Enerji Piyasası Düzenleme Kurumundan:
ENERJİ PİYASASI DÜZENLEME KURUMU TARAFINDAN
YÜRÜTÜLEN
TAŞINMAZ TEMİNİ İŞLEMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar ve Kısaltmalar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
elektrik, doğal gaz ve petrol piyasalarında Kurum tarafından yürütülecek
taşınmaz temini uygulamalarına ilişkin usul ve esaslar ile önlisans veya
lisans sahiplerinin taşınmaz temininden kaynaklı hak ve yükümlülüklerinin
belirlenmesidir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; 18/4/2001
tarihli ve 4646 sayılı Doğal Gaz Piyasası Kanunu, 4/12/2003 tarihli ve 5015
sayılı Petrol Piyasası Kanunu ile 14/3/2013 tarihli ve 6446 sayılı Elektrik
Piyasası Kanunu çerçevesinde Kurum tarafından yapılacak taşınmaz temini
işlemleri ile Kurumun ve önlisans/lisans sahibi tüzel kişilerin görev,
yetki ve sorumluluklarının belirlenmesine ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik; 20/2/2001
tarihli ve 4628 sayılı Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun Teşkilat ve
Görevleri Hakkında Kanun ile 6446 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını,
b) Başkan: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu
Başkanını,
c) Kanun: 4/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı
Kamulaştırma Kanununu,
ç) Kurul: Enerji Piyasası Düzenleme Kurulunu,
d) Kurum: Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunu,
e) Lüzum Kararı: 18/4/2001 tarihli ve 4646 sayılı
Doğal Gaz Piyasası Kanununa göre alınan ve kamu yararı kararı yerine de
geçen kararı,
f) OSB: Organize Sanayi Bölgesini,
g) TEDAŞ: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim
Şirketini,
ifade eder.
(2) Bu Yönetmelikte geçen diğer ifade ve
kısaltmalar, ilgili mevzuattaki anlam ve kapsama sahiptir.
İKİNCİ BÖLÜM
Başvuru ve Hazırlık İşlemleri
Başvuru
usulü
MADDE 5 –
(1) Bu Yönetmelik kapsamında
yürütülen taşınmaz temini işlemlerine ilişkin başvurular, önlisans/lisans
sahibi tüzel kişilerce elektronik ortamda veya yazılı olarak Kuruma
yapılır.
(2) Başvuruların hangi usulle yapılacağı ile
başvurularda sunulacak bilgi ve belgelere ilişkin hususlar Kurum internet
sitesinden ilan edilir.
Bilgi
belge talebi
MADDE 6 –
(1) Bu Yönetmelik kapsamında
taşınmaz temini başvurusu yapacak olan özel hukuk tüzel kişileri,
kamulaştırma planları hazırlamak amacıyla kadastral bilgi ve belgeler ile
tapu, nüfus kaydı gibi kamu kurumlarından elde edilebilecek ilgili belge ve
kayıtların temini için Kuruma başvuruda bulunabilir.
Kadastro
kontrol başvuruları
MADDE 7 –
(1) Kadastro kontrol başvuruları,
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi yetkililerince Kurum
tarafından belirlenecek usule uygun olarak yazılı veya elektronik ortamda
yapılır.
(2) Kadastro mevzuatının gerektirdiği ve Kurum
tarafından belirlenen belgeler ile birlikte, taşınmazların sınırını,
yüzölçümünü ve cinsini gösterir ölçekli planlar ile proje unsurlarının
gösterildiği genel vaziyet planının yer aldığı taşınmaz temin dosyası
hazırlanarak Kuruma sunulur.
(3) Kadastrosu yapılmamış olan taşınmazlarla ilgili
işlemler Kanunun 9 uncu ve 19 uncu maddeleri hükümlerine göre yürütülür.
Kadastro
incelemesi
MADDE 8 –
(1) Kurum tarafından
değerlendirilen ve uygun görülen taşınmaz temini dosyaları, teknik olarak
incelenmesi ve onaylanması amacıyla ilgili kadastro müdürlüklerine
iletilir. Kadastro müdürlüklerince kontrolü yapılan dosyalar, taşınmaz
temini işlemlerine devam edilmek üzere Kuruma sunulur.
Taşınmaz
temini başvurusu
MADDE 9 –
(1) Taşınmaz temini başvuruları, 5
inci madde hükümleri çerçevesinde yapılır.
(2) Başvuruda bulunabilmek için taşınmaz temini
dosyasında, ilgili mevzuat ve/veya önlisans/lisans hükümlerinde taşınmaz
temini işlemlerine engel teşkil edecek bir hususun bulunmaması gerekir.
Tarım
arazilerinin amaç dışı kullanımı
MADDE 10
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
yapılacak temin işlemlerine konu tesisler için gerekli olan taşınmazların
tarımsal nitelik taşıması veya büyük ova koruma alanı ilan edilen tarım
arazileri kapsamında yer alması halinde taşınmazların amaç dışı kullanım
izni talebi, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi ve belgelere
uygun olarak hazırlanan dosya ile birlikte Kuruma yapılır. Amaç dışı
kullanım izni işlemleri aşağıda belirtilen usullere göre yürütülür:
a) Tarımsal nitelikli taşınmazların amaç dışı
kullanım izni talebi Kurul/Kurum tarafından değerlendirilir, uygun
bulunması halinde 3/7/2005 tarihli ve 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi
Kullanımı Kanununa göre işlem tesis edilmek üzere ilgili valiliğe iletilir.
b) Büyük ova kapsamında kalan taşınmazların amaç
dışı kullanım izin talebi Kurul tarafından değerlendirilir, taşınmazların
amaç dışı kullanımında kamu yararı bulunduğuna karar verilmesi halinde
konunun 5403 sayılı Kanunun 14 üncü maddesine göre işlem tesis edilmek
üzere teknik rapor ve ekleri ile birlikte Bakanlığa intikaline karar
verilir.
c) Yenilenebilir enerji kaynağına dayalı olmayan
elektrik üretim tesisleri ile doğal gaz ve 5015 sayılı Kanunun 11 inci
maddesi kapsamındaki petrol tesisleri için 5403 sayılı Kanunun 13 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendine göre; yenilenebilir enerjiye
dayalı elektrik üretim tesisleri için ise 5403 sayılı Kanunun 13 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (f) bendine göre işlem tesis edilir.
