Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi
Başkanlığı)’ndan:
KATMA DEĞER VERGİSİ GENEL UYGULAMA TEBLİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ
(SERİ NO:42)
MADDE 1- 26/4/2014 tarihli ve 28983 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Katma Değer Vergisi Genel Uygulama Tebliğinin (II/B-7.)
bölümünün birinci paragrafında yer alan “Jandarma Genel Komutanlığı, Sahil
Güvenlik Komutanlığı,” ibaresi “İçişleri Bakanlığı,” olarak değiştirilmiş,
aynı paragrafta yer alan “, Emniyet Genel Müdürlüğü” ibaresi yürürlükten
kaldırılmış ve (II/B-7.1.) bölümünün birinci paragrafında yer alan “-Jandarma
Genel Komutanlığı,”, “-Sahil Güvenlik Komutanlığı,” ve “-Emniyet Genel
Müdürlüğü,” satırları yürürlükten kaldırılmış, aynı paragrafta yer alan
“-Adalet Bakanlığı,” satırından sonra gelmek üzere “-İçişleri Bakanlığı,”
satırı eklenmiş, aynı bölümün altıncı paragrafının ilk cümlesinde yer alan
“Ulusal Güvenlik Kuruluşlarına” ibaresinden sonra gelmek üzere “milli
savunma ve iç güvenlik ihtiyaçlarına ilişkin olmak kaydıyla” ibaresi
eklenmiştir.
MADDE 2- Aynı Tebliğin (II/B-7.6.) bölümüne aşağıdaki paragraf
eklenmiştir.
“Ulusal güvenlik kuruluşlarının verdiği istisna
belgesi ve onayladığı listede yer alan mal ve hizmetlerin istisna
şartlarını taşımadığının tespiti halinde, ziyaa uğratılan vergi ile buna
bağlı ceza, faiz ve zamlardan ulusal güvenlik kuruluşları sorumludur.”
MADDE 3- Aynı Tebliğin (II/B-12.) ve (II/B-12.3.)
bölümlerinde yer alan “bir yıl” ibareleri “üç yıl” olarak, “Bir yıllık”
ibaresi “Üç yıllık” olarak, “bir yıllık” ibaresi “üç yıllık” olarak,
(II/B-12.3.) bölümünün başlığında yer alan “Bir Yıl” ibaresi “Üç Yıl”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 4- Aynı Tebliğin (II/E-7.) bölümünün başlığı “7.
İmalat Sanayiine Yönelik Yatırım Teşvik Belgesi Kapsamındaki İnşaat
İşlerine İlişkin 1/5/2022 Tarihinden Önce Yapılan Mal ve Hizmet Alımları”
olarak değiştirilmiş, aynı bölümün ilk paragrafında yer alan “3065 sayılı
Kanunun geçici 37 nci maddesinde” ibaresi “3065 sayılı Kanunun 7394 sayılı
Kanun ile değişmeden önceki geçici 37 nci maddesinde” olarak değiştirilmiş
ve aynı bölümden sonra gelmek üzere başlığı ile birlikte aşağıdaki bölüm
eklenmiştir.
“7/A. İmalat Sanayii ile Turizme Yönelik Yatırım
Teşvik Belgesi Kapsamındaki İnşaat İşleri
3065 sayılı Kanunun 7394 sayılı Kanunla değişik
geçici 37 nci maddesinde, “İmalat sanayii ile turizme yönelik yatırım
teşvik belgesi sahibi mükelleflere belge kapsamındaki inşaat işlerine
ilişkin mal teslimleri ve hizmet ifaları 31/12/2025 tarihine kadar katma
değer vergisinden müstesnadır.
Teşvik belgesine konu yatırımın tamamlanmaması
halinde, zamanında alınmayan vergiler, vergi ziyaı cezası uygulanarak
gecikme faizi ile birlikte yatırım teşvik belgesi sahibi alıcıdan tahsil
edilir. Bu vergiler ve cezalarda zamanaşımı, verginin tarhını veya cezanın
kesilmesini gerektiren durumun meydana geldiği tarihi takip eden takvim
yılı başından başlar.
Bu kapsamda yapılan mal teslimleri ve hizmet
ifaları nedeniyle yüklenilen vergiler, vergiye tabi işlemler üzerinden
hesaplanan vergiden indirilir. İndirim yoluyla telafi edilemeyen vergiler,
bu Kanunun 32 nci maddesi hükmü uyarınca istisna kapsamında işlem yapan
mükellefin talebi üzerine iade edilir.
