Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesinden:
ALANYA ALAADDİN KEYKUBAT ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK
UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Alanya Alaaddin Keykubat
Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Alanya Alaaddin Keykubat
Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bölüm başkanı: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Tıp Fakültesine bağlı
bölümlerin başkanlarını,
b) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
c) Dekan: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Tıp Fakültesi Dekanını,
ç) Hastane Başmüdürü: İdari hizmetler koordinatörü
olarak idari, mali ve teknik hizmet sorumluluğunu yürütmek üzere Merkezde
görevlendirilen kişiyi,
d) Merkez (Hastane): Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Sağlık Uygulama ve
Araştırma Merkezini,
e) Müdür (Başhekim): Merkezin Müdürünü,
f) Müdür yardımcıları (Başhekim yardımcıları):
Merkezin müdür yardımcılarını,
g) Rektör: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Rektörünü,
ğ) Rektörlük: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Rektörlüğünü,
h) Senato: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Senatosunu,
ı) Tıp Fakültesi: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesi Tıp Fakültesini,
i) Üniversite: Alanya Alaaddin
Keykubat Üniversitesini,
j) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1) Merkezin
amaçları; Merkeze başvuran hastalara yatarak veya ayaktan yüksek
standartlarda, çağdaş, ulaşılabilir kaliteli bir sağlık hizmeti sunmak; nitelikli
tıp ve sağlık personeli yetiştirilmesi için gerekli alt yapıyı sağlamak;
bilimsel eğitim-öğretim, araştırma ve uygulamalar için Tıp Fakültesinin tüm
birimleri ile koordinasyon içinde çalışmasını sağlamak; tıbbi uygulamaların
en üst düzeyde ve verimli gerçekleştirilmesini sağlamak; sağlık bilimleri
alanında ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrenim gören öğrencilerin
uygulamalı eğitimine katkıda bulunmak; hastanenin stratejik planı ve
hedefleri çerçevesinde, modern hastane işletme yönetimi ilkeleri doğrultusunda
faaliyette bulunmasını sağlamaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Sağlık hizmeti almak için başvuran kişilere
nitelikli, çağdaş, bilimsel ve güvenilir sağlık hizmeti sunmak.
b) Yeni teknolojik gelişimleri ve bilgi
faaliyetlerini takip ederek, sağlık alanında standartları en üst seviyeye
çıkarmak, bölgesel ve ulusal toplum sağlık seviyesinin korunması ve
geliştirilmesi için ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla işbirliği yapmak.
c) Tıp Fakültesi öğrencileri, Tıp Fakültesinde
eğitim gören tıpta uzmanlık öğrencileri, Sağlık Bilimleri Enstitülerinin
lisansüstü eğitim öğrencileri, Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencileri ve
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin Hastanede yapacakları
eğitim-öğretim faaliyetleri için gerekli niteliklerde altyapıyı hazırlamak.
ç) Tıp Fakültesine ait klinik anabilim dallarının
sağlık konusundaki akademik araştırma ve çalışmaları için gerekli altyapıyı
sağlamak.
d) Ulusal ve uluslararası kamu ve özel sektör kurum
ve kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak,
eğitim programları düzenlemek, bilimsel görüş ve benzeri hizmetleri vermek.
e) Toplumun sağlıklı yaşam konusunda
bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla kitap, dergi, broşür ve benzeri
yayınlar yapmak, yazılı ve görsel basın organlarında programlar düzenlemek.
f) Üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam bilinci
kazanmalarını ve Merkez projelerinde etkin görev almalarını sağlamak
amacıyla eğitsel etkinliklerde bulunmak ve bu alanda çalışmak isteyenleri
desteklemek.
g) Rektörlüğün ve Merkezin yönetim organlarının
kararlaştıracağı veya ilgili mevzuatla verilen diğer faaliyetlerde
bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür; lisans düzeyinde tıp
eğitimi almış, tam gün statüsünde çalışan öğretim üyeleri arasından üç yıl
için Rektör tarafından görevlendirilir. Süresi biten Müdür yeniden
görevlendirilebilir. Rektör gerekli gördüğü hallerde Müdürü süresi dolmadan
önce görevinden alabilir. Müdür yürütmekte olduğu görevlerle ilgili olarak
Rektöre karşı sorumludur.
