Türkiye Bilimler Akademisinden:
TÜRKİYE BİLİMLER AKADEMİSİ PERSONEL YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç
Hükümleri
Amaç ve
kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Türkiye Bilimler
Akademisinde iş mevzuatı hükümlerine göre istihdam edilecek personelin
nitelik, istihdam, çalışma usul ve esaslarını belirlemek ve bunların hak ve
yükümlülüklerini tespit etmektir.
(2) Bu Yönetmelik, Türkiye Bilimler Akademisinde 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 28 inci maddesine göre istihdam edilen personeli kapsar.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı,
İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların
Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 580 inci maddesi ve 375
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesinin dördüncü fıkrasına
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Türkiye Bilimler Akademisi Başkanını,
b) Başkanlık: Türkiye Bilimler Akademisi
Başkanlığını,
c) Hukuk müşaviri ve avukat: TÜBA’nın
iş ve işlemlerinin mevzuata uygun olarak yapılmasına destek sağlamak,
hukuki konular hakkında görüş bildirmek ve TÜBA’nın
taraf olduğu davalarda ve icra takiplerinde TÜBA’yı
temsil etmek üzere istihdam edilen personeli,
ç) İdari personel: TÜBA’nın
yönetim hizmetleri kapsamında sekreterlik, halkla ilişkiler, arşiv,
kütüphane, idari ve teknik işler, bilgi işlem ile personelle ilgili iş ve
işlemler gibi hizmetleri yerine getirmek amacıyla istihdam edilen arşiv
memuru, grafiker, hizmetli, idari uzman,
kütüphaneci, memur, mütercim, programcı, sekreter, şoför, teknisyen ve veri
hazırlama kontrol işletmeni unvanlarındaki personeli,
d) Konsey: Akademi Konseyini,
e) KPSS: Kamu Personel Seçme Sınavını,
f) Personel: TÜBA’da
hizmet akdiyle çalışan personeli,
g) TÜBA: Türkiye Bilimler Akademisini,
ğ) TÜBA çalışma grubu: TÜBA bünyesinde bulunan
tematik alanlarda bilimsel faaliyetler yürüten çalışma gruplarını,
h) TÜBA Uzmanı: TÜBA’nın
özel, mesleki ve teknik bilgi gerektiren işlerini yapmakla görevli
personelini,
ı) Yarışma sınavı: TÜBA’da
istihdam edilecek TÜBA Uzmanı, hukuk müşaviri, avukat ve idari personelin seçimine
ilişkin yazılı ve/veya sözlü sınavı,
i) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
j) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
k) Yönetici: Başkanı, başkan yardımcılarını, Genel
Sekreteri ve daire başkanlarını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
TÜBA’nın İnsan
Kaynakları Politikası ve Uygulaması
TÜBA’nın insan kaynakları politikasının amacı ve tespiti
MADDE 4- (1) İnsan kaynakları politikasının amacı, TÜBA’nın görevlerini etkin ve verimli bir şekilde
yerine getirebilmesi için alanında uzmanlaşmış, ulusal ve uluslararası
düzeyde ihtiyaç duyulan niteliklere sahip personelin istihdamını ve bu
personelin niteliklerinin geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini
sağlamaktır.
(2) İnsan kaynakları rejimi ve politikası, Başkanın
görüşü alınmak suretiyle, Konsey tarafından belirlenir.
(3) İnsan kaynakları politikasının izlenmesi,
uygulanması ve geliştirilmesinden Başkan sorumludur. Başkan uygulanmakta
olan insan kaynakları politikasına ilişkin olarak her yıl aralık ayının
sonunda bir rapor hazırlatarak Konseye sunar. Bu raporda, insan kaynakları
politikasının uygulanmasına dair bilgiler, uygulamada yaşanılan sıkıntılar
ile sorunların çözümüne ve insan kaynakları politikasının geliştirilmesine
yönelik öneriler yer alır.
