Adıyaman Üniversitesinden:
ADIYAMAN
ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen öğrenci kayıtları,
eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Adıyaman
Üniversitesi Tıp Fakültesinde yürütülen öğrenci kayıtları, eğitim-öğretim
ve sınavlara ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14
üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik danışman: Bir öğrenciye eğitim-öğretim
döneminin başında kayıt, eğitim-öğretim çalışmaları ve üniversite yaşamı
ile ilgili sorunlarda rehberlik yapmak üzere Dekanlık tarafından
görevlendirilen öğretim elemanını,
b) AKTS: Ders kredilendirilmesinde ortak parametre
olarak kullanılan Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
c) Anabilim dalı: Adıyaman Üniversitesi Tıp
Fakültesi bölümlerine bağlı anabilim dallarını,
ç) Başkoordinatör: Tüm
dönemlerin eğitim-öğretim programlarının planlanması, yürütülmesi ve
koordinasyonundan sorumlu öğretim üyesini,
d) Dekan: Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dekanını,
e) Ders Kurulu: Dönem I, II ve III’te
organ, sistem veya konunun temel tıp (klinik öncesi) ve klinik anabilim
dallarının birbirleriyle bağlantılı olarak tıp alanlarını bütünleştiren bir
düzen içerisinde teorik öğretimi ve pratik uygulamasını,
f) Ders Kurulu Başkanı: Ders kurulu içinde dersi
olan anabilim dallarındaki öğretim elemanları arasından görevlendirilen,
ders kurulunun eğitim-öğretim ve sınav işleyişinden sorumlu öğretim
üyesini,
g) Ders Kurulu sınavı: Entegre sistemde dönem I, II
ve III’te her ders kurulunun sonunda yapılan ve
ara sınav yerine geçen sınavı,
ğ) Dönem koordinatörü: Atandığı dönemin
eğitim-öğretim işleyişinin düzenli bir şekilde yürütülmesinden sorumlu
öğretim üyesini,
h) Eğitim komisyonu: Dekan başkanlığında, eğitimden
sorumlu dekan yardımcısı, başkoordinatör, başkoordinatör yardımcıları, dönem koordinatörlerinden
oluşan komisyonu,
ı) Fakülte: Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesini,
i) Fakülte Kurulu: Adıyaman Üniversitesi Tıp
Fakültesi Fakülte Kurulunu,
j) Fakülte Yönetim Kurulu: Adıyaman Üniversitesi
Tıp Fakültesi Yönetim Kurulunu,
k) İntibak komisyonu: YÖK tarafından denkliği kabul
edilen herhangi bir yükseköğretim kurumunda öğrenim görmüş ve Üniversiteye
geçiş yapmış öğrencilerin intibak işlemlerini Adıyaman Üniversitesi Tıp
Fakültesi İntibak İlkeleri doğrultusunda gerçekleştiren komisyonu,
l) İntörnlük dönemi:
Stajlarını tamamlamış olan öğrencilerin dönem VI’daki
klinik, ameliyathane, poliklinik ve saha çalışmalarını kapsayan on iki
aylık dönemi,
m) Rektör: Adıyaman Üniversitesi Rektörünü,
n) Senato: Adıyaman Üniversitesi Senatosunu,
o) Sınav komisyonu: Sınav işlerini yürüten
komisyonu,
ö) Staj: Dönem IV ve V’te
ilgili anabilim dalı tarafından yürütülen teorik, seminer ve uygulamalı
yapılan eğitim-öğretimi,
p) Staj koordinatörü: Her bir anabilim dalındaki
staj eğitiminin koordinasyonundan sorumlu öğretim üyesini,
r) Üniversite: Adıyaman Üniversitesini,
s) Üniversite Yönetim Kurulu: Adıyaman Üniversitesi
Yönetim Kurulunu,
ş) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğrenci Kabul ve Kayıt Şartları, Kayıt Yenileme ve
Yatay Geçiş
Öğrenci
kabul, kayıt işlemleri ve statü
MADDE 5 –
(1) Fakülteye öğrenci olarak kayıt
yaptırmak için aşağıdaki şartlar aranır:
a) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı
(ÖSYM) tarafından yapılan sınavla yerleştirilmiş olmak.
b) Yatay geçiş ile Fakülteye kabul edilmiş olmak.
c) İlgili mevzuat hükümlerine göre
yerleştirilmesine karar verilmiş yabancı uyruklu öğrenci olmak.
ç) Önceden Fakülte öğrencisi iken kaydı silindikten
sonra ilgili mevzuat hükümlerine göre Fakültede eğitimine yeniden devam
etmesine karar verilmiş olmak.
Kayıt
işlemleri
MADDE 6 – (1) Kayıt işlemleri Rektörlükçe belirlenen
günlerde bizzat başvurularak yapılır. Yalnız tam zamanlı öğrenci kabul
edilir, dinleyici olarak öğrenci kabul edilmez. Zamanında başvurmayan veya
kayıt için gerekli belgeleri tamamlamayan öğrenci kayıt hakkını kaybeder.
Ancak, belgelendirmek ve belgelerin geçerliliği Dekanlık tarafından kabul
edilmek koşuluyla öğrencinin kanuni temsilcileri tarafından da kayıt
yaptırılabilir.
Kayıt
yenileme
MADDE 7 –
(1) Öğrenci, her öğretim yılı ile
ilgili kayıt dönemlerinde katkı payı açısından 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesinde öngörülen şartları yerine getirmek ve
kaydını yenilemek zorundadır. Süresi içinde bu şartları yerine getirmeyen
ve mazeretleri Fakülte Yönetim Kurulunca kabul edilmeyenler, o dönem için
kayıt yaptıramaz ve öğrencilik haklarından yararlanamaz. Kaydını süresi
içerisinde yenileyemeyen öğrenci mazeretini eğitim-öğretim döneminin ilk
haftası içerisinde Dekanlığa yazılı olarak bildirmek zorundadır.
(2) Kayıt yenilememe nedeniyle kaybedilen dönemler
öğrenim süresinden sayılır.
