Sabancı Üniversitesinden:
SABANCI
ÜNİVERSİTESİ ANA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Sabancı Üniversitesinin
akademik ve idari organlarının oluşturulması, yönetimi, işleyişi, görev,
sorumluluk ve denetimlerine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Sabancı Üniversitesinin
yönetimine, akademik ve idari organlarına, bu organların görevlerine ve
mali konulara ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 28/3/1983 tarihli ve 2809
sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun ek 37 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik Kurul (Senato): Sabancı Üniversitesi
Akademik Kurulunu,
b) Başkan: Sabancı Üniversitesi Mütevelli Heyet
Başkanını,
c) Başkanlık Divanı: Sabancı Üniversitesi Başkanlık
Divanını,
ç) Dekan: Sabancı Üniversitesine bağlı fakültelerin
dekanlarını,
d) Genel Sekreter: Sabancı Üniversitesi Genel
Sekreterini,
e) Müdür: Sabancı Üniversitesi bünyesindeki enstitü
ile uygulama ve araştırma merkezleri müdürlerini,
f) Mütevelli Heyet: Sabancı Üniversitesi Mütevelli
Heyetini,
g) Rektör: Sabancı Üniversitesi Rektörünü,
ğ) Üniversite: Sabancı Üniversitesini,
h) Üniversite Yönetim Kurulu: Sabancı Üniversitesi
Yönetim Kurulunu,
ı) Vakıf: Hacı Ömer Sabancı Vakfını,
i) Vakıf Yönetim Kurulu: Hacı Ömer Sabancı Vakfı
Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
Genel
Hükümler
MADDE 5- (1) Üniversite Mütevelli Heyeti, akademik
çalışmaların en üst düzeyde yürütülmesi için gerekli önlemleri alır.
Akademik yönden en üst düzeydeki öğretim elemanlarının belirlenmesi, seçimi
ve atanması Devlet yükseköğretim kurumlarındaki öğretim elemanlarında
aranan niteliklere ek olarak, Mütevelli Heyeti tarafından kabul edilecek
diğer şartlara göre yapılır.
(2) Üniversite yönetimi, akademik ve idari birimler
ile öğrenci temsilcilerinden meydana gelen komiteler veya kurullar
oluşturabilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Mütevelli Heyet,
Başkan, Başkanlık Divanı ve Görevleri
Mütevelli
Heyet
MADDE 6- (1) Mütevelli Heyet, en yüksek karar organıdır ve
Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder.
(2) Mütevelli Heyet; Devlet memuru olma
niteliklerine sahip ve en az üçte ikisi yükseköğrenim görmüş adaylar
arasından, dört yıl süre ile Vakıf Yönetim Kurulu tarafından seçilen en az
yedi, en fazla dokuz üyeden oluşur. Süresi biten üyeler yeniden
seçilebilir.
(3) Rektör, Mütevelli Heyetin tabii üyesi olup, kendisi
ile ilgili konularda toplantılara katılamaz, Mütevelli Heyet Başkanlığına
seçilemez. Rektör dışındaki Üniversite mensupları Mütevelli Heyette görev
alamaz.
(4) Mütevelli Heyet üyeleri kendi aralarından bir
başkan seçer. Mütevelli Heyet üyelerinden biri görevinden ayrıldığında,
yeri boşalan üyenin yerine Vakıf Yönetim Kurulu, en geç bir ay içinde dört
yıl süreyle yeni bir üye seçer. Vakıf Yönetim Kurulu ile Mütevelli Heyet
üyeleri ve bunların birinci derece kan ve sıhri
hısımları ile eşlerinden Mütevelli Heyette görev alacakların sayısı
Mütevelli Heyetin yedi üyeden oluşması halinde ikiyi, yediden fazla üyeden
oluşması halinde ise toplam Mütevelli Heyet üye sayısının üçte birini
geçemez.
