Giresun Üniversitesinden:
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Giresun Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesinde uygulanan eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin usul
ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik; Giresun Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesinde öğrenci kayıtları, eğitim-öğretim, sınavlar,
mezuniyet, diploma ve ayrılma işlemlerine ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
b) Anabilim dalı kurulu: Giresun Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi ilgili anabilim dalı akademik kurulunu,
c) Danışman: Öğrencilerin eğitim-öğretim ve diğer
sorunlarıyla ilgilenmesi için Dekan tarafından görevlendirilen öğretim
elemanını,
ç) Dekan: Giresun Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Dekanını,
d) Eğitim Komisyonu: Giresun Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Eğitim Komisyonunu,
e) Fakülte: Giresun Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesini,
f) Fakülte Kurulu: Giresun Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Fakülte Kurulunu,
g) Öğrenci Temsilcisi: Giresun Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Öğrenci Temsilcisini,
ğ) Rektör: Giresun Üniversitesi Rektörünü,
h) Senato: Giresun Üniversitesi Senatosunu,
ı) Sınıf Koordinatörü: Sorumlu olduğu dönemi
koordine eden Giresun Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğretim üyesini,
i) Staj: Klinik eğitim ve uygulamaları,
j) Üniversite: Giresun Üniversitesini,
k) Yönetim Kurulu: Giresun Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Eğitim-Öğretim ile İlgili Esaslar
Eğitim-öğretim
yılı
MADDE 5- (1) Fakültede eğitim-öğretim; Fakülte Kurulunun
kararlaştırdığı ve Senatonun onayladığı akademik takvime göre yürütülür.
Ancak stajlar gerekli görüldüğü durumlarda daha önce başlatılıp daha geç
bitirilebilir.
Eğitim-öğretim
türleri
MADDE 6- (1) Fakültede yıl esasına göre örgün eğitim-öğretim
uygulanır ve sınıf geçme sistemi ile eğitim yapılır. Devam zorunludur.
Eğitim-öğretim
dönemleri
MADDE 7- (1) Eğitim-öğretim dönemleri, güz ve bahar
yarıyıllarından oluşur. Bir yarıyıl en az 14 hafta olmak üzere 70
eğitim-öğretim günüdür. Yarıyıl/yılsonunda uygulanan dönem sonu sınavları
ile bütünleme sınavları bu sürenin dışındadır. Staj programları, akademik
takvimin teorik eğitim ve stajlarla ilgili süresini aşabilir.
Eğitim-öğretim dönemleri, gerektiğinde Fakülte Kurulunun kararı ve
Senatonun onayı ile yeniden düzenlenebilir.
Eğitim-öğretim
süresi
MADDE 8- (1) Fakültede eğitim-öğretim süresi beş yıldır.
Öğrenciler, azami sekiz yıl içinde diş hekimliği programını tamamlamak
zorundadırlar. Öğrenim süresinin hesaplanmasında, yabancı dil hazırlık
programında geçen süreler dikkate alınmaz. Bu süre içinde mezun olamayanlar
hakkında 2547 sayılı Kanunun ilgili hükümleri uygulanır.
Eğitim
Komisyonu
MADDE 9- (1) Eğitim Komisyonu, Fakültede görevli öğretim
elemanları arasından Dekan tarafından görevlendirilen; Eğitim Komisyonu
Başkanı, Sınıf Koordinatörleri ve Öğrenci Temsilcisinden oluşur. Ayrıca
Eğitim Komisyonu Başkanının önerisiyle Eğitim Komisyonu üyeleri arasından
en fazla iki üye Dekan tarafından Eğitim Komisyonu Başkan Yardımcısı olarak
görevlendirilebilir.
(2) Eğitim Komisyonu, Eğitim Komisyonu Başkanının
daveti ile iki ayda bir toplanır. Ayrıca ihtiyaç duyulduğunda Eğitim
Komisyonu Başkanının çağrısı ile de toplanabilir. Toplantıya Eğitim Komisyonu
Başkanı veya katılması halinde Dekan başkanlık eder. Toplantı yapılmasına
gerek duyulup Eğitim Komisyonu Başkanının bulunmadığı hallerde, Eğitim
Komisyonu başkan yardımcılarından biri Eğitim Komisyonunu toplantıya
çağırır ve başkanlık eder.
(3) Eğitim Komisyonu üyelerinin görev süresi üç
yıldır. Ancak Dekanın onayı ile mevcut Eğitim Komisyonu görevine devam
edebilir. Eğitim Komisyonu üyeliklerinden birinin herhangi bir nedenle
boşalması halinde, bir ay içinde Dekan tarafından yeni bir görevlendirme
yapılır.
Eğitim
Komisyonunun görevleri
MADDE 10-
(1) Eğitim Komisyonunun görevleri
şunlardır:
a) Eğitimle ilgili konuların çözümüne ve
iyileştirilmesine ilişkin önerilerde bulunmak.
b) Fakültedeki eğitimin hedefleri, planlanması,
uygulanması ve geliştirilmesi konularında fikir alışverişi yaparak rapor ve
öneriler hazırlamak.
c) Öğretim elemanları ve öğrencilerden alınan geri
bildirimleri değerlendirmek, Dekanlığa görüşlerini sunmak.
