Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinden:
BURDUR MEHMET
AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde kayıt,
eğitim-öğretim, sınav ve mezuniyete ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Burdur Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde kayıt, eğitim-öğretim,
sınav ve mezuniyete ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO):
Öğrencinin Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde
öğrenime başladığı andan itibaren, tamamlamış olduğu yarıyıl da dâhil olmak
üzere almış olduğu tüm derslerin katılımıyla elde edilen ve başarısını
belirleyen ortalamasını,
b) AKTS: Ders kredilendirilmesinde ortak parametre
olarak kullanılan Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
c) Anabilim dalı: Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi bölümlerine bağlı anabilim dallarını,
ç) Bölüm: Fakülteye bağlı temel bilimler ve klinik
bilimler dallarını kapsayan birimi,
d) Dekan: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Dekanını,
e) Eğitim komisyonu: Dekan veya eğitim-öğretimden
sorumlu dekan yardımcısı başkanlığında Fakültede tüm dönemlerin
eğitim-öğretim programlarının planlanması, yürütülmesi ve koordinasyonundan
sorumlu olmak üzere en az iki sınıf koordinatörlerinden oluşan komisyonu,
f) Fakülte: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Diş Hekimliği Fakültesini,
g) Fakülte Kurulu: Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakülte Kurulunu,
ğ) Fakülte Yönetim Kurulu: Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakülte Yönetim Kurulunu,
h) Mezuniyet projesi: Öğrencilerin mezun olması
için beşinci sınıfta hazırlanıp sunulan çalışmayı,
ı) Senato: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Senatosunu,
i) Sınıf koordinatörü: Her eğitim ve öğretim
yılının başında Dekanlık tarafından bir yıl süreyle atanan, sorumlu olduğu
sınıfın eğitim ve öğretim programlarının planlanması, yürütülmesi ve
koordinasyonunda eğitim komisyonu başkanına yardım etmekle sorumlu öğretim
üyesini,
j) Rektör: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Rektörünü,
k) Üniversite: Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesini,
l) YÖK: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığını,
m) Yönetim Kurulu: Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kabul ve Kayıtlara İlişkin Esaslar
Kabul ve
kayıt şartları
MADDE 5 –
(1) Fakülteye kayıt yaptırmaya hak
kazanan aday, kaydını YÖK ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre
ilan edilen süreler içinde, e-devlet üzerinden veya Üniversitenin belirlediği
kayıt merkezinde şahsen yapar. Posta veya kargo ile kayıt yapılmaz. Ancak,
mazeretleri sebebiyle bizzat başvuramayan adaylar, noter vekaletnamesine
sahip vekilleri veya kanuni temsilcileri aracılığı ile kayıt
yaptırabilirler.
(2) Öğrencinin adrese dayalı nüfus kayıt sisteminde
yer alan adresi tebligat adresidir.
(3) Eksik belge ile kayıt yapılmaz.
(4) Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday
hakkını kaybeder.
(5) Kayıt sonrası öğrencilere, Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığınca öğrenci geçici kimlik kartı veya öğrenci kimlik kartı
düzenlenir.
(6) Kayıt için sahte veya tahrif edilmiş belge
kullanan veya ÖSYM sınavlarında sahtecilik yaptığı belirlenenlerin
kayıtları iptal edilir ve haklarında yasal işlemler başlatılır.
Yatay
geçiş yoluyla öğrenci kabulü, ders muafiyeti
MADDE 6 –
(1) Yatay geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve
Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre
yapılır.
(2) Yatay geçiş yapan öğrenciler ile daha önce
kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan almış ve başarmış olduğu derslerden
muafiyet talebinde bulunan öğrencilerin derslerinin denklikleri ve muafiyet
işlemleri, Senato tarafından belirlenen esaslara göre Fakülte Yönetim
Kurulunca yapılır.
(3) Öğrenci, intibak ettiği sınıfın programına ait
kalan derslerden sorumludur. Öğrencilerin kredi hesaplamalarında intibak
ettirildikleri sınıftaki eşdeğer dersin kredisi esas alınır.
Öğrenci
statüsü
MADDE 7 –
(1) Fakülteye sadece tam zamanlı
öğrenci kabul edilir. Öğrenci, öğrencilik haklarından ve muafiyetlerinden
yararlanabilmesi ve sınavlara girebilmesi için her yarıyıl/yıl başında kaydını yenilemek zorundadır.
Kayıt
yenileme
MADDE 8 –
(1) Her öğrenci, Senato tarafından
belirlenen ya da Fakülte tarafından tebliğ edilen akademik takvime göre
yıl/yarıyıl başında belirlenen tarihler arasında kaydını yeniletmek, ders
kaydını yaptırmak ve sınıf koordinatörüne onaylatmak zorundadır.
(2) Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen süre
içerisinde sınıf koordinatörünün onayı ile yeni ders seçebilir veya seçtiği
dersi bırakabilirler.
(3) Akademik takvimde belirtilen sürelerde kaydını yeniletmeyen
öğrenci, o yarıyıl/yılda öğrencilik haklarından yararlanamaz, derslere
devam edemez ve sınavlara giremez. Bu süre, 2547 sayılı Kanunda belirtilen
öğrenim süresinden sayılır.
(4) Haklı ve geçerli mazereti olup kaydını
yeniletmeyen öğrenciler, mazeretini belirten dilekçe ile akademik takvimde
belirtilen mazeretli geç kayıtlar için tanınan süre içerisinde kayıt
yenileme başvuru yapabilir. Bu durumda kaydın yenilenmesine Fakülte Yönetim
Kurulu karar verir. Kayıt yenileme işlemlerinin bütününden öğrenci sorumludur.
(5) Kaydını yenileten öğrenci, o yarıyıl/yıl ders
programına kaydolmuş sayılır ve derslere devam hakkı elde eder. Sınıfta
kalarak aynı sınıf için kayıt yenileten öğrenci, yalnız başarısız olduğu
derslere kayıt olmuş kabul edilir ve sadece bu derslerden sorumlu tutulur.
Bir üst sınıftan ders alamaz.
(6) Yabancı uyruklu öğrencilerin kaydı ilgili
mevzuat ile Senato tarafından belirlenen usul ve şartlar çerçevesinde
yapılır.
