Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği
Bakanlığından:
BELEDİYE
İTFAİYE YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 21/10/2006 tarihli ve 26326 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin 1 inci maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “itfaiye memurlarının” ibaresi “itfaiye personelinin”
olarak değiştirilmiştir.
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin 3 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 3
– (1) Bu Yönetmelik, 3/7/2005
tarihli ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 52 nci maddesi ile 10/7/2004
tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 7 nci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 4 – (1)
Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği
Bakanlığını,
b) Görevde yükselme sınavı: Görevde yükselme
sınavına katılacakların tabi tutulacağı yazılı ve sözlü sınavı,
c) İtfaiye aracı: 13/10/1983 tarihli ve 2918 sayılı
Karayolları Trafik Kanunu ile 18/7/1997 tarihli ve 23053 mükerrer sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği kapsamında özel
amaçlı taşıt (SC) olarak tanımlanmış, TS, EN veya muadili uluslararası
standartlar kapsamında, özel gövde ve üstyapı düzenekleri ve/veya
ekipmanlarıyla dizayn edilerek üretilmiş olan ve iş makineleri tanımı
kapsamına girmeyen, itfaiye hizmetlerinde kullanılan her türlü aracı,
ç) İtfaiye birim amiri: İtfaiye teşkilatındaki en
üst yöneticiyi,
d) İtfaiye hizmetleri: 6 ncı maddede sayılan
görevleri,
e) İtfaiye olayı: İtfaiye teşkilatının müdahalede
bulunduğu her türlü olayı,
f) İtfaiye olayı ihbar formu: İtfaiye olaylarına
ilişkin alınan ihbar bilgilerinin kayıt altına alındığı EK-12’de yer alan
formu,
g) İtfaiye olayı raporu: İtfaiye olayları
sonrasında yapılan tespitler doğrultusunda tanzim edilen EK-16’da yer alan
formu,
ğ) İtfaiye raporu: Kamu kurum ve kuruluşları ile
özel kuruluşlar ve gerçek kişilerce kullanılan her türlü yapı, bina, tesis
ve işletmelere, 27/11/2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararı ile yürürlüğe konulan Binaların Yangından Korunması Hakkında
Yönetmelik hükümlerine göre düzenlenen yangın güvenliğine ilişkin belgeyi,
h) İtfaiye teşkilatı: İtfaiye hizmetlerinin
yürütüldüğü yerel yönetimlere bağlı kamu kurumunu,
ı) KPSS: B grubu kadrolar için yapılan Kamu
Personel Seçme Sınavını,
i) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığını,
j) Sınav: Belediyenin boş itfaiye eri kadrolarına
atanacakları belirlemek üzere, öğrenim düzeyleri itibarıyla geçerliliği
devam eden KPSS sonuçlarına göre yapılacak sıralama sonucu belirlenen
adayların katılımı ile yapacağı yazılı veya sözlü sınav ile uygulamalı
sınavı,
k) Sınav kurulu: Görevde yükselme sınavı ile
itfaiye eri alımına ilişkin işlemleri yürütmek üzere beş kişiden teşkil
ettirilen kurulu,
ifade eder.”
MADDE 4 –
Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 5 – (1)
Belediye itfaiye teşkilatı; 22/2/2007 tarihli ve 26442 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare
Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik hükümleri
çerçevesinde belediye meclisi kararı ile kurulur. Kuruluş sırasında
kaynakların etkili ve verimli kullanılması, itfaiye hizmetlerinin
kalitesinin artırılması, ihtiyaç duyulan nitelik, unvan ve sayıda personel
istihdamı sağlanır.
(2) Belediye itfaiye teşkilatında ihtiyaca göre
birimler oluşturulabilir. Birimlerin kurulmasında; beldenin nüfusu, fiziki
ve coğrafi yapısı, yangın ve diğer afetlere hassasiyeti ile gelişme
potansiyeli dikkate alınır.
(3) İkinci fıkrada belirtilen hususlar göz önünde
bulundurularak;
a) Nüfusu 50.000’den fazla olan yerleşim yerlerinde
kentsel arama ve kurtarma birimi oluşturulur.
b) Birimler, büyükşehir olan illerde şube
müdürlüğü, diğer il ve ilçelerde ise amirlikler şeklinde teşkilatlanır.
c) Nüfusu 50.000-100.000 olan yerleşim yerlerinde
hafif, 100.000-300.000 olan yerleşim yerlerinde orta, 300.000 üzeri yerleşim
yerlerinde ise ağır arama ve kurtarma ekibi oluşturulur.
ç) Nüfusu 3.000.000’u aşan yerleşim yerlerinde her
3.000.000 için bir ağır arama kurtarma ekibi oluşturulur.
d) Kentsel arama ve kurtarma birimi oluşturulurken Afet
ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının görüşü alınır.
e) Afet ve acil durumlara yönelik diğer hizmetler
için, su üstü ve su altı ile köpekli arama ve kurtarma ekipleri
oluşturulabilir. Oluşturulacak birimler ve standartlar için Afet ve Acil
Durum Yönetimi Başkanlığının görüşü alınır.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 6 – (1)
İtfaiye teşkilatının görevleri şunlardır:
a) Yangınlara müdahale etmek ve söndürmek.
b) Her türlü kaza, çökme, patlama, mahsur kalma ve
benzeri durumlarda teknik kurtarma gerektiren olaylara müdahale etmek ve
ilk yardım hizmetlerini yürütmek; arazide, su üstü ve su altında her türlü
arama ve kurtarma çalışmalarını yapmak.
c) Su baskınlarına müdahale etmek.
ç) Afet ve acil durumlarda arama ve kurtarma
çalışmalarına katılmak.
d) 27/11/2007 tarihli ve 2007/12937 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Binaların Yangından Korunması Hakkında
Yönetmelik ile verilen görevleri yapmak.
e) 30/9/2020 tarihli ve 3033 sayılı Cumhurbaşkanı
Kararı ile yürürlüğe konulan Kimyasal, Biyolojik, Radyolojik, Nükleer
Tehdit ve Tehlikelere Dair Görev Yönetmeliği kapsamında kimyasal,
biyolojik, radyolojik ve nükleer olaylara yangın durumunda ilk müdahalede
bulunmak, keşif-tespit, arama/kurtarma faaliyetlerinde 3/1/2014 tarihli ve
28871 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP)
kapsamında ilgili çalışma grubuna destek vermek, dekontaminasyon
görevlerini valilik ile iş birliği içerisinde yerine getirmek.
f) Halkı, kurum ve kuruluşları itfaiye hizmetleri
ile ilgili olarak bilgilendirmek, alınacak önlemler konusunda eğitmek ve bu
konuda tatbikatlar yapmak.
g) Kamu ve özel kuruluşlara ait itfaiye birimleri
ile gönüllü itfaiye personelinin eğitim ve yetiştirilmesine yardım etmek; bunların
bina, araç-gereç ve donanımlarının itfaiye standartlarına uygunluğunu
denetlemek ve bu birimlere yangın yeterlilik belgesi vermek ve gerektiğinde
bu birimlerle iş birliği yapmak.
