Sermaye Piyasası Kurulundan:
SERMAYE PİYASASI ARAÇLARININ TEMİNATLI İHRACINA
İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA TEBLİĞ
(II-31/B.1)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, sermaye piyasası
araçlarının bu Tebliğ kapsamında teminatlı ihracında verilecek teminatlara,
teminat yönetim sözleşmelerine ve teminat yöneticisine ilişkin uygulanacak
usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, 6/12/2012 tarihli ve 6362 sayılı
Sermaye Piyasası Kanununun 31/B maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğde geçen;
a) Banka: 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı
Bankacılık Kanununda tanımlanan bankaları,
b) Borçlanma aracı sahipleri kurulu (BASK): Kanunun
31/A maddesinde düzenlenen kurulu,
c) Borsa: Kanunun 3 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (ç) bendinde tanımlanan borsayı,
ç) Finansal kuruluş: 5411 sayılı Kanunda tanımlanan
kuruluşları,
d) İhraç: Sermaye piyasası araçlarının ihraççılar
tarafından çıkarılıp, halka arz edilerek veya halka arz edilmeksizin
satışını,
e) İhraççı: Bu Tebliğde tanımlanan sermaye piyasası
araçlarını ihraç eden, ihraç etmek üzere Kurula başvuruda bulunan veya bu
Tebliğde tanımlanan sermaye piyasası araçları halka arz edilen tüzel
kişileri,
f) İlişkili taraf: Türkiye Muhasebe
Standartları/Türkiye Finansal Raporlama Standartları (TMS/TFRS)’nda tanımlanan
ilişkili tarafı,
g) Kanun: 6/12/2012 tarihli ve 6362 sayılı Sermaye
Piyasası Kanununu,
ğ) KAP: Kamuyu Aydınlatma Platformunu,
h) Kurul: Sermaye Piyasası Kurulunu,
ı) MKK: Merkezi Kayıt Kuruluşu Anonim Şirketini,
i) Ortaklık: Anonim ortaklığı,
j) Sermaye piyasası aracı: Niteliği itibarıyla
borçlanma aracı olduğu Kurulca kabul edilen sermaye piyasası araçları da
dâhil olmak üzere, 7/6/2013 tarihli ve 28670 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Borçlanma Araçları Tebliği (VII-128.8)’nde tanımlanan borçlanma
araçları ve Kurulca uygun görülecek diğer sermaye piyasası araçlarını,
k) Sınırlı ayni hak: 22/11/2001 tarihli ve 4721
sayılı Türk Medeni Kanununun 779 ila 972 nci maddelerinde tanımlanan
hakları,
l) Teminata konu varlık: İhraç edilecek sermaye
piyasası aracından doğan yükümlülüğün ifasının teminatını teşkil etmek
üzere bu Tebliğ kapsamında ihraççı veya üçüncü bir kişi tarafından teminat
yöneticisine devredilen veya üzerinde teminat yöneticisi lehine sınırlı
ayni hak tesis edilen 5 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen varlıkları,
m) Teminat yöneticisi: 11/7/2013 tarihli ve 28704
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yatırım Hizmetleri ve Faaliyetleri ile
Yan Hizmetlere İlişkin Esaslar Hakkında Tebliğ (III-37.1)’de düzenlenen
genel saklama yetkisine sahip yatırım kuruluşlarından Kurulca onaylanarak
ilan edilenleri,
n) TTSG: Türkiye Ticaret Sicili Gazetesini,
o) Yönetim kontrolü: Kanunun 26 ncı maddesinde
tanımlanan kontrol gücünü,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Teminatlı İhraca İlişkin Genel Esaslar ve Teminata
Konu Varlıklar
Teminatlı
ihraç ve başvuru süreci
MADDE 4 – (1) Sermaye piyasası araçlarının bu Tebliğ
kapsamında teminatlı ihracında, ihraççının bu araçlardan doğan
yükümlülüklerinin vadesinde yerine getirilmesini sağlamak üzere, teminata
konu varlıkların sevk ve idaresinin sağlanması, korunması, muhafazası
amacıyla teminat yöneticisine mevzuatta öngörülen usulde mülkiyeti
devredilir veya bunlar üzerinde teminat yöneticisi lehine sınırlı ayni hak
tesis edilir.
(2) İhraççılar, ihraç edecekleri sermaye piyasası
araçlarını bu Tebliğ kapsamında teminat altına alabilir. Kurul; ihraççı,
ihraççının türü veya finansal durumu, ihraç tutarı ve/veya ihracı planlanan
sermaye piyasası aracı türüne göre ihraç edilecek sermaye piyasası aracının
bu Tebliğ kapsamında teminat altına alınmasını zorunlu tutabilir.
(3) Teminata konu varlıkların mülkiyetinin teminat
yöneticisine devri veya bunlar üzerinde teminat yöneticisi lehine sınırlı
ayni hak tesisine ilişkin işlemler tamamlanmadan, bu Tebliğ kapsamında teminatlı sermaye piyasası
aracının satışına başlanamaz. Bu işlemler en geç satışa başlanmadan bir iş
günü önce tamamlanır ve işlemlerin tamamladığı hususu satıştan önce KAP’ta
ilan edilir. Bu Tebliğ kapsamında ihraç edilecek sermaye piyasası
araçlarının tahsisli olarak veya borsada işlem görmeyecek şekilde nitelikli
yatırımcılara satılması durumunda, bu madde kapsamında yapılması gereken
ilanlar MKK aracılığıyla yatırımcılara elektronik ortamda iletilir ve
ihraççının internet sitesinde yayımlanarak yatırımcıların erişimine açık
tutulur. MKK aracılığıyla yapılacak duyuruların gönderim şekli ve usulüne
ilişkin esaslar MKK tarafından belirlenir.
(4) Kurul, teminata konu varlıkların devir
tarihindeki değerinin, ihraççının teminatlı ihraç edilecek sermaye piyasası
araçlarından doğan yükümlülüklerinin devir tarihi itibarıyla hesaplanan
tutarına eşit ya da bu tutardan yüksek olmasını isteyebilir.
(5) Bu Tebliğ kapsamında sermaye piyasası
araçlarının teminatlı ihracı için Kuruldan bu amaçla bir ihraç tavanı
alınır. Alınan ihraç tavanı kapsamında yapılacak ihraçların teminatlı
olması zorunludur.
