Hazine ve Maliye Bakanlığından:
HAZİNE VE
MALİYE BAKANLIĞI MUHASEBE
DENETMENLİĞİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Başlangıç Hükümleri
Amaç ve
kapsam
MADDE 1- (1) Bu Yönetmelik; Hazine ve Maliye Bakanlığı
Muhasebe Denetmenlerinin görev, yetki ve sorumluluklarını, çalışma usul ve
esaslarını, bu göreve atanmak için gerekli olan şartları, yapılacak teftiş,
denetim, inceleme ve soruşturma işlerine ilişkin usul ve esasları,
denetlenen birimlerin yükümlülük ve sorumluluklarını kapsar.
Dayanak
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı
Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 241 inci maddesi ile
27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 24 üncü
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Hazine ve Maliye Bakanını,
b) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını,
c) Denetmen: Muhasebe Denetmenini,
ç) Denetmen Yardımcısı: Muhasebe Denetmen
Yardımcısını,
d) Genel Müdür: Muhasebat Genel Müdürünü,
e) Genel Müdürlük: Muhasebat Genel Müdürlüğünü,
f) Giriş Sınavı: Kamu Personel Seçme Sınavında,
Bakanlıkça öngörülen puan türlerine göre başarılı olan adaylar arasında
Genel Müdürlükçe yapılacak yazılı ve sözlü sınavı,
g) Koordinatör: Muhasebe Denetmenleri
Koordinatörlüğü kurulan illerde koordinasyon sorumluluğu verilen Denetmeni,
ğ) Koordinatörlük: Bakanlığın uygun göreceği il
merkezlerinde Defterdara bağlı olarak teşkil edilecek Muhasebe Denetmenleri
Koordinatörlüklerini,
h) KPSS: Kamu Personel Seçme Sınavı,
ı) Sınav Kurulu: Bakanlık Makamının onayı ile Genel
Müdür veya Genel Müdür Yardımcısı başkanlığında, Bakanlıkta görev yapan
Genel Müdür Yardımcıları, Daire Başkanları ve Muhasebat Kontrolörleri ile
Muhasebe Denetmenleri arasından seçilecek dört asıl ve iki yedek üyeden
oluşan ve Denetmen Yardımcılığı giriş veya yeterlik sınavını yapmaya
yetkili olan kurulu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Muhasebe Denetmenlerinin Görev, Yetki ve
Sorumlulukları
Muhasebe
Denetmenlerinin görev ve yetkileri
MADDE 4- (1) Doğrudan Defterdara bağlı olarak görev yapan
Denetmenlerin görev ve yetkileri şunlardır:
a) Yapılan görevlendirme üzerine, Defterdarlık
teşkilat ve görev alanına giren veya Genel Müdürlük tarafından
Denetmenlerce yürütülmesi uygun görülen; teftiş, denetim, soruşturma ve
inceleme işlerini yapmak.
b) Defterdarlığa bağlı birimlerin ve saymanlıkların
işlemlerini kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, yönetmelik ve ilgili diğer
mevzuat hükümlerine uygunluğu yönünden teftiş etmek.
c) Defterdarlık teşkilat ve görev alanında yer alan
döner sermayeli işletmelerin işlemlerinin, bütçe ve harcama ilkelerine ve
ilgili mevzuat hükümlerine uygunluğunu, bu idarelerce gayri safi hasılat
üzerinden genel bütçeye aktarılması gereken tutarların doğruluğunu, vergi
mükellefiyet ve sorumluluğu ile diğer kanuni kesintilere ilişkin yükümlülüklerin
tam ve zamanında yerine getirilip getirilmediğini denetlemek.
ç) Defterdarlık teşkilat ve görev alanında yer alan
kamu kurum ve kuruluşlarınca işletilen eğitim ve dinlenme tesisi, misafirhane,
çocuk bakımevi, kreş, spor tesisi ve benzeri sosyal tesislerin hesaplarını
incelemek ve denetlemek.
d) Suç sayılan eylem ve işlemleri görülenler
hakkında 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde Bulunulması,
Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununa göre soruşturma yapmak.
e) Yetkili merciler tarafından görevlendirilmeleri
halinde 2/12/1999 tarihli ve 4483 sayılı Memurlar ve Diğer Kamu
Görevlilerinin Yargılanması Hakkında Kanuna göre ön inceleme yapmak.
f) Disipline aykırı fiil ve halleri görülenler
hakkında alınan onaya istinaden disiplin soruşturması yapmak.
g) Denetlenen saymanlıklardaki görevlilerin
yeterlik ve yetenekleri ile çalışma yeri ve koşulları hakkında görüş ve
önerilerde bulunmak.
ğ) Mevzuatın uygulamada aksayan yönlerine ilişkin
görüş ve önerilerde bulunmak.
h) Refakatlerine verilen Denetmen Yardımcılarının
meslekte yetişmelerini sağlamak.
ı) Genel Müdürlükçe veya Defterdarca verilen diğer
görevleri yapmak.
(2) Denetmenler teftiş, denetim, soruşturma ve
incelemeler sırasında tüm resmi daire, kurum ve kuruluşlar ve kamuya
yararlı dernekler, meslek kuruluşları, bankalar ile diğer gerçek ve tüzel
kişilerden gizli de olsa bütün defter, dosya ve belgeleri görmeye,
istemeye, incelemeye ve gerektiğinde zimmet karşılığında almaya yetkilidir.
(3) Denetmenlere, kendi istekleri dışında denetim
hizmetlerinin gerekleriyle bağdaşmayan diğer idari görevler verilemez.
Muhasebe
Denetmenlerinin sorumlulukları
MADDE 5- (1) Denetmenler ve Denetmenler Yardımcıları,
mevzuatında belirlenen sorumluluklarının yanı sıra aşağıdaki sorumlulukları
yerine getirirler:
a) Verilen görevleri süresinde ve eksiksiz olarak
tamamlamak.
b) Mesleğin gerektirdiği saygınlığı ve güven
duygusunu sarsacak davranışlarda bulunmamak.
c) Teftiş, denetim, soruşturma ve inceleme görevi
yürütülen birimin hizmet ve faaliyetlerini aksatmayacak şekilde görev ifa
etmek, personelin gelişimine katkı sağlamak.
