller
çerçevesinde İdarece yapılacak işlemleri yürütmek.
ğ) Özelleştirme programına alınan, özelleştirilen,
faaliyeti durdurulan, küçültülen, kapatılan veya tasfiye edilen
kuruluşlarda çalışan 14/7/1965 tarihli ve 657
sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi personel, sözleşmeli personel ve
nakle tabi diğer personel ile 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4/B maddesi
çerçevesinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarına atanacak personelin Kanunun
22 nci maddesi ve diğer ilgili mevzuat gereğince
atamalarının yapılıp diğer kuruluşlara nakli hususunda İdare tarafından
yapılması gereken işlemleri ilgili proje grup başkanlığı ile iş birliği
içerisinde yapmak, Kanunun 22 nci maddesi
gereğince yapılacak ödemelerin Fondan karşılanmasına ilişkin işlemleri
Finansman Fon Yönetimi ve Sermaye Piyasaları Daire Başkanlığı ile
koordineli olarak yürütmek.
h) Kanunun 24 üncü maddesi gereğince Fondan
yapılacak ödemelere ilişkin işlemleri ilgili daire başkanlıkları ile
koordineli olarak yürütmek.
ı) Daire başkanlığı tarafından kendi görev alanında
ödeme gerektiren işlemlerde, gerekli incelemelerin yapılarak, ödemenin
yapılmasına esas olmak üzere ilgili daire başkanlığına zamanında gerekli
belgelerle birlikte bildirimde bulunmak.
i) İdareye devredilen
kuruluşların yönetim kurulu başkanlığı ve üyelikleri, tasfiye kurulu
üyelikleri ve genel müdürlükleri ile ait oldukları kuruluşlardan ayrı olarak
özelleştirme programına alınan ve anonim şirkete dönüştürülmelerine gerek
görülmeyen müesseselerde, müessese müdürlükleri ve yönetim komitelerine,
işletme ve işletme birimlerinde bunların müdürlüklerine yapılacak atama ve
bu görevlerden alınmalara ilişkin her türlü işlemi yürütmek, izlemek ve
arşivlemek.
j) İlgili daire başkanlıkları veya proje grup
başkanlarının bildirimi üzerine, genel kurul tarihlerini yapılacak atamalar
yönünden izlemek.
k) Özelleştirme programında bulunan kuruluşların
ihtiyaçlarına binaen kurum içinden ve dışından yapacakları personel
hareketlerini, istihdam değişikliklerini takip etmek, izlemek, yürütmek ve
buna ilişkin işlemleri sonuçlandırmak, personel hareketleri ve istihdam
değişiklikleri konularında ilgili proje grup başkanlıklarını
bilgilendirmek.
l) Özelleştirme programındaki kuruluşlarda çalışan
personelin kurum içinde ve özelleştirme programındaki diğer kuruluşlar ile
Kanun gereğince yapılacak işlemlerin aksamamasını teminen
özelleştirilmiş kuruluşlarda geçici olarak görevlendirilmelerine ilişkin
talepleri inceleyip sonuçlandırmak.
m) Özelleştirme programındaki kuruluşların
faaliyetleri ile ilgili olarak İdare tarafından yaptırılacak inceleme,
denetleme, araştırma, raporlama işlemlerinin takip ve koordinasyonunu
yürütmek.
n) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Destek
Hizmetleri Daire Başkanlığı
MADDE 15- (1) Destek Hizmetleri Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) İdare personelinin ve ailelerinin kurum
tabipliğinden yararlanmaları ile ilgili işlemleri yapmak, İdare lojmanlarının
İdare personeline tahsis ve takip işlemlerini yürütmek.
b) İdare için gerekli araç, gereç ve malzemenin
temini ile ilgili hizmetleri düzenlemek ve yürütmek.
c) Temizlik, yemekhane/tabldot, ulaştırma, koruma
ve güvenlik, yönlendirme, aydınlatma, ısıtma, bakım, onarım, taşıma
hizmetleri ve benzeri diğer teknik ve idari hizmetleri yapmak veya
yaptırmak.