Değişim
programları
MADDE 9 –
(1) Üniversite ile yurt içi veya
yurt dışındaki diğer üniversiteler arasında yapılan anlaşmalar uyarınca
üniversiteler arası öğrenci değişim programları uygulanabilir. Bu
programlar çerçevesinde öğrenciler bir yıl süreyle yükseköğretim
kurumlarına gönderilebilirler. Değişim programları; Senato kararları, ikili
anlaşmalar, YÖK tarafından belirlenen esaslar ve ilgili mevzuat hükümlerine
uygun olarak yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretimle İlgili Esaslar ile Görev ve
Sorumluluklar
Eğitim-öğretim
dili
MADDE 10
– (1) Eğitim-öğretim dili
Türkçedir.
Eğitim-öğretim
türü ve süresi
MADDE 11
– (1) Fakültede eğitim-öğretim,
sınıf geçme sistemine göre örgün eğitimle yapılır. Olağanüstü durumlarda
uzaktan eğitim yapılabilir. Sınıf geçme sistemi, eğer devam sebebiyle
başarısızlık söz konusu değilse, ortak zorunlu dersler ve seçmeli derslerde
uygulanmaz. Ortak zorunlu dersler ve seçmeli derslerden kalan öğrenciler,
mezun oluncaya kadar bu dersleri vermek zorundadır.
(2) Fakültede eğitim-öğretim süresi beş yıldır. Bu
eğitim süresini başarı ile tamamlayanlara diş hekimliği diploması verilir.
Öğrencilerin eğitim-öğretim süreleri ve öğrencilik haklarından yararlanma
ile ilgili hususlar 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesi hükümlerine göre
düzenlenir.
(3) Fakültede bir eğitim-öğretim yılı, güz ve bahar
yarıyılları olmak üzere toplamda en az 28 haftadan (140 iş günü) oluşur.
Yarıyıl/yıl sonunda uygulanan final sınavları ile
bütünleme sınavları bu sürenin dışındadır. Sınav dönemlerinde
eğitim-öğretime ara verilmez. Eğitim-öğretim; Fakülte Kurulu ve Senatonun
onayladığı akademik takvime göre yürütülür. Klinik/pratik uygulamalar
(uygulamalı dersler), akademik takvimin teorik eğitim ve sınavlarla ilgili
süresini aşabilir.
Eğitim-öğretim
programları
MADDE 12
– (1) Dersler; teorik, pratik ve
klinik uygulama şeklinde verilir. Gerekli olduğu hallerde saha ve benzeri
çalışma programları yapılabilir. Devam zorunludur. Klinik uygulamalar,
Fakülte bünyesinde bulunan kliniklerde yapılır.
Sınıf
koordinatörünün görevleri
MADDE 13
– (1) Sınıf koordinatörünün
görevleri şunlardır:
a) Öğrenciyi yükseköğretim ve Üniversite mevzuatı
hakkında bilgilendirmek.
b) Eğitim-öğretim çalışmaları ve Üniversite yaşamı
ile ilgili sorunlarında öğrenciye rehberlik etmek.
c) Kayıt yenileme, ders seçme ve ekleme
işlemlerinde öğrenciye yardımcı olmak.
ç) Eğitim-öğretim problemleri hakkında bilgi
edinmek ve ilgili birimlere iletmek.
d) Haftalık ders programını hazırlamak,
tartışılması ve kesinleşmesi için eğitim komisyonuna sunmak.
e) Beşinci sınıf mezuniyet projesi öğrenci
gruplarının düzenlenmesi ve koordine edilmesini sağlamak.
f) Dönemin işleyişi ile ilgili dönem öğrencilerine
danışmanlık yapmak.
g) Ders yılı başında sınıf öğrenci temsilcilerini
seçmek.
ğ) Diğer sınıf koordinatörleri ile birlikte
akademik ders programının, sınav tarihlerinin, ders ve sınav çizelgelerinin
uyumunu ve salon organizasyonunu sağlamak.
Eğitim
komisyonunun görevleri
MADDE 14
– (1) Eğitim komisyonun görevleri
şunlardır:
a) Akademik takvim taslağını hazırlamak.
b) Fakültedeki tüm eğitim-öğretim faaliyetlerinin
akademik takvime uygun olarak düzenli bir şekilde planlanmasını,
koordinasyonunu ve yürütülmesini sağlamak.
c) Fakülte öğretim üyelerinden gelen mesleki
seçmeli ders/klinik uygulamaları ya da Üniversitenin diğer eğitim
birimlerinden gelen alan dışı seçmeli ders açılması taleplerini
değerlendirmek.
ç) Sınav takvimi taslaklarını hazırlayarak
Dekanlığa önermek.
d) Zorunlu durumlarda eğitim ve öğretimdeki
aksamaları önlemek üzere programdaki değişiklik önerisini/önerilerini
hazırlamak, Fakülte Kurulunun onayına sunmak.
e) Öğretim üyeleri, ders yürütücüleri ve
öğrencilerden sınıf koordinatörlerine gelen geri bildirim ve önerileri
tartışarak sonuçları ve önerileri bir rapor halinde Dekanlığa bildirmek.
f) Her akademik yıl için birinci ve ikinci yarıyıl
sonunu izleyen bir ay içinde o yarıyıla ait değerlendirmeleri, yapılan
anket ve iletişim toplantılarını değerlendirerek, gerekli düzenlemeleri
yapmak.
g) Fakülte Yönetim Kurulu ve Dekanın, eğitim ve
öğretim ile ilgili olarak komisyondan istediği diğer çalışmaları yapmak,
gerektiğinde görüş bildirmek.
Öğretim
programının esasları
MADDE 15
– (1) Klinik/pratik uygulamaların
içeriği, sayısı ve tamamlanması gereken asgari klinik/pratik uygulama
oranı, ilgili anabilim dalı tarafından belirlenir ve öğretim yılı başında
öğrencilere duyurulur.