(3) Azami süreler içinde katkı payı veya öğrenim
ücretinin ödenmemesi veya kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencinin ilişkisi
kesilmez. Ancak Üniversite yetkili kurullarının kararı ve YÖK onayı ile
dört yıl üst üste katkı payı ve öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt
yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin Üniversite ile ilişkileri kesilebilir.
(4) Üniversite tarafından belirtilen süre
içerisinde akademik danışmanın denetiminde kaydını yenilemeyen veya istenen
bilgi ve belgeleri tam olarak teslim etmeyen öğrenci, o yılda derslere ve
sınavlara alınmaz.
Kayıt
silme
MADDE 8 –
(1) 18/8/2012
tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları
Öğrenci Disiplin Yönetmeliğine göre yükseköğretim kurumlarından çıkarılma
cezası almış olması durumunda öğrencinin kaydı silinir.
Yatay
geçiş
MADDE 9 –
(1) Fakülteye başka
üniversitelerden yapılacak geçişler, 24/4/2010
tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine
ve Senato kararlarına göre yapılır.
Ders
intibak ve muafiyetleri
MADDE 10
– (1) Yatay geçiş ile gelen
öğrencilerin intibakları, intibak komisyonunun değerlendirmesi ve Fakülte
Yönetim Kurulu kararı ile yapılır.
(2) Ders intibak ve muafiyet koşulları; lisans
yerleştirme sınavı sonucunda Fakültenin ilgili dönemine kesin kayıt
yaptıran öğrencilerin, daha önce devam ettiği program ve başarılı oldukları
dersler, ders kurulları, staj ve dönemlerin eşdeğerliliği intibak komisyonu
uygun bulduğu takdirde Fakülte Yönetim Kurulu onayı ile muafiyet kabul edilebilir.
Muafiyeti kabul edilen öğrencinin öğrenim süresi, daha önce öğrenim gördüğü
tıp fakültesinde geçen süre ile birlikte değerlendirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretime İlişkin Esaslar
Eğitim-öğretim
şekli ve süresi
MADDE 11
– (1) Fakültede eğitim dili
Türkçedir.
(2) Fakültede entegre
eğitim sistemi uygulanmakta olup, eğitim-öğretimde teorik ve uygulamalı
dersler birlikte yürütülür. Dönem I, II ve III’te
ders kurullarına, dönem IV, V ve VI’da staj esasına
göre yapılır. Ortak zorunlu dersler, mesleki beceri laboratuvarı,
kurslar, saha eğitim çalışmaları ve seçmeli dersler dışında Dönem I, II ve III’ün her biri bir ders olarak kabul edilir. Dönem IV
ve V’te stajların her biri bir ders olarak kabul
edilir. Bir üst döneme geçebilmek için bulunduğu dönemin meslek içi
derslerinden başarılı olmak zorunludur. Ortak zorunlu dersler ve seçmeli
derslerden başarısızlık durumunda ise bir üst döneme geçilebilir ancak
başarısız olunan derslerden dönem III sonuna kadar başarılı olmak
zorunludur. Aksi takdirde dönem IV’e geçilemez.
(3) Eğitim-öğretim süresi ve katkı payı ödeme
şartları 2547 sayılı Kanunun 44 üncü ve 46 ncı
maddelerine göre yapılır.
(4) Bir akademik eğitim ve öğretim yılı, dönem
olarak ifade edilir ve en az otuz iki haftayı kapsar ve her dönem güz ve
bahar olmak üzere iki yarıyılın toplamından oluşur. Yılsonu final ve
bütünleme sınavları bu sürenin dışındadır. İntörnlük
hariç diğer dönemlerde, dönemin ilk yarısının bitiminde, dönemlere göre en
az bir haftalık ara tatil verilir. Akademik takvim Fakülte Kurulunca
belirlenir ve Senatonun onayına sunulur.
(5) Zorunlu durumların ortaya çıkması halinde
Fakülte Kurulu eğitim sürelerinde, sınav tarihlerinde ve bunlarla ilgili
ders programlarında değişiklik ve düzenlemeler yapar.
(6) Diğer tıp fakültelerinde staj yapılması talep
edildiğinde ya da başka tıp fakültelerinden staj yapmak üzere öğrenci
başvuruları olduğunda; ilgili anabilim dalı akademik kurulu kararı ve
Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile uygulanır.
Eğitim-öğretim
dönemleri
MADDE 12
– (1) Fakültede Tıp Doktorluğu
eğitimi üç dönemden oluşur:
a) Temel tıp bilimleri devresi (klinik öncesi
dönemi): Dönem I, II ve III’te temel tıp ve
klinik bilimleri öğretiminin ilk kademesini oluşturan ağırlıklı olarak
teorik ders ve laboratuvar uygulamalarının olduğu
eğitim-öğretim devresidir. Bu devrede entegre
eğitim sistemi uygulanır. Bu sistem ders kurullarından oluşur. Ders kurulu
vücut organ sistemleri bazında o sistemin anatomisi, biyokimyası,
biyolojisi, fizyolojisi, histolojisi, patolojisi ve benzeri derslerden
oluşur.
b) Klinik tıp bilimleri devresi (staj dönemi):
Dönem IV ve V’ten oluşur. Bu dönemde klinik
dersler uygulamalı hastane eğitim-öğretimine dayalı stajlar halinde
yapılır.
c) İntörnlük devresi:
Dönem VI’yı kapsayan klinik tıp bilimlerinde
hasta tanı ve tedavisine bizzat katılarak aralıksız on iki ay süren ve
sınav yapılmayan stajlar dönemidir.
Eğitim-öğretim
esasları ve planları
MADDE 13
– (1) Fakültede dönem geçme
esaslarına göre hazırlanmış eğitim-öğretim programları uygulanır. Her bir
yıla ait kurul ve staj derslerinin başarılmış olması bir sonraki yılın ön
şartıdır.