ğ) Belediye sınırları dışındaki olaylara müdahale
etmek.
h) Binaların Yangından Korunması Hakkındaki
Yönetmelik hükümlerine göre belediye meclisince tespit edilecek ücret
karşılığında baca temizliği yapmak ya da belediye tarafından
yetkilendirilmiş kişi ve kuruluşlara yaptırmak ve bacaları yangına karşı
önlemler yönünden denetlemek.
ı) Talep edilmesi halinde orman yangınlarının
söndürülmesi çalışmalarına katılmak.
i) İmar planlarına göre parlayıcı, patlayıcı ve
yanıcı madde depolama yerlerinin tespiti için ilgili birimlere görüş
bildirmek.
j) İşyeri, eğlence yeri, fabrika ve sanayi
kuruluşlarını yangına karşı önlemler yönünden denetlemek, bu konularda
mevzuatın öngördüğü raporları vermek ve görüş bildirmek.
k) Belediye başkanının verdiği diğer görevleri
yapmak.
(2) İtfaiye teşkilatları, afet ve acil durumlar ile
ilgili görevlerini 26/8/2013 tarihli ve 2013/5703 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararı ile yürürlüğe konulan Afet ve Acil Durum Müdahale Hizmetleri
Yönetmeliği ile Türkiye Afet Müdahale Planı (TAMP) kapsamında yürütür.”
MADDE 6 –
Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 7 – (1)
İtfaiye hizmetleri resmi tatil günleri de dâhil olmak üzere, 24 saat
esasına göre yürütülür. İtfaiye personelinin çalışma süresi ve saatleri
14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen
çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın, hizmetin aksatılmadan
yürütülmesini sağlayacak şekilde 24 saat iş 48 saat istirahat şeklindedir.
Ancak zorunlu hallerde çalışma şekli belediye tarafından belirlenebilir.
(2) Fazla çalışma ücretleri ile ilgili olarak 5393
sayılı Kanunda yer alan hükümler uygulanır.
(3) İhtiyaç duyulması halinde itfaiye hizmetlerinde
22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanunu hükümlerine göre önceden
rızaları alınmak kaydıyla çalıştırılan işçilere fazla çalışma ücreti
ödenir.”
MADDE 7 –
Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 8 – (1)
Belediye itfaiye teşkilatı personel kadro ve unvanları, Belediye ve Bağlı
Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına
Dair Yönetmeliğe göre itfaiye personeli; itfaiye daire başkanı, itfaiye
müdürü, itfaiye şube müdürü, itfaiye amiri, itfaiye çavuşu ve itfaiye eri
kadroları ile diğer kadrolardan oluşur.”
MADDE 8
– Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 9 –
Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“İtfaiye
birim amirinin görevleri
MADDE 10
– (1) İtfaiye birim amirinin
görevleri şunlardır:
a) İtfaiye hizmetlerini bir bütün olarak itfaiye stratejileri
doğrultusunda planlamak, yönlendirmek, koordine etmek ve denetleyerek
hizmetin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlamak.
b) Personelin hizmet içi eğitimini yaptırmak,
hizmet verimliliklerini ve mesleki bilgilerinin geliştirilmesini sağlamak.
c) Görevde yükselme sınav kurulu üyeliği yapmak.
ç) Motorlu araçlar dâhil tüm malzeme ve teçhizatın
ikmal, bakım ve onarımını yaptırmak; hizmete hazır durumda tutmak,
teknolojik gelişmelere uygun olarak yenilenmesini sağlamak.
d) Belediye başkanının izniyle itfaiye hizmetleri
konusunda kamuoyunu bilgilendirmek.
e) İtfaiye olaylarına ve su kaynaklarına ulaşım
genel planı yapmak.
f) EK-7’de yer alan örneğe göre günlük, aylık ve
yıllık istatistiklerin tutulmasını sağlamak, değerlendirmek ve takip eden
yıl ocak ayı içerisinde yıllık olarak Bakanlığa ve talep edilmesi halinde
ilgili kurumlara göndermek.
g) İlgili mevzuat ve standartlara uygun olarak
yangın hidrantlarının konulacağı yerleri belirleyerek ilgili kuruluşlara
bildirmek ve çalışır durumda olmalarını sağlamak veya sağlatmak.
ğ) İtfaiyenin su alabileceği açık havuz ve su
depoları yapılmasını sağlamak veya sağlatmak.
h) Kamu ve özel kurumlara ait itfaiye kuruluşlarını
denetlemek ve işbirliğini sağlamak, talep üzerine eğitimlerini vermek ve
gerektiğinde yardıma çağırmak.
ı) Halkı, kurum ve kuruluşları yangından korunma ve
yangınla mücadele konularında bilgilendirmek.
i) Binaların Yangından Korunması Hakkında
Yönetmelikle verilen görevleri yerine getirmek.
j) EK-12’de yer alan örneğe göre itfaiye olayı
ihbar formunun doldurulmasını sağlamak.
k) EK-16’da yer alan örneğe göre itfaiye olayı
raporunun düzenlenmesini sağlamak.
l) Belediye başkanının vereceği diğer görevleri
yerine getirmek.”
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğe 10 uncu
maddeden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
“İtfaiye
şube müdürünün görevleri
MADDE
10/A – (1) İtfaiye şube
müdürünün görevleri şunlardır:
a) Birim amiri tarafından verilen görevleri yerine
getirmek.
b) Şubesindeki personeli sevk ve idare etmek,
personelin eğitim, disiplin ve düzenini sağlamak.
c) Tesis, araç ve gereçlerin göreve hazır durumda
tutulmasını sağlamak.
ç) Şubesinin görev, yetki ve sorumluluk alanındaki
itfaiye hizmetlerinin yürütülmesi için belirlenen iş ve işlemlerin yerine
getirilmesi sağlamak.”