Cumhurbaşkanı, birinci fıkrada yer alan süreyi üç
yıla kadar uzatmaya; Hazine ve Maliye Bakanlığı, bu maddenin uygulanmasına
ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.” hükmü yer almakta olup,
söz konusu hükmün yürürlük tarihi 1/5/2022 olarak düzenlenmiştir.
Bu istisna uygulamasına ilişkin usul ve esaslar
aşağıda belirlenmiştir.
7/A.1. Kapsam
Söz konusu düzenleme ile 31/12/2025 tarihine kadar
uygulanmak üzere imalat sanayii ile turizme yönelik yatırım teşvik belgesi
sahibi mükelleflere belge kapsamındaki inşaat işlerine ilişkin 1/5/2022
tarihinden itibaren yapılan teslim ve hizmetler KDV’den istisna edilmiştir.
Bu istisnadan yararlanacak mükelleflerin, imalat
sanayii ile turizme yönelik düzenlenmiş bir yatırım teşvik belgesine sahip
olması gerekmekte olup, bu belgenin Kanunun yürürlük tarihinden önce
düzenlenmiş olması istisna uygulanmasına engel değildir.
Öte yandan, inşaat işlerinin yatırım teşvik
belgesinde öngörülen yatırıma ilişkin olması, 31/12/2025 tarihini aşmamak
kaydıyla yatırım teşvik belgesinde öngörülen süre içinde yapılmış olması ve
istisna uygulanacak harcama tutarının inşaat işlerine yönelik yatırım
teşvik belgesinde yer alan yatırım tutarını aşmaması gerekmektedir.
İstisna, münhasıran söz konusu yatırımlar
kapsamındaki inşaat taahhüt işi, nakliye, hafriyat ve benzeri inşa işlerine
ilişkindir. Yatırımı yapanların söz konusu inşaat işlerinde kullanılan mal
alımları da bu kapsamda değerlendirilir. Dolayısıyla söz konusu istisna
inşaat işlerine ilişkin olmak koşuluyla hem hizmet hem de mal alımlarını
kapsamaktadır.
Söz konusu yatırımlar kapsamındaki inşaat işlerine
ilişkin alınan makine, araç-gereç ve tefrişatın (yatırım teşvik belgesinde
yer alsa dahi) bu istisna kapsamında değerlendirilmesi mümkün değildir.
7/A.2. İstisnanın Uygulaması
İstisnadan yararlanmak isteyen yatırım teşvik
belgesi sahibi mükellefler KDV yönünden bağlı oldukları vergi dairesine
istisna belgesi almak için başvuruda bulunurlar. Başvuruda bulunan
mükellefler tarafından inşaat işlerine ilişkin istisna kapsamında alınacak
mal ve hizmet listesi, hazırlanan projeye uygun olarak elektronik ortamda
sisteme girilir. Vergi dairesince gerekli kontroller yapıldıktan sonra
şartları sağlayanlara elektronik olarak sisteme girilen mal ve hizmetle
sınırlı olmak üzere istisna belgesi verilir (EK:30).
İstisna hükmünün yürürlüğe girdiği 1/5/2022
tarihinden önce veya bu tarihten itibaren başlayan inşaat işlerine ilişkin,
1/5/2022 tarihinden sonra yapılan mal ve hizmet alımları istisna kapsamında
olup, inşaat işlerine ilişkin bu tarihten önce alınan mal ve hizmetlerin
istisna belgesine dahil edilmesi mümkün değildir. Diğer taraftan, 1/5/2022
tarihinden sonra yapılan mal ve hizmet alımları için de 3065 sayılı Kanunun
7394 sayılı Kanun ile değişmeden önceki geçici 37 nci maddesi hükmü
uygulanmaz.
Vergi dairesinden alınan istisna belgesinin alıcı
tarafından onaylanmış bir örneği satıcılara verilir. Bu belge satıcılar
tarafından 213 sayılı Kanunun muhafaza ve ibraz hükümlerine uygun olarak
saklanır.
Mal teslimi ve hizmet ifası gerçekleştikçe alıcı ve
satıcılar alım/satım bilgilerini sisteme girerler.
Satıcı mükellefin iade talebi, bu istisna belgesi
ve sisteme yapılan alış ve satış giriş bilgileri esas alınmak suretiyle, iade
için gerekli diğer belgeler de aranarak sonuçlandırılır.