ç) Akademik yıl bitiminde o akademik yıla ait
değerlendirmeleri yapmak ve sonuçları Dekanlığa sunmak.
d) Üniversite internet sayfasında yayımlanan AKTS
bilgi paketinin güncellenmesini sağlamak.
(2) Eğitim Komisyonu, üye tam sayısının salt
çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılan üyelerin çoğunluğu ile karar
alır.
Sınıf Koordinatörü
MADDE 11-
(1) Sınıf Koordinatörleri, Dekan
tarafından ilgili eğitim-öğretim yılı başlamadan önce bir yıllığına
seçilir. Sınıf Koordinatörü; Eğitim Komisyonu Başkanına, Eğitimden Sorumlu
Dekan Yardımcısına ve Dekana karşı sorumludur.
Sınıf
Koordinatörünün görevleri
MADDE 12-
(1) Sınıf Koordinatörünün
görevleri şunlardır:
a) Öğrenciyi yükseköğretim ve Üniversite mevzuatı
hakkında bilgilendirmek.
b) Eğitim-öğretim çalışmaları ve Üniversite yaşamı
ile ilgili sorunlarında öğrenciye rehberlik etmek.
c) Kayıt yenileme, ders seçme ve ekleme
işlemlerinde öğrenciye yardımcı olmak.
ç) Eğitim-öğretim problemleri hakkında bilgi
edinmek ve ilgili birimlere iletmek.
d) Haftalık ders programını hazırlamak,
tartışılması ve kesinleşmesi için Eğitim Komisyonuna sunmak.
e) Yatay geçiş başvurularında sorumlu oldukları
dönemlere ait program uygunluğunu denetleyerek rapor düzenlemek.
f) Dönemin işleyişi ile ilgili dönem öğrencilerine
danışmanlık yapmak.
g) Ders yılı başında Öğrenci Temsilcisinin seçimi
için gerekli hazırlıkları yapmak, seçimi yürütmek ve sonuçlarını Eğitim
Komisyonuna iletmek.
ğ) Diğer sınıf koordinatörleri ile birlikte
akademik ders programının, sınav tarihlerinin, ders ve sınav çizelgelerinin
uyumunu ve salon organizasyonunu sağlamak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Öğrenci Kayıt İşlemleri ve Dersler
Kabul ve
kayıt şartları
MADDE 13-
(1) Fakülteye kayıt yaptırmaya hak
kazanan aday, kaydını YÖK ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre
ilan edilen süreler içinde şahsen yapar. Posta veya kargo ile kayıt
yapılmaz. Ancak mazeretleri sebebiyle bizzat başvuramayan adaylar, noter
vekâletnamesine sahip vekilleri veya kanuni temsilcileri aracılığı ile
kayıt yaptırabilirler. Yabancı uyruklu öğrencilerin Fakülteye kayıtları,
ilgili mevzuat ile Senato tarafından belirlenen ilke ve şartlar
çerçevesinde yapılır.
Kayıt
yenileme
MADDE 14-
(1) Her öğrenci, akademik takvime
göre yarıyıl/yıl başında 16/8/2011 tarihli ve
28027 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Giresun Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav
Yönetmeliğinin 5 inci ve 6 ncı maddeleri
çerçevesinde katkı payını ödeyerek kaydını yenilemek zorundadır. Belirtilen
sürede kaydını yenilemeyen öğrenci, o yarıyıl/yılda derslere ve sınavlara
giremez. Öğrencinin kayıt yenilemediği yarıyıl/yıl öğrenim süresinden
sayılır.
(2) Öğrenci, Yönetim Kurulunca kabul edilmiş bir
mazereti yoksa kaydını bizzat yenilemek zorunda olup, kayıt işlemlerinin
yürütülmesinden sorumludur.
(3) Mazereti sebebiyle kaydını belirlenen süre
içinde yenilemeyen öğrenci, mazereti Yönetim Kurulunca kabul edildiği
takdirde, akademik takvimde belirlenen ek süre içinde kaydını
yenileyebilir.
(4) Kaydını yenilemeyen öğrenciler derslere,
stajlara ve sınavlara giremez. Girdiği takdirde sınavlar geçersiz sayılır.
Belirlenen ek süre içerisinde de kaydını yenilemeyen öğrenci, izleyen
yarıyıl/yılın başında kaydını yenilemek zorundadır.
Eğitim-öğretim
programları
MADDE 15-
(1) Eğitim-öğretim programı,
Fakülte Kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile yürürlüğe girer ve
eğitim-öğretim yılı başından en az bir hafta önce Dekanlık tarafından ilan
edilir.
(2) Eğitim-öğretim programı, program bilgi paketi
ve ders bilgi paketinden oluşur:
a) Program bilgi paketinde;
program hakkında genel bilgi, diplomalara ait genel hükümler, kazanılan
unvan, öğrenim düzeyi, kayıt kabul koşulları, programın amacı, programda
okutulacak derslerin yarıyıl/yıllara göre listesi, yarıyıl/yılı, kodu,
seçmeli ve zorunlu olma durumu, program yeterlilikleri, öğretim programının
yapısı, sınavlar, değerlendirme ve notlandırma, mezuniyet koşulları, eğitim
türü, program sorumlusu ve benzeri konulara ilişkin bilgiler yer alır.
b) Ders bilgi paketinde; dersin adı, kodu,
yarıyıl/yılı, verildiği dil, türü, verilme şekli, sorumluları, amacı, öğrenme
çıktıları, içeriği, kaynaklar, haftalara göre işlenecek konular,
değerlendirme sistemi, AKTS ve benzeri konulara ilişkin bilgiler yer alır.