MADDE 11
– Aynı Yönetmeliğin 11 inci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Personel ve
itfaiye amirinin görevleri
MADDE 11
– (1) İtfaiye teşkilatında görev
yapan personel, birim amiri tarafından verilen görevleri yerine getirmekle
yükümlüdürler. İtfaiye personeli, verilen görevlerin eksiksiz olarak
yapılmasından disiplin ve düzenden, tesis, araç ve gereçlerin temizliği,
korunması ve göreve hazır durumda tutulmasından üst amirine karşı
sorumludur.
(2) Birim amiri konumunda olmayan itfaiye amirleri
sorumluluk alanındaki, itfaiye hizmetlerinin yürütülmesi için belirlenen iş
ve işlemlerin yerine getirilmesi, birim/istasyon düzeni ile müdahale
ekibinin sevk ve idaresi, personelin eğitim, fiziki dayanıklılık
faaliyetleri ve tertibinin sağlanması, araç gereçlerin korunması ve göreve
hazır tutulmasından üst amirine karşı sorumludur.”
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin 12 nci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yangın” ibaresi “itfaiye” olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 13 – (1)
İtfaiye erinin görevleri şunlardır:
a) Yangın söndürme, araç kullanma ve arama-kurtarma
çalışmalarını yerine getirmek, itfaiye hizmet binası ve müştemilatının
güvenliğini, temizliğini, araç-gereç ve teçhizatın bakım ve onarımı ile
haberleşme ve yazışma gibi yürütülmesi gereken diğer iş ve işlemleri
yapmak.
b) İzin ve ruhsat vermeye yetkili merciler ile
kişiler ve apartman yöneticilerinin talebi doğrultusunda yapı, bina, tesis
ile açık ve kapalı alan, işletme gibi yerlere ilişkin önleme ve denetleme
hizmetleri ile itfaiye raporunu Binaların Yangından Korunması Hakkında
Yönetmelik hükümlerine göre düzenlemek.
c) Halka, kamu ve özel kuruluşlara eğitim vermek,
tatbikat yapmak.”
MADDE 14
– Aynı Yönetmeliğin 14 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 14 – (1)
İtfaiye hizmetlerinin yürütülmesinde, rızaları alınmak ve temel itfaiye
eğitimi verilmek şartıyla 8 inci maddede sayılanlar dışında diğer personel
itfaiye teşkilatında görevlendirilebilir.
(2) Ayrıca, hizmetlerin yürütülmesine yardımcı ve
destek olmak üzere itfaiye personeli dışında personel çalıştırılabilir.”
MADDE 15
– Aynı Yönetmeliğin 15/C
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Sınava çağrılan adaylara belediyece düzenlenen
ve adayların kimlik bilgileri ile sınav yeri ve tarihinin bulunduğu EK-4’te
yer alan bir sınav giriş belgesi gönderilir. Ancak, duyuruda belirtilmesi
kaydıyla, sınav giriş belgesi belediyenin internet sitesinden erişim
sağlanarak verilebilir. Bu belge sınava girişte ibraz edilir.”
MADDE 16
– Aynı Yönetmeliğin 15/D
maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “sportif” ibaresi “fiziksel” olarak
değiştirilmiştir.
MADDE 17
– Aynı Yönetmeliğin 18 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 18 –
(1) Belediye hizmet birimlerinde memur kadrosunda çalışanlardan, itfaiye
erliğine geçmek isteyenler; 35 yaşını aşmamaları, 15/A maddesinin birinci
fıkrasının (b), (c), (e) ve (f) bentlerindeki şartları taşımaları ve 15/E
maddesinde öngörülen sınavda başarılı olmaları kaydıyla, 657 sayılı Kanuna
ve diğer mevzuat hükümlerine uyularak itfaiye eri kadrosuna atanabilir.”
MADDE 18
– Aynı Yönetmeliğin 19 uncu
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 19 – (1)
Bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde sayılan unvanlardan itfaiye daire başkanı
ve itfaiye müdürü dışındaki kadrolara yapılacak atamalarda aşağıdaki
şartlar aranır:
a) İtfaiye şube müdürlüğüne atanabilmek için;
1) Meslekle ilgili yükseköğrenimi bitirmiş veya en
az 4 yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,
2) En az iki yıl itfaiye amiri veya altı yıl
itfaiye çavuşu olarak çalışmış olmak,
3) 1-4 dereceli kadrolara atanmak için 657 sayılı
Kanunun 68 inci maddesinin (B) bendinde belirtilen süre kadar hizmeti
bulunmak,
4) Görevde yükselme sınavında başarılı olmak,
b) İtfaiye amirliğine atanabilmek için;
1) En az lise mezunu olmak,
2) Meslekle ilgili yükseköğrenim veya en az 4
yıllık yükseköğrenim mezunları için iki yıl itfaiye çavuşu veya dört yıl
itfaiye eri, 2 yıllık yüksekokul mezunları için üç yıl itfaiye çavuşu veya
beş yıl itfaiye eri, lise ve dengi okul mezunları için dört yıl itfaiye
çavuşu veya altı yıl itfaiye eri olarak çalışmış olmak,
3) Yükseköğrenim mezunu olanların 1-4 dereceli
kadrolara atanmaları için 657 sayılı Kanunun 68 inci maddesinin (B)
bendinde belirtilen süre kadar hizmeti bulunmak,
4) Görevde yükselme sınavında başarılı olmak,
c) İtfaiye çavuşluğuna atanabilmek için;
1) En az lise mezunu olmak,
2) Meslekle ilgili yükseköğrenim veya en az 4 yıllık
yükseköğrenim mezunları için iki yıl; 2 yıllık yüksekokul mezunları için üç
yıl, lise ve dengi okul mezunları için dört yıl itfaiye eri olarak çalışmış
olmak,
3) Görevde yükselme sınavında başarılı olmak,
gerekir.
(2) Belediyeler, atanılacak görevin niteliği
itibarıyla aranacak hizmet sürelerini, 657 sayılı Kanunun 68 inci
maddesinin (B) bendi hükümlerine göre değerlendirerek kendi kurumlarında ve
diğer kurumlarda geçen hizmet sürelerini dikkate alarak belirler.
(3) İtfaiye daire başkanı ve itfaiye müdürü
dışındaki diğer kadrolar için ikinci fıkrada belirtilen hizmet sürelerinin
en az iki yılının itfaiye teşkilatında geçmiş olması şarttır. Ancak, yeni
kurulan belediyeler ile görevde yükselmeyle ilgili ilanlara başvuru
olmaması halinde en az iki yıl çalışmış olmak şartı aranmaz.”