TÜBA’nın insan kaynakları politikasının ilkeleri
MADDE 5- (1) TÜBA’nın insan
kaynakları politikasının temel ilkeleri şunlardır:
a) İşin gerektirdiği niteliklere sahip kişilerin
seçimini, işe alınmasını ve görevlendirilmesini gerçekleştirmek ve
personeli işin gereğine göre eğitmek ve yetiştirmek.
b) Personelin yaratıcılığını, girişimciliğini,
başarı ve çabasını maddi ve manevi olarak desteklemek, buna ilişkin
sistemler geliştirmek, personelin TÜBA’nın
amaçları doğrultusunda etkin ve verimli çalışmasını sağlayacak, TÜBA’nın hizmet kalitesini yükseltecek ve yapılan işin
niteliğine uygun rahat ve güvenli bir iş ortamı ve çalışma şartları
sağlamak.
c) Personeli, etkinlik ve verimlilik ilkelerine
bağlı olarak, maliyet ve tasarruf bilinci içinde çalıştırmak, kendilerini
ilgilendiren konularda zamanında bilgilendirmek.
ç) Personelin TÜBA’ya
sadakat ve bağlılığını artırmak, TÜBA’da ortak
çalışma bilincinin oluşturulması ve güçlendirilmesi için TÜBA çalışanları
arasında iş birliği ve dayanışmayı geliştirici ve motivasyonu
sağlayıcı tedbirler almak, TÜBA’da çalışmayı
özendirici hale getirmek.
d) Personelin kişiliğine saygılı olmak, personele,
mesleki ve kişisel yönden yetişme ve gelişme bakımından eşit ve uygun
imkânlar sağlamak.
e) İstihdam edilecek personelin seçiminde, TÜBA’nın çalışma usul ve esaslarına ilişkin ilkeler ile
görevin gerektirdiği niteliklere/liyakate öncelik vermek, personelin bilgi
ve yeterliliklerine uygun görevlerde çalışmasını sağlamak.
f) İnsan kaynakları politikasının oluşturulması
sürecine personelin katılımını sağlamak, personelin düşünce, görüş ve
önerilerini TÜBA yönetimine kolaylıkla aktarabilmesini sağlamak, bu
çerçevede haberleşme usul ve imkânlarını geliştirmek ve diğer tedbirleri
almak.
TÜBA’nın insan kaynakları ihtiyacının planlanması
MADDE 6- (1) İnsan kaynakları planlaması, TÜBA’nın hedefleri doğrultusunda, gelecek yıllarda
ihtiyaç duyulacak sayı ve nitelikte personelin istenilen yer ve zamanda
çalışmaya hazır/çalışır olmasını sağlamak amacıyla yapılır.
(2) Personel alımına ve politikasına esas olmak
üzere, Konsey tarafından her yıl, Başkanın görüşü alınmak suretiyle,
gelecek yılların insan gücü ihtiyacı hakkında nitelik ve sayı bakımından
sistemli tahminler yapılır ve bu ihtiyacın TÜBA içinden ve/veya dışından
hangi kaynaklardan nasıl sağlanacağı bir plana bağlanır.
(3) İnsan kaynağı ihtiyaç planının hazırlanmasında
aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur:
a) TÜBA’nın mevcut
yapısının, ortaya çıkacak veya ortaya çıkması muhtemel yeni ihtiyaçları
karşılayıp karşılayamayacağı.
b) TÜBA’nın faaliyet
alanının zaman içerisindeki değişimlere göre alması muhtemel yeni şekli ve
bu çerçevede iş hacminde beklenen gelişmeler.
c) Teknik, ekonomik ve sosyal gelişmelerin, TÜBA’nın personel ihtiyacında gelecek yıllarda meydana
getirebileceği muhtemel değişiklikler.
ç) Gelecek yıllarda emeklilik ve istifa gibi
çeşitli nedenlerle TÜBA’da boşalması muhtemel
kadrolar.
d) TÜBA içinde ihtiyaç duyulan eğitim ve yetiştirme
faaliyetleri.
e) Çalışma birimlerinin ihtiyaç ve özellikleri.
f) Personel istihdamını etkileyen teknolojik
yenilikler ve insan kaynağındaki niteliksel gelişmeler.
g) Bütçe imkânları.
(4) İnsan kaynakları ihtiyacının planlanması ve
karşılanması konusunda, gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla iş
birliğine gidilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin
Niteliği ve İstihdam Usulleri
İşe
alınmada aranacak genel şartlar
MADDE 7- (1) TÜBA’da istihdam
edilecek tüm personelde, 14/7/1965 tarihli ve 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde yer alan genel şartlar
aranır.
