Sağlık Bakanlığından:
SAĞLIK BAKANLIĞI BİRİNCİ BASAMAK SAĞLIK
KURULUŞLARI EK ÖDEME YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Bakanlıkça belirlenen
hizmet sunum şartları ve kriterleri dikkate alınmak suretiyle personelin
unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı,
eğitim, öğretim, inceleme ve araştırma faaliyetleri gibi unsurlar esas
alınarak il sağlık müdürlüğü, il sağlık müdürlüğü birimleri ve merkez
laboratuvarlarında görev yapan personele, Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz
Kurumunun tabip ve eczacı unvanlı kadrolarında çalışanlara, sağlık
hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı ile teknik hizmetler sınıfı
kadrolarına atanmış olup Kurumun analiz ve kontrol laboratuvarlarında
fiilen görev yapan personele döner sermayeden yapılacak ek ödemenin oran,
usul ve esaslarını belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, il sağlık müdürlüğü, il sağlık
müdürlüğü birimleri ve merkez laboratuvarlarında görevli olan memur ve
sözleşmeli personeli (11/10/2011 tarihli ve 663 sayılı Sağlık Alanında Bazı
Düzenlemeler Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 42 nci ve 45 inci
maddeleri uyarınca istihdam edilenler hariç), açıktan vekil olarak
atananları, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 38
inci maddesine göre sağlık kurum ve kuruluşlarında görevlendirilen
personeli, diğer kamu kurum ve kuruluşlarının kadrolarında bulunan ve
haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut belirli vakalar ve işler ile
en az bir ay süreyle sağlık kurum ve kuruluşlarında görevlendirilen sağlık
personelini, Kurumun tabip ve eczacı unvanlı kadrolarında çalışanları,
sağlık hizmetleri ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı ile teknik hizmetler
sınıfı kadrolarına atanmış olup Kurumun analiz ve kontrol
laboratuvarlarında fiilen görev yapan personeli kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/1/1961 tarihli ve 209 sayılı
Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurumları ile Esenlendirme (Rehabilitasyon)
Tesislerine Verilecek Döner Sermaye Hakkında Kanunun 5 inci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aktif çalışılan gün katsayısı: O dönem içindeki
toplam gün sayısından çalışılmayan günlerin çıkarılması sonucu bulunan
çalışılan gün sayısının, o dönem içindeki toplam gün sayısına bölünmesi
sonucu bulunan katsayıyı,
b) Analiz ve kontrol laboratuvarları: Kurumun
Analiz ve Kontrol Laboratuvarları Dairesi Başkanlığı bünyesinde bulunan
laboratuvarları,
c) Analiz ve kontrol laboratuvarları birim
performans puan ortalaması: Analiz ve kontrol laboratuvarları için tespit
edilen birim performans puanlarının, birim performans puanı tespit edilen
laboratuvar sayısına bölünmesi ile bulunan puanı,
ç) Analiz ve kontrol laboratuvarları toplam puanı:
Analiz ve kontrol laboratuvarlarında çalışan tüm personelin net performans
puanlarının toplamını,
d) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
e) Bilimsel çalışma destek puanı: Bu Yönetmelik
kapsamında bulunan personele Ek-7’deki tabloda yer alan bilimsel
çalışmaları belgelemesi ve ilgili kurumlar tarafından oluşturulan komisyon
tarafından onaylanması halinde onayı takip eden 6 ay süreyle verilen ve
aynı listede yer alan bilimsel çalışmalara karşılık gelen puanı,
f) Birim performans kriterleri: İl sağlık
müdürlüğü, il sağlık müdürlüğü birimleri ve Kurum için Hazine ve Maliye
Bakanlığının uygun görüşü alınarak ilgisine göre Bakanlık veya Kurum
tarafından belirlenen kriterleri, merkez laboratuvarları için Ek-8’deki ve
analiz ve kontrol laboratuvarları için ise Ek-9’daki tabloda yer alan kriterleri,
g) Birim performans puanı: Birim performans
kriterleri çerçevesinde tespit edilen ve personele ödenecek ek ödemenin
hesaplanmasında kullanılacak olan (0) ile (20.000) arasında değişen puanı,
ğ) Çalışılmayan günler: Resmi tatil günleri, nöbet
izinleri ve görevi sırasında veya görevinden dolayı Bakanlıkça ilan edilmiş
bulaşıcı ve salgın hastalığa yakalanan, kazaya, yaralanmaya veya saldırıya
uğrayanların bu durumlarını sağlık raporuyla belgelendirmesi ve il sağlık
müdürlüğü personeli için il sağlık müdürü, merkez laboratuvarları personeli
için ilgili genel müdür yardımcısı, Kurum personeli için ilgili başkan
yardımcısı tarafından onaylanması halinde kullanılan hastalık izin süreleri
hariç olmak üzere tüm çalışılmayan günleri,
h) Dönem ek ödeme katsayısı: İl sağlık müdürlüğü,
il sağlık müdürlüğü birimleri için tespit edilen dağıtılacak döner sermaye
miktarının il toplam puanına; merkez laboratuvarları için tespit edilen
dağıtılacak döner sermaye miktarının merkez laboratuvarları toplam puanına;
Kurum ile analiz ve kontrol laboratuvarı için 209 sayılı Kanunun 5 inci
maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca ayrılan paydan Kurum ile analiz ve
kontrol laboratuvarı için ayrılan tutarlardan o aya ilişkin dağıtılabilecek
tutarların Kurum ile analiz ve kontrol laboratuvarları toplam puanlarına
bölünmesi sonucu bulunan katsayıyı,
ı) Ek ödeme matrahı: Bu Yönetmelik kapsamında yer
alan her bir personelin ek ödeme matrahının tespitinde, o personelin bir
ayda alacağı aylık (ek gösterge dahil), yan ödeme ve her türlü tazminat
(makam, temsil ve görev tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç)
tutarının toplamını,
i) Ek puan: Bu Yönetmelik kapsamında personelin
görev yeri, görev süresi, yapmış olduğu faaliyetler ile benzeri iş ve
işlemler için bu Yönetmeliğin ilgili bölümlerinde ve Ek-6’daki tabloda
öngörülen oranlarda tanımlanmış olan puanı,
j) Entegre ilçe devlet hastanesi: Birinci basamak
sağlık kuruluşu kapsamında hizmet veren E-II ve E-III grubu hastaneleri,
k) Geçici veya resen görevlendirme: Personele, asıl
görev yeri dışında Bakanlık, Kurum veya ilgili mülki amirlikçe verilen
süreli geçici görevleri,
l) Hazine payı: 17/9/2004 tarihli ve 5234 sayılı
Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına Dair
Kanunun geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasının son cümlesi uyarınca
belirlenecek oran üzerinden il sağlık müdürlükleri ile merkez
laboratuvarları tarafından elde edilen gayrisafi hasılattan, genel bütçeye
irat kaydedilmek üzere ilgili muhasebe birimlerine yatırılan tutarı,
m) Hizmet alanı-kadro unvan katsayısı: Personelin
unvanı, görevi, çalışma şartları ve süresi, hizmete katkısı, performansı,
özellikli hizmetlerde çalışma gibi unsurlar esas alınarak Ek-2, Ek-3 ve
Ek-4’teki tablolarda belirlenen katsayıları,
n) İkinci görev: 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 88 inci maddesinde sayılan görevleri,
o) İl birim performans puan ortalaması: İl sağlık
müdürlüğü ve birimleri için tespit edilen birim performans puanlarının,
birim performans puanı tespit edilen birim sayısına bölünmesi ile bulunan