MADDE 19
– Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sınav şartı
MADDE 20
– (1) Görevde yükselme suretiyle
atanacakların yazılı ve sözlü sınavda başarılı olmaları gerekir.”
MADDE 20
– Aynı Yönetmeliğin 21 inci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Duyuru ve
başvuru
MADDE 21
– (1) İdarenin insan kaynakları
birimi tarafından; görevde yükselme suretiyle atama yapılacak boş
kadroların unvanı, adedi, derecesi ve aranacak şartlar, her yılın 15 Ocak
tarihine kadar duyurulur. İlgililerin müracaatları 1 Şubat tarihine kadar
alınır. Duyuruda yazılı sınava ilişkin olarak Bakanlıkça EK-17’de
belirlenen konu başlıklarına yer verilir.
(2) İlan edilen boş kadrolar için belirlenen
başvuru tarihinin son günü itibarıyla aranan nitelikleri taşıyan personel,
başvuru şartlarını taşıdığı farklı unvanlı kadrolardan sadece biri için
duyuruda belirtilen şekilde başvuruda bulunabilir. Başvurular, ilanda
belirtilmesi şartıyla elektronik ortamda da yapılabilir.
(3) Aylıksız izinde bulunanlar dâhil olmak üzere,
ilgili mevzuatı uyarınca verilen izinleri kullanmakta olanlar da başvuruda
bulunarak sınava katılabilir.
(4) Aday memurlar ve görevden uzaklaştırılmış
bulunan personel başvuruda bulunamaz.
(5) Bir belediyenin kadroları için diğer
belediyelerin veya başka kurumların personeli başvuruda bulunamaz.
(6) İdarelerin personel işlerinden sorumlu
birimlerine yapılan başvurular incelenerek, aranan şartları taşıyanlar
kurumlarınca 15 Şubat tarihine kadar resmi internet sitelerinde ilan
edilir. Görevde yükselme sınavına katılma şartlarını taşımayanlara durumu
gerekçesi ile bildirilir. Söz konusu listeye ilişkin olarak ilan tarihinden
itibaren beş iş günü içinde ilgili yerel yönetimin personel işlerinden
sorumlu birimine itiraz edilebilir. İtirazlar beş iş günü içinde ilgili
birimlerce sonuçlandırılır.
(7) Bu Yönetmelik kapsamında bulunan personelin
görevde yükselme suretiyle atamalarının yapılması amacıyla, ilgili
belediyeler her yılın Şubat ayı sonuna kadar yazılı sınava tabi tutmak
istedikleri personelin niteliklerini ve sayısını ilgili valiliklere
bildirir. Valiliklere gelen listeler
birleştirilerek tek liste halinde en geç 15 Mart tarihine kadar Bakanlığa
gönderilir.
(8) Yazılı sınavlara katılacakların listesi
Bakanlık tarafından sınavı yapacak kuruma bildirilir.”
MADDE 21
– Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yazılı
sınav
MADDE 22
– (1) Görevde yükselme yazılı sınavı,
Bakanlık tarafından, ÖSYM’ye Millî Eğitim Bakanlığına veya yükseköğretim
kurumlarından birine, yapılacak protokol hükümleri çerçevesinde ilgili
kurumun tabi olduğu mevzuat hükümlerine göre yaptırılır.
(2) Yazılı sınav, yüz tam puan üzerinden değerlendirilir.
Yazılı sınavda başarılı sayılmak için en az altmış puan alınması zorunlu
olup duyuruda belirtilir.
(3) Yazılı sınav sonuçları, sınavı yapan kurum
tarafından Bakanlığa bildirildiği tarihten itibaren en geç beş iş günü
içinde Bakanlık Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğünün resmi internet
sitesinde ilan edilir.
(4) Yazılı sınavın gerçekleştirilmesi ve itirazlar,
Bakanlık ile sınavı yapacak kurum arasında düzenlenecek protokol
çerçevesinde yürütülür, itiraza ilişkin hususlar sınav duyurusunda
belirtilir. Yazılı sınav sonuçlarına yapılacak itiraz, yetkili kılınan
kurum tarafından özel mevzuatı çerçevesinde karara bağlanır ve ilgililere
bildirilir.”
MADDE 22
– Aynı Yönetmeliğin 23 üncü
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sözlü sınav
MADDE 23
– (1) Yazılı sınavda başarılı
olanlardan en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere ilan edilen kadro
sayısının beş katına kadar aday sözlü sınava alınır. Sözlü sınav, ilgili
belediye tarafından yapılır.
(2) Yazılı sınav sonuçlarının açıklanmasını
müteakip en geç dört ay içinde sözlü sınav yapılır, sonuçlandırılır ve
başarı listesi ilan edilir.
(3) Son adayla aynı puana sahip olan personelin
tamamı sözlü sınava alınır.
(4) İlgili personel, sınav kurulunun her bir üyesi
tarafından;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve
davranışlarının göreve uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel kültürü ve genel yeteneği,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
esas alınarak yüz tam puan üzerinden
değerlendirilir. Bu ölçütlerden (a) bendinde yer alan ölçütün puan ağırlığı
elli; diğer ölçütlerin her birinin puan ağırlığı ondur. Her üye, ilgili
personel için vermiş olduğu puanları, bu ölçütleri ve puan ağırlığını esas
alarak gerekçelendirir ve sözlü sınav tutanağına kaydeder.
(5) Her üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik
ortalaması alınarak personelin sözlü sınav puanı tespit edilir. Sözlü sınav
tutanağında gerekçesi belirtilmeyen veya ölçütler için belirlenen puan
ağırlığı ile bağdaşmayan puanlar ortalamaya dâhil edilmez.
(6) Sözlü sınavda yüz üzerinden en az yetmiş puan
alanlar başarılı sayılırlar.
(7) Görevde yükselme sözlü sınav sonuçlarına
itirazlar; sonuçların ilan edildiği tarihten itibaren en geç beş iş günü
içinde ilgili belediyenin sınav kuruluna yapılır ve en geç beş iş günü
içinde söz konusu sınav kurulunca sonuçlandırılarak ilgililere yazılı
olarak bildirilir.
(8) İtiraz üzerine yapılan değerlendirme sonucunda
verilen kararlar kesin olup ikinci kez itirazda bulunulamaz.”
MADDE 23
– Aynı Yönetmeliğin 24 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 24 – (1)
Belediyelerce yazılı ve sözlü sınavlara ilişkin görevde yükselme
işlemlerini yürütmek üzere beş kişiden oluşan sınav kurulu teşkil edilir.
