İstanbul Galata Üniversitesinden:
İSTANBUL GALATA
ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM-ÖĞRETİM
VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
İstanbul Galata Üniversitesine bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde
yürütülen lisansüstü eğitim-öğretim ve sınavlara ilişkin esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; İstanbul Galata
Üniversitesine bağlı Lisansüstü Eğitim Enstitüsünde yürütülen lisansüstü
eğitim programlarına kayıt ve kabul esaslarını, devam, sınavlar, tez, proje
ve başarı değerlendirmeleri ile lisansüstü eğitim-öğretime ilişkin hükümleri
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
b) ALES: Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi
Giriş Sınavını,
c) Anabilim dalı: Enstitüdeki eğitim programı
bulunan anabilim dalını,
ç) Anabilim dalı başkanı: Enstitü bünyesindeki
eğitim programı bulunan anabilim dallarının başkanlarını,
d) Bitirme projesi: Tezsiz yüksek lisans
programından mezun olabilmek için hazırlanan dönem projesini,
e) Danışman: Enstitüye kayıtlı öğrenciye ders ve
tez çalışması dönemlerinde rehberlik etmek üzere Enstitü yönetim kurulunca
görevlendirilen öğretim üyesini,
f) Enstitü: İstanbul Galata Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim Enstitüsünü,
g) Enstitü kurulu: Enstitü
müdürünün başkanlığında, enstitü müdür yardımcıları ile enstitüde
programları bulunan anabilim dalı başkanlarından oluşan kurulu,
ğ) Enstitü yönetim kurulu: Enstitü müdürünün
başkanlığında, enstitü müdür yardımcıları ile müdürün göstereceği altı aday
arasından seçilecek üç öğretim üyesinden oluşan kurulu,
h) GANO: Genel Akademik Not Ortalamasını,
ı) İntihal: Başkalarının fikirlerini, metotlarını,
verilerini veya eserlerini bilimsel kurallara uygun biçimde atıf yapmadan
kısmen veya tamamen kendi eseri gibi göstermeyi,
i) Müdür: İlgili enstitü müdürünü,
j) Mütevelli Heyeti: İstanbul Galata Üniversitesi
Mütevelli Heyetini,
k) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığını,
l) Rektör: İstanbul Galata Üniversitesi Rektörünü,
m) Senato: İstanbul Galata Üniversitesi Senatosunu,
n) Tez: Yüksek lisans ile doktora tezini,
o) Üniversite: İstanbul Galata Üniversitesini,
ö) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
p) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
r) YÖKDİL: Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil
Sınavını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yüksek Lisans Programları
Genel
esaslar
MADDE 5 –
(1) Yüksek lisans programı, tezli
ve tezsiz lisansüstü programlar şeklinde yürütülebilir.
(2) YÖK onayı ile öğretim elemanı ve öğrencilerin
aynı mekânda bulunma zorunluluğu olmaksızın, bilgi ve iletişim
teknolojilerine dayalı olarak öğretim faaliyetlerinin planlandığı ve
yürütüldüğü lisansüstü uzaktan öğretim programları açılabilir. Bu
programların açılması ve yürütülmesinde YÖK tarafından belirlenen şartlar
geçerlidir.
Başvuru
ve kabul
MADDE 6 –
(1) Yüksek lisans programlarına
başvurabilmek için adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları veya
koşullu ön kabulü için lisans öğrenimlerinin son yarıyılında öğrenci
olmaları şartı aranır.
(2) Tezli yüksek lisans programına başvurabilmek
için adayların, ÖSYM tarafından merkezi olarak yapılan ALES’ten
başvurduğu programın puan türünde en az 55 puan veya ALES’e
eşdeğer kabul edilen ve YÖK tarafından ilan edilen eşdeğer puana sahip
olmaları gerekir. Senato tarafından 55 puandan az olmamak üzere daha üst
ALES puan şartı istenebilir.
(3) Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci
kabulünde, ALES puanı aranmaz.
(4) Yabancı dil ile eğitim yapılan yüksek lisans
programlarına öğrenci kabulünde YDS/YÖKDİL’den
Senatonun belirlediği minimum puanı veya ÖSYM/Üniversitelerarası Kurulca
eşdeğerliği kabul edilen uluslararası İngilizce yabancı dil sınavından
eşdeğer puan almak şartı aranır. Belirtilen yabancı dil puan belgesine
sahip olmayan yüksek lisans adayları; Üniversitenin yabancı dil yeterlik
sınavına girmek ve bu sınavdan eşdeğer düzeyde puan almak zorundadırlar. Bu
sınavda da başarısız olan adaylar Üniversitenin Yabancı Diller Bölümünde
hazırlık öğrenim ücretini ödemek koşuluyla hazırlık öğrencisi olarak
kaydedilebilir. Bu programın süresi azami iki yarıyıl olup, bu süre sonunda
belirtilen sınavlarda başarılı olamayan öğrencilere öğrenim ücretini ödemek
koşuluyla, enstitü yönetim kurulu kararı ile en fazla iki yarıyıl daha ek
süre verilebilir. Hazırlık programında geçirilen süre öğrenim süresine
dâhil edilmez.
(5) Başvuru tarihlerinde lisans öğrenimlerinin son
yarıyılında ön kabulü alınan adaylar programların kesin kayıt tarihine
kadar mezuniyet belgelerini enstitüye teslim etmek zorundadırlar, aksi taktirde kesin kayıt işlemi yapılmaz.
(6) Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci
kabulünde; ALES puanının %50’den az olmamak koşuluyla, değerlendirmede
ağırlığının ne olacağı ve enstitü yönetim kurulunun belirlediği diğer
ölçütler çerçevesinde sıralamaları yapılır.
(7) Türkçe tezli yüksek lisans programlarında
yabancı dil yetkinliğine sahip olma koşulu Enstitü kurulunun teklifi ve
Senatonun kararıyla başvuru koşulları arasında istenebilir.
(8) Yüksek lisans programlarına yalnız ALES puanı
ile de öğrenci kabul edebileceği gibi ALES puanına ek olarak lisans not
ortalaması, yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat
sonucunu da değerlendirmeye alabilir.
Tezli
yüksek lisans programı
MADDE 7 – (1) Tezli yüksek lisans programı, öğrencinin
bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi
derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar.
(2) Tezli yüksek lisans programı toplam 24 kredi ve
60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az 8 ders,
bir seminer dersi ve tez çalışması olmak üzere toplam 120 AKTS kredisinden
oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup başarılı veya
başarısız olarak değerlendirilir. Öğrenci en geç danışman atanmasını
izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak
zorundadır.
(3) Öğrenci alacağı derslerin en çok ikisini,
lisans öğrenimi sırasında alınmamış olması koşuluyla, danışman önerisi ve
anabilim dalı başkanı onayı sonrasında lisans derslerinden seçebilir.
Ayrıca enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim
kurulu onayı ile diğer yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan
derslerden en fazla iki ders seçilebilir.
(4) Tezli yüksek lisans programı ikinci lisansüstü
öğretim programı olarak yürütülebilir.
Tezli
yüksek lisans programında süre
MADDE 8 – (1) Tezli yüksek
lisans programının süresi, yabancı dil hazırlık ve bilimsel hazırlıkta
geçen süre hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden
başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın
dört yarıyıl olup, anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim
kurulu kararı ile ilave iki yarıyıl verilerek program en çok altı yarıyılda
tamamlanır.
(2) Kaydolduğu programa ilişkin
derslerin verildiği yarıyıldan başlamak üzere her yarıyıl için kayıt
yaptırılıp yaptırılmadığına bakılmaksızın dört yarıyıl sonunda öğretim
planında yer alan kredili derslerini ve seminer dersini başarıyla
tamamlayamayan veya bu süre içerisinde Üniversitenin öngördüğü başarı
koşullarını/ölçütlerini yerine getiremeyen; azami süreler içerisinde ise
tez çalışmasında başarısız olan veya tez savunmasına girmeyen öğrencinin Üniversite
ile ilişiği kesilir.
(3) Öğrenciler bir yüksek lisans programından
süresinden önce, ilk iki yarıyılın kredi yükünü tamamlamak ve en az bir
yarıyıl tez çalışmasında geçirmek kaydıyla, üç yarıyıl sonunda mezun
olabilir.
Tezli
yüksek lisans prgramında tez danışmanı atanması
MADDE 9 – (1) Tezli yüksek lisans programında, enstitü
anabilim dalı başkanlığı her öğrenci için kendi üniversitesinin kadrosunda
bulunan bir tez danışmanını en geç birinci yarıyılın sonuna kadar;
öğrencinin danışmanıyla beraber belirlediği tez konusunu da en geç ikinci
yarıyılın sonuna kadar enstitüye önerir. Tez danışmanı ve tez konusu
enstitü yönetim kurulu onayı ile kesinleşir. İki yarıyılın sonunda tüm
derslerinden başarılı olan öğrenciler, üçüncü yarıyıl başlamadan önce tez
önerilerinin kabul edilmesi halinde yüksek lisans tez çalışmasını üçüncü
yarıyılın sonunda bitirebilir.