puanı,
ö) İl sağlık müdürlüğü: Sağlık Bakanlığına bağlı il
sağlık müdürlüklerini,
p) İl sağlık müdürlüğü birimleri: İlçe sağlık
müdürlükleri, il ambulans servisi başhekimlikleri ve komuta kontrol
merkezleri, 112 acil sağlık hizmetleri istasyonları, entegre ilçe devlet
hastaneleri, toplum sağlığı merkezleri ve halk sağlığı laboratuvarlarını,
r) İl sağlık müdürlüğü il puan ortalaması tablosu:
Personelin net performans puanının il birim performans puan ortalamasının
esas alınarak değerlendirildiği durumlar ile bu durumlara ilişkin süreleri
ve hizmet alanı kadro unvan katsayılarını gösteren Ek-5’te yer alan
tabloyu,
s) İl sağlık müdürlüğü il toplam puanı: İl sağlık
müdürlüğü ve birimlerinde çalışan personelin net performans puanlarının
toplamını,
ş) Kurum: Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunu,
t) Kurum birim performans puan ortalaması: Kurum
birimleri için tespit edilen birim performans puanlarının, birim performans
puanı tespit edilen birim sayısına bölünmesi ile bulunan puanı,
u) Kurum toplam puanı: Kurum kadrolarında çalışan
tabip ve eczacıların net performans puanlarının toplamını,
ü) Merkez laboratuvarları: Halk Sağlığı Genel
Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren laboratuvarları,
v) Merkez laboratuvarları birim performans puan
ortalaması: Merkez laboratuvarları için tespit edilen performans
puanlarının, birim performans puanı tespit edilen laboratuvar sayısına
bölünmesi ile bulunan puanı,
y) Merkez laboratuvarları toplam puanı: Merkez
laboratuvarlarında çalışan personelin net performans puanlarının toplamını,
z) Net performans puanı: 9 uncu, 14 üncü, 19 uncu
ve 24 üncü maddelere göre hesaplanan puanı,
aa) Ödeme dönemi: Bir yıl içerisinde döner sermaye
ek ödemesinin yapılacağı aylık dönemleri,
bb) Tavan ek ödeme tutarı: Personelin bir ayda
alacağı aylık (ek gösterge dahil), yan ödeme ve her türlü tazminat (makam,
temsil ve görev tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) toplamının,
Ek-1’deki tabloda yer alan katsayı ile çarpımı sonucu bulunan tutarı,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İl Sağlık Müdürlüklerinde ve Birimlerinde Ek Ödeme
Hesaplama Usul ve Esasları
Temel
esaslar
MADDE 5 – (1) İl sağlık müdürlükleri ve birimlerinde görevli
personele yapılacak ek ödemeye ilişkin temel esaslar aşağıda belirtilmiş
olup ek ödemeye ilişkin iş ve işlemler Bakanlık tarafından yürütülür:
a) Ek ödeme, personele il sağlık müdürlükleri ve
birimlerine fiilen katkı sağladığı sürece verilebilir. İl sağlık
müdürlükleri ve birimlerinin, elde ettikleri gelirlerin tamamı döner
sermayeye gelir kaydedilir. İl sağlık müdürlükleri, o dönem elde ettiği
gelirden 24/5/1983 tarihli ve 2828 sayılı Sosyal Hizmetler Kanununun 18
inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ve
Hazine payı ayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit kaynaklarını personele
ek ödeme dağıtımında kullanabilir. İl sağlık müdürlükleri ve birimlerinde
görev yapan personele yapılacak ek ödeme, döner sermaye komisyonunca
belirlenen tutar ile bu tutara ilave olarak Bakanlıkça kaynak aktarılması
halinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan toplam tutardan
karşılanır.
b) İl sağlık müdürlükleri ve birimlerinde görev
yapan personelden, Bakanlığa bağlı sağlık tesisleri ile merkez
laboratuvarlarına geçici veya resen görevlendirilenlerin ek ödemesi,
görevlendirildiği yerden yapılır.
c) Bakanlık merkez teşkilatı ile Kurum kadrolarında
bulunan personelden il sağlık müdürlükleri ve birimlerine en az bir ay
süreyle geçici görevle görevlendirilen personele, geçici olarak görev
yaptığı il sağlık müdürlüğünün döner sermayesinden ek ödeme yapılır. Bu
şekilde görevlendirilenlere 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 9 uncu maddesi uyarınca ek ödeme yapılmaz.
ç) Bakanlığa bağlı sağlık tesislerinde görev yapan
personelin, il sağlık müdürlüğü ve birimlerinde geçici veya resen
görevlendirilmesi halinde personele, görev yaptığı il sağlık müdürlüğünün
döner sermayesinden ek ödeme yapılır.
d) Bakanlık ve Kurum dışındaki diğer kamu kurum ve
kuruluşlarına geçici görevlendirilen personele, bu Yönetmelik kapsamında
kadrosunun bulunduğu yerden sadece 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 9 uncu maddesine göre kadro ve görev unvanı veya pozisyon unvanı
itibarıyla belirlenmiş olan ek ödeme net tutarında ek ödeme yapılır.
e) İl sağlık müdürlükleri ve birimlerinde görev
yapan personelden 17/8/1983 tarihli ve 2879 sayılı Cumhurbaşkanlığı İdari
İşler Başkanlığına İlişkin Bazı Düzenlenmeler Hakkında Kanunun 4 üncü
maddesine göre görevlendirilen personel ile 1/12/2011 tarihli ve 6253
sayılı Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı İdari Teşkilatı Kanununun 30
uncu maddesinin sekizinci fıkrasına göre Türkiye Büyük Millet Meclisi
Başkanlığı özel kalem müdürlüğüne geçici olarak görevlendirilen personele
kadrosunun bulunduğu birim esas alınarak ek ödeme yapılır.
f) Personelin yaptığı işe ilişkin bilgi ve yeteneği,
işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız iş yapabilme ve inisiyatif
kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini geliştirme
gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşı tutum ve davranışları, hizmet
sunduğu kesime karşı tutum ve davranışları, birim tarafından yapılan
işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğü ve riski gibi faktörler
dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek kaydıyla, il
sağlık müdürünün teklifi üzerine döner sermaye komisyonunun 2/3 oy çokluğu
ile belirlenen personele, o dönem için il sağlık müdürlüğü il birim
performans puan ortalamasının % 20’sine kadar ek puan verilebilir. Bu hüküm
kapsamında belirlenen personele verilecek ek puan bir yıl içinde üç ayı
geçmemek üzere uygulanır. Komisyon bu kararlarını yazılı olarak saklamakla
mükelleftir.
g) İl sağlık müdürlüğü tarafından oluşturulan
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından iş sağlığı ve güvenliği hizmeti
sunmak üzere yetki alan birimlerde işyeri hekimliği/iş güvenliği uzmanlığı
yapmak üzere görevlendirilen ve işyerlerine fiilen hizmet veren
personelden; işyerleri ile ayda en az 40-80 saat arası sözleşme yapanların
hizmet alanı-kadro unvan katsayıları % 10, ayda 80-120 saat arası sözleşme
yapanların kadro unvan katsayıları % 20, ayda 120 saat üstünde sözleşme
yapanların kadro unvan katsayıları % 30 oranında artırılır. 20/7/2013
tarihli ve 28713 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İşyeri Hekimi ve Diğer
Sağlık Personelinin Görev, Yetki, Sorumluluk ve Eğitimleri Hakkında
Yönetmelikte belirlenen diğer sağlık personelinden ilgili birimde
görevlendirilen ve fiilen sahada hizmet verenlere % 10 oranında ek puan
verilir.