(5) Mütevelli Heyetin üye sayısı, üyelerde aranacak
diğer nitelikler, seçime ilişkin usul ve esaslar ile seçilen veya ayrılan
Başkan ve üyeler en geç bir ay içinde Yükseköğretim Kuruluna bildirilir.
(6) Mütevelli Heyet üyeliği fahridir. Ancak; Vakıf
Yönetim Kurulu kararı ile Mütevelli Heyet üyelerine toplantıya katılma, yol
ve huzur hakkı verilebilir. Verilecek miktar bir yılda onikiyi
geçmemek üzere katılacakları her toplantı için 2547 sayılı Kanunun 6 ncı maddesinde yer alan Yükseköğretim Genel Kurulu
üyeleri için öngörülen ücreti aşamaz. Başkan ve üyelere bunun dışında
herhangi bir suretle başkaca bir ödeme yapılmaz.
(7) Mütevelli Heyet yılda en az dört defa toplanır.
Mütevelli Heyetin toplantı yeter sayısı üye tam sayısının yarıdan bir
fazlasıdır. Mütevelli Heyet kararları toplantıya katılanların salt
çoğunluğu ile alınır. Her üye oyunu kabul ve ret şeklinde verir, çekimser
oy kullanılmaz. Oyların eşitliği halinde Başkanın kullandığı oy yönünde
çoğunluk sağlanmış sayılır.
(8) Mütevelli Heyet kararları usulüne uygun olarak
karar defterine yazılarak başkan ve üyeler tarafından imzalanır.
Mütevelli
Heyetinin görevleri
MADDE 7- (1) Mütevelli Heyetin görevleri şunlardır:
a) Üniversite tüzel kişiliğini temsil etmek.
b) Başkanı seçmek.
c) Üniversite ile ilgili düzenleyici işlemleri
kabul etmek ve uygulanmasını sağlamak.
ç) Cumhurbaşkanı tarafından atanmak üzere Rektör
önerisinde bulunmak.
d) Üniversitede akademik birimler, programlar,
merkezler, teknoparklar kurulmasına, birleştirilmesine veya kapatılmasına
ilişkin Yükseköğretim Kuruluna sunulacak Akademik Kurul önerilerini
inceleyerek karara bağlamak, mevcutların faaliyetlerini izlemek ve
denetlemek.
e) Üniversitede görevlendirilecek yöneticiler ve
öğretim elemanları ile diğer personelin sözleşmelerini yapmak, atamalarını
ve görevden alınmalarını onaylamak ve sözleşmelerinin yenilenmesine karar
vermek, öğretim elemanlarının dışındaki personelin terfilerini yapmak.
f) Üniversitenin ayrıntılı bütçesini kabul etmek ve
her bütçe döneminde bütçe uygulama esaslarını ve harcamalara ilişkin
parasal sınırlamalar ile yetkileri belirlemek, uygulamalarını izlemek ve
denetlemek.
g) Üniversitenin taşınır ve taşınmaz mallarını
denetlemek ve yönetmek.
ğ) Üniversitenin çeşitli organları arasındaki
uyuşmazlıkların giderilmesinde son kararı vermek.
h) Öğrencilerden alınacak ücretlerin miktarını,
ödeme şekil ve zamanını belirlemek.
ı)
Üniversitenin geliştirilmesine yönelik hedefleri belirlemek, gerekli
yatırımları planlamak ve uygulamak.
i) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Mütevelli Heyet, uygun gördüğü ölçüde,
yetkilerinden bir kısmını Üniversite yöneticilerine devredebilir.
Başkan ve
görevleri
MADDE 8- (1) Mütevelli Heyet üyeleri, kendi içinden en
fazla dört yıl için bir Başkan ve başkan yardımcısı seçer. Süresi dolan
Başkan yeniden seçilebilir.
(2) Mütevelli Heyetini, Başkan temsil eder. Başkan,
Üniversitenin harcama yetkilisi (ita
amiri) olup, Mütevelli Heyetin kendisine verdiği yetkileri kullanır ve bu
Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleriyle verilen görevleri yürütür.