ç) Meslekten ayrılmış olsalar dahi, görevleri
dolayısıyla öğrendikleri sırları ve gizli kalması gereken diğer hususları
ifşa etmemek, kendilerinin veya üçüncü şahısların lehine kullanmamak.
d) Görevleriyle ilgili gidecekleri yerleri ve
yapacakları işleri açıklamamak.
e) Belirlenen denetim ve raporlama standartları ile
etik kurallara uymak.
f) Görevlerini yerine getirirken ilgili mevzuatta
yer alan ve memuriyet sıfat ve görevlerinin gerektirdiği yasaklayıcı
hükümlere uymak.
g) Denetmenlikten ayrılmadan önce; sonuçlandırılmış
görevlere ilişkin raporları, henüz sonuçlandırılmamış görevlere ilişkin
belgeleri, kendilerine teslim edilen resmi mührü, kimlik belgesini,
demirbaş ve diğer eşyayı Defterdarlığa iade etmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Denetmen Yardımcılığına Giriş
Giriş
sınavı ve sınava başvuru şartları
MADDE 6- (1) Denetmenliğe, Denetmen Yardımcısı olarak
girilir. Denetmen Yardımcılığı giriş sınavı, yazılı ve sözlü olmak üzere
iki aşamadan oluşur.
(2) Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü
sınava girmeye hak kazanamazlar.
(3) Aşağıdaki şartları taşıyanlar giriş sınavına
başvurabilir:
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanununun 48 inci maddesindeki genel şartları taşımak.
b) En az dört yıllık lisans eğitimi veren iktisadi
ve idarî bilimler, siyasal bilgiler, iktisat, işletme, hukuk fakültelerini
ya da bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen dört yıllık
fakültelerden birini bitirmiş olmak.
c) Son başvuru tarihi itibarıyla geçerlilik süresi
dolmamış KPSS puan türlerinden Bakanlıkça tespit ve ilan edilecek asgari
puanı almış olduğunu sınav sonuç belgesi ile belgelendirmek.
ç) Giriş sınavının yazılı aşamasının yapıldığı
yılın Ocak ayının birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış
olmak.
d) Daha önce giriş sınavına en fazla iki kez
katılmış olmak.
(4) Giriş sınavı, sınav kurulu tarafından yapılır.
(5) Genel Müdürlük, giriş sınavına ilişkin başvuru,
sonuç ilanı ve ilgili diğer işlemlerin elektronik ortamda yürütülmesini
sağlamaya yetkilidir.
(6) Giriş sınavı, Genel Müdürlükçe başka bir kuruma
yaptırılabilir. Sınavın başka bir kuruma yaptırılması halinde, sınava
ilişkin hususlar protokol ile belirlenir.
Giriş
sınavı duyurusu ve başvuru
MADDE 7- (1) Giriş sınavı duyurusu, aşağıda belirtilen
esaslar çerçevesinde Genel Müdürlükçe yapılır:
a) KPSS’ye göre Bakanlıkça belirlenen asgari puan,
alınacak personelde aranacak şartlar ile giriş sınavının tarihi, yapılacağı
yer, içeriği, değerlendirme yöntemi, başvuru merci ve son başvuru tarihi
ile gerekli görülen diğer hususlar, 10 sayılı Resmî Gazete Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 5 inci maddesinde yer alan düzenleme
çerçevesinde ilan verilmek suretiyle adaylara duyurulur. İlan, ilk başvuru
tarihinden en az on beş gün önce yapılır.
b) Giriş sınavı duyurusunda Genel Müdürlükçe
belirlenen fakülteler ve bölümlerden mezun olan ve ilanda belirtilen KPSS
puan türünden asgari puanı alan adaylar başvuru yapabilirler.
c) Adaylar, Genel Müdürlükçe hazırlanan sınav
başvuru formu ile Genel Müdürlüğe ilanda belirtilen son başvuru tarihine
kadar müracaat ederler. Postadaki gecikmelerden dolayı zamanında ulaşmayan
başvurular işleme konulmaz.
ç) Adayların başvuru ve kayıt süresi, sınavın
başlama tarihinden en az on beş gün önce bitecek şekilde tespit edilir.
Sınava
çağrılma ve sınav giriş belgesi
MADDE 8- (1) KPSS’de alınan puan sıralaması esas alınarak,
atama yapılacak kadro sayısının yirmi katını aşmamak üzere, duyuruda
belirtilen sayıda aday ve puanı Bakanlığın veya Genel Müdürlüğün resmi
internet adresinde yapılacak ilanla duyurulur. Son sıradaki adayla aynı
puanı alan adaylar da giriş sınavına çağrılır.
(2) Giriş sınavına katılmaya hak kazanan adaylar
tarafından başvuru formunun imzalı bir örneğinin; en geç sınavdan önce
Genel Müdürlüğe elden teslim edilmesi veya posta yoluyla gönderilmesi
zorunludur. Postadaki gecikmeden dolayı zamanında ulaşmayan başvurular
işleme konulmaz.
(3) Yazılı sınavın tarihi ve yapılacağı yer, yazılı
sınavdan en az on beş gün önce, yazılı sınava girmeye hak kazanan adayların
isimleri ile birlikte Bakanlığın veya Genel Müdürlüğün resmi internet
adresinde ilan edilir.
(4) Sınava katılacak olanlar için sınavın
yapılacağı yer ve tarihin de belirtildiği fotoğraflı sınav giriş belgesi
düzenlenir. Sınava katılabilmek için bu belgenin ibrazı şarttır.