ğ) Bakanlıkça oluşturulacak komisyon tarafından
ihtiyaç planlaması yapılan yerlere resen geçici olarak görevlendirilen
uzman tabip, uzman diş tabibi, tabip ve diş tabiplerine
görevlendirildikleri yerden yapılacak ek ödeme ile asıl kadro veya
pozisyonunun bulunduğu il sağlık müdürlüğünün puan ortalaması ve kendi
hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak hesaplanacak ek ödemeden
yüksek olan ödenir.
(2) Vekaleten atanan veya ikinci görevle
görevlendirilen personele ilişkin hususlar şunlardır:
a) 657 sayılı Kanuna tabi Bakanlık personelinden
bir göreve vekaleten atananlara;
1) Vekaletin, 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesine
istinaden yapılması ve bu hususun onayda belirtilmiş olması,
2) Vekaletin, Cumhurbaşkanınca atama yapılması
gereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro veya görevler için
asili atamaya yetkili amir tarafından verilmesi,
3) Vekillerin, genel ve ilgili özel mevzuatı
uyarınca asaleten atanmada aranan tüm şartları (asaleten atanmada sınav
şartı aranılan kadro veya görevler için bu sınavlara girebilme hakkının
elde edilmiş olması dahil) bir arada taşımaları kaydıyla,
vekalet görevine başlanıldığı tarihten itibaren
vekalet ettikleri kadro veya görevler için öngörülen “tavan ek ödeme
katsayısı” ile “hizmet alanı-kadro unvan katsayısı” esas alınmak suretiyle
ek ödeme yapılır.
b) 657 sayılı Kanuna tabi Bakanlık ve Kurum
personelinden aynı Kanunun 88 inci maddesine göre ikinci görevle
görevlendirilen personele, görevlendirmenin Cumhurbaşkanınca atama
yapılması gereken kadro veya görevler için Bakan, diğer kadro veya görevler
için asili atamaya yetkili amir tarafından yapılması kaydıyla, ikinci görev
için öngörülen “tavan ek ödeme katsayısı” ile “hizmet alanı-kadro unvan
katsayısı” esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır.
c) Bu fıkra uyarınca vekaleten veya ikinci görevle
görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme matrahı olarak
personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağı aylık (ek gösterge dahil),
yan ödeme ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev tazminatı ile
yabancı dil tazminatı hariç) tutarının toplamı esas alınır.
ç) Bakanlıkça entegre ilçe devlet hastanesi
başhekimi olarak görevlendirilenler ile hastane müdürü kadrolarından boş
olanlara görevlendirilen personele, görevine başladığı tarihten itibaren
yürüttüğü görev için öngörülen “tavan ek ödeme katsayısı” ile “hizmet
alanı-kadro unvan katsayısı” esas alınmak suretiyle ek ödeme yapılır. Bu
fıkra uyarınca görevlendirilen personele yapılacak ek ödemede, ek ödeme
matrahı olarak personelin asıl kadrosuna ait bir ayda alacağı aylık (ek
gösterge dahil), yan ödeme ve her türlü tazminat (makam, temsil ve görev
tazminatı ile yabancı dil tazminatı hariç) tutarının toplamı esas alınır.
(3) Kadrosu Türkiye Büyük Millet Meclisinde bulunan
personel hariç, diğer kamu kurum ve kuruluşlarından bu Yönetmelik
kapsamında yer alan il sağlık müdürlükleri ve birimlerine belirli bir süre
için sağlık personeli görevlendirilmesi halinde; söz konusu personele il
sağlık müdürlüğünün döner sermaye gelirlerinden aşağıdaki şekilde ek ödeme
yapılır:
a) En az bir ay süreyle görevlendirilen sağlık
personeline, ilgili mevzuatı uyarınca kadrolarının bulunduğu kurum veya
kuruluşlar tarafından yapılan ilave ödemelerden faydalanmamaları kaydıyla
yapılacak ek ödemenin tutarı, görevlendirildikleri birimde aynı unvanlı
kadroda çalışan ve hizmet yılı aynı olan emsali Bakanlık personeli esas
alınarak belirlenir ve bunlara yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde
emsaline yapılabilecek tavan ek ödeme tutarını geçemez.
b) Haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut
belirli vakalar ve işler için görevlendirilen sağlık personelinin aktif
çalışılan gün katsayısı, o dönem personelin görevlendirme süresince
çalıştığı saatlerin toplamının, o dönem mesai saatleri toplamına bölünmesi
suretiyle bulunur. Bu şekilde yapılacak ek ödemelerde sağlık personelinin
asıl kadrosunun bulunduğu kurumdaki döner sermaye işletmesinden aynı aya
ilişkin yapılan ödemenin yanı sıra, görevlendirildiği il sağlık
müdürlüğünün döner sermayesinden aynı aya ilişkin yapılacak ek ödemenin
toplam tutarı söz konusu personelin tavan ek ödeme tutarını geçemez.
İl sağlık
müdürlüğü döner sermaye komisyonunun teşkili
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmelik ile verilen görevleri yerine
getirmek üzere her ilde döner sermaye komisyonu teşkil edilir.
(2) Döner sermaye komisyonu aşağıdaki üyelerden
oluşur:
a) İl sağlık müdürü.
b) Destek hizmetlerinden sorumlu başkan.
c) Acil sağlık hizmetlerinden sorumlu başkan.
ç) Halk sağlığından sorumlu başkan.
d) İlçe sağlık müdürleri veya toplum sağlığı
merkezi başkanlarından biri.
e) İl ambulans servisi başhekimi veya
başhekimlerinden biri.
f) Halk sağlığı laboratuvar sorumlusu veya
sorumlularından biri.
g) Tabip personel arasından bir temsilci.
ğ) Sağlık hizmetleri sınıfı (tabip hariç) personel
arasından bir temsilci.
h) Teknik, genel idare ve yardımcı hizmetler
sınıflarını temsilen bir personel.
ı) Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından
sağlık ve sosyal hizmetler kolunda faaliyet gösteren sendikalardan il
sağlık müdürlüğü ve birimlerinde en çok üyeye sahip sendikanın temsilcisi.
(3) İkinci fıkranın (d), (e), (f), (g), (ğ) ve (h)
bentlerinde belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacakları
seçimle belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve
esasları il sağlık müdürlüğünce yazılı olarak belirlenerek ilgili personele
duyurulur.