Başkanlık
Divanı ve görevleri
MADDE 9- (1) Başkanlık Divanı; Başkanın başkanlığında,
Mütevelli Heyet başkan yardımcısı, Rektör, Genel Sekreter olmak üzere dört
üyeden oluşur. En az üç üye ile aylık olarak toplanır.
(2) Başkanlık Divanı, Mütevelli Heyetinin kendisine
verdiği görevleri yerine getirir. Üniversitedeki gelişmeleri düzenli takip
ederek izler; sonuçlarını gözden geçirerek gerekli gördüğü konuları
Mütevelli Heyetinin onayına sunar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Akademik
Organlar, İdari Organlar, Öğretim Elemanları ve Görevleri
Akademik Kurul
(Senato) ve görevleri
MADDE 10- (1) Akademik Kurul, Rektörün başkanlığında, rektör
yardımcıları, dekanlar, Rektörlüğe bağlı enstitü müdürleri ile her
fakülteden kendi kurullarınca üç yıl için seçilen birer öğretim üyesinden
oluşur.
(2) Akademik Kurul biri öğretim yılı başında, biri
öğretim yılı sonunda olmak üzere yılda en az iki defa toplanır. Rektör,
gerekli gördüğü hallerde Akademik Kurulu toplantıya çağırır.
(3) Akademik Kurul, Üniversitenin akademik organı
olup aşağıdaki görevleri yapar:
a) Üniversitenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma
ve yayın faaliyetlerinin esasları hakkında karar almak.
b) Üniversitenin bütününü ilgilendiren kanun ve
yönetmelik taslaklarını hazırlamak veya görüş bildirmek.
c) Rektörün onayından sonra Resmî Gazete’de yayımlanarak
yürürlüğe girecek olan Üniversite veya Üniversitenin birimleri ile ilgili
yönetmelikleri hazırlamak.
ç) Üniversitenin yıllık eğitim-öğretim programını
ve takvimini inceleyerek karara bağlamak.
d) Bir sınava bağlı olmayan fahri akademik
unvanların verilmesi hususunu ve fakülte kurullarının bu konudaki
önerilerini Mütevelli Heyetinin onayına sunulmak üzere karara bağlamak.
e) Fakülte kurulları ile Rektörlüğe bağlı enstitü
ve yüksekokul kurullarının kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek
karara bağlamak.
f) Üniversite Yönetim Kuruluna üye seçmek.
g) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Üniversite
Yönetim Kurulu ve görevleri
MADDE 11- (1) Yönetim Kurulu; Rektörün başkanlığında
dekanlar ile Üniversite öğretim birimlerini ve alanlarını temsil edecek
şekilde Akademik Kurul tarafından dört yıl için seçilen üç profesörden
oluşur.
(2) Rektör, gerektiğinde Yönetim Kurulunu
toplantıya çağırır.
(3) Üniversite Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Yükseköğretim üst kuruluşları ile Akademik Kurul
kararlarının uygulanmasında belirlenen plan ve programlar doğrultusunda
Rektöre yardım etmek.
b) Faaliyet plan ve programlarının uygulanmasını
sağlamak, Üniversiteye bağlı birimlerin önerilerini dikkate alarak yatırım
programını, bütçe taslağını incelemek ve kendi önerileri ile birlikte
Mütevelli Heyetine sunulmak üzere Rektörlüğe vermek.
c) Üniversite yönetimi ile ilgili olarak Rektörün
getireceği konularda karar almak.
ç) Fakülte, enstitü ve yüksekokul yönetim
kurullarının kararlarına yapılacak itirazları inceleyerek kesin karara
bağlamak.
d) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Rektör ve
görevleri
MADDE 12- (1) Rektör, ilgili mevzuat hükümlerine göre
Cumhurbaşkanı tarafından atanır.