Zeytinlik
alanları
MADDE 11
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
yapılacak taşınmaz temini işlemlerine konu zeytinlik alanların amaç dışı
kullanım talebi, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi ve
belgelere uygun olarak hazırlanan dosya ile birlikte Kuruma yapılır. Talep
Kurul/Kurum tarafından değerlendirildikten sonra 26/1/1939 tarihli ve 3573
sayılı Zeytinciliğin Islahı ve Yabanilerinin Aşılattırılması Hakkında
Kanununa göre işlem tesis edilmek üzere ilgili valiliğe iletilir.
Tahsis
amacı değişikliği
MADDE 12
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
yapılacak taşınmaz temini işlemlerine konu taşınmazların 25/2/1998 tarihli
ve 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamında yer alması halinde, tahsis amacı
değişikliği talebi, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından belirlenen bilgi ve
belgelere uygun olarak hazırlanan dosya ile birlikte Kuruma yapılır.
Kurumca uygun görülen talep, hazırlanan dosya ile birlikte 4342 sayılı
Kanun gereğince işlem tesis edilmek üzere ilgili valiliğe iletilir.
(2) Tahsis amacı değişikliği yapılarak Hazine adına
tescil edilen taşınmazlar hakkında önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel
kişisinin talebi üzerine, 24 üncü ve 26 ncı maddelere göre işlemler
yürütülür.
Taahhütname
MADDE 13
– (1) Taşınmaz temini talebinde
bulunan önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi, kamulaştırma,
devir, irtifak hakkı tesisi, kullanma izni, kiralama gibi işlemlere ilişkin
bedeller ve projeden kaynaklı tazminatlar ile bu işlemlere ilişkin diğer
bütün giderlerin karşılanacak olduğuna dair taahhütnameyi Kuruma verir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Taşınmaz Temini İşlemleri
Kamu
yararı kararı ve lüzum kararı
MADDE 14
– (1) 6446 sayılı Kanun ve 5015
sayılı Kanun kapsamında alınan kamulaştırma kararları kamu yararı kararı
yerine de geçer. 4646 sayılı Kanuna konu faaliyetlerin gerektirdiği
tesislerin kamulaştırma işlemleri için kamu yararı kararı yerine geçmek
üzere lüzum kararı alınır.
(2) Yenilenebilir enerji kaynağına dayalı olmayan
elektrik üretim tesisleri kapsamında yer alan tarım arazilerinin amaç dışı
kullanım işlemleri veya bu Yönetmelik kapsamında temini mümkün olan ancak,
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişileri tarafından Kuruma başvuru yapılmadan
temin edilen taşınmazların amaç dışı kullanımı veya imar ve benzeri izinler
için ihtiyaç duyulması halinde kamu yararı kararı alınır.
Kamulaştırma
kararı
MADDE 15
– (1) Önlisansa/lisansa dayalı
faaliyete konu tesisler için gerekli olan özel mülkiyete ait taşınmazların
kamulaştırılması talebi Kurum tarafından değerlendirilir, uygun görülmesi
halinde Kurul tarafından taşınmazların kamulaştırılmasına karar verilir.
(2) Önlisansa/lisansa dayalı faaliyete konu
tesisler için özel mülkiyete ait taşınmazın yüksekliğine veya derinliğine
ihtiyaç duyulması halinde talep Kurum tarafından değerlendirilir, uygun
görülmesi halinde Kurul tarafından taşınmaz üzerinde kamulaştırma yoluyla
irtifak hakkı kurulmasına karar verilir.
Tapuya
şerh verilmesi
MADDE 16
– (1) Kurulca kamulaştırma kararı
alınan taşınmazlar hakkında Kurumun talebi üzerine ilgili tapu müdürlüğünce
Kanunun 7 nci maddesine göre şerh işlemi tesis edilir.
(2) Üzerinde kamulaştırma şerhi bulunan taşınmazda
satış, devir, intikal veya taşınmaz üzerinde ipotek tesisi gibi işlemlerin
gerekli olduğu hallerde, mevcut şerhin, yeni ihdas edilecek tescil ve
kayıtlarda muhafaza edilmesi şartıyla, Kurumdan herhangi bir beyan almaya
gerek olmadan, ilgili tapu idaresince gerekli işlemler tesis edilir. Ancak
yapılan işlem hakkında Kuruma bilgi verilir.
Kıymet
takdir komisyonu ve bedel tespiti
MADDE 17
– (1) Tahmini kamulaştırma ve/veya
devir bedelini tespit etmek amacıyla Başkan tarafından en az üç kişiden
oluşan bir veya birden fazla kıymet takdir komisyonu görevlendirilir.
(2) Bedel tespitine esas olmak üzere Kurum veya
önlisans/lisans sahibi tüzel kişi tarafından değerleme raporu
hazırlattırılır. Değerleme raporları, Kanunun 15 inci maddesinde belirtilen
niteliklere haiz kişiler tarafından, Kanunun 11 inci ve 12 nci maddelerine
uygun olarak düzenlenir. Kıymet takdir komisyonu, değerleme raporlarını
ve/veya taşınmazın bedelinin tespitine ilişkin mahkeme kararını esas alarak
veya gerekmesi halinde doğrudan, kıymet takdir raporunu düzenler.
