OSTİM Teknik Üniversitesinden:
OSTİM TEKNİK ÜNİVERSİTESİ ANA YÖNETMELİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 3/12/2018 tarihli ve
30614 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan OSTİM Teknik Üniversitesi Ana
Yönetmeliğinin 15 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent
eklenmiştir.
“gg) Organizasyon
şemasında, Senatonun da görüşünü alarak gerekli görülen değişiklikleri
yapmak ve Genel Sekreterliğe ve Rektörlüğe bağlı birimlerin yerini
değiştirmek, yeni birimler kurmak.”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 17 nci
maddesinin altıncı fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“n) Organizasyon şemasında yapılacak
değişikliklere, Genel Sekreterliğe ve Rektörlüğe bağlı birimlerden yeri
değişecek olanlara ve kurulacak yeni birimlere karar vermek.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin dördüncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(4) Üniversitedeki politika geliştirme ve uygulama
ofisleri aşağıdakilerden oluşur:
a) Uluslararası İlişkiler Ofisi.
b) Proje Geliştirme ve Yönetimi Ofisi.
c) Teknoloji Transfer Ofisi.
ç) İş Dünyası ve Mezunlar ile İlişkiler Ofisi.
d) Yeni İşler ve Yeni Beceriler Ofisi.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 24 üncü maddesinin birinci
fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiş ve aynı maddenin üçüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“cc) İş Dünyası Kurulu.
çç) Uluslararası Danışma Kurulu.”
“(3) Yeni kurul, komisyon, komite, konsey ve kulüp
kurulması ve idari birimlerin alt teşkilatlanması veya alt teşkilatlarda
değişiklik yapılması Rektörün teklifi ve Senatonun uygun görüşü ile
yapılır.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci
fıkrasında yer alan “Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenecek” ibaresi
“Senato tarafından uygun görülecek” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 27 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 27
– (1) Akademik yönetici ve
akademik personelin haftalık asgari ders yükü 2547 sayılı Kanunda
öngörüldüğü gibidir. Üniversite Yönetim Kurulunun teklifi ve Rektörün onayı
ile asgari ders yükleri arttırılabilir. Üniversite
birimlerindeki öğretim elemanı ve araştırma/proje personelinin iş yükünün
belirlenmesinde; ders verme, ihtiyacı olan öğrencilere akademik destek
verme, işbaşı eğitimi ve stajlar ile laboratuvarda
görev alma, proje hazırlama ve uygulama, AR-GE, yayım, araştırma, tez
danışmanlığı, paydaş kuruluşlara danışmanlık ve çözüm ortaklığı hizmetleri,
toplumsal hizmetler ile politika geliştirme ve uygulama ofisi, kurul,
komisyon, komite ve çalışma gruplarında görev alma ve yönetimin verdiği
diğer görevler dikkate alınır.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin ikinci,
üçüncü ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Rektör, idari birimlerin görev ve işlevlerini
dikkate alarak politika geliştirme ve uygulama ofisleri ve kurul/komisyon/çalışma
gruplarını rektör yardımcılarının, Genel Sekreterin veya öğretim
elemanlarının sorumluluğuna veya koordinasyonuna verebilir.
(3) Senatonun teklifi ve Rektörün onayı ile
Üniversite idari teşkilatında değişiklikler yapılabilir. Genel Sekretere
görevlerinde yardımcı olmak üzere en fazla üç genel sekreter yardımcısı
atanabilir.
(4) Üniversite idari teşkilatı aşağıdaki
birimlerden oluşur:
a) Genel Sekreterlik.
b) Hukuk Müşavirliği.
c) Rektörlük Özel Kalem Müdürlüğü.
ç) İnsan Kaynakları Daire Başkanlığı.
d) Mali Hizmetler Daire Başkanlığı.
e) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı.
f) Yapı İşleri, Teknik ve Destek Hizmetleri Daire
Başkanlığı.
g) Bilgi Yönetimi Daire Başkanlığı.
ğ) Basın-Halkla İlişkiler ve Tanıtım Daire Başkanlığı.
h) Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı.
ı) Sağlık, Kültür ve Spor Müdürlüğü.
i) Fakülte Sekreterliği.
j) Enstitü Sekreterliği.
k) Meslek Yüksekokulu Sekreterliği.
l) Uluslararası İlişkiler Müdürlüğü.
m) İş Sağlığı ve Güvenliği Koordinatörlüğü.
n) Sürekli Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
o) İktisadi İşletmeler Müdürlüğü.
