Türk Hava Kurumu Üniversitesinden:
TÜRK HAVA
KURUMU ÜNİVERSİTESİ ANA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Türk Hava Kurumu
Üniversitesinin akademik ve idari organlarının oluşturulması, yönetimi,
işleyişi, görev, sorumluluk ve denetimlerine ilişkin usul ve esasları
belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Türk Hava
Kurumu Üniversitesinin yönetimine, akademik ve idari organlarına, bu
organların görevlerine ve mali konulara ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı
Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun ek 139 uncu maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Türk Hava Kurumu Mütevelli Heyet
Başkanını,
b) Başkan vekili: Türk Hava Kurumu Üniversitesi
Mütevelli Heyet başkan vekilini,
c) Kurucu Vakıf: Türk Hava Kurumu Havacılık
Vakfını,
ç) Mütevelli Heyet: Türk Hava Kurumu Üniversitesi
Mütevelli Heyetini,
d) Üniversite: Türk Hava Kurumu Üniversitesini,
e) Rektör: Türk Hava Kurumu Üniversitesi Rektörünü,
f) Senato: Türk Hava Kurumu Üniversitesi
Senatosunu,
g) Yönetim Kurulu: Üniversite Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Mütevelli Heyet
Mütevelli
Heyet ve oluşumu
MADDE 5 – (1) Üniversitenin en yüksek karar organı olan
Mütevelli Heyet, Üniversitenin tüzel kişiliğini temsil eder.
(2) Mütevelli Heyet, 2547 sayılı Kanun ve
31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim
Kurumları Yönetmeliği hükümlerine göre, Kurucu Vakıf Yönetim Kurulu
tarafından yaş sınırlaması hariç devlet memuru olma niteliklerine sahip ve
lisans düzeyinde yükseköğrenim görmüş adaylar arasından dört yıl süreyle
seçilen yedi üyeden oluşur. Bu üyelerin en az ikisi havacılık veya uzay
konusunda eğitimi, uzmanlığı veya iş tecrübesi olan kişilerden oluşur.
(3) Rektör, Mütevelli Heyetin tabii üyesi olup,
kendisiyle ilgili konularda toplantıya katılamaz, Mütevelli Heyet
Başkanlığına ve başkan vekilliğine seçilemez. Rektör dışındaki Üniversite
mensupları, Mütevelli Heyette görev alamaz.
(4) Seçilen veya ayrılan Mütevelli Heyet üyeleri,
Mütevelli Heyet Başkanlığınca en geç bir ay içerisinde Yükseköğretim
Kuruluna bildirilir.
(5) Herhangi bir nedenle boşalan ya da süresi dolan
üyeliklerin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere Kurucu Vakıf tarafından
yeni üye seçimi yapılır. Görev süresi biten üyeler yeniden seçilebilir.
Mütevelli
Heyetin görevleri
MADDE 6 – (1) Mütevelli Heyetin görevleri şunlardır:
a) Mütevelli Heyet Başkanını ve başkan vekillerini
seçmek.
b) Üniversite ile ilgili düzenleyici işlemleri
kabul etmek ve yürürlüğe girmesini sağlamak.
c) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında atanacak
Rektör için, Mütevelli Heyetin üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
Yükseköğretim Kuruluna teklif sunmak.
ç) Üniversite bünyesinde fakülte, enstitü,
yüksekokul, hazırlık okulu, konservatuvar, meslek yüksekokulu, bölüm,
uygulama ve araştırma merkezi ve teknoparklar kurulması, birleştirilmesi
veya kapatılması hakkında Yükseköğretim Kuruluna sunulacak tekliflere
ilişkin Rektörlük önerilerini karara bağlamak.
d) Üniversitenin ayrıntılı bütçesini kabul etmek ve
her bütçe döneminde bütçe uygulama esaslarını ve harcamalara ilişkin
parasal sınırlamalar ile yetkileri belirlemek, uygulamalarını izlemek ve
denetlemek.
e) Bütçe yılı içinde, gerektiğinde ek ödenek
verilmesini karara bağlamak.
f) Üniversite birimlerine tahsis edilecek kadroları
onaylamak.
g) Bütçe kesin hesabını ibra etmek ve ayniyat
yönetim dönemi hesabını onaylamak.
ğ) Rektörün herhangi bir nedenle görevinden
ayrılması hâlinde yeni Rektör atanıncaya kadar rektör olma şartlarını
taşıyan profesör unvanlı bir öğretim üyesini rektör vekili olmak üzere
Yükseköğretim Kuruluna önermek.
h) Üniversiteye kaynak sağlayacak yatırımlar
yapılmasına, işletmeler kurulmasına ve kurulmuş işletmelere iştirak
edilmesine ve mevcut kaynakların en verimli şekilde kullanılmasına ilişkin
kararlar almak, yeni projeler üretmek veya bu konuda uzman kişi ve
kuruluşlara projeler hazırlatmak.
ı) Üniversitede görevli öğretim elemanları ile
diğer personelin ücretlerini belirlemek.
i) Yükseköğretim Kuruluna önerilecek Türk ve
yabancı uyruklu öğrenci sayılarını, burslu öğrenci kontenjanlarını belirlemek.
j) Öğrencilerden alınacak eğitim-öğretim ve diğer
ücretleri tespit etmek ve öğrencilere verilecek burs oranlarını belirlemek.
k) Üniversitede görevlendirilecek yöneticiler ve
öğretim elemanları ile diğer personelin sözleşmelerini yapmak, atamalarını
ve görevden alınmalarını onaylamak ve sözleşmelerinin yenilenmesine karar
vermek, öğretim elemanlarının dışındaki personelin terfilerini yapmak.
l) Taşınır ve taşınmaz malları yönetmek, taşınmaz
malları Üniversite adına tapuya tescil ettirmek.
m) Şartlı bağışların kabulüne karar vermek.
n) Yerli ve yabancı üniversite ve diğer kurumlarla
yapılacak iş birliği anlaşmalarını yapmak.