(2) Öğretim planındaki dersler; teorik dersler,
uygulamalar, laboratuvar çalışmaları, staj, tıp
sanatına dayalı uygulamalar ve benzeri çalışmalar şeklinde olabilir.
Dersler zorunlu ve seçmeli olabilir. Öğrenci; öğretim planında yer alan tüm
zorunlu dersleri ile öngörülen seçmeli dersleri almak ve başarmakla
yükümlüdür.
(3) Ders kredileri, ders programları, programların
AKTS ile ilgili değerlendirme esasları YÖK tarafından ilgili programın yer
aldığı diploma düzeyi ve alan için yükseköğretim yeterlilikler çerçevesine
göre belirlenen kredi aralığı ile ilgili eğitim ve öğretim planları ilgili
kurul kararları ve Senato onayıyla yürürlüğe girer. Bu düzenlemeler öğretim
başlamadan önce akademik takvimde belirlenen süre içinde ilan edilir.
(4) Her yıl, bir sonraki öğretim yılının
eğitim-öğretim programı; dönem koordinatörlerince hazırlanıp, eğitim
komisyonunda karar alındıktan sonra Fakülte Yönetim Kurulunun teklifi
üzerine Senato tarafından karara bağlanır. Kesinleşen program, ders yılı
başında öğretim elemanları ve öğrencilere duyurulur.
Eğitim-öğretime
başlama tarihi
MADDE 14
– (1) Fakültede akademik takvim
Fakülte Yönetim Kurulunun teklifi üzerine Senato tarafından karara
bağlanır.
Eğitim ve
öğretimdeki ders türleri
MADDE 15
– (1) Dersler; zorunlu, seçmeli ve
ortak zorunlu dersler olarak eğitim-öğretim programlarında yer alır.
(2) Zorunlu dersler; öğrencinin kaydolduğu
programda almak zorunda olduğu derslerdir.
(3) Ortak zorunlu dersler; Üniversitenin yetkili
kurullarının öngördüğü esaslar içinde verilen, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk dili ve yabancı dil dersleridir.
Ortak zorunlu derslerde dönem içinde ve dönem sonu sınavlarında ve başarı
notunun hesaplanmasında 27/7/2014 tarihli ve 29073
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Adıyaman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği hükümleri uygulanır. Ortak zorunlu
derslerden başarısız olan öğrenciler daha üst sınıflara geçebilirler. Ancak
dönem IV’ün başına kadar ortak zorunlu derslerden
açılan sınavlara girerek başarılı olmak zorundadırlar aksi takdirde dönem IV’e başlayamazlar. Başarısız olan öğrencilere dönem IV’ün ders kayıtlarından bir hafta önce son bir sınav
hakkı verilir.
(4) Seçmeli dersler; öğrencinin kaydolduğu
programda yer alan, öğrencinin seçimine bağlı derslerdir. Bu dersler,
meslekle ilgili formasyonu tamamlayan derslerden
olabileceği gibi genel kültür, genel yetenek veya farklı ilgi alanlarından
dersler de olabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Devam Zorunluluğu, Mazeretler ve İzinler
Devam
zorunluluğu
MADDE 16
– (1) Ders kurullarındaki pratik laboratuvar çalışması, tartışma, seminer, saha ve
klinik çalışmaları ve teorik derslere devam zorunludur ve yoklama yapılır.
Devam durumları dersi veren öğretim elemanı tarafından izlenir.
(2) Dönem I, II ve III’teki
ders kurullarında pratik derslerin %80’ine ve teorik derslerin her %70’ine
devam etmek zorundadır.
(3) Dönem IV ve V’teki
stajların ve intörnlük dönemindeki rotasyonların
%20’sinden fazlasına mazeretli dahi olsa katılmayan öğrenci, o stajdan
başarısız kabul edilir ve stajı tekrarlar. %20’sine kadar olan devamsızlık
anabilim dalı tarafından mesai dışı saatlerde öğrenciye telafi ettirilir.
(4) Ortak zorunlu ve seçmeli dersler için teorik
derslerin %30’undan fazlasına mazeretsiz olarak devam etmeyen öğrenci o
dersten devamsızlıktan kalır.
Mazeretler
MADDE 17
– (1) Haklı ve geçerli bir sebeple
mazeret beyan eden öğrenciler; mazeretlerinin bitiş tarihinden itibaren en
geç üç iş günü içinde, Dekanlığa mazeretini gösteren belge ile birlikte
yazılı olarak başvurmak zorundadırlar. Bu süre içinde bildirilmeyen
mazeretler kabul edilmez. Öğrencilerin sağlıkla ilgili mazeretlerinin kabul
edilmesi için sağlık raporlarının Üniversite hastaneleri veya yataklı
sağlık kurumlarından alınmış olması gerekir. Bunların dışındaki sağlık
raporları işleme konmaz.
(2) Mazeretler ve raporun geçerli sayılması Fakülte
Yönetim Kurulu kararına bağlıdır.
(3) Haklı ve geçerli nedenlerle öğrenimine ara
veren ve devamsızlık sınırını aşmayan öğrenci mazereti sebebiyle ayrıldığı
noktadan öğrenciliğine devam eder. Haklı ve geçerli nedenlerle öğrenimine
ara veren ancak devamsızlık sınırını aşan öğrenci mazereti sebebiyle
ayrıldığı staj veya dersi yeniden alır, ancak staj sırası Dekanlık
tarafından belirlenir. Bu durum staj veya ders tekrarı anlamında
değerlendirilmez.
(4) Üniversite dışı burs, staj ve araştırma
imkânları doğması halinde; Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile bir defaya
mahsus olmak üzere bir yıla kadar izin verilebilir. Bu izin süresi azami
öğretim süresinden sayılmaz. Ancak bu tür izinler ile ilgili başvuruların,
eğitim-öğretim döneminin ilk ayı içinde yapılması gerekir.
İzinler
MADDE 18
– (1) Öğrenci, anabilim dalı
akademik kurulunun oluru, Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile eğitim-öğretimin
klinik tıp bilimleri ve intörnlük aşamalarında
seçmeli herhangi bir stajını yurt içi veya yurt dışındaki başka bir
Üniversitede yapabilir.