Tebligat
MADDE 18
– (1) Kamulaştırılmasına karar
verilen taşınmazı pazarlıkla satın almak için toplantı yeri, tarihi ve
saati ile kamulaştırma işlemlerine ilişkin bilgilerin yer aldığı tebligat
metni resmi yazı ile taşınmazın her bir malikinin bilinen en son adresine
veya adres kayıt sisteminde yer alan adresine 11/2/1959 tarihli ve 7201
sayılı Tebligat Kanunu ile 6/12/2018 tarihli ve 30617 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Elektronik Tebligat Yönetmeliği hükümlerine göre Kurum
tarafından tebliğ edilir.
(2) Birden fazla taşınmazı kamulaştırılan malike,
kamulaştırılan taşınmazlarının tamamı listelenerek tek bir tebligat
gönderilebilir. Tebligatlar toplantı tarihinin en az on beş gün öncesinden
gönderilir.
Uzlaşma
komisyonu ve uzlaşma görüşmesi
MADDE 19
– (1) Kamulaştırılmasına karar verilen
taşınmazları pazarlıkla satın alma işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak
üzere Başkan tarafından en az üç kişiden oluşan bir veya birden fazla
uzlaşma komisyonu görevlendirilir. Uzlaşma komisyonu ile kamulaştırılan
taşınmazın maliki veya yasal temsilcisi arasında toplantı yapılır. Vekil
ile temsilde noter onaylı vekaletnamenin, vasi ve kayyım ile temsilde ise
mahkeme kararının aslı veya onaylı suretinin uzlaşma komisyonuna sunulması
zorunludur.
(2) Kısmen kamulaştırılan paylı mülkiyete konu
taşınmazlarda daha evvel paydaşlar arasında fiilen bölüşüm var ise
yapılacak uzlaşma toplantısının taşınmazı fiili tasarrufunda bulunduran
paydaş ile yürütülebilmesi için diğer paydaşlar tarafından verilmiş noter
onaylı muvafakatname istenir. Aksi takdirde uzlaşma toplantısı tüm malikler
huzurunda yapılır.
(3) Taşınmaz sahibi veya yetkili temsilcileri ile
bedel üzerinde uzlaşma sağlanması halinde taşınmazın pazarlıkla ve
anlaşarak satılmasına, kısmen kamulaştırmalarda taşınmazın ifrazına ve
taşınmazın tapu siciline tesciline ilişkin uzlaşma tutanağı düzenlenir.
Düzenlenen uzlaşma tutanağı, kamulaştırma işlemlerine ilişkin diğer
belgeler ile birlikte taşınmazı tapuda Hazine adına tescil etmek üzere
ilgili kadastro ve tapu müdürlüklerine gönderilir.
Bedel
tespiti ve tescil davası
MADDE 20
– (1) Taşınmaz malikinin uzlaşma
toplantısına katılmaması, uzlaşmayı kabul etmemesi veya uzlaşma tutanağını
imzalamaktan imtina etmesi durumlarında uzlaşmazlık tutanağı düzenlenir.
Uzlaşmazlık tutanağı düzenlenen taşınmazlar hakkında Başkan tarafından
verilen vekaletname hükümleri çerçevesinde yetkilendirilmiş ve/veya
görevlendirilmiş avukat tarafından Kurumca yapılan bildirimden itibaren
otuz gün içerisinde Kanunun 10 uncu maddesi çerçevesinde yetkili Asliye
Hukuk Mahkemesinde bedel tespiti ve tescil davası açılır.
Kamulaştırma
kararına karşı iptal davası
MADDE 21
– (1) Kurul tarafından alınan
kamulaştırma kararına karşı idari yargı mercilerince iptal veya yürütmenin
durdurulması kararı verilmesi ve kararın Kuruma tebliği halinde, karardaki
gerekçeler dikkate alınarak uygulanmak üzere taraflara bildirilir, Kurul
tarafından ayrıca herhangi bir karar alınmaz. Mahkeme tarafından yürütmenin
durdurulması kararının kaldırılmasına veya kamulaştırmaya ilişkin verilen
iptal kararının üst mahkeme tarafından kaldırılmasına/iptal
edilmesine/bozulmasına kadar kamulaştırmaya ilişkin herhangi bir işlem
yapılmaz.
(2) Kurul tarafından alınan taşınmaz teminine
ilişkin kararların idari yargı mercileri tarafından iptal edilmesi halinde,
iptal gerekçeleri dikkate alınarak, yeniden taşınmaz temini işlemlerine
başlanılabilir.
Kamu
kurum ve kuruluşlarına ait taşınmazların devri
MADDE 22
– (1) Önlisansa/lisansa dayalı
faaliyete konu tesisler için kamu tüzel kişisi adına kayıtlı taşınmazın
mülkiyetine, yüksekliğine veya derinliğine ihtiyaç duyulması halinde
Kurumdan taşınmazın mülkiyetinin/irtifak hakkının devri talebinde
bulunulur. Devir talebi Kurum tarafından değerlendirilir, uygun görülmesi
halinde Kurul tarafından taşınmaz hakkında Kanunun 30 uncu maddesinin uygulanmasına
karar verilir.
(2) Birinci fıkra kapsamındaki taşınmazın bedeli,
Kıymet Takdir Komisyonu tarafından, 17 nci madde ve devamında belirtilen
hükümler esas alınarak belirlenir. Belirlenen bedel, taşınmaz maliki kamu
tüzel kişisine yazılı olarak bildirilir. Kamu tüzel kişisi, taşınmazın
ve/veya irtifak hakkının tapuda Hazine adına tescilini ve takdir edilen
bedele ilişkin görüşünü altmış gün içinde Kuruma bildirir.
(3) Mülkiyet ve/veya irtifak hakkının devrine
muvafakat edilen taşınmazın bedeli ilgili önlisans/lisans sahibi özel hukuk
tüzel kişisi tarafından kamu tüzel kişisi hesabına yatırılır.
(4) Kamu tüzel kişisinin, Kurum tarafından yapılan
devir talebine altmış gün içinde cevap vermemesi veya devre muvafakat
etmemesi halinde uyuşmazlık, Kurumun başvurusu üzerine Danıştay ilgili
idari dairesince incelenerek karara bağlanır.