(2) Mütevelli Heyet; Üniversitenin yöneticilerine
uygun gördüğü ölçüde yetkilerini devredebilir.
Başkan ve
başkan vekilleri
MADDE 7 – (1) Mütevelli Heyet üyeleri arasından, dört yıl
için bir Başkan ve en çok iki başkan vekili seçer. Görev süreleri biten
Başkan ve başkan vekilleri bu görevlere yeniden seçilebilir. Başkan,
yokluğunda başkan vekillerinden birini, yerine vekil olarak görevlendirir.
(2) Başkan, Üniversite organlarının çalışmalarını
ve performanslarını izleyip gerekli gördüğü konularda izlenimlerini ve
yaptığı çalışmaların sonuçlarını Mütevelli Heyete belirli dönemlerde
bildirir.
Başkanın
görevleri
MADDE 8 – (1) Başkanın görevleri şunlardır:
a) Mütevelli Heyeti temsil etmek.
b) Mütevelli Heyeti toplantıya çağırmak,
toplantıların gündemini hazırlamak ve toplantılara başkanlık etmek.
c) Mütevelli Heyet toplantı kayıtlarının
tutulmasını ve yazışmalarının yapılmasını sağlamak.
ç) Mütevelli Heyet üyelerinin yolluk, yevmiye ve
diğer işlemlerini yürütmek.
d) İdari birimleri gerekli gördüğü hâllerde kurum
veya kurum dışı hizmet alım yoluyla denetletmek.
e) Mütevelli Heyet tarafından verilen ve Mütevelli
Heyet adına yürütülmesi istenilen görevleri yerine getirmek.
Mütevelli
Heyet toplantısı, karar yeter sayıları ve oylama
MADDE 9 – (1) Mütevelli Heyet, her yıl en az dört defa
toplanır, Başkan gerekli gördüğü hallerde Mütevelli Heyeti toplantıya
çağırır. Mütevelli Heyet salt çoğunlukla toplanır.
(2) Gündem maddeleriyle ilgili görüşmeler tamamlandıktan
sonra maddeler oya sunulur. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir. Çekimser
oy kullanılmaz. Toplantıda bulunduğu hâlde oylamaya katılmayan üyenin oyu
ret sayılır. Oylama açık yapılır. Gerekli hâllerde gizli oylama yapılmasına
karar verilebilir.
(3) Kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu
ile alınır. Üçüncü turda da salt çoğunluğun sağlanamadığı hâllerde dördüncü
turda oy çokluğu esası uygulanır. Dördüncü turun sonunda oyların eşitliği
hâlinde Başkanın oyu yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Mütevelli
Heyet raportörlüğü
MADDE 10
– (1) Mütevelli Heyet
toplantılarındaki görüşmelerin kayıtları, tutanakları ve alınan kararlar,
Başkanın sorumluluğunda raportörler tarafından yazılır ve saklanır.
Mütevelli Heyet kararları üyeler tarafından imzalanır.
Üye
olmayanların toplantıya katılması
MADDE 11
– (1) Mütevelli Heyet, gerekli
gördüğü hallerde, rektör yardımcılarını, dekanları, enstitü, yüksekokul ve
birim müdürlerini ve Üniversite genel sekreterini toplantılara davet
edebilir. Yetkili uzmanları veya ilgili görevlileri, açıklamalarda bulunmak
üzere, bağlı bulundukları makamların uygun görüşünü alarak, toplantılara
çağırabilir. Üye olmadıkları hâlde bu şekilde toplantıya katılanların oy
hakları yoktur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Akademik ve
İdari Yönetim Organları ve Görevleri
Rektör
MADDE 12
– (1) Rektör, ilgili mevzuat
hükümlerine göre Cumhurbaşkanı tarafından atanır.
(2) Rektör, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından birisini yoksa fakülte dekanlarından birisini vekil tayin
eder. Rektör, görevi başından iki haftadan fazla uzaklaştığında
Yükseköğretim Kuruluna bilgi verir. Göreve vekâlet altı aydan fazla sürerse
yeni Rektör atanır.
Rektörün
görevleri
MADDE 13
– (1) Rektörün görevleri
şunlardır:
a) Üniversite kurullarına başkanlık etmek,
yükseköğretim üst kuruluşlarının kararlarını uygulamak ve Üniversite
birimleri arasında düzenli çalışmayı sağlamak.
b) Fakültelerin, yüksekokulların ve diğer akademik
birimlerin kurullarından gelen kararların Senatoda veya Yönetim Kurulunda
görüşülmesini sağlamak, gerektiğinde Başkana ve Mütevelli Heyete bilgi
vermek.
c) Üniversite kadrolarına ilk defa atanacak
akademik ve idari personelin sözleşmelerini ve terfilerini hazırlamak ve
Mütevelli Heyetin onayına sunmak.
ç) Üniversite kadrosuna atanmış mevcut öğretim
üyeleri arasından, görevlendirilecek enstitü, yüksekokul, uygulama ve
araştırma merkezi müdürlerini ve bölüm başkanlarını Mütevelli Heyetin
onayına sunmak.
d) Üniversite kadrosuna atanmış personel arasından,
genel sekreter, genel sekreter yardımcısı, fakülte sekreteri, meslek
yüksekokul sekreteri, enstitü sekreteri, müdür ve diğer personelin
atanmasını Mütevelli Heyetin onayına sunmak.
e) Her öğretim yılı sonunda Rektörlüğe sunulacak
eğitim-öğretim ve araştırma faaliyet raporları ile gelecek yılın çalışma
planlarına ilişkin raporları değerlendirmek ve bu faaliyetler hakkında
Mütevelli Heyetine bilgi vermek.
f) Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılan
denetimlere ait raporlarda yerine getirilmesi istenen hususlar varsa bunlar
için alınan önlemleri ve yapılan çalışmaları zamanında Mütevelli Heyetine
bildirmek.
g) Bütçe, satın alma ve ihalelere ilişkin her çeşit
iş ve işlemleri izlemek, bütçe hesap dönemi sonunda bütçe kesin hesabı ve
ayniyat yönetim dönemi hesaplarını ayrı ayrı inceleyip Mütevelli Heyet
tarafından görüşülmek üzere ayrıntılı bir rapor ekinde Başkana sunmak.