Sınav
konuları
MADDE 9- (1) Giriş sınavı soruları, aşağıda belirtilen konu
gruplarından hazırlanır:
a) Maliye: Maliye Teorisi ve Maliye Politikası,
Vergi Teorisi ve Türk Vergi Sisteminin Genel Esasları, Kamu Maliyesi.
b) İktisat: Mikro ve Makro İktisat, İktisadi
Düşünceler Tarihi, Para Teorisi ve Politikası, Türkiye Ekonomisi,
Uluslararası İktisat, Güncel Ekonomik Sorunlar.
c) Hukuk: Anayasa Hukuku (Genel Esaslar), İdare
Hukukunun Genel Esasları ve İdari Yargı, Ceza Hukuku ve Ceza Muhakemeleri
Usulünün Genel Esasları, Borçlar Hukuku (Genel Esaslar), Medeni Hukuk (Aile
Hukuku ve Miras Hukuku hariç), Ticaret Hukuku (Deniz Ticareti ve Sigorta
Hukuku hariç).
ç) Muhasebe: Genel Muhasebe, Temel Şirketler
Muhasebesi, Temel Maliyet Muhasebesi, Mali Tablolar Analizi.
Yazılı
sınav sorularının hazırlanması
MADDE 10- (1) Yazılı sınav soruları, sınav kurulu tarafından
konularına göre hazırlanıp imzalandıktan sonra mühürlü zarflar içinde sınav
kurulu başkanınca uygun görülen biçimde saklanır.
Yazılı
sınavların yapılış şekli
MADDE 11-
(1) Yazılı sınavlar, Genel
Müdürlükçe görevlendirilen personelin gözetiminde yapılır. Adayların
kimlikleri saptandıktan sonra soru zarflarının sağlam, kapalı ve mühürlü
olduğuna dair bir tutanak düzenlenir. Bundan sonra zarflar açılarak sorular
dağıtılır.
(2) Sınav sonunda toplanan sınav kağıtları ile
düzenlenen tutanaklar bir zarf içine konur. Zarf, kapatılıp mühürlendikten
sonra durum, diğer bir tutanakla saptanır ve zarf, tutanakla birlikte sınav
kurulu başkanına teslim edilir.
Yazılı
sınavın değerlendirilmesi ve sonuçlarının duyurulması
MADDE 12-
(1) Yazılı sınavda başarılı
olabilmek için, her sınav grubundan 100 tam puan üzerinden en az 50 puan
alınması ve tüm sınav gruplarının aritmetik ortalama notunun en az 70 puan
olması gereklidir.
(2) Yazılı sınav sonuçları tutanakla tespit edilir.
(3) Yazılı sınav sonuçları, Bakanlık veya Genel
Müdürlük internet adresinde yayımlanmak suretiyle duyurulur.
Sözlü
sınav
MADDE 13-
(1) Yazılı sınavda başarılı olan
adaylardan, en yüksek puan alan adaydan başlanarak, atama yapılacak kadro
sayısının dört katını geçmemek üzere, sözlü sınav duyurusunda belirtilen
sayıda aday sözlü sınava çağrılır. Son sıradaki adayla aynı puanı alan
adaylar da sözlü sınava çağrılır.
(2) Yazılı sınavdan en az 70 puan almış olmak,
sözlü sınava çağrılmayan diğer adaylar için müktesep hak teşkil etmez.
(3) Sözlü sınavda adaylar;
a) Yazılı sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden ayrı ayrı puan verilmek suretiyle
değerlendirilir.
(4) Adaylar, sınav kurulu tarafından üçüncü
fıkranın (a) bendi için 50 puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin
her biri için 10 puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı
ayrı tutanağa geçirilir. Bunun dışında sözlü sınavla ilgili herhangi bir
kayıt sistemi kullanılmaz. Verilen puanların toplamı sözlü sınav puanını
teşkil eder. Sözlü sınavda başarılı sayılabilmek için başkan ve üyelerin
yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik ortalamasının en az
70 olması gerekir.
(5) Sınav kurulu, sözlü sınav sonuçlarını tutanakla
tespit eder.
Giriş
sınav puanı ve sonuçların ilanı
MADDE 14-
(1) Yazılı ve sözlü sınavın her
birinden ayrı ayrı en az yetmiş puan alan adaylar giriş sınavında başarılı
sayılır. Yazılı ve sözlü sınavın aritmetik ortalama puanı giriş sınavı
başarı sırasını oluşturur.
(2) Sınav kurulu, adayları en yüksek puandan başlamak
üzere başarı sırasına göre sıralayarak, ilan edilen kadro sayısı kadar
adayı asıl, bu sayının en fazla yarısı kadar adayı da yedek olarak belirler
ve ilan eder. Puanların aynı olması halinde, sırasıyla yazılı puanı ve
giriş sınavına başvurduğu KPSS puanı yüksek olana öncelik tanınır.
(3) Giriş sınavı sonuçları, Bakanlığın veya Genel
Müdürlüğün internet adresinde ilan edilir.
(4) Giriş sınavında yetmiş ve üzerinde puan almış
olmak sıralamaya giremeyen adaylar için müktesep hak teşkil etmez.
Gerçeğe
aykırı beyan
MADDE 15-
(1) Gerçeğe aykırı beyanda
bulunduğu tespit edilenler sınava alınmazlar. Giriş sınavını kazananlardan
sınava katılma şartlarını taşımadığı anlaşılanların sınav sonuçları
geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları yapılmış olsa dahi iptal
edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemez.
(2) Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu veya belge
verdiği tespit edilenler hakkında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk
Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına
suç duyurusunda bulunulur.
Denetmen
Yardımcılığına atama
MADDE 16-
(1) Sınav sonucunda, ilan edilen
atama yapılacak kadro sayısı kadar adayın ataması yapılır.
(2) Sınavda başarılı olanlardan, atama şartlarını
taşımadıkları sonradan anlaşılanların sınav sonuçları geçersiz sayılarak
atamaları yapılmaz, yapılmış olsa dahi iptal edilir.
(3) Atama işlemi yapılmadan önce feragat edenlerin
atamaları yapılmaz.