Genel
Sekreter, daire başkanı ve özel kalem müdürü için aranan özel şartlar
MADDE 8- (1) Genel Sekreter, daire başkanı ve özel kalem
müdürü olarak istihdam edileceklerde aşağıda belirtilen özel şartlar
aranır:
a) En az dört yıllık lisans eğitimi veren
yükseköğretim kurumlarının veya bunlara denkliği YÖK tarafından kabul
edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b) Görev alanı ile ilgili yeterli bilgi ve deneyime
sahip olmak.
c) Kamuda en az beş yıl hizmeti bulunmak ve halen
kamu personeli olmak.
TÜBA
uzmanlığı için aranan özel şartlar
MADDE 9- (1) TÜBA Uzmanı olarak istihdam edileceklerde
aşağıda belirtilen özel şartlar aranır:
a) TÜBA çalışma gruplarının tematik alanları ile
ilgili disiplinlerden birinde doktora derecesine sahip olmak veya söz
konusu disiplinlerde yüksek lisans derecesine sahip olup alanında en az beş
yıl tecrübe sahibi olmak.
b) Görevin gerektirdiği bir yabancı dilde
geçerliliği bulunan YDS’den en az (C) seviyesinde
puan almış olmak veya dil yeterliliği bakımından buna denkliği Ölçme, Seçme
ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından kabul edilen geçerliliği
bulunan başka bir belgeye sahip olmak.
(2) Konsey, başvuru ilanında adaylar için tematik
bilimsel çalışma alanı tanımlayabilir ve görevin gerektirdiği niteliklere
göre ilave şartlar belirleyebilir.
Hukuk
müşaviri, avukat ve idari personel için aranan özel şartlar
MADDE 10- (1) Hukuk müşaviri ve avukat olarak istihdam
edileceklerde aşağıda belirtilen özel şartlar aranır:
a) Yükseköğretim kurumlarının hukuk fakültelerinden
veya bunlara denkliği YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
b) Avukatlık ruhsatnamesine sahip olmak.
(2) İdari personel olarak istihdam edileceklerde
aşağıda belirtilen özel şartlar aranır:
a) En az ortaöğretim kurumlarından mezun olmak.
b) Her kadro için sınav ilanında belirtilen özel
şartlara sahip olmak.
(3) Bu madde kapsamında istihdam edileceklerin son
başvuru tarihi itibarıyla geçerlilik süresi dolmamış KPSS’den
sınav ilanında Başkanlıkça belirlenen puan türünden/türlerinden taban puanı
almış olmaları gerekir.
Yarışma
sınavı
MADDE 11- (1) TÜBA Uzmanı, hukuk müşaviri, avukat ve idari
personel TÜBA tarafından yazılı ve/veya sözlü sınav şeklinde yapılacak
yarışma sınavı ile belirlenir.
(2) Yarışma sınavı, kadro ve ihtiyaç durumuna göre
TÜBA tarafından uygun görülecek zamanlarda ve konularda yapılır.
Sınav
ilanı
MADDE 12- (1) Yarışma
sınavına katılma şartları, alım yapılacak kadroların unvan ve sayıları ile
öğrenim dalları, son başvuru tarihi ile başvuru yeri, başvuruda istenecek
belgeler, yarışma sınavının içeriği, yeri ve zamanı ile gerekli görülen
diğer hususlar, Konsey kararıyla belirlenerek TÜBA’nın
ve Cumhurbaşkanınca belirlenen kurumun resmi internet sitesi ile Resmî
Gazete’de sınav tarihinden en az 30 gün önce ilan edilir.
Başvuru
ve değerlendirme
MADDE 13- (1) Giriş sınavına başvuru; şahsen, elden veya
posta yoluyla ilanda belirtilen adrese veya ilanda belirtildiği takdirde
internet erişimi üzerinden başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Postadaki gecikmeler ve ilanda belirtilen süre içerisinde yapılmayan
başvurular dikkate alınmaz.
(2) Başvurudan göreve başlamaya kadar tüm
aşamalarda adaylara yapılacak bilgilendirme ve çağrılar, ilanda
belirtilmesi halinde adayların başvuru sırasında bildirdikleri elektronik
posta adreslerine veya Başkanlığın resmi internet sitesinde duyuru yoluyla
yapılabilir. Bu durumda ayrıca kâğıt ortamında herhangi bir yazışma
yapılmaz.