(3) AKTS’ye göre; diş
hekimliği eğitim-öğretim programı en az 300 AKTS olarak hesaplanır. Bir
dersin AKTS kredisinin nasıl hesaplanacağına ilişkin esaslar Senato
tarafından belirlenir.
Dersler
MADDE 16-
(1) Dersler; zorunlu, seçmeli ve
ortak zorunlu dersler olarak eğitim-öğretim programlarında yer alır.
(2) Zorunlu dersler, Fakülte eğitim-öğretim
programında yer alan öğrencinin mezun olabilmesi için alıp başarılı olması
gereken derslerdir.
(3) Seçmeli derslerin listesi, ilgili yarıyılın
başında ilan edilir. Öğrencinin diş hekimliği diplomasını almaya hak
kazanabilmesi için gerekli olan yıllık en az 60 AKTS kredisi olmak üzere
toplam 300 kredinin en az 75 kredisini seçmeli derslerden almak zorundadır.
Seçmeli dersi yeniden alma durumuna düşen öğrenci, bu ders yerine açılan
başka bir seçmeli dersi alabilir.
(4) Ortak zorunlu dersler, 2547 sayılı Kanunun 5
inci maddesinde belirlenen derslerdir.
Klinik
uygulama ve pratik uygulama çalışmaları ve telafi
MADDE 17-
(1) Öğrenciler, dönem sonu
sınavına girebilmek için devam etmekte oldukları sınıflarına göre yapmakla
yükümlü oldukları pratik veya klinik uygulama çalışmalarını; ilan edilen
grup ve tarihlerde yapmak, belirtilen sayı ve türdeki ödevlerini eksiksiz
ve başarılı olarak tamamlamak zorundadırlar. Öğrencilerin yapmakla sorumlu
oldukları bu çalışmalar ve değerlendirme yöntemleri ve başarı kriterleri ilgili bölüm, anabilim veya bilim dalı başkanlıklarınca
hazırlanacak program gereği Fakülte Kurul kararı ile eğitim-öğretim yılı
başında ilan edilir.
(2) Fakülte şartları ve eğitimin durumuna göre
gerektiğinde bu programlarda anabilim dalı kurullarının görüşleri
doğrultusunda yapılan düzenlemeler Fakülte Kurulu kararıyla uygulamaya
konur.
(3) Birinci, ikinci ve üçüncü sınıf diş hekimliği
pratik uygulama derslerinde ödevlerini eksiksiz tamamlayanlar, pratik
sınava girmeye hak kazanırlar. Pratik sınavda başarısız olan öğrenciler,
ilgili dersin teorik sınavına giremezler.
(4) Dördüncü sınıf klinik uygulama eğitim programı
sona erdikten sonra, stajı olan dersin dönem sonu sınavından bir gün
öncesine kadar olan süre; ilgili dersin staj döneminde eksik kalan
ödevlerin en az %25 fazlasıyla tamamlanması için tanınan süredir. Pratik
sınavdan başarısız olan öğrenci, ilgili dersin teorik sınavına giremez. Son
sınıf öğrencileri hariç, öğrencilerin devam ve klinik uygulama
çalışmalarına ait durumları ile dönem sonu sınav hakkı elde edip
edemedikleri, ilgili anabilim dalı tarafından ilgili dersin dönem sonu sınav
tarihinden bir gün öncesine kadar Dekanlığa bildirilir ve ilan edilir.
Beşinci sınıf staj öğrencileri, klinik uygulama ödevlerini staj sonu
sınavından bir gün öncesine kadar tamamlamak zorundadırlar.
(5) Klinik uygulamalarda,
eğitim-öğretim yılı başında ilan edilen ödevleri eksiksiz ve başarılı
olarak tamamlayamadıkları için ilgili dersin dönem sonu veya staj sonu
sınavına girme hakkı elde edemeyen dördüncü ve beşinci sınıf staj
öğrencileri, eksik kalan ödevlerini en az %50 fazlasıyla olmak üzere klinik
olanaklar dâhilinde ilgili dersin bütünleme sınav tarihinden bir gün
öncesine kadar tamamlayabilirler. Öğrenciler sınav haklarını, ilgili dersin varsa klinik uygulama
ödevlerini, sınav hakkı kullanacağı eğitim-öğretim yılı için Fakülte
Kurulunca kabul edilen sayıda ve türde eksiksiz ve başarılı olarak
tamamladıkları takdirde kullanabilirler.