(6) İhraç tavanının onaylanması amacıyla Kurula
yapılan başvuruda iletilecek yetkili organ kararlarında, Borçlanma Araçları
Tebliği (VII-128.8)’nin 5 inci maddesi hükümleri kıyasen uygulanır. Yetkili
organ kararlarında sermaye piyasası aracının bu Tebliğ kapsamında teminatlı
ihraç edileceği hususu açıkça belirtilir.
Teminata
konu varlıklar
MADDE 5 – (1) Aşağıdaki varlıklar, ihraç edilecek sermaye
piyasası araçları için bu Tebliğ kapsamında teminata konu olabilir:
a) Nakit (Türk Lirası/konvertibl döviz).
b) 9/1/2014 tarihli ve 28877 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Varlığa veya İpoteğe Dayalı Menkul Kıymetler Tebliği
(III-58.1)’nin 16 ncı maddesinde belirlenen nitelikleri haiz, aynı Tebliğin
15 inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan varlıklar.
c) Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ihraç
edilen döviz cinsinden tahviller, Devlet iç borçlanma senetleri, Hazine ve
Maliye Bakanlığı Varlık Kiralama Anonim Şirketi tarafından ihraç edilen
kira sertifikaları.
ç) Borsa İstanbul A.Ş. Yıldız Pazarda işlem gören
paylar.
d) Bankalar tarafından ihraç edilmiş özkaynak
hesaplamasına dahil edilecek niteliktekiler hariç borçlanma araçları.
e) Herhangi bir kısıtlama içermeksizin ilk talepte
derhal ödeme taahhüdünü içeren banka teminat mektupları.
f) Yatırım fonu katılma payları.
g) Borsada işlem gören standart kıymetli madenler.
ğ) İpoteğe dayalı menkul kıymetler ve varlığa
dayalı menkul kıymetler.
h) Niteliğine uygun olması durumunda sigortalanması
şartıyla 20/10/2016 tarihli ve 6750 sayılı Ticari İşlemlerde Taşınır Rehni
Kanununun 5 inci maddesinin birinci fıkrasının (a), (e), (f), (g), (ğ), (h)
ve (l) bentlerinde yer alan varlıklar.
ı) Sigortalanması şartıyla, 4721 sayılı Kanunun 704
üncü maddesinde belirtilen taşınmaz mallar.
i) Bu fıkrada sayılan teminat olarak kabul
edilebilecek varlıklar üzerinde tesis edilebilecek sınırlı ayni haklar.
j) Kurulca uygun görülecek diğer varlıklar.
(2) Üzerinde sınırlı ayni hak bulunan taşınmazlar
ancak söz konusu taşınmazın değerini düşüren mevcut ayni hak
yükümlülüğünden arta kalan değeri kadar dikkate alınır. Bu değer beşinci
fıkra çerçevesinde yaptırılacak değerleme ile tespit edilir.
(3) Kurul; ihraççı ile teminata konu varlıkların
niteliğini, likiditesini ve benzeri özelliklerini dikkate alarak ihraççılardan
teminata konu varlıkların çeşitlendirilmesini ve/veya değiştirilmesini
talep etmeye, söz konusu varlıkların hangi oranda teminat olarak kabul
edilebileceğini belirlemeye ve/veya teminata konu varlıkların düzenli
olarak ve/veya arızi olarak yeniden değerlenmesini talep etmeye yetkilidir.
(4) Teminata konu varlıkların teminat yöneticisine
devredildiği veya bunlar üzerinde teminat yöneticisi lehine sınırlı ayni
hak tesis edildiği tarih itibarıyla aşağıdaki şartları sağlaması
zorunludur:
a) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen
varlıklar hariç, teminata konu varlıkların Türkiye Cumhuriyeti sınırları
içinde olması, teminata konu varlığın alacak olması halinde ise söz konusu
alacağın borçlusunun Türkiye’de yerleşik kişilerden olması,
b) Varlıkların üzerinde devri veya sınırlı ayni hak
tesisini kısıtlayıcı yükümlülüklerin bulunmaması.
(5) Birinci fıkranın (h), (ı) ve (i) bentlerindeki
teminata konu varlıkların piyasa değeri, bu varlıkların teminat
yöneticisine devrinden veya bunlar üzerinde teminat yöneticisi lehine
sınırlı ayni hak tesis edilmesinden önce Kurulun değerlemeye ilişkin
düzenlemeleri çerçevesinde belirlenir. Birinci fıkranın (ı) bendindeki
varlıklar için iki farklı değerleme şirketinden değerleme raporu alınması
ve bu raporlarda tespit edilen değerlerden düşük olanının esas alınması
gerekir.
(6) Teminata
konu varlıkların, teminat yöneticisinin borçları dışındaki bir nedenle
haczedilmesi, bir mahkeme kararı gereği veya kanuna dayalı işlemle teminat
yöneticisinin mülkiyetinden çıkması, tedbir uygulanması yahut yok olması
gibi hallerde, ihraççı veya ilgili üçüncü kişi tarafından söz konusu
varlıkların yerine aynı değerde yeni varlıkların ve/veya hakların üç iş
günü içerisinde teminat yöneticisine devredilmesi veya üzerinde teminat
yöneticisi lehine sınırlı ayni hak tesis edilmesi zorunludur.
(7) Teminata konu varlıklara ait dönemsel gelirler,
aksi teminat yönetim sözleşmesinde kararlaştırılmadıkça teminata konu
varlık değerine eklenir.
Teminata
konu varlıklara ilişkin genel esaslar
MADDE 6 –
(1) Teminata konu varlıklar, ihraç
edilecek sermaye piyasası araçlarından doğan yükümlülüklerin vadesinde
yerine getirilmesini temin amacıyla sınırlı olmak üzere teminat
yöneticisine devredilir veya bu varlıklar üzerinde teminat yöneticisi lehine
sınırlı ayni hak tesis edilir. Teminata konu varlıklar, teminat
yöneticisinin malvarlığından ayrıdır ve ayrı izlenir. Teminata konu
varlıklar, teminat yöneticisinin borçları nedeniyle kamu alacakları için
olsa dahi haczedilemez, rehnedilemez, iflas masasına dahil edilemez ve
üzerlerine ihtiyati tedbir ve ihtiyati haciz konulamaz. Teminata konu
varlığın, teminat olarak devredildiği veya üzerinde teminat yöneticisi
lehine sınırlı ayni hak tesis edildiği hususu ilgili sicilde beyanlar
hanesine kaydedilir.