ğ) Mütevelli Heyetçe verilmiş olan diğer görevleri
yapmak.
h) Üniversiteye alınacak Türk ve yabancı uyruklu
öğrenci sayılarını, burslu öğrenci kontenjanlarını ve verilecek burs
miktarlarını ilgili kurulların görüşlerini alarak belirlemek ve Mütevelli
Heyetin onayına sunmak.
ı) Yerli ve yabancı üniversite ve diğer kurumlarla
yapılacak iş birliğini kapsayan anlaşma ve protokolleri Senato kararını
takiben Mütevelli Heyetin onayına sunmak.
i) Bir sınava bağlı olmayan fahri akademik
unvanlara ilişkin teklifleri Senato kararını takiben Mütevelli Heyetin
onayına sunmak.
j) Üniversite bünyesinde fakülte, enstitü,
yüksekokul, konservatuvar ve meslek yüksekokulu kurulması; bölüm,
anabilim/anasanat dallarıyla uygulama ve araştırma merkezleri, teknoparklar
açılması, birleştirilmesi veya kapatılması hakkında Yükseköğretim Kuruluna
sunulacak önerileri hazırlamak ve Senato kararını takiben Mütevelli Heyetin
onayına sunmak.
k) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
(2) Rektör; Üniversitenin ve bağlı birimlerinin eğitim
ve öğretim faaliyetlerinin en iyi şekilde yapılmasından ve
geliştirilmesinden, öğrencilere gerekli sosyal hizmetlerin sağlanmasından,
eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve yayın faaliyetlerinin Yükseköğretim
Kurulu tarafından belirlenmiş ilkeler ve hedefler doğrultusunda planlanıp
yürütülmesinden, Üniversitede bilimsel ve idari gözetim ve denetimin
yapılmasından ve gerektiğinde Üniversitede güvenlik önlemleri alınmasından,
bütün işlemlerin takip ve kontrol edilmesinden ve sonuçlarının alınmasından
ilgili mevzuat hükümleri gereğince ve Mütevelli Heyet tarafından verilen
görevlerin yerine getirilmesinden birinci derecede yetkili ve sorumludur.
Rektör
yardımcıları
MADDE 14
– (1) Rektör, çalışmalarında
kendisine yardım etmek üzere Üniversitedeki profesörler arasından en fazla
üç rektör yardımcısı seçip atanmaları için Mütevelli Heyetin onayına sunar.
(2) Rektörün görev süresi sona erdiğinde,
yardımcılarının da görev süresi sona erer.
Senato
MADDE 15
– (1) Senato, akademik bir organ
olup Rektörün başkanlığında rektör yardımcıları, dekanlar, enstitü/yüksekokul/meslek
yüksekokulu müdürleri ve her fakülteden kendi fakülte kurullarınca üç yıl
için seçilen birer öğretim üyesinden oluşur.
(2) Senato, her eğitim-öğretim yılı başında ve
sonunda olmak üzere yılda en az iki defa toplanır. Rektör gerekli gördüğü
hâllerde Senatoyu toplantıya çağırır.
(3) Senatonun raportörü genel sekreterdir.
Senatonun
görevleri
MADDE 16 – (1) Senatonun görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma
ve yayın faaliyetlerinin esasları hakkında kararlar almak ve eğitim-öğretim
birimlerinin programlarını onaylamak.
b) Düzenleyici işlemler hakkında görüş bildirmek.
c) Fakülte, enstitü ve yüksekokul ile Rektörlüğe
bağlı tüm birimlerin kurullarının kararlarına yapılacak itirazları
inceleyerek karara bağlamak.
ç) Üniversitenin yıllık eğitim-öğretim
programlarını ve akademik takvimini inceleyerek karara bağlamak.
d) Mütevelli Heyet tarafından intikal ettirilen
konular hakkında görüş bildirmek.
e) Yönetim Kuruluna üye seçmek.
f) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 17
– (1) Yönetim Kurulu; Rektörün
başkanlığında dekanlar ile Üniversite öğretim birimlerini ve alanlarını
temsil edecek şekilde Senato tarafından dört yıl için seçilecek üç
profesörden oluşur. Rektör, gerektiğinde Yönetim Kurulunu toplantıya
çağırır. Rektör yardımcıları, oy hakkı olmaksızın, Yönetim Kurulu
toplantılarına katılabilir. Yönetim Kurulunun raportörü, genel sekreterdir.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 18 – (1) Yönetim Kurulu, idari faaliyetlerde Rektöre
yardımcı bir organ olup görevleri şunlardır:
a) Yükseköğretim üst kuruluşları, Mütevelli Heyet
ve Senato kararlarının uygulanmasında, belirlenen plan ve programlar
doğrultusunda Rektöre yardım etmek.
b) Faaliyet plan ve programlarının uygulanmasını
sağlamak, Üniversiteye bağlı birimlerin önerilerini dikkate alarak yatırım
programlarını, bütçe taslağını incelemek ve kendi önerileriyle birlikte
Mütevelli Heyetine sunmak.
c) Akademik birimlerin ilgili kurullarından gelen
yurt dışı ve yurt içi görevlendirilecek personelin yolluk ve harcırahlarını
görüşmek.
ç) Fakülte, enstitü, yüksekokul ve meslek
yüksekokulu yönetim kurullarının kararlarına yapılan itirazları inceleyerek
kesin karara bağlamak.
d) Üniversite yönetimiyle ilgili olarak Rektörün
getireceği diğer konularda karar almak.
e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Dekan
MADDE 19
– (1) Dekan, profesör unvanına
sahip öğretim üyeleri arasından Rektörün Mütevelli Heyetine önerisi ve
Mütevelli Heyetin teklifi ile Yükseköğretim Kurulu tarafından üç yıl süre
ile atanır. Süresi biten dekan aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Dekan, ihtiyaç halinde fakültenin aylıklı
öğretim üyeleri arasından en çok iki kişiyi, üç yıllık süre için dekan
yardımcısı olarak seçip Mütevelli Heyetin onayına sunulmak üzere Rektöre
teklif eder. Dekan, gerekli gördüğü hâllerde yardımcılarını aynı usulle değiştirebilir.