(4) Komisyonun seçilmiş üyeleri mali yılsonuna
kadar görev yapar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.
(5) İl sağlık müdürlüğü ve birimlerinde en çok
üyeye sahip sendika ve sendika temsilcisinin görev süresi, Çalışma ve
Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından düzenlenen usul ve esaslara göre
belirlenir.
İl sağlık
müdürlüğü döner sermaye komisyonunun çalışma usul ve esasları
MADDE 7 – (1) Komisyonun başkanı il sağlık müdürüdür.
Komisyon, başkanın daveti üzerine önceden belirlenmiş toplantı gündemine
göre her ayın ilk haftası içinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile
toplanır ve katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olması
halinde, başkanın oy verdiği tarafın görüşü yönünde karar alınır. Komisyon,
dağıtılabilecek ek ödeme tutarını belirlerken; gelir-gider dengesi ile
borç-alacak-nakit durumunu, ihtiyaçlarını ve tahakkuk yapılan faturalara
kurumlarca yapılabilecek itirazlar sonucunda iptal edilen fatura tutarını
gözetmekle yükümlü ve sorumludur. Komisyon kararları, karar defterine
yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. Döner sermaye
komisyonunun sekretarya hizmetleri il sağlık müdürü tarafından belirlenen
başkan yardımcılığı tarafından yürütülür.
Dağıtılabilecek
döner sermaye tutarının belirlenmesi
MADDE 8 – (1) Döner sermaye komisyonu, dağıtılacak tutarı
(karar alınan tutar), o dönem elde ettiği gelirden 2828 sayılı Kanunun 18
inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince ayrılacak pay ile
Hazine payı ayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit kaynakları üzerinden
belirler. Bu şekilde karar alınan tutar ile Bakanlıkça kaynak aktarılması
halinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan tutarın toplamı
Bakanlıkça onaylandıktan sonra dağıtılabilecek tutar olarak esas alınır.
İl sağlık
müdürlüğü ve birimlerinde net performans puanının belirlenmesi
MADDE 9 – (1) İl sağlık müdürlüğü ve birimlerinde görev
yapan personelin net performans puanı aşağıdaki şekilde belirlenir:
a) İl sağlık müdürlüğü ve birimlerinin birim
performans puanları, Bakanlık tarafından belirlenen birimler itibarıyla
tespit edilen kriterlere göre her dönem için hesaplanır.
b) Birim performans puanları toplamı, performans
puanı hesaplanan birim sayısına bölünerek il sağlık müdürlüğü il birim
performans puan ortalaması bulunur.
c) Birim performans kriteri belirlenmeyen
birimlerde görev yapan personel, il sağlık müdürlüğü il birim performans
puan ortalaması üzerinden değerlendirilir.
ç) Net performans puanlarının hesaplanması
aşağıdaki şekilde yapılır:
1) Birim personeli net performans puanı: Net
performans puanı = (Birim performans puanı x Hizmet alanı-kadro unvan
katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek puan) + (Bilimsel çalışma
destek puanı)
2) Birim performans kriteri belirlenmeyen
birimlerde görev yapan personelin net performans puanı: Net performans
puanı = (İl sağlık müdürlüğü il birim performans puan ortalaması x Hizmet
alanı-kadro unvan katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek puan) +
(Bilimsel çalışma destek puanı)
d) 8 inci maddeye göre belirlenen dağıtılabilecek
ek ödeme tutarı, il sağlık müdürlüğü il toplam puanına bölünerek dönem ek
ödeme katsayısı bulunur.
e) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net
performans puanının dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan
tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur.
Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı
sonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarını geçemez. Tavan ek ödeme tutarını
aşmayacak şekilde belirlenen ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga
vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarı bulunur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkez Laboratuvarlarında Ek Ödeme Hesaplama Usul
ve Esasları
Temel
esaslar
MADDE 10
– (1) Merkez laboratuvarlarında
görevli personele yapılacak ek ödemeye ilişkin temel esaslar aşağıda
belirtilmiş olup ek ödemeye ilişkin iş ve işlemler Halk Sağlığı Genel
Müdürlüğü tarafından yürütülür:
a) Merkez laboratuvarların geliri Sağlık Bakanlığı
merkez döner sermayesine gelir olarak kaydedilir. Halk Sağlığı Genel
Müdürlüğü, merkez laboratuvarların o dönem elde ettiği gelirlerden 2828
sayılı Kanunun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince
ayrılacak pay ve Hazine payı ayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit
kaynaklarını merkez laboratuvarları personeline ek ödeme dağıtımında
kullanabilir. Merkez laboratuvarlarında görev yapan personele yapılacak ek
ödeme, Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü tarafından oluşturulan döner sermaye
komisyonunca belirlenen tutar ile bu tutara ilave olarak Bakanlıkça kaynak
aktarılması halinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan toplam
tutardan karşılanır. Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan
personele, bu Yönetmelik kapsamında ek ödeme yapılır.
b) Merkez laboratuvarlarından Bakanlık taşra
teşkilatına geçici veya resen görevlendirilenlerin ek ödemesi,
görevlendirildiği yerden yapılır.
c) Bakanlık merkez teşkilatı ile Kurum kadrolarında
bulunan personelden merkez laboratuvarlarına en az bir ay süreyle geçici
görevle görevlendirilen personele, geçici olarak görev yaptığı merkez
laboratuvarının döner sermayesinden ek ödeme yapılır. Bu şekilde
görevlendirilen personele kadrosunun bulunduğu merkez teşkilatından 375
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9 uncu maddesi uyarınca ek ödeme
yapılmaz.
ç) Bakanlık taşra teşkilatı kadrolarında bulunan
personel ile analiz ve kontrol laboratuvarlarında görev yapan personelin
merkez laboratuvarlarına geçici görevle görevlendirilmesi halinde
personele, görev yaptığı merkez laboratuvarları döner sermayesinden ek
ödeme yapılır.
d) Doğal afet, savaş, salgın hastalık, seferberlik
gibi olağandışı hallerde ve Bakanlık tarafından belirlenen olağan dışı
durumlarda, görevlendirme süresince personele merkez laboratuvarlarından,
merkez laboratuvarları birim performans puan ortalaması ve kendi hizmet
alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek ödeme yapılır. Bu şekilde
görevlendirilen personele merkez laboratuvarları tarafından merkez
laboratuvarları birim performans puan ortalamasının % 30’u oranında ek puan
verilir.
e) İnsani ve teknik yardım amacıyla Bakanlıkça yurt
dışına görevlendirilen personele merkez laboratuvarları tarafından merkez
laboratuvarları birim performans puan ortalaması ve tabip/diş tabipleri
için 1,50, uzman tabipler için 1,80 hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas
alınarak ek ödeme yapılır.
f) Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan
personelden 2879 sayılı Kanunun 4 üncü maddesine göre görevlendirilen
personel ile 6253 sayılı Kanunun 30 uncu maddesinin sekizinci fıkrasına
göre Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı özel kalem müdürlüğüne geçici
olarak görevlendirilen personele merkez laboratuvarları esas alınarak ek
ödeme yapılır.
g) Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan
personele aktif çalışılan gün katsayısı ile orantılı olarak merkez
laboratuvarları birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan
verilir.