(2) Birinci, ikinci ve üçüncü sınıf öğrencilerinin preklinik derslerinden her yıl belirli sayıda pratik
çalışmayı verilen sürede başarılı olarak yapması zorunludur. Birinci,
ikinci ve üçüncü sınıflardaki öğrencilerin, pratiği olan derslerin final
sınavına girebilmeleri için yapmaları zorunlu olan pratik çalışmaların
%70’ini akademik takvimdeki derslerin bitim tarihine kadar, %100’ünü ise
telafi süresinin sonuna kadar tamamlamış olması gerekir. Tamamlanamadığı
durumda o pratikten başarısız sayılır, final sınavına giremez ve başarısız
olunan pratiği bir sonraki eğitim-öğretim yılında tekrar eder.
(3) Telafi süresi, preklinik
pratik çalışmanın sonunda, öğretim yılı sonunda ya da normal süre ile
birleşik olarak verilir. Telafi süresinin ne şekilde verileceği ilgili
anabilim dalı tarafından belirlenerek öğretim yılı başında öğrencilere
duyurulur.
(4) Öğrenci, pratik uygulaması olan mesleki zorunlu
derslerden devam zorunluluğunu yerine getirmiş olsa dahi, geçer başarı
notunu alamayarak kalması durumunda ilgili dersi/dersleri açıldığı ilk
dönem devam koşulunu da sağlayarak tekrar eder.
Klinik
dersler
MADDE 16
– (1) Gözlemci öğrenci eğitimi
üçüncü sınıf bahar döneminde, klinik eğitimi ise dördüncü ve beşinci
sınıflarda yapılır. Toplum ağız diş sağlığı ile ilgili uygulamalar sınıf
sınırlaması olmaksızın yapılabilir.
(2) Üçüncü sınıf öğrencileri gözlemci öğrenci
olarak belirlenen kliniklerde gruplar halinde ve Fakülte Kurulunun
belirleyeceği esaslara uygun olarak rotasyon yaparlar. Gözlemci
öğrencilerin eğitimi poliklinik çalışmalarında hasta üzerindeki uygulamalı
çalışmaların şekli, cinsi, niteliği ve sayısı ilgili anabilim dalının
görüşü alınarak Fakülte Kurulu tarafından belirlenir.
(3) Dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri; bir
eğitim-öğretim yılında klinik bilimlerde anabilim dallarının her birinde en
az 16 veya 32 yarım iş günü rotasyonlarla aşağıdaki tabloda belirtilen
sürelerde pratik/klinik uygulama yaparlar:
Ağız Diş ve Çene
Cerrahisi En
az 32 yarım iş günü
Protetik Diş Tedavisi En
az 32 yarım iş günü
Ağız, Diş ve Çene
Radyolojisi En
az 16 yarım iş günü
Restoratif Diş Tedavisi En
az 16 yarım iş günü
Endodonti En
az 16 yarım iş günü
Ortodonti En
az 16 yarım iş günü
Çocuk Diş Hekimliği En az
16 yarım iş günü
Periodontoloji En
az 16 yarım iş günü
(4) Dördüncü ve beşinci sınıf klinik eğitimi
zorunlu ders statüsündedir ve bir veya birden fazla anabilim dalı
tarafından yürütülen ders ve/veya hasta uygulamalarıdır.
(5) Öğrenciler, final sınavına girebilmek için
sınıflarına göre yapmakla yükümlü oldukları pratik veya klinik
çalışmalarını ilan edilen grup ve tarihlerde yapmak, belirtilen sayı ve
türdeki ödevlerini eksiksiz ve başarılı olarak tamamlamak zorundadır.
Öğrencilerin yapmakla sorumlu oldukları bu çalışmalar, ilgili anabilim dalı
başkanlıkları tarafından hazırlanacak program gereği Fakülte Kurulu kararı
ile eğitim-öğretim yılı başında ilan edilir.
(6) Klinik sonu sınavına ilişkin esaslar Fakülte
Kurulu kararı ile belirlenir.
(7) Klinik barajını eksiksiz ve başarılı şekilde
tamamlayan ancak teorik sınavda başarısız olan öğrenci, bütünleme sınavının
sadece teorik aşamasına girer.
(8) Bir öğrenci aynı anda birden fazla kliniğe
giremez.
(9) Klinik uygulamaları olan derslerde sınavlarını
başarı ile tamamlayan üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri, başarılı
oldukları derslerde ilgili anabilim dalı başkanlıklarının izni ve yaptığı
düzenlemelerle ilgili kliniklerde belirlenen klinik uygulamaları
yapabilirler.
(10) ERASMUS ve diğer değişim programları hariç
Fakülte dışında herhangi bir kurumda teorik ders/dersler ve pratik/klinik
uygulamalar yapılamaz ve klinik ders için dışarıdan öğrenci başvuruları
kabul edilmez.
(11) Eğitim-öğretim yılında devamı alınmış; ancak
başarısız olunmuş klinik uygulamalar, anabilim dalından görüş alınarak
Dekanlık tarafından belirlenen süre içinde telafi edilir. Klinik telafisi,
her anabilim dalı için normal klinik süresinin yarısı kadardır ve aralıksız
olarak yarım iş günü olacak şekilde planlanır. Belirtilen süreyi geçmemek
kaydıyla bir öğrenci en fazla üç anabilim dalından klinik telafisi
alabilir. Bütünleme sınavı öncesi klinik telafisi yapmak için yeterli süre
kalmaması durumunda öğrenci bir üst sınıfa geçemez, başarısız olduğu klinik
uygulamaları bir sonraki ders yılında tekrar eder.
Dördüncü
ve beşinci sınıflarda klinik tekrarı
MADDE 17
– (1) Dördüncü ve beşinci sınıfta
öğrenci, klinik eğitimi sonuna kadar klinik uygulamaların en az %80’ini
eksiksiz ve başarılı olarak tamamlamak zorundadır. Klinik uygulamaları
eksik veya başarısız olan öğrenci, klinik eğitiminin bütünleme ve tek ders
sınavına alınmaz. Klinik uygulamalarını başarıyla tamamlayamayan öğrenci
başarısız sayılır ve o klinik uygulamayı bir sonraki öğretim yılında tekrar
eder.