(2) Rektör, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından birisini yoksa fakülte dekanlarından birisini vekil tayin
eder. Rektör, görevi başından iki haftadan fazla uzaklaştığında
Yükseköğretim Kuruluna bilgi verir. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse
yeni Rektör atanır.
(3) Rektörün görevleri şunlardır:
a) Üniversite kurullarına başkanlık etmek;
yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını uygulamak, Üniversite
kurullarının önerilerini inceleyerek karara bağlamak ve Üniversiteye bağlı
kuruluşlar arasında düzenli çalışmayı sağlamak.
b) Her eğitim-öğretim yılı sonunda ve gerektiğinde
Üniversitenin eğitim-öğretim bilimsel araştırma ve yayın faaliyetleri
hakkında Üniversitelerarası Kurula bilgi vermek.
c) Üniversitenin yatırım programlarını, bütçesini
ve kadro ihtiyaçlarını, bağlı birimlerinin ve Üniversite Yönetim Kurulu ile
Akademik Kurulun görüş ve önerilerini aldıktan sonra hazırlamak ve
Mütevelli Heyetine sunmak.
ç) Gerekli gördüğü hallerde Üniversiteyi oluşturan
kuruluş ve birimlerde görevli öğretim elemanlarının ve diğer personelin
görev yerlerini değiştirmek veya bunlara yeni görevler vermek.
d) Üniversitenin birimleri ve her düzeydeki
personeli üzerinde genel gözetim ve denetim görevini sürdürmek.
e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
(4) Rektör; Üniversitenin ve bağlı
birimlerinin eğitim ve öğretim faaliyetlerinin en iyi şekilde yapılmasından
ve geliştirilmesinden, öğrencilere gerekli sosyal hizmetlerin
sağlanmasından, eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin
Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenmiş ilkeler ve hedefler
doğrultusunda planlanıp yürütülmesinden, Üniversitede bilimsel ve idari
gözetim ve denetimin yapılmasından ve gerektiğinde Üniversitede güvenlik
önlemleri alınmasından, bütün işlemlerin takip ve kontrol edilmesinden ve
sonuçlarının alınmasından ilgili mevzuat hükümleri gereğince ve Mütevelli
Heyet tarafından verilen görevlerin yerine getirilmesinden birinci derecede
yetkili ve sorumludur.
Rektör
yardımcıları ve görevleri
MADDE 13- (1) Rektör, çalışmalarında kendisine yardım etmek
üzere Üniversitedeki profesörler arasından en fazla üç rektör yardımcısı
seçip atanmaları için Mütevelli Heyetin onayına sunar.
(2) Rektör yardımcıları aynı usulle
değiştirilebilir. Rektörün görev süresi sona erdiğinde, yardımcılarının da
görev süresi sona erer.
(3) Rektör yardımcıları, Rektörün kendilerine
verdiği görevleri yürütür.
Genel
Sekreter
MADDE 14- (1) Üniversite idari teşkilatının başı Genel
Sekreterdir. Genel Sekreter, idari teşkilatın çalışmasından Rektöre karşı
sorumludur.
(2) Genel Sekreterin atanması ve görevden alınması
Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyetinin kararı ile olur.
(3) Genel Sekreter Üniversite idari teşkilatının
başı olarak yapacağı görevler dışında, kendisi veya kendisine bağlı
birimler aracılığı ile aşağıdaki görevleri yerine getirir:
a) Üniversite idari birimlerinin verimli, düzenli
ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak.
b) Mütevelli Heyet toplantılarında oya
katılmaksızın raportörlük görevi yapmak; bu
kurullarda alınan kararların yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak.
c) Mütevelli Heyet kararlarını Üniversiteye bağlı
birimlere iletmek.
ç) Üniversite idari teşkilatında görevlendirilecek
personel hakkında Rektöre öneride bulunmak.
d) Mütevelli Heyeti ve Rektör tarafından verilecek
benzeri görevleri yapmak.