(2) Milli takım ve üniversitelerarası folklorik,
sportif, kültürel ve benzeri faaliyetlere Üniversite adına katılacaklar ile
21/5/1986 tarihli ve 3289 sayılı Gençlik ve Spor
Hizmetleri Kanununun 29 uncu maddesi gereğince yurt içi ve yurt dışındaki
müsabakalara ve bunların hazırlık çalışmalarına katılmaları Rektörlük
tarafından uygun görülerek görevlendirilen öğrenciler görevlendirilme
süresi içerisinde giremedikleri ders veya sınavlar için izinli ve mazeretli
sayılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Temel Tıp Bilimleri Devresi
Ders
kurulu sınavı
MADDE 19
– (1) Dönem I, II ve III’te her ders kurulu sonunda pratik ve teorik
sınavlardan oluşan bir ders kurulu sonu sınavı yapılır. Bu sınavda alınan
nota ders kurulu notu denir ve ara sınav yerine geçer. Bir ders kurulundaki
toplam ders yükü anabilim dallarının teorik ders saati ve pratik ders
saatinin %50’si alınarak hesaplanır. Bir ders kurulunda her anabilim dalı
derslerinin kendi barajı vardır. Bu baraj sınırı %50’dir. Öğrenci, ders
kurulu sınavında anabilim dalı derslerinin toplam puanının %50’sinin
altında not alırsa; o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının
%50’si arasında kalan puan farkı sınav toplam puanından düşülerek o ders
kurulu sınav notu belirlenir. Ders kurulunda bir anabilim/bilim dalının
pratik sınavına girmeyen öğrenci o anabilim/bilim dalının teorik sınavını
cevaplayamaz, %50 ders barajı uygulanır ve toplam ders yükü puanından
düşülür. Devam koşullarını yerine getirdiği halde bir ders kurulunun teorik
sınavına mazeretsiz girmeyen öğrenci o sınavdan sıfır alır.
(2) Pratik dersi olmayan anabilim dallarının sadece
teorik sınav üzerinden notları hesaplanır.
Dönem
sonu final sınavı
MADDE 20
– (1) Dönem sonu final sınavı;
dönem I, II ve III’te muafiyet notunun altında
not olan öğrencilerin, yıl sonunda son ders
kurulunun bitiminden itibaren en erken on beş gün sonra girmeleri gereken,
tüm ders kurullarını kapsayan sınavdır.
(2) Öğrencinin dönem sonu final sınavına
girebilmesi için dönem boyunca gördüğü teorik derslerin toplamının %70’ine
ve pratik derslerin %80’ine devam etmek zorundadır. Devamsızlık durumunda,
öğrenci dönem sonu final sınavına alınmaz. Alınsa dahi, sınavı geçersiz
sayılır.
(3) Bu sınavın yapılması ve dönem sonu sınav final
notunun hesaplanmasında, kurul sonu teorik sınavındaki ilkeler uygulanır.
(4) Dönem sonu final sınavına girecek öğrenciler
dönem sonu final sınavında en az 50 puan almak zorundadırlar, aksi takdirde
ders kurulları ortalaması yüksek olsa dahi o sınıfı geçmiş kabul
edilmezler.
(5) Dönem sonu final sınavında baraj uygulanmaz.
Dönem
sonu bütünleme sınavı
MADDE 21
– (1) Dönem sonu bütünleme sınavı;
dönem geçme notu 60’ın altında olan veya dönem sonu final sınavına
giremeyen veya dönem sonu finalde 50’den düşük not alan öğrenciler için
yapılan sınavdır.
(2) Dönem sonu bütünleme sınavında, dönem sonu
final sınavındaki hükümler uygulanır.
Mazeret
sınavı
MADDE 22
– (1) Ders kurullarına devam edip
mazeretleri nedeniyle sınava girmeyen öğrencilerin, mazeretlerinin bitiş
tarihinden itibaren en geç üç iş günü içerisinde Dekanlığa dilekçe ile
bildirmeleri gerekir.
(2) Mazeretleri nedeniyle ders kurulu sınavına
giremeyen ve Fakülte Yönetim Kurulunca mazeretleri kabul edilen öğrenciler
için sadece bir defa mazeret sınavı açılır.
(3) Ders kurullarının mazeret sınavı o dönemin
sonuna kadar olan süre içerisinde ve dönem sonu final sınavından önce
yapılır.
(4) Dönem sonu final ve bütünleme sınavlarının
mazereti olmaz.
(5) Mazeret sınavında kurul sınavlarının hükümleri
uygulanır.
Seçmeli
ders sınavları
MADDE 23
– (1) Dönem I, II ve III’te okutulan seçmeli dersler için her dönemin
yarıyılında bir vize ve final sınavı yapılır. Seçmeli ders geçme notu sınıf
geçme not ortalamasına dâhil edilmez. Seçmeli derslerin bütünleme sınavları
dekanlık tarafından belirlenen tarihte yapılır.
(2) Dönem I, II ve III’te
okutulan ortak zorunlu dersler için dönemin ilk yarıyılında birinci vize
sınavı, ikinci yarılında ikinci vize ve dönem sonunda final sınavı yapılır.
Geçme notu hesaplanırken iki vizenin ortalamasının %50’si ve dönem sonu
finalin %50’si alınır. 100 üzerinden en az 60 puan geçer not sayılır.
Sınav
şekli ile ilgili genel ilkeler
MADDE 24 – (1) Dönem I, II ve III’te
yapılacak olan teorik sınavlar çoktan seçmeli test sınavı şeklinde ve/veya
klasik soru-cevap şeklinde yazılı olarak yapılır. Ancak dönem sonu final ve
bütünleme sınavının teorik kısmı çoktan seçmeli yapılır.
(2) Pratik sınavlar; sözlü veya uygulamalı olarak laboratuvarda veya hasta başında yapılabilir. Pratik
sınavın genel başarıya etkisi ve yapılış şekli anabilim dalları tarafından
belirlenir. Bir dersin pratik soru katkı oranı, ilgili dersin pratik
saatinin toplam ders yüküne oranı şeklinde hesaplanır.