(2) Bankalar, MKK veya diğer finansal kuruluşlar
nezdinde tutulmakta olan teminata konu varlıklar teminat yöneticisinin
kendi varlığından ayrı hesaplarda izlenir. Teminat yöneticisi adına
açılacak olan hesapların teminat yönetim sözleşmesi gereği açılmış olduğu,
bankalar, MKK veya ilgili diğer finansal kuruluşlar tarafından açıkça tanımlanır
ve bu hesaplar amacı dışında kullanılamaz. Bu hesaplar teminat olarak
gösterilemez, üzerinde blokaj, rehin ve benzeri herhangi bir takyidat tesis
edilemez.
(3) Teminat yöneticisi tarafından teminata konu
varlıklar için banka hesabı açtırılırken, bankaya söz konusu hesaptaki
varlığın teminat yönetim sözleşmesi gereği açılmış olduğu ve herhangi bir
şekilde kendi hesabı ile birleştirilmemesi gerektiği hususunda yazılı bilgi
verilmesi ve bankadan konuya ilişkin onay alınması zorunludur. Açılan
hesap, teminat yöneticisinin banka nezdindeki diğer hesaplarından
ayrıştırılabilecek şekilde isimlendirilir. Banka tarafından on beş iş günü
içerisinde konuya ilişkin onay verilmemesi durumunda teminat yöneticisi
ilgili tutarı başka bir bankaya aktarmak zorundadır.
(4) Teminat yöneticisi tarafından Kanunun 31/B
maddesi ve bu Tebliğ kapsamında teminata konu varlıkların korunması,
muhafazası, idaresi, satışı ve benzeri işlemler için vergi dahil yapılması
gereken giderler teminata konu varlıklardan karşılanamaz. Teminata konu
varlıklara ilişkin masrafların ve giderlerin ilgili özel düzenlemeler
nedeniyle teminata konu varlıklardan karşılanmasının zorunlu olması
halinde, bu kapsamda kesinti yapılan tutarlar ihraççı tarafından üç iş günü
içinde karşılanması zorunludur. Bu hususa teminat yönetim sözleşmesinde yer
verilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teminat Yönetim Sözleşmesi
Teminat
yönetim sözleşmesi ve asgari unsurları
MADDE 7 - (1) Teminat yönetim sözleşmesi, ihraççı ile
teminat yöneticisi arasında, ihraççının ilgili sermaye piyasası aracı
ihracından doğan ödeme yükümlülüklerini izahnamede veya ihraç belgesinde
belirtilen esaslara uygun olarak yerine getirmesini sağlamak üzere teminata
konu varlıkların teminat yöneticisine devredilmesi yahut bu varlıklar
üzerinde teminat yöneticisi lehine sınırlı ayni hak tesis edilmesine
ilişkin taahhüdü içeren ve teminat yöneticisinin teminata konu varlıkları
korumayı, idare etmeyi ve gerektiğinde söz konusu varlıkları paraya
çevirerek ihraççının yatırımcılara olan yükümlülüklerinin ifasını
sağlamayı, ihraççının ilgili sermaye piyasası aracı ihracından doğan ödeme
yükümlülüğünü yerine getirmesi halinde ise teminata konu varlıkların bu
varlıkları devredene iade edilmesine veya üzerindeki sınırlı aynı hakkın
kaldırılmasına ilişkin taahhüdü içeren yazılı sözleşmedir.
(2) Teminat yönetim sözleşmesinde asgari olarak;
a) Sözleşmenin hangi ihraçtan doğan ödeme
yükümlülüğünün teminatını oluşturan varlıkları yönetmek üzere yapıldığı,
b) İhraççının sermaye piyasası aracı ihracından
doğan ödeme yükümlülüğünün ne olduğu, bunun ne zaman ve ne şekilde yerine
getirileceği,
c) İhraççının temerrüdü dışında hangi hallerde
alacağın teminattan karşılanmasının söz konusu olabileceği ve her halde
teminat yöneticisinin derhal bilgilendirileceği,
ç) Teminata konu varlıkların zilyetliğinin hangi
tarafta kalacağı ve zilyetliğe sahip olacak tarafça bu varlıkların nasıl
işletileceği ve/veya kullanılacağı,
d) Teminata konu varlıkları zilyetliğinde
bulunduran kişinin teminat yöneticisi haricinde bir kişi olması durumunda,
bu kişinin talep halinde varlıkların durumu, kullanımı ve işletilmesine
ilişkin her türlü bilgi ve belgeyi teminat yöneticisine vereceği hususunun
ihraççı tarafından taahhüt edilmiş olduğu,
e) Teminata konu varlıkların olağan bakım ve koruma
giderleri, olağandışı masrafları, vergi yükümlülükleri, değerleme
masrafları ile bu varlıklara ilişkin mevzuat yahut sözleşme uyarınca
zorunlu olarak ödenmesi gereken benzeri diğer yükümlülüklerin hangi tarafça
karşılanacağı,
f) Tarafların hak ve yükümlülüklerinin neler olduğu
ile sözleşme uyarınca teminat yöneticisine ödenecek ücret ve ödeme
esasları,
g) Teminat yöneticisinin yükümlülüklerinden
kaynaklanan operasyonel görevlerini kısmen veya tamamen üçüncü kişilere
devredip devredemeyeceği ve devredilebilecek görevlere ilişkin esaslar,
ğ) Devredilecek veya üzerinde sınırlı ayni hak
tesis edilecek teminata konu varlıkların bu Tebliğde belirtilen nitelikleri
eksiksiz olarak sağladığının hangi aralıklarla, nasıl ve hangi tarafça
tespit edileceği,
h) Bu Tebliğdeki zorunlu haller haricinde, teminata
konu varlığın taraflarca vade içerisinde değerlemesinin yapılıp
yapılmayacağı,
yer alır.