(4) Atamaları yapılanlardan yasal süre içerisinde
göreve başlamayanların atamaları iptal edilir.
(5) Atamaya esas belgelerini süresi içerisinde
teslim etmeyenler, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkralarda sayılanlar ile
ataması yapılıp göreve başladıktan sonra çeşitli nedenlerle görevinden
ayrılanların yerine, mesleki eğitimin başlamasından önce olmak kaydıyla
başarı sırasına göre yedek listede yer alan adaylar arasından atama yapılabilir.
Sınav
belgelerinin saklanması
MADDE 17-
(1) Sınavda başarı göstererek
atananların sınavla ilgili belgeleri beş yıl, bunun dışında kalan sınavla
ilgili diğer belgeler, müteakip sınav tarihine kadar Genel Müdürlük
arşivinde saklanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Yetiştirilme ve Atanma
Yetiştirilmede
amaç
MADDE 18-
(1) Denetmen Yardımcılarının
yetiştirilmesinde;
a) Denetmenliğin ve idareciliğin gerektirdiği
nitelikleri kazandırmak,
b) Görev ve yetki alanlarına giren yürürlükteki
mevzuat ile teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma konularında tecrübe ve
ihtisas sahibi olmalarını sağlamak,
c) Rapor yazma tekniği ile bilişim teknolojileri
konularındaki bilgi ve becerilerini geliştirmek,
ç) Bilimsel çalışma ve araştırma alışkanlığını
kazandırmak,
d) Mesleğin gerektirdiği niteliklere uygun kişilik
gelişimini sağlamak,
amaçları gözetilir.
Yetiştirilme
şekli ve esasları
MADDE 19-
(1) Denetmen Yardımcıları, bu
Yönetmelikte belirtilen esaslar dâhilinde mesleki eğitime tabi tutulur.
(2) Eğitim programı, teorik ve uygulamalı olmak
üzere iki kısımdan oluşur. Bu program; genel bilgiler, Devlet muhasebesi,
gider ve gelire ilişkin mevzuat, denetim ve soruşturma usulleri ile rapor
yazma tekniği konularını kapsar.
(3) Denetmen Yardımcılığına atananlar Genel
Müdürlükçe 4 aydan az olmamak üzere temel mesleki eğitim kursuna tabi
tutulurlar. Temel mesleki eğitim kursunda adayların başarılı olabilmesi
için görmüş oldukları dersler sonunda yapılacak sınavlarda, her dersten 100
tam puan üzerinden en az 60 puan almaları zorunludur.
(4) Denetmen Yardımcıları görev yerlerine
atanmalarından itibaren ikinci yılın sonuna kadar denetmenlerin refakatinde
çalışırlar ve düzenlenecek raporları birlikte imzalarlar. Bu süreye temel
mesleki eğitim kursunda geçen süreler dahildir.
(5) Denetmen Yardımcıları yetki aldıkları döneme
kadar dördüncü fıkra hükmünden bağımsız olarak Genel Müdürlük onayı ile
Muhasebat Kontrolörlerinin refakatinde çalıştırılabilirler.
(6) Denetmen Yardımcıları iki yıllık refakat
süresinde, bağımsız inceleme, teftiş ve soruşturma yapamazlar. Denetmenler
tarafından refakatinde çalışan Denetmen Yardımcıları hakkında şekli ve
içeriği Genel Müdürlükçe belirlenen değerlendirme belgesi düzenlenir. Bu
belgelerde yer alan notların aritmetik ortalamasının 60 puandan aşağı
olmaması gerekir.
(7) Denetmen Yardımcılarına, iki yılın sonunda
temel mesleki eğitim kursu ile refakat çalışmalarında başarılı bulundukları
takdirde, Genel Müdürlükçe resen inceleme, denetim ve soruşturma yapma
yetkisi verilir. Yazılı olarak yetki verilenler, Denetmen kadrolarına
atanmadan önce Yetkili Denetmen Yardımcısı olarak görev yaparlar. Yetki
verilen Denetmen Yardımcıları, Denetmen yetkilerini kullanırlar. Temel
mesleki eğitim kursu ile refakat çalışmalarında başarısız olan Denetmen
Yardımcıları ise yeterlik sınavına kadar refakat çalışmalarına devam
ederler.
(8) Denetmen Yardımcılarına, üç yıllık yetişme
döneminde, mevzuat uygulamalarıyla ilgili, Genel Müdürlükçe belirlenen
konularda araştırma çalışması yaptırılabilir.
(9) Denetmen Yardımcılarının yetiştirilmesine
ilişkin diğer usul ve esaslar Genel Müdürlükçe belirlenir.
Yeterlik
sınavı
MADDE 20-
(1) Yeterlik sınavı, yazılı ve
sözlü olmak üzere iki bölümden oluşur. Her iki sınav da Ankara’da yapılır.
(2) Yeterlik sınavı, sınav kurulu tarafından
yapılır.
(3) Denetmen Yardımcıları aylıksız izin, toplamda
üç ayı aşan hastalık ve refakat izni nedeniyle görevden ayrı kalınan
süreler hesaba katılmaksızın en az üç yıl fiilen çalışmış olması halinde
yeterlik sınavına çağrılırlar.
(4) Yeterlik sınavının uygulanmasına ilişkin
program Genel Müdürlük tarafından belirlenir.
(5) Yeterlik sınavına girmeye hak kazandığı halde
geçerli mazeretine istinaden sınava giremeyenler mazeretlerinin sona
ermesini müteakip bir yıl içerisinde Genel Müdürlükçe belirlenecek bir
tarihte sınava alınır.
Yeterlik
sınav konuları
MADDE 21-
(1) Yeterlik sınavının yazılı
bölümü aşağıda belirtilen konulardan yapılır:
a) Gider mevzuatı ve uygulamaları;
1) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve ilgili mevzuatı.
2) 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
ve ilgili mevzuatı.