(2) Tez danışmanı, Üniversitenin kadrosunda yer
alan öğretim üyeleri arasından seçilir. Enstitü yönetim kurulu gerekçeli
kararını alarak, tez konusunda mevcut kadrolu öğretim üyelerininkinden daha
farklı uzmanlık gereken durumlarda öğrenciye başka bir yükseköğretim
kurumundan ikinci bir tez danışmanını veya başka bir yükseköğretim
kurumundan bir öğretim üyesini, asıl tez danışmanı olarak atayabilir.
(3) Zorunluluk halinde öğrencinin gerekçeli talebi
ve anabilim dalı başkanının gerekçeli önerisi ve enstitü yönetim kurulu
kararı sonucunda tez danışman değişikliği yapılabilir. Danışman değişikliği
öğrencinin azami öğrenim süresini değiştirmez.
Yüksek
lisans tezinin sonuçlanması
MADDE 10
– (1) Tezli yüksek lisans
programında eğitim alan bir öğrenci, elde ettiği sonuçları enstitünün tez
yazım kurallarına uygun biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak
savunur.
(2) Yüksek lisans tezinin savunulmasından önce,
düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte, öğrenci tezini
tamamlayarak danışmanına tez yazım kurallarına uygun çıktısı ve dijital
kopyasını sunar. Danışman tezin savunabilir olduğuna ilişkin görüşünü
gösterir form ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu
teze ilişkin intihal yazılım programı üzerinden raporunu alarak danışmanına
ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihal tespiti
halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez, enstitü yönetim
kuruluna gönderilir.
(3) Yüksek lisans tez jürisi, tez danışmanı ve
enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun
onayı ile atanır. Jüri; biri öğrencinin tez danışmanı, en az biri de
Üniversite dışından olmak üzere üç veya beş öğretim üyesinden oluşur.
Jürinin üç kişiden oluşması durumunda ikinci tez danışmanı jüri üyesi
olamaz.
(4) Yüksek lisans tez jürisinden geçerli
mazeretleri sunmaları koşuluyla jüriye katılamayacak olan üye/üyelerin
katılamama gerekçelerini tezi teslim aldıkları tarihten itibaren en geç bir
hafta içinde yazılı olarak enstitü müdürlüğüne bildirmeleri gerekir.
Boşalan jüri üyeliğine aynı usulle yeni jüri görevlendirilir.
(5) Tez çalışmasını tamamlayan öğrenci, tezin jüri
üye sayısından bir fazla sayıda nüshasını tez danışmanına teslim eder.
Danışman, tezin yazım kurallarına uygunluğu yönünden yazılı olarak
belirttiği görüşü ile tezin nüshalarını anabilim dalı başkanlığı
aracılığıyla enstitüye gönderir.
(6) Jüri üyeleri, söz konusu tezin kendilerine
teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içerisinde toplanarak
öğrenciyi, en az 45 en fazla 90 dakika süreli tez sınavına alır. Tez
sınavı, tez çalışmasının sunulması ve bunu izleyen soru-cevap bölümünden
oluşur. Tez sınavı, öğretim elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın
uzmanlarından oluşan dinleyicilerin katılımına açık ortamlarda
gerçekleştirilir.
(7) Tez sınavının tamamlanmasından sonra jüri tez
hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya düzeltme kararı verir. Bu karar
enstitü anabilim dalı başkanlığınca tez sınavını izleyen üç gün içinde
enstitüye tutanakla bildirilir.
(8) Tezi başarısız bulunarak reddedilen öğrencinin
Üniversite ile ilişiği kesilir.
(9) Tezi hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci
en geç üç ay içinde düzeltmeleri yapılan tezi aynı jüri önünde yeniden
savunur. Bu süre içerisinde tez savunmasına geçerli bir mazereti olmaksızın
girmeyen veya bu savunma sonunda başarısız bulunarak tezi kabul edilmeyen
öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
(10) Tezi reddedilen öğrencinin talepte bulunması
ve aynı adlı veya yönetim kurulunca uygun görülecek benzer bir tezsiz
yüksek lisans programının enstitü bünyesinde yer alması halinde; tezsiz
yüksek lisans programının gereklerini yerine getirmiş olmak kaydıyla,
kendisine tezsiz yüksek lisans diploması verilir.
Tezli
yüksek lisans programında diploma
MADDE 11 – (1) Tez
savunmasında başarılı olmak ve Senato tarafından belirlenen mezuniyet için
gerekli diğer koşulları sağlamak kaydıyla, yüksek lisans tezinin kılavuza
uygun bir şekilde ciltlenmiş en az üç kopyasını ve üç adet CD ortamında
elektronik kopyasını tez savunmasına giriş tarihinden itibaren bir ay
içinde enstitüye teslim eden ve tezi şekil yönünden uygun bulunan yüksek
lisans öğrencisine tezli yüksek lisans diploması verilir. Enstitü yönetim kurulu talep halinde teslim süresini
en fazla bir ay daha uzatabilir. Bu koşulları yerine getirmeyen öğrenci,
koşulları yerine getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik
haklarından yararlanamaz ve azami süresinin dolması halinde ilişiği
kesilir.
(2) Tezli yüksek lisans diploması üzerinde
öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim dalındaki programın YÖK
tarafından onaylanmış adı bulunur. Mezuniyet tarihi tezin sınav jüri
komisyonu tarafından imzalı nüshasının enstitü müdürlüğüne teslim edildiği
tarihtir.
(3) Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde yüksek
lisans tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve
faaliyetlerin hizmetine sunulmak üzere enstitü tarafından YÖK Başkanlığına
gönderilir.
Tezsiz
yüksek lisans programı
MADDE 12
– (1) Tezsiz yüksek lisans
programı, öğrenciye mesleki konularda bilgi kazandırarak mevcut bilginin
uygulamada nasıl kullanılacağını gösterir.
(2) Tezsiz yüksek lisans programı toplam 30
krediden ve 60 AKTS’den az olmamak kaydıyla en az
on ders ve bitirme projesi dersinden oluşur. Öğrenci, bitirme projesi
dersinin alındığı yarıyılda bitirme projesi dersine kayıt yaptırmak ve
yarıyıl sonunda yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Bitirme
projesi dersi kredisiz olup başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir.
(3) Öğrencinin alacağı derslerin en çok üçü, lisans
öğrenimi sırasında alınmamış olması kaydıyla, danışman onayı sonrasında
lisans derslerinden seçilebilir.
(4) Tezsiz yüksek lisans programının sonunda
enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü kurulu kararıyla
Senato tarafından belirlenen esaslara göre yeterlik sınavı/uygulamaları
aranması kararı alınabilir.
(5) Tezsiz yüksek lisans programı ikinci lisansüstü
öğretimde de yürütülebilir.
(6) Bitirme projesi dersi alan öğrenci hazırlamakla
yükümlü olduğu dönem projesini danışmanına onaylatmak zorundadır.
(7) Bitirme projesi, tamamlandığında danışman
tarafından başarılı veya başarısız olduğunu belirtecek şekilde bir
değerlendirme raporu düzenlenerek, ekine bitirme projesine ilişkin
benzerlik raporu konduktan sonra danışman öğretim elemanı tarafından enstitüye
teslim edilir. Herhangi bir intihal durumunun tespit edilmesi halinde
gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere bitirme projesi, enstitü
yönetim kuruluna gönderilir.
Tezsiz
yüksek lisans programında süre
MADDE 13
– (1) Tezsiz yüksek lisans
programını tamamlama süresi, yabancı dil hazırlık ve bilimsel hazırlıkta
geçen süre hariç, kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden
başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın
en az iki yarıyıl, en çok üç yarıyıldır. Bu sürenin sonunda başarısız olan
veya programı tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
Tezsiz
yüksek lisans programında danışman atanması
MADDE 14
– (1) Tezsiz yüksek lisans
programında enstitü anabilim dalı başkanlığı her öğrenci için ders seçiminde
ve bitirme projesinin yürütülmesinde danışmanlık yapacak bir öğretim üyesi
veya Senato tarafından belirlenen niteliklere sahip doktora dereceli bir
öğretim görevlisini en geç birinci yarıyılın sonuna kadar belirler. Bitirme
projesi dersinin danışmanı enstitü yönetim kurulu kararı ile atanır.
Gerektiğinde enstitü yönetim kurulu kararıyla bitirme projesi dersinin
danışmanı değiştirilebilir. Danışman değişikliği azami öğrenim süresini
değiştirmez.