Dekanın görevi sona erdiğinde, yardımcılarının görevi de sona erer.
(3) Dekana, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından biri vekâlet eder. Göreve vekâlet altı ayı geçerse yeni
bir dekan atanır.
(4) Dekan; fakültenin ve bağlı birimlerinin öğretim
kapasitesinin etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasında ve
geliştirilmesinde, gerektiği zaman güvenlik önlemlerinin alınmasında,
öğrencilere sosyal hizmetlerin sağlanmasında, eğitim-öğretim, bilimsel
araştırma ve yayın faaliyetlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesinde,
bütün faaliyetlerin gözetim ve denetiminin yapılmasında, takip ve kontrol
edilmesinde ve sonuçlarının alınmasında Rektöre karşı birinci derecede
sorumludur.
Dekanın
görevleri
MADDE 20
– (1) Dekanın görevleri şunlardır:
a) Fakülte kurullarına başkanlık etmek, fakülte
kurullarının kararlarını uygulamak ve fakülte birimleri arasında düzenli
çalışmayı sağlamak.
b) Her öğretim yılı sonunda ve istenildiğinde
fakültenin genel durumu ve işleyişi hakkında Rektöre rapor vermek.
c) Fakültenin ödenek ve personel ihtiyaçlarını,
gerekçesiyle birlikte Yönetim Kurulunda görüşülmek üzere Rektörlüğe
bildirmek.
ç) Fakültenin birimleri ve her düzeydeki personeli
üzerinde genel gözetim ve denetim görevini sürdürmek.
d) İlgili mevzuatla kendisine verilen diğer
görevleri yapmak.
Fakülte
kurulu
MADDE 21
– (1) Fakülte kurulu; dekanın
başkanlığında fakülteye bağlı bölümlerin başkanlarıyla fakültedeki
profesörlerin üç yıl için kendi aralarından seçecekleri üç, doçentlerin
kendi aralarından seçecekleri iki, doktor öğretim üyelerinin kendi
aralarından seçecekleri bir öğretim üyesinden oluşur.
(2) Fakülte kurulu, olağan toplantılarını her
yarıyıl başında ve sonunda yapar. Dekan, gerekli gördüğü hâllerde fakülte
kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya çağırır.
(3) Fakülte kurulunun görevleri şunlardır:
a) Fakültenin eğitim-öğretim, bilimsel araştırma ve
yayın faaliyetlerini ve bu faaliyetlerle ilgili esasları, plan, program ve
eğitim-öğretim takvimini hazırlayarak Senatonun onayına sunmak.
b) Fakülte yönetim kuruluna üye seçmek.
c) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Fakülte
yönetim kurulu
MADDE 22
– (1) Fakülte yönetim kurulu;
dekanın başkanlığında, fakülte kurulunun üç yıl için seçeceği üç profesör,
iki doçent ve bir doktor öğretim üyesinden oluşur. Fakülte yönetim kurulu
dekanın çağrısı üzerine toplanır. Fakülte yönetim kurulu, gerekli gördüğü
hâllerde geçici çalışma grupları, eğitim-öğretim koordinatörlükleri
kurabilir ve bunların görevlerini düzenler.
(2) İdari faaliyetlerde dekana yardımcı bir organ
olan fakülte yönetim kurulunun görevleri şunlardır:
a) Fakülte kurulunun kararlarıyla tespit ettiği
esasların uygulanmasında dekana yardım etmek.
b) Fakültenin eğitim-öğretim, plan ve
programlarıyla akademik takvimin uygulanmasını sağlamak.
c) Fakültenin programını ve ihtiyaçlarını
belirlemek.
ç) Dekanın, fakülte yönetimiyle ilgili olarak getireceği
konularda karar almak.
d) Öğrencilerin kabulü, ders intibakları ve
çıkarılmaları ile eğitim-öğretim ve sınavlara ait işlemleri hakkında karar
vermek.
e) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Fakülte
akademik genel kurulu
MADDE 23
– (1) Fakülte akademik genel
kurulu, ilgili fakültede o dönemde fiilen eğitim-öğretimle görevlendirilmiş
bulunan öğretim elemanlarından oluşur. Kurulun başkanı dekandır.
(2) Akademik genel kurul, her eğitim-öğretim
yılının sonunda dekanın çağrısı üzerine olağan olarak toplanır.
Gerektiğinde dekan, kurulu olağanüstü toplantıya çağırabilir. Kurul, kurulu
oluşturan üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Ancak, görev
gereği, şehir dışında veya izinli bulunan üyeler, toplantı çoğunluğunun
hesabında dikkate alınmaz. Çoğunluğun sağlanamaması nedeniyle ertelenen
kurul, en geç 10 gün içinde yeniden
toplantıya çağrılır.
(3) Akademik genel kurulun görevleri şunlardır:
a) Fakültenin eğitim-öğretim ve araştırma konuları
başta olmak üzere bilimsel faaliyetlerini gözden geçirmek.
b) Çalışmaların daha verimli olması için konuları
tartışarak önerileri bir tutanakla belirlemek.
c) Toplantıda belirlenen önerileri de göz önünde
tutarak çalışmaların daha verimli olması için gerekli tedbirleri almak ve
sonuçlarını ilk akademik genel kurul toplantısında sunmak.
ç) Alınması gerekli tedbirlerin, başka kurum ve
mercilerin yetkisinde olması hâlinde, konuyu gerekli girişimlerde bulunmak
üzere Rektörlüğe iletmek.
Enstitü
müdürü
MADDE 24
– (1) Enstitü müdürü; Rektörün
önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından üç yıl için atanır. Süresi biten
enstitü müdürü aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Enstitü müdürü, ihtiyaç hâlinde aylıklı öğretim
elemanları arasından en çok iki kişiyi üç yıllık süre için, enstitü müdür
yardımcısı olarak seçip Mütevelli Heyetin onayına sunmak üzere Rektöre
teklif eder. Müdür, gerekli gördüğü hâllerde yardımcılarını aynı usulle
değiştirebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının görevleri de
sona erer.