Sınav kurulu, atamaya yetkili amir veya görevlendireceği kişinin başkanlığında,
üyelerden biri personel işlerinden sorumlu birim temsilcisi, biri itfaiye
birim amiri olmak üzere, atamaya yetkili amirce belirlenecek üyelerden
teşekkül eder. Aynı usulle birer yedek üye belirlenir. İhtiyaç duyulması
halinde kurum dışından da kamu görevlileri sınav kurulunda üye olarak
görevlendirilebilir.
(2) Sınav kurulunu teşkil eden üyeler, görevde
yükselme sınavı ile alınacak personelden; görev, lisansüstü hariç öğrenim
ve ihraz ettikleri unvanlar itibarıyla daha düşük seviyede olamazlar.
(3) Görevde yükselme sınavına sınav kurulunun
başkan ve üyelerinin eşlerinin, ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kan
ve kayın hısımlarının katıldığının tespit edilmesi halinde, bu üye veya
üyeler sınav kurulu üyeliğinden çıkartılır ve bunların yerine yedek üye
veya üyeler görevlendirilir.
(4) Sınav Kurulu; sözlü sınavların yapılması,
değerlendirilmesi, sınav sonuçlarının ilanı, başarı listesinin düzenlenmesi,
sözlü sınavlara ilişkin itirazların incelenip sonuçlandırılması ve ilgili
diğer işleri yürütür.
(5) Sınav Kurulu, üye tamsayısı ile toplanır.
Kararlar oy çokluğuyla alınır.”
MADDE 24
– Aynı Yönetmeliğin 25 inci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Başarı
sıralaması
MADDE 25
– (1) Görevde yükselme sınavı için
ilan edilen boş kadro sayısı kadar atama yapılmasında başarı puanı esas
alınır.
(2) Başarı puanı, yazılı ve sözlü sınav puanlarının
aritmetik ortalaması alınmak suretiyle belirlenir ve ilgili belediyelerin
resmi internet sitesinde ilan edilir. Yapılan puanlama sonunda eşitlik
olması durumunda sırasıyla;
a) Hizmet süresi fazla olanlara,
b) Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara,
c) Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara,
öncelik verilir. Bunların da eşitliği halinde kura
ile tespit yapılır.
(3) İlgili belediyelerce ihtiyaç duyulması halinde
görevde yükselme sınavında başarılı olmalarına rağmen, ilan edilen kadro
sayısı nedeniyle ataması yapılamayan personelden en fazla asıl aday sayısı
kadar personel, başarı sıralamasına göre yedek olarak belirlenebilir.”
MADDE 25
– Aynı Yönetmeliğin 26 ncı maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Görevde
yükselme suretiyle atanma
MADDE 26
– (1) Atanmaya hak kazanan
personel, başarı sıralaması listesinin kesinleşmesini müteakip en geç bir
ay içinde atanır.
(2) Duyurulan kadrolardan;
a) Atanma şartlarını taşımadıkları için sınavların
geçersiz sayılması veya bu sebeple atamaların iptal edilmesi, atanılan
göreve geçerli bir mazeret olmaksızın süresi içinde başlanmaması ya da
atanma hakkından vazgeçilmesi,
b) Emeklilik, vefat, memurluktan çekilme veya
çıkarılma, başka unvanlı kadrolara ya da başka bir kuruma naklen atanma
sebepleriyle boş kalan veya boşalan kadrolara, başarı sıralamasının
kesinleştiği tarihten itibaren altı aylık süreyi aşmamak üzere aynı unvanlı
kadrolar için yapılacak müteakip sınava ilişkin duyuruya kadar, yedekler
arasından başarı sıralamasına göre atama yapılabilir.
(3) İlan edilen veya boşalan kadrolara, görevde
yükselme sınavında başarılı olanlar atanmadan diğer mahalli idarelerden
veya diğer kamu kurum ve kuruluşlarından naklen veya açıktan atama
yapılamaz.”
MADDE 26
– Aynı Yönetmeliğin 27 nci maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Atamaların
izlenmesi
MADDE 27
– (1) Görevde yükselme sınavının
sonucuna göre yapılan atamalar, atamanın yapıldığı tarihten itibaren bir ay
içerisinde, bir liste halinde Bakanlığa gönderilir.”
MADDE 27
– Aynı Yönetmeliğin 28 inci
maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 28
– Aynı Yönetmeliğin 30 uncu
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Eğitim
MADDE 30
– (1) Belediye itfaiye
teşkilatlarının temel itfaiyecilik eğitimi, hizmet içi eğitim ve yönetici
personelin eğitimleri hazırlanacak yıllık programlar çerçevesinde
belediyelerince yapılır veya Bakanlıkça yaptırılabilir.”
MADDE 29
– Aynı Yönetmeliğin 31 inci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Hizmet içi
eğitim, kurum ve kuruluşlar ile kişilere verilen eğitimler
MADDE 31
– (1) İtfaiye personeline; temel
itfaiyecilik eğitimi ve hizmet içi eğitim programı EK-8’e göre yıllık
teorik ve uygulamalı olarak hazırlanır ve uygulanır.
(2) Eğitim programında yer alan ders konuları,
yürürlükte olan mevzuat ve standartlar çerçevesinde itfaiye teşkilatı
personelinin ihtiyacı, teknolojik gelişmeler ve mahallin özellikleri
dikkate alınarak hazırlanır.
(3) İtfaiye teşkilatı personelinin EK-8’e göre
belirlenen eğitimleri, Bakanlık, İçişleri Bakanlığı, Türkiye Belediyeler
Birliği, yurt içi ve yurt dışında eğitim merkezi bulunan itfaiye
teşkilatları veya üniversitelerin ilgili bölümleri, araştırma enstitüleri,
bu konuda eğitim veren kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum örgütleriyle ve
sanayi kuruluşlarıyla iş birliği yapılarak gerçekleştirilir.
(4) Su üstü ve su altı arama kurtarmada veya
köpekli arama kurtarmada görev yapan itfaiye personeline mesleki eğitimleri
ile ilgili periyodik olarak teorik ve uygulamalı eğitim programları EK-9’a
göre hazırlanır.
(5) İtfaiye teşkilatları, eğitim ve öğretim
kurumlarından, askeri birliklerden, sanayi kuruluşlarından ve organize
sanayi bölgelerinden, diğer kişi, kurum ve kuruluşlardan gelen eğitim
taleplerini karşılar; iş birliği içinde hazırlanan programlara göre yangın
önleme, söndürme teknikleri, acil tahliye, müdahale eğitimleri düzenler.