Teorik
olarak görülen derslerin uygulamalı olarak yapılması
MADDE 18-
(1) Eğitim Komisyonunun önerisi,
Fakülte Kurulunun ve Senatonun onayı ile programda teorik olarak görülen
dersin her eğitim-öğretim yılı için belirlenen ve toplam ders saatinin
dörtte birini geçmeyen bölümü uygulamalı olarak yaptırılabilir. Bu dersin
sınav sonucu tek not ve teorik ders sonucu olarak ilan edilir.
Stajlar
MADDE 19-
(1) Üçüncü sınıf gözlemci
öğrenciler, anabilim dallarının belirleyeceği klinik, derslik, laboratuvar gibi yerlerde belirlenen gruplar halinde ve
Fakülte Kurulunun belirleyeceği esaslara uygun olarak rotasyon yaparlar.
(2) Dördüncü ve beşinci sınıf stajları, haftada en
az 20 ders saati olmak üzere mesleki zorunlu ders statüsünde olup, ilgili
anabilim dalı tarafından yürütülen ders ve hasta tedavisine yönelik klinik
uygulamalardır. Diş hekimliği meslek eğitimi staj çalışmalarında hasta
üzerindeki uygulamalı çalışmanın şekli, cinsi, niteliği ve sayısı o dersin
anabilim dalı kurulunun teklifi, Eğitim Komisyonunun önerisi ve Yönetim
Kurulu kararı ile akademik yılın başında ilan edilir. Öğrenci aynı anda
birden fazla staj yapamaz. Stajlarla ilgili tablo aşağıdadır:
DERS
ADI DERS
KODU HAFTA
Protetik
Diş Tedavisi DHF-511 8 Hafta
Diş
Hastalıkları ve Tedavisi DHF-512 4 Hafta
Endodonti DHF-513 4 Hafta
Ağız,
Diş ve Çene Cerrahisi DHF-514 8 Hafta
Periodontoloji DHF-515 4 Hafta
Pedodonti DHF-516 4 Hafta
Ağız,
Diş ve Çene Radyolojisi DHF-517 4 Hafta
Ortodonti DHF-518 4 Hafta
(3) Klinik seminerler; her stajda 2 saat/hafta
olarak uygulanabilir.
Sınıf
geçme esası
MADDE 20-
(1) Fakültede eğitim-öğretim sınıf
geçme esasına göre yapılır. Kaydını yenileyen öğrenci, o yıl programının
bütün derslerine kaydolmuş sayılır. Öğrenci, o yıla ait derslerin birinden
dahi başarısız olursa, ertesi yılda bir üst sınıftan hiçbir ders alamaz ve
sadece başarısız olduğu dersi/dersleri tekrarlar. Ancak bunları başardıktan
sonra üst sınıfa geçer.
Ders
muafiyetleri
MADDE 21-
(1) Fakülteye ilk kez kayıt
yaptıran öğrenci, kayıt yaptırdığı tarihi izleyen yedi iş günü içinde, daha
önceki yükseköğretim kurumlarında almış ve başarmış olduğu dersler için,
üzerinden beş yıl geçmemiş olmak şartıyla muaf olmak isteğiyle Dekanlığa
yazılı başvuruda bulunabilir.
(2) Öğrencinin muafiyet talebinde bulunması
halinde, konu ilgili dersin öğretim üyesi ve Sınıf Koordinatörünün
görüşleri doğrultusunda Yönetim Kurulunca karara bağlanır. Yönetim Kurulu,
öğrencinin önceden başardığı dersleri değerlendirerek hangilerinden muaf
tutulacağını ve birinci, üçüncü veya beşinci yarıyıllardan hangisine intibak
ettirileceğini karara bağlar. Muaf sayılan derslerin tekabül ettiği
yarıyıl/yıl sayısı hesaplanır. Bu süre Fakültenin eğitim-öğretim ile ilgili
azami süresinden düşülerek programın kalan dersleri, kalan yarıyıl/yıllarda
başarı ile bitirilmelidir. Öğrencilerin kredi hesaplamalarında intibak
ettirildikleri sınıftaki eş değerli dersin kredisi esas alınır.
İntibak
MADDE 22-
(1) Öğretim programlarında yapılan
değişiklikler, ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak program değişikliği
sırasında hazırlanan ve Senato tarafından onaylanan uyum esaslarına göre
tüm öğrencilere uygulanır. Öğrencilerin bulundukları sınıftaki yeni
programa intibakları esastır. Yatay geçişle Fakültenin herhangi bir yarıyıl/yılından
öğrenime devam ettirilen öğrenci, bu yarıyıl/yılın öğretim programından
sorumlu tutulur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Devam Mecburiyeti, Danışman Görevlendirilmesi ve
Sınavlar
Devam
mecburiyeti
MADDE 23-
(1) Öğrencilerin teorik derslere
%70, uygulamalı dersler ile pratik ve klinik uygulamalara %80 oranında
devamları zorunludur. Derslere ve diğer öğretim faaliyetlerine devam
durumu, öğretim elemanı tarafından yapılan yoklamalarla tespit edilir.
Anabilim dallarından ve ilgili derslerin sorumluları tarafından gönderilen
sonuçlar Dekanlıkça ilan edilir. Devamsızlık her imza bir ders saati kabul
edilerek dersin o eğitim-öğretim yılındaki toplam saatine göre hesaplanır.