(3) Giriş sınavına çağrılacak aday sayısı, alım
yapılacak her bir kadro unvanı için ayrı ayrı
olmak üzere ilan edilen kadro sayısının yirmi katından, yalnızca sözlü
sınav yapılması hâlinde aday sayısı her bir kadro unvanı için ayrı ayrı olmak üzere ilan edilen kadro sayısının dört
katından fazla olamaz.
(4) KPSS puanı en yüksek olan adaydan
başlamak üzere, sınav ilanında belirtilen taban puan esas alınarak yapılan
sıralama sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da
giriş sınavına çağrılır.
(5) TÜBA Uzmanı pozisyonuna başvuran adaylar, bu
pozisyon için aranılan şartlar dikkate alınarak sınav ilanında belirtilen
puanlandırma yöntemiyle bir sıralamaya tabi tutulur. Yapılan sıralama
sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da giriş
sınavına çağrılır.
Sınav
Kurulu
MADDE 14- (1) Başvuruların incelenmesi, giriş sınavının
gerçekleştirilmesi, sonuçlarının ve itirazların değerlendirilmesi ile
adayların ilan edilen şartlara uygunluğundan Sınav Kurulu sorumludur.
(2) Sınav Kurulu; Başkan veya Başkanın
görevlendirmesi halinde başkan yardımcısı veya Genel Sekreterin
başkanlığında, Konseyce Akademi üyeleri arasından belirlenecek iki kişi ve
Başkanlıkça görevlendirilen iki kişi olmak üzere toplam beş kişiden
teşekkül eder. Lüzum görülmesi halinde, öğretim üyeleri ile kamu kurum ve
kuruluşlarından konusunda uzman kişiler Sınav Kurulu üyesi olarak
görevlendirilebilirler. Ancak bu şekilde görevlendirilecek üye sayısı ikiyi
geçemez. Aynı usulle Başkanlıktan iki yedek üye de belirlenir.
(3) Sınav Kurulu başkan ve üyeleri; boşanmış
olsalar dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve
ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın hısımlarının katıldıkları
sınavda görev alamazlar.
(4) Sınav Kurulu, üye tamsayısıyla toplanır ve oy
çokluğu ile karar alır.
(5) Sınav Kurulu sekretarya hizmetleri personel
işlerinden sorumlu birim tarafından yürütülür.
Yazılı ve
sözlü sınav
MADDE 15- (1) Yazılı sınav yapılması durumunda sınav; klasik
veya test yahut klasik ve test yöntemiyle basılı veya elektronik ortamda
yapılabilir. Sınav, TÜBA tarafından yapılabileceği gibi protokolle
belirlenecek esaslara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına,
Millî Eğitim Bakanlığına, üniversitelere veya bu konuda uzmanlaşmış diğer
kamu kurum ve kuruluşlarına da yaptırılabilir. Yazılı sınavdan başarılı
sayılabilmek için en az yetmiş puan almış olmak şarttır.
(2) Sözlü sınav, adayların;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek, ayrı ayrı
puan verilmek suretiyle gerçekleştirilir. Adaylar, Sınav Kurulu tarafından
(a) bendi için elli puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her
biri için onar puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar her bir
Sınav Kurulu üyesince ayrı ayrı tutanağa
geçirilir. Bunun dışında sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi
kullanılmaz. Sözlü sınavdan başarılı sayılmak için Sınav Kurulu başkan ve
üyelerinin yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik
ortalamasının en az yetmiş olması şarttır.
(3) Giriş sınavında başarılı sayılmak için başarı
puanının en az yetmiş olması şarttır. Sadece yazılı veya sözlü sınav
yapılması halinde bu sınavlardan alınan puan başarı puanıdır. Birden fazla
sınav yapılması halinde başarı puanı, bu sınavlardan alınan puanların
aritmetik ortalamasından oluşur.
(4) Başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak
suretiyle giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadro sayısı kadar asıl
adayın isimleri Başkanlığın resmi internet sitesinde ilan edilir. İlan
tebligat yerine geçer, ilgililere ayrıca tebligat yapılmaz. Adayların başarı puanının eşit olması halinde sırasıyla varsa
yazılı sınav puanı, sözlü sınav puanı, bunların eşit olması halinde KPSS
puanı aranan unvanlarda KPSS puanı yüksek olan, TÜBA Uzmanı için 13 üncü
maddenin beşinci fıkrasına göre tespit edilen puanı yüksek olan, bunun eşit
olması halinde diploma tarihi önce olan, bunun da eşit olması halinde yaşı
büyük olan aday tercih edilir.