ç) Genel evrak, arşiv faaliyetlerini düzenlemek ve
yürütmek.
d) İhtiyaç duyulan her türlü menkul ve
gayrimenkulün kiralama ve satın alma işlemlerini yürütmek.
e) İdarenin faaliyetlerini yürütebilmesi için
ihtiyaç duyulan her türlü mal, hizmet ve yapım talepleri için 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve
diğer mevzuata göre ihale işlem dosyalarını hazırlayarak gerçekleştirilmesini
ve sonuçlandırılmasını sağlamak, sözleşmelerini yapmak ve diğer birimlerden
gelen talepleri bütçe olanakları ve ilgili mevzuat kapsamında
gerçekleştirmek.
f) İlgili birim tarafından gerekli izin ve onaylar
alınarak hazırlanan teknik şartname ile birlikte ihale dosyasının
gönderilmesinden sonra, ihale komisyonu oluşturmak, ilan ve ihale
işlemlerini yürütmek, sözleşme imzalandıktan sonra uygulanmak üzere ilgili
birime göndermek.
g) İdare birimlerince talep edilen ve ortak
kullanılan sarf malzemelerini temin etmek üzere satın alma talep evraklarını
kontrol etmek, piyasada fiyat araştırması yaparak piyasa fiyat araştırma
tutanağı düzenlemek ve satın alma işlemini sonuçlandırmak.
ğ) Satın alma ile ilgili evrakların ödeme
işlemlerinin yapılması için ilgili birime havale edilmesini sağlamak.
h) İdarenin sivil savunma, seferberlik ve savaş
hali hizmetleri ile afet ve acil durum hizmetlerinin koordinasyonunu
sağlamak.
ı) 28/12/2006 tarihli ve
2006/11545 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Taşınır Mal
Yönetmeliği ve diğer ilgili mevzuat hükümlerine göre demirbaş ve tüketim
malzemelerinin kayıt ve takip işlemlerini yapmak, İdare ambarlarının yıl
sonu sayım ve devirlerini gerçekleştirmek, çıkan envanteri ilgili birimlere
bildirmek.
i) Ekonomik ömrü tükenen malzemeleri ayırmak ve
hurdaya ayrılmış malzemelerin satışı/devri/hibesi ile ilgili iş ve
işlemleri gerçekleştirmek.
j) İdare bilişim altyapısının güncel teknolojik
gelişmelere uygun olarak tasarlanmasını ve uyumunu sağlamak, bilgi
güvenliği ve güvenilirliği konusunun gerektirdiği önlemleri almak,
politikaları ve ilkeleri belirlemek, kamu bilişim standartlarına uygun
çözümler üretmek.
k) İdarenin bilgi işlem hizmetlerini yürütmek,
İdare internet sayfası, elektronik imza ve elektronik belge, elektronik
arşiv ve dokümantasyon merkezi uygulamaları ile ilgili teknik çalışmaları
yapmak.
l) İdarenin mevcut bilişim altyapısının kurulumu,
bakımı, ikmali, geliştirilmesi ve güncellenmesi ile ilgili işleri yürütmek,
haberleşme güvenliğini temin etmek ve bu konularda görev üstlenen
personelin bilgi teknolojilerindeki gelişmelere paralel olarak düzenli
şekilde hizmet içi eğitim almalarını sağlamak.
m) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Basın ve
Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı
MADDE 16- (1) Basın ve Halkla İlişkiler Daire Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) İdarenin basınla ilişkilerini
planlamak ve yürütmek, bu amaçla yapılacak basın açıklamaları ile ilgili işlemleri
yürütmek, faaliyetlere yönelik soruları ilgili birimlerin yardımıyla
cevaplamak, basın toplantıları düzenlemek, gerçeğe uymayan yayınlara karşı
gerekli düzeltme ve tekziplerin yapılması için ilgili ve yetkili makamlara
teklifte bulunmak ve kitle iletişim araçlarıyla ilişki kurmak ve sürdürmek.
b) İdarenin halkla ilişkiler faaliyetlerini
planlamak ve yürütmek, bu amaçla, özelleştirme programı ve uygulamalarına
ilişkin talep edilen bilgileri sağlamak, ilgili birimlerin
koordinasyonuyla, İdarenin faaliyetlerine ilişkin süreli ya da süresiz
yayınları çıkarmak, özelleştirme ile ilgili seminer, sempozyum,
panel, yarışma ve benzeri faaliyetleri organize etmek, bu gibi
organizasyonlarda İdarenin temsil edilmesini sağlamak, İdare faaliyetlerine
ilişkin olarak kamuoyuna bilgi vermeye yetkili makamdan talep edilen her
türlü bilgiyi derlemek, ilgili kuruluşlara intikalini sağlamak, kurum içi
organizasyonlarla kurum kimliğinin gelişmesi ve pekişmesine katkıda
bulunmak.
c) İdarenin reklam ve tanıtım faaliyetlerine
ilişkin olarak; gerek duyulan hallerde kuruluşların özelleştirilmesine
ilişkin düzenlenen kampanyalar konusunda ilgili daire başkanlıkları ile
proje grup başkanlıklarına yardım etmek; genel halkla ilişkiler ve tanıtım
kampanyalarının düzenlenmesi halinde gerekli işlemleri yürütmek.