Devamsızlık sebebiyle ders tekrarına kalmamış olmak şartıyla bütünleme
sınavı sonunda uygulamalı ve uygulaması olan teorik dersler dışındaki
derslerden ders tekrarına kalan öğrencilerin devam zorunluluğu Yönetim
Kurulu kararıyla kaldırılabilir. Sağlık raporu devam yükümlülüğünü
kaldırmaz; ancak raporlu olan süre azami eğitim-öğretim süresi dışında
tutulur.
Danışman
görevlendirilmesi
MADDE 24-
(1) Öğrencilere, eğitim-öğretim
konularında karşılaşacakları problemlerin çözümünde yardımcı olmak üzere,
öğretim yarıyılı/yılı başlamadan önce bölüm başkanlığının önerisi dikkate
alınarak Yönetim Kurulunca bölüm öğretim elemanları arasından danışmanlar
görevlendirilir.
(2) Danışmanlar ayrıca öğrencilerin seçmeli ders
seçimlerinde yönlendirici olmak ve ders kayıtlarının kurallara uygun
olmasını sağlamakla görevlidir.
(3) Danışmanların görevlerine ilişkin ilkeler
Yönetim Kurulunca belirlenir.
Sınavlar
MADDE 25-
(1) Öğrencilerin bilgi ve
becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, dönem sonu sınavı, staj sonu
sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı ve tek ders sınavlarıdır.
(2) Sınavlar test, test-yazılı, yazılı, sözlü,
uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı, yazılı-sözlü-uygulamalı ve
benzeri olarak yapılabilir.
(3) Öğrenciler dönem sonu sınavlarında ilgili
dersin o yılki müfredat programından pratik, klinik uygulama ve teorik
olarak sorumludurlar. Ancak dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri
mesleklerinin özelliği nedeniyle klinik uygulama gördükleri dersin tüm
lisans eğitimi süresince verilmiş olan müfredatından pratik, klinik
uygulama ve teorik olarak sorumludurlar.
Ara sınav
ve dönem içi çalışmalar
MADDE 26-
(1) Ara sınav; ilgili
eğitim-öğretim programında öngörülen derslerden yarıyıl/yıl içinde yapılan
sınavdır. Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Beşinci sınıf klinik
uygulamalarında ara sınav zorunlu değildir; ancak anabilim dalının teklifi
ve Fakülte Kurulunun onayı ile beşinci sınıf klinik uygulamalarında ara
sınav yapılabilir. Ara sınav programı akademik takvime uygun olarak ilgili
anabilim dalı öğretim üyesi veya görevlilerinin görüşleri alınarak
hazırlanır ve her yarıyılın ilk ayı içerisinde Dekanlıkça ilan edilir.
(2) Öğrenciler, 23 üncü maddeye göre devam
mecburiyetleri Yönetim Kurulu tarafından kaldırılmış olsa bile, her
yarıyılda açılacak en az bir ara sınava girmek zorundadır. Bu sınav dışında,
başarı notuna esas olmak üzere kısa süreli sınavlar, öğrencinin
becerilerine dayanan uygulamalar, ödevler, projeler ve benzeri dönem içi
çalışmalar yapılabilir. Bu çalışmaların başarı notuna katkı oranları,
ilgili anabilim dalı kurulunun teklifi ile Fakülte Kurulunca belirlenir.
Dönem
sonu sınavı
MADDE 27-
(1) Dönem sonu sınavı, öğrencinin
kaydolduğu dersin ait olduğu yarıyıl/yılsonunda gireceği sınavdır.
(2) Bir dersin dönem sonu sınavına girebilmek için
yarıyıl/yılbaşında kayıt olmak, derse devam etmek, yarıyıl/yıl içinde
açılacak en az bir yazılı ara sınava (stajlar hariç) katılmak ve dersin
pratik-teorik uygulaması ve diğer gereklerini başarmak zorunludur.
(3) Pratik ve klinik uygulaması olan derslerde ilan
edilen sayı ve türde uygulamayı eksiksiz ve başarılı olarak tamamlamak
zorunludur.
Staj sonu
sınavı
MADDE 28-
(1) Beşinci sınıf öğrencileri
klinik uygulama ödevlerini eksiksiz tamamladıkları takdirde staj sonu
sınavına alınırlar. Tamamlayamayanlar, 19 uncu maddede belirtilen koşulları
yerine getirdikten sonra bütünleme sınavına girerler. Beşinci sınıf staj
sonu sınavı ile ilgili esaslar anabilim dalları tarafından belirlenir. Staj
sonu sınav notu, staj süresince öğrencilerin klinik yeterliliklerinin
değerlendirilmesi sonucunda belirlenir.
Bütünleme
sınavı
MADDE 29-
(1) Bütünleme sınavları, dönem
sonu sınavı sonucunda başarısız olan öğrencilere sadece başarısız oldukları
dersler için verilen sınav haklarıdır. Dönem sonu sınavından en az 15 gün
sonra ve akademik takvimde belirtilen tarihler arasında yapılır. Klinik uygulamalarda, eğitim-öğretim yılı başında ilan edilen
ödevleri eksiksiz ve başarılı olarak tamamlayamadıkları için ilgili dersin
dönem sonu veya staj sonu sınavına girme hakkı elde edemeyen dördüncü ve
beşinci sınıf staj öğrencileri, eksik kalan ödevlerini en az %50 fazlasıyla
olmak üzere, ilgili dersin bütünleme sınav tarihinden bir gün öncesine
kadar başarılı olarak tamamladıkları takdirde, bütünleme sınavına
girebilirler.