Teminat
yönetim sözleşmesine ilişkin genel esaslar
MADDE 8 – (1) Teminat yönetim sözleşmesi, ihraç tavanı
başvurusuna ilişkin belgelerle birlikte Kurula iletilir. Teminat yönetim
sözleşmesi, ihraç tavanı tutarının tamamı için tek seferde veya ihraç
tavanı içerisinde gerçekleştirilecek tertip ihraçları için ayrı ayrı
yapılabilir. Yurt içinde halka arz edilmeksizin yapılacak ihraçlar
bakımından ihraç tavanı tutarının tamamı için tek teminat yönetim
sözleşmesi yapılarak sözleşmenin Kurula başvuru sırasında iletilmesi
halinde, her bir tertip ihracı için Kurula ayrıca başvuru yapılması zorunlu
değildir.
(2) Teminat yönetim sözleşmesinin ihraç tavanı
tutarının tamamı için tek seferde yapılması durumunda, Kurula başvuru
sırasında iletilecek teminat yönetim sözleşmesinde, teminata konu
varlıkların her bir tertip ihracı bakımından açıkça ayrıştırılmış olması
gerekir. Ayrıştırma işlemi teminata konu varlıkların hangi oranda, hangi
tutarda ve hangi tertibe özgülenmiş olduğu açıkça belirtilmek suretiyle
yapılır.
(3) Teminat yönetim sözleşmesinin ihraç tavanı
dahilindeki tertipler için ayrı ayrı yapılacak olması halinde ise ihraç
tavanı başvurusuna ilişkin belgelerle birlikte taslak teminat yönetim
sözleşmesi Kurula sunulur. Bu durumda her bir tertip ihracından önce tertip
ihraç belgesinin onaylanması amacıyla Kurula başvuru yapılarak imzalı
teminat yönetim sözleşmesinin Kurula iletilmesi gerekir. Bu fıkra uyarınca
yapılacak ihraçlarda aynı varlığın birden fazla tertip için teminata konu
varlık olarak belirlenmesi halinde ise, varlığın ihraç edilecek tertibe
hangi oranda ve tutarda özgülendiği ilgili teminat yönetim sözleşmesinde
açıkça belirtilir.
(4) İhraçtan sonra teminat yönetim sözleşmesinde,
izahname veya ihraç belgesinde,
yatırımcıların ilgili sermaye piyasası araçlarından doğan
alacaklarını tam ve zamanında almalarını etkileyecek nitelikteki
değişikliklerin yapılabilmesi için söz konusu değişikliğin BASK tarafından
karara bağlanması gerekir. BASK toplantılarında Kurulun BASK’a ilişkin
düzenlemeleri uygulanır.
(5) Teminat yönetim sözleşmesine, ilgili sermaye
piyasası araçlarına ve bunların ihracına ilişkin bu Tebliğde hüküm
bulunmayan hallerde, mahiyetine uygun düştüğü ölçüde Kurulun diğer
düzenlemeleri ile genel hükümler kıyasen uygulanır.
Temerrüt
ve temerrüdün sonuçları
MADDE 9 – (1) Sermaye piyasası aracının anapara, faiz ve
benzeri ödemelerinin izahnamede veya ihraç belgesinde öngörülen sürede
yerine getirilmemesi temerrüt sayılır. Teminat yönetim sözleşmesinde
teminattan alacağın karşılanmasının söz konusu olacağı diğer durumlar da
belirlenebilir. Bu durumlar temerrütle aynı sonucu doğurur.
(2) Teminat yöneticisi, temerrüt halinde ya da
kanun veya sözleşme hükümlerinde öngörülen diğer sebeplerle teminattan
alacağın karşılanması söz konusu olduğunda; herhangi bir ihbar veya ihtarda
bulunma, süre verme, adli veya idari merciden izin ya da onay alma,
teminatın açık arttırma ya da başka bir yol ile nakde çevrilmesi gibi herhangi
bir ön şartı yerine getirme yükümlülüğü olmaksızın, teminata konu
varlıkları satıp bedellerini yatırımcılar arasında paylaştırabilir.
(3) Temerrüt veya temerrütle aynı sonucu doğuran
diğer hallerin meydana gelmesi durumunda 5 inci maddenin birinci
fıkrasının;
a) (a) bendinde belirtilen konvertibl döviz en geç
izleyen iş gününde Türk Lirasına çevrilerek yatırımcılara ödenir.
b) (b) bendinde belirtilen teminata konu varlıklar
vadelerinde tahsil edildikçe yatırımcılara ödenir.
c) (c), (ç), (d), (e), (f), (g), (ğ) ve (j)
bentlerinde belirtilen teminata konu varlıklar beş iş günü içerisinde
paraya çevrilerek yatırımcılara ödenir.
ç) (h), (ı) ve (i) bentlerinde belirtilen teminata
konu varlıkların değerleme yaptırılması da dahil olmak üzere paraya
çevrilmesi işlemlerine en geç otuz beş gün içinde başlanır.
(4) Üçüncü fıkrada öngörülen değerleme
işlemlerinde, Kurulun ilgili düzenlemeleri esas alınır.
(5) Teminata konu varlıkların, ihraççının ödeme
yükümlülüklerini karşılayacak kadarlık kısmı paraya çevrilir.
(6) Teminata konu varlıkların paraya çevrilmesiyle
elde edilen tutarın, yatırımcıların tamamının alacaklarını karşılamaya
yetmemesi halinde teminat yöneticisi tarafından yatırımcılara oransal
olarak ödeme yapılır. Bu fıkra kapsamında oransal ödeme tutarı; teminata
konu varlıkların paraya çevrilmesi sonucunda elde edilen satış tutarının
ihraççının ilgili sermaye piyasası aracı ihracından doğan ödeme
yükümlülüğüne bölünmesi suretiyle bulunan oranın, birim sermaye piyasası
aracının sağladığı alacak tutarı ile çarpılması suretiyle, aşağıdaki
şekilde hesaplanır:
a) Oransal Ödeme Tutarı=(Teminatların Satış
Tutarı/İhraççının Ödeme Yükümlülükleri) x Birim Sermaye Piyasası Aracının
Sağladığı Alacak
(7) Teminat yöneticisi yatırımcılara yapacağı
ödemeleri MKK aracılığı ile gerçekleştirebilir. Bu hususa teminat yönetim
sözleşmesinde yer verilir.