Tezsiz
yüksek lisans programında diploma
MADDE 15
– (1) Kredili derslerini ve
bitirme projesini başarıyla tamamlayan öğrenciye tezsiz yüksek lisans
diploması verilir.
(2) Tezsiz yüksek lisans diploması üzerinde,
öğrencinin kayıtlı olduğu enstitü anabilim dalındaki programın YÖK
tarafından onaylanmış adı bulunur.
Yüksek
lisans programları arasında geçiş şartları
MADDE 16
‒ (1) Enstitü anabilim dalı
başkanlığının uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla aynı
enstitünün tezli ve tezsiz yüksek lisans programları arasında geçiş
yapılabilir.
(2) Geçiş yapan öğrencinin ilk programda geçirdiği
süre, geçiş yaptığı program için YÖK tarafından belirlenmiş azami süreden
sayılır.
(3) Tezli programlara geçmek için öğrencinin bir tezli
veya tezsiz programda en az bir yarıyıl öğrenim görmesi, tüm derslerinden
başarılı olması, 2,50 GANO sağlaması ve ilgili tezli yüksek lisans
programına başvurabilmek için belirlenmiş asgari koşullara sahip olması
gereklidir.
(4) Yüksek lisans programları arasında geçişlerde,
önceki programında alınan dersler, enstitü anabilim dalı başkanlığının
uygun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla geçiş yapılan programdaki
derslerin yerine sayılabilir.
(5) Tezli programlara geçişlerde enstitü yönetim
kurulunun belirlediği ölçütler ve kontenjan çerçevesinde sıralama yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Doktora Programı
Genel
esaslar
MADDE 17
– (1) Doktora programı, öğrenciye
bağımsız araştırma yapma, bilimsel problemleri, verileri geniş ve derin bir
bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma, analiz etme ve yeni sentezlere
ulaşmak için gerekli becerileri kazandırır.
(2) Doktora programları, yurt içi ve yurt dışı
bütünleşik veya ortak lisansüstü programlar şeklinde düzenlenebilir. Bu
programların uygulama usul ve esasları YÖK tarafından belirlenir.
(3) Doktora programı, tezli
yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden
ve bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS’den az
olmamak koşuluyla en az yedi ders, seminer dersi ile yeterlik sınavı, tez
önerisi ve tez çalışması olmak üzere üç adet tez izleme sınavı ve tez
çalışması olmak üzere en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için
de en az 42 kredilik 14 ders, seminer dersi, yeterlik sınavı, tez önerisi
ve tez çalışması üzere toplamda en az 300 AKTS kredisinden oluşur.
(4) Doktora programlarında enstitü anabilim dalı
başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile diğer
yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans
derecesi ile kabul edilmiş öğrenciler için en fazla iki, lisans derecesiyle
kabul edilmiş öğrenciler için en fazla dört ders seçilebilir.
(5) Lisans dersleri ders yüküne ve doktora
kredisine sayılmaz.
(6) Doktora programları ikinci öğretim olarak
açılamaz.
(7) Doktora sonunda hazırlanacak tezin, bilime
yenilik getirme, yeni bir bilimsel yöntem geliştirme, bilinen bir yöntemi
yeni bir alana uygulama niteliklerinden en az birini yerine getirmesi
gerekir.
Başvuru
ve kabul
MADDE 18
– (1) Doktora programına
başvurabilmek için adayların;
a) Tezli yüksek lisans diplomasına veya 6/2/2013 tarihi öncesi kayıt veya bu tarihten önce mezun
olunan tezsiz yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir.
b) Tıp, diş hekimliği, veteriner, eczacılık
fakülteleri ile hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıl süreli lisans diplomasına
veya Sağlık Bakanlığınca düzenlenen esaslara göre bir laboratuvar
dalında kazanılan uzmanlık yetkisine sahip olmaları gerekir.
c) ALES’ten başvurduğu
programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla ilgili Senato kararı
ile belirlenecek ALES puanına veya ALES’e eşdeğer
kabul edilen ve YÖK tarafından ilan edilen eşdeğer puanlara sahip olmaları
gerekir.
ç) Lisans derecesiyle doktora programına
başvurmaları halinde lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az
3,00 veya muadili bir puan olması ve ALES’ten
başvurduğu programın puan türünde en az 80 puana ya da YÖK tarafından ilan
edilen eşdeğer sınavların birinden eşdeğeri puanlara sahip olmaları
gerekir.
(2) Lisans diploması başvurduğu programdan farklı
olanlar, doğrudan doktora programına kabul edilmezler.
(3) Hazırlık sınıfları hariç, on yarıyıl süreli
lisans eğitimi alanlar yüksek lisans derecesine sahip sayılır.
(4) Doktora programlarına öğrenci kabulünde; ALES
puanının %50’sinden az olmamak koşuluyla ne kadar değerlendirmeye alınacağı
Senato tarafından belirlenir. Yalnız ALES puanı ile de öğrenci kabul
edilebilir. ALES’e eşdeğer kabul edilen ve YÖK
tarafından ilan edilen eşdeğer puanlar, Senato tarafından belirlenir.
(5) Doktora programına başvuracak olanların
programa kabulünde, ALES puanının yanı sıra yazılı olarak yapılacak
bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat sonucu ile yüksek lisans
derecesiyle başvuranlar için yüksek lisans not ortalaması da
değerlendirilebilir. Bilimsel değerlendirme sınavı ve mülakat jürileri
anabilim dalının önerisi üzerine enstitü yönetim kurulu tarafından
belirlenir. Bu değerlendirmeye ilişkin hususlar ile başvuru koşulları ve öğrenci
kabulüne dair diğer hususlar ve adaylardan istenen belgeler Senato
tarafından belirlenir ve ilan edilir.
(6) Doktora programına öğrenci
kabulünde anadilleri dışında YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı
dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil
sınavlarından en az 55 puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen
uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan muadili bir puan alınması
zorunlu olup, bu asgari puanların girilecek programların özelliklerine göre
gerekirse yükseltilmesine Senato tarafından karar verilir.
(7) Yabancı dil ile eğitim
yapılan doktora programlarında eğitimin yapıldığı dilde YDS/YÖKDİL ya da Üniversitelerarası
Kurulca eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından 80
puandan az olmamak üzere yabancı dil yeterlik koşulu veya ÖSYM tarafından
eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan
muadili bir puan alınması koşulu aranır.
Süre
MADDE 19 – (1) Doktora
programı, bilimsel hazırlıkta geçen süre hariç yüksek lisans derecesi ile
kabul edilenler için kaydolduğu programa ilişkin derslerin verildiği
dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına
bakılmaksızın sekiz yarıyıl olup azami tamamlama süresi on iki yarıyıl;
lisans derecesi ile kabul edilenler için on yarıyıl olup azami tamamlama
süresi on dört yarıyıldır. En
az üç yarıyıl teze kayıtlı olmak ve en az üç tez izleme komitesi raporu
sunmak ve diğer tüm yükümlülükleri yerine getirmek koşuluyla doktora
programı sekiz yarıyıldan daha kısa sürede tamamlanabilir.
(2) Doktora programı için gerekli kredili dersleri
başarıyla tamamlamanın azami süresi tezli yüksek lisans derecesi ile kabul
edilenler için dört yarıyıl, lisans derecesi ile kabul edilenler için altı
yarıyıldır. Bu süre içinde kredili derslerini başarıyla tamamlayamayan veya
genel not ortalaması dörtlük sistemde 3,00’ü
sağlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
(3) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik
sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez
çalışmasını birinci fıkrada belirtilen süre sonuna kadar tamamlayamayan
öğrencinin ilişiği kesilir.
(4) Kredili derslerini başarıyla bitiren, yeterlik
sınavında başarılı bulunan ve tez önerisi kabul edilen, ancak tez
çalışmasını birinci fıkrada belirtilen on iki veya on dört yarıyıl sonuna
kadar tamamlayamayan öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
(5) Lisans derecesi ile doktora programına
başvurmuş ve kabul edilmiş öğrencilerden, kredili derslerini ve/veya azami
süresi içinde tez çalışmasını tamamlayamayanlara, doktora tezinde başarılı
olamayanlara tezsiz yüksek lisans için gerekli kredi yükü, proje ve benzeri
diğer şartları yerine getirmiş olmaları kaydıyla talepleri halinde tezsiz
yüksek lisans diploması verilir.
Tez
danışmanı atanması
MADDE 20
– (1) Enstitü anabilim dalı
başkanlığı her öğrenci için kendi üniversite kadrosunda bulunan bir öğretim
üyesini tez danışmanı ve danışmanla öğrencinin birlikte belirleyeceği tez konusu
ile tez başlığını enstitüyü önerir. Tez danışmanı ve tez önerisi enstitü
yönetim kurulu kararıyla kesinleşir. Tez danışmanının en geç ikinci yarıyılın
sonuna kadar atanması zorunludur. Gerekli hallerde mevcut danışmanın görüşü
alınarak enstitü yönetim kurulunun kararı ile tez danışmanı
değiştirilebilir. Danışman değişikliği öğrencinin azami öğrenim süresini
değiştirmez.
