Bayburt Üniversitesinden:
BAYBURT ÜNİVERSİTESİ KARİYER PLANLAMA UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Bayburt Üniversitesi
Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, Bayburt Üniversitesi Kariyer
Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aday: Tercih dönemindeki öğrencileri,
b) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
c) Kariyer danışmanları: Merkezde görev alan
öğretim elemanı, sektör temsilcisi veya kariyer danışmanı olarak seçilen
kişileri,
ç) Merkez (BAYUKARİYER): Bayburt Üniversitesi
Kariyer Planlama Uygulama ve Araştırma Merkezini,
d) Mezun: Bayburt Üniversitesi mezunlarını,
e) Müdür: Merkezin Müdürünü,
f) Öğrenci: Bayburt Üniversitesi öğrencilerini,
g) Rektör: Bayburt Üniversitesi Rektörünü,
ğ) Senato: Bayburt Üniversitesi Senatosunu,
h) Üniversite: Bayburt Üniversitesini,
ı) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5- (1) Merkezin
amacı; Üniversite adayları, Üniversite ön lisans, lisans ve lisansüstü
öğretim programlarındaki öğrenci ve mezunlarının, kariyer planlama ve
kişisel gelişimlerine destek olmak, yeni iş fikirleri, girişimcilik ve iş
hayatları ile ilgili bilimsel, mesleki ve eğitsel çalışmalar
gerçekleştirmek, danışmanlık ve bilgilendirme hizmetleri vermek, bireyin
ilgi ve yeteneklerini tüm dünyadaki kariyer fırsatları doğrultusunda
keşfetmesine destek olmak, farkındalık bilincini
geliştirmek, öğrenciler için staj fırsatlarını ve mezunlarının tercih
edilme süreçlerini arttırmak amacıyla ulusal ve uluslararası düzeyde
uygulama ve araştırmalar yapmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6- (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite adayları ile öğrenci, mezun ve
Üniversite personeline kariyer planlama ve geliştirme konusunda danışmanlık
hizmeti vermek.
b) Öğrenci, mezun ve Üniversite personelinin
kariyer gelişimlerine katkı sağlayacak mesleki ve kişisel birikimlerini
ifade etmeleri için gerekli olan eğitim faaliyetleri ve tanıtım
toplantılarını, gerektiğinde Üniversite bünyesindeki diğer merkezler ile iş
birliği yaparak gerçekleştirmek.
c) Öğrencileri iş bulma süreci hakkında bilgilendirmek.
ç) Öğrenci ve akademik personelinin ulusal ve
uluslararası değişim programları, burs ve lisansüstü programları hakkında
bilgilendirilmelerini sağlamak.
d) Üniversite bünyesinde kariyer planlama
faaliyetleri çalışmalarını yürüten öğrenci kulüp ve konseyi gibi birimler
ile ortak projelerin geliştirilme ve yürütülmesini sağlamak.
e) Öğrenci ve mezunlara, staj veya iş imkânı
sağlayabilecek ya da Merkezin amacının gerçekleştirilmesine yönelik iş
birliği yapılabilecek kişi, kurum ve kuruluşların yer aldığı ve sürekli
olarak güncellenen bir veri tabanı oluşturmak.
f) Mezunların iş hayatındaki kariyer gelişimlerini
izlemek ve mezun bilgilerinin yer aldığı veri tabanını oluşturmak.
g) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında
Üniversitenin resmî ve özel kurum ve kuruluşları, sivil toplum kuruluşları,
vakıf ve mezunlar derneği gibi paydaşları ile ulusal ve uluslararası iş
birlikleri gerçekleştirerek, ortak projelerin geliştirilmesi ve
yürütülmesini sağlamak.
ğ) Kariyer planlama ve geliştirmeye yönelik
yayınların takibini yapmak, bu konudaki araştırmaları ve projeleri izlemek.
h) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında kariyer
danışmanlığı alanında çalışmalar yapan ulusal ve uluslararası kariyer
platformları ile iletişim ağı kurmak, bu alanda ulusal ve uluslararası düzeyde
eğitim, kurs, seminer, konferans, kongre, sempozyum,
panel, çalıştay gibi etkileşimleri organize etmek
ve/veya katılmak.