(2) Beşinci sınıf staj sonu sınav notu başarısız
olan öğrenciler, bütünleme sınavına toplu olarak en son staj grubunun staj
sonu sınavından en az yedi gün sonra ve akademik takvimde belirtilen
tarihler arasındaki bütünleme sınav döneminde alınırlar. Ancak bütünleme
sınavında başarısız olarak bir sonraki eğitim-öğretim yılında bir staj
grubuna intibakı yapılan beşinci sınıf öğrencilerine bütünleme sınav hakkı,
öğrencinin başvurusu üzerine Yönetim Kurulu kararıyla takip eden staj sonu
sınav döneminde kullandırılabilir.
Mazeret
sınavı
MADDE 30-
(1) Mazeret sınavı, Yönetim
Kurulunca kabul edilen haklı ve geçerli bir sebeple sınavlara katılmayan
öğrenciler için açılan sınavdır. Öğrenciler haklı ve geçerli mazeretleri ve
sağlıkları ile ilgili nedenlerle aldıkları belgelerini, mazeretlerinin
bitiminden itibaren en geç yedi gün içerisinde Dekanlığa vermek
zorundadırlar. Mazeret sınav hakkı, sadece ara sınavlar için verilir. Dönem
sonu ve bütünleme sınavları için mazeret sınavı açılmaz. Preklinik pratik veya klinik uygulama ara sınavlarına
ilişkin mazeret sınavlarında da bu Yönetmelikte belirlenen kurallar geçerlidir.
Öğrencilerin preklinik pratik ödev veya klinik
beceri (puan) zorunluluğu olan derslerde, tek ders sınav hakkı elde
edebilmeleri için, bu sınav tarihinden önce zorunlu pratik ödev/klinik
becerilerinden başarılı olmaları gerekir.
(2) Mazeret sınavının hangi tarihte açılacağı ve bu
sınavların programı Yönetim Kurulunca tespit ve ilan edilir. Bu sınavlara
katılacak öğrenciler giremedikleri ara sınavın müfredat programından
sorumludurlar. Mazeret sınavı için ayrıca mazeret sınavı açılmaz.
Tek ders
sınavı
MADDE 31-
(1) Tek ders sınavı, bu
Yönetmelikteki devam şartlarını yerine getirmiş olmak kaydıyla mezun olmak
için bir dersten başarısız olan öğrenciler için yapılan sınavdır. Tek ders
sınavı, mezun olmak için tek ders durumuna düşülen yarıyıl/yılsonunu takip
eden ilk ay içerisinde yapılır. Tek ders sınavında başarılı olmak için en
az (CC) harf notu almış olmak gerekir. Bu harf notunun belirlenmesinde ara
sınav notu dikkate alınmaz.
Sınavın
geçerliliği
MADDE 32-
(1) Öğrenci, sınav programında
belirtilen zaman ve yerde sınavlara girmek zorundadır. Aksi halde sınavları
geçersiz sayılır. Öğrencinin girmeyi hak etmediği bir sınava girmesi
sonucunda aldığı not, ilan edilmiş olsa da iptal edilir ve hakkında
disiplin soruşturması açılır.
(2) Hakkında açılan disiplin soruşturması sonucunda
sınavlarda kopya çektiği, kopyaya teşebbüs veya yardım ettiği tespit
edilenler o dersten (FF) notu ile başarısız olmuş sayılır. Disiplin
işlemleri ayrıca yürütülür.
Sınavların
düzenlenmesi
MADDE 33-
(1) Sınav programı akademik takvim
çerçevesinde Dekanlık tarafından tespit ve ilan edilir. Dinî ve millî
bayramlar dışında cumartesi ve pazar günleri de sınav yapılabilir.
(2) Bütünleme sınavları, dönem sonu sınavlarının
bitiminden en az iki hafta sonra yapılır.
Sınav
evrakının saklanması
MADDE 34-
(1) Her türlü sınav kâğıtları,
yetkili kurulların tespit edeceği esaslara göre sınava giriş tarihinden
itibaren beş yıl süre ile Dekanlık tarafından saklanır.
Sınav
sonuçlarının ilanı ve sınav notuna itiraz
MADDE 35-
(1) Her sınavın sonuç ve
belgeleri, o sınav tarihinden itibaren en geç 10 gün içinde Dekanlığa
teslim edilir. Sınav sonuçları Rektörlüğün belirlediği yöntemle ilgili
birimlerce ilan edilince kesinleşir.
(2) Öğrenci, sınav sonuçlarına maddi hata sebebiyle
itirazını, sınav sonuçlarının ilanından itibaren yedi gün içinde yazılı
olarak Dekanlığa yapabilir. Dekan, itirazı ilgili bölüm/anabilim başkanına
incelettirir. Sonuç on gün içinde Dekanlığa bildirilir. Tespit edilen maddî
hata Yönetim Kurulunca düzeltilir.