(2) Dördüncü ve beşinci sınıfta klinik eğitimi
sonuna kadar klinik uygulamaların en az %80’ini eksiksiz ve başarılı olarak
tamamlayan öğrenci, eksik kalan uygulamaların iki katını klinik
uygulamalarının %25’inden az olmamak koşuluyla akademik takvimde belirlenen
telafi süresinde tamamlar. Bu telafi süresinde belirtilen iş barajını
eksiksiz ve başarılı şekilde tamamlayan öğrenciler klinik telafi sınavına
girmeye hak kazanırlar.
(3) Dördüncü ve beşinci sınıfta klinik
uygulamalarını tamamlayamayan, klinik sonu sınavından başarısız olan
öğrenciler takip eden senenin klinik uygulama gruplarında klinik uygulamayı
tekrar etmek zorundadırlar. Tekrar yapacakları klinik uygulama sayısı,
ilgili anabilim dalının önerisiyle Fakülte Kurulu kararı ile belirlenir.
Dersler
MADDE 18
– (1) Fakültede dersler; zorunlu
dersler, ortak zorunlu dersler, seçmeli dersler, preklinik
(uygulamalı) dersler ve klinik uygulama derslerinden oluşur. Bunlara
ilişkin esaslar aşağıda belirtilmiştir:
a) Zorunlu dersler: Fakülte eğitim-öğretim programında
yer alan ve öğrencinin mezun olabilmesi için alması ve başarılı olması
gereken derslerdir. Zorunlu dersler, teorik ve/veya klinik/pratik
uygulamalardan oluşur.
b) Ortak zorunlu dersler: 2547 sayılı Kanunun 5
inci maddesinde belirtilen Atatürk İlkeleri ve İnkılap
Tarihi, Türk Dili ve Yabancı Dil derslerinden oluşur. Bu dersler, alınması
ve başarılı olunması zorunlu derslerdir.
c) Seçmeli dersler: Öğrencinin önerilen dersler
içinden seçerek alabileceği derslerdir. Her yarıyıl açılacak olan seçmeli
dersler, ilgili yarıyılın başında ilan edilir. Seçmeli dersten başarısız
olan öğrenci, bu dersin yerine açılan başka bir seçmeli dersi alabilir.
Devamını almış olduğu halde başarısız olduğu seçmeli ders ertesi
eğitim-öğretim yılında açılmazsa yeni açılan seçmeli dersin devamını almak
zorundadır. Öğrenci, seçmeli ders değişikliği yapmazsa, yeni kayıt olduğu
dönemde devam şartı aranmaz; ilgili seçmeli dersin takip eden yarıyılda
sadece sınavına girer.
ç) Preklinik (uygulamalı)
dersler: Mesleki zorunlu ders statüsündedir. Preklinik
eğitimi birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda, hasta tedavisine yönelik alt
yapıyı oluşturmak amacıyla öğrenciye derslikte teorik ve laboratuvar ortamında pratik verilmesi gereken
eğitim-öğretim programını kapsar. Pratik eğitim; mesleki dersler ve temel
tıp bilimleri kapsamında yer alan teorik konular ile bağlantılı bilginin
kullanıldığı, problemin tanımlandığı, el becerileri ve işlem yeteneklerinin
geliştirildiği, gözlem veya soyut algılamalar sonucu zihinde oluşan
soruların somutlaştırılarak bu konuların anlaşılmasını kolaylaştıran ve
beceri kazandırmaya yönelik klinik öncesi mesleki simülasyon
sistemleriyle yürütülen uygulamalı eğitimi içermektedir.
d) Klinik uygulama dersleri: Mesleki zorunlu ders
statüsünde olup klinik bilimler derslerine ait üçüncü sınıf gözlemci
öğrenci uygulamaları ile dördüncü ve beşinci akademik yıllarda bir veya
birden fazla anabilim dalı tarafından yürütülen ders ve hasta üzeri
uygulamalarıdır.
Devam
zorunluluğu
MADDE 19
– (1) Öğrencilerin teorik
derslerin en az %70'ine, pratik ve klinik uygulamaların en az %80'ine
devamı zorunludur. Devam durumu, Dekanlık tarafından belirlenen usullere
uygun olarak öğretim elemanları tarafından yapılan yoklamalarla belirlenir.
Devamsızlık, yapılmış olan yoklamalara ve her imza bir ders saati kabul
edilerek dersin o akademik yıldaki toplam saatine göre hesaplanır.
(2) Teorik derslerin %30’undan; uygulamalı dersler,
klinik uygulamalar ve laboratuvarların %20’sinden
daha fazlasına katılmayan öğrenciler
devamsız sayılır. Bu durumdaki öğrenciler o dersin yarıyıl/yıl sonu sınavlarına ve klinik uygulama sonu sınavına
alınmaz.
(3) Ortak zorunlu dersler ve seçmeli dersler
dışındaki tekrarlanan derslerde önceki yıl devam şartı yerine getirilmiş
olsa da devam şartı aranır.
(4) Haklı ve geçerli mazereti olan öğrencilerin
mazeretle ilgili resmi belgelerin sunulması durumunda öğrencinin devam
durumuna Fakülte Yönetim Kurulu karar verir.
Sınavlar
MADDE 20
– (1) Sınavlar; ara sınav, final
sınavı, klinik sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı ve tek ders
sınavlarıdır. Bu sınavlar teorik (yazılı ve/veya sözlü) veya pratik
(uygulamalı) olarak yapılabilir. Sınavların yazılı, sözlü veya uygulamalı
olarak yapılacağına ve uygulama ve benzeri klinik çalışmaların nasıl
değerlendirileceğine ilgili dersten sorumlu anabilim dalı ya da anabilim
dallarının önerisi ile Fakülte Yönetim Kurulu karar verir.
(2) Sınav tarihleri en az iki hafta önce Dekanlık
tarafından ilan edilir. Öğrenciler, sınava ilan edilen gün, saat ve yerde
girmek ve öğrenci kimliklerini yanlarında bulundurmak zorundadır. Resmi ve
dini bayramlar dışında gerekli görülen hallerde cumartesi ve pazar günleri
veya hafta içi öğlen tatillerinde de sınav yapılabilir.