(2) Tez danışmanı; diş hekimliği, eczacılık, tıp ve
veteriner fakülteleri anabilim dalları hariç en az bir yüksek lisans tezi
yönetmiş ve başarıyla tamamlamış öğretim üyeleri arasından seçilir. Söz
konusu niteliklere sahip öğretim üyesi bulunmaması ve zorunluluk hallerinde
başka bir yükseköğretim kurumundan aynı niteliklere sahip öğretim üyesi
danışman olarak atanabilir.
(3) Tez çalışmasının niteliğinin birden fazla tez
danışmanı gerektirdiği durumlarda atanacak ikinci tez danışmanı, Üniversite
kadrosu dışından doktora derecesine sahip kişilerden olabilir.
Yeterlik
sınavı
MADDE 21
– (1) Yeterlik sınavı, derslerini
ve seminerini tamamlayan öğrencinin alanındaki temel konular ve kavramlar
ile doktora çalışmasıyla ilgili bilimsel araştırma derinliğine sahip olup
olmadığının ölçülmesidir. Bir öğrenci bir yılda en fazla iki kez yeterlik
sınavına girer. Yeterlik sınavına girmek isteyen öğrenci akademik takvimde
belirtilen tarihlerde enstitüye başvuru yapar.
(2) Derslerini ve seminer dersini başarıyla
tamamlayan öğrenci bir sonraki yarıyıl sonunda yeterlik sınavına girmeye
hak kazanır. Yüksek lisans derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci
yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan öğrenci en geç yedinci
yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına girmek zorundadır. Belirtilen
süreler içinde yeterlik sınavına girmeyenler sınavdan başarısız olmuş
sayılır.
(3) Yeterlik sınavları, enstitü anabilim dalı
başkanlığı tarafından önerilen ve enstitü yönetim kurulu tarafından
onaylanan biri danışman öğretim üyesi ve en az ikisi farklı bir
yükseköğretim kurumunda görevli olmak üzere toplam beş kişilik doktora
yeterlik jürisi tarafından düzenlenir ve yürütülür. Yeterlik jürisi enstitü
yönetim kurulunca belirlenir.
(4) Yeterlik sınavı toplantıları öğretim
elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan dinleyicilerin
katılımına açık olarak yapılır.
(5) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki
bölüm halinde yapılır. Yazılı sınav süresi en az 60 en çok 120 dakika,
sözlü sınavların süresi, her bir aday için 45 dakikadan az 120 dakikadan
fazla olamaz. Yazılı ve sözlü sınavlar tutanakla kayıt altına alınır. Her
iki sınavın ağırlığı %50’dir. Her iki sınav ortalaması 100 üzerinden en az
75 olan öğrenci başarılı sayılır. Yazılı sınavdan 50’nin altında not alan
öğrenci sözlü sınava kabul edilemez. Yazılı sınavda başarılı olan öğrenci
üç gün içinde sözlü sınava alınır. Sınav sonucu tutanak ile yeterlik
sınavını izleyen üç gün içerisinde enstitüye teslim edilir.
(6) Jüri üyelerinin her biri en az bir soru sormak
zorundadır. Yazılı ve sözlü sınavlarda her bir jüri üyesi 100 tam puan
üzerinden değerlendirme yapar, beş jüri üyesinin eşit ağırlıklı ortalama
notu alınır.
(7) Yeterlik sınavında başarısız olan öğrenci bir
sonraki yarıyılda tekrar sınava alınır. Bu sınavda da başarısız olan
öğrencinin doktora programı ile ilişiği kesilir.
(8) Yeterlik sınav jürisi, yeterlik sınavını
başaran bir öğrencinin, ders yükünü tamamlamış olsa bile, toplam kredi
miktarının üçte birini geçmemek şartıyla fazladan ders/dersler almasını
isteyebilir. Öğrenci, enstitü kararıyla belirlenecek dersleri başarmak
zorundadır.
(9) Lisans derecesi ile doktora programına kabul edilmiş
ve en az yedi dersini başarı ile tamamlamış bir öğrenci tezli/tezsiz yüksek
lisans programına geçiş yapabilir. Bu durumda alınan dersler enstitü
yönetim kurulu kararıyla yüksek lisans programındaki derslerin yerine
sayılır. Böyle bir durumda öğrenci, bu Yönetmelikte belirlenen tezli/tezsiz
yüksek lisans programlarıyla ilgili şartları yerine getirmek zorundadır.
Tez
izleme komitesi
MADDE 22
– (1) Yeterlik sınavında başarılı
bulunan öğrenci için enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü
yönetim kurulu onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi oluşturulur.
(2) Tez izleme komitesi üç öğretim üyesinden
oluşur. Komitede tez danışmanından başka enstitü anabilim dalı içinden ve
dışından birer üye yer alır. İkinci tez danışmanının atanması durumunda
ikinci tez danışmanı dilerse komite toplantılarına katılabilir.
(3) Tez izleme komitesinin kurulmasından sonraki
dönemlerde, enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim
kurulu onayı ile üyelerde değişiklik yapılabilir.
Tez
önerisi savunması
MADDE 23
– (1) Doktora yeterlik sınavını
başarı ile tamamlayan öğrenci, en geç altı ay içinde, yapacağı araştırmanın
amacını, yöntemini ve çalışma planını kapsayan tez önerisini tez izleme
komitesi önünde sözlü olarak savunur. Öğrenci, tez önerisi ile ilgili
yazılı bir raporu sözlü savunmadan en az on beş gün önce tez izleme jürisi
üyelerine verilmek üzere enstitüye teslime eder.
(2) Tez izleme komitesi, öğrencinin sunduğu tez
önerisinin kabul, düzeltme veya reddine salt çoğunlukla karar verir.
Düzeltme için bir ay süre verilir. Bu süre sonunda kabul veya ret yönünde
salt çoğunlukla verilen karar, enstitü anabilim dalı başkanlığınca danışman
vasıtasıyla işlemin bitişini izleyen üç gün içinde enstitüye tutanakla
bildirilir. Tez önerisi değerlendirme sonucu, başarılı ve başarısızlık
durumunu ve jüri üyelerinin imzalarını içeren bir raporla enstitüye teslim
edilir ve rapor sonucu transkripte işlenir.
(3) Tez önerisi reddedilen öğrenci, yeni bir
danışman ve/veya tez konusu seçme hakkına sahiptir. Bu durumda yeni bir tez
izleme komitesi atanabilir. Programa aynı danışmanla devam etmek isteyen
öğrenci üç ay içinde, danışman ve tez konusunu değiştiren öğrenci ise altı
ay içinde tekrar tez önerisi savunmasına alınır. Tez önerisi bu savunmada
da reddedilen öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
(4) Tez önerisi savunmasına geçerli bir mazereti
olmaksızın birinci fıkrada belirtilen sürede girmeyen öğrenci başarısız
sayılarak tez önerisi reddedilir. Öğrencinin tezinin tez savunmasına
girebilmesi için en az üç tez izleme sınavından başarılı olması gerekir.
(5) Tez önerisi kabul edilen öğrenci için tez
izleme komitesi, her yarıyıl bir kez toplanır. Tez izleme toplantısının
tarihi ve saati tez danışmanının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayıyla
belirlenir. Tez izleme toplantısı gerçekleştirilecek öğrenci ilgili dönemin
tez izleme raporunu toplantı tarihinden en az bir ay önce komite üyelerine
sunar.
(6) Komite tarafından üst üste iki kez veya
aralıklı olarak üç kez başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği
kesilir.
Doktora
tezinin sonuçlandırılması
MADDE 24
– (1) Doktora programındaki bir
öğrenci, elde ettiği sonuçları tez yazım kılavuzuna uygun biçimde yazar ve
tezini jüri önünde sözlü olarak savunur.
(2) Öğrencinin tezinin sonuçlanabilmesi için en az
üç tez izleme komitesi raporunda başarılı olması gerekir.
(3) Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme
verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak
danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile
birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin
intihal raporunu jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir
intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez
enstitü yönetim kuruluna gönderilir.
(4) Doktora tez jürisi, danışman ve enstitü anabilim
dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile atanır.
Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan öğretim üyeleri ve en
az ikisi Üniversite dışından olmak üzere danışman dâhil beş asıl ve en az
biri Üniversite dışından olmak üzere iki yedek öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın
oy hakkı olup olmadığı hususunda enstitü yönetim kurulu karar verir.