(5) Kamu tüzel kişisi tarafından devire muvafakat
edilmekle birlikte bedelde anlaşma sağlanamadığı takdirde; devirde anlaşma
tarihinden veya Danıştay kararının tebliği tarihinden otuz gün içinde,
Kanunun 10 uncu maddesine göre yetkili Asliye Hukuk Mahkemesine
başvurularak bedel tespiti ve taşınmazın Hazine adına tescili talep edilir.
(6) Bu suretle devralınan taşınmaz veya irtifak
hakkı, sahibinden kamulaştırma yolu ile edinilmiş sayılır ve devir amacı
veya Kurumun izni dışında başkaca bir amaçla kullanılamaz.
Tescil
MADDE 23
– (1) Kamulaştırma ve/veya devir
yoluyla elde edilen taşınmazların mülkiyeti ve/veya üzerindeki sınırlı ayni
haklar üretim tesislerinin mülkiyetine sahip olan ilgili kamu kurum veya
kuruluşu adına, bunların bulunmaması halinde ise Hazine adına tescil
edilir. Hazine adına tescil edilen taşınmazlar üzerinde, herhangi bir karar
alınmasına veya Kurumdan talepte bulunulmasına gerek olmaksızın lisans
süresi boyunca lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi lehine bedelsiz
irtifak hakkı tesis edilir ve/veya kullanma izni verilir. Bu işlemlere konu
edilemeyecek olanlar için ise bedel alınmaksızın kiralama yapılır.
Hazinenin
özel mülkiyetindeki taşınmazlar ile Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki
yerlerde irtifak hakkı ve kullanma izni
MADDE 24
– (1) Önlisansa/lisansa dayalı
faaliyete konu tesisler için gerekli olan Hazinenin özel mülkiyetinde
bulunan veya Devletin hüküm ve tasarrufu altında yer alan taşınmazlar
üzerinde irtifak hakkı tesis edilmesi veya kullanma izni talebi Kurum
tarafından değerlendirilir, uygun görülmesi halinde Kurul tarafından
irtifak hakkı tesis edilmesine veya kullanma izni verilmesine karar
verilir.
(2) İrtifak hakkı tesisine veya kullanma izni verilmesine
karar verilen taşınmazlar hakkında ilgili idarece önlisans süresi boyunca
önlisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi lehine bedeli karşılığında ön izin
verilir; lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi için ise lisans süresi
boyunca bedeli karşılığında irtifak hakkı tesis edilir veya kullanma izni
verilir. Bunlara ilişkin sözleşmelerin bir örneği Kuruma gönderilir.
Bedelsiz
kullanma izni
MADDE 25
– (1) Önlisansa/lisansa tabi tesis
alanında yer alan ve satın alma, kamulaştırma veya devir yoluyla taşınmaz
temini sağlanan ancak niteliği gereği 21/6/1987 tarihli ve 3402 sayılı
Kadastro Kanununun 16 ncı maddesi kapsamında tapuda tescil ve
sınırlandırmaya tabi olmayan yol ve göl alanı olarak kullanılacak olan
taşınmazlar tapudan terkin edilir. Terkin işlemi yapıldıktan sonra ilgili
İdare tarafından lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi lehine lisans süresi
boyunca bedelsiz kullanma izni verilir.
(2) 10/5/2005 tarihli ve 5346 sayılı Yenilenebilir
Enerji Kaynaklarının Elektrik Enerjisi Üretimi Amaçlı Kullanımına İlişkin
Kanun kapsamında yer alan hidroelektrik üretim tesislerinin rezervuar
alanında bulunan Hazinenin özel mülkiyetindeki taşınmazlar ile Devletin
hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerin bedelsiz kullanımı için
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişileri tarafından Kuruma
başvuruda bulunulur, talebin Kurul tarafından uygun görülmesi halinde
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisine ilgili idare tarafından
bedelsiz kullanma izni verilir.
Hazinenin
özel mülkiyetindeki taşınmazlar ile Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki
yerlerde kiralama
MADDE 26
– (1) Önlisansa/lisansa dayalı
faaliyete konu tesislerde ulaşım yolu için gerekli olan Hazinenin özel
mülkiyetinde bulunan ve/veya Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki yerler
üzerinde kiralama yapılması talebi Kurum tarafından değerlendirilir, uygun
görülmesi halinde kiralanmasına Kurul tarafından karar verilir.
(2) Hazinenin özel mülkiyetinde ve/veya Devletin
hüküm ve tasarrufu altındaki yerlerde önlisansa/lisansa dayalı faaliyete
konu tesisler için ihtiyaç duyulan geçici ulaşım yolu ile Çevresel Etki
Değerlendirme Raporunda belirlenen veya ilgili valilik tarafından uygun
görüş bildirilen şantiye sahası, depo sahası, beton santral alanı ve pasa
döküm sahası gibi yerlerin kiralanması talebi Kurum tarafından değerlendirilir,
uygun görülmesi halinde tesisin inşaat dönemi dikkate alınarak Kurul
tarafından ihtiyaç süresince kiralama kararı verilebilir.
(3) Kiralama kararına konu taşınmazlar hakkında
ilgili idare tarafından lisans süresi veya Kurul kararında belirlenen kira
süresi boyunca önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi lehine bedeli
karşılığında kiralama yapılır. Bunlara ilişkin sözleşmelerin bir örneği
Kuruma gönderilir.
Acele
kamulaştırma
MADDE 27
– (1) Önlisans/lisans sahibi özel
hukuk tüzel kişisi tarafından, acele kamulaştırmayı gerektirecek teknik,
ekonomik ve çevresel değerlendirmeyi ihtiva eden gerekçeli rapor
düzenlenerek Kuruma sunulur. Acele kamulaştırma talebi ve gerekçeli raporun
içeriği Kurumca değerlendirilir, uygun görülmesi halinde Kurul tarafından
Kanunun 27 nci maddesi gereğince karar alınmak üzere Cumhurbaşkanlığına
başvurulmasına karar verilir.