İhraççının
hak ve yükümlülükleri
MADDE 10 – (1) İhraççı, teminat yönetim sözleşmesi kapsamında
ihraca ilişkin yükümlülüklerini karşılamak üzere 5 inci maddede belirtilen
varlıkları teminat yöneticisine devretmek yahut bu varlıklar üzerinde
teminat yöneticisi lehine sınırlı ayni hak tesis etmekle yükümlüdür.
(2) İhraççı, teminat yöneticisinden, sermaye
piyasası aracı ihracından doğan dönemsel ödeme yükümlülüğünün yerine
getirilmesi halinde sermaye piyasası aracının ödenen/itfa edilen kısmına
denk gelen oranda, satılamayan sermaye piyasası aracı olması halinde ise
satılamayan kısma denk gelen oranda teminata konu varlığın iadesini;
a) İzahname veya ihraç belgesinde belirtilen
esaslara uygun olması,
b) İlgili sermaye piyasası aracına ilişkin devam
eden ödeme yükümlülüğünü 4 üncü maddenin dördüncü fıkrası da gözetilmek
suretiyle yeterli oranda teminata konu varlığın teminat yöneticisinde
muhafazasına devam edilmesi,
kaydıyla talep edebilir.
(3) İhraççının sözleşme imzaladığı teminat
yöneticisinin ticaret unvanı, hangi ihraçla ilgili olarak atandığı ve
yetkileri, her halükarda Kurulca onaylanan izahname veya ihraç belgesi
kapsamında yapılacak ilk satıştan önce, teminat yöneticisinin sonradan
değişmesi durumunda ise sözleşmenin imza tarihinden itibaren üç iş günü
içinde ihraççı tarafından, ihraççının merkezinin bulunduğu yerin ticaret
siciline ayırt edici şekilde tescil ve TTSG’de ilan olunur.
Teminat
yöneticisinin hak ve yükümlülükleri
MADDE 11
– (1) Teminat yöneticisi, bu
Tebliğ kapsamında teminatlı ihraç edilen sermaye piyasası aracı ihracından
doğan ödeme yükümlülüğünün teminatını teşkil etmek üzere mülkiyeti
kendisine devredilen veya üzerinde lehine sınırlı ayni hak tesis edilen
varlıkların sevk ve idaresinin sağlanması, korunması, muhafazası, bunlara
ilişkin hukuki yollara müracaat edilmesi, temerrüt halinde ya da kanun veya
sözleşmede öngörülen diğer sebeplerle, teminattan alacağın karşılanması söz
konusu olduğunda; teminata konu varlıkların paraya çevrilmesine, teminata
konu varlıkların satış tutarının yatırımcılar arasında paylaştırılmasına,
yatırımcıların alacağı karşılandıktan sonra arta kalan değer olursa bunun
teminat verene iade edilmesine, sermaye piyasası aracının itfa edilmesi
halinde teminata konu varlıkların teminat verene iade edilmesine,
yatırımcıların hak ve menfaatlerinin korunması da dahil diğer her türlü iş
ve işlemlerin yerine getirilmesine yetkili ve görevlidir.
(2) Teminat yöneticisi, teminata konu varlıklara
ilişkin tapuya tescil işlemleri, araç sicili, taşınır rehin sicili ve
benzeri sicillerde yapılacak rehin, ipotek veya herhangi bir ayni hakkın,
şerhin, takyidatın, hak ve alacağın tescili, kaydı ve bunlar için gerekli
olan her türlü işlem dahil olmak üzere teminatın tesisi, terkini, fekki,
sona erdirilmesi konusundaki tüm iş ve işlemleri kendi adına ve
yatırımcılar hesabına yerine getirmeye yetkilidir.
(3) Teminat yöneticisi, teminata konu varlıkları
devralacağı veya bunlar üzerinde lehine ayni hak tesis edileceği tarih
itibarıyla söz konusu varlıkların Tebliğde veya izahname ya da ihraç
belgesinde öngörülen nitelikleri taşıyıp taşımadığını kontrol eder; kontrol
sonucunda, öngörülen nitelikleri taşıyanları teminat olarak kabul edip
teminat tesis işlemlerini gerçekleştirir. Teminatlı ihraç edilen sermaye
piyasası aracı itfa olana kadar, söz konusu nitelikleri taşımadığı anlaşılan
varlıkların olması durumunda ise, bunların gerekli nitelikleri taşıyanlarla
derhal değiştirilmesini ihraççıdan talep eder. Anılan nitelikleri
taşımadığı anlaşılan varlıkların en geç beş iş günü içinde nitelikleri
uygun olanlarla değiştirilmesi zorunludur. Bu fıkra kapsamındaki hususlara
ayrıca teminat yönetim sözleşmesinde yer verilir.
(4) Teminat yöneticisi, mevzuat ve teminat yönetim
sözleşmesi kapsamında üstlendiği görev ve sorumlulukları, ilgili sermaye
piyasası aracına sahip olan yatırımcıların menfaatlerini gözeterek, iyi
niyet ve dürüstlük kuralları çerçevesinde, sadakat, özen ve titizlikle
yürütür.
(5) Teminat yönetim sözleşmesinde teminat
yöneticisinin yükümlülüklerini kısmen veya tamamen devredebileceğinin
düzenlendiği hallerde, teminat yöneticisi devrettiği yetkilerin Tebliğe ve
sözleşmeye uygun olarak yerine getirilip getirilmediği hususunda gerekli
kontrolleri sağlamakla, devralanın yürüttüğü işlemlere ilişkin bilgi ve
belgelerin bir örneğini temin etmek ve saklamakla yükümlüdür.
(6) Beşinci fıkra çerçevesinde yükümlülükleri
devralacak kişiler ile teminat yöneticisi arasında ayrı bir sözleşme
yapılır. Yapılacak sözleşme hakkında 17/12/2013 tarihli ve 28854 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Yatırım Kuruluşlarının Kuruluş ve Faaliyet
Esasları Hakkında Tebliğ (III-39.1)’in 52 nci maddesinin birinci fıkrası
kıyasen uygulanır.
(7) Yetki ve yükümlülüklerin kısmen veya tamamen
devredilmesi veya teminata konu varlıkların zilyetliğinin ihraççıda ya da
üçüncü kişide bırakılması teminat yöneticisinin bu Tebliğden ve diğer
mevzuattan kaynaklanan sorumluluklarını ortadan kaldırmaz. Teminat
yöneticisinin sorumluluklarını azaltan ya da ortadan kaldıran sözleşmeler geçersizdir.