(2) Müdürün önerisiyle, lisans düzeyinde tıp
eğitimi almış ve tam gün statüsünde çalışan öğretim üyeleri arasından en az
iki en çok dört kişi, müdür yardımcısı (başhekim yardımcısı) olarak Rektör
tarafından görevlendirilir. Müdür yardımcılarının görev süresi Müdürün
görev süresiyle aynıdır. Gerekli görülen hallerde Müdürün önerisi ile
süresi dolmadan müdür yardımcıları Rektör tarafından görevden alınabilir.
Müdürün görevi başında bulunmadığı zamanlarda yerine, Rektörün onayı ile
müdür yardımcılarından biri vekalet eder. Vekalet süresi altı ayı geçemez.
(3) Müdür; Hastane işleyişinin etkin ve verimli bir
şekilde sağlanması için görev ve yetkilerinden uygun gördüklerini müdür
yardımcılarına devrederek uygulanmasını sağlar, kontrol ve denetimini
gerçekleştirir. İzinli olduğu dönemlerde, Rektörün onayı ile müdür yardımcılarından
birine vekalet verebilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Yönetim Kurulunun önerileri doğrultusunda,
ilgili mevzuata uygun olarak Hastane hizmetlerini yönetmek.
b) Hastanenin gelişmesi için gereken tedbirleri almak,
düzenlemeler yapmak ve gerekli planlar hazırlayarak Yönetim Kuruluna
sunmak.
c) Merkezde eğitim ve araştırma faaliyetlerinin
etkin biçimde gerçekleştirilmesi için Tıp Fakültesinin akademik
birimleriyle eşgüdüm içerisinde çalışmak ve gerekli önlemleri almak.
ç) Merkezde, ilgili mevzuata uygun olarak
hastaların ayakta veya yatarak tanı ve tedavisinde, taburcu işlemlerinde ve
ölümlerinde, sağlık raporlarının düzenlenmesinde uygulanacak esasları
tespit etmek ve bu esasların uygulanmasını sağlamak.
d) Merkez ve Merkeze bağlı birimlerin, ulusal ve
uluslararası standartlara uygun olarak ve Hastane Başmüdürlüğü ile birlikte
eşgüdüm içinde, etkin ve nitelikli biçimde çalışmalarını sağlamak.
e) Hekimlik, ameliyathane, poliklinik, eczane,
yoğun bakım, radyoloji, laboratuvar, acil servis,
beslenme, fizyoterapi, psikolojik danışmanlık ve
benzeri tıbbi hizmetlerin planlanması, çalışma esaslarının belirlenmesi,
izlenmesi ve denetimi görevlerini yürütmek.
f) Hastane sağlık hizmetleriyle ilgili nöbet ve
çalışma düzeni hakkında kliniklerin görüşlerini aldıktan sonra karar
vermek.
g) İnsan kaynakları, bilgi işlem,
medikal faturalama, muhasebe ve finans, satın alma ve depolama, arşiv, destek
ve teknik, tıbbi mühendislik, tıbbi kayıt ve dokümantasyon, evrak kayıt,
hasta iletişim birimi, hasta hakları, morg, sivil savunma hizmetleri gibi
mali, idari ve teknik işlerin planlanması, çalışma esaslarının
belirlenmesi, yönelimi, izlemi ve denetimiyle ilgili görevleri Hastane
Başmüdürü koordinasyonu ile yürütmek.
ğ) Merkezin yıllık faaliyet raporunu hazırlamak,
Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Hastane
hizmetlerinin planlanması ile ilgili bir kurul olup, aşağıdaki üyelerden
oluşur:
a) Dekan.
b) Müdür.
c) Müdür yardımcıları.
ç) Dahili, cerrahi ve
temel tıp bilimleri bölüm başkanları.
d) Merkezi Laboratuvar
Sorumlusu.
e) Hastane Başmüdürü.
f) Sağlık Hizmetleri Müdürü.