(3) Öğrenciler ilan edilen sınav tarihlerini
değiştirmek istediğinde değişiklik isteği sınava girecek tüm öğrencilerin
imzalarını içeren belge ile birlikte, sınav tarihine en geç üç iş günü
kalana kadar ilgili öğretim üyesine sunulur. Öğretim üyesi uygun gördüğü
takdirde mevcut belgelerle birlikte sınavın yapılacağı yeni tarihi akademik
takvimde belirtilen sınav takvimine uymak koşulu ile yazılı olarak Dekanlık
onayına sunar. Dekanlığın onayı ile değişiklik geçerli olur.
(4) Sınavlara ilişkin esaslar aşağıda
belirtilmiştir:
a) Ara sınav: Ara sınav; ilgili eğitim-öğretim
programında öngörülen derslerin yarıyıl/yıl içinde yapıldığı sınavdır. Her
ders için her yarıyılda en az bir ara sınav yapılır. Bu sınav dışında,
başarı notuna esas olmak üzere, kısa süreli sınavlar, öğrencinin
becerilerine dayanan uygulamalar, ödevler, projeler, seminerler, sunumlar
ve benzeri dönem içi çalışmalar yapılabilir. Bu çalışmaların başarı notuna
katkı oranları, ilgili anabilim dalı kurulu kararı ile belirlenir.
Programda yer alan derslerden bir günde en çok üç dersin ara sınavı
yapılır. Ancak; Fakülte Yönetim Kurulu sınav sayısında değişiklik yapma
yetkisine sahiptir. Dersin yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınav/sınavlarına
katılmak zorunludur.
b) Final sınavı: Öğrencinin yarıyıl/yıl sonunda gireceği sınavdır. Bir dersin final sınavına
girebilmek için derse devam zorunluluğunu yerine getirmek, teorik,
pratik/klinik uygulaması olan derslerde istenen çalışmaları başarılı olarak
tamamlamış olmak ve yarıyıl içinde açılacak yazılı ara sınava katılmak
gerekir. Preklinik derslerin final sınavlarında,
pratik uygulamaların başarı notuna katkı oranları ilgili anabilim dalı
tarafından belirlenir ve teorik sınava girebilmek için pratik sınavdan en
az 60 puan almak gerekir.
c) Klinik sınavı: Klinik çalışmalarını eksiksiz
tamamlayan, ilgili derse devam zorunluluğunu yerine getiren dördüncü ve
beşinci sınıf öğrencilerinin uygulama sonunda girdikleri teorik ve/veya
pratik olan sınavdır. Klinik sınav ile ilgili esaslar anabilim dalları
tarafından belirlenir ve klinik uygulama sırasında ilan edilir. Beşinci
sınıflar için, bu sınavdan geçer not alamayan öğrenci, ilgili anabilim
dalının bir sene sonraki ilk klinik çalışmalarına katılıp puanını
tamamlamak ve klinik uygulama sonu sınavına girmek zorundadır.
ç) Bütünleme sınavı: Final sınavına girme hakkına
sahip olup da sınava girmeyen, final sınavına girdiği halde yeterli
başarıyı sağlayamayan veya ilgili anabilim dalı tarafından akademik yılın
başında ilan edilen kriterlere göre telafi
süresinde pratik uygulamalarına katılıp başarılı olan; ancak final sınavına
girmeyen öğrenciler katılma hakkına sahip olduğu sınavdır. Bütünleme sınav
sonuçları final sınavı yerine geçer.
d) Mazeret sınavı: Fakülte Yönetim Kurulu
tarafından kabul edilen haklı ve geçerli bir sebeple ara sınav/ara
sınavlara katılamayan öğrenciler için yapılan sınavdır. Mazeret sınavına
ilişkin esaslar şunlardır:
1) Hastalık nedeniyle sınavlara giremeyen
öğrencilerin bu durumlarını üniversite hastaneleri veya diğer resmî yataklı
tedavi kurumlarından alınan sağlık raporu ile belgelendirmeleri gerekir.
Üçüncü dereceye kadar yakınlarının ölümü, doğal afet ve benzeri durumlarda
mazeretlerini belgeleyen öğrenciler de mazeret sınavı hakkından faydalanır.
2) Sağlık mazereti Fakülte Yönetim Kurulunca kabul
edilen öğrenci, raporlu bulunduğu süre içinde derslere devam edemez ve
herhangi bir dersin sınavına giremez. Öğrencinin raporlu bulunduğu sürede
sınavına giremediği derslerin ara sınavları varsa kendisine mazeret sınavı
hakkı verilir.
3) Mazeretlerle ilgili müracaat, mazeretin
bitiminden itibaren en geç 5 iş günü içinde Dekanlığa yapılır. Bu süre
geçtikten sonra yapılan müracaatlar, geç sunulan raporlar, usulüne uygun
alınmayan raporlar işleme konulmaz.
4) Üniversiteler arası spor karşılaşmalarında veya
kültürel etkinliklerde Üniversite yönetimi tarafından görevlendirilen
öğrencilerin bu etkinliklere katılmak zorunda olmaları nedeniyle bu süreler
içerisinde, ara sınavlara katılamamaları halinde ilgili öğretim
elemanlarının önceden tespit ve ilan ettiği yer ve zamanda ara sınavlara
alınırlar.
5) Uluslararası seviyede yapılan milli takımların
müsabakalarında görevlendirilen öğrencilerin bu etkinliklere ve bunların
hazırlık çalışmalarına katılmak zorunda olmaları nedeniyle öğrenime devam edemedikleri
süreler, devam süresinin hesabında dikkate alınmaz; bu süreler içerisinde
giremedikleri ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları, ilgili birimce
belirlenecek tarihlerde yapılır.
e) Tek ders sınavı: Bütünleme sınav sonuçlarına
göre bulunduğu sınıfta bir dersten kalan öğrenciye tek ders sınav hakkı
verilir. Tek ders sınavına dersi hiç almamış veya devamsızlıktan kalan
öğrenciler alınmazlar. Klinik/pratik uygulamaları eksik veya başarısız olan
öğrenci tek ders sınavına alınmaz. Tek ders sınav hakkını kullanmak isteyen
öğrenciler, bütünleme sınav sonuçlarının ilanından sonra en geç beş iş günü
içerisinde yazılı dilekçelerini vererek bu haktan yararlanırlar. Bu süreler
sonunda verilecek dilekçelere herhangi bir işlem yapılamaz. Öğrencinin
yapılan bu sınavdan başarılı olabilmesi için geçer not (60 puan) alması
gerekir. Tek ders sınavında alınan not o dersin başarı notudur. Bu sınavlar
Fakülte Yönetim Kurulunun belirlediği tarihte yapılır. Tek ders sınavları
bir yılda her ders için birer kez açılır ve bu sınavlar için ayrıca mazeret
sınavı yapılmaz.