ç) Basında yer alan ve İdarenin faaliyetleri ile
ilgili haberleri izlemek ve arşivlemek, bunların Başkan, başkan
yardımcıları ve Hukuk Müşavirliğine dağıtımını sağlamak.
d) İdare faaliyetlerine ilişkin verileri derlemek,
değerlendirmek ve kamuoyuna sunmak.
e) İlgili birimlerden gelecek bilgiler dahilinde
Cumhurbaşkanlığına ve ilgili diğer makamlara sunulacak brifing
ve raporları hazırlamak.
f) Resmî Gazete’de yayımlanmak üzere gönderilen
kuruluşların nihai devir işlemlerinin onaylanmasına ilişkin İdare
kararlarının yayımlanmasını sağlamak.
g) Kanunda, öngörülen kamuoyuna duyurma işlemlerini
yürütmek.
ğ) Türkiye’de özelleştirme programının uluslararası
düzeyde tanıtılması, gerekli teknolojinin transferi, yurt dışında yapılan
özelleştirme uygulamalarının takibi ve benzeri faaliyetlerin yürütülmesi
ile söz konusu uygulamalardan Türkiye’de gerçekleştirilebilecek olanlar
hakkında Başkana sunulmak üzere rapor hazırlamak.
h) Daire başkanlığı tarafından kendi görev alanında
ödeme gerektiren işlemlerde, gerekli incelemelerin yapılarak, ödemenin
yapılmasına esas olmak üzere ilgili daire başkanlığına zamanında gerekli
belgelerle birlikte bildirimde bulunmak.
ı) 19/4/2004 tarihli ve
2004/7189 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Bilgi Edinme
Hakkı Kanununun Uygulanmasına İlişkin Esas ve Usuller Hakkında Yönetmelik
hükümleri ile Bilgi Edinme Birimine verilen görevler çerçevesinde,
vatandaşlardan ve kurumlardan gelen sözlü ve yazılı başvuruları
değerlendirmek, ilgili birimlerden gelecek bilgileri başvuru sahiplerine
iletmek.
i) Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER)
üzerinden gelen sözlü ve yazılı başvuruları değerlendirmek ve ilgili
birimlerden gelecek bilgileri başvuru sahiplerine iletmek.
j) 24/3/2016 tarihli ve
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca İdare tarafından
yapılması gereken iş ve işlemleri İdare adına gerçekleştirmek.
k) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Proje Grup Başkanlıkları
Proje
Grup Başkanlığı (Özelleştirme Sonrası Takip İşleri)
MADDE 17-
(1) Grup (Özelleştirme Sonrası
Takip İşleri) Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Kurul kararları çerçevesinde yapılacak
sözleşmelerde öngörülen tarafların yatırım taahhütleri, istihdam durumu,
gecikmeli halka arz ve benzeri hak ve yükümlülüklerinin, süresinde ve
sözleşmelerde belirlenen şekil ve nitelikte yerine getirilip
getirilmediğini izlemek.
b) (a) bendinde belirlenen hususlarla ilgili
inceleme ve tespit raporları düzenlemek/düzenlettirmek.
c) Yapılan inceleme ve tespitler sonucu sözleşme
şartlarına aykırılığın varlığı halinde gerekli yasal işlemleri başlatmak
üzere Başkanlık Oluru alarak Hukuk Müşavirliğine intikalini sağlamak.