Projenin sonradan revize edilmesi, güncellenmesi
veya ek proje düzenlenmesi halinde proje kapsamındaki mal ve hizmetlere
ilişkin liste de elektronik ortamda revize edilir. Revize sonrası istisna kapsamına
giren alışlarda istisnadan faydalanılabilmesi için istisna belgesinin de
revize edilmesi gerekir.
İstisna belgesi, 31/12/2025 tarihini geçmemek üzere
projede öngörülen süreyle sınırlı olarak verilir. Projedeki sürenin revize
edilmesi durumunda, istisna belgesindeki süre de revize edilir.
Aynı satıcıdan yapılan birden fazla mal ve hizmet
alımına ilişkin harcamaların proje maliyetinin binde 5’ine kadar olan kısmı
tek satır olarak girilebilir. Bu şekilde birden fazla satır yazılabilir.
Ancak, bu satır tutarlarının toplamının proje maliyetinin yüzde 10’unu
aşmaması gerekir. Bu durumda da mal ve hizmetin cinsi, miktarı, tutarı gibi
hususlar, bu kapsamdaki alışları anlaşılır bir şekilde açıklayacak detayda
yazılır. Bu alımlara ilişkin fatura tarih ve numarasının listede yer alması
gerektiği tabiidir.
İstisna kapsamındaki malların ithalat yoluyla temin
edilmesi halinde söz konusu belge, ilgili gümrük idaresine ibraz edilir.
İstisna belgesindeki istisna kapsamında ithal edilen mala ilişkin bölüm
doldurulduktan sonra ilgili gümrük idaresi tarafından bu bölüm de
onaylanır.
İstisna kapsamında mal ve hizmet alanlar istisna
belgesinin süresinin sona erdiği tarih itibarıyla istisna belgesini vergi
dairesine ibraz ederek kapattırmak zorundadır. Vergi dairesi istisna
belgesinde yer alan mal ve hizmet bölümlerinin satıcılar tarafından
doldurulup doldurulmadığını ve faturalarla uyumunu kontrol ederek istisna
belgesini kapatır.
Satıcılar, yaptıkları teslim ve hizmet ifalarına
ilişkin faturada, Tebliğin (II/E-7/A.1.) ayrımındaki açıklamaları da göz
önünde bulundurmak suretiyle KDV hesaplamazlar.
İstisna tek safhada uygulanacak olup, yatırım
teşvik belgesi sahibi mükellefe istisna kapsamında mal teslimi ve hizmet
ifasında bulunan satıcıların alımlarında istisna uygulanması söz konusu
değildir.
7/A.3.Yatırım Teşvik Belgesine Konu Yatırımın
Tamamlanmaması
3065 sayılı Kanunun geçici 37 nci maddesine göre,
yatırım teşvik belgesine konu yatırımın tamamlanmaması halinde, zamanında
alınmayan vergi yatırım teşvik belgesi sahibi alıcıdan, vergi ziyaı cezası
uygulanarak gecikme faizi ile birlikte tahsil edilir.
Zamanında alınmayan vergiler ile vergi cezalarında
zamanaşımı, verginin tarhını veya cezanın kesilmesini gerektiren durumun
meydana geldiği tarihi takip eden takvim yılının başından itibaren başlar.
7/A.4. İstisnanın Beyanı
Bu istisna kapsamında yapılan teslim ve hizmetler,
teslim ve hizmetin yapıldığı döneme ait KDV beyannamesinin
"İstisnalar-Diğer İade Hakkı Doğuran İşlemler" kulakçığının,
"Tam İstisna Kapsamına Giren İşlemler" tablosunda 339 kod
numaralı “İmalat Sanayii ile Turizme Yönelik Yatırım Teşvik Belgesi
Kapsamındaki İnşaat İşlerine İlişkin Teslim ve Hizmetler” satırı
aracılığıyla beyan edilir.
Bu satırın "Teslim ve Hizmet Tutarı"
sütununa istisnaya konu teslim ve hizmetlerin KDV hariç tutarı, "Yüklenilen
KDV" sütununa bu teslim ve hizmetlere ilişkin alım ve giderlere ait
belgelerde gösterilen toplam KDV tutarı yazılır. İade talep etmek istemeyen
mükellefler, "Yüklenilen KDV" sütununa “0” yazmalıdır.