Teminat
yönetim sözleşmesinin sona ermesi
MADDE 12
– (1) Teminatlı olarak ihraç edilen
sermaye piyasası aracı ihracından doğan ödeme yükümlülüğünün ifa edilerek
sermaye piyasası araçlarının itfası veya teminat varlıkların paraya
çevrilerek yatırımcılara yapılacak ödeme işlemlerinin tamamlanması ile
teminat yönetim sözleşmesi sona erer.
(2) Teminata konu varlıkların sözleşmeye uygun
şekilde saklanmadığı, muhafaza ve idare edilmediği, korunmadığı ve/veya
varlıkların teminat yönetim sözleşmesinde belirlenen şekilde kullanılmadığı
ve/veya işletilmediği ya da teminat yöneticisinin teminata konu varlıkları
amacı dışında kullandığı hallerde, bu durumun ihraççı tarafından
öğrenildiği tarihten itibaren üç iş günü içerisinde ihraççı tarafından
yapılacak bildirim üzerine beş iş günü içinde teminat yöneticisi tarafından
sözleşmeye uygunluğun sağlanmaması halinde, bu sürenin sonundan itibaren üç
iş günü içinde teminat yönetim sözleşmesi ihraççı tarafından feshedilir. Bu
fıkra kapsamında teminat yönetim sözleşmesinin feshi durumunda Kurul,
teminat yöneticisinden, teminata konu varlıkların değerlemesinin
yaptırılmasını talep edebilir.
(3) Teminat yöneticisinin teminata konu varlıkları
amacı dışında kullandığının Kurulca tespit edilmesi halinde, Kurul teminat
yönetim sözleşmesinin sona erdirilmesini isteyebilir.
(4) Teminat yöneticisinin faaliyet izninin iptali,
faaliyetlerinin sürekli veya geçici olarak durdurulması, genel saklama
yetkisinin iptal edilmesi hallerinde söz konusu halin gerçekleştiği tarih
itibarıyla teminat yönetim sözleşmesi sona erer.
(5) 13 üncü maddede düzenlenen teminat yöneticisinin
bağımsızlığını zedeleyen veya Kurulca bağımsızlığı zedeleyen haller
arasında değerlendirilen durumların meydana gelmesinden itibaren otuz gün
içerisinde aykırılığın giderilmemesi halinde teminat yönetim sözleşmesi
sona erer.
(6) İkinci, üçüncü, dördüncü ve beşinci
fıkralardaki hallerde teminat yönetim sözleşmesinin sona ermesinden
itibaren beş iş günü içerisinde ihraççı tarafından yeni bir teminat
yöneticisi ile bir teminat yönetim sözleşmesi yapılarak Kurulun onayına
sunulur. İhraççının yeni bir teminat yöneticisi ile sözleşme imzalaması ile
birlikte teminata konu varlıklar üzerinde eski teminat yöneticisi lehine
tesis edilen mülkiyet dahil bütün hak, imtiyaz ve yetkiler ilgililerce yeni
teminat yöneticisine devredilir. İhraççı yeni bir teminat yöneticisi ile
sözleşme imzalayıp, teminata konu varlıklar yeni teminat yöneticisine
devredilinceye kadar teminata konu varlıklara ilişkin mevcut teminat
yöneticisinin görev, hak ve sorumlulukları devam eder. Bu maddede
sayılanlar dışındaki herhangi bir sebeple teminat yönetim sözleşmesinin
sona ermesi halinde de bu fıkra hükümleri uygulanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Teminat Yöneticisi
Teminat
yöneticisinin bağımsızlığı
MADDE 13
– (1) Teminat yöneticisi ile
ihraççı ilişkili taraf olamaz.
(2) Teminat yönetim sözleşmesinin akdedilmesinden
sona ermesine kadar geçen sürede teminat yöneticisi ve/veya teminat
yöneticisinin yönetim kontrolüne sahip pay sahibi ile ihraççı ve/veya
ihraççının yönetim kontrolüne sahip pay sahibi arasında, sözleşme
kapsamındaki sermaye piyasası aracının tedavülde bulunan nominal değerinin
yüzde otuzu veya fazlasına denk tutarda;
a) Halka arza aracılık hizmeti sağlanamaz.
b) Herhangi bir surette borç ilişkisi kurulamaz.
c) Teminat yöneticisi veya teminat yöneticisinin
yönetim kontrolüne sahip pay sahibi veya yönetim kurulu üyeleri ile genel
müdürü tarafından ihraççı lehine veya ihraççı tarafından bu kişiler lehine
rehin, ipotek, kefalet, taahhüt, garanti ve benzeri teminat verilemez.
(3) Teminat yöneticisi veya teminat yöneticisinin
yönetim kontrolüne sahip pay sahibi veya yönetim kurulu üyeleri ile genel
müdürü, ikinci fıkrada sayılan iş ve işlemleri gerçekleştiren üçüncü
kişilerin yüzde yirmi ve üzeri oranında oy hakkı sağlayan ortağı olamaz
veya imza yetkilisi olarak görev alamaz.
(4) Teminat yöneticisi, teminat yönetim sözleşmesi
kapsamında üstlendiği görevlerin yerine getirilmesi esnasında teminata konu
varlıklara veya ihraççıya ilişkin elde ettiği bilgilerin gizliliğini
sağlamakla yükümlüdür. Söz konusu bilgiler yatırım kuruluşlarının
müşterilerine sunduğu yatırım danışmanlığı, portföy yöneticiliği veya genel
yatırım tavsiyesi gibi hizmetler de dahil olmak üzere menfaat elde etmek
amacıyla kullanılamaz.