Sınavla
ilgili esaslar ve yıl tekrarı
MADDE 25
– (1) Sınavlarda 19 uncu madde
hükümleri uygulanır. Sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. İlk üç
dönemde ders kurulu sınavı, ders kurulu mazeret sınavı, dönem sonu final ve
dönem sonu bütünleme sınav notları virgülden sonra iki basamaklı olarak
ilan edilir. Başarı notu hesaplamasında, virgülden sonraki kesir 50 ve
50’nin üzerinde ise not bir üst nota yükseltilir, 50’nin altında ise bir
alt nota indirilir.
(2) Dönem geçme notu; dönem I, II ve III’te ders kurulu sınavlarında alınan puanların
ortalamasının %60’ı ile dönem sonu final veya bütünleme sınavından alınan
puanın %40’ı toplanarak elde edilen puandır. Başarılı sayılmak için dönem
sonu final veya dönem sonu bütünleme sınavından en az 50 puan almış olmak
ve dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 60 olması gerekir.
(3) Ders kurulları ortalama notu; bir dönemde ders
kurulu sınav notları toplamının o dönemdeki ders kurulu sayısına bölünmesi
ile elde edilen nottur. Tüm ders kurullarının sınavlarına katılarak bu
sınavların her birinden ayrı ayrı 100 tam not
üzerinden en az 60 almak koşulu ile ders kurulları ortalama notu 80 veya
fazla olan dönem I, II ve III öğrencilerinden isteyenler dönem sonu final
sınavına girmeden o dönemden başarılı olmuş sayılırlar. Bu durumda
öğrencilerin ders kurulları ortalama notu, dönem sonu başarı notu olarak
kabul edilir. Bu öğrencilerden notunu yükseltmek amacıyla dönem sonu final
sınavına girmek isteyenler, sınavdan en az on beş gün önce yazılı dilekçe
ile başvururlar. Notunu yükseltme amacıyla dönem sonu final sınavına
girenlerin geçme notu yüksek aldığı nottur. Ders kurulları ortalama notu
hesaplanırken, ortak zorunlu ve tıp dışı seçmeli dersler ortalamaya dâhil
edilmez.
(4) Sınav tarihleri Senato tarafından onaylanan
ders programı ile ilan edilir.
(5) Herhangi bir nedenle sınav tarihinde meydana
gelen değişiklik Dekanlıkça duyurulur.
(6) Milli ve dini bayramlar dışında hafta sonları
da sınav yapılabilir.
(7) Öğrenciler sınavlara ilan edilen gün ve saatte
girmek zorundadırlar.
(8) Sınavlarda kopya çeken, kopya çekme girişiminde
bulunan, sınava hile karıştıran, kopya çektiği anlaşılan öğrenciye o sınav
için sıfır verilir, tutanak tutulur ve hakkında disiplin soruşturması
açılır.
(9) İkinci fıkraya göre başarılı olmayanlar o
dönemin ders kurullarını tekrarlarlar ve derslere devam etmeleri
zorunludur.
(10) Sağlık projesi ve probleme dayalı öğretim
uygulama derslerinin müfredatı ve sınav değerlendirme formu sorumlu öğretim
üyesi tarafından ders dönemi başında belirlenerek dönem koordinatörüne
bildirilir. Program sorumluları tarafından her bir öğrenci için not
verilir. Bu notlar, o ders kurulundaki ya da dönemdeki ders saati ağırlığı
oranınca ve herhangi bir baraj uygulanmaksızın, ders kurulu hesaplamalarına
dâhil edilir. Dönem sonu final ve bütünleme sınavına dâhil edilmez.
Sınav
sonuçlarının ilanı
MADDE 26
– (1) Sınav sonuçları teknik
sebepler hariç en geç on iş günü içinde Dekanlık onayı alındıktan sonra
ilan edilir.
Dönem ve
staj geçme notu
MADDE 27
– (1) Dönem ve staj geçme notu 60
puan ve üzeridir.
Sınav
sonuçlarına itirazlar
MADDE 28
– (1) Öğrenciler; sınav sonuçları
ilan edildikten sonra, en geç üç iş günü içinde sınav sonuçlarına itiraz
edebilir. İtiraz başvurusu dilekçe ile Dekanlığa yapılır. İtirazlar
Dekanlıkça değerlendirilir. Bilimsel ya da maddi hata tespit edilirse not
düzeltmesi Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile yapılır. Başka bir nedenle not
değiştirilemez.
(2) Sınavlarda bilimsel ya da maddi soru hatası
tespit edilmesi durumunda Dekanlık tarafından öğretim üyelerinden
belirlenen en az üç kişilik bir kurul tarafından incelenir ve sonuç rapor
halinde Dekanlığa sunulur. Sorunun iptal edilmesi durumunda iptal edilen
sorunun puanı öğrenci lehine verilir.
Sınav
puanı ve derece notları
MADDE 29
– (1) Fakültede tüm dönemlerde
yapılan sınavlar 100 tam not üzerinden değerlendirilir. Sınavların
değerlendirilmesinde kullanılan not, derece ve katsayılar aşağıdaki
gibidir:
Başarı Notu Harf Notu Katsayı Başarı Durumu
90-100 AA 4,00 Pekiyi
80-89 BA 3,50 Pekiyi
70-79 BB 3,00 İyi
65-69 CB 2,50 İyi
60-64 CC 2,00 Orta
0-59 FF 0,00 Başarısız
0 DS 0,00 Devamsız
0 GR 0,00 Girmedi
MF Muaf
(2) Notlara ilişkin açıklamalar aşağıda
belirtilmiştir:
a) Geçer notlar: AA, BA, BB, CB ve CC notları geçer
notlardır. Dönem I, II ve III’te dönem geçme notu
olarak, dönem IV ve V’te staj not olarak AA, BA,
BB, CB ve CC notlarını alan öğrenci başarılı sayılır.
b) Devamsız (DS): Ders ve uygulamalarda devam
koşulunu sağlamayan öğrencilere verilir.
c) Girmedi (GR): Devamlı ve sınava girme hakkı
olduğu halde sınava girmemiş öğrencinin aldığı nottur. Not ortalamaları
hesabında FF notu işlemi görür ve notu sıfır olarak değerlendirilir.