(5) Yapılan sınavlarda başarılı olmak şartıyla,
giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadro sayısının yarısını geçmemek üzere
Sınav Kurulu tarafından belirlenen sayıda yedek adayın isimlerini kapsayan
bir liste ilan edilebilir. İlan tebligat yerine geçer, ilgililere ayrıca
tebligat yapılmaz. Yedek listede yer almak daha sonraki sınavlar için
müktesep hak veya herhangi bir öncelik hakkı teşkil etmez.
(6) Giriş sınavında yetmiş ve üzerinde puan almış
olmak, adaylar için müktesep hak teşkil etmez.
(7) Adaylar, giriş sınavı sonuçlarına, sonuçların
açıklandığı tarihten itibaren beş iş günü içerisinde gerekçesini de
belirterek yazılı olarak itiraz edebilirler. İtirazlar en geç otuz gün
içerisinde incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Sözleşme
imzalanması
MADDE 16- (1) Personel olarak istihdam edileceklerden
aşağıdaki belgeler istenir:
a) Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslı veya
TÜBA tarafından onaylı örneği; yurt dışı yükseköğretim kurumlarından mezun
olanlar için denkliği YÖK tarafından tasdik edilmiş diploma veya geçici
mezuniyet belgesinin aslı veya TÜBA tarafından onaylı örneği ve noterden
tasdikli tercümesinin aslı veya TÜBA tarafından onaylı örneği.
b) Yabancı dil bilgisi şartının aranması halinde,
yabancı dil bilgisine ilişkin TÜBA tarafından istenen belge.
c) T.C. kimlik numarası beyanı.
ç) Adli sicil kaydının bulunmadığına dair belge.
d) Sağlık açısından görevini devamlı yapmasına
engel bir durumu olmadığına ilişkin yazılı beyanı.
e) Daha önce başka bir yerde çalışmış olanların
çalıştıkları kuruluşlardan alacakları hizmet belgesi.
f) Askerlikle ilişiği olmadığına dair belge.
g) TÜBA tarafından talep edilmesi halinde başvuru
formu.
ğ) Mal bildirim beyannamesi.
h) Başka kurum veya kuruluşa karşı mecburi hizmetle
yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyanı.
ı) Son altı ay içerisinde çekilmiş vesikalık
fotoğraf.
i) Aday tarafından doldurulmuş güvenlik
soruşturması ve arşiv araştırması formu.
(2) Giriş sınavını kazanan adaylar, verilen süre
içerisinde, istenen bilgi ve belgelerle birlikte TÜBA’ya
müracaat eder. Süresi içinde geçerli bir mazereti olmadığı halde müracaat
etmeyenlerin göreve başlama işlemleri yapılmaz. İstenilen belgeler,
personel işlerinden sorumlu birim tarafından incelenir. İnceleme sonunda
noksanlıklar olduğu anlaşılırsa tamamlanması için on iş günü ek süre
verilir. Bu süre sonunda belgelerini tamamlamayanlar veya getirdikleri
belgelerden istihdama engel durumları olduğu anlaşılanlar ile iş akdi
imzalanmaz.
(3) Giriş sınavına tabi tutulmaksızın istihdam
edileceklerin beş iş gününden az olmamak üzere verilecek süre içerisinde
göreve başlamak için TÜBA’ya müracaat etmesi
gerekir.
(4) Giriş sınavı sonucu nihai başarı listesinde
asıl olarak yer alanlar ve giriş sınavına tabi tutulmaksızın istihdam
edileceklerden gerekli şartları taşıdıkları tespit edilenler ile iş akdi
imzalanır. Personelle iş akdi imzalamaya Başkan yetkilidir. Başkan bu
yetkisini uygun gördüğü başka bir makama devredebilir.
(5) İlan edilen kadrolardan boş kalanlar ile göreve
başlayıp da altı ay içerisinde görevden ayrılanların yerine, başarı
sırasına göre varsa yedek adaylarla iş akdi imzalanabilir.