7/A.5. İade
Bu istisna kapsamındaki teslim ve hizmetlerden
kaynaklanan iade taleplerinde aşağıdaki belgeler aranır:
- Standart iade talep dilekçesi
- İstisnanın beyan edildiği döneme ilişkin
indirilecek KDV listesi
- İade hakkı doğuran işleme ait yüklenilen KDV
listesi
- İadesi talep edilen KDV hesaplama tablosu
- Satış faturaları listesi
- Yatırım teşvik belgesinin örneği
- Vergi dairesinden alınan istisna belgesinin
örneği ile kendisi tarafından ilgili mal ve hizmete ilişkin olarak proje
kapsamında istisna uygulanarak alınacak mal ve hizmet listesinin örneği.
7/A.5.1. Mahsuben İade
Mükelleflerin bu işlemlerden kaynaklanan mahsuben
iade talepleri yukarıdaki belgelerin ibraz edilmiş olması halinde miktarına
bakılmaksızın vergi inceleme raporu, YMM raporu ve teminat aranmadan yerine
getirilir.
7/A.5.2. Nakden İade
Mükelleflerin bu işlemlerden kaynaklanan ve 10.000
TL’yi aşmayan nakden iade talepleri vergi inceleme raporu, YMM raporu ve
teminat aranmadan yerine getirilir. İade talebinin 10.000 TL’yi aşması
halinde aşan kısmın iadesi, vergi inceleme raporu veya YMM raporuna göre
yerine getirilir. Teminat verilmesi halinde mükellefin iade talebi yerine
getirilir ve teminat, vergi inceleme raporu veya YMM raporu sonucuna göre
çözülür.
7/A.6. Müteselsil Sorumluluk
İstisnadan yararlanmak isteyen mükelleflerin
istisna belgesinin imza ve kaşe tatbik edilmiş bir suretini mal teslimi ve
hizmet ifasında bulunan satıcıya vermeleri gerekmektedir. Bu belge olmadan
istisna uygulanması halinde, ziyaa uğratılan vergi, ceza, zam ve faizlerden
satıcı ile birlikte teslim ve hizmet yapılan alıcı da müteselsilen sorumludur.
Kendisine teslim veya hizmetin istisna kapsamına
girdiğini gösteren belge verilen satıcı mükelleflerce, başka bir şart
aramaksızın istisna kapsamında işlem yapılır. Daha sonra işlemin, istisna
için ilgili düzenlemelerde belirtilen şartları baştan taşımadığı ya da
şartların daha sonra ihlal edildiğinin tespiti halinde, ziyaa uğratılan
vergi ile buna bağlı ceza, faiz ve zamlar, kendisine istisna kapsamında
teslim veya hizmet yapılan alıcıdan aranır. Satıcının iade talebi ise
yukarıda açıklanan şekilde değerlendirilir.”
MADDE 5- Aynı Tebliğe (II/E-10.) bölümünden sonra gelmek
üzere başlığı ile birlikte aşağıdaki bölüm eklenmiştir.
“11. Elektrik Motorlu Taşıt Araçlarının
Geliştirilmesine Yönelik Verilen Mühendislik Hizmetlerinde İstisna
7394 sayılı Kanunun 12 nci maddesi ile 3065 sayılı
Kanuna eklenen geçici 42 nci maddede,
“20/8/2016 tarihli ve 6745 sayılı Yatırımların Proje
Bazında Desteklenmesi ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun 80 inci maddesi kapsamında teşviklerden
yararlanmasına karar verilen ve bu kapsamda sera etkisi yaratan egzoz gazı
salınımını tamamen ortadan kaldıracak teknolojilerin geliştirilmesi için
münhasıran Türkiye’de gerçekleştirdikleri Ar-Ge faaliyetleri sonucunda
geliştirdikleri elektrik motorlu taşıt araçlarını Türkiye’de imal eden
mükelleflere bu araçların geliştirilmesine yönelik verilen ve yatırım teşvik
belgesi kapsamında yer alan mühendislik hizmetleri 31/12/2023 tarihine
kadar katma değer vergisinden müstesnadır. Teşvik belgesine konu yatırımın
tamamlanmaması halinde, zamanında alınmayan vergi alıcıdan, vergi ziyaı
cezası uygulanarak gecikme faizi ile birlikte tahsil edilir. Zamanında
alınmayan vergiler ile vergi cezalarında zamanaşımı, verginin tarhını veya
cezanın kesilmesini gerektiren durumun meydana geldiği tarihi takip eden
takvim yılının başından itibaren başlar.