ı) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında faaliyet
alanına giren konularda ulusal ve uluslararası kuruluşlarla ortak
çalışmalar ve projeler yürütmek, örnek teşkil edebilecek uygulamaları
yerinde incelemek, bu kuruluşlara üye olmak.
i) Aday öğrencilerin aileleri için farkındalık yaratma girişimlerine destek olmak, bu
alanda yapılacak aktivitelere öncü olmak.
j) Üniversitenin tercih edilebilirlik ile prestijinin artması amacıyla kariyer planlamaya yönelik
stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanmasına yönelik önerileri Rektörlüğe
sunmak ve onaylanan önerileri uygulamaya geçirmek.
k) Merkezin gerçekleştirdiği tüm etkinliklerin
iletişimini yönetmek ve bu amaçla basılı ve görsel yayınları hazırlamak,
Merkezin dijital platformlarda etkinliğini sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7- (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8- (1) Müdür, Merkezin faaliyet alanları ile ilgili
konularda Üniversitede görevli öğretim üyeleri arasından, Rektör tarafından
üç yıl için görevlendirilir. Görev süresi sona eren Müdür aynı usul ile
yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdür, Merkezin çalışmalarının düzenli olarak
yürütülmesi ve geliştirilmesinden Rektöre karşı sorumludur.
(3) Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili konularda
Üniversitede görevli öğretim elemanları arasından iki kişi, Müdürün önerisi
üzerine üç yıl için Rektör tarafından müdür yardımcısı olarak
görevlendirilir. Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda
yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Göreve vekâlet altı aydan
fazla sürerse yeni bir Müdür görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde
müdür yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9- (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek ve yönetmek.
b) Yönetim ve Danışma Kurulunu toplantıya çağırmak,
başkanlık etmek.
c) Yönetim Kurulu kararlarını uygulamak, gerekli
koordinasyonu ve denetimi sağlamak ve Merkezin idari işlerini yürütmek.
ç) Merkezde sunulan hizmetlerin amacına uygun,
bilimsel ve etik ilkelere bağlı olarak düzenli bir biçimde yürütülmesi,
değerlendirilmesi ve geliştirilmesini sağlamak.
d) Merkezin; Üniversitedeki akademik-idari
birimler, öğrenci ve toplulukları ve uygulama-araştırma merkezleri ile
iletişim ve iş birliği içinde çalışmasını sağlamak.
e) Her faaliyet dönemi sonunda, Merkezin yıllık
çalışma raporu ve bir sonraki yılın çalışma programı taslağını hazırlamak
ve Yönetim Kuruluna sunmak.
f) Merkezin amaç ve faaliyetleri ile ilgili
ulusal/uluslararası bilimsel ve mesleki etkinliklere katılımını sağlamak.
g) Merkezin çalışma alanı ile ilgili kişi, birim,
kurum ve kuruluşlar ile iş birliği ve/veya koordinasyon esasları
çerçevesinde ortak projeler oluşturmak ve yürütmek.
ğ) Merkezde görev yapacak akademik, idari ve teknik
personel ihtiyacını belirlemek ve görevlendirmeler ile ilgili teklifleri
Rektörlüğe iletmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10-
(1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür
yardımcıları ile Merkezin faaliyet alanlarına giren konularda çalışmalar
yapan Üniversite öğretim elemanları arasından Müdürün görüşü alınarak
Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilen 5 üye ile birlikte toplam
8 üyeden oluşur. Süresi sona eren üyeler Rektör tarafından yeniden görevlendirilebilir.
(2) Yönetim Kuruluna Müdür başkanlık eder. Yönetim
Kurulu yılda dört kez olağan toplanır. Müdür gerekli gördüğü hallerde
Yönetim Kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırabilir.
(3) Yönetim Kurulu toplantıları üye sayısının salt
çoğunluğu ile yapılır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu
ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir. Oyların eşitliği
durumunda Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11-
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin amacına yönelik genel strateji ve
politikalarını oluşturmak, düzenlenecek programlarla ilgili faaliyetlerin
koordinasyonunu ve değerlendirmesini yapmak.
b) Bir eğitim-öğretim yılında Merkezin yapacağı tüm
etkinlikleri planlamak.
c) Her öğretim yılı sonunda veya istenildiğinde,
Müdürün hazırlamış olduğu Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki
raporu görüşmek ve karara bağlamak.
ç) Merkez ile ulusal ve uluslararası tüm sosyal
paydaşları arasındaki projeleri değerlendirmek ve karara bağlamak.
d) Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma,
danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları
kararlaştırmak.
e) Danışma Kurulunun görüş ve önerilerini
değerlendirerek karara bağlamak.
f) Eğitim programları sonunda verilecek olan
katılım belgesi, sertifika ve benzeri belgelerin planlanması ile ilgili
esasları belirlemek.
g) Eğitim-öğretim yılı sonunda faaliyetlerini bir
rapor halinde Rektörlüğe sunmak.