(2) Cumhurbaşkanı tarafından verilen acele
kamulaştırmaya ilişkin kararın Resmî Gazete’de yayımlanmasını müteakip
Kurum tarafından yapılan bildirimden itibaren 30 gün içerisinde acele el
koyma davaları açılır. Mahkeme tarafından verilecek acele el koyma kararı
sonrasında, Kanunun 8 inci maddesine göre satın alma yoluyla kamulaştırılamayan
taşınmazlar hakkında Kanunun 10 uncu maddesine göre bedel tespiti ve tescil
davası açılır.
Projeden
etkilenen alanların kamulaştırılması
MADDE 28
– (1) Önlisans veya lisansa konu
faaliyetler kapsamında heyelan ve benzeri öngörülemeyen durumların ortaya
çıktığının ve/veya kısmi kamulaştırmalarda taşınmazın arta kalan bölümünde
ekonomik ve fiili kullanım imkanının kalmadığının Kurum veya diğer kamu
kurumlarınca tespit edilmesi halinde, malikin de rızası gözetilerek,
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisinin talebi üzerine veya
muvafakati aranmaksızın taşınmazın kamulaştırılmasına Kurul tarafından
resen karar verilebilir.
(2) Rezervuar tipi hidroelektrik santrallerin
kurulabilmesi amacıyla yapılan kamulaştırmalarda, kamulaştırma işlemlerinin
tamamlandığı hususu Kurumca ilan edilir. Taşınmaz maliklerince başvuru
yapılması halinde, Kanun ve 23/10/2019 tarihli ve 1074 sayılı Cumhurbaşkanı
Kararı ile yürürlüğe konulan Baraj İnşası İçin Yapılan Kamulaştırmalarda
Kamulaştırma Sahasına Mücavir Taşınmaz Malların Kamulaştırılması Hakkında
Yönetmelik hükümlerine göre işlemler yürütülür.
Taşınmaz
temininden vazgeçme
MADDE 29
– (1) Projede değişiklik yapılması
halinde daha önce taşınmaz teminine ilişkin Kurul tarafından alınan
kararlar revize edilebilir veya kararlardan vazgeçilebilir.
(2) Proje kapsamında kamulaştırılarak Hazine adına
tescil edilen taşınmazlara; projede revizyona gidilmesi, önlisanstan lisans
aşamasına geçilememesi, lisansın sonlandırılması veya iptal edilmesi
nedeniyle ihtiyaç kalmaması halinde bu durum maliklere bildirilir. Bildirim
tarihinden itibaren 1 yıl içerisinde geri alma başvurusunda bulunan
maliklere ait taşınmazların kamulaştırma kararları Kurul tarafından iptal
edilir. Kamulaştırma bedelinin iadesi şartıyla taşınmazın geri alınması
işlemleri önlisans/lisans sahibi tüzel kişi ile birlikte taşınmazın malik
veya mirasçıları tarafından yürütülür. Geri alınması talebinde bulunulmayan
taşınmazlar Hazine uhdesinde kalır ve bu taşınmazlar üzerinde
önlisansa/lisansa dayalı haklar ileri sürülemez.
(3) İrtifak hakkı tesisi, kullanma izni verilmesi
veya kiralama kararlarından vazgeçilmesi halinde ise bunlara ilişkin
sözleşmelerde yer alan tazmin hükümlerine göre işlem tesis edilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Avukatlık İşlemleri
Kurum
dışından vekil tayini
MADDE 30
– (1) Önlisans/lisans sahibi özel
hukuk tüzel kişileri, Kurum tarafından istenilmesi halinde Kurumu temsilde
görevlendirilecek yeter sayıda avukatı bildirmekle yükümlüdür.
(2) Birinci fıkra çerçevesinde önlisansa/lisansa
dayalı faaliyete konu tesislerin taşınmaz temini kapsamında kalan
taşınmazlarla ilgili davaları açmak, yürütmek, tesislerle ilgili Kuruma
karşı açılabilecek diğer davaları yürütmek, gerekirse idari yargıda
açılacak davalara katılmak ve davalarla ilgili Kurum tarafından verilen
görevleri yerine getirmek üzere Başkan tarafından vekil tayin edilebilir.
Vekil tayini için Kurul tarafından belirlenecek bilgi ve belgeler,
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi tarafından Kuruma sunulur.
(3) Avukatın alacağı ücret ve diğer giderler
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi tarafından ödenir. Avukatın
alacağı ücret, avukat ile önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi
arasında yapılacak ücret sözleşmesi ile belirlenir. Kurum, avukat ile
imzalanan sözleşmelerden kaynaklı tazminatlardan ve diğer giderlerden
hiçbir şekilde sorumlu değildir.
Davaların
açılması, takibi ve sorumluluk
MADDE 31
– (1) Davalar, verilen vekaletname
hükümlerine göre ve Başkanın yetkilendirmesiyle açılır. Avukat, davaları
zamanında açmak, takip etmek ve sonuçlandırmak, Kurum tarafından tevdi
edilen iş, işlem ve talimatlar ile vekalet sözleşmesi hükümlerini zamanında
ve eksiksiz yerine getirmek, projeyle direkt veya dolaylı şekilde alakalı
olan taşınmazlarla ilgili Kurum aleyhine açılacak dava ve icra takiplerini
yapmak, gerekli bilgi ve belgeleri zamanında ve eksiksiz mahkemeye sunmakla
yükümlüdür.
(2) Avukat açılan davaları, dava safahatlarını,
kesinleşen mahkeme kararlarını, tescil hükmüne göre düzenlenen tapu kayıt
örneklerini, istinaf ve temyiz başvuru ve yargılamalarını Kurumca
belirlenen süreler içerisinde rapor, bilgi ve belge halinde Kuruma sunmak
zorundadır.