(2) Yönetim Kurulu; Müdür başkanlığında, ayda en az
bir kez olağan ve gerektiğinde Müdürün talebi üzerine olağanüstü olarak
toplanır. Rektörün katıldığı Yönetim Kurulu toplantılarına Rektör başkanlık
eder. Yönetim Kurulunun raportörlüğünü Sağlık
Hizmetleri Müdürü yapar.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11 –
(1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) İlgili mevzuat ve Danışma Kurulunun tavsiyeleri
doğrultusunda, Hastanenin yönetimi ve işletilmesi için gerekli stratejik
planlamaları yapmak ve Hastane yönetiminde Müdüre yardım etmek.
b) Hastanede faaliyette bulunan klinik ve laboratuvar birimlerinin, idari ünitelerin, ortak
kullanım sahalarının ve yeni kurulan ünitelerin rasyonel çalışması için
yerleşim planlarını, sorumlularını belirlemek ve koordinasyonunu yapmak.
c) Hastanenin kadro ihtiyacı ve bütçe tasarısı
hakkında görüş hazırlamak.
ç) Müdür tarafından hazırlanan çalışma raporlarını,
istatistiki verilere göre değerlendirmek.
d) Yıllık faaliyet raporunun hazırlanmasında Müdüre
yardım etmek.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 12
– (1) Danışma Kurulu, Rektör
başkanlığında aşağıda belirtilen üyelerden oluşur:
a) Dekan.
b) Müdür.
c) Müdür yardımcıları.
ç) Dahili, cerrahi ve
temel tıp bilimleri bölüm başkanları.
d) Fakülte Kurulundaki seçilmiş üyeler arasından
bir doçent ve bir profesör üye (Fakülte Kurulu kararı üzerine Rektör
tarafından görevlendirilir).
e) Hastane Başmüdürü.
f) Mali Hizmetler Müdürü veya vekili.
g) Sağlık Hizmetleri Müdürü.
ğ) Tıp Fakültesi araştırma görevlileri temsilcisi.
(2) Üyelerin görev süreleri asli görev süreleri
kadardır.
(3) Danışma Kurulu; yılda en az bir kez Rektör
başkanlığında olağan veya gerektiğinde olağanüstü toplanarak Kurul
üyelerinden gelen önerileri değerlendirir, bunlar arasında Merkezin
amaçlarına ve faaliyetlerine uygun olanlar ile Hastane hizmetleri açısından
yararlı bulunan konularda gerekli kararları alır. Danışma Kuruluna,
Rektörün katılamadığı durumlarda sağlıktan sorumlu Rektör Yardımcısı
başkanlık eder.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Merkez
ünite, birim ve komitelerinin çalışma usul ve esasları
MADDE 13
– (1) Merkezde ve Merkeze bağlı
olarak çalışan sağlık hizmetleri ile ilgili ünitelerde bulunan servis,
poliklinik veya laboratuvar birimleri ile
Merkezin idari işlerinde görevli diğer idari birimler, yürüttükleri
hizmetler açısından idari bakımdan Müdüre, bilimsel ve akademik bakımdan
ise Dekana karşı sorumludur.
(2) Anabilim dallarına ait servis ve
polikliniklerin çalışma düzeni ve işleyişinden anabilim dalı başkanları sorumludur.
Anabilim dalı başkanları bu işleyişten aynı zamanda idari bakımdan Müdüre,
bilimsel ve akademik bakımdan ise Dekana karşı sorumludur.
(3) Bölüm başkanları, anabilim dalı başkanları ve
bilim dalı başkanları sorumluluk alanlarına giren Merkez faaliyet
bölgelerinde Hastane hizmetlerinin en verimli ve en iyi şekilde
gerçekleştirilmesi açısından Hastane yönetimi ile işbirliği ve koordinasyon
içinde bulunur.
(4) Merkez ünite ve birimlerinin çalışma usul ve
esaslarına ilişkin diğer hususlar ile komitelerin çalışma usul ve esasları
Senato tarafından belirlenir.
Personel
ihtiyacı
MADDE 14
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı; 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi ile ilgili
mevzuat hükümleri uyarınca, Rektör tarafından görevlendirilecek personel
tarafından karşılanır.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 15
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 16
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik
hükümlerini Alanya Alaaddin Keykubat
Üniversitesi Rektörü yürütür.
|