Başarı
notunun hesaplanması
MADDE 21
– (1) Sınavlar 100 tam puan
üzerinden değerlendirilir.
(2) Başarı puanı; ara sınav puan ortalamasının
%40’ı ile final sınav puanının %60’ının toplanması sonucunda elde edilen puandır.
(3) Başarı puanının en az 60 olması zorunludur.
Öğrencilerin ayrıca final veya bütünleme sınavından en az 60 alması
gerekmektedir. Preklinik derslerinin final
sınavında, önce pratik sonra teorik sınav yapılır. Bu pratik sınavdan en az
60 puan alan öğrenciler teorik sınava alınırlar. Başarı notları ve
katsayılar aşağıda belirtilmiştir:
Puanlar Başarı Notu Katsayı Başarı Derecesi
90-100 AA 4.00 Başarılı (pekiyi)
80-89 BA 3.50 Başarılı (iyi-pekiyi)
70-79 BB 3.00 Başarılı (iyi)
65-69 CB 2.50 Başarılı (orta-iyi)
60-64 CC 2.00 Başarılı (orta)
00-59 F1 0.00 Başarısız
00-00 F2 0.00 Başarısız
00-00 F3 0.00 Başarısız
00-00 F4 0.00 Başarısız
(4) Geçer notlar şunlardır: AA, BA, BB, CB, CC, G
notlarıdır. Bu notlardan birini almış olan bir öğrenci o dersi başarmış
sayılır.
a) G: Mezuniyet projesini başarı ile tamamlayan
öğrencilere verilir.
(5) Geçmez notlar şunlardır: F1,
F2, F3, F4, K notlarıdır.
a) F1: Final veya
bütünleme sınavına katılan, dersten başarısız öğrencilere verilir.
b) F2: Final veya
bütünleme sınavına katılmayan, dersten başarısız öğrencilere verilir.
c) F3: Devamsızlık veya
klinik/pratik derslerde dersin verildiği öğretim döneminde belirlenen
sürede asgari oranın tamamlanamaması nedeniyle final, bütünleme ve tek ders
sınavına girme hakkı yok olmayan, başarısız öğrencilere verilir.
ç) F4: Klinik/pratik
uygulamaları eksik olduğu için final sınavına girememiş ancak; asgari
oranları tamamlamış öğrencilere, bütünleme ve tek ders sınavına kadar olan
telafi süresince verilir. Telafi süreci sonunda eksiklikleri gideremeyen
öğrenci; bütünleme ve tek ders sınavına alınmaz ve notu bu şekilde
gösterilmeye devam edilir.
d) K: Mezuniyet projesini belirtilen süre içinde
başarı ile tamamlamayan öğrencilere verilir; tamamlayana kadar K harfiyle
gösterilmeye devam edilir.
Sınav
sonuçlarının ilanı ve sınav notuna itiraz
MADDE 22
– (1) Her sınavın sonuç ve
belgeleri, ilgili sınav tarihinden itibaren en geç on beş gün içinde Dekanlığa
teslim edilir. Sınav sonuçları Öğrenci Bilgi Sistemi üzerinden ilan edilir.
(2) Öğrenciler teorik ders sınav sorularına ve
sonuçlarına itirazlarını, sonuçların ilan tarihinden itibaren üç iş günü
içinde yazılı olarak Dekanlığa yaparlar. Sonuçlara yapılan itirazlar, maddi
hata bakımından yapılır. İtiraz bölüm başkanlığı tarafından maddi hata
bakımından incelenmek üzere sorumlu öğretim üyesine sevk edilir. Eğer sınav
sonucunda değişme olursa bu sonuç, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından
görüşülür. Fakülte Yönetim Kurulu, sonucu on beş iş günü içinde Rektörlüğe
bildirir.
(3) Maddi hata gerekçesi dışında hiçbir gerekçe ile
notlar değiştirilmez.
Sınav
evrakının saklanması
MADDE 23
– (1) Her türlü sınav evrakı
Fakülte öğrenci işleri biriminde ilgili mevzuatına göre saklanır.
Not
ortalamaları ve başarı durumu
MADDE 24
– (1) Öğrencilerin başarı
durumları, AGNO ile belirlenir. Mezuniyet derecesi, öğrencinin tamamladığı
öğretim programındaki AGNO esas alınarak belirlenir.
(2) Fakültede, mutlak değerlendirme sistemi
uygulanır. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için, yarıyıl sonu
sınavında o dersten en az 60 alması kaydıyla, ara sınav notunun %40’ı ile
yarıyıl sonu sınav notunun %60’ının toplamının en az 60 olması gerekir.
Sınıf geçme
MADDE 25
– (1) Her öğretim yılında
uygulanan teorik ve pratik dersler ile klinik uygulamalar bir önceki yılın
tamamlayıcısı ve bir sonraki yılın ön şartlı dersleridir. Bu nedenle
Fakültede eğitim-öğretim sınıf geçme esasına göre yapılır. Öğrenci, kayıt yaptıracağı sınıfın eğitim-öğretim programında
yer alan bütün dersleri alır ve kayıt olduğu yıla ait derslerin birinden
dahi başarısız olursa, 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci
fıkrasının (ı) bendindeki ortak zorunlu dersler ile seçmeli dersler hariç,
ertesi yılda bir üst sınıftan hiçbir ders alamaz ve sadece bulunduğu
sınıfta başarısız olduğu dersi/dersleri veya klinik uygulama/uygulamaları
tekrarlar ve bunları başardıktan sonra üst sınıfa geçer.