ğ) Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan
personelden muayene komisyonu ve kontrol teşkilatı üyeleri için merkez
laboratuvarları birim performans puan ortalamasının % 5’i, ihale komisyonu
ve doğrudan temin için piyasa fiyat araştırması yapmak üzere
görevlendirilen personel ile o dönem eğitim faaliyetlerinde görevli
eğiticilere merkez laboratuvarları birim performans puan ortalamasının %
10’u oranında ek puan verilir. Ancak, o dönem bu fıkranın (d) bendi ile bu
bentte sayılanlardan birden fazlasında görev yapan personele sadece bir kez
ve fazla olan ek puan verilir.
h) Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan
personelden Bakanlıkça, hizmet içi eğitim kurslarına katılması uygun
görülen eğiticilere bir yıl içinde toplam üç ayı geçmemek üzere merkez
laboratuvarlarından, merkez laboratuvarları birim performans puan
ortalaması ile kendi hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek
ödeme yapılır. Üç ayı geçmesi halinde ise merkez laboratuvarları birim
performans puan ortalaması ile tabip ve diş tabipleri için 1,50, uzman
tabipler için 1,80 hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek ödeme
yapılır.
ı) Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan
personelden Bakanlıkça zorunlu tutulan hizmet içi eğitimlere katılması
uygun görülen personele bir yıl içinde toplam üç ayı geçmemek üzere merkez
laboratuvarlarından, merkez laboratuvarları birim performans puan
ortalaması ile kendi hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek
ödeme yapılır. Bakanlıkça zorunlu tutulan hizmet içi eğitimlerin üç ayı
geçmesi halinde ve Bakanlıkça zorunlu tutulmayan hizmet içi eğitimlere
katılması uygun görülen personele ise merkez laboratuvarları birim
performans puan ortalaması ile tabip ve diş tabipleri için 1,50, uzman
tabipler için 1,80 hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek
ödeme yapılır.
i) Merkez laboratuvarlarında fiilen görev yapan
personelden yılda en fazla üç defa görevlendirme suretiyle kendi alanı ile
ilgili kongre, konferans, seminer ve sempozyum gibi etkinliklere katılan
personele, merkez laboratuvarları birim performans puan ortalaması ve kendi
hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek ödeme yapılır. Bu
şekilde görevlendirmelerde çalışılmış kabul edilecek süre, bir takvim yılı
içinde toplam 15 günü geçemez.
j) Personelin yaptığı işe ilişkin bilgi ve
yeteneği, işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız iş yapabilme ve
inisiyatif kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini
geliştirme gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşı tutum ve
davranışları, hizmet sunduğu kesime karşı tutum ve davranışları, birim
tarafından yapılan işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğü ve riski
gibi faktörler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek
kaydıyla, laboratuvardan sorumlu ilgili genel müdür yardımcısının teklifi
üzerine döner sermaye komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personele,
o dönem için merkez laboratuvarları birim performans puan ortalamasının %
20’sine kadar ek puan verilebilir. Bu hüküm kapsamında belirlenen personele
verilecek ek puan bir yıl içinde üç ayı geçmemek üzere uygulanır. Komisyon
bu kararlarını yazılı olarak saklamakla mükelleftir.
(2) Kadrosu Türkiye Büyük Millet Meclisinde bulunan
personel hariç, diğer kamu kurum ve kuruluşlarından bu Yönetmelik
kapsamında yer alan merkez laboratuvarlarında belirli bir süre için sağlık
personeli görevlendirilmesi halinde, söz konusu personele merkez laboratuvarının
döner sermaye gelirlerinden aşağıdaki şekilde ek ödeme yapılır:
a) En az bir ay süreyle görevlendirilen sağlık
personeline, ilgili mevzuatı uyarınca kadrolarının bulunduğu kurum veya
kuruluşlar tarafından yapılan ilave ödemelerden faydalanmamaları kaydıyla
yapılacak ek ödemenin tutarı, görevlendirildikleri birimde aynı unvanlı
kadroda çalışan ve hizmet yılı aynı olan emsali Bakanlık personeli esas
alınarak belirlenir ve bunlara yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde
emsaline yapılabilecek tavan ek ödeme tutarını geçemez.
b) Haftanın belirli gün veya saatlerinde veyahut
belirli vakalar ve işler için görevlendirilen sağlık personelinin aktif
çalışılan gün katsayısı, o dönem personelin görevlendirme süresince
çalıştığı saatlerin toplamının, o dönem mesai saatleri toplamına bölünmesi
suretiyle bulunur. Bu şekilde yapılacak ek ödemelerde sağlık personelinin
asıl kadrosunun bulunduğu kurumdaki döner sermaye işletmesinden aynı aya
ilişkin yapılan ödemenin yanı sıra, görevlendirildiği merkez
laboratuvarının döner sermayesinden aynı aya ilişkin yapılacak ek ödemenin
toplam tutarı söz konusu personelin tavan ek ödeme tutarını geçemez.
Merkez
laboratuvarları döner sermaye komisyonunun teşkili
MADDE 11
– (1) Bu Yönetmelik ile verilen
görevleri yerine getirmek üzere Halk Sağlığı Genel Müdürlüğü tarafından
döner sermaye komisyonu oluşturulur.
(2) Döner sermaye komisyonu aşağıdaki üyelerden
oluşur:
a) Genel Müdür tarafından belirlenen genel müdür
yardımcısı.
b) Döner sermaye işlemlerini yürüten daire başkanı.
c) Laboratuvarlardan sorumlu daire başkanları.
ç) Laboratuvar sorumluları arasından bir temsilci.
d) Tabip personel arasından bir temsilci.
e) Laboratuvarlarda görev yapan tabip dışı personel
arasından iki temsilci.
(3) İkinci fıkranın (ç), (d) ve (e) bentlerinde
belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacakları seçimle
belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve esasları Halk
Sağlığı Genel Müdürlüğünce yazılı olarak belirlenerek ilgili personele
duyurulur.
(4) Komisyonun seçilmiş üyeleri mali yılsonuna
kadar görev yaparlar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.
Merkez
laboratuvarları döner sermaye komisyonunun çalışma usul ve esasları
MADDE 12
– (1) Döner sermaye komisyonu
genel müdür yardımcısının başkanlığında toplanır. Komisyon, başkanın daveti
üzerine önceden belirlenmiş toplantı gündemine göre her ayın ilk haftası
içinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile toplanır ve katılanların oy
çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olması halinde, başkanın oy verdiği
tarafın görüşü yönünde karar alınır. Komisyon, dağıtılabilecek ek ödeme
tutarını belirlerken, gelir-gider dengesi ile borç-alacak-nakit durumunu,
ihtiyaçlarını ve tahakkuk yapılan faturalara kurumlarca yapılabilecek
itirazlar sonucunda iptal edilen fatura tutarını gözetmekle yükümlü ve
sorumludur. Komisyon kararları, karar defterine yazılır ve toplantıya
katılan üyelerce imzalanır. Döner sermaye komisyonunun sekretarya
hizmetleri Genel Müdürlükçe görevlendirilen daire başkanlığı tarafından
yürütülür.