(6) Giriş sınavını kazananlardan başvuru
belgelerinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları
geçersiz sayılarak göreve başlama işlemleri yapılmaz, yapılmış olanlar iptal
edilir.
(7) Giriş sınavına tabi tutulmaksızın istihdam
edileceklerin getirdikleri belgelerden istihdama engel durumları olduğu
anlaşılanlar veya gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin
göreve başlama işlemleri yapılmaz, yapılmış olanlar iptal edilir.
(8) Sahte veya yanıltıcı bilgi veya belge verdiği
sonradan anlaşılan personelin iş akitleri feshedilir ve haklarında suç
duyurusunda bulunulur. Bu şekilde Başkanlığı yanıltanlar kamu görevlisi ise
durumları çalıştıkları kurumlara da bildirilir.
Göreve
başlama ve deneme süresi
MADDE 17- (1) Personel, sözleşme imzalanmadan göreve
başlatılamaz.
(2) Kendisi ile sözleşme imzalanan personel,
sözleşmesinde belirtilen tarihte göreve başlamakla mükelleftir.
(3) Geçerli bir mazereti olmaksızın sözleşmede
belirtilen tarihte göreve başlamayanların sözleşmeleri Başkanlık tarafından
feshedilir.
(4) Personel, 22/5/2003
tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre deneme süresine tabidir.
(5) Deneme süresi içinde
personelin görevini etkin yürütüp yürütmediği, girişimciliği, çalışma
disiplini, gayret ve başarısı ile göreve ilişkin kişisel nitelikleri,
personel değerlendirme formu ile personelin bağlı olduğu birim amirlerince
silsile yolu ile puan esasına göre doldurularak belirlenir ve nihai
değerlendirme ikinci ayın sonunda yapılarak personel işlerinden sorumlu
birimin teklifi ile Başkan tarafından deneme sürecinin başarı ile
geçirildiği onaylanır.
(6) Deneme süresi içinde personel değerlendirmesi;
a) Yapılan işin miktarının değerlendirilmesi (0-20)
puan,
b) Yapılan işin kalitesinin değerlendirilmesi
(0-20) puan,
c) Yapılan işin tamamlanma süresinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
ç) Personelin göreve ilişkin niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
d) Personelin görevle bağlantılı kişisel
niteliklerinin değerlendirilmesi (0-20) puan,
esas alınarak yapılır ve buna göre 100 puan üzerinden
70 puan altında alanlar başarısız, 70 ve üstü puan alanlar başarılı
sayılır.
(7) Değerlendirme sonucunda başarılı sayılanlar ile
içinde bulunulan cari yıl sonuna kadar yeni
sözleşme yapılır, başarısız sayılanların sözleşmeleri yenilenmez.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personel
Dosyaları
Personel
kütüğü, sicil numarası, kimlik kartı
MADDE 18- (1) TÜBA’ya ilk defa
atanan personele bir sicil numarası verilerek personel işlerinden sorumlu
birimdeki kütüğe kaydedilir. Personele işe başladıktan sonra TÜBA personel
kimlik kartı verilir. TÜBA’dan herhangi bir
nedenle ayrılan veya ilişiği kesilen personel, ilişik kesme belgesi ile
birlikte kimlik kartını iade etmek zorundadır.
Özlük ve
sicil dosyası
MADDE 19- (1) İşe alınan her personel için bir özlük dosyası
düzenlenir. Ayrıca, gizli olarak korunması gereken belgeler ile varsa
hakkında düzenlenmiş inceleme ve soruşturma raporları sicil dosyasında
muhafaza edilir.
Özlük ve
sicil dosyasının önemi ve gizliliği
MADDE 20- (1) Özlük ve sicil dosyaları personel işlerinden
sorumlu birim yetkilisinin sorumluluğu altında saklanır. Özlük ve sicil
dosyalarını yöneticilerden başkası göremez ve inceleyemez. Ancak; Başkanın
herhangi bir soruşturma ile ilgili görevlendirdiği kişi veya kişiler ile
denetim personeli ve yargı konusu ihtilaf halinde hukuk müşaviri veya
avukat, personelin özlük ve sicil dosyasını inceleyebilir.