3) 5/1/2002 tarihli ve 4735 sayılı Kamu İhale
Sözleşmeleri Kanunu ve ilgili mevzuatı.
4) 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale
Kanunu.
5) 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu
ve ilgili mevzuatı,
6) 657 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatı.
b) Muhasebe mevzuatı ve uygulamaları;
1) 3/12/2014 tarihli ve 2014/7052 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği.
2) 27/12/2014 tarihli ve 29218 mükerrer sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Merkezî Yönetim Muhasebe Yönetmeliği.
3) 27/5/2016 tarihli ve 29724 mükerrer sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği.
4) 25/6/2021 tarihli ve 31522 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Sosyal Güvenlik Kurumu Muhasebe Yönetmeliği.
5) 1/5/2007 tarihli ve 26509 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği.
6) Tekdüzen Hesap Planı ve işleyişi, mali tablo
analizi.
c) Soruşturmaya ilişkin mevzuat ve soruşturma
usulleri;
1) 657 sayılı Kanun (Disiplin hükümleri).
2) 3628 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatı.
3) 4483 sayılı Kanun ve ilgili mevzuatı.
4) 5237 sayılı Kanunun genel hükümleri ile kamu
görevlilerine özgü suçlara ilişkin hükümleri ve ilgili mevzuatı.
5) 25/5/2004 tarihli ve 5176 sayılı Kamu
Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun ve ilgili mevzuatı.
6) 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza Muhakemesi
Kanunu ve ilgili mevzuatı.
7) Özel soruşturma usulü getiren diğer kanunlar.
ç) Denetim ve inceleme usulleri ile rapor düzenleme
teknikleri.
d) Gelir mevzuatı ve uygulamalarının genel
esasları.
e) Devletin yapısı ve teşkilatına ilişkin mevzuat.
Yazılı
sınav
MADDE 22-
(1) Yazılı sınav kağıtları, sınav
kurulu üyeleri tarafından 100 tam puan üzerinden değerlendirilir.
(2) Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için sınav
gruplarının her birinden alınan notların 50, tüm grupların aritmetik not
ortalamasının da 70 puandan aşağı olmaması gerekir.
(3) Sınav kurulu, yazılı sınav sonuçlarını
tutanakla tespit eder.
Sözlü
sınav
MADDE 23-
(1) Yazılı sınavda başarılı olan
Denetmen Yardımcıları, sözlü sınava tabi tutulur. Yazılı sınavda başarılı
olamayanlar sözlü sınava katılamazlar.
(2) Sözlü sınav, Denetmen Yardımcılarının;
a) Yeterlik yazılı sınav konularına ilişkin
sorulacak sorulara verdiği cevapların,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücünün,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, bilgi düzeyi,
davranış ve tepkilerinin mesleğe veya göreve uygunluğunun,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığının,
d) Genel yetenek ve genel kültürünün,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığının,
değerlendirilmesi suretiyle yapılır.
(3) Denetmen Yardımcıları, sınav kurulu tarafından
ikinci fıkranın (a) bendi için 50 puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı
özelliklerin her biri için 10 puan üzerinden değerlendirilir ve verilen
puanlar ayrı ayrı tutanağa geçirilir. Verilen puanların toplamı sözlü sınav
puanını teşkil eder. Sözlü sınavda başarılı sayılabilmek için başkan ve
üyelerin yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik
ortalamasının en az 70 olması gerekir.
(4) Sınav kurulu, sözlü sınav sonuçlarını tutanakla
tespit eder.
Yeterlik
sınav sonucu
MADDE 24-
(1) Yeterlik sınavı notu, yazılı
ve sözlü sınav notlarının aritmetik ortalamasıdır.
(2) Yeterlik sınavında başarılı sayılmak için
yazılı ve sözlü sınav notlarının aritmetik ortalamasının 100 puan üzerinden
en az 70 olması gerekir.
(3) Sınav sonuçları, sınav kurulu tarafından,
başarı sırasına göre tutanakla tespit edilir ve liste halinde Genel
Müdürlükçe duyurulur. Sonuçlar adaylara ayrıca yazılı olarak da bildirilir.
İkinci
sınav hakkı
MADDE 25-
(1) Yapılan yeterlik sınavında
başarılı olamayanlar veya sınava girmeye hak kazandığı halde geçerli
mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara, yeterlik sınavından
itibaren bir yıl içinde ikinci kez sınav hakkı verilir.
(2) İkinci sınav hakkı, bir defaya mahsus olmak
üzere verilir.
(3) Denetmen Yardımcılarından ikinci sınav hakkını
kullanmayanlar veya ikinci sınavda da başarı gösteremeyenler bu unvanı
kaybederler ve Bakanlıkta durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara
atanırlar.
Muhasebe
Denetmenliğine atanma
MADDE 26-
(1) Yeterlik sınavında başarılı
olanlar, bu sınavdaki başarı sırasına göre Denetmenliğe atanırlar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çalışma Usul ve Esasları
Görev
yerlerinin belirlenmesi ve yer değişikliği
MADDE 27-
(1) Denetmen Yardımcılarının görev
yerleri; giriş sınavı ile mesleki eğitim sınav puanlarının aritmetik
ortalaması esas alınarak oluşturulan başarı sırasına göre, tercihleri
dikkate alınarak Bakanlıkça belirlenir ve atamaları yapılır.
(2) Denetmenler yer değiştirmeye tabi olup,
Denetmenlerin yer değiştirme işlemleri Bakanlık personelinin yer değiştirme
suretiyle atanmalarına ilişkin yönetmelik hükümleri çerçevesinde Bakanlıkça
yerine getirilir.
Görevlendirme
ve koordinasyon
MADDE 28-
(1) Denetmenler Genel Müdürlükçe
uygun görülen illerde Defterdar emrinde görevlendirilirler.
(2) Denetmenler görevlendirildikleri konularda
bağımsız olarak çalışırlar ve rapor düzenlerler.