Teminat
yöneticisinde ve personelinde aranacak nitelikler
MADDE 14
– (1) Teminat yöneticisi, teminat
yönetim sözleşmesi kapsamında üstlendiği görev ve sorumlulukları yerine
getirebilmesini teminen;
a) Sermaye Piyasası Faaliyetleri Düzey 3 Lisansı
belgesine sahip ve finansal piyasalarda en az beş yıllık deneyimi olan bir
birim yöneticisi ile ona bağlı olarak çalışacak yeterli sayıda personel
bulundurur.
b) Teminat yöneticiliği hizmetinden dolayı edinilen
bilgilerin, ihraççı ve yatırımcıların çıkarlarına aykırı olarak kurum
dışında ve kurum içinde farklı birimler arasında paylaşılmasını
engelleyecek gerekli kurumsal yapıyı kurar, bu amaca yönelik tedbirleri de
içeren teminat yöneticiliği sorumluluklarına ilişkin iş akış prosedürlerini
oluşturur ve gerekli iç kontrol mekanizmalarını kurar.
(2) Bu madde kapsamında istihdam edilecek
personelin;
a) Yükseköğrenim görmüş olması,
b) Kendisi veya sınırsız sorumlu ortak oldukları
kuruluşlar hakkında iflas kararı verilmemiş ve konkordato ilan edilmemiş
olması,
c) Faaliyet izinlerinden biri Kurulca iptal edilmiş
kuruluşlarda, bu müeyyideyi gerektiren olayda sorumluluğu bulunan
kişilerden olmaması,
ç) Kanunda yazılı suçlardan kesinleşmiş
mahkûmiyetinin bulunmaması,
d) 14/1/1982 tarihli ve 35 sayılı Ödeme Güçlüğü
İçinde Bulunan Bankerlerin İşlemleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameye
göre ortağı olduğu kuruluşlar hakkında tasfiye kararı verilmemiş olması,
e) 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza
Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten
işlenen bir suçtan dolayı beş yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya
da Devletin güvenliğine karşı suçlar, anayasal düzene ve bu düzenin
işleyişine karşı suçlar, zimmet, irtikap, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye
fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, bilişim sistemini
engelleme veya bozma, verileri yok etme veya değiştirme, banka veya kredi
kartlarının kötüye kullanılması, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini
aklama, kaçakçılık, vergi kaçakçılığı veya haksız mal edinme suçlarından
mahkûm olmuş olmaması,
f) 5411 sayılı Kanun kapsamındaki suçlardan, mülga
25/4/1985 tarihli ve 3182 sayılı Bankalar Kanunu ile mülga 18/6/1999
tarihli ve 4389 sayılı Bankalar Kanununun hapis cezası gerektiren
hükümlerine göre, sonradan affa uğramış olsa dahi, mahkûm olmaması,
g) 7/2/2013 tarihli ve 6415 sayılı Terörizmin
Finansmanının Önlenmesi Hakkında Kanunda düzenlenen suçlardan mahkûm
olmaması,
gereklidir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kamunun Aydınlatılması, Kayıtların Tutulması ve
Saklanması
Teminat
raporunun hazırlanması
MADDE 15
– (1) Teminat yöneticisi;
a) İlgili sermaye piyasası araçlarının ihracını
takip eden altı aylık dönemler itibarıyla,
b) Temerrüt veya temerrütle aynı sonucu doğuran
diğer hallerin ortaya çıkması durumunda,
c) Teminata konu varlığın paraya çevrilmesi işlemi
sonuçlandığında,
ç) Kurul tarafından istenecek diğer hallerde,
Ek-1’de yer alan örneğe uygun teminat raporunu on
iş günü içinde hazırlar.
(2) İlgili sermaye piyasası araçlarının ihracını
takip eden her altı aylık döneme ilişkin hazırlanan teminat raporunda
teminat varlıkların niteliklerini koruyup korumadıklarına, teminata konu
varlıkların muhafazası ve idaresine ilişkin bilgiler, varsa nakden
katlanılan giderler ile tahsil edilen gelirler gösterilir.
(3) Teminata konu varlığın paraya çevrilmesi işlemi
sonuçlandığında hazırlanan teminat raporunda söz konusu varlıkların paraya
çevrilmesine yönelik işlemlere ilişkin süreç, yapılan tahsilata ilişkin
bilgi, ihraççının sermaye piyasası aracı ihracından doğan ödeme
yükümlülüğünün ne kadarını karşıladığı ve varsa satış işleminde alıcının
nasıl belirlendiği ile varsa değerleme raporuna ilişkin bilgiler sunulur.
(4) Teminat raporunun hazırlanmasından,
sunulmasından ve gerçeğe uygunluğu ile doğruluğundan teminat yöneticisi
sorumludur.
(5) Kurulca kabul edilecek makul gerekçelerin
varlığı halinde teminat raporunun hazırlanmasına ilişkin olarak ek süre
verilebilir.
Teminat
raporunun kamuya açıklanması
MADDE 16
– (1) 15 inci madde çerçevesinde
hazırlanan teminat raporu, imzalandığı tarihi takip eden iş günü kamuya
açıklanır.
(2) Teminat raporunun kamuya açıklanması teminat
yöneticisi tarafından KAP’ta yapılır. İhraç edilecek sermaye piyasası
araçlarının tahsisli olarak veya borsada işlem görmeyecek şekilde nitelikli
yatırımcılara satılması durumunda, bu madde kapsamında yapılması gereken
ilanlar MKK aracılığıyla ilgili yatırımcılara elektronik ortamda iletilir
ve ayrıca ihraççının internet sitesinde yayımlanarak yatırımcıların
erişimine açık tutulur. MKK aracılığıyla yapılacak duyuruların gönderim
şekli ve usulüne ilişkin esaslar MKK tarafından belirlenir.
Özel
durum açıklamaları
MADDE 17
– (1) Teminat yöneticisi,
aşağıdaki durumlarda ihraççının tabi olduğu kamuyu aydınlatmaya ilişkin
Kurul düzenlemelerinde belirtilen usulde özel durum açıklaması yapar:
a) Teminat yönetim sözleşmesinde değişiklik
yapılması.
b) 12 nci maddeye göre bağımsızlığı zedeleyen
hallerin ortaya çıkması ve bu durumların nasıl giderileceği.
c) Teminata konu varlıkların, 5 inci maddenin
birinci fıkrasının (h), (ı) ve (i) bentleri dışında kalan varlıklardan oluşması
halinde, teminata konu varlıkların teminat yöneticisine devir veya
üzerlerinde teminat yöneticisi lehine sınırlı ayni hak tesis edilme
tarihindeki değerinde yüzde yirmi beşi aşan oranda azalma olması ve yüzde
yirmi beşi aşan orandaki azalmadan sonra her ilave yüzde yirmilik azalmada.