(3) Verilen vekaletname hükümleri kapsamında
açılması gereken veya görülen davalarla ilgili sorumluluk vekil tayin
edilen avukat ile önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisine ait
olur.
(4) Önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel
kişileri, vekaletname verilen avukatların vekalet görevini icra ederken
davaların takibi, yürütülmesi, sonuçlandırılması ile ilgili Kurumu zarara
uğratmaları halinde ortaya çıkacak her türlü zararı karşılamak, adli ve
idari davalar ile icra takibi nedeniyle tahakkuk edecek vekalet ücreti,
yargılama ve diğer giderleri karşılamakla yükümlüdür.
Vekaletin
sonlanması
MADDE 32
– (1) Vekil tayin edilen avukat,
Başkan tarafından azledilebilir. Vekaletname ile yetkilendirilen avukat
önceden Kuruma yazılı olarak başvurmak şartı ile vekillikten çekilebilir.
Vekillikten çekilen avukata azil hükümleri uygulanır. Ölüm, avukatlık
yetkisinin kaybedilmesi, avukatlık ruhsatnamesinin iptali durumunda vekalet
ilişkisi kendiliğinden sona erer.
(2) Avukatın azli, istifası veya hak ve yetkisini
kaybetmesinden kaynaklanan her türlü sorumluluk ile 19/3/1969 tarihli ve
1136 sayılı Avukatlık Kanunu hükümlerinden ve vekalet ve ücret
sözleşmesinden kaynaklı her türlü hak ve alacakların ödenmesi yükümlülüğü
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisine aittir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Teminatın Alınması, Kullanılması ve İadesi
Teminat
MADDE 33
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
yürütülecek taşınmaz temini işlemlerine konu bedellerin hak sahiplerine
ödenmesinde yaşanabilecek gecikme veya mağduriyetlerin önlenmesi, Kurum
aleyhine açılacak dava ve icra takiplerinden kaynaklı ödemeler, her türlü
tazminat ve her türlü gider ile diğer zararları karşılamak amacıyla
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi tarafından Kurumca
belirlenecek miktarda nakit veya teyit yazısı ile birlikte kesin ve süresiz
teminat mektubu Kuruma sunulur.
(2) Doğal gaz dağıtım tesislerinin gerektirdiği
taşınmaz temini işlemlerinde teminat istenmez. Ancak talep edilen
taşınmazların yatırım programında yer aldığına dair beyanın dağıtım
lisansına sahip özel hukuk tüzel kişisi tarafından Kuruma sunulması
gerekir.
(3) Teminat tutarı, taşınmaz temini işlemlerinin
gerektirdiği her türlü bedel, ücret, gider ve masraflar dikkate alınarak
Kurum tarafından belirlenir. Belirlenen teminat veya doğal gaz dağıtım
tesisleri kapsamında talep edilen belge Kuruma sunulmadan uzlaşma
görüşmelerine ilişkin işlemlere başlanmaz.
Teminatın
kullanılması
MADDE 34
– (1) Taşınmaz temini ve
kamulaştırmasız el atma işlemlerinden kaynaklı her türlü bedel ile diğer
giderlere konu olan borçların ödenmemesi halinde teminatın kullanılacağı
hususu önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisine bildirilir.
Bildirime rağmen ödemenin yapılmaması halinde, Kurul tarafından ödeme için
teminatın kullanılmasına karar verilir ve ödemeye ilişkin işlemler Kurum
tarafından yürütülür.
(2) Yukarıda sayılan borçların teminat mektubunun
nakde çevrilmesinden veya Kurumca muhafaza edilen nakdi bedelden
karşılanmasından sonra varsa arta kalan kısım teminat olarak muhafaza
edilir, devam eden riskler açısından eksik kalan tutar kadar ek teminat
alınır.
Teminatın
iadesi
MADDE 35
– (1) Taşınmaz temini işlemlerine
ilişkin yükümlülüklerin yerine getirildiğinin önlisans/lisans sahibi özel
hukuk tüzel kişileri tarafından belgelenmesi ve yine taşınmaz temini
işlemleri nedeniyle Kurum aleyhine sonradan ortaya çıkacak bedellerin
karşılanacağının taahhüt edilmesi halinde Kuruma sunulan teminat iade
edilebilir. Yükümlülüklerin bir kısmının yerine getirildiğinin belgelenmesi
halinde ise tamamlanmayan işlemler için Kurum tarafından belirlenecek yeni
bir teminatın Kuruma sunulması durumunda daha önce verilen teminat iade
edilebilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Lisanssız
üretim
MADDE 36
– (1) Lisanssız elektrik üretim
faaliyeti kapsamında taşınmaz temini veya taşınmazın kullanımına ilişkin
talepler hakkında Kurum tarafından herhangi bir işlem tesis edilmez ve
Kurul tarafından herhangi bir karar alınmaz.
OSB
içerisinde yer alan tesisler
MADDE 37
– (1) OSB içerisindeki elektrik
üretim tesisleri ile ilgili olarak taşınmaz teminine ilişkin Kurum
tarafından herhangi bir işlem tesis edilmez.
(2) OSB’de kullanılmak üzere OSB içinde yapılacak
doğal gaz ve petrol dağıtım hatları ile dağıtım bölgesi kapsamında OSB içinden
geçmesi gereken doğal gaz dağıtım hatlarının geçişi, OSB ile dağıtım
lisansına sahip özel hukuk tüzel kişisi arasında yapılacak protokolle
sağlanır.
Kamu
tüzel kişileri lehine taşınmaz temin işlemleri
MADDE 38
– (1) Elektrik piyasasında üretim,
iletim veya dağıtım faaliyetinde bulunan önlisans/lisans sahibi kamu tüzel
kişilerinin önlisansa/lisansa konu faaliyetleri ile ilgili taşınmaz temini
ve taşınmaz temininin gerektirdiği işlemler bu tüzel kişiler tarafından
yürütülür, temin edilen taşınmazların mülkiyet veya sınırlı ayni hakları bu
tüzel kişiler adına tescil edilir, kiralamalar bu tüzel kişiler adına
yapılır.