ğ) Müdürün önereceği diğer hususları karara
bağlamak.
Danışma
Kurulu
MADDE 12-
(1) Danışma Kurulu; Müdür, müdür
yardımcıları ve Merkezin faaliyet alanlarında çalışmaları bulunan
Üniversitenin veya diğer üniversitelerin öğretim elemanları ile istekleri
hâlinde ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile özel kuruluşlardaki uzman
kişiler arasından Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl için
görevlendirilen en fazla 5 üyeden oluşur. Görevi sona eren üyenin yerine
aynı usulle yeni üye görevlendirilir.
(2) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine,
Müdürün başkanlığında yılda en az bir defa, gerekli durumlarda daha fazla
olmak üzere toplanır. Danışma Kurulu toplantısı için salt çoğunluk aranmaz,
ancak kararlar katılan üye sayısının salt çoğunluğu ile alınır.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13-
(1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin genel stratejilerini ve politikalarını
oluşturmaya yardımcı olmak.
b) Merkezin etkinlikleri doğrultusunda dış
paydaşlar ve sektörler ile iş birliğinin geliştirilmesini sağlamak üzere
Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak.
c) Her yılın Ekim ayının ilk haftasının mesai
bitimine kadar, bulundukları birimlerin Merkez ile iş birliği kapsamında
yaptıkları ve bir sonraki yıl için planladıkları etkinlik, görüş ve
önerilerini bir rapor halinde Yönetim Kuruluna sunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kariyer
temsilcileri ve görevleri
MADDE 14-
(1) Merkezin işlevselliğini
artırmak, öğrenci ve mezunlarla doğrudan iletişim kurabilmek amacı ile
Üniversitenin tüm akademik birimlerinden birer öğretim elemanı Müdürün
teklifi ile kariyer temsilcisi olarak akademik birim amirleri tarafından
görevlendirilir.
(2) Kariyer temsilcileri, görev yaptıkları
birimlerde öğrencilerin kariyer gelişimleri konusunda etkin destek hizmeti
verir. Bilgilendirici seminer, panel ve konferanslar düzenlenmesi konusunda
çalışma yapar ve öğrencilerin staj/iş taleplerini Merkezin veri tabanına
gönderilmek üzere kayda alır.
Kariyer
danışmanları
MADDE 15-
(1) Kariyer danışmanları,
Üniversitenin akademik birimlerinden kariyer planlama ve geliştirme
konusunda ve/veya ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Üniversite sanayi
iş birliği konusunda uzman kişiler arasından Müdürün teklifi üzerine Rektör
tarafından görevlendirilir.
Kariyer
danışmanlarının görevleri
MADDE 16-
(1) Kariyer danışmanlarının
görevleri şunlardır:
a) Merkezin amacı doğrultusunda öğrencilerin
kariyer gelişimlerine destek olmak ve onlara danışmanlık hizmeti vermek.
b) Uzman oldukları alanlarda Yönetim Kuruluna proje
önerisinde bulunmak ve uygun görüldüğü takdirde bunların hayata geçirilmesi
için çalışmalar yapmak, resmî ve özel kurum ve kuruluşlar, sivil toplum
kuruluşları, vakıflar ve mezunlar derneği gibi paydaşlarla ilgili
işbirliklerinin geliştirilmesini sağlamak.
c) Uzman oldukları alanlarda, öğrenciler için staj
ve iş olanaklarını araştırmak.
ç) Yönetim Kurulunun çalışmalarına katkıda
bulunmak.
d) Öğrencileri ve mezunları iş hayatına hazırlamak.
Personel
ihtiyacı
MADDE 17-
(1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca,
Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 18-
(1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini kısmen veya tamamen Müdüre devredebilir.
Ekipman ve demirbaşlar
MADDE 19-
(1) Merkez tarafından yürütülen
araştırmalar kapsamında alınan her türlü alet, ekipman
ve demirbaşlar Merkezin kullanımına ve gerektiğinde Üniversitenin
kullanımına tahsis edilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 20-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde 2547 sayılı Kanun, ilgili diğer mevzuat hükümleri ve
Senato kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 21-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bayburt Üniversitesi Rektörü yürütür.
|