(6) İtfaiye teşkilatları; halkı, kurum ve
kuruluşları, itfaiye olaylarıyla mücadele ve itfaiye hizmetleri hakkında
bilinçlendirmek ve bilgilendirmek için basın, yayın, iletişim ile ilgili
basılı, yazılı ve görsel benzeri çalışmaları yapar ve yürütür.
(7) Kentsel arama ve kurtarma temel eğitimleri bu
konuda yeterli donanım ve eğitim kapasitesine sahip diğer itfaiye
teşkilatları veya il afet ve acil durum müdürlükleri ile iş birliği içinde
gerçekleştirilir.”
MADDE 30
– Aynı Yönetmeliğin 32 nci
maddesinin birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) İtfaiye teşkilatının çalışmaları, Ek-10’da yer
alan İtfaiye Hizmetleri Denetleme Formuna göre denetlenir.”
“(3) Gerek görülmesi halinde ikinci fıkranın (b)
bendine göre düzenlenen denetleme raporları, yapılan işlemler, teklif ve
önerilerle birlikte bir ay içinde İçişleri Bakanlığına gönderilir.”
MADDE 31
– Aynı Yönetmeliğin sekizinci
bölüm başlığı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Fiziksel
Dayanıklılık ve Tesisler”
MADDE 32
– Aynı Yönetmeliğin 33 üncü
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Fiziksel
dayanıklılık
MADDE 33
– (1) İtfaiye personelinin fiziki nitelikleri,
hazırlanan fiziksel dayanıklılık programları ile desteklenir. Personele;
kültür-fizik çalışmaları, atletizm, aletli sporlar, mukavemet ve denge
sporları ile uygun görülecek diğer mesleki fiziksel dayanıklılık
faaliyetleri yaptırılarak iş verimlilikleri arttırılır.
(2) İtfaiye personelinin fiziki dayanıklılığını ve
mesleki idmanlarını yapabilmesi için gerekli tesis düzenlemesi ile araç
gereç ve iki yılda bir verilecek spor kıyafetleri belediye tarafından temin
edilir. İtfaiye personeline yurt içi ve yurt dışında düzenlenen itfaiye
spor etkinliklerine ve müsabakalarına katılma imkânı sağlanabilir.”
MADDE 33
– Aynı Yönetmeliğin 34 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 34 – (1)
İtfaiye personelinin hizmet binası, depo, bakım ve onarım üniteleri,
garajı, eğitim tesisi ve diğer yerleşim birimleri hizmet gereklerine ve
gelişen şartlara uygun olarak projelendirilir ve tesis edilir.
(2) Projelendirme sırasında itfaiye personelinin
eğitim ve sportif çalışmaları için gerekli düzenlemeler öncelikli olarak
dikkate alınır.”
MADDE 34
– Aynı Yönetmeliğin 35 inci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Personel
kıyafetine ilişkin genel esaslar
MADDE 35
– (1) İtfaiye hizmetlerinde
çalışan personele yapılacak giyecek yardımı 657 sayılı Kanunun 211 inci
maddesi ile 14/9/1991 tarihli ve 91/2268 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile
yürürlüğe konulan Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliği hükümleri
esas alınarak belediye tarafından karşılanır.
(2) İtfaiye personelinin resmi kıyafeti, koruyucu
kıyafetleri ve üzerindeki rütbe işaretleri ile başını örten bayan personel
için başörtüsü EK-11 ve EK-14’te belirlenmiştir. Bunların dışında kıyafet,
rütbe işaretleri ve unvan kullanılamaz.
(3) Yangın, arama-kurtarma, sel, çığ, nükleer,
biyolojik, kimyasal, radyolojik ve benzeri tehdit ve tehlikelere karşı özel
teçhizat ve kıyafet Türk Standartları (TS), Avrupa Standartları (EN) veya uluslararası standartlara uygun
olarak temin edilir.”
MADDE 35
– Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Personel
kıyafeti kullanım süresi
MADDE 36
– (1) Bir giyim eşyası için
belirlenen kullanma süresi dolmadan yeni giyim eşyası verilemez. Ancak
giyim eşyası görev nedeniyle kullanılamaz hale gelir ve bu durum bir
tutanakla tespit edilirse, yetkili idari amirin onayı alınmak suretiyle
genel veriliş zamanı beklenmeksizin yenisi verilebilir.
(2) Ayrıca; günün teknolojisine ve Türk
Standartları (TS), Avrupa Standartları (EN) veya uluslararası standartlara
uygun olarak;
a) Isıya dayanıklı kıyafetler:
1) Isıya dayanıklı itfaiyeci elbisesi 1 takım,
2) Isıya dayanıklı eldiven 1 çift,
3) Isıya dayanıklı çizme 1 çift,
4) Isıya dayanıklı baret 1 adet,
5) Isıya dayanıklı koruyucu başlık 1 adet,
6) Isıya dayanıklı suni solunum maskesi 1 adet,
b) Arama kurtarma kıyafetleri:
1) Kurtarma elbisesi 1 takım,
2) Kurtarma tişörtü 2 adet,
3) Kurtarma botu 1 çift,
4) Kurtarma eldiveninden 1 çift,
5) Kurtarma bareti 1 adet,
c) Kimyasallara müdahale kıyafetleri:
1) Kimyasal maddeye göre A tipi elbise ihtiyaç
kadar,
2) Kimyasal maddeye göre B tipi elbise ihtiyaç
kadar,
3) Kimyasal maddeye göre C tipi elbise ihtiyaç
kadar,
4) Koruyucu elbise D tipi (tek kullanımlık )
ihtiyaç kadar,
ç) Dalgıç ve köpekli arama kurtarma kıyafetleri
ihtiyaç kadar,
verilir.
(3) İkinci fıkranın (b) bendinde sayılan arama
kurtarma kıyafetleri, idarece arama kurtarma ekibinde görevlendirilen
personele verilir.”
MADDE 36
– Aynı Yönetmeliğin 37 nci
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(2) Görev ve çalışma şartlarının gerektirdiği
koşullara bağlı olarak itfaiye olaylarına müdahale nedeniyle mutat yemek
saatlerinde kurumlarınca sağlanan yemek hizmetinden istifade edemeyen
personele ve bunlarla birlikte çalışmaya iştirak eden diğer personele birinci
fıkrada belirtilen öğün sayısınca kumanya yardımı belediyece verilebilir.”