(3) Müdüre, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından biri vekâlet eder. Göreve vekâletin altı ayı geçmesi veya
müdürlüğün herhangi bir şekilde boşalması hâllerinde aynı usulle yeni müdür
atanır.
(4) Enstitü müdürünün görevi; bu Yönetmelik ve
ilgili diğer mevzuat hükümleriyle dekanlara verilmiş görevleri enstitü
bakımından yerine getirmektir.
Enstitü
kurulu
MADDE 25
– (1) Enstitü kurulu; müdürün
başkanlığında müdür yardımcıları ve enstitüdeki anabilim dalı
başkanlarından oluşur.
(2) Enstitü kurulu, ilgili mevzuat ve bu Yönetmelik
hükümleriyle fakülte kuruluna verilen görevleri enstitü bakımından yerine
getirir.
Enstitü
yönetim kurulu
MADDE 26
– (1) Enstitü yönetim kurulu,
müdürün başkanlığında, müdür tarafından gösterilecek altı aday arasından
enstitü kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim üyesinden
oluşur.
(2) Enstitü yönetim kurulu, ilgili mevzuat ve bu
Yönetmelik hükümleriyle fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri enstitü
bakımından yerine getirir.
Yüksekokul
müdürü
MADDE 27
– (1) Yüksekokul müdürü, Rektörün
önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından üç yıl için atanır. Süresi biten
müdür aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Müdür, ihtiyaç hâlinde; aylıklı öğretim
elemanları arasından en çok iki kişiyi üç yıllık süre için, müdür
yardımcısı olarak seçip Mütevelli Heyetin onayına sunmak üzere Rektörlüğe
teklif eder. Müdür, gerekli gördüğü hâllerde yardımcılarını aynı usulle
değiştirebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde, yardımcılarının görevi de
sona erer.
(3) Müdüre, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından biri vekâlet eder. Göreve vekâletin altı ayı geçmesi veya
müdürlüğün herhangi bir şekilde boşalması hâllerinde aynı usulle yeni müdür
atanır.
(4) Yüksekokul müdürünün görevi; bu Yönetmelik ve
ilgili mevzuat hükümleriyle dekanlara verilmiş görevleri yüksekokul
bakımından yerine getirmektir.
Yüksekokul
kurulu
MADDE 28
– (1) Yüksekokul kurulu; müdürün
başkanlığında, müdür yardımcıları ile okuldaki bölüm veya anabilim/anasanat
dalı başkanlarından oluşur.
(2) Yüksekokul kurulu, 2547 sayılı Kanun ve bu
Yönetmelikle fakülte kuruluna verilmiş görevleri, yüksekokul bakımından
yerine getirir.
Yüksekokul
yönetim kurulu
MADDE 29
– (1) Yüksekokul yönetim kurulu;
müdürün başkanlığında müdür yardımcıları ile müdürün göstereceği altı aday
arasından yüksekokul kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç öğretim
üyesinden oluşur.
(2) Yüksekokul yönetim kurulu, 2547 sayılı Kanun ve
bu Yönetmelikle fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri, yüksekokul
bakımından yerine getirir.
Yüksekokul
akademik genel kurulu
MADDE 30
– (1) Yüksekokul akademik genel
kurulu; 23 üncü maddede yer alan fakülte akademik genel kurulu gibi
oluşturulur, aynı usulle toplanır, aynı maddede belirtilmiş olan görevleri
yüksekokul bakımından yerine getirir.
Meslek
yüksekokulu müdürü
MADDE 31
– (1) Meslek yüksekokulu müdürü,
Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet tarafından üç yıl için atanır. Süresi
biten müdür aynı usulle yeniden atanabilir.
(2) Müdür, ihtiyaç hâlinde; aylıklı öğretim
elemanları arasından en çok iki kişiyi üç yıllık süre için, müdür
yardımcısı olarak seçip Mütevelli Heyetin onayına sunmak üzere Rektörlüğe
teklif eder. Müdür, gerekli gördüğü hâllerde yardımcılarını aynı usulle
değiştirebilir. Müdürün görevi sona erdiğinde, yardımcılarının görevi de
sona erer.
(3) Müdüre, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından biri vekâlet eder. Göreve vekâletin altı ayı geçmesi veya
müdürlüğün herhangi bir şekilde boşalması hâllerinde aynı usulle yeni müdür
atanır.
(4) Meslek yüksekokulu müdürünün görevi; bu
Yönetmelik ve ilgili mevzuat hükümleriyle dekanlara verilmiş görevleri
meslek yüksekokulu bakımından yerine getirmektir.
Meslek
yüksekokulu kurulu
MADDE 32
– (1) Meslek yüksekokulu kurulu;
müdürün başkanlığında, müdür yardımcıları ile okuldaki bölüm veya
anabilim/anasanat dalı başkanlarından oluşur.
(2) Meslek yüksekokul kurulu, 2547 sayılı Kanun ve
bu Yönetmelikle fakülte kuruluna verilmiş görevleri, meslek yüksekokulu
bakımından yerine getirir.
Meslek
yüksekokulu yönetim kurulu
MADDE 33
– (1) Meslek yüksekokulu yönetim
kurulu; müdürün başkanlığında müdür yardımcıları ile müdürün göstereceği
altı aday arasından yüksekokul kurulu tarafından üç yıl için seçilecek üç
öğretim üyesinden oluşur.
(2) Meslek yüksekokulu yönetim kurulu, 2547 sayılı
Kanun ve bu Yönetmelikle fakülte yönetim kuruluna verilmiş görevleri,
meslek yüksekokulu bakımından yerine getirir.