ç) Muaf (MF): Muaf olduğu dersleri ifade eder. Bu
dersler için devam ya da sınav zorunluluğu aranmaz.
(3) Mazeretsiz sınava girmeyen öğrenciye sıfır notu
verilir.
ALTINCI BÖLÜM
Dönem IV ve V Klinik Bilimleri Devresi
Stajlar
MADDE 30
– (1) Stajlara devamda; 16 ncı maddede belirtilen devam zorunluluğu esasları
uygulanır.
(2) Staj sonu sınavı; dönem IV ve V’te her stajın sonunda ilgili anabilim dalınca teorik
ve/veya pratik olarak yapılan sınavdır. Sınavlar, anabilim dalında ders
veren öğretim üyeleri ve Dekanlık tarafından görevlendirilen uzmanların
katılımı ile gerçekleştirilir. Sınavların uygulanması ve sonuçları gerekli
görüldüğünde Dekanlığın kuracağı bir komisyon tarafından incelenir.
(3) Staj sonu notu; staj sonunda yapılan sınavda
veya staj bütünleme sınavında alınan nottur. Staj sonu sınavları teorik
ve/veya pratik olarak yapılır. Sınavın yapılış şekline anabilim dalı karar
verir. Sadece teorik sınav olarak yapılan staj sonu sınavında, 60 ve yukarı
puan alan öğrenciler başarılı sayılırlar. Sadece pratik sınav olarak
yapılan staj sonu sınavında, 60 ve yukarı puan alan öğrenciler başarılı
sayılırlar. Her iki sınavın yapıldığı durumda; teorik sınavdan 60 ve yukarı
puan alan öğrenciler başarılı sayılırlar. Pratik sınava girebilirler.
Teorik sınavdan 60 notunun altında kalan öğrenciler pratik sınava
giremezler. Bütünleme sınavına girerler. Öğrencinin geçme notu, sınavlardan
alınan notların ortalaması alınarak hesaplanır. Staj sonu sınavından 60 ve
yukarı puan alan öğrenciler başarılı sayılırlar. Staj sonu sınavına
mazereti olduğu halde sınava giremeyen öğrenciler sonraki tarihlerde staj
yapan öğrenciler ile birlikte staj sonu sınavına girer.
(4) Staj Bütünleme Sınavı; Dönem IV ve V’te staj sınavlarında başarılı olamayan öğrenciler
için yapılan sınavdır. Bütünleme sınavları teorik ve/veya pratik olarak
yapılır. Sınavın yapılış şekline anabilim dalı karar verir. Sadece teorik
sınav olarak yapılan staj sonu sınavında, 60 ve yukarı puan alan öğrenciler
başarılı sayılırlar. Sadece pratik sınav olarak yapılan staj sonu
sınavında, 60 ve yukarı puan alan öğrenciler başarılı sayılırlar. Her iki
sınavın yapıldığı durumda; teorik sınavdan 60 ve yukarı puan alan
öğrenciler başarılı sayılırlar. Pratik sınava girebilirler. Teorik sınavdan
60 notunun altında kalan öğrenciler pratik sınava giremezler. Bütünleme
teorik sınavından başarısız olan öğrenci staj tekrarı yapar. Öğrencinin
geçme notu, sınavlardan alınan notların ortalaması alınarak hesaplanır.
Bütünleme sınavından 60 ve yukarı puan alan öğrenciler başarılı sayılırlar.
Staj bütünleme sınavı için mazeret sınavı açılamaz.
(5) Dönem notu; dönem IV ve V’te
başarılı öğrencilerin dönem notu, o döneme ait staj notlarının ağırlıklı
not ortalamasıyla hesaplanır.
(6) Staj tekrarı; staj sonu ve staj bütünleme
sınavında başarısız olan öğrenci staj tekrarı yapar. Staj bütünleme
sınavları için mazeret sınavı açılmaz.
Seçmeli
stajlar
MADDE 31
– (1) Seçmeli stajlar, dönem IV ve
V’te her yıl eğitim komisyonunun teklifi ve
Fakülte Kurulunun onayı ile karara bağlanır. Öğrenci o yıl açılan seçmeli
stajlar içerisinden tercihlerini sıralayarak eğitim-öğretimin bir hafta
öncesinde yazılı olarak öğrenci işlerine bildirir.
(2) Seçmeli stajlar gruptaki en az üç öğrenci ile
açılır.
(3) Seçmeli stajlar tercih edilirken o dönemdeki
mevcut öğrenci sayısının en fazla %30’u olacaktır. Bu nedenle seçmeli
stajlarda başvuru önceliği aranacaktır.
(4) Seçmeli stajlarda öğrencilerin başarı durumları
değerlendirilirken zorunlu stajlardaki hükümler uygulanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Dönem VI-İntörn Hekimlik
Devresi
İntörn hekimlik
MADDE 32
– (1) Dönem VI’daki
eğitimin amacı, öğrencinin daha önceki dönemlerde edindiği bilgilerin klinik
uygulamalarını yapmak ve hekimlik sanatının uygulanmasında deneyim, beceri
kazandırarak hekimlik sanatını en iyi uygulayabileceği düzeye getirmektir.
(2) İntörn hekimlik,
aralıksız on iki ayı kapsayan uygulamalı rotasyon dönemidir. Öğrencilerin
bu dönemde Fakülte Kurulunca belirtilen süre kadar bulunmaları ve
programlanan çalışmaları başarı ile yapmaları zorunludur.