Dekan
MADDE 15- (1) Dekan, profesör unvanına sahip öğretim üyeleri
arasından Rektörün Mütevelli Heyetine önerisi ve Mütevelli Heyetin teklifi
ile Yükseköğretim Kurulu tarafından üç yıl süre ile atanır. Süresi biten
dekan aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Dekan; fakültenin ve bağlı
birimlerinin öğretim kapasitesinin etkin ve verimli bir şekilde
kullanılmasında ve geliştirilmesinde, gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin
alınmasında, öğrencilere sosyal hizmetlerin sağlanmasında, eğitim-öğretim,
bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir şekilde
yürütülmesinde, bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında,
takip ve kontrol edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında Rektöre karşı
birinci derecede sorumludur.
Fakülte
kurulu
MADDE 16- (1) Fakülte kurulu; dekanın başkanlığında
fakülteye bağlı bölümlerin başkanlarıyla fakültedeki profesörlerin üç yıl
için kendi aralarından seçecekleri üç, doçentlerin kendi aralarından
seçecekleri iki, doktor öğretim üyelerinin kendi aralarından seçecekleri
bir öğretim üyesinden oluşur.
(2) Fakülte kurulu, olağan
toplantılarını her yarıyıl başında ve sonunda yapar. Dekan, gerekli gördüğü
hâllerde fakülte kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırır.
(3) Fakülte kurulunun görevleri şunlardır:
a) Fakültenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve
yayın faaliyetlerini ve bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve
eğitim-öğretim takvimini hazırlayarak Senatonun onayına sunmak.
b) Fakülte yönetim kuruluna üye seçmek.
c) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Fakülte
yönetim kurulu
MADDE 17-
(1) Fakülte yönetim kurulu;
dekanın başkanlığında, fakülte kurulunun üç yıl için seçeceği üç profesör,
iki doçent ve bir doktor öğretim üyesinden oluşur. Fakülte yönetim kurulu
dekanın çağrısı üzerine toplanır. Fakülte yönetim kurulu, gerekli gördüğü
hâllerde geçici çalışma grupları, eğitim-öğretim koordinatörlükleri
kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
(2) İdari faaliyetlerde dekana yardımcı bir organ
olan fakülte yönetim kurulunun görevleri şunlardır:
a) Fakülte kurulunun kararlarıyla tespit ettiği
esasların uygulanmasında dekana yardım etmek.
b) Fakültenin eğitim-öğretim, plan ve
programlarıyla akademik takvimin uygulanmasını sağlamak.
c) Fakültenin programını ve ihtiyaçlarını
belirlemek.
ç) Dekanın, fakülte yönetimiyle ilgili olarak
getireceği konularda karar almak.
d) Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve
çıkarılmaları ile eğitim-öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında karar
vermek.
e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Enstitü
müdürü
MADDE 18- (1) Enstitü müdürü; Rektörün önerisi ile Mütevelli
Heyet tarafından üç yıl için atanır. Süresi biten enstitü müdürü aynı
usulle yeniden atanabilir.
(2) Enstitü müdürünün görevi; bu Yönetmelik ve
ilgili diğer mevzuat hükümleriyle dekanlara verilmiş görevleri enstitü
bakımından yerine getirmektir.
Enstitü
kurulu
MADDE 19-
(1) Enstitü kurulu; müdürün
başkanlığında müdür yardımcıları ve enstitüdeki anabilim dalı başkanlarından
oluşur.
(2) Enstitü kurulu, ilgili
mevzuat ve bu Yönetmelik hükümleriyle fakülte kuruluna verilen görevleri
enstitü bakımından yerine getirir.
Enstitü
yönetim kurulu
MADDE 20-
(1) Enstitü yönetim kurulu,
müdürün başkanlığında, müdür tarafından gösterilecek altı aday arasından
enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden
oluşur.