Danışmanın oy hakkı olmaması durumunda jüri altı öğretim üyesinden oluşur.
Ayrıca ikinci tez danışmanı oy hakkı olmaksızın jüride yer alabilir.
(5) Öğrenci, jüri üye sayısı kadar tezini ve tezini
kaydettiği bir adet CD’yi danışmanın tezin yazım kurallarına uygunluğunu
belirten yazısıyla birlikte enstitü müdürlüğüne teslim eder.
(6) Jüri üyeleri söz konusu tezin kendilerine
teslim edildiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde toplanarak öğrenciyi
tez savunmasına alır. Haklı ve geçerli mazeretleri nedeniyle jüriye
katılamayacak olan üye/üyeler katılamama gerekçelerini tezi teslim
aldıkları tarihten itibaren en geç bir hafta içinde yazılı olarak enstitü
müdürlüğüne bildirirler.
(7) Tez savunmasının tarihi ve saati tez
danışmanının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun onayıyla belirlenir.
Enstitü tez savunmasıyla ilgili bilgileri ilan eder.
(8) Jüri üyeleri, kendilerine bildirilen tarihte
toplanarak öğrenciyi tez savunmasına alır. Tez savunması, öğretim
elemanları, lisansüstü öğrenciler ve alanın uzmanlarından oluşan
dinleyicilerin katılımına açık ortamlarda gerçekleştirilir. Tez savunması,
savunma ve bunu izleyen soru ve cevap bölümünden oluşur.
(9) Tez savunmasının tamamlanmasından sonra jüri
dinleyicilere kapalı olarak tez hakkında salt çoğunlukla kabul, ret veya
düzeltme kararı verir. Tezi kabul edilen öğrenciler başarılı olarak
değerlendirilir. Bu karar enstitü anabilim dalı başkanlığınca tez
savunmasını izleyen üç gün içinde enstitüye tutanakla bildirilir. Tezi
hakkında düzeltme kararı verilen öğrenci en geç altı ay içinde gerekli
düzeltmeleri yaparak tezini aynı jüri önünde yeniden savunur. Bu süre
içerisinde tez savunmasına geçerli bir mazereti olmaksızın girmeyen veya bu
savunma sonunda başarısız bulunan öğrencinin Üniversite ile ilişiği
kesilir. Lisans derecesi ile doktoraya kabul edilmiş olanlardan tezde
başarılı olamayanlar için talepleri hâlinde 12 nci
maddeye göre tezsiz yüksek lisans programının ders kredi yükü ve benzeri
gereklerini yerine getirmek kaydıyla tezsiz yüksek lisans diploması
verilir.
(10) Tezde başarılı olamayan öğrencilere talepleri
halinde ve gerekli koşulları karşılamak kaydıyla tezsiz yüksek lisans
diploması verilir.
Mezuniyet
için yayın şartı
MADDE 25
– (1) Bütün doktora programlarında
mezun olabilmek için öğrencilerin, enstitüye tezin ilk teslimi ile
birlikte, doktora yaptıkları alanda, Üniversitelerarası Kurul Başkanlığının
Doçentlik için belirlediği zorunlu yayın şartlarına uygun en az bir
Üniversite adresli makaleyi yayımlamış veya yayıma kabul edildiğine ilişkin
yazı almış olmaları gerekir.
Diploma
MADDE 26
– (1) Tez savunmasında başarılı
olan öğrenci doktora tezinin ciltlenmiş en az üç kopyasını, üç adet tez
yayınlama izin formunu ve bir adet CD ortamında elektronik kopyasını tez
savunmasına giriş tarihinden itibaren bir ay içinde danışmanına teslim
eder. Danışman tezin, tez yazım kılavuzuna uygunluğu yönünden yaptığı değerlendirme
ile birlikte ilgili nüshaları anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla
enstitüye teslim eder. Enstitü yönetim kurulu kararıyla teslim süresi en
fazla bir ay daha uzatılabilir.
(2) Bu Yönetmelikte belirlenen gerekli diğer
koşulları ve şekli gereklilikleri yerine getiren öğrenciye doktora
diploması verilir. Koşulları yerine getirmeyen öğrenci koşulları yerine
getirinceye kadar diplomasını alamaz, öğrencilik haklarından yararlanamaz
ve azami süresinin dolması halinde ilişiği kesilir.
(3) Diploma üzerinde öğrencinin kayıtlı olduğu
enstitü anabilim dalındaki programın YÖK tarafından onaylanmış adı bulunur.
Mezuniyet tarihi tezin sınav jürisi tarafından imzalı nüshasının teslim
edildiği tarihtir.
(4) Tezin tesliminden itibaren üç ay içinde doktora
tezinin bir kopyası elektronik ortamda, bilimsel araştırma ve faaliyetlerin
hizmetine sunulmak üzere enstitü tarafından YÖK Başkanlığına gönderilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretim, Sınavlar ve Değerlendirmeler
Dersler
ve akademik takvim
MADDE 27
– (1) Enstitü anabilim
dallarındaki lisansüstü müfredatları, lisansüstü programdan mezun olunabilmesi
için alınması gereken zorunlu/seçmeli dersler, tez, seminer ve benzeri
çalışmaları ile kredi toplamlarıdır. Bu müfredatlar, enstitü kurulunun teklifi
ve Senato onayı ile kabul edilir.
(2) Enstitü düzeyinde ortak zorunlu dersler enstitü
kurulları vasıtasıyla konulabilir. Bilimsel araştırma teknikleri ve yayın
etiği konulu dersin tüm lisansüstü programlarda verilmesi zorunludur.
(3) Bir yarıyılda hangi lisansüstü derslerin
açılacağı ve bu derslerin hangi öğretim üyeleri tarafından verileceği,
enstitü anabilim dalları başkanlarının önerileri üzerine enstitü yönetim
kurulu tarafından belirlenir.
(4) Onaylanan müfredatlardan öğrenci ile birlikte
öğrencinin danışmanı ders seçimi yaparak, öğrenci danışmanın onay formu ile
kayıt ücretini yatırıp, dekontunu öğrenci işlerine
göndererek otomasyon üzerinden ders seçimlerini tamamlamak zorundadır.
(5) Enstitünün eğitim-öğretim yılına ait, yarıyıl
esasına göre düzenlenen, lisansüstü eğitimin tüm süreçleri belirtilmiş
akademik takvimi, enstitü kurulunun teklifi ve Senato onayı ile kabul
edilir.
(6) Lisansüstü eğitim-öğretime kabul edilecek
öğrencilerin kabul işlemleri, akademik takvimde belirlenen süreler içinde
Enstitü tarafından yürütülür.
Derslere
devam zorunluluğu
MADDE 28
– (1) Öğrencilerin sınavlara
girebilmeleri için, teorik derslerin %70’ine, uygulamalı derslerin ise
%80’ine devam etmiş olmaları gerekir. Bir derste bu oranlardan herhangi
birisini sağlayamayan öğrenci o dersten devamsızlık nedeni ile başarısız
sayılır. Devamsızlıktan kalan öğrenciler öğrenci otomasyon sisteminde ilan
edilerek sınavlara giremezler.
(2) Uzaktan eğitim programları ve örgün öğretim
içinde verilen uzaktan eğitim dersleri için ilgili mevzuat hükümleri
uygulanır.
(3) Devam konusu, dersi veren ilgili öğretim
elemanı tarafından izlenir ve denetlenir. Devam çizelgeleri düzenli olarak
öğrenci işlerine gönderilir.
(4) Disiplin suçu nedeniyle uzaklaştırma cezası
alan ve bir dersin devam yükümlülüğünü yerine getiremeyen öğrenci o dersten
başarısız sayılır. Ancak Üniversite ve/veya Türkiye’yi temsilen toplantı,
spor, sanat ve benzeri faaliyetlere katılmak üzere Rektörlük onayı ile izin
verilen öğrencilerin bu faaliyet süresi içindeki devamsızlıkları dikkate
alınmaz.
(5) Devam zorunluluğu yerine getirilmemiş bir ders
ve/veya uygulamaların tekrarı halinde ilgili öğrenciden yeniden devam
zorunluluğu aranır. Ancak bir dersten devam koşulunu yerine getirip
başarısız olan öğrenci, ders tekrarı yapması durumunda derse devam
zorunluluğu aranmaz.
Ders
tekrarı
MADDE 29
‒ (1) Öğrenciler, başarısız
oldukları zorunlu dersleri tekrar alırlar. Ancak, öğrencinin başarısız
olduğu için tekrar etmesi gereken zorunlu bir dersin açılmaması veya
müfredattan kaldırılması durumunda danışman onayıyla öğrenci bu derse
eşdeğer kabul edilen başka bir ders/dersler alabilir.