(3) İntörn hekimlik
dönemde mevcut her bir rotasyonun öğrenciye kazandıracağı beceriler ilgili
anabilim dalları tarafından belirlenir. Öğrencinin mümkün olan durumlarda,
rotasyon boyunca yapması gereken becerilerin minimum kaç kez yapılacağı
belirlenir. Sayı belirlemenin mümkün olmadığı durumlarda ise o beceriyi
yapabilecek düzeye gelip gelmediği belirtilir. Rotasyonun amaç ve hedefleri
çekirdek eğitim programının beceriler bölümünden yararlanılarak belirlenir.
(4) İntörn hekimlik
döneminde birinci basamak hekimlik pratiğine yönelik eğitim amaçlanmalıdır.
Gerekirse öğrenciler diğer hastane ve sağlık kuruluşlarına eğitim komisyonu
ve Dekanlığın onayı ile gönderilebilir.
(5) Anabilim dalları rotasyona başlama ve bitiş
saatlerini kendileri belirleyebilirler. Rotasyon saatlerinden sonra
öğrenciler ancak bölümün onayı dâhilinde gönüllü olarak kliniklerde
kalabilir.
(6) Öğrenci mezuniyet öncesinde öğretim üyesi
denetiminde intörn doktor olarak çalışır.
Çalıştığı kliniğin tüm kurallarına uymakla yükümlüdür. İlgili öğretim
üyesinin sorumluluğunda daha önceki eğitim dönemlerinde edindiği bilgi ve
beceriyi uygulama fırsatı bulur. Çalıştığı her birimde rutin poliklinik
uygulamasına aktif olarak katılır. Yataklı birimlerde kendisinin
sorumluluğunda olan hastaları izler ve sorunları ile yakından ilgilenir,
nöbet tutar, gözetim altında tıbbi girişimlerde bulunabilir.
(7) Öğrencilerin çalışmaları program çerçevesinde
günlük olarak izlenir ve öğrencinin başarılı olup olmadığı birim
sorumluları tarafından belirlenir.
(8) Bu dönemde yapılan rotasyonlar Fakülte
bünyesindeki klinik bilimlere ait birimlerde yapılabileceği gibi,
öğrencilerin isteklerine göre Fakülte dışında yurt içi ve yurt dışında,
üniversite hastaneleri ya da eğitim hastanelerinde yapılabilir. Ancak, bu
rotasyonların geçerli sayılabilmesi için öğrencinin başvurusunun ilgili
bölümün uygun görmesiyle Dekanlıkça önceden uygun bulunmuş olması gerekir.
Aynı esaslara göre yurt içi ve yurt dışından da öğrenci kabul edilebilir.
(9) İntörn hekimlik
döneminde nöbetler eğitim amaçlıdır. Nöbetler bir ayda en fazla on gün
olarak düzenlenir.
(10) İntörn hekimlik
dönemindeki rotasyonların her birindeki süreleri eksiksiz olarak tamamlamak
zorundadır. Süre açısından eksik kalan ve beceri kazanma açısından yetersiz
olan rotasyon, ilgili anabilim dalı tarafından uygun görülen süreyle, tüm
rotasyonlar bittikten sonra tamamlanır.
(11) İntörn doktorluk
döneminde öğrenciler her anabilim/bilim dalında yapılan çalışma sonunda
klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha
çalışmaları, aldıkları hasta öyküleri, yazdıkları epikrizler,
hastalara davranışları ve ilgileri, nöbetler ve katıldıkları ve/veya
sundukları seminerler, toplantılardaki katılımları, teorik bilgi düzeyleri,
genel davranışları ayrı ayrı göz önüne alınarak
başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir ve 100 üzerinden not
verilir. Bu not mezuniyet başarı derecesinin değerlendirilmesine katılmaz.
Bu dönemde rotasyonlardan bir veya birkaçından başarısız olan öğrenci,
kabul edilen süre içinde kalmak üzere bu rotasyon veya rotasyonları tekrar
ederek başarılı olmak zorundadır.
(12) İntörn hekimlik
döneminde sınav yoktur. Öğrencinin stajdaki poliklinik, klinik, akademik ve
benzeri çalışmalara katılımı, beceri ve uygulamaları öğrenci karnelerine
işlenir ve puanlama 100 üzerinden yapılır. Geçme notu 60 ve üstüdür.
Başarısız olan öğrenciler rotasyonu tekrar ederler. Seçmeli rotasyonlarda
başarısız olan öğrenciler, başarısız oldukları rotasyonları değiştirmek
isterlerse yeni bir rotasyon seçerek tam süre ile devam ederler.
(13) Rotasyon yapılan anabilim dalı başkanlığı intörn doktor hakkında geçme notunu ve sonucunu
rotasyonun bitiminden en geç bir hafta içinde öğrenci bilgi sistemine
kaydederek ilan eder.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Notlar, Mezuniyet Başarı Derecesi ve Diplomalar
Notlar
MADDE 33
– (1) Altı yıllık eğitim-öğretim
döneminde alınması gereken AKTS miktarı 360’tır.
(2) Ağırlıklı not, bir derste/stajda alınan notun
ilgili dersin AKTS ile çarpımı ile bulunur.
(3) Başarı notu; dönem I, II ve III’ün
her birinde aldığı kurul derslerinin ya da dönem IV ve V’teki
stajların ağırlıklı notlarının toplamının AKTS’lerin
toplamına bölünmesiyle hesaplanır. Başarı notu hesaplanırken ortak zorunlu
seçmeli ve seçmeli dersler dikkate alınmaz.
(4) Genel ağırlıklı not ortalaması, öğrencinin her
dönemden aldığı başarı notlarının toplamının dönem sayısına bölümü ile
hesaplanır. Genel ağırlıklı not ortalaması hesaplanırken ortak zorunlu
seçmeli ve seçmeli dersler dikkate alınır.
Mezuniyet
başarı derecesi
MADDE 34
– (1) Mezuniyet başarı derecesi;
ilk beş dönemin başarı notlarının toplamının beşe bölünmesiyle hesaplanır.
Ancak öğrenci, intörnlük dönemindeki stajlardan
da başarılı olmak zorundadır.