Bu kapsamda yapılan hizmetler nedeniyle yüklenilen
vergiler, vergiye tabi işlemler üzerinden hesaplanan vergiden indirilir.
İndirim yoluyla telafi edilemeyen vergiler, bu Kanunun 32 nci maddesi hükmü
uyarınca istisna kapsamında işlem yapan mükellefin talebi üzerine iade
edilir.
Hazine ve Maliye Bakanlığı bu maddenin
uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye yetkilidir.”
hükmü yer almaktadır.
Bu istisna uygulamasına ilişkin usul ve esaslar
aşağıda belirlenmiştir.
11.1. Kapsam
İstisna kapsamına, 6745 sayılı Kanunun 80 inci
maddesi kapsamında teşviklerden yararlanmasına karar verilen teknolojilerin
geliştirilmesi için Ar-Ge faaliyetleri sonucunda geliştirilen elektrik
motorlu taşıt araçlarının geliştirilmesine yönelik olarak 31/12/2023
tarihine kadar verilen mühendislik hizmetleri girmektedir.
Söz konusu istisnadan, münhasıran Türkiye’de
gerçekleştirdikleri Ar-Ge faaliyetleri sonucunda geliştirdikleri elektrik
motorlu taşıt araçlarını Türkiye’de imal eden mükellefler yararlanır.
Bu çerçevede, elektrik motorlu taşıt araçlarının
geliştirilmesine yönelik verilen ve yatırım teşvik belgesi kapsamında yer
alan mühendislik hizmetleri belgedeki tutarla sınırlı olarak istisna
kapsamındadır. Belgede mühendislik hizmetine isabet eden tutarın açıkça yer
almaması halinde tutar Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından ayrıca teyit
edilir.
Bu araçların geliştirilmesi ile ilgili diğer
hizmetler ile mal teslimlerinde ise bu bölüm kapsamında istisna uygulanmaz.
11.2. İstisnanın Uygulaması
Söz konusu düzenleme tam istisna mahiyetindedir.
İstisnadan yararlanmak isteyen yatırım teşvik belgesi sahibi mükellef,
istisna kapsamında temin edeceği mühendislik hizmetine ilişkin KDV yönünden
bağlı olduğu vergi dairesine başvurur. Bu başvuru vergi dairesi tarafından
değerlendirilerek mühendislik hizmeti alımlarında istisna uygulanacağına
ilişkin istisna belgesi (EK:31) yatırım teşvik belgesi sahibi mükellefe
verilir. Hizmetin münhasıran yurtdışından temin edilecek olması halinde de
istisna belgesinin alınması gerekir. Alıcılar tarafından istisna kapsamında
alınan mühendislik hizmetlerine ilişkin bilgilerin (hizmeti ifa edenin adı
soyadı/unvanı, vergi dairesi, vergi kimlik numarası, fatura tarihi ve
numarası, hizmet tutarı, yatırım teşvik belgesinin tarihi ve sayısı)
hizmetin alındığı vergilendirme dönemini takip eden ay sonuna kadar
dilekçeyle ilgili vergi dairesine bildirilmesi gerekir.
Vergi dairesinden alınan istisna belgesi yatırım
teşvik belgesi sahibi mükellef tarafından hizmet ifa edenlere ibraz
edilerek istisna uygulanması sağlanır. Bu belge hizmet ifa edenler
tarafından 213 sayılı Kanunun muhafaza ve ibraz hükümlerine uygun olarak
saklanır.
İstisna uygulanan mühendislik hizmetleri nedeniyle
yüklenilen KDV, hizmet ifa edenler tarafından indirim konusu yapılabilir.
İndirim yoluyla telafi edilemeyen KDV iade edilir.
11.3. Yatırım Teşvik Belgesine Konu Yatırımın
Tamamlanmaması
3065 sayılı Kanunun geçici 42 nci maddesine göre,
yatırımın tamamlanmaması halinde, zamanında alınmayan vergi alıcıdan, vergi
ziyaı cezası uygulanarak gecikme faizi ile birlikte tahsil edilir.
Zamanında alınmayan vergiler ile vergi cezalarında
zamanaşımı, verginin tarhını veya cezanın kesilmesini gerektiren durumun
meydana geldiği tarihi takip eden takvim yılının başından itibaren başlar.