(2) Seçmeli derslerden başarılı olamayan öğrenciler
ise danışman onayıyla aynı dersleri tekrar alabilecekleri gibi bunların
yerine bu derslere eşdeğer kabul edilen başka seçmeli ders/dersler
alabilirler.
(3) Danışman onayıyla genel not ortalamasını
yükseltmek için ders tekrarı yapılabilir. Bu durumda öğrencinin aldığı en
son not geçerlidir.
Ders
ekleme bırakma
MADDE 30
‒ (1) Öğrenciler, her
yarıyıl için akademik takvimde belirlenen son başvuru tarihine kadar danışmanın
onayını alarak, ders ekleme ve/veya bırakma yapabilirler.
Derslerin
kredi değeri, AKTS kredisi, sınavlar ve değerlendirme
MADDE 31
‒ (1) Bir yarıyılda en az
bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınav yazılı ve/veya belgelendirmek
koşuluyla ödev, proje, laboratuvar raporu veya
benzeri uygulama çalışması biçiminde yapılabilir.
(2) Bir dersin başarı notu, ara sınav notu veya ara
sınavlar not ortalaması ile yarıyıl sonu sınavı notunun birlikte
değerlendirilmesiyle belirlenir. Yarıyıl sonu sınavlarının ders başarı
notuna etki oranı %60 olarak alınır.
(3) Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki
harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından yarıyıl/yarıyıl sonu
başarı notu olarak takdir olunur:
Başarı
Notu Katsayı Puanlar
AA 4,00 90-100
BA 3,50 85-89
BB 3,00 75-84
CB 2,50 70-74
CC 2,00 60-69
FF 0,00 0-59
FD 0,00
FG 0,00
(4) Dörtlük sistemdeki notların yüzlük sistemdeki
karşılıkları hakkında YÖK tarafından ilan edilen dönüşüm tablosu uygulanır.
(5) FD notu; derse devam yükümlülüklerini veya ders
uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme
hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir. Bu not, not ortalaması hesabında
FF işlemi görür. FD alınan dersin açıldığı ilk yarıyılda alınması ve devam
edilmesi zorunludur.
(6) FG notu; sınava girmedi (Başarısız).
(7) KM işareti; eğitim-öğretim planından kaldırılan
dersleri daha önce alıp başarısız olan öğrenciler için muafiyet durumunda
verilir.
(8) ÖD işareti; öğrenci değişim programı sırasında
alınan dersi gösterir.
(9) ERA işareti; Erasmus
programı sırasında alınan dersi gösterir.
(10) R işareti; tekrar alınan dersi gösterir.
(11) Bir dersten FF alan öğrenci o dersten
başarısız olmuş sayılır.
(12) Diğer harf notları ve anlamları aşağıda
gösterilmiştir:
a) S (Yeterli) notu, not ortalamalarına katılmayan
derslerden başarılı olan öğrencilere verilir.
b) U (Yetersiz) notu, not ortalamalarına katılmayan
derslerden başarı gösteremeyen öğrencilere verilir.
c) EX notu, öğrencinin enstitü yönetim kurulunca
muaf tutulduğu dersler için verilir. Ayrıca, bazı derslerden Senato
tarafından belirlenen koşulları sağlayan öğrencilere de ilgili derslerden
EX notu verilebilir. EX notu ortalamaya katılmaz, ancak not belgelerinde
gösterilir.
(13) Öğrenci değişim programlarında alınan
derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı, AKTS çerçevesinde
enstitü yönetim kurulu tarafından yapılır.
(14) Tezli yüksek lisans programlarında ve doktora
programlarında tez dönemine geçebilmek için bu Yönetmelikte tamamlanması
gerekli görülen ders sayısı ve kredi sayısı tamamlandığında GANO’nun en az 2,50 (CB) olması gerekmektedir.
(15) Ara ve dönem sonu sınavları enstitü tarafından
ilan edilen yer ve zamanda yapılır.
(16) Mazeretleri nedeniyle ara sınavlara giremeyen
öğrencilere, yedi gün içerisinde başvurmaları halinde, enstitü yönetim
kurulu kararıyla mazeret sınavı hakkı verilebilir.
(17) Yarıyıl ve/veya yarıyıl sonu sınavları için
mazeret sınav hakkı verilmez. Final sınavlarında başarısız olan ve final
sınavına girme hakkı elde ettiği halde final sınavına girmeyen öğrencilere
bütünleme sınavına girme hakkı verilir.
(18) Geçerli mazereti nedeniyle yeterlik sınavı ve
tez savunması gibi jüri önünde yapılan sınavlara giremeyen öğrenciler için
yedi gün içinde mazeretlerini enstitüye bildirmeleri ve mazeretlerinin
enstitü yönetim kurulunca kabul edilmesi halinde yeni bir sınav tarihi
belirlenir.
(19) Öğretim elemanları öğrencilerin başarı
durumlarını, başarıyı belirleyen her türlü belge, sınav evrakı, sınav soruları
ve cevap anahtarları ile birlikte yarıyıl sonu (final) sınavını izleyen
yedi gün içinde enstitü müdürlüğüne teslim eder. Başarı listeleri enstitü
müdürlüğü tarafından öğrenci işlerine bildirilir.
(20) Genel akademik not ortalamasını yükseltmek
isteyen öğrenciler, öğrenim gördükleri yarıyılda almaları gerekli derslere
ilave olarak ve ücretini ödeyerek ek dersler alabilirler.
Sınav
sonuçlarına itiraz
MADDE 32
‒ (1) Öğrenci bir dersin
yarıyıl içi ve/veya yarıyıl sonu sınav sonucuna, notların ilan edilmesinden
itibaren yedi gün içerisinde enstitü müdürlüğüne dilekçe ile itirazda
bulunabilir. Süresi içinde yapılmayan itirazlar dikkate alınmaz. İtiraz,
ilgili öğretim elemanı tarafından incelenir, değerlendirilir ve kanaatini
yazılı olarak enstitü müdürlüğüne bildirir. Bu değerlendirme sonucuna
yapılan itiraz enstitü yönetim kurulu tarafından sonuçlandırılır. Alınan
karar öğrenci işlerine bildirilir.
Farklı
alan ve kurumlardan ders alma
MADDE 33
– (1) Öğrenciler, müfredatlarına
göre almaları gereken toplam minimum kredi miktarının üçte biri kadar dersi
danışmanın onayı ve enstitü yönetim kurulu kararıyla, Üniversite içi ve
dışı diğer lisansüstü programlarından alabilir.
(2) Öğrencinin, Üniversitenin diğer lisansüstü
programlarından veya diğer yükseköğretim kurumlarının lisansüstü
programlarından ders alabilmesi için dersin ilgili yarıyılda açılmaması
gerekir.
(3) Öğrenci intibak başvurusu yapması halinde,
anabilim dalı başkanlığı intibak formunu Üniversitenin ders eşdeğerlilik ve
intibak esaslarına göre hazırlar. İntibak formu enstitü yönetim kurulu
onayına sunulur.
(4) İntibak sonucu öğrenci programın ön görülen
kredi tutarını, ilgili derslerden intibak yapılmak suretiyle ders yükünü
tamamlayabilir. Bu gibi durumlarda ilgili öğrenci program ücretinin
tamamını ödemek zorundadır.
Kayıt ve
kayıt yenileme
MADDE 34
– (1) Enstitüye kayıt hakkı
kazanan öğrenci, kesin kaydını kendisi veya noter vekâleti yoluyla
yaptırabilir.
(2) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya
Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Gerçeğe aykırı beyana
ve/veya sahte veya tahrif edilmiş belgeye dayalı olarak kesin kayıt
yaptıranlar ile herhangi bir yükseköğretim kurumundan disiplin cezası ile
çıkarılmış olanların kayıtları, programa kayıt tarihi itibarıyla iptal
edilir. Mezun olanların diploma dâhil tüm belgeleri iptal edilir. Öğrenim
ücretleri geri ödenmez.
(3) Öğrenim ücretini süresi içerisinde yatırmayan
öğrenciler o dönem ders kaydı yaptıramazlar. Bu arada geçen süre öğrenim
süresinden sayılır.
(4) Öğrenciler her yarıyıl başında akademik
takvimde belirtilen süre içinde kayıtlarını yenilemek zorundadır. Kayıt
yenileme işleminin tamamlanabilmesi için program ücretinin veya ders
ücretinin ödenmiş olması zorunludur. Yüksek lisans ve doktora
programlarının tez ve bitirme projesi dersi aşamasındaki öğrencilerinin her
yarıyıl tez ve bitirme projesi dersine kayıt yaptırmaları zorunludur. Bu
koşulu yerine getirmemiş öğrencilerin yarıyıl kayıt yenileme işlemi
yapılmaz.
(5) Belirtilen sürelerde kaydını yenilemeyenler, o
yarıyıla ait derslere ve sınavlara giremezler, öğrencilik haklarından
yararlanamazlar.