Dağıtılabilecek
döner sermaye tutarının belirlenmesi
MADDE 13
– (1) Döner sermaye komisyonu,
dağıtılacak tutarı (karar alınan tutar), o dönem elde ettiği gelirden 2828
sayılı Kanunun 18 inci maddesinin birinci fıkrasının (k) bendi gereğince
ayrılacak pay ile Hazine payı ayrıldıktan sonra kalan miktar ile nakit
kaynakları üzerinden belirler. Bu şekilde karar alınan tutar ile Bakanlıkça
kaynak aktarılması halinde aktarılan payın da eklenmesi sonucu oluşan
tutarın toplamı dağıtılabilecek tutar olarak esas alınır.
Merkez
laboratuvarlarında net performans puanının belirlenmesi
MADDE 14
– (1) Merkez laboratuvarlarında
görev yapan personelin net performans puanı aşağıdaki şekilde belirlenir:
a) Merkez laboratuvarlarının birim performans
puanları, Ek-8’deki tabloda yer alan kriterlere göre her dönem için
belirlenir.
b) Net performans puanlarının hesaplanması
aşağıdaki şekilde yapılır:
1) Merkez laboratuvarları personeli net performans
puanı: Net performans puanı = (Merkez laboratuvarı birim performans puanı x
Hizmet alanı-kadro unvan katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek
puan) + (Bilimsel çalışma destek puanı)
2) Birim performans kriteri belirlenmeyen
laboratuvarlarda görev yapan personelin net performans puanı: Net
performans puanı = (Merkez laboratuvarları birim performans puan ortalaması
x Hizmet alanı-kadro unvan katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek
puan) + (Bilimsel çalışma destek puanı)
c) 13 üncü maddeye göre belirlenen dağıtılabilecek
ek ödeme tutarı, merkez laboratuvarları toplam puanına bölünerek dönem ek ödeme
katsayısı bulunur.
ç) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net
performans puanının dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan
tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur.
Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı
sonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarını geçemez. Tavan ek ödeme tutarını
aşmayacak şekilde belirlenen ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga
vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarı bulunur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunda Ek Ödeme
Hesaplama Usul ve Esasları
Temel
esaslar
MADDE 15
– (1) Kurum kadrolarında çalışan
tabip ve eczacı unvanlı personele yapılacak ek ödemeye ilişkin temel
esaslar aşağıda belirtilmiş olup ek ödemeye ilişkin iş ve işlemler Kurum
tarafından yürütülür:
a) Kurum kadrolarında bulunup fiilen kurumda
çalışan tabip ve eczacılara yapılacak ek ödeme, Bakanlık döner sermaye
hesabına aktarılan tutardan karşılanır.
b) Yılda en fazla üç defa görevlendirme suretiyle
kendi alanı ile ilgili kongre, konferans, seminer ve sempozyum gibi
etkinliklere katılan personele, kurum birim performans puan ortalaması ve
kendi hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek ödeme yapılır. Bu
şekilde görevlendirmelerde çalışılmış kabul edilecek süre, bir takvim yılı
içinde toplam 15 günü geçemez.
c) Personelin yaptığı işe ilişkin bilgi ve
yeteneği, işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız iş yapabilme ve
inisiyatif kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini
geliştirme gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşı tutum ve
davranışları, hizmet sunduğu kesime karşı tutum ve davranışları, birim
tarafından yapılan işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğü ve riski
gibi faktörler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek
kaydıyla, Kurum başkan yardımcısının teklifi üzerine ek ödeme komisyonunun
2/3 oy çokluğu ile belirlenen personele, o dönem için Kurum birim
performans puan ortalamasının % 20’sine kadar ek puan verilebilir. Bu hüküm
kapsamında belirlenen personele verilecek ek puan bir yıl içinde üç ayı
geçmemek üzere uygulanır. Komisyon bu kararlarını yazılı olarak saklamakla
mükelleftir.
ç) Kurumda fiilen görev yapan eczacılara aktif
çalışılan gün katsayısı ile orantılı olarak Kurum birim performans puan ortalamasının
% 50’si, fiilen görev yapan tabiplere ise aktif çalışılan gün katsayısı ile
orantılı olarak Kurum birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında
ek puan verilir.
Kurum ek
ödeme komisyonunun teşkili
MADDE 16
– (1) Bu Yönetmelik ile verilen
görevleri yerine getirmek üzere Kurum tarafından ek ödeme komisyonu teşkil
edilir.
(2) Kurumun ek ödeme komisyonu aşağıdaki üyelerden
oluşur:
a) Kurum başkan yardımcıları.
b) İdari ve Mali İşler Dairesi Başkanı.
c) İlaç Ruhsatlandırma Dairesi Başkanı.
ç) Tabip personel arasından bir temsilci.
d) Eczacı personel arasından bir temsilci.
(3) İkinci fıkranın (ç) ve (d) bentlerinde
belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacakları seçimle
belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve esasları
Kurumca yazılı olarak belirlenerek ilgili personele duyurulur.
(4) Komisyonun seçilmiş üyeleri mali yılsonuna
kadar görev yaparlar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.
Kurum ek
ödeme komisyonunun çalışma usul ve esasları
MADDE 17
– (1) Komisyonun başkanı Ekonomik
Değerlendirmeler ve Laboratuvar Hizmetleri başkan yardımcısıdır. Komisyon,
başkanın daveti üzerine önceden belirlenmiş toplantı gündemine göre her
ayın ilk haftası içinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile toplanır ve
katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olması halinde,
başkanın oy verdiği tarafın görüşü yönünde karar alınır. Komisyon, Kurumun
birim performans puanlarını değerlendirerek Bakanlık merkez payından
aktarılacak tutar ile hizmet sunum şartlarını esas alarak dağıtılabilecek
tutarı belirler. Komisyon kararları, karar defterine yazılır ve toplantıya
katılan üyelerce imzalanır. Komisyonun sekretarya hizmetleri İdari ve Mali
İşler Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülür.
Dağıtılabilecek
ek ödeme tutarının belirlenmesi
MADDE 18
– (1) 209 sayılı Kanunun 5 inci
maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca ayrılan paydan Kurum için ayrılan
tutardan o aya ilişkin dağıtılabilecek tutar 17 nci madde uyarınca
belirlenir.
Kurum net
performans puanının belirlenmesi
MADDE 19
– (1) Kurumda görev yapan
personelin net performans puanı aşağıdaki şekilde belirlenir:
a) Kurum birim performans puanları, Kurum
tarafından belirlenen kriterlere göre her dönem için belirlenir.
b) Kurum birim performans puanları toplamı,
performans puanı hesaplanan birim sayısına bölünerek Kurum birim performans
puan ortalaması bulunur.
c) Birim performans kriteri belirlenmeyen
birimlerde görev yapan personelin performans puanı, Kurum birim performans
puan ortalaması üzerinden değerlendirilir.