Başarı
notu
MADDE 36-
(1) Program için başarı
değerlendirmesi aşağıdaki şekilde yapılır:
Puan Harf Notu Katsayısı Başarı Durumu Not Ortalamasına
90-100 AA 4.0 Başarılı Katılır
85-89 BA 3.75 Başarılı Katılır
80-84 BB 3.5 Başarılı Katılır
70-79 CB 3.0 Başarılı Katılır
60-69 CC 2.5 Başarılı Katılır
50-59 DC 2.0 Başarısız Katılır
40-49 DD 1.5 Başarısız Katılır
30-39 FD 1.0 Başarısız Katılır
0-29 FF 0.0 Başarısız Katılır
0 D 0.0 Devamsız Katılır
(2) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından
birini alan öğrenciler, o dersi başarmış sayılırlar. Bir dersten DC, DD, FD
ve FF harf notlarından birini alan öğrenciler, o dersten başarısız
sayılırlar.
(3) Bir dersteki başarı durumu ara sınav, dönem
sonu veya bütünleme sınavının not ortalamalarının beraber değerlendirilmesi
ile belirlenir.
(4) Bir dersin başarı notu, yıl içerisinde
yapılacak olan ara sınavların ağırlıklarına göre elde edilecek olan notların
%40’ı ve dönem sonu veya bütünleme sınav notunun %60’ının toplanmasıyla
elde edilen nottur. Bir dersten geçebilmek için başarı notu en az 60 puan
veya CC olmak zorundadır.
(5) Öğrencinin bir dersten başarılı olabilmesi için
ara sınavların aritmetik ortalamalarına bakılmaksızın dönem sonu veya
bütünleme sınavından en az 60 puan alması ve başarı harf notunun CC olması
gerekir.
(6) Bölüm başkanlığınca kabul edilen mazereti
nedeniyle ara sınava giremeyen öğrencilerin mazeret sınavından aldıkları
notlar ara sınav notu yerine geçer. Bu öğrencilerin harf notları ayrıca
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderilir.
Akademik
ortalama
MADDE 37-
(1) Öğrencilerin başarı durumu her
yarıyıl/yılsonunda Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca, yarıyıl/yılsonu ve
genel not ortalamaları hesaplanarak belirlenir. Öğrencinin bir dersten
aldığı başarı notu ile dersin kredisinin çarpımı o dersin ağırlıklı puanını
verir. Akademik ortalama, öğrencinin Fakülteye kaydından itibaren başardığı
bütün derslerin ağırlıklı puanlarının toplamının, derslerin kredilerinin
toplamına bölünmesi ile elde edilir. Akademik ortalamanın hesaplanmasında
bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Her dersin kredisinin
saptanmasında; teorik derslerde haftalık ders saati, pratik dersler ve
stajlarda haftalık ders saatinin yarısı o dersin kredisi olarak belirlenir.
Ders
tekrarı
MADDE 38-
(1) Herhangi bir dersten başarısız
olan öğrenciler (klinik uygulama ve staj dışında) o dersi tekrar eder.
Öğrenciler, her ne sebeple olursa olsun sınavına girmediği veya girip de
başarılı olamadığı dersi tekrarlamak zorundadır. Bu durumda öğrenci kayıt, devam,
ara sınav ve varsa pratik uygulama şartlarını yerine getirerek dersi tekrar
eder.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
İzinler
MADDE 39-
(1) Öğrencilere, belgeleyecekleri
önemli ve haklı nedenlerinin bulunması veya eğitim-öğretimlerine katkıda
bulunacak yurt dışı burs, staj ve araştırma imkanları
doğması halinde Yönetim Kurulu kararı ile lisans eğitim-öğretimi süresince
toplam bir yıla kadar izin verilebilir. Bu tür izin süresi azami kanuni
öğretim süresine eklenir. Ancak bu tür izinler ile ilgili başvuruların,
kayıt yenileme süresi sonuna kadar yapılması gereklidir.
(2) Bir yılı aşkın süre ile rapora dayalı sağlık
mazereti bulunan ya da tecil hakkı kaldırılarak askere alınan öğrencilerin,
rapor veya askerlik süresi içerisindeki öğrenim hakları saklı tutulur. Bu
durumdakilerin raporlarıyla veya terhis belgeleriyle birlikte raporun bitiş
veya terhis tarihinden itibaren bir ay içinde müteakip döneme kayıtları
yapılmak üzere Fakülteye müracaat etmeleri gerekir. Raporlu olunan süre ve
askerde geçirilen süre azami eğitim süresine eklenir.
Öğrenci
değişim programları
MADDE 40-
(1) Üniversite ile yurt içindeki
veya yurt dışındaki diğer üniversiteler arasında yapılan anlaşmalar
uyarınca üniversiteler arası öğrenci değişim programları uygulanabilir.
Değişim programları; Senato kararları, ikili anlaşmalar ve Yükseköğretim
Kurulu tarafından belirlenen esaslar doğrultusunda uygulanır.
Yatay
geçiş
MADDE 41-
(1) Fakültede; 24/4/2010
tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre yatay geçiş
yapılabilir.