(3) Gerekli görülen durumlarda; teftiş, denetim,
soruşturma ve inceleme işlerinin birden fazla Denetmen tarafından birlikte
yürütülmesi de mümkündür. Bu tür çalışmalarda iş bölümünü yapmak, işlerin
zamanında sonuçlandırılmasını sağlamak ve haberleşmeyi yürütmek görevleri,
kıdemli Denetmen tarafından yerine getirilir. Birlikte yürütülen işlerde,
müşterek rapor düzenlenmesi esastır. Ekiplerin çalışmasına ilişkin diğer
usul ve esaslar, yıllık denetim programlarında belirlenir.
(4) Genel Müdürlükçe uygun görülen illerde,
Denetmenlerin faaliyetleri ile ilgili gerekli koordinasyonu sağlamak üzere
Defterdarca kıdemli bir Denetmen görevlendirilir. Koordinasyondan sorumlu Denetmen,
bu görevi aşağıdaki esaslar çerçevesinde yürütmekle görevlidir:
a) Geçmiş dönemdeki çalışmalar, uygulamaya ilişkin
gözlem ve tespitler ile Denetmenlerin önerilerini de göz önüne alarak
yıllık denetim programlarını hazırlamak ve Defterdarın onayına sunmak.
b) Defterdar tarafından onaylanan denetim
programlarına uygun olarak denetim, inceleme ve diğer çalışmaların
yürütülmesini sağlamak.
c) Denetmenlerden gelen yazı ve raporların ilgili
yerlere gönderilmesini sağlamak ve takibini yapmak.
ç) Denetmenlerin görev ve çalışmalarına ilişkin
sorunları ve çözüm önerilerini Defterdara sunmak.
d) Her yılın Ocak ayı içinde önceki yılın çalışma
sonuçlarını ve buna ilişkin istatistiksel bilgileri derlemek ve rapor
halinde Defterdara sunmak.
e) Defterdar tarafından verilecek diğer işlerin
görev dağılımını ve takibini yapmak.
(5) Koordinatörlük kurulan illerde, Denetmenlerin
Defterdarlıkla haberleşmeleri ve Defterdarlığa rapor sunumları
Koordinatörlük aracılığıyla gerçekleştirilir.
Yıllık
denetim programı
MADDE 29-
(1) Denetmenlerin denetim
programları Defterdarlıklarca düzenlenir.
(2) Denetmenlerin teftiş ve denetime ilişkin
denetim programları yıllık olarak hazırlanır.
(3) Denetim programlarının uygulanması sırasında,
aynı yerde Hazine ve Maliye Müfettişi veya Muhasebat Kontrolörünün
bulunması ve bunların talep etmeleri halinde denetim programı, Defterdar
tarafından değiştirilir.
(4) Hazırlanan yıllık denetim programları, Genel
Müdürlükçe belirlenen süreler içerisinde Genel Müdürlüğe gönderilir.
(5) Denetmenlere denetim programı dışında inceleme
görevleri verilebilir.
Turne
süresi ve zaman
MADDE 30-
(1) Turne süresi ve zamanı altı
aydan fazla olmamak üzere, ilin iklim şartları ve iş durumu göz önüne
alınarak, Defterdarın onayı ile belirlenir. Denetmenler, denetim
programlarını uygularken, çeşitli nedenlerle programlarına ara vermek
zorunda kalırlarsa, programları bu süre kadar uzatılabilir.
Yıllık
çalışma sonuçlarının değerlendirilmesi ve bildirilmesi
MADDE 31-
(1) Yıllık çalışma sonuçları,
Defterdar tarafından değerlendirilir ve sonuçları Genel Müdürlükçe
belirlenen süreler içerisinde Genel Müdürlüğe gönderilir.
Genel
Müdürlükçe görevlendirme
MADDE 32-
(1) Denetmen bulunmayan
Defterdarlıklara, Defterdarlıkça talepte bulunulması halinde, talep edilen
teftiş, denetim, soruşturma ve inceleme görevi ile sınırlı olarak Genel
Müdürlükçe geçici görevlendirme yapılabilir.
(2) Gerektiğinde Denetmenler için Genel Müdürlükçe
yıllık denetim programı düzenlenebilir.
(3) Muhasebat Kontrolörlerince yapılmakta olan
teftiş, denetim, soruşturma ve inceleme görevleri kapsamında gerekmesi
halinde Denetmenlerin Muhasebat Kontrolörü koordinasyonunda
görevlendirilmesi Genel Müdürlükçe yapılabilir.
ALTINCI BÖLÜM
Raporlama Düzeni
Düzenlenecek
raporlar
MADDE 33-
(1) Denetmenlerce, işin özelliğine
göre aşağıdaki raporlar düzenlenir:
a) Cevaplı rapor.
b) Denetim raporu.
c) Soruşturma raporu.
ç) Ön inceleme raporu.
d) Disiplin soruşturması raporu.
e) Görüş ve öneri raporu.
f) İnceleme raporu.
(2) Genel Müdürlük, birinci fıkrada belirtilenler
dışında, ihtiyaca göre rapor türleri belirlemeye yetkilidir.
(3) Raporlara takvim yılı itibarıyla 1’den başlamak
üzere bir sıra numarası verilir. Bu sıra numarası 1 Ocak'tan 31 Aralık
tarihine kadar devam eder.
(4) Raporlarda yer verilen tespit, görüş ve
önerilerin; tereddüde sebep olmayacak şekilde açık, anlaşılır ve yazım
kurallarına uygun bir üslupla yazılmasına; ilgili mevzuata ve teftiş,
denetim, soruşturma ve inceleme sonucu ulaşılan delillere dayandırılmasına
özen gösterilir.
Cevaplı
rapor
MADDE 34-
(1) Cevaplı rapor, denetimi
öngörülen birimlerin, denetim sonucu tespit edilen noksan ve hatalı
işlemleri ile ilgili olarak yerinde düzenlenir. Bu raporda;
a) İşlemleri denetlenen memurların kimlikleri ve
unvanları,
b) Denetimin kapsadığı dönem ve servisler,
c) Eleştirilen işlemler, aykırı olduğu hükümler ve
düzeltilme yolları,
ç) Raporun ilgililerce cevaplandırılma yöntem ve
süreleri,
belirtilir.