(2) Özlük ve sicil dosyalarındaki bilgiler
hakkında, ilgili mevzuatın yetki verdiği merciler dışında hiç kimseye açıklama
yapılamaz. Herhangi bir nedenle TÜBA’dan
ayrılanların özlük ve sicil dosyaları personel işlerinden sorumlu birim
tarafından muhafaza edilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Sözleşme
ücreti ve ödeme
MADDE 21- (1) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28
inci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında Cumhurbaşkanı veya
yetkilendireceği makam tarafından belirlenen ücret dışında personele
herhangi bir ödeme yapılamaz ve sözleşmelere bu yolda hüküm konulamaz.
(2) Personelin sözleşme ücreti, görevin yerine
getirilmesini müteakiben her ayın 14 üncü günü ödenir. Görevin veya
sözleşmenin ayın 14 üncü gününden önce herhangi bir şekilde sona ermesi
halinde ödeme kıst olarak bu durumun meydana
geldiği tarihi takip eden ilk ödeme gününde yapılır.
(3) Sözleşme ücreti ilgili mevzuatta belirlenen
istisnalar dışında fiilen çalışma karşılığı ödenir.
Eğitim
programı
MADDE 22- (1) TÜBA personeli, görevlerinin gerektirdiği
nitelik ve ihtiyaca uygun olarak, usul ve esasları Başkanlıkça teklif
edilecek ve Konseyce karara bağlanacak bir program dâhilinde yılda en az 10
gün süreyle hizmet içi eğitime tabi tutulur.
(2) Eğitim programında ilgili kurum ve
kuruluşlardan azami ölçüde faydalanılır.
Çalışma
süreleri
MADDE 23- (1) TÜBA personelinin çalışma saatleri, günde
dokuz saat olmak üzere haftada toplam 45 saattir. Ancak, Başkanlık ilgili
mevzuata aykırı olmamak şartıyla çalışma saatlerini belirleme yetkisine
sahiptir. Personel, kendisine verilen görevleri, çalışma saatlerine bağlı
kalmaksızın, en kısa sürede ve en iyi şekilde sonuçlandırmak zorundadır.
Vekâlet
MADDE 24- (1) Genel Sekreter veya daire başkanlarının, izin,
hastalık veya geçici görev gibi nedenlerle görevde bulunamadıkları
sürelerde söz konusu görevler, Başkanın uygun göreceği bir personel eliyle
yürütülür.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 25- (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde 4857
sayılı Kanun ve diğer ilgili iş mevzuatı hükümleri uygulanır.
Tereddütlerin
giderilmesi
MADDE 26- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanması sırasında doğacak
tereddüt ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin aksaklıkları gidermeye,
uygulamayı yönlendirmeye, ilke ve standartları belirlemeye ve bu hususta
gerekli her türlü bilgi ve belgeyi istemeye Başkanlık yetkilidir.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 27- (1) 20/10/2001 tarihli ve
24559 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Bilimler Akademisi Personel
Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
İdari
uzman kadrosuna atanma
GEÇİCİ
MADDE 1- (1) Mülga 13/8/1993 tarihli ve 497 sayılı Türkiye Bilimler
Akademisinin Kurulması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 15 inci
maddesine göre araştırıcı olarak istihdam edilen ve bu maddenin yürürlüğe
girdiği tarihte halen görev yapmakta olanlardan lisans derecesine sahip
olup Başkanlıkta en az beş yıl ve üzerinde hizmeti olanlar idari uzman
kadrosuna ilgili mevzuatına göre açıktan atama izinlerinin alındığı
tarihten itibaren yedi gün içerisinde Başkanlığa yazılı olarak başvurmaları
ve 7 nci maddede yer alan genel şartları
taşımaları halinde atanabilir. Bu personel, iş sözleşmesi imzalandıktan
sonra bu Yönetmelik hükümlerine tabi olur.
TÜBA
Uzmanı kadrosuna atanma
GEÇİCİ
MADDE 2- (1) Geçici 1 inci madde
kapsamında idari uzman kadrosuna atananlardan bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren dört yıl içinde dil şartı hariç TÜBA Uzmanı için aranan
özel şartları sağlayanlar Başkanlık tarafından yapılacak yazılı ve/veya
sözlü sınavda başarı göstermeleri halinde TÜBA Uzmanı kadrosuna atanır.
Yürürlük
MADDE 28- (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 29- (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Bilimler
Akademisi Başkanı yürütür.
|