11.4. İstisnanın Beyanı
Bu istisna kapsamında yapılan mühendislik
hizmetleri, hizmetin yapıldığı döneme ait KDV beyannamesinin
"İstisnalar-Diğer İade Hakkı Doğuran İşlemler" kulakçığının,
"Tam İstisna Kapsamına Giren İşlemler" tablosunda 340 kod
numaralı “Elektrik Motorlu Taşıt Araçlarının Geliştirilmesine Yönelik
Verilen Mühendislik Hizmetleri” satırı aracılığıyla beyan edilir.
Bu satırın "Teslim ve Hizmet Tutarı"
sütununa istisnaya konu hizmetlerin KDV hariç tutarı, "Yüklenilen
KDV" sütununa bu hizmetlere ilişkin alım ve giderlere ait belgelerde
gösterilen toplam KDV tutarı yazılır. İade talep etmek istemeyen
mükellefler, "Yüklenilen KDV" sütununa “0” yazmalıdır.
Öte yandan, istisna kapsamındaki mühendislik
hizmetinin yurt dışından temin edilmesi halinde sorumlu sıfatıyla beyanda
bulunulmayacağı tabiidir.
11.5. İade
Bu istisnadan kaynaklanan iade taleplerinde
aşağıdaki belgeler aranır:
- Standart iade talep dilekçesi
- İstisnanın beyan edildiği döneme ilişkin
indirilecek KDV listesi
- İade hakkı doğuran işleme ait yüklenilen KDV
listesi
- İadesi talep edilen KDV hesaplama tablosu
- Satış faturaları listesi
- Yatırım teşvik belgesinin örneği
- İstisna belgesinin örneği.
11.5.1. Mahsuben İade
Mükelleflerin bu işlemlerden kaynaklanan mahsuben
iade talepleri yukarıdaki belgelerin ibraz edilmiş olması halinde miktarına
bakılmaksızın vergi inceleme raporu, YMM raporu ve teminat aranmadan yerine
getirilir.
11.5.2. Nakden İade
Mükelleflerin bu işlemlerden kaynaklanan ve 10.000
TL’yi aşmayan nakden iade talepleri vergi inceleme raporu, YMM raporu ve
teminat aranmadan yerine getirilir. İade talebinin 10.000 TL’yi aşması
halinde aşan kısmın iadesi, vergi inceleme raporu veya YMM raporuna göre
yerine getirilir. Teminat verilmesi halinde mükellefin iade talebi yerine
getirilir ve teminat, vergi inceleme raporu veya YMM raporu sonucuna göre
çözülür.
11.6. Müteselsil Sorumluluk
İstisnadan yararlanmak isteyen mükelleflerin
istisna belgesinin imza ve kaşe tatbik edilmiş bir suretini mühendislik
hizmeti ifasında bulunanlara vermeleri gerekmektedir. Bu belge olmadan
istisna uygulanması halinde, ziyaa uğratılan vergi, ceza, zam ve faizlerden
hizmeti ifa edenler ile birlikte alıcı mükellef de müteselsilen sorumludur.
Kendisine mühendislik hizmetinin istisna kapsamına
girdiğini gösteren belge verilen mükelleflerce, başka bir şart aramaksızın
istisna kapsamında işlem yapılır. Daha sonra işlemin, istisna için ilgili
düzenlemelerde belirtilen şartları baştan taşımadığı ya da şartların daha
sonra ihlal edildiğinin tespiti halinde, ziyaa uğratılan vergi ile buna
bağlı ceza, faiz ve zamlar, kendisine istisna kapsamında mühendislik
hizmeti ifa edilen alıcıdan aranır. Mühendislik hizmetini ifa edenlerin
iade talebi ise yukarıda açıklanan şekilde değerlendirilir.”
MADDE 6- Aynı Tebliğe ekte yer alan (EK: 30) eklenmiştir.
MADDE 7- Aynı Tebliğe ekte yer alan (EK: 31) eklenmiştir.
MADDE 8- Bu Tebliğin;
a) 1 inci, 3 üncü, 4 üncü ve 6 ncı maddeleri
1/5/2022 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) 5 inci ve 7 nci maddeleri 15/4/2022 tarihinden
geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
c) Diğer maddeleri yayımı tarihinde,
yürürlüğe girer.
MADDE 9- Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı
yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|