Meslek
yüksekokulu akademik genel kurulu
MADDE 34
– (1) Meslek yüksekokulu akademik
genel kurulu; 23 üncü maddede yer alan fakülte akademik genel kurulu gibi
oluşturulur, aynı usulle toplanır, aynı maddede belirtilmiş olan görevleri
meslek yüksekokulu bakımından yerine getirir.
Bölüm
başkanı
MADDE 35
– (1) Birden fazla anabilim dalı
bulunan bölümlerde bölüm başkanı,
bölümün aylıklı profesörleri, bulunmadığı takdirde doçentleri,
doçent de bulunmadığı takdirde, doktor öğretim üyeleri arasından o bölümü
oluşturan anabilim veya anasanat dalı başkanlarının verecekleri yazılı
görüşler dikkate alınarak, bir hafta içinde, fakültelerde dekan,
yüksekokullarda müdür tarafından seçilip Mütevelli Heyetin onayına sunmak
üzere Rektöre teklif edilir.
(2) Tek anabilim dalı bulunan bölümlerde bölüm
başkanı; bölümün aylıklı profesörleri, bulunmadığı takdirde doçentleri,
doçent de bulunmadığı takdirde doktor öğretim üyeleri arasından,
fakültelerde bölüm kurulunun görüşü alınarak dekanca, yüksekokullarda müdür
tarafından seçilip Mütevelli Heyetin onayına sunmak üzere Rektörlüğe teklif
edilir. Bir bölümlü fakültelerde dekan, aynı zamanda bölüm başkanıdır.
(3) Bölüm başkanı, ihtiyaç hâlinde; bölümde görevli
aylıklı öğretim üyeleri arasından en çok iki kişiyi üç yıllık süre için,
bölüm başkan yardımcısı olarak seçip dekanın onayına sunar. Bölüm başkanı,
gerekli gördüğü hâllerde yardımcılarını aynı usulle değiştirebilir. Bölüm
başkanının görevi sona erdiğinde, yardımcılarının görevi de sona erer.
(4) Bölüm başkanının görevleri şunlardır:
a) Bölümün her düzeydeki eğitim-öğretim ve
araştırmalarının ve bölümle ilgili her türlü faaliyetin düzenli ve verimli
olarak yürütülmesini, kaynakların etkili bir biçimde kullanılmasını
sağlamak.
b) Fakülte veya yüksekokul kuruluna katılmak ve
bölümü temsil etmek, bölümde görevli öğretim elemanlarının görevlerini
yapmalarını izlemek ve denetlemek.
c) Her öğretim yılı sonunda bölümün geçmiş yıldaki
eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetlerini ve gelecek yıldaki çalışma
planını açıklayan raporu, bağlı bulunduğu dekana veya yüksekokul müdürüne
sunmak.
Yabancı
diller bölüm başkanı
MADDE 36
– (1) Yabancı diller bölümü
başkanı, bölümün aylıklı öğretim elemanları arasından Rektörün önerisi ile
Mütevelli Heyet tarafından üç yıl için atanır. Süresi biten başkan aynı
usulle yeniden atanabilir. Yabancı dil hazırlık sınıflarının eğitim-öğretim
faaliyetleri ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde Yabancı Diller Bölüm
Başkanlığı tarafından yürütülür.
(2) Yabancı diller bölümü başkanı, 23/3/2016
tarihli ve 29662 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında
Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında Uyulacak
Esaslara İlişkin Yönetmelik uyarınca, ön lisans ve lisans programlarına ve
lisansüstü programlara kayıtlı öğrencilerin, kendi konularında okuduğunu ve
duyduğunu anlayabilecek, kavrayabilecek, metinleri Türkçeye çevirebilecek,
yazılı ve sözlü olarak kendini ifade edebilecek düzeyde dil öğrenmelerini
sağlamak için açılacak hazırlık sınıflarında, eğitim-öğretimin en verimli
biçimde yürütülmesini sağlamak için gerekli tedbirleri almakla görevlidir.
Diğer
akademik kurullar
MADDE 37
– (1) 18/4/1986 tarihli ve 19082
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Akademik
Kurulların Oluşturulması ve Bilimsel Denetim Yönetmeliği hükümlerine göre
Üniversitede akademik genel kurulları dışında, akademik bölüm ve akademik
anabilim/anasanat kurulları oluşturulur ve bu kurullar ilgili mevzuat
hükümleriyle kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Öğretim
Elemanları
Öğretim
üyeleri
MADDE 38
– (1) Öğretim üyeleri,
Üniversitede görevli profesör, doçent ve doktor öğretim üyesidir.
(2) Üniversite öğretim üyelerinin ilk atanmasında,
yükseltilmesinde ve yeniden görev süresinin uzatılmasında devlet yükseköğretim
kurumlarındaki atama koşullarına ilaveten, Üniversitenin belirlediği
koşullar da aranır.
(3) Bütün çalışmalarını Üniversitede yapacak olan
tam zamanlı profesörler, doçentler ve doktor öğretim üyelerinin
sözleşmeleri en çok dört yıl süre ile yapılır. Sözleşme süresi sonunda
görevleri kendiliğinden sona erer.
(4) Devlet yükseköğretim kurumlarında çalışmaları
yasaklanmış veya disiplin yoluyla bu kurumlardan çıkarılmış kişiler
Üniversitede görev alamazlar.
(5) Öğretim üyelerinin başlıca görevleri şunlardır:
a) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde
Üniversitede ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeylerde eğitim-öğretim ve
uygulama çalışmaları yapmak ve yaptırmak, projeleri ve seminerleri
yürütmek.
b) Üniversitede bilimsel araştırmalar ve yayınlar
yapmak.
c) İlgili birim başkanlığınca düzenlenecek programa
göre, belirli günlerde öğrencileri kabul ederek onlara gerekli konularda
yardım etmek, 2547 sayılı Kanundaki amaç ve ilkeler doğrultusunda yol
göstermek ve rehberlik etmek.