MADDE 37
– Aynı Yönetmeliğin 38 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 38 – (1)
İtfaiye personelinin izinleri, teşkilatın itfaiye hizmetlerini aksatmamak
kaydı ile 657 sayılı Kanun ile 4857 sayılı Kanun ve bu kanunlara
dayanılarak hazırlanan toplu iş sözleşmesi ve ilgili mevzuat hükümlerine
göre kullandırılır.”
MADDE 38
– Aynı Yönetmeliğin 40 ıncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE
40 – (1) İtfaiye personeli,
yılda bir kez sağlık taramasından geçirilir.”
MADDE 39
– Aynı Yönetmeliğin 41 inci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 41 – (1)
İtfaiye personeline uygulanacak disiplin cezaları şunlardır:
a) Uyarma,
b) Kınama,
c) Aylıktan kesme,
ç) Kademe ilerlemesinin durdurulması,
d) Devlet memurluğundan çıkarma.
(2) Birinci fıkraya göre verilecek disiplin
cezalarında, 657 sayılı Kanunun ilgili hükümleri uygulanır.”
MADDE 40
– Aynı Yönetmeliğin 42 nci maddesi
ağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 42 – (1)
İtfaiye teşkilatının asgari araç sayısı, Türk Standartları (TS), Avrupa
Standartları (EN) veya uluslararası
standartlara uygun olarak aşağıdaki kıstaslar esas alınarak belirlenir.
Büyükşehirlerde araç sayıları, nüfusun geneli ve ilin coğrafi yapısına göre
il bütünlüğü dikkate alınarak belirlenir.
a) Nüfusu 5.000’e kadar olan yerlerde en az 1 adet
itfaiye söndürme aracı veya 1 adet merdivenli söndürme aracı,
b) Nüfusu 5.000-10.000’e kadar olan yerlerde en az
1 adet itfaiye söndürme aracı, 1 adet merdivenli araç,
c) Nüfusu 10.000-25.000 olan yerlerde en az 2 adet
itfaiye söndürme aracı, 1 adet merdivenli araç,
ç) Nüfusu 25.000-50.000 olan yerlerde en az 3 adet
itfaiye söndürme aracı, 1 adet merdivenli araç, 1 adet çift kabinli pikap, 1
adet hizmet aracı,
d) Nüfusu 50.000-100.000 olan yerlerde en az 1 adet
kurtarma aracı, 4 adet itfaiye
söndürme aracı, 1 adet merdivenli araç, 1 adet çift kabinli pikap, 1 adet
hizmet aracı,
e) Nüfusu 100.000-200.000 olan yerlerde en az 1
adet kurtarma aracı, 1 adet çok maksatlı kurtarma aracı, 6 adet itfaiye söndürme aracı, 2 adet
merdivenli araç, 2 adet çift kabinli pikap, 1 adet hizmet aracı,
f) Nüfusu 200.000-300.000 olan yerlerde en az 1
adet kurtarma aracı, 2 adet çok maksatlı kurtarma aracı, 8 adet itfaiye söndürme aracı, 2 adet
merdivenli araç, 3 adet çift kabinli pikap, 1 adet hizmet aracı,
g) Nüfusu 300.000-400.000 olan yerlerde en az 1
adet kurtarma aracı, 2 adet çok maksatlı kurtarma aracı, 10 adet itfaiye
söndürme aracı, 3 adet merdivenli araç, 3 adet çift kabinli pikap, 2 adet
hizmet aracı,
ğ) Nüfusu 400.000-600.000 olan yerlerde en az 2
adet kurtarma aracı, 2 adet çok maksatlı kurtarma aracı, 14 adet itfaiye söndürme aracı, 4 adet
merdivenli araç, 4 adet çift kabinli pikap, 2 adet hizmet aracı,
h) Nüfusu 600.000’den fazla olan yerlerde (g)
bendinde sayılan araçlara ilaveten, her 150.000 nüfus için 1 adet itfaiye
söndürme aracı, her 400.000 nüfus için ise 1 adet merdivenli araç, 1 adet
çok maksatlı kurtarma aracı, her 500.000 nüfus için ise 1 adet kurtarma
aracı, 1 adet çift kabinli pikap, 1 adet hizmet aracı.
(2) İtfaiye araçları cins ve nitelik yönünden,
teknolojik gelişmelere uygun olarak geliştirilir ve yenilenir.
(3) İtfaiye teşkilatları ihtiyaca göre yeterli
sayıda; su tankeri, arazöz, köpük kulesi aracı ve benzeri diğer özellikli
itfaiye araçları ile ambulans ve hizmet aracı bulundurabilir.”
MADDE 41
– Aynı Yönetmeliğin 43 üncü
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Teçhizat ve malzemelerin temininde Türk Standartlarına
(TS), Avrupa Standartlarına (EN)
veya uluslararası standartlara uyulur.”
MADDE 42
– Aynı Yönetmeliğin 44 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 44 – (1)
Her itfaiye personeli ile emekli itfaiye personeline kimlik belgesi verilir.
(EK-2)
(2) Kimlik belgesinde personelin Türkiye
Cumhuriyeti vatandaşlık numarası, adı, soyadı, görev yaptığı belediyenin
ismi, sicil numarası, unvanı, kan grubu ve nüfus bilgileri yer alır.
(3) Kimlik belgesini belediye başkanı veya
yetkilendirdiği kişi imzalar.
(4) Bilgilerde değişiklik oldukça keyfiyet, kimlik
belgesine işlenir.
(5) Her ne suretle olursa olsun görevinden ayrılan
itfaiye personeli kimliğini belediye başkanlığına teslim eder.”
MADDE 43
– Aynı Yönetmeliğin 47 nci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 47 – (1)
Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde;
a) 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar
İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik,
b) 21/2/1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Aday Memurların Yetiştirilmelerine
İlişkin Genel Yönetmelik,
c) 29/4/2021 tarihli ve 3935 sayılı Cumhurbaşkanı
Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurları Disiplin Yönetmeliği,
ç) 28/11/1982 tarihli ve 8/5743 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Şikayet ve
Müracaatları Hakkında Yönetmelik,
d) 27/6/1983 tarihli ve 83/6510 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlete ve Kişilere Memurlarca Verilen
Zararların Nevi ve Miktarlarının Tespiti, Takibi, Amirlerinin
Sorumlulukları, Yapılacak İşlemler Hakkında Yönetmelik,
e) 15/3/1999 tarihli ve 99/12647 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Görevde
Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair Genel Yönetmelik,
f) Memurlara Yapılacak Giyecek Yardımı Yönetmeliği,
g) 2/7/2020 tarihli ve 31173 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri
Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Esaslarına Dair
Yönetmelik,
hükümleri uygulanır.”