(2) Enstitü yönetim kurulu, ilgili mevzuat ve bu
Yönetmelik hükümleriyle fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri enstitü
bakımından yerine getirir.
Öğretim
elemanları
MADDE 21- (1) Öğretim elemanları; öğretim üyeleri, öğretim
görevlileri ve araştırma görevlileridir.
(2) Öğretim üyeleri, Üniversitede tam zamanlı
çalışmakta olan profesör, doçent ve doktor öğretim üyeleridir.
(3) Öğretim elemanları, 2547 sayılı Kanun ve ilgili
mevzuatla verilen görevleri yapar.
(4) Öğretim elemanlarının atanmaları ve
terfilerinde 2547 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatta aranan şartlara ilave
olarak aranacak şartlar, Senato tarafından belirlenir ve Yükseköğretim
Kurulu onayından sonra uygulanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Harcama yetkilisi
ve mali denetim
MADDE 22-
(1) Üniversitenin harcama
yetkilisi Mütevelli Heyetidir. Mütevelli Heyet, Üniversitenin yöneticilerine
uygun gördüğü ölçüde yetkilerini devredebilir.
(2) Üniversitenin mali denetimi Mütevelli Heyet,
Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer kurumlarca yapılır.
(3) Üniversite bütçesine ait gerçekleşen gelir ve
giderleri gösteren cetveller, her yılsonunda düzenlenerek, gelir ve gider
belgeleriyle birlikte Başkanlığa verilir. Bunlar incelenir, varsa gerekli
işlemler tamamlatılıp uygunluk sağlanarak karara bağlanır ve denetime hazır
şekilde saklanır.
(4) Üniversitenin, Mütevelli Heyet tarafından
onaylanan ayrıntılı bütçesinin bir örneği ile bütçenin uygulanmasına
ilişkin esaslar ve harcamaya ilişkin yetkileri gösterir Mütevelli Heyet
kararları Yükseköğretim Kuruluna gönderilir.
(5) Mali yılsonu gerçek harcamalar, yeminli mali
müşavirce usulüne uygun incelenip tasdiklenir ve
en geç müteakip yılın mart ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kuruluna
gönderilir.
Üniversitenin
gelir kaynakları
MADDE 23-
(1) Üniversitenin gelir kaynakları
şunlardır:
a) Kurucu Vakıfça yapılacak bağış ve yardımlar.
b) Araştırma, geliştirme projeleri ve danışmanlık
hizmetleriyle, halka açık sürekli eğitim hizmetlerinden elde edilecek
gelirler.
c) Öğrencilerden alınacak eğitim-öğretim ücretleri.
ç) Yayın ve satış gelirleri.
d) Üniversite tarafından ilgili mevzuat hükümlerine
göre kurulacak işletmelerden ve kurulu işletmelere iştiraklerden elde
edilecek gelirler.
e) Devlet yardımı ve diğer kamu kurum ve
kuruluşlarınca yapılacak her çeşit yardımlar.
f) Bağışlar, vasiyetler ve diğer gelirler.
g) Eğitim, uygulama ve teknoloji merkezlerinden
elde edilecek gelirler.
Araştırma-geliştirme
projeleri ve danışmanlık hizmetleri
MADDE 24-
(1) Üniversitenin akademik
birimleri araştırma-geliştirme projeleri ile danışmanlık hizmetleri
yürütebilir ve benzer nitelikte faaliyetlerde bulunabilirler.
(2) Projeler, danışmanlık hizmetleri ve benzeri
faaliyetler ile ilgili usul ve esaslar ilgili mevzuat hükümlerine göre
Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 25-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, Vakıf Yükseköğretim Kurumları
Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyet ve Senato
kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 26-
(1) 8/3/2009
tarihli ve 27163 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sabancı Üniversitesi Ana
Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 27- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 28- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sabancı Üniversitesi
Mütevelli Heyet Başkanı yürütür.
|