ç) Her eğitim-öğretim yılındaki bilimsel
araştırmalarının, yayınlarının, verdiği derslerle yönettiği seminerlerin ve
uygulamaların listesini ve kongre tebliğlerinin birer örneğini, bir rapor
hâlinde, bağlı bulunduğu birim yöneticisi aracılığı ile aralık ayı sonunda
Rektörlüğe sunmak.
d) İlgili mevzuat hükümlerine göre verilen diğer
görevleri yapmak.
Öğretim
görevlileri
MADDE 39
– (1) Öğretim üyesi bulunmayan
dersler veya herhangi bir dersin özel bilgi ve uzmanlık isteyen konularının
eğitim-öğretim ve uygulamaları için, kendi uzmanlık alanlarındaki çalışma
ve eserleriyle tanınmış kişiler, ilgili yönetim kurullarının görüşleri
alınarak, Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyetin onayıyla sözleşme veya ders
saat ücreti ile görevlendirilirler.
(2) Öğretim üyesi kadrolarına öğretim görevlileri
en çok iki yıl süre ile atanabilirler; bu süre sonunda işgal ettikleri
kadroya başvuran öğretim üyesi bulunmadığı ve görevlerine devamda yarar
görüldüğü takdirde aynı usulle yeniden atanabilirler. Atanma süresi sonunda
görevleri kendiliğinden sona erer.
Araştırma
görevlisi
MADDE 40
– (1) Araştırma görevlileri,
yükseköğretim kurumlarında yapılan araştırma, inceleme ve deneylerde
yardımcı olan ve yetkili organlarca verilen ilgili diğer görevleri yapan
öğretim elemanıdır.
(2) Araştırma görevlileri, Rektörün önerisi ve
Mütevelli Heyetin onayıyla en çok üç yıl için atanırlar. Aynı usulle
yeniden atanabilirler. Atanma süresi sonunda görevleri kendiliğinden sona
erer.
(3) Araştırma görevlilerinin atanmasında devlet
yükseköğretim kurumlarındaki atama koşullarına ilaveten, Üniversitenin
belirlediği koşullar da aranır.
Yabancı
uyruklu öğretim elemanları
MADDE 41
– (1) Üniversitede sözleşme ile
görevlendirilecek yabancı uyruklu öğretim elemanları; ilgili fakülte,
enstitü veya yüksekokul yönetim kurulunun önerisi ve Üniversite Yönetim
Kurulunun uygun görüşü üzerine Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyetin
onayıyla ilgili mevzuat hükümlerine göre atanırlar. Yabancı uyruklu öğretim
elemanlarının ücretleri, ilgili mevzuat hükümlerine göre Mütevelli Heyet
tarafından belirlenir.
(2) Yabancı uyruklu öğretim elemanları, görevleri
bakımından 2547 sayılı Kanun ve bu Yönetmelikte aylıklı öğretim elemanları
için öngörülen hükümlere tabidir.
Öğretim
elemanı yetiştirme
MADDE 42
– (1) Üniversitede Yükseköğretim
Kurulunca belirlenen esaslara göre, yurt içinde ve dışında öğretim elemanı
yetiştirilir. Bu amaçla Üniversitenin araştırma görevlileri, araştırma ve
doktora çalışmaları yapmak üzere başka bir üniversiteye gönderilebilir.
(2) Yurt içinde veya yurt dışında bu şekilde
yetiştirilecek öğretim elemanları, taraflarca yapılacak sözleşmeye ve
ilgili mevzuat hükümlerine göre Üniversitede mecburi hizmetlerini yerine
getirmek zorundadır.
Yurt
içinde ve yurt dışında görevlendirme
MADDE 43 –
(1) Öğretim elemanlarının yurt
içinde ve yurt dışında görevlendirilmelerinde ilgili mevzuat hükümleri
uygulanır.
(2) Görevlendirmelerde yapılacak ödemeler; bunların
süreleri, görevlendirmenin amacı ve kapsamına ilişkin esaslar, ilgili
mevzuat hükümlerine göre Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.
Araştırma-geliştirme
projeleri ve danışmanlık hizmetleri
MADDE 44 – (1) Üniversitenin akademik birimleri
araştırma-geliştirme projeleri ile danışmanlık hizmetleri yürütebilir ve
benzer nitelikte faaliyetlerde bulunabilirler.
(2) Projeler, danışmanlık hizmetleri ve benzeri
faaliyetler ile ilgili usul ve esaslar ilgili mevzuat hükümlerine göre
Mütevelli Heyet tarafından belirlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Üniversitenin
İdari Teşkilatı ve Çalışma Esasları
İdari
birimler
MADDE 45
– (1) Üniversite idari teşkilatı
genel sekreterliğe bağlı, genel sekreter yardımcıları ve aşağıdaki birimlerden
oluşur:
a) Bilgi İşlem Müdürlüğü.
b) Destek Hizmetleri ve Yapı İşleri Müdürlüğü.
c) Dış İlişkiler Ofisi.
ç) Enstitü Sekreterliği.
d) Fakülte Sekreterliği.
e) Hukuk Müşavirliği.
f) İnsan Kaynakları Müdürlüğü.
g) Kariyer Ofisi.
ğ) Kalite ve Strateji Geliştirme Koordinatörlüğü.
h) Kurumsal İletişim Müdürlüğü.
ı) Kütüphane ve Dokümantasyon Müdürlüğü.
i) Mali İşler ve Finans Müdürlüğü.
j) Meslek Yüksekokul Sekreterliği.
k) Ortak Dersler Bölüm Başkanlığı Sekreterliği.
l) Öğrenci İşleri Müdürlüğü.
m) Sağlık, Kültür ve Spor Müdürlüğü.
n) Teknoloji Transfer Ofisi.
o) Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı Sekreterliği.
ö) Yüksekokul Sekreterliği.
(2) Fakülte/enstitü/yüksekokul/meslek
yüksekokulu/yabancı diller bölüm başkanlığı/ortak dersler bölüm başkanlığı
sekreterleri, dekan/enstitü müdürü/yüksekokul müdürü/MYO müdürü/bölüm
başkanlarına bağlı olarak, görevli oldukları birimin idari işlerini yürütürler.