ç) Net performans puanlarının hesaplanması
aşağıdaki şekilde yapılır:
1) Kurum personeli net performans puanı: Net
performans puanı = (Birim performans puanı x Hizmet alanı-kadro unvan
katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek puan) + (Bilimsel çalışma
destek puanı)
2) Birim performans kriteri belirlenmeyen
birimlerde görev yapan personelin net performans puanı: Net performans
puanı = (Kurum birim performans puan ortalaması x Hizmet alanı-kadro unvan
katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek puan) + (Bilimsel çalışma
destek puanı)
d) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net
performans puanının dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan
tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur.
Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı
sonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarını geçemez. Tavan ek ödeme tutarını
aşmayacak şekilde belirlenen ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga
vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarı bulunur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Analiz ve Kontrol Laboratuvarlarında Ek Ödeme
Hesaplama Usul ve Esasları
Temel
esaslar
MADDE 20
– (1) Analiz ve kontrol
laboratuvarlarında görevli personele yapılacak ek ödemeye ilişkin temel
esaslar aşağıda belirtilmiş olup ek ödemeye ilişkin iş ve işlemler Kurum
tarafından yürütülür:
a) Analiz ve kontrol laboratuvarlarındaki sağlık ve
yardımcı sağlık hizmetleri ile teknik hizmetler sınıfı kadrolarına atanmış
olup fiilen görev yapan personele yapılacak ek ödeme, Bakanlık döner
sermaye hesabına aktarılan tutardan karşılanır.
b) Yılda en fazla üç defa görevlendirme suretiyle
kendi alanı ile ilgili kongre, konferans, seminer ve sempozyum gibi
etkinliklere katılan personele, laboratuvar birim performans puan
ortalaması ve kendi hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas alınarak ek
ödeme yapılır. Bu şekilde görevlendirmelerde çalışılmış kabul edilecek
süre, bir takvim yılı içinde toplam 15 günü geçemez.
c) Personelin yaptığı işe ilişkin bilgi ve
yeteneği, işini düzenli ve kaliteli yapabilme, bağımsız iş yapabilme ve
inisiyatif kullanabilme, verilen işi organize edebilme becerisi, kendini
geliştirme gayreti, amir ve çalışma arkadaşlarına karşı tutum ve
davranışları, hizmet sunduğu kesime karşı tutum ve davranışları, birim
tarafından yapılan işlerin geliştirilmesine katkısı, işin güçlüğü ve riski
gibi faktörler dikkate alınarak, çalışan personel sayısının % 5’ini geçmemek
kaydıyla, laboratuvarlardan sorumlu Kurum başkan yardımcısının teklifi
üzerine ek ödeme komisyonunun 2/3 oy çokluğu ile belirlenen personele, o
dönem için laboratuvar birim performans puan ortalamasının % 20’sine kadar
ek puan verilebilir. Bu hüküm kapsamında belirlenen personele verilecek ek
puan bir yıl içinde üç ayı geçmemek üzere uygulanır. Komisyon bu
kararlarını yazılı olarak saklamakla mükelleftir.
ç) Muayene komisyonu ve kontrol teşkilatı üyeleri
için analiz ve kontrol laboratuvarları birim performans puan ortalamasının
% 5’i, ihale komisyonu ve doğrudan temin için piyasa fiyat araştırması
yapmak için görevlendirilen personel ile o dönem eğitim faaliyetlerinde
görevli eğiticilere laboratuvar birim performans puan ortalamasının % 10’u
oranında ek puan verilir. Ancak, o dönem yukarıda sayılanlardan birden
fazlasında görev yapan personele sadece bir kez ve fazla olan ek puan
verilir.
d) Analiz ve kontrol laboratuvarlarında fiilen
görev yapan eczacılara aktif çalışılan gün katsayısı ile orantılı olarak
laboratuvar birim performans puan ortalamasının % 50’si, fiilen görev yapan
diğer personele ise aktif çalışılan gün katsayısı ile orantılı olarak laboratuvar
birim performans puan ortalamasının % 15’i oranında ek puan verilir.
Analiz ve
kontrol laboratuvarları ek ödeme komisyonunun teşkili
MADDE 21
– (1) Bu Yönetmelik ile verilen
görevleri yerine getirmek üzere Kurum tarafından analiz ve kontrol laboratuvarları
ek ödeme komisyonu teşkil edilir.
(2) Ek ödeme komisyonu aşağıdaki üyelerden oluşur:
a) Ekonomik Değerlendirmeler ve Laboratuvar
Hizmetleri başkan yardımcısı.
b) Laboratuvarlardan sorumlu daire başkanı.
c) Laboratuvar sorumluları.
ç) Sağlık ve yardımcı sağlık hizmetleri sınıfı
personelden bir temsilci.
d) Teknik hizmetler sınıfı personelden bir
temsilci.
(3) İkinci fıkranın (ç) ve (d) bentlerinde
belirtilen üyeler, ilgili personelin kendi aralarında yapacakları seçimle
belirlenir ve ayrıca birer yedek üye seçilir. Seçimin usul ve esasları
Kurumca yazılı olarak belirlenerek ilgili personele duyurulur.
(4) Komisyonun seçilmiş üyeleri mali yılsonuna
kadar görev yaparlar. Üyeliğe tekrar seçilmek mümkündür.
Analiz ve
kontrol laboratuvarları ek ödeme komisyonunun çalışma usul ve esasları
MADDE 22
– (1) Komisyonun başkanı Ekonomik
Değerlendirmeler ve Laboratuvar Hizmetleri başkan yardımcısıdır. Komisyon,
başkanın daveti üzerine önceden belirlenmiş toplantı gündemine göre her
ayın ilk haftası içinde üye sayısının en az 2/3 çoğunluğu ile toplanır ve
katılanların oy çokluğu ile karar alır. Oylarda eşitlik olması halinde,
başkanın oy verdiği tarafın görüşü yönünde karar alınır. Komisyon,
laboratuvarların birim performans puanlarını değerlendirerek Bakanlık
merkez payından aktarılacak tutar ile hizmet sunum şartlarını esas alarak
dağıtılabilecek tutarı belirler. Komisyon kararları, karar defterine
yazılır ve toplantıya katılan üyelerce imzalanır. Komisyonun sekretarya
hizmetleri laboratuvarlardan sorumlu daire başkanlığı tarafından yürütülür.
Dağıtılabilecek
ek ödeme tutarının belirlenmesi
MADDE 23
– (1) 209 sayılı Kanunun 5 inci
maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca ayrılan paydan analiz ve kontrol
laboratuvarları için ayrılan tutardan o aya ilişkin dağıtılabilecek tutar
22 nci madde uyarınca belirlenir.
Analiz ve
kontrol laboratuvarları net performans puanının belirlenmesi
MADDE 24
– (1) Analiz ve kontrol
laboratuvarlarında görev yapan personelin net performans puanı aşağıdaki
şekilde belirlenir:
a) Laboratuvarların birim performans puanları,
Ek-9’daki tabloda yer alan kriterlere göre her dönem için belirlenir.
b) Laboratuvar birim performans puanları toplamı,
performans puanı hesaplanan laboratuvar sayısına bölünerek laboratuvar
birim performans puan ortalaması bulunur.
c) Birim performans kriteri belirlenmeyen
laboratuvarlarda görev yapan personelin performans puanı, laboratuvar birim
performans puan ortalaması üzerinden değerlendirilir.