ç) Sözleşmeye uygunluğun gerçekleşmesi halinde,
sözleşme gereğince alınan kesin teminatların alıcıya teslimi hususunda
ilgili birimlere bildirimde bulunmak.
d) İzleme ve faaliyet sonuçlarını dönemsel olarak
Başkana ve ilgili başkan yardımcılıklarına iletmek.
e) Özelleştirme sonrası dönemde özelleştirme konusu
proje uygulaması hakkında ortaya çıkacak her türlü yazışma, müzakere,
değerlendirme ve benzeri diğer hususlara ilişkin olarak İdarece ilgili
makam, kişi, kuruluş ve kurumlar nezdinde yapılacak işlemleri gerektiğinde
İdarenin diğer birimleri ile koordinasyon içinde yürütmek.
f) Özelleştirilen kuruluşları karlılık, verimlilik,
kapasite kullanımı, istihdam, yatırım gibi kriterler
açısından izlemek, özelleştirme öncesi dönemle karşılaştırmalı olarak
değerlendirmek, bu değerlendirmeler neticesinde yeni özelleştirme
uygulamalarına yönelik önerilerde bulunmak, bu amaçlarla inceleme ve
değerlendirme çalışmaları yapmak veya yaptırmak.
g) Satışı yapılan tesis, işletme ve benzeri kuruluş
ve varlıkların, satış sözleşmeleri gereği takibe alınan hak ve
alacaklarıyla ilgili işlemler hakkında gerekli birimlere bilgi ve belgeleri
aktarmak.
ğ) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Proje
Grup Başkanlığı (Gayrimenkul İşlemleri)
MADDE 18-
(1) Grup (Gayrimenkul İşlemleri) Başkanlığının
görevleri şunlardır:
a) Özelleştirme programındaki kuruluşlara ait
taşınmazlara ve sorunlarına ilişkin tespitlerde bulunarak, İdarenin ilgili
birimlerine görüş bildirmek.
b) Özelleştirme programındaki
kuruluşlardan anonim şirket statüsünde olanların sermayelerindeki kamu payı
% 50’nin altına düşünceye, diğerlerinde özelleştirme uygulamaları sonucu
devir tarihine kadar, özelleştirme kapsam ve programında olan
taşınmazların; gerekli olması halinde her tür ve ölçekte imar planı ve plan
raporlarını yapmak/yaptırmak, imar planları hakkında ilgili
kurum/kuruluşların görüşlerini almak ve planlara yönelik Kurul kararlarını
hazırlamak.
c) İmar planlarına yönelik mühendislik etütlerini
ve haritalarını yapmak/yaptırmak, gerekli görülmesi halinde ifraz, tevhid ve imar uygulaması işlemlerini yürütmek.
ç) Taşınmazlara yönelik varsa şerh ve beyanları
incelemek, gerekli olması halinde terkinine yönelik işlemleri yürütmek.
d) Gayrimenkul işlemlerine ilişkin danışman seçimi
hususunda gerekli bilgi ve belgeleri İhale ve Danışmanlık Hizmetleri Daire
Başkanlığına iletmek, iş tanımı ve şartname esaslarını bildirmek.
e) Özelleştirme kapsam ve programına alınacak
taşınmazlarla ilgili Proje Değerlendirme ve Hazırlık Daire Başkanlığı ile
koordineli olarak çalışmak.
f) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yürütmek.
Diğer
Proje Grup Başkanlıkları
MADDE 19-
(1) Diğer Proje Grup
Başkanlıklarının görevleri şunlardır:
a) Özelleştirme programına alınan
kuruluşlarla ilgili olarak mevcut durumları itibarıyla anonim şirket statüsünde
olan kuruluşların ana sözleşmelerinin Kanuna uygun hale getirilmeleri ile
anonim şirket statüsünde bulunmayanlardan gerekli görülenlerin Kanuna uygun
ana sözleşmelerinin hazırlanarak anonim şirkete dönüştürülmelerine, anonim
şirket statüsünde olanların aktiflerinin bir kısmının satış yoluyla bir
başka şirkete devri veya şirkette mevcut aktiflerinin bir kısmının ayni
sermaye şeklinde konularak yeni şirket kurulması suretiyle bölünmelerine
veya yeni bir anonim şirket halinde birleşmelerine ilişkin işlemleri
yürütmek.
b) Kuruluşların özelleştirme
programına alınmalarını müteakip bunlardan anonim şirket statüsünde olan
veya anonim şirket haline dönüştürülen kuruluşların sermayelerindeki kamu
payı % 50’nin altına düşünceye, diğerlerinde ise özelleştirme uygulamaları
sonucu devredildikleri tarihe kadar bunların sermaye miktarının tespitine
kuruluş, birleşme veya bölünmelerinde gerekli düzenlemelerin yapılmasına,
mal varlıkları ile hak ve yükümlülüklerine ilişkin esasların tespit
edilmesine, hesapları ve faaliyetleri ile ilgili her türlü düzenlemenin
yapılarak bu işleri kolaylaştırıcı tedbirlerin alınmasına ilişkin işlemleri
yapmak ve bu konularda gerektiğinde ilgili birimler ile koordinasyonu temin
etmek.
c) Kuruluşların sermayelerine ayni sermaye
konulması hallerinde ayni sermayenin değerlendirilmesinin yapılmasına veya
yaptırılmasına ilişkin işlemleri ilgili daire başkanlığı ile koordinasyon
içinde yapmak.