(6) Öğrencinin kayıt yenilemediği yarıyıl, 2547
sayılı Kanunda belirlenen öğrenim süresinden sayılır. Kayıtsız geçirilen
yarıyılın öğrenim ücretini ödemek koşuluyla takip eden yarıyıl başında kayıt
yenilenebilir.
(7) İki yarıyıl üst üste kaydını yenilemeyen
öğrencilerin kayıt yenilemek istedikleri yarıyılın ücreti dâhil olmak üzere
geriye dönük öğrenim ücretinin tamamını ödemiş olması koşuluyla kayıtları
yenilenir. Bu koşulu yerine getirmemiş öğrencilerin yarıyıl kayıt yenileme
işlemleri yapılmaz. Bu durumdaki öğrenciler, azami öğrenim sürelerini
tamamlayıp tamamlamama durumlarına göre 2547 sayılı Kanun gereğince ve
Mütevelli Heyeti tarafından kayıt yeniledikleri öğrenim yılı için
belirlenen öğrenim ücretlerini ödemek koşuluyla kayıtlarını
yenileyebilirler. Kayıt yenilemedikleri dönemde öğrencilik haklarından
yararlanamazlar.
(8) Öğrenim ücretini ödeyen öğrenciler o yarıyıl
için belirlenen derslerden oluşturdukları ders programlarını ders danışmanlarına
onaylatarak ders kayıt işlemlerini yapmak zorundadırlar. Öğrenciler kayıt
yenileme, derse seçme, ek süre talep işlemlerinin tümünden sorumludurlar ve
bu iş ve işlemleri, ders kayıtlarını bizzat kendileri yapmakla
yükümlüdürler.
Kayıt
dondurma
MADDE 35
– (1) Öğrenciler kayıt dondurma
başvurularını, haklı ve geçerli nedenlerini belgeleyerek, kayıt dondurma
formu ile enstitüye bildirirler. Kayıt dondurulan süre öğrenim süresinden
sayılmaz.
(2) Aşağıda belirtilen haklı ve geçerli nedenlerle,
enstitü yönetim kurulu kararıyla, tezsiz yüksek lisans programlarında en
çok bir yarıyıl, tezli yüksek lisans programlarında en çok iki yarıyıl,
doktora programlarında en çok dört yarıyıl kayıt dondurulabilir:
a) Öğrencinin sağlık kurulu raporları ile
belgelenmiş mazeretinin olması.
b) Daimî ikametgahının,
bulunduğu mahallin en büyük mülki idare amirince belgelenmiş olması şartı
ile tabii afetler nedeniyle öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış
olması.
c) Belgelenmek kaydıyla, öğrencinin anne, baba,
kardeş, eş veya çocuğunun ölümü veya ağır hastalıkları halinde bakacak
başka bir kimsenin bulunmaması.
ç) Öğrencinin tutukluluk ve mahkûmiyet hali.
d) Yürürlükteki mevzuat hükümlerine göre
öğrencinin, yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almasını gerektirmeyen
mahkûmiyet hali.
e) Öğrencinin eğitim amaçlı yurt dışına gideceğini
belgelemesi ve sürenin sonunda eğitim aldığını gösterir belgeleri
(giriş-çıkış pasaport belgesi, sertifika ve benzeri) ibrazı.
f) Öğrencinin hangi nedenle olursa olsun tecilinin
kaldırılması suretiyle askere alınması.
g) Öğrencinin mesleği ile ilgili olarak, süreli
olarak yurt dışına gitmesi veya aynı amaçla süreli olarak bir yurt içi
kuruluşta görevlendirilmesi.
(3) İkinci fıkrada belirtilen nedenlerle kayıt
dondurulması halinde öğrencinin, olayın meydana gelmesinden itibaren en geç
yirmi gün içinde Enstitü Müdürlüğüne başvurması ve olayı gerekli belgelerle
kanıtlaması gerekir. İkinci fıkrada belirtilen nedenler dışında diğer
mazeretlere ilişkin sunulan belgeler için enstitü yönetim kurulunca karar
verilebilir.
(4) Kayıt donduran öğrenci derslere devam edemez ve
sınavlarına giremez.
(5) Kayıt dondurma talebinde bulunan öğrenci,
öğrenim ücretinin en az dörtte birini ödemesi gerekmektedir.
(6) Kayıt dondurma mazereti sona eren öğrenci,
öğrenim ücreti yükümlülüğünü yerine getirmek koşuluyla kaydının açılmasını
talep edebilir. Öğrencinin bu talebi enstitü yönetim kurulunca karara
bağlanır.
Kayıt
silme ve ilişik kesme
MADDE 36
– (1) Aşağıda belirtilen hallerde
enstitü yönetim kurulu kararı ile lisansüstü programlara kayıtlı
öğrencilerin kaydı silinir:
a) Bu Yönetmelikte belirtilen yükümlülüklerin
yerine getirilmemesi.
b) Herhangi bir nedenle başka bir yükseköğretim
kurumuna geçiş yapılmış olması.
c) Kesin kayıt işleminin usulüne uygun
yapılmadığının tespit edilmesi.
ç) 2547 sayılı Kanunda belirtilen diğer hallerin
ortaya çıkması.
(2) Enstitü ile ilişiği kesilen öğrencilere,
talepleri halinde, kayıt sırasında verdikleri belgelerin fotokopisi alındıktan
sonra asılları geri verilir.
(3) Enstitü ile ilişiği kesilen öğrenci hakkında
ilişik kesme gerekçesinin oluştuğu tarihe kadar tüm eğitim faaliyetlerinin
özetini ve varsa aldığı disiplin cezalarını gösteren bir ilişik kesme
belgesi düzenlenir. Talep edilmesi halinde ilişik kesme belgesinin bir
kopyası ve enstitüde izledikleri dersleri ve aldıkları notları gösteren bir
belge öğrenciye verilir.
(4) Lisansüstü programlara kesin kayıt yaptırdığı
tarihten itibaren ders seçme dönemi bitiminden sonra kaydını sildiren
öğrencilere içinde bulunulan öğretim yılına ve varsa öğrenim gördüğü önceki
eğitim-öğretim yıllarına ait ücretler iade edilmez.
(5) Posta yoluyla kayıt sildirme işlemi yapılamaz.
Kayıt sildirmek için öğrencinin kendisinin veya resmi vekilinin yazılı
müracaatı gerekir.
(6) Mezun olma yükümlülüğünü yerine getirmediği
için kayıtları silinen öğrencilerin ücretleri iade edilmez.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Bilimsel Hazırlık, Özel Öğrenci, Yatay Geçiş
Bilimsel
hazırlık programına öğrenci kabulü
MADDE 37 – (1) Yüksek
lisans ve doktora programlarına kabul edilen öğrencilerden lisans veya
yüksek lisans derecesini kabul edildikleri yüksek lisans veya doktora
programından farklı alanlarda almış olanlar ile lisans veya yüksek lisans
derecesini kabul edildikleri yükseköğretim kurumu dışındaki yükseköğretim
kurumlarından almış olan yüksek lisans veya doktora programı adayları için
eksikliklerini gidermek amacıyla bilimsel hazırlık programı uygulanabilir.
(2) Bilimsel hazırlık programında alınması zorunlu
dersler, ilgili lisansüstü programını tamamlamak için gerekli görülen
derslerin yerine geçemez ve ortalamaya dahil
edilmez. Ancak bilimsel hazırlık programındaki bir öğrenci, bilimsel
hazırlık derslerinin yanı sıra enstitü anabilim dalı başkanlığının önerisi
ve enstitü yönetim kurulunun onayı ile lisansüstü programa yönelik dersler
de alabilir. Bu durumda öğrencinin lisansüstü süresi başlamış sayılır.
(3) Bilimsel hazırlık programı ile ilgili derslere
devam, sınavlar, ders başarı notları, ders tekrarı, kayıt silme ve diğer
esaslar için öğrencinin ders aldığı lisans/yüksek lisans programının ilgili
mevzuat hükümleri geçerlidir. Bilimsel hazırlık programları lisans/yüksek
lisans programlarından bağımsız olarak yürütülebilir.
(4) Bilimsel hazırlık programında geçirilecek süre
en çok iki yarıyıldır. Yaz öğretimi bu süreye dâhil edilmez. Bu süre dönem
izinleri dışında uzatılamaz ve süre sonunda başarılı olamayan öğrencinin
ilişiği kesilir. Bu programda geçirilen süre yüksek lisans veya doktora
programı azami sürelerine dâhil edilmez.
(5) Bilimsel hazırlık programının lisans
derslerinden oluşması durumunda, dönemlik derslerden başarısız olan öğrenci
lisansüstü programıyla bu dersleri almaya devam eder. Devamsızlık nedeniyle
başarısız olmuş öğrenciye bu hak verilmez ve programdan ilişiği kesilir.