ö) Kariyer Planlama ve İş Başı Eğitim Müdürlüğü.
p) Yabancı Diller Bölüm Başkanlığı Sekreterliği.
r) Ortak Dersler Bölüm Başkanlığı Sekreterliği.
s) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 30 uncu maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 30
– (1) Üniversite idari personeli
Genel Sekreter tarafından seçilir, Üniversite kadrosuna atanma Rektörün
önerisi ve Mütevelli Heyet Başkanının onayıyla tamamlanır ve sözleşmeleri
Mütevelli Heyet Başkanı tarafından imzalanır. Genel Sekreter, diğer idari
birimler ile politika geliştirme ve uygulama ofisi yöneticileri Rektör
tarafından Mütevelli Heyet Başkanının onayıyla görevlendirilir ve aynı
usulle görevden alınabilirler. İdari personelin norm kadro, tayin, terfi ve
yer değiştirmelerinde Senato tarafından hazırlanan ve Mütevelli Heyeti
tarafından kabul edilen yönerge uygulanır.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 31 inci maddesinin üçüncü
fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“f) Üniversitenin idari birimlerinde kurulacak alt
birimleri Senatoya önermek.”
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğin 36 ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1) Yıllık izin işleri, 4857 sayılı Kanuna göre
yürütülür. Yıllık izin ve mazeret izni haricindeki diğer izinler ilgili
mevzuata göre Rektörlük makamının oluru ile yürütülür.”
MADDE 11
– Aynı Yönetmeliğin 37 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 37
– (1) Üniversitenin danışma ve
denetim birimleri aşağıdakilerden oluşur:
a) Üniversite Ekosistemi İstişare ve Yönlendirme
Kurulu.
b) İç Kontrol ve İç Denetim Ofisi.”
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin 47 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 47
– (1) Üniversitede, eğitim-öğretim
dili lisans programlarında İngilizce, Meslek Yüksekokulu programlarında ise
Türkçedir. Ancak, Senatonun gerekçeli kararı, Rektörün önerisi, Mütevelli
Heyetin uygun bulması ve Yükseköğretim Kurulunun onayı ile Üniversitenin
bazı birim ve yükseköğretim programlarında tamamen Türkçe, kısmen İngilizce
veya İngilizce dışında bir yabancı dille de öğretim yapılabilir.
(2) Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi (CEFR)’ndeki düzeyler esas alınarak; mezunların İngilizce
lisan seviyesinin kısmen İngilizce olan programlar için B1 düzeyinde,
tamamen İngilizce olan programlar için ise B2 düzeyinde olması sağlanır.
Buna göre, mezunların günlük hayatta ve işyerinde kendi konularında
okuduğunu ve duyduğunu anlayabilecek, metinleri Türkçeye çevirebilecek,
yazı ve söz ile kendini ifade edebilecek düzeyde İngilizce kullanma
yetkinliğine sahip olması sağlanır.
(3) Öğrencilerin İngilizce hazırlık okumaları
kaydıyla, bütünüyle Türkçe dilinde eğitim-öğretim yapılan bölümlerde, ders
kitabı başta olmak üzere İngilizce kaynaklar izlenebilir; ödev, rapor ve
proje gibi çalışmaların İngilizce dilinde yapılması ve hazırlanması
istenebilir. Üniversite, öğrencilerin ikinci bir yabancı dil öğrenmelerini
teşvik eder, programlar hazırlar.”
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğin 53 üncü
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Yabancı
dil hazırlık eğitim öğretimi
MADDE 53
– (1) Yabancı dille eğitim öğretim
yapılan programlara kaydolan öğrenciler ile isteğe bağlı İngilizce eğitimi
almak isteyen öğrenciler, öğretim yılı başında açılacak İngilizce yeterlik
sınavına katılmaları ve bu sınavda başarısız olmaları halinde İngilizce
hazırlık sınıfına devam etmek zorundadırlar.
(2) Hazırlık sınıfında öğrenim gören öğrencilerin,
kaydoldukları lisans veya lisansüstü programlarda öğrenimlerine
başlayabilmeleri için hazırlık sınıfını başarı ile tamamlamaları gerekir.
(3) Öğrencinin, hazırlık sınıfında geçirdiği
öğrenim süresi, kayıt olduğu ön lisans, lisans veya lisansüstü programı
için 2547 sayılı Kanunda ve ilgili mevzuatta öngörülen sürelerin
dışındadır.”
MADDE 14
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 15
– Bu Yönetmelik hükümlerini OSTİM
Teknik Üniversitesi Rektörü yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
3/12/2018
|
30614
|
|