ç) Özelleştirme programındaki kuruluşlar ile diğer
kamu kurum ve kuruluşları arasında taşınmazların devri, irtifak, intifa,
işletme ve kira haklarının devri ve tasfiyesi ile bedelli devri zorunlu
olan taşınmaz malların devrine ilişkin işlemlerini koordine ederek
uygulanmasını sağlamak.
d) Özelleştirme programındaki kuruluşların yurt içi
ve yurt dışı borçlanmaları ile finansman ihtiyaçlarının karşılanmasına
ilişkin talepler konusunda Finansman Fon Yönetimi ve Sermaye Piyasaları
Daire Başkanlığına gerektiğinde görüş bildirmek.
e) Kuruluşlar hakkında idari, mali ve hukuki
düzenlemeler yapılmasına karar verilmesi halinde buna ilişkin işlemleri
ilgili birimlerle koordineli olarak yürütmek.
f) Özelleştirme programındaki kuruluşların
hesapları ile faaliyetlerine ilişkin gerekli düzenlemeleri yapmak, kaynak
kullanımlarına, taşınmaz edinmelerine, kiralamalarına ve bu taşınmazlar
üzerinde sair akitler yoluyla tasarruf etmelerine ilişkin talepler üzerinde
çalışmalar yapmak ve buna ilişkin işlemleri yürütmek.
g) Kuruluşlar hakkında özelleştirmeye ilişkin güncelleştirilmiş
detaylı iş planı ve zaman çizelgesi hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak,
çıkan aksaklıkları giderici tedbirleri almak, bunları periyodik olarak
Finansman Fon Yönetimi ve Sermaye Piyasaları Daire Başkanlığına iletmek.
ğ) Özelleştirmeye ilişkin olarak değer tespit
komisyonlarının oluşturulmasına ilişkin teklifi hazırlamak, değer tespit
komisyonlarınca yürütülen çalışmalar ile ilgili istenecek tüm teknik
desteği sağlamak.
h) İdarenin pay sahibi olduğu şirketlerdeki temettü
gelirleri ile bedelli veya bedelsiz yapılan sermaye artırımlarına ilişkin
işlemleri gerçekleştirmek, bilgi ve belgeleri tahakkuka esas olmak üzere
ilgili daire başkanlıklarına intikal ettirmek.
ı) Değer tespit komisyonu ve İdare ile danışmanlar
arasındaki koordinasyonu sağlayarak, özelleştirilecek kuruluşlara ilişkin,
değer tespit raporu, tanıtım dokümanı, bilgi kitapçığı, sirküler ve buna
benzer dokümanların hazırlanmasını sağlamak.
i) İşlemleri yürütülen kuruluşlarla ilgili danışman
seçimi hususunda gerekli bilgi ve belgeleri İhale ve Danışmanlık Hizmetleri
Daire Başkanlığına iletmek, iş tanımı ve şartname esaslarını bildirmek.
j) Diğer daire başkanlıkları ile proje grup
başkanlıklarının görev alanlarına giren konularda, bu birimler ile iş
birliği ve koordinasyonu sağlamak.
k) Kurul tarafından belirlenen özelleştirme
yöntemleri çerçevesinde ihaleye çıkılması için gerekli bilgi ve belgeleri
İhale ve Danışmanlık Hizmetleri Daire Başkanlığına iletmek.
l) Özelleştirme programına alınan kuruluşlarda
idari, mali ve hukuki yönden yapılacak düzenlemelerin gerektirdiği
harcamaların karşılanmasına ilişkin işlemleri yürütmek ve işlem sonuçlarını
gerekli aktarmalar yapılmak üzere Finansman Fon Yönetimi ve Sermaye
Piyasaları Daire Başkanlığına bildirmek.