(2) AGNO’su en az 2.00
olan öğrenci herhangi bir dersinin F1, F2, F3, F4
olmaması koşulu ile başarılı sayılır. Öğrenciler daha önce aldığı ve
başarılı olduğu dersleri not yükseltmek için tekrar alamaz.
(3) Ortak zorunlu dersler ve seçmeli derslerden
kalanlar mezun oluncaya kadar bu dersleri vermek zorundadır.
(4) Fakültede başarı notu değerlendirilmesinde
mutlak değerlendirme sistemi uygulanır.
Kayıt
dondurma
MADDE 26
– (1) Öğrencilere; Fakülte Yönetim
Kurulunun uygun göreceği haklı ve geçerli nedenlerle bir defada en az bir,
en çok iki yarıyıl izin verilebilir. İzinli olunan dönem öğretim süresinden
sayılmaz. Bu şekilde izin alan öğrenci eğitim-öğretime devam edemez,
öğrenci kimliği alamaz ve izinli olduğu yarıyıl sonundaki sınavlara
giremez. Öğrenciye verilen izinlerin toplamı, normal öğrenim süresinin
yarısını aşamaz. Ağır hastalık, kaza, yakınının vefatı, doğal afetler ve
bunun gibi belgelendirilebilen olağanüstü durumlar dışında izin başvurusu
en geç akademik takvimde belirtilen ders kayıt ve kayıt yenileme süresi
içinde Fakülteye yapılır ve Fakülte Yönetim Kurulu tarafından akademik
takvimde belirtilen mazeretli kayıt yenileme haftası içerisinde
sonuçlandırılarak ilan edilir. İzin başvurusu birimince uygun görülen
öğrenci izinli sayıldığı yarıyıl/yılın katkı payı/öğrenim ücretini ödemez.
İzin başvurusu birimince uygun görülmeyen öğrenci, ekle-sil süresi
içerisinde katkı payı/öğrenim ücretini yatırarak ders kayıt ve kayıt
yenileme işlemlerini tamamlar. Eğitim-öğretim süresi içinde tutuklanan veya
hüküm giyen öğrenciler ya da ceza infaz kurumundayken Fakülteye kayıt hakkı
kazanan ve kaydını yaptıran hükümlü veya tutuklu öğrencilerin talep
etmeleri halinde kaydının bulunduğu Fakülte üst kurullarının kabul etmesi
koşuluyla kayıt dondurma işlemi yaptırılabilir.
(2) Kayıt dondurma isteğinde haklı ve geçerli
mazeretler şunlardır:
a) Sağlık raporu ile belgelenmiş sağlık ile ilgili
mazeretinin olması.
b) 2547 sayılı Kanunun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi uyarınca
öğretimin aksaması sonucunu doğuracak olaylar dolayısı ile öğrenime
Yükseköğretim Kurulu kararı ile ara verilmesi.
c) Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir
belge ile belgelenmiş olması şartı ile doğal afetler nedeni ile öğrencinin
eğitimine ara vermek zorunda kalması.
ç) Birinci derecede kan bağı bulunan akrabaların
ağır hastalığı halinde, bakacak başka kimsenin bulunmaması nedeni ile
öğrencinin eğitimine ara vermek zorunda kaldığını belgelemesi ve Fakülte
Yönetim Kurulunca kabul edilmesi.
d) Ekonomik nedenlerle öğrencinin öğrenimine devam
edememesi.
e) 18/8/2012 tarihli ve
28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde öğrencinin, öğrencilik sıfatını
kaldırmayan veya ihracını gerektirmeyen haller.
f) Öğrencinin hangi sınıfta bulunursa bulunsun
tecil hakkını kaybetmesi veya tecilin kaldırılması suretiyle askere
alınması.
g) Öğrencinin tutukluluk hali.
ğ) Fakülte Yönetim Kurulunun mazeret olarak kabul
edeceği ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından onaylanacak diğer durumlar.
(3) Öğrenci kayıt dondurma başvurusunu, nedenleri
ve belgeleri ile birlikte, akademik takvimde belirtilen kayıt yenileme
tarihlerinin bitiminden itibaren en geç on beş gün içinde Dekanlığa yapmak
zorundadır. Süresi içerisinde yapılmayan başvurular, geç sunulan raporlar
işleme konulmaz. Sağlık mazereti kabul edilen öğrenci, rapor süresince
derslere devam edemez ve sınavlara giremez.
(4) Hastalık, doğal afetler, tutukluluk, mahkûmiyet
ve askerlik tecilinin kaldırılması gibi önceden öngörülmeyen ve bilinmeyen
nedenlerle yarıyıl süresi içinde de kayıt dondurulabilir. Bu durumda,
olayın meydana gelişinden itibaren on beş günlük süre içinde başvurmak
zorunludur. Belirtilen sebeplerin sınav döneminde ortaya çıkması halinde,
aynı yolla işlem yapılır. Öğrenci kayıt dondurduğu dönemin başından
itibaren öğrenimine devam eder.
(5) Öğrenci, kayıt dondurma süresinin bitiminde,
normal kayıt döneminde kaydını yaptırmak suretiyle, kaydını dondurduğu
öğretim durumundan başlayarak öğrenciliğe devam eder. Kayıtları iki yarıyıl
süre ile dondurulmuş öğrencilerden birinci yarıyıl sonunda öğrenimlerine
devam etmek isteyenlerin, bir dilekçe ile Dekanlığa başvurmaları gerekir.
Başvuru, Fakülte Yönetim Kurulu tarafından karara bağlanır.
(6) Haklı ve geçerli mazereti kabul edilen
öğrencilerin öğrenim süreleri, öğrencilerin talebi üzerine, Fakülte Yönetim
Kurulu kararı ile dondurulur. Öğrenciler haklı ve geçerli mazeretleri
nedeniyle, mazeretlerini belgelemek şartıyla veya öğrenim ve eğitimlerine
katkıda bulunacak yurt dışı burs, staj ve araştırma imkânlarının doğması
halinde, Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla eğitim-öğretim süresince en çok
iki kez ve en fazla bir yıl kayıt dondurabilir. Askerlik sebebiyle kayıt
donduran öğrencinin, terhis olduğu yıla kadar kaydı dondurulur.