(6) Bilimsel hazırlık programında en fazla 30 AKTS’lik ders alınabilir. Alınan bu dersler yüksek
lisans ve doktora genel not ortalamalarına dâhil edilmez, transkripte işlenmez ancak enstitü yönetim kurulu
kararlarında ve öğrenci özlük dosyasında kayıt altına alınır.
Özel
öğrenci kabulü
MADDE 38
– (1) Bir yüksek lisans ya da
doktora programına kayıtlı olan öğrenciler, diğer yükseköğretim kurumlarındaki
lisansüstü derslere kayıtlı olduğu enstitü anabilim dalı başkanlığının
onayı, enstitü yönetim kurulu kararı ile özel öğrenci olarak kabul
edilebilir ve lisansüstü dersleri alabilirler.
(2) Özel öğrencilik ilgili programda doğrudan
derece elde etmeye yönelik bir eğitim olmayıp süresi iki yarıyılı geçemez.
Belirtilen süre sonunda öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir.
(3) Özel öğrenci olarak kabul edilenlerin
eğitim-öğretim, sınav ve disiplin ile ilgili hususları ilgili mevzuat hükümlerine
göre yürütülür.
(4) Özel öğrenciler de lisansüstü program için
belirlenen eğitim-öğretim ücretini öderler.
(5) Özel öğrenci statüsünde ders alanlar,
öğrencilik haklarından yararlanamaz. Başarı durumlarının değerlendirilmesi
bu Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Kendilerine başarılı oldukları
dersler ve bu derslerden aldıkları notları gösteren bir belge verilir.
(6) Lisansüstü derslere kabul edilen özel
öğrencilerin, aldığı ve başarılı olduğu derslerin muafiyet işlemleri,
başvurduğu lisansüstü programın anabilim dalı başkanlığınca
değerlendirilerek, enstitü yönetim kurulunda karara bağlanır.
Yatay
geçiş yoluyla öğrenci kabulü
MADDE 39
– (1) Üniversitedeki veya başka
bir yükseköğretim kurumundaki lisansüstü programda bilimsel hazırlık
dışında ders alma aşamasında en az bir yarıyılı tamamlamış öğrenci yatay
geçiş yoluyla Üniversitenin lisansüstü programlarına kabul edilebilir.
(2) Yüksek lisans eğitim-öğretim programlarında
ders aşamasında olan veya tez savunmasına girmemiş öğrencilerden not döküm
belgesi ve onaylı ders içeriği istenir. Bu öğrencilerin hangi derslerden
muaf edileceği ve hangi dersleri alacakları anabilim dalı başkanlığının
önerisi ve enstitü yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.
(3) Bulunduğu doktora programında en az bir
yarıyılı tamamlamış ve yeterlik sınavına girmemiş öğrenci enstitü doktora
programlarına yatay geçiş yapabilir.
(4) Doktora programlarına ders aşamasında yatay
geçiş için başvuran öğrencilerden not döküm belgesi ve onaylı ders içeriği
istenir. Bu öğrencilerin hangi derslerden muaf edileceği ve hangi dersleri
alacakları anabilim dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulunun
kararı ile kesinleşir.
(5) Yatay geçiş yapan öğrencinin diğer lisansüstü
programda geçirdiği eğitim süresi Üniversitedeki lisansüstü programlardaki
eğitimi için verilecek süreye dâhil edilir.
Değişim
programına katılan öğrenci
MADDE 40
– (1) Üniversite ile yurt
dışındaki veya yurt içindeki bir üniversite arasında yapılan anlaşma uyarınca,
öğrenci değişimi programı çerçevesinde, yurt dışındaki veya yurt içindeki
üniversitelere bir veya iki yarıyıl süreyle öğrenci gönderilebilir.
(2) Değişim programından yararlanmak isteyen
öğrenciler ilgili lisansüstü programında bir yarıyılını tamamlamış olmak
zorundadır. Değişim programında geçen süre, öğrencinin kayıtlı olduğu
lisansüstü programın eğitim-öğretim süresinden sayılır.
(3) Değişim programları kapsamında kabul edilen
öğrencilere, Üniversitede okudukları süre içerisinde bu Yönetmelik
hükümleri uygulanır. Bu öğrencilere diploma veya unvan verilmez, ancak
talep etmeleri halinde aldıkları dersleri ve notları gösterir belge verilir.
(4) Ulusal ve uluslararası öğrenci değişimine dair
bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri
uygulanır.
Yabancı
uyruklu adayların kabulü
MADDE 41
– (1) Yabancı uyruklu ve/veya
lisans eğitiminin tamamını yurt dışında tamamlayan Türkiye Cumhuriyeti
vatandaşı öğrenci adaylarının kabulü Senato tarafından belirlenen usul ve
esaslar çerçevesinde yapılır.
ALTINCI BÖLÜM
Kontenjanlar ve Ücretler
Kontenjanlar
MADDE 42
– (1) Yüksek lisans ve doktora
programlarının kontenjanları anabilim dalı başkanlıkları tarafından
önerilir, enstitü kurulu tarafından karara bağlanarak Senatoya gönderilir.
(2) Yüksek lisans ve doktora programlarına, hangi
lisans ve yüksek lisans programlarından mezun olanların başvurabileceği ve
varsa bu Yönetmelik dışındaki özel başvuru koşulları enstitü kurulu
tarafından karara bağlanarak Senatoya sunulur.
Eğitim-öğretim
ücretleri
MADDE 43
– (1) Lisansüstü eğitim ve öğretim
ücretlidir. Öğrenim ücretleri, Mütevelli Heyeti tarafından her
eğitim-öğretim yılı başında belirlenir.
(2) Mütevelli Heyeti tarafından her yıl belirlenen
öğrenim ücretleri şunlardır:
a) Yüksek lisans, doktora ve/veya bilimsel
hazırlık, yabancı dil hazırlık programlarının ücretleri.
b) Ders başına eğitim-öğretim ücreti.
c) Tez ücreti.
ç) Bitirme projesi ücreti.
d) Ön kayıt ücreti.
e) Program ücreti.
(3) Yüksek lisans tezsiz programları için iki
yarıyıl, yüksek lisans tezli programları için dört yarıyıl, doktora
programları için sekiz yarıyıl karşılığıdır. Ek süre alan öğrenciler,
belirlenen ek eğitim-öğretim ücretine tabi olurlar.
(4) Herhangi bir dersten veya
seminerden veya uzmanlık alan dersinden veya yeterlik sınavından veya tez
önerisinden veya izleme jürilerinden birinden başarısız olma sebebiyle
dersin yeniden alınması, tekrarı veya telafi edilmesi amacıyla yerine
alınacak yeni derse kaydolabilmek veya not yükseltmek için dersin yeniden
alınması durumunda Mütevelli Heyeti tarafından her eğitim-öğretim yılı
başında belirlenen ders ücretinin ödenmesi gerekir.
(5) Öğrenim ücretleri akademik takvimde belirtilen
süre içinde ödenir. Mazeretleri enstitü yönetim kurulunca kabul edilenler
hariç, öğrenim ücretini ilan edilen tarihlerde ödemeyen öğrenciler o dönem
için kayıt yaptıramaz, yeniletemez ve öğrencilik haklarından yararlanamaz.
(6) Özel öğrenci olarak kabul edilenler her yıl
Mütevelli Heyeti tarafından belirlenen ders ücretini öderler.
(7) Öğrenci değişim programları çerçevesinde, yurt
dışındaki veya yurt içindeki üniversitelere gönderilen veya aynı değişim
programı kapsamında Üniversiteye kabul edilen öğrencilerle ilgili ücretler
ikili anlaşmalara uygun olarak belirlenir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Disiplin
MADDE 44
– (1) Öğrenci disiplin işlemleri 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine
göre yürütülür.
Tebligat
MADDE 45
– (1) Öğrencilere resmî olarak
yapılması gereken her türlü tebligat, imza karşılığı şahsen kendisine veya
öğrencilerin kayıt esnasında beyan ettikleri en son adresine veya öğrenciye
Üniversite tarafından verilen elektronik posta adresine yapılır.
(2) Üniversiteye kayıt yaptırırken enstitü
müdürlüğüne beyan ettikleri resmi adresi değiştirdikleri halde, bunu
enstitüye kaydettirmemiş bulunan, yanlış veya eksik adres vermiş olan
öğrencilere enstitüdeki mevcut adreslerine tebligatın yapılmış olması halinde,
11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu
hükümlerine göre kendilerine tebligat yapılmış sayılır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 46
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; 2547 sayılı Kanun, 20/4/2016
tarihli ve 29690 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisansüstü Eğitim ve
Öğretim Yönetmeliği ile ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 48
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Galata Üniversitesi Rektörü yürütür.
|