(2) Elektrik piyasasında faaliyet gösteren kamu
tüzel kişilerinin önlisansa/lisansa konu faaliyetleri gereği ihtiyaç
duyacağı Hazinenin özel mülkiyetinde ve/veya Devletin hüküm ve tasarrufu
altındaki yerler için önlisans/lisans süresince bedelsiz irtifak hakkı
tesis edilir, kiralama yapılır veya kullanma izni verilir.
(3) Elektrik Üretim A.Ş. tarafından
özelleştirilerek işletme hakkı devredilen tesisler için lisans sahibi özel
hukuk tüzel kişileri tarafından ilave taşınmaz temini talepleri Kurum
tarafından değerlendirilir. Talebin uygun görülmesi halinde Kurulca
taşınmaz teminine ilişkin gerekli kararlar alınır, alınan kararların
taşınmaz temini işlemleri Kurum tarafından yürütülür. Temin edilen taşınmaz
ve haklar tapuda Elektrik Üretim A.Ş. adına tescil edilir.
(4) 4646 sayılı Kanun ve 5015 sayılı Kanun
kapsamında Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş. tarafından yapılan taşınmaz
temini talepleri Kurum tarafından değerlendirilir. Talebin uygun görülmesi
halinde Kurulca taşınmaz teminine ilişkin gerekli kararlar alınır. Alınan
kararlara ilişkin işlemler Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş. tarafından
yürütülür.
(5) Kamu tüzel kişilerinin faaliyetlerine konu
taşınmaz temini kapsamındaki tarım vasıflı taşınmazların amaç dışı kullanım
izni alınmasına ilişkin işlemler, 5403 sayılı Kanun ve 3573 sayılı Kanuna
göre bu tüzel kişiler tarafından yürütülür.
(6) Kamu tüzel kişileri tarafından yürütülen
taşınmaz teminlerinde, mera tahsis amacı değişikliği gerekmesi halinde buna
yönelik işlemler 4342 sayılı Kanuna göre bu tüzel kişiler tarafından
yürütülür.
Yerinde
inceleme
MADDE 39
– (1) Başkan tarafından yapılacak
görevlendirmeyle; taşınmaz temini uygulamalarını, uygulamalara ilişkin
şikâyet konularını, ilave kamulaştırma taleplerini veya ilave taşınmaz
teminine ihtiyaç olup olmadığı hususlarını değerlendirmek amacıyla proje
sahasında inceleme yapılabilir.
Tarım
alanlarının izinsiz kullanımı
MADDE 40
– (1) Tarımsal nitelikli
taşınmazların amaç dışı kullanım izni alınmadan taşınmaz üzerinde hiçbir
fiili tasarrufta bulunulamaz, bulunulması halinde ortaya çıkacak adli ve
idari yaptırımlara ait tüm sorumluluk önlisans/lisans sahibi özel hukuk
tüzel kişisine ait olur.
(2) Tarımsal nitelikli taşınmazın cins değişikliği
ancak yetkili kurumlardan alınacak amaç dışı kullanım izni ile
sağlanabilir. Taşınmaz hakkında kamulaştırma, devir veya sınırlı ayni hak
tesisi kararı alınması veya taşınmazın kamulaştırma veya devir yoluyla
Hazine adına tescil edilmesi veya üzerinde sınırlı ayni hak tesis edilmesi
amaç dışı kullanım izni için gerekçe oluşturmaz, ilgili idarece yapılacak
cezai işlem uygulamasını ortadan kaldırmaz.
(3) Tarım dışı amaçla kullanım izni alınmamış
taşınmazlar için uzlaşma görüşmelerine başlanılamaz.
Sorumluluk
MADDE 41
– (1) Kamulaştırma, devir, irtifak
hakkı tesisi, kullanma izni, kiralama gibi taşınmaz temini işlemlerine
ilişkin bedeller ve projeden kaynaklı tazminatlar ile bu işlemlerin
gerektirdiği her türlü harç, diğer tüm gider ve masraflar ferileriyle
birlikte önlisans veya lisans sahibi özel hukuk tüzel kişileri tarafından
ödenir.
(2) Acele el koyma ve bedelin tespiti ve tescil
davasının gerektirdiği mahkeme, keşif, harç, avukatlık ücreti gibi yargı
masraf ve giderleri ile vekil tayin edilen avukata ödenecek tüm ücret,
gider ve masraflar ferileriyle birlikte önlisans/lisans sahibi özel hukuk
tüzel kişisi tarafından karşılanır.
(3) Yapılan taşınmaz temini işlemleri ve bu
işlemlere bağlı işler nedeniyle zarara uğratıldığı resmi makamlar veya
mahkeme kararı ile belirlenen gerçek ve tüzel kişilerin zararları
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişileri tarafından tazmin edilir.
(4) Projeden kaynaklı işlemler nedeniyle 21/7/1953
tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun
ve/veya 9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu kapsamında
takibe konu olmuş her türlü alacaklar ferileriyle birlikte önlisans/lisans
sahibi özel hukuk tüzel kişileri tarafından ödenir.
(5) Bu maddede belirtilen ödemelerin yasal süresi
içerisinde veya Kurumca yapılan bildirimde belirtilen süre içerisinde
yapılmaması halinde bedeller önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel
kişileri tarafından Kuruma verilmiş olan teminattan karşılanabilir.
(6) Bu Yönetmelik kapsamındaki maddi
sorumlulukların yerine getirilmemesinden dolayı teminatın kullanılmış
olması 42 nci maddenin icrasını ortadan kaldırmaz.