ç) İlgili sermaye piyasası araçlarına ilişkin
ödemeler haricinde, teminat yönetim sözleşmesi ile ihraççının üstlendiği
yükümlülüklerin yerine getirilmemesi.
d) İlgili sermaye piyasası aracı ihracından
kaynaklanan ödeme yükümlülüğünün teminattan karşılanması söz konusu
olduğunda ve bu süreçte;
1) Değerlemeye tabi teminata konu varlıkların
bulunması halinde değerlemeyi yapacak kuruluşlarla anlaşmaya varılması ve
hazırlanan değerleme raporlarının sonuçları.
2) Teminata konu varlıkların paraya çevrilmesi
işlemlerinin sonuçlanması ve elde edilen satış bedelinin yatırımcılar
arasında paylaştırılması.
3) Teminata konu varlıkların paraya çevrilmesi
işlemlerinde karşı tarafın ihraççının veya teminat yöneticisinin ilişkili
tarafı olup olmadığı.
4) İlgili sermaye piyasası aracı ihracından
kaynaklanan ödeme yükümlülüğünün ihraççı tarafından yerine getirilmesi ile
birlikte teminata konu varlıkların teminat verene iade edilmesi veya
üzerinde tesis edilmiş olan sınırlı ayni hakkın kaldırılması.
e) İhraççının temerrüdü veya temerrütle aynı sonucu
doğuran diğer hallerin meydana gelmesi.
f) Kurulun gerekli göreceği diğer durumlar.
(2) İhraççı; teminat yönetim sözleşmesi ile teminat
yöneticisinin üstlendiği yükümlülüklerin yerine getirilmemesi halinde,
Kurulun kamuyu aydınlatmaya ilişkin düzenlemelerinde belirtilen usulde özel
durum açıklaması yapmakla yükümlüdür.
Teminata
konu varlıklara ilişkin kayıtlar
MADDE 18
– (1) Teminat yöneticisi
tarafından teminata konu varlıklara ilişkin teminat defteri tutulur. Her ihraca
ilişkin teminata konu varlıklar için ayrı bir teminat defteri tutulur.
Teminat defteri elektronik ortamda tutulabilir. Bu durumda teminat
yöneticisi, bilgilerin değiştirilmemesi ve belirtilen süre kadar saklanması
konusunda gerekli önlemi almak zorundadır.
(2) Teminat defterinde tutulacak kayıtlarda asgari
olarak;
a) Bankalar ve finansman şirketlerince verilen
krediler ile Toplu Konut İdaresi Başkanlığının gayrimenkul satışından
kaynaklanan alacaklarına ilişkin olarak; borçluların adı, para birimi,
anapara değeri, kredinin veriliş tarihi, vadesi, faiz/getiri oranı,
faiz/getiri hesaplama metodu, varsa azami faiz/getiri oranı ve tutarı ile
endeks bilgileri, ödeme planı ve sigorta bilgilerine,
b) Finansal kiralama sözleşmelerinden doğan
alacaklara ilişkin olarak; kiracının ve kiralayanın adı, kira bedeli ve
ödeme planı bilgilerine,
c) Mal ve hizmet üretiminde bulunan anonim
ortaklıkların ticari alacakları ile ilgili olarak; borçlunun adı, para
birimi, anapara değeri, vadesi, varsa faiz/getiri oranı ve ödeme planı
bilgilerine,
ç) Varlığın teminatına ilişkin olarak; teminatın
niteliği, rehin ve sicil bilgileri, değerlemede bulunan değeri ve sigorta
bilgilerine,
d) Nakde ilişkin olarak; nakdin tutarına, para
birimine ve nakdin tutulduğu banka hesap bilgilerine,
e) Menkul kıymetlere ve kıymetli evraka ilişkin
olarak, kıymetin türü ve işlemin tipine göre; varsa fon kodu, ISIN kodu,
sayısı, ihraç tarihi, ihraç değeri, ihraççısı, nominal değeri, para birimi,
vadesi, faiz/getiri oranı, faiz hesaplama metodu, ödeme planı,
saklayıcıdaki hesap numarasına ilişkin bilgilere ve kıymetli evrakın temsil
ettiği varlığın niteliği ve miktarı veya kıymetli evrakın
ayırdedilebilmesini sağlayan diğer niteliklerine,
f) Taşınmazlara ilişkin olarak taşınmazın tapu
bilgilerine,
g) 6750 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci
fıkrasında yer alanlar dahil taşınır mallara ilişkin olarak; varlığın
türüne göre ayırt edici nitelik oluşturan yaş, cins, marka, tamamlanma
yüzdesi ve benzeri bilgiler dahil olmak üzere varlığa ilişkin önemli
bilgilere,
ğ) Kıymetli madenlere ilişkin olarak; bunların
cinsi, saflığı ve miktarına ilişkin bilgilere,
h) Sınırlı ayni haklara ilişkin olarak; hangi
varlıklar üzerinde tesis edildiği ve niteliği ile ilgili bilgilere,
ı) Kurulca gerekli görülecek diğer hususlara,
yer verilir.
Teminat
yöneticisinin belge saklama yükümlülüğü
MADDE 19
– (1) Teminat yöneticisi, 18 inci
maddede düzenlenen teminat defterini, teminattan kaynaklanan görev ve
sorumlulukların ifasına ilişkin taraf olunan tüm sözleşmeleri, yapılan tüm
yazışmaları ve ilgili yetkili organ kararlarını bunların düzenlenme
tarihlerinden itibaren 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret
Kanununun 82 nci maddesi uyarınca on yıl süreyle saklamakla yükümlüdür.
(2) Teminat yöneticisi tarafından devralınan
varlıklara ilişkin tüm bilgi ve belgelerin, varsa elektronik kopyaları ile
birlikte düzenlenme tarihlerinden itibaren beş yıldan az olmamak üzere
ilgili sermaye piyasası aracının itfasına; temerrüt veya temerrüt ile aynı
sonuçları doğuran durumların ortaya çıkması halinde ise yatırımcılara
yapılan ödeme süreci tamamlanana kadar geçecek süre boyunca saklanması
zorunludur.
ALTINCI BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 20
– (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini
Sermaye Piyasası Kurulu yürütür.
Eki için tıklayınız.
|