(2) Düzenlenen cevaplı raporların, aslı ve bir
örneği denetlenen birimin amirine tebliğ edilir, bir örneği ise Denetmence
saklanır.
(3) Tebliğ edilen cevaplı raporun, işlemleri
denetlenen memur ve amirler tarafından cevaplandırılmasından sonra aslı
Denetmene gönderilir, cevaplandırılmış örneği ise denetim raporları
dosyasında saklanır. Denetmene gelen rapor aslı en geç bir ay içinde son
görüşler eklenerek gereği yapılmak üzere Defterdarlığa gönderilir. Uygun ve
yeterli bulunmayan cevaplar için yazılan son görüşler açık ve gerekçeli
olmalıdır.
(4) Zorunlu nedenlerle ilgili Denetmenlerce son
görüş bildiriminin yazılamadığı hallerde bu husus Koordinatör veya başka
bir Denetmen tarafından yerine getirilir.
(5) Denetmenler, cevaplı raporların süresinde ve
eksiksiz olarak iadesini izlemekle yükümlüdürler. Haklı nedenlere
dayanmaksızın süresinde cevaplandırılmayan raporlar hakkında, gereği
yapılmak üzere Defterdarlığa bilgi verilir.
(6) Cevaplı rapor düzenlenmesine gerek görülmeyen
hallerde cevaplı rapor yerine geçecek bir inceleme raporu düzenlenir. Bu
sebeple düzenlenen inceleme raporunun aslı Defterdarlığa gönderilir, bir
örneği ise denetim raporları dosyasında saklanmak üzere denetlenen birime
verilir.
Denetim
raporu
MADDE 35-
(1) Denetmenlerce, denetlenen
saymanlıktaki genel durumu yansıtmak amacıyla denetim raporu düzenlenir. Bu
raporda;
a) Teftiş edilen servisler ile düzenlenen rapor ve
yazılar,
b) Teftiş sonucunda saptanan veya cevaplı raporda
yer verilen önemli hata ve noksanlıklar,
c) İnsan kaynakları, çalışma mekanı ve araçlarının
yeterli olup olmadığı ile genel performansa yönelik değerlendirmeler,
ç) Teftiş edilen birimin iş süreçlerinin analizi ve
paydaşlar nezdindeki algılanması,
d) Döner sermayeli kuruluşlar ile fonların
amaçlarına uygun çalışıp çalışmadıkları ve döner sermayelerin verimlilik ve
karlılık durumları,
belirtilir.
(2) Denetim raporu, üç nüsha olarak düzenlenir ve
Defterdarlığa gönderilir. Denetim raporunun bir nüshası, Defterdarlıkça,
Genel Müdürlüğe gönderilir.
Soruşturma
raporu
MADDE 36-
(1) 3628 sayılı Kanuna göre
yapılan soruşturmaların sonuçları, soruşturma raporuna bağlanır.
(2) Soruşturma raporlarında; soruşturma konuları ve
işlenen suçlar ile suçlular hakkında hangi kanun hükümlerinin tatbik
edileceği hususundaki görüş ve öneriler belirtilir.
(3) Soruşturma raporlarının aslı doğrudan ilgili
Cumhuriyet Savcılığına, diğer nüshaları ise Defterdarlığa verilir.
Ön
inceleme raporu
MADDE 37-
(1) Ön inceleme raporu, 4483
sayılı Kanun hükümlerine göre yapılan inceleme ve araştırmalar sonucu
düzenlenen rapordur.
(2) 4483 sayılı Kanuna göre yapılan ön
incelemelerde, inceleme emrinin tarihi ve sayısı ile incelemeye nasıl
başlandığı gösterilir. Hakkında ön inceleme yapılanın görevi ve kimliği,
incelemeye konu olan olay ve suçlar, incelemenin ne şekilde geliştiği ile
elde edilen deliller ve hakkında ön inceleme yapılan şahsın ifadesinin
özeti ön inceleme raporuna yazılır.
(3) Denetmenler, hakkında inceleme yapılan memur
veya diğer kamu görevlisinin ifadesini de almak suretiyle yetkileri
dahilinde bulunan gerekli bilgi ve belgeleri toplayıp, görüşlerini içeren
bir rapor düzenleyerek durumu izin vermeye yetkili mercie sunarlar.
Disiplin
soruşturması raporu
MADDE 38-
(1) Yürürlükteki personel
mevzuatına göre disiplin suçu oluşturan eylem ve işlemlerden dolayı yapılan
soruşturmaların sonuçları disiplin soruşturması raporuna bağlanır.
(2) Disiplin soruşturması raporlarında, suçlu veya
kusurlu olanların fiillerinin hangi disiplin suçunu oluşturduğu belirtilir.
(3) Disiplin yaptırımı ya da idari karar alınmasına
esas olan disiplin soruşturması raporları yeterli sayıda düzenlenerek
Defterdarlığa sunulur.
Görüş ve
öneri raporu
MADDE 39-
(1) Yürürlükteki mevzuat ve
bunların uygulanmalarında görülen noksanlıklar ve bunların düzeltme yöntem
ve usulleri ile Genel Müdürlüğün veya Defterdarlığın faaliyetlerine değer
katmaya yönelik görüş ve teklifler için görüş ve öneri raporu
düzenlenebilir.
(2) Görüş ve öneri raporları, konularının
ilgilendirdiği birimler dikkate alınarak yeterli sayıda hazırlanır ve
Defterdarlığa sunulur.