(2) Mezuniyette ilk üç dereceye girecek
öğrencilerin belirlenmesinde, öncelikle Fakülte Yönetim Kurulunca kabul
edilmiş mazeretler dışında yıl kaybetmemiş olmak, en fazla üç defaya kadar
bütünlemeye kalmış olmak ve disiplin cezası almamış olmak temel koşuldur.
Dönem IV’ten itibaren Fakülteye yatay geçişle
kabul edilen öğrenciler ilk üç derece için değerlendirilmeye alınmaz. Buna
ek olarak başka Fakültede özel öğrenci statüsünde olan Fakülte
öğrencilerimiz ilk üç derece için değerlendirmeye alınmaz.
(3) Başka bir fakülteden yatay geçişle kayıt olan
öğrencilerin harf ile belirlenmiş notlarının değerlendirilmesinde Senato
kararı uygulanır.
(4) Eğitim sürecinde herhangi bir dönemde Fakülte
adına başka bir eğitim kurumunda eğitim gören öğrencilerin not
değerlendirilmesinde Senato kararları uygulanır.
(5) Dönem dereceleri; bir dönemdeki başarı notu
90-100 arasında olan öğrenciler, dönem yüksek onur öğrencisi, 80-89
arasında olan öğrenciler ise dönem onur öğrencisi olarak ilan edilirler.
Ceza almış veya dönem tekrarı yapan öğrenciler bulundukları dönemin yüksek
onur veya onur öğrencisi seçilemezler. Bu öğrencilerin listesi, her dönem
sonunda ilan edilerek öğrencilerin başarı belgeleri, kendilerine verilir.
Diploma
MADDE 35
– (1) Tıp doktorluğu için
öngörülen altı yıllık eğitim süresini başarıyla tamamlayanlara, tıp doktoru
diploması verilir.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Öğrenci Değişim Programları
Erasmus programı
MADDE 36
– (1) Avrupa Birliği Eğitim ve
Gençlik Programları bünyesinde Avrupa Birliğine üye veya aday ülkelerin tıp
fakülteleri ile Fakülte arasında yapılmış olan anlaşma kapsamında, tıp
fakültesi öğrencilerinin eğitim amaçlı değişim programı ile en az üç ay en
fazla on iki ay bir tıp fakültesinde eğitimlerini sürdürebilirler. Erasmus programı Fakülte ile yabancı bir tıp fakültesi
arasında yapılan ikili anlaşma çerçevesinde gerçekleşir. Öğrencinin yurt
dışındaki üniversiteden almış olduğu tüm dersler ve notlar transkriptinde yer alacağından yükümlü olduğu derslerin
yerine sayılır. Bu program kapsamında öğrencinin yurt dışındaki
üniversitede almış olduğu eğitim ve değerlendirmelerin denkliği Fakülte
Yönetim Kurulu kararı ile onaylanır.
(2) Yurt dışı öğrenci değişim programları ile yurt
dışında eğitim alıp dönem IV veya V stajlarını yurt dışında tamamlamış
öğrencilerin bir üst döneme devam etmesi için, Fakültenin eğitim programı
kapsamında eksik olan stajları tamamlaması gerekir.
(3) Öğrenci aldığı stajdan devamsız olduğu takdirde
stajı Fakültede tekrarlar.
Farabi değişim programı
MADDE 37
– (1) YÖK kararı çerçevesinde
belirlenen ve yurt içi ve yurt dışı yükseköğretim kurumları arasında
öğrenci ve öğretim üyesi değişimini amaçlayan Farabi
değişim programına Fakültenin kayıtlı öğrencileri katılabilir. Öğrenci
değişimi süresi, en az bir en fazla iki yarıyılı kapsar. Hazırlık ve
birinci sınıfta okuyan öğrenciler Farabi değişim
programından yararlanamazlar. Farabi değişim
programı ile diğer tıp fakültelerine gönderilebilecek öğrenciler ve
sayıları Fakülte Yönetim Kurulu kararı ile belirlenir.
ONUNCU BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Toplantı
ve oylama
MADDE 38
– (1) Eğitim komisyonu her yarıyıl
en az iki kez olmak üzere başkoordinatörün
teklifi ve Dekanın onayı ile toplanarak gündemindeki konuları görüşür ve
alınan kararları Dekanlık makamına sunar.
(2) Kurulun toplanabilmesi için en az üçte iki
çoğunluğun sağlanmış olması yeterlidir. Kararlar, üyelerin salt çoğunluğu
ile alınır. Oylamada çekimser oy kullanılamaz, eşitlik sağlanması
durumunda, komisyon başkanının kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış
sayılır.
(3) Eğitim komisyonu üyelerinden herhangi biri iki
toplantıya mazeretsiz katılmamış ise görevinden istifa etmiş sayılır. Bu
görev için Dekan tarafından yeni görevlendirme yapılır.
(4) Kurul, gerektiğinde alt kurullar oluşturabilir.
Alt kurul oluşturmak ve bunların çalışmaları için tüm görevlendirmeler başkoordinatör tarafından yapılır. Alt kurulların
görevlendirildikleri konu üzerindeki çalışma raporları başkoordinatör
tarafından Dekana sunulur.
Öğrenci
disiplin işlemleri
MADDE 39
– (1) Eğitim dönemi ve sınavlar
süresince ortaya çıkabilecek disiplin ihlali konularında disiplin
soruşturmasının açılması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması 2547 sayılı
Kanunun 54 üncü maddesi ve Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür ve uygulanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 40
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; Adıyaman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Yükseköğretim Kurulu, Senato ve
Fakülte Yönetim Kurulu kararları ve ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Geçiş
hükmü
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) İnönü Üniversitesi
Tıp Fakültesinde okuyan Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencileri,
Adıyaman Üniversitesi Tıp Fakültesinde eğitimlerine başlayıncaya kadar 16/2/2020 tarihli ve 31041 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim Yönetmeliği
hükümlerine tabidir.
Yürürlük
MADDE 41
– (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 42
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Adıyaman Üniversitesi Rektörü yürütür.
|