(7) Önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi,
Kurum ve ilgili makamlar tarafından talep edilecek taşınmaz temini
işlemlerinin gerektirdiği her türlü bilgi ve belgeyi sunmak, gerektiğinde
sözlü izahatta bulunmak ve taşınmaz temininin gerektirdiği iş ve işlemleri
zamanında yapmak zorundadır.
(8) Taşınmaz temini işlemleri nedeniyle elde edilen
kişisel verilerin veri güvenliğinin sağlanması ve ilgili mevzuat
hükümlerinden kaynaklanan sorumluluk önlisans/lisans sahibi özel hukuk
tüzel kişilerine aittir.
(9) Taşınmaz temini talebinde bulunan
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişileri taşınmaz temini işlemleri
kapsamında ilgili kurum ve kuruluşlara sunulacak belgelerin doğruluğundan
ve güvenirliğinden sorumludur.
(10) Taşınmaz temini talebinde bulunan
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişileri proje için ihtiyaç duyulandan
fazla taşınmaz temini talebinde bulunamaz. Söz konusu durumun sonradan
ortaya çıkması halinde alınan kararlar iptal edilebilir.
Yükümlülüklerin
yerine getirilmemesi
MADDE 42
– (1) Kurum tarafından yapılan
bildirime rağmen, taşınmaz teminine ilişkin yükümlülüklerin önlisans/lisans
sahibi özel hukuk tüzel kişilerince mücbir sebebe veya haklı nedene
dayanmaksızın yerine getirilmemesi durumunda, yapılan işlemler geri
alınabilir veya alınan kararlar kısmen veya tamamen iptal edilebilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamındaki ve kamulaştırma
işlemleri ile ilgili ikincil mevzuatta yer alan yükümlülüklerin
önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel kişisi tarafından zamanında yerine
getirilmemesi veya Kurum tarafından yapılan bildirim ve talimatlara rağmen
eksikliklerin tamamlanmaması halinde tespit edilen eksiklikler, işlem tesis
edilmek üzere Denetim Dairesi Başkanlığına bildirilir.
Diğer
hükümler
MADDE 43
– (1) Bu Yönetmelikte Kuruma ibraz
edilmesi öngörülen belgelerin içeriği Kurul tarafından belirlenir ve Kurum
internet sitesinde ilan edilir.
(2) Önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel
kişilerine ait enerji projeleri için gerekli olan sayısal veya basılı harita
temini, hava fotoğrafları temini ile hava fotoğrafı çekimi maksadıyla uçuş
izni talepleri Kurumca değerlendirilir ve uygun görülmesi halinde Millî Savunma
Bakanlığı Harita Genel Müdürlüğü veya ilgili diğer kurum ve kuruluşlardan
temin edilerek karşılanabilir.
(3) Önlisans başvurusunda bulunmayı planlayan özel
hukuk tüzel kişileri, rüzgâr ve güneş ölçüm istasyonu kurulumuna ilişkin
taleplerini doğrudan ilgili kurum ve kuruluşlarına yapar, bu konuda Kurumca
herhangi bir işlem tesis edilmez. Önlisanslı/lisanslı proje sahalarındaki
teknik çalışmalarda kullanılmak üzere Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
verilerinden metadata–proje numarası temini işlemleri Kurum tarafından
yapılır.
(4) Hidrolik enerjiye dayalı elektrik üretim
tesislerine ait kamulaştırma planlarında; Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü
tarafından belirlenen maksimum su kotu ve kuyruk suyu kotu esas alınır.
(5) Rüzgâr enerjisine dayalı elektrik üretim
tesislerinde; türbin koordinatı merkez kabul edilerek, merkezden itibaren
türbin rotor çapının yarısı kadar mesafelerden geçen 12 kenarlı eşkenar
çokgenler şeklindeki kanat izdüşüm alanı, türbin alanı olarak belirlenir.
(6) Jeotermal enerjiye dayalı elektrik üretim
tesislerinde; santral yeri için gerekli olan taşınmaz temini işlemleri
Kurum tarafından; bunun dışında kalan temin ve diğer işlemler ilgili
idarelerce yürütülür.
(7) Bu Yönetmelik kapsamında gerekli olan
taşınmazların orman alanlarına denk gelmesi halinde Kurumca herhangi bir
taşınmaz temini işlemi yapılmaz; bu alanların orman izin işlemleri Orman
Genel Müdürlüğü nezdinde önlisans/lisans sahibi özel hukuk tüzel
kişilerince yürütülür.
6446
sayılı Kanuna göre kamu tüzel kişilerince yürütülen taşınmaz temin
işlemleri
MADDE 44
– (1) 6446 sayılı Kanunun 19 uncu
maddesinin ikinci fıkrasında belirtilen elektrik dağıtım faaliyetlerine
ilişkin taşınmaz temin işlemleri TEDAŞ tarafından yürütülür.
(2) 6446 sayılı Kanunun 19 uncu maddesinin dördüncü
fıkrası uyarınca yetkilendirilen kamu tüzel kişileri, taşınmaz temini
işlemlerini tabi oldukları mevzuat hükümlerine göre yürütür.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 45
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Taşınmaz
teminine ilişkin devam eden iş ve işlemler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 25/11/2020 tarihli
ve 7257 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik
Yapılmasına Dair Kanunun yürürlüğe girdiği tarihten önce;
a) Elektrik dağıtım tesisleri için gerekli olan taşınmazların
teminine yönelik olarak Kurul tarafından alınmış tüm kararlara ilişkin
işlemler TEDAŞ,
b) Elektrik üretim tesisleri için gerekli olan
taşınmazların teminine yönelik olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı
tarafından kamulaştırma kararı alınmamış ve/veya 2942 sayılı Kanunun 30
uncu maddesine göre devir işlemleri başlatılmamış taşınmazlarla ilgili
süreçler Kurum,
tarafından sonuçlandırılır.
Yürürlük
MADDE 46
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu Başkanı yürütür.
|