MADDE 44
– Aynı Yönetmeliğin 15 inci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Çevre ve Şehircilik Bakanlığından”
ibaresi “Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığından” olarak, aynı
maddenin üçüncü fıkrasında yer alan “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı” ibaresi
“Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı” olarak, 17 nci maddesinin ikinci fıkrasında yer
alan “Çevre ve Şehircilik Bakanlığına” ibaresi “Çevre, Şehircilik ve İklim
Değişikliği Bakanlığına” olarak, 51 inci maddesinin birinci fıkrasında yer
alan “Çevre ve Şehircilik Bakanı” ibaresi “Çevre, Şehircilik ve İklim
Değişikliği Bakanı” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 45
– Aynı Yönetmeliğin ek 1 inci maddesi
başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Belediye
itfaiye raporlarının verilmesine ilişkin uyulacak usul ve esaslar ile
önlemler
EK MADDE
1 – (1) Belediye itfaiye
teşkilatına, Binaların Yangından Korunması Hakkındaki Yönetmeliğin ilgili
maddelerine göre yangına karşı alınan önlemleri gösteren itfaiye raporunun
düzenlenmesi için EK-15 başvuru formu ile başvuru sahibinden, işyeri açma
ve çalışma ruhsatı vermeye yetkili idareden veya ilgili bakanlıklardan müracaat
gelmesi halinde, belediye itfaiye teşkilatının ilgili görevlisi tarafından
başvuruya konu işyeri yerinde incelenir ve itfaiye raporu yapılan tespitler
esas alınarak hazırlanır.
(2) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin
Yönetmeliğin ilgili hükümlerine göre itfaiye raporu gerektirmeyen işyeri
kapsamında yer alan işyerleri için belediye itfaiye teşkilatınca itfaiye
raporu düzenlenmez. İtfaiye raporu gerektirmeyen işyerleri için itfaiye
raporu alınmak üzere başvurulması halinde başvuru sahibine itfaiye raporu
düzenlenmeyeceği hususu yazılı olarak bildirilir.
(3) Binaların Yangından Korunması Hakkında
Yönetmeliğin ilgili hükümlerine göre yangına karşı alınan önlemleri
gösteren itfaiye raporunun düzenlenmesi için yapılan işlemler sırasında
itfaiye raporuna konu binaya ait yapı ruhsatı belgesine gerek duyulması
halinde yapı ruhsatına ilişkin bilgiler Kimlik Paylaşım Sistemi üzerinden
alınabilir.
(4) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin
Yönetmelik ile Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmeliğin ilgili
hükümleri gereği yangına karşı alınan önlemleri gösteren itfaiye
raporlarına ilişkin bilgiler elektronik ortamda kayıt altında tutulur ve
itfaiye raporunun düzenlendiği gün itfaiye raporuna ilişkin kayıtlar
yetkili idareyle varsa elektronik ortamda paylaşılabilir.”
MADDE 46 – Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki ek maddeler
eklenmiştir.
“Güvenlik ve
temizlik hizmetleri
EK MADDE
2 – (1) İhtiyaç duyulması halinde
itfaiye bina ve tesislerinin temizlik ve güvenlik hizmetleri, 9/4/2018
tarihli ve 2018/11608 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan
İl Özel İdareleri, Belediyeler ve Bağlı Kuruluşları ile Bunların Üyesi
Olduğu Mahalli İdare Birliklerinin Personel Çalıştırılmasına Dayalı
Hizmetlerinin Gördürülmesine İlişkin Usul ve Esaslarda yer alan hükümler
çerçevesinde doğrudan hizmet alımı yoluyla gördürülebilir.”
Belediye
itfaiye personeline başka görev verilmesi
EK MADDE
3 – (1) Belediye itfaiye
personeline rızası dışında itfaiye hizmetleri haricinde bir görev verilemez.
Ancak, olağanüstü hallerde mülki amir veya belediye başkanının emri ile
geçici olarak hizmetin gerektirdiği başka görevler de verilebilir.”
MADDE 47
– Aynı Yönetmeliğin geçici maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici
maddeler eklenmiştir.
“GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren bir yıl
içinde bütün itfaiye teşkilatları düzenlemelerini bu maddeyi ihdas eden
Yönetmelik ile yapılan değişikliklere göre yaparlar.”
“Baca
temizlik hizmetleri
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin 6
ncı maddesinin birinci fıkrasının (h) bendinde belirtilen göreve ilişkin bu
fıkranın yürürlüğe girdiği tarihten itibaren altı ay içinde baca temizlik
hizmetleri ile ilgili iş ve işlemleri tarif etmek üzere itfaiye
teşkilatları tarafından Baca Temizlik Hizmeti Yönergesi hazırlanır. (EK-13
Baca Temizliği Başvuru Formu)
Tüzel
kişiliği sona eren belediyelerdeki çalışma süresi
GEÇİCİ
MADDE 3 – (1) Tüzel kişilikleri
sona eren belediyelerden devrolunan personel için, 19 uncu maddede
belirtilen sürelerin hesabında, tüzel kişiliği sona eren belediyedeki
çalışma süresi de dikkate alınır.
Geçici
hükümler
GEÇİCİ
MADDE 4 – (1) Bu maddenin yayımı
tarihinden önce başlamış olan görevde yükselme sınavına ilişkin işlemler,
işlemlerin başlatıldığı tarihte yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine göre
sonuçlandırılır.”
MADDE 48
– Aynı Yönetmeliğin EK-1’i
yürürlükten kaldırılmış, EK-2 ve EK-3’ü ekteki şekilde değiştirilmiş ve
aynı Yönetmeliğe ekteki EK-7, EK-8, EK-9, EK-10, EK-11, EK-12, EK-13,
EK-14, EK-15, EK-16 ve EK-17 eklenmiştir.
MADDE 49
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 50 – Bu
Yönetmelik hükümlerini Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı
yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
21/10/2006
|
26326
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
11/4/2007
|
26490
|
2-
|
9/1/2012
|
28168
|
3-
|
14/11/2017
|
30240
|
4-
|
23/5/2019
|
30782
|
5-
|
2/4/2020
|
31087
|
Ekleri için tıklayınız
|