(3) Üniversite idari teşkilatının görevleri ve
çalışma usul ve esasları Mütevelli Heyet tarafından yürürlüğe konulacak
ayrı bir yönerge ile düzenlenir.
Genel
sekreter
MADDE 46
– (1) Üniversite idari
teşkilatının başı genel sekreterdir. Genel sekreter, idari teşkilatın
çalışmasından Rektöre karşı sorumludur.
(2) Genel sekreterin görevleri şunlardır:
a) Üniversitenin idari teşkilatında bulunan
birimlerin verimli, düzenli ve uyumlu şekilde çalışmasını sağlamak.
b) İdari ve mali konularda Mütevelli Heyet ve
Rektörlük tarafından alınan kararları yürütmek.
c) Senato ile Yönetim Kurulu toplantılarına oy
hakkı olmadan katılmak, raportörlük görevi yapmak, bu kurullarda alınan kararların
yazılması, korunması ve saklanmasını sağlamak.
ç) Alınacak idari personelin seçimine ilişkin
usuller ile niteliklerini belirleyip Rektörlük aracılığı ile Mütevelli
Heyetin onayına sunulmasını sağlamak.
d) Rektörlüğün yazışmalarını yürütmek.
e) Rektörlüğün protokol, ziyaret ve tören işlerini
düzenlemek.
f) Dosyalama, arşiv ve bilgi sistemlerinin
kurulmasında ve işletilmesinde yardımcı olmak.
g) Senato ile Yönetim Kurulunun kararlarını
Üniversiteye bağlı birimlere iletmek.
ğ) Rektör tarafından verilecek diğer görevleri
yapmak.
(2) Genel sekretere bağlı olarak atanacak genel
sekreter yardımcısı; genel sekreterin görevlerine yardımcı olur, genel
sekreterlik ve Rektörlük tarafından verilecek idari, teknik ve mali
hizmetlerin yürütülmesini ve diğer işleri yapar.
Fakülte,
enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokul sekreteri
MADDE 47
– (1) Birim sekreterlerinin
görevleri, idari hizmetlerin yürütülmesi ve dekan/müdür tarafından verilecek
görevleri yapmaktır.
Çalışma
esasları
MADDE 48
– (1) Üniversitede aylık ücretle
görev yapan profesör, doçent ve diğer öğretim elemanları bütün
çalışmalarını ve zamanlarını Üniversite ile ilgili görevlere ayırırlar.
Özlük
hakları
MADDE 49 – (1) Üniversitede görev alan personelin çalışma
esasları tabi oldukları kanun hükümlerine göre belirlenir.
Disiplin
MADDE 50 – (1) Üniversitede görev alan personelin disiplin iş
ve işlemlerinde ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
ALTINCI BÖLÜM
Mali Hükümler
Üniversitenin
gelir kaynakları
MADDE 51
– (1) Üniversitenin gelir
kaynakları şunlardır:
a) Kurucu Vakıfça yapılacak bağış ve yardımlar.
b) Araştırma, geliştirme projeleri ve danışmanlık
hizmetleriyle, halka açık sürekli eğitim hizmetlerinden elde edilecek gelirler.
c) Öğrencilerden alınacak eğitim-öğretim ücretleri.
ç) Yayın ve satış gelirleri.
d) Üniversite tarafından ilgili mevzuat hükümlerine
göre kurulacak işletmelerden ve kurulu işletmelere iştiraklerden elde
edilecek gelirler.
e) Devlet yardımı ve diğer kamu kurum ve
kuruluşlarınca yapılacak her çeşit yardımlar.
f) Bağışlar, vasiyetler ve diğer gelirler.
g) Eğitim, uygulama ve teknoloji merkezlerinden
elde edilecek gelirler.
Alım,
satım, yapım ve kiralama işleri
MADDE 52
– (1) Üniversitenin alım, satım,
yapım, onarım, kiralama işleri ve işlemleri ilgili mevzuat hükümlerine göre
yürütülür.
Harcama
yetkilisi ve mali denetim
MADDE 53
– (1) Üniversitenin harcama
yetkilisi Mütevelli Heyetidir. Mütevelli Heyet, Üniversitenin yöneticilerine
uygun gördüğü ölçüde yetkilerini devredebilir.
(2) Üniversitenin mali denetimi Mütevelli Heyet,
Yükseköğretim Kurulu ve ilgili diğer kurumlarca yapılır.
(3) Üniversite bütçesine ait gerçekleşen gelir ve
giderleri gösteren cetveller, her yılsonunda düzenlenerek, gelir ve gider
belgeleriyle birlikte Başkanlığa verilir. Bunlar incelenir, varsa gerekli
işlemler tamamlatılıp uygunluk sağlanarak karara bağlanır ve denetime hazır
şekilde saklanır.
(4) Üniversitenin, Mütevelli Heyet tarafından
onaylanan ayrıntılı bütçesinin bir örneği ile bütçenin uygulanmasına
ilişkin esaslar ve harcamaya ilişkin yetkileri gösterir Mütevelli Heyet
kararları Yükseköğretim Kuruluna gönderilir.
(5) Mali yılsonu gerçek harcamalar, yeminli mali
müşavirce usulüne uygun incelenip tasdiklenir ve en geç müteakip yılın mart
ayı sonuna kadar Yükseköğretim Kuruluna gönderilir.
Üniversiteye
ait mallar
MADDE 54
– (1) Üniversiteye ait
gayrimenkuller Üniversite adına tapuya tescil edilir. Her türlü araç, gereç
ve demirbaşlar da noter tasdikli ayniyat kayıt defterine kaydedilip,
kayıtlar usulüne uygun şekilde dosyalanır ve elektronik olarak tutulur.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 55
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, Vakıf Yükseköğretim Kurumları
Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyet ve Senato
kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 56
– (1) 10/4/2011 tarihli ve 27901
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Hava Kurumu Üniversitesi Ana
Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçiş
hükmü
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Mevcut Mütevelli
Heyet üyelerinin görevleri, görev süreleri tamamlanana kadar devam eder.
Yürürlük
MADDE 57
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 58
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Türk Hava Kurumu Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı yürütür.
|