m) Özelleştirme programındaki kuruluşların
gayrimenkullerine ilişkin Kanunda yazılı her türlü bilgi ve belgeleri
gerekli işlemleri yürütmek üzere Gayrimenkul İşlemleri Proje Grup
Başkanlığına intikal ettirmek.
n) İşlemlerini yürüttükleri kuruluşların genel
kurullarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, kuruluşlarla ilgili olarak
genel kurul tutanaklarının, kar dağıtımına ilişkin kararlar ile sermaye
değişimlerinin, şirketler tarafından intikal ettirilen yönetim kurulu
kararlarının, bütçe ve yıllık yatırım programları ile finansman
tablolarının sürekli ve düzenli bir şekilde ilgili birimlere intikalini
sağlamak.
o) İşlemlerini yürüttükleri
kuruluşların genel kurul toplantılarına İdare adına iştirak etmek,
kuruluşlarla ilgili olarak genel kurul toplantı tutanakları, kar dağıtımına
ilişkin kararlar sermaye değişimleri, şirketler tarafından intikal
ettirilen yönetim ve denetim kurulu kararları, bütçe ve yıllık yatırım
programları ile finansman tablolarının, sürekli ve düzenli bir şekilde
ilgili birimlere intikalini sağlamak.
ö) Özelleştirme uygulamalarına
ilişkin hazırlanan ihale şartnameleri ve sözleşmelerle ilgili olarak,
Özelleştirme Sonrası Takip İşleri Proje Grup Başkanlığı ile Hukuk
Müşavirliğinin yanı sıra, ihale yöntemine/usulüne ve özelleştirilecek
kuruluşun niteliğine göre Personel Daire Başkanlığından görüş almak, ayrıca
Finansman Fon Yönetimi ve Sermaye Piyasaları Daire Başkanlığından ve
Gayrimenkul İşlemleri Proje Grup Başkanlığından güncel bilgi ve verileri
talep etmek.
p) Özelleştirme programında bulunan kuruluşlardaki
İdarenin ortaklık ilişkisinden doğan her türlü hak ve alacakların tahsili
hususunda çıkacak ihtilaflarla ilgili olarak gerekli yasal işlemler
başlatılmak üzere Başkanlık Oluru alarak Hukuk Müşavirliğine intikalini
sağlamak.
r) İşlemlerini yürüttükleri kuruluşların faaliyetlerine
ilişkin, Sayıştay Başkanlığı tarafından hazırlanan raporları incelemek ve
bu raporlara ilişkin işlemleri yürütmek.
s) Proje grup başkanlığı tarafından kendi görev
alanında ödeme gerektiren işlemlerde, gerekli incelemelerin yapılarak,
ödemenin yapılmasına esas olmak üzere ilgili daire başkanlığına zamanında
gerekli belgelerle birlikte bildirimde bulunmak.
ş) Özelleştirme programındaki kuruluşlardan İdareye
intikal eden yıllık yatırım programları ile yıllık bütçeleri incelemek,
değerlendirmek ve İdare görüşü ile birlikte ilgili kurumlara iletilmesini
sağlamak.
t) Kuruluşların yapıları ve sahip oldukları lisans,
marka ve benzeri hakların kuruluşun özelleştirilmesinde hukuki bir engel
teşkil edip etmediğini ilgili kuruluşlardan görüş almak suretiyle tespit
etmek.
u) Yürütmekte olduğu görevlere ilişkin olarak diğer
kurumlar tarafından gönderilen özelleştirme kapsam ve programına alma
taleplerini, proje görüşü ile birlikte Proje Değerlendirme ve Hazırlık
Daire Başkanlığına iletmek.
ü) Başkan veya bağlı olduğu başkan yardımcısı
tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yetki
devri
MADDE 20- (1) Başkan, başkan yardımcıları, I. hukuk
müşaviri, daire başkanları, proje grup başkanları kendilerine mevzuatla
verilmiş olan yetkilerin bir kısmını sınırlarını açıkça ve yazılı olarak
belirlemek şartıyla astlarına devredebilirler.
Yönetmeliğin
uygulanmasında sorumluluk
MADDE 21- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasından doğacak
tereddütleri gidermeye Başkan yetkilidir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 22- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 23- (1) 29/11/2003 tarihli ve
25301 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özelleştirme İdaresi Başkanlığı
Teşkilat ve Görev Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 24- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 25- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Özelleştirme İdaresi
Başkanı yürütür.
|