İlişik
kesme
MADDE 27
– (1) Öğrencilerin, Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yükseköğretim
kurumundan çıkarma cezası almış olmaları halinde Üniversite ile ilişikleri
kesilir.
(2) İlişiği kesilme durumunda olan öğrencilerin
kayıt silme işlemi, Fakülte Yönetim Kurulunun kararıyla yapılır.
(3) Kaydının silinmesini isteyen öğrencilerin, bir
dilekçe ile Fakülteye şahsen başvurması zorunludur ve ilişik kesme belgesi
işlemlerini tamamlaması gerekir.
(4) İlişiği kesilen öğrenciye lise diplomasının
aslı, fotokopisi alınmak suretiyle verilir. Bu yolla ayrılan öğrencinin
yeniden kaydı yapılmaz.
(5) Üniversiteden yatay geçiş yolu ile ayrılanların
dosya muhteviyatı, geçiş yaptığı kurumun/birimin yazısı üzerine gönderilir.
Gönderilen belgelerin fotokopisi öğrencinin dosyasında saklanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Mezuniyet Koşulları, Mezuniyet Başarısının
Derecelendirilmesi ve Diplomalar
Mezuniyet
koşulları
MADDE 28
– (1) Öğrencinin öğrenimini
tamamlamış ve mezun durumda kabul edilmesi için aşağıdaki koşulları
sağlaması zorunludur:
a) Diş hekimliği eğitim-öğretim programının
öngördüğü bütün dersleri bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile
tamamlamak ve varsa diğer mezuniyet koşullarını yerine getirmiş olmak.
b) Beş yıllık diş hekimliği eğitim-öğretim
programının belirlediği 300 AKTS’lik toplam kredi
miktarını tamamlamış olmak.
c) En az 2,00 AGNO sağlamak ve Üniversite ile
ilişiği kesilmemiş olmak.
ç) Öğrencinin sene başında sınıf koordinatörleri
kontrolünde anabilim dalı ile birlikte seçecekleri mezuniyet projesini,
ilgili anabilim dalı öğretim üyesine/üyelerine sözlü olarak sunup, Dekanlık
tarafından verilen tarihe kadar, basılı bir şekilde teslim etmiş olmak.
Mezuniyet
başarısının derecelendirilmesi
MADDE 29
– (1) Diş hekimliği fakültesi
eğitim-öğretim programının öngördüğü bütün teorik, klinik ve pratik
dersleri bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlayıp AGNO’su 4,00 üzerinden 3,00-3,49 arasında olan
öğrencilere başarı belgesi, AGNO’su 3,50 ve
üzerinde olanlara üstün başarı belgesi verilir. Bu durum öğrencinin diploma
ekinde belirtilir.
Diplomalar
MADDE 30
– (1) Fakültede aşağıdaki
diplomalar verilir:
a) Temel diş hekimliği bilimleri ön lisans
diploması: Beş yıllık diş hekimliği eğitim programını başarı ile tamamlamayan
veya tamamlayamayan öğrencilere; 18/3/1989 tarihli
ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğrenimlerini
Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya
Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelikte belirtilen
şartları taşıyanlara Temel Diş Hekimliği Bilimleri Ön Lisans Diploması
verilir. Ön lisans diploması alan öğrenciler, mezun öğrenci kabul edilirler
ve lisans öğrenimine devam edemezler.
b) Diş hekimliği diploması: Beş yıllık diş
hekimliği eğitimi programını başarı ile tamamlayanlara Diş Hekimliği
Diploması ve Diş Hekimi unvanı verilir. Diploma bir defaya mahsus olmak
üzere verilir. Diplomanın kaybedilmesi ya da mahkeme kararına dayalı
yapılan nüfus kimlik bilgilerindeki değişiklik Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Mezun Öğrencilere Verilecek Belgelerin Düzenlenmesine İlişkin
Yönerge doğrultusunda belirlenir.
(2) Mezun olmaya hak kazanmış ancak diploması henüz
düzenlenmemiş mezunlar, https://www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden Mezun
Belgesi alabilir. Bu belge üzerinde doğrulama kodu (karekod)
bulunur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Öğrencilerin
genel görünüş ve giyinişi
MADDE 31
– (1) Öğrencilerin genel görünüşü
ve giyinişinin, Fakültenin ve diş hekimliği mesleğinin preklinik
ve klinik şartları ile ilgili mevzuat hükümlerine uygun olması gerekir.
Alet ve
malzemelerin korunması
MADDE 32
− (1) Öğrenciler Fakülte
tarafından kendilerine verilen ve sağlanan her türlü laboratuvar
ve diş hekimliği cihazlarının bakım, temizlik ve korunmasından sorumludur.
Hatalı kullanımdan doğan hasarlar ve kayıplar tespit edildiği takdirde
ilgili öğrenci ya da öğrencilerden tazmin edilir.
Tebligat
MADDE 33
– (1) Her türlü tebligat;
öğrencinin Üniversiteye kaydı sırasında bildirdiği adrese yapılmak veya
öğrencinin bağlı olduğu birimde duyurulmak suretiyle tamamlanmış sayılır.
(2) Kayıt yaptırırken bildirdikleri adresi
değiştirdikleri hâlde bunu bağlı oldukları birimlere bildirmemiş olanlar
veya yanlış ya da eksik adres vermiş olan öğrencilerin var olan adreslerine
bildirimin gönderilmesi durumunda, 11/2/1959
tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre kendilerine tebliğ
edilmiş sayılır.
Disiplin
MADDE 34
– (1) Öğrencilerin disiplin iş ve
işlemlerinde; Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
hükümleri uygulanır.
(2) Üniversiteden süreli olarak uzaklaştırma cezası
alan öğrencilerin ceza süreleri öğrenim sürelerinden sayılır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 35
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde Fakülte Kurulu ve Senato kararları ile diğer ilgili
mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 36
– (1) Bu Yönetmelik 2021-2022
eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 37
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rektörü yürütür.
|