Mezuniyet
ve diploma
MADDE 42-
(1) Beş yıllık diş hekimliği
eğitim programını başarı ile tamamlayan öğrencilere “Diş Hekimliği
Diploması” ile “Diş Hekimi” unvanı törenle verilir. Dereceye giren
öğrenciler Yönetim Kurulu kararı ile ödüllendirilirler. Derecelendirme, diş
hekimliği eğitim-öğretim süresini beş yılda tamamlamış mezunlar arasında
yapılır.
(2) Genel not ortalaması 3.00-3.50 arasında olan
öğrenciler “onur”, 3.51 veya daha yukarı olan öğrenciler “yüksek onur”
listesine geçerek mezun olurlar ve bu durum diplomalarında belirtilir.
Diplomalar hazırlanıncaya kadar öğrencilere, diplomasını alırken iade
edilmek üzere geçici mezuniyet belgesi verilir.
(3) Beş yıllık diş hekimliği eğitim programını
başarı ile tamamlayamayan öğrencilerden; 18/3/1989
tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğrenimlerini
Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya
Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelikte belirtilen
şartları taşıyanlara “Temel Diş Hekimliği Bilimleri Ön Lisans Diploması”
verilir. Ön lisans diploması alan öğrenciler, mezun öğrenci kabul edilirler
ve lisans öğrenimine devam edemezler.
(4) Diploma bir defa verilir. Kaybedilmesi halinde
diploma yerine geçecek ve kayıptan dolayı verildiğini belirten fotoğraflı
bir belge düzenlenir. Bu belge ve diplomalar; Rektör ve Dekan tarafından
imzalanır.
Katkı
payları
MADDE 43-
(1) Fakülte öğrencileri her
eğitim-öğretim yarıyıl/yılında 2547 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat uyarınca
belirlenen katkı paylarını ödemek zorundadırlar. Katkı payını ödemesi
gerekirken süresi içinde ödemeyenler, o dönem için kayıt yaptıramaz ve
kayıt yaptırana kadar öğrencilik haklarından yararlanamaz.
Kayıt silme
MADDE 44-
(1) 8 inci maddede belirtilen
öğrenim süresinin tamamlanıp tamamlanmadığına bakılmadan öğrencinin Yönetim
Kurulu kararıyla kaydının silineceği haller şunlardır:
a) Öğrencinin kaydının silinmesini yazılı olarak
istemiş olması.
b) Öğrencinin öngörülen ilk kayıt-kabul koşullarını
yerine getirmediğinin sonradan anlaşılması ve sunduğu belgelerin veya
verdiği bilgilerin yanlış ya da eksik olduğunun tespit edilmesi.
c) Öğrencinin, 18/8/2012
tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları
Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yükseköğretim
kurumlarından çıkarma cezası almış olması.
ç) Öğrencinin başka bir üniversiteye yatay geçiş
yapması.
d) Öğrencinin vefat etmesi.
e) Senatonun kararı ve Yükseköğretim Kurulunun
onayı ile dört yıl üst üste katkı payınının
ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri
kesilebilir. Azami süreler içinde katkı payı/öğrenim ücretinin ödenmemesi
ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilmez.
Disiplin
MADDE 45-
(1) Öğrencilerin disiplin iş ve
işlemlerinde, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
hükümleri uygulanır.
Engelli
öğrenciler
MADDE 46-
(1) Engellilik durumu ve derecesi
sağlık raporu ile kanıtlanmış olan Fakülteye kayıtlı engelli öğrenciler, bu
Yönetmeliğin ders almaya ilişkin hükümlerine uymakla yükümlüdür. Yönetim
Kurulu, engellilik durumu ve derecesi sağlık raporu ile belgelenmiş olan
engelli öğrenciler için gerekli düzenlemeleri yapma ve uygulama konusunda
yetkili ve sorumludur.
Öğrencilerin
pratik ve klinik uygulamalardaki giyimi
MADDE 47-
(1) Öğrencinin pratik ve klinik
uygulamalardaki giyimi ile ilgili kurallar Yönetim Kurulunca belirlenir ve
ilan edilir.
Alet ve
malzemelerin korunması
MADDE 48-
(1) Öğrenciler Fakülte tarafından
kendilerine verilen ve sağlanan her türlü laboratuvar
ve diş hekimliği cihazlarının bakımı, temizliği ve korunmasından
sorumludur.
Tebligat
ve duyurular
MADDE 49-
(1) Her türlü tebligat, öğrencinin
Fakülteye kayıt esnasında bildirdiği adrese kargo veya posta aracılığı ile
iadeli taahhütlü olarak yapılmak suretiyle veya kesin kayıt işlemleri
tamamlanan öğrencilere verilen e-posta adresine yazılı olarak yapılmak
suretiyle tamamlanmış sayılır.
(2) Öğrenciler ile ilgili genel duyurular, Fakültenin
resmî internet sitesinden yapılır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 50-
(1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; Giresun Üniversitesi Önlisans
ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Senato, Üniversite Yönetim
Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu kararları ile ilgili diğer mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 51-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 52-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Giresun Üniversitesi Rektörü yürütür.
|