İnceleme
raporu
MADDE 40-
(1) İnceleme Raporu,
Denetmenlerin;
a) Genel Müdürlük veya Defterdarlıkça tetkik
ettirilen veya kendileri tarafından tespit edilen çeşitli konular
hakkındaki kanaatlerini,
b) Ön inceleme yapılmasına gerek olup olmadığını
önermek için yapılan araştırma ve incelemelerini,
c) Disiplin soruşturması açılmasına ya da idari
önlem alınmasına ilişkin önerilerini,
yansıtmak için diğer rapor türlerinin konusu
dışında kalan hususlarda düzenlenir.
(2) İnceleme raporları, konularının ilgilendirdiği
birimler göz önünde tutularak yeterli sayıda hazırlanır. Bu raporlar
Defterdarlıkça, gereği yapılmak üzere ilgili yerlere gönderilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Sınav
sonuçlarına itiraz
MADDE 41-
(1) Giriş ve yeterlik sınav
sonuçlarına ilişkin olarak Genel Müdürlüğe, duyuru tarihinden itibaren on
gün içinde yazılı olarak itiraz edilebilir. İtirazlar sınav kurulunca
incelenerek itiraz tarihinden itibaren on gün içerisinde sonuçlandırılır.
Haberleşme
MADDE 42-
(1) Haberleşme genel olarak
yazıyla yapılır. Gizliliği olmayan acele işlerde, faksla veya elektronik
posta ile de yapılabilir.
(2) Denetmenler, ildeki kamu kurum ve
kuruluşlarıyla haberleşmelerini Defterdarlık kanalıyla; Defterdarlık birimleriyle
ve münhasıran teftiş, denetim veya inceleme yaptıkları birimlerle
haberleşmelerini doğrudan yaparlar.
(3) Denetmenler görevli olarak gittikleri yerde
göreve başlayışlarını, görevin tamamlanması halinde de ayrılışlarını faksla
ya da Defterdarca belirlenecek diğer yollarla Defterdarlığa bildirmek
zorundadırlar.
Resmi
mühür ve kimlik belgesi
MADDE 43-
(1) Denetmenlere resmi mühür ile
şekli ve muhteviyatı Genel Müdürlükçe belirlenen kimlik belgesi verilir.
Kimlik belgesinde Denetmenin görev ve yetkilerini belirten özet bilgiler
yer alır.
(2) Kimlik belgeleri Genel Müdür tarafından
imzalanır.
(3) Denetmen Yardımcılarına mühürleri yetkileriyle
birlikte verilir.
(4) Resmi mühür ve kimlik belgeleri Denetmenlere
zimmetle teslim edilir. Görevlerinden her ne suretle olursa olsun ayrılan
Denetmenler, mühür ve kimlik belgelerini Genel Müdürlüğe iade etmek
zorundadırlar. Görevlerinden bir yıldan fazla süre ile geçici görevli veya
aylıksız izinli sayılmak suretiyle ayrılan Denetmenlerin mühürleri Defterdarlıkta
muhafaza edilir ve geçici görev veya aylıksız izin sonunda zimmetle iade
edilir. Diğer sebeplerle görevlerinden ayrılan Denetmenlerin kimlikleri
Defterdarlıklarca, iptal edilmek üzere derhal Genel Müdürlüğe gönderilir.
Kıdem
MADDE 44-
(1) Denetmenlerin, çalışma,
yetişme, ilerleme ve yükselmelerinde kıdem esası uygulanır.
(2) Kıdem, meslekte geçirilen süredir.
(3) Kıdem, giriş veya yeterlik sınavındaki başarı
sıralamasına göre belirlenir. İkinci sınav hakkı ile yeterlik alanlar
başarı sırasına göre kendi dönemlerinin sonuna eklenirler.
(4) Denetmen Yardımcılığından geçici ayrılmalar
mesleki kıdemin hesabında dikkate alınmaz.
Yardım
zorunluluğu ile denetime tabi olanların yükümlülükleri ve sorumlulukları
MADDE 45-
(1) Denetmenlere görevleri
sırasında, mülki amirler ve ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile Defterdarlık
yetkilileri tarafından gereken her türlü yardımda bulunulması ve kolaylık
gösterilmesi zorunludur.
(2) Denetime tabi birimlerde görevli personel; para
ve para hükmündeki kağıtlar ile ambar ve depolarında bulunan ayniyatı ve
bunlara ilişkin defter ve belgeleri, elektronik ortamda tutulan defter ve
belgelerde yer alan bilgileri, internet de dahil olmak üzere her türlü
elektronik bilgi iletişim araç ve gereçleri, işlemlerle ilgili, gizli de
olsa bütün belgeleri ilk talepte Denetmenlere ibraz etmek, saymasına ve
incelemesine yardımda bulunmak zorundadır.
(3) Denetim ve inceleme yapılan birimin
yöneticileri hizmetin gereği gibi yürütülmesine esas olmak üzere Denetmenlere,
görevleri süresince uygun bir çalışma yeri sağlamak ve diğer tedbirleri
almak zorundadır.
(4) Denetim süresi içinde izin kullanması sakıncalı
görülenlerin izinleri, Denetmenlerin talebi üzerine yetkili amirleri
tarafından iptal edilir veya ertelenir.
Yeniden
atanma
MADDE 46-
(1) Yeterlik sınavında başarılı
olduktan sonra Denetmenlikten ayrılanlar, yazılı talepleri üzerine,
durumları itibarıyla atanabilecekleri boş kadro bulunması, Genel Müdürün
önerisi ve Bakanın onayı ile yeniden Denetmenliğe atanabilirler.
(2) İdari görevlerden dönenler kendi dönemlerinin
sonuna, diğerleri ise Denetmenlik kıdemlerine uygun dönemin sonuna eklenir.
Kariyer
dışı Denetmen atanamayacağı
MADDE 47-
(1) Denetmen kadrolarına, bu
Yönetmelik hükümleri dışında atama yapılamaz.
Yönerge
MADDE 48-
(1) Denetim standartları ile
teftiş, denetim, inceleme ve soruşturma görevlerine ilişkin diğer hususlar
Genel Müdürlükçe hazırlanacak yönerge ile belirlenir.
Yürürlük
MADDE 49-
(1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 50-
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
|