ç) Net performans puanlarının hesaplanması
aşağıdaki şekilde yapılır:
1) Laboratuvar personeli net performans puanı: Net
performans puanı = (Laboratuvar birim performans puanı x Hizmet alanı-kadro
unvan katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek puan) + (Bilimsel
çalışma destek puanı)
2) Birim performans kriteri belirlenmeyen
laboratuvarlarda görev yapan personelin net performans puanı: Net
performans puanı = (Laboratuvar birim performans puan ortalaması x Hizmet
alanı-kadro unvan katsayısı x Aktif çalışılan gün katsayısı) + (Ek puan) +
(Bilimsel çalışma destek puanı)
d) Ödenecek net ek ödeme tutarı, personelin net
performans puanının dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı sonucu bulunan
tutardan gelir vergisi ve damga vergisi kesilmesi sonucu bulunur.
Personelin net performans puanının, dönem ek ödeme katsayısı ile çarpımı
sonucu bulunan tutar, tavan ek ödeme tutarını geçemez. Tavan ek ödeme tutarını
aşmayacak şekilde belirlenen ek ödeme tutarından gelir vergisi ve damga
vergisi düşülerek ödenecek net ek ödeme tutarı bulunur.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Ortak esaslar
MADDE 25
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
yapılacak ek ödemeye ilişkin ortak esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Bu Yönetmelik kapsamında ödenecek olan ek ödeme
tutarı, tavan ek ödeme tutarını geçemez. Bu Yönetmelik kapsamındaki
sözleşmeli personele yapılacak ek ödemenin tutarı, aynı birimde aynı
unvanlı kadroda çalışan ve hizmet yılı aynı olan emsali personel esas
alınarak belirlenir ve bunlara yapılabilecek ek ödeme, hiçbir şekilde emsaline
yapılabilecek tavan ek ödeme tutarını geçemez.
b) Bakanlık ve Kurumun kadro ve pozisyonlarına
(döner sermaye dahil) atanan ve 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci
fıkrası gereğince döner sermaye gelirlerinden ek ödeme alan personelden
aynı Kanunun ek 3 üncü maddesi kapsamında bulunanlara anılan ek 3 üncü madde
uyarınca her ay herhangi bir katkıya bağlı olmaksızın ek ödeme yapılır. Bu
ödemeye hak kazanılmasında ve ödenmesinde aylıklara ilişkin hükümler
uygulanır. Bu Yönetmelik kapsamında ek ödeme yapılması halinde 209 sayılı
Kanunun ek 3 üncü maddesi uyarınca yapılan aylık ek ödeme tutarı, bu
Yönetmelik çerçevesinde aynı aya ilişkin olarak yapılacak ek ödeme
tutarından mahsup edilir. 209 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi gereği
yapılan ek ödemenin bu Yönetmelik kapsamında aynı aya ilişkin olarak
yapılacak ek ödemeden fazla olması halinde aradaki fark geri alınmaz.
c) 209 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin ikinci
fıkrası uyarınca personele her ay yapılacak ek ödeme net tutarı, 375 sayılı
Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 9 uncu maddesi uyarınca kadro ve görev
unvanı veya pozisyon unvanı itibarıyla belirlenmiş olan ek ödeme net
tutarından az olamaz. Bu kapsamda yapılacak ödemeler, tabip dışı personele
herhangi bir katkıya bağlı olmaksızın aylıklara ilişkin hükümler uygulanmak
suretiyle her ay aylıklarla birlikte ödenir. Bu şekilde yapılan ek ödeme
tutarı, bu Yönetmelik kapsamında aynı aya ilişkin yapılacak ek ödeme
tutarından mahsup edilir.
ç) 25/6/2001 tarihli ve 4688 sayılı Kamu
Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanununun 18 inci maddesinin
dördüncü fıkrasının dördüncü cümlesi uyarınca haftada bir gün izinli
sayılan yönetim kurulu üyeleri ile aynı maddenin beşinci fıkrasının üçüncü
cümlesi uyarınca haftada dört saat izinli sayılan ilçe temsilcilerinin
izinli sayıldığı bu süreler, çalışılmış olarak kabul edilerek birim
performans puan ortalaması ve kendi hizmet alanı-kadro unvan katsayısı esas
alınarak ek ödeme yapılır.
d) Ek ödeme tutarı, özelleştirme kapsamında naklen
tayin edilen personele 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme
Uygulamaları Hakkında Kanunun 22 nci maddesi ve 663 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname kapsamında ödenen fark tazminatı hesabına dahil edilir. 6/1/2005
tarihli ve 5283 sayılı Bazı Kamu Kurum ve Kuruluşlarına Ait Sağlık
Birimlerinin Sağlık Bakanlığına Devredilmesine Dair Kanun kapsamında
Bakanlıkça devralınan personele ödenen ek ödeme tutarı da, fark tazminatı
hesabına dahil edilir.
e) Türkiye Hudut ve Sahiller Sağlık Genel
Müdürlüğüne görevlendirilen personele bu Yönetmelik uyarınca ek ödeme
yapılmaz.
Ek ödeme
zamanı
MADDE 26
– (1) Ek ödeme, aylık dönemler
halinde yapılır. Dağıtılmasına karar verilen ek ödeme tutarı, o dönemin
bitiminden sonraki yirmi gün içinde hak sahiplerine ödenir. Ancak, döner
sermaye gelirlerinin tahsilatında gecikme olması halinde tahsilatı takip
eden ilk ödeme döneminde ödeme yapılır.
Kanuni
kesintiler
MADDE 27
– (1) Ek ödemeden, 31/12/1960
tarihli ve 193 sayılı Gelir Vergisi Kanununda belirtilen vergi dilimleri ve
personele daha önce ödenen aylık ve döner sermaye ek ödemelerine ilişkin
süregelen gelir vergisi matrahı da dikkate alınarak gelir vergisi ve damga
vergisi kesintisi yapılır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 28
– (1) 28/11/2014 tarihli ve 29189
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Sağlık Bakanlığı ve Bağlı Kuruluşları
Personeline Ek Ödeme Yapılmasına Dair Yönetmelik yürürlükten
kaldırılmıştır.
Türkiye
İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumunun birim performans kriterleri
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Türkiye İlaç ve
Tıbbi Cihaz Kurumunun birim performans kriterleri 30/4/2022 tarihine kadar
belirlenir. Birim performans kriterleri belirleninceye kadar ek ödeme
hesaplamasında analiz ve kontrol laboratuvarları birim performans puan
ortalaması esas alınır.
Yürürlük
MADDE 29
– (1) Bu Yönetmeliğin;
a) 1 inci, 2 nci, 3 üncü, 15 inci, 16 ncı, 17 nci,
18 inci, 19 uncu, 21 inci, 22 nci, 23 üncü, 24 üncü, geçici 1 inci, 29 uncu
ve 30 uncu maddeleri ile 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi
28/7/2021 tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde,
b) Diğer hükümleri 1/3/2022 tarihinde,
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 30
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Sağlık Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|