Adalet Bakanlığından:
CEZA VE TEVKİFEVLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ İNFAZ VE
KORUMA
MEMURU UNVANINA ATANACAKLARDA ARANAN
SAĞLIK ŞARTLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Adalet Bakanlığı Ceza ve
Tevkifevleri Genel Müdürlüğüne bağlı ceza infaz kurumları ve denetimli
serbestlik müdürlükleri ile ceza infaz kurumları ve tutukevleri personeli
eğitim merkezlerinde infaz ve koruma memuru unvanlı kadro ve pozisyonlarda
istihdam edilecekler hakkında düzenlenecek sağlık kurulu raporlarının genel
esas ve kuralları ile aranacak sağlık şartlarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Adalet Bakanlığı Ceza ve
Tevkifevleri Genel Müdürlüğüne bağlı ceza infaz kurumları, denetimli
serbestlik müdürlükleri ve ceza infaz kurumları ve tutukevleri personeli
eğitim merkezleri bünyesinde infaz ve koruma memuru unvanlı kadro ve
pozisyonlarda istihdam edilecek adaylar ile infaz ve koruma memurluğu
öğrenciliğine girişte, öğrencilikten veya memuriyetten ayrıldıktan sonra
yeniden öğrenciliğe veya memuriyete geri dönüşlerde aranacak sağlık
şartlarını, aldırılacak sağlık kurulu raporlarını, bu raporların
ayrıntılarını ve bu raporlara göre yapılacak işlemlere ilişkin hususları
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının (B)
bendinin (2) numaralı alt bendi ile 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı
Kararnamesinin 43 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakanlık: Adalet Bakanlığını,
b) Genel Müdürlük: Ceza ve Tevkifevleri Genel
Müdürlüğünü,
c) Sağlık kurulu raporu: Tam teşekküllü hastaneler
tarafından düzenlenen, içeriği Ek-1’de tanımlanan, Ceza ve Tevkifevleri
Genel Müdürlüğü bünyesinde hizmet veren ceza infaz kurumları, denetimli
serbestlik müdürlükleri ile ceza infaz kurumları ve tutukevleri personeli
eğitim merkezlerinde infaz ve koruma memuru unvanlı kadro ve pozisyonlarda
istihdam edilecekler ile infaz ve koruma memurluğu öğrencileri hakkında
düzenlenmesi zorunlu olan raporu,
ç) İnfaz ve koruma memuru öğrencisi: İnfaz ve
koruma memurluğu öğrenciliği sınavını kazanarak hizmet öncesi eğitime
alınanları,
d) e-Rapor Sistemi: Sağlık kurulu raporlarının
elektronik olarak düzenlenip e-imza ile onaylanabildiği Sağlık Bakanlığı
tarafından kurulan elektronik sistemi,
e) Sağlık Kurulu: Tek hekimin yetkisi dışında kalan
hususlarda veya mevzuatta sağlık kurulu raporu öngörüldüğü hallerde, bu
Yönetmelik kapsamındaki personelin sağlık durumları hakkında karar vermeye
yetkili kurulu,
f) Sağlık hizmet sunucusu: Sağlık Bakanlığınca
sağlık kurulu raporu düzenleme yetkisi verilen tam teşekküllü Devlet hastanelerini,
Devlet eğitim ve araştırma hastanelerini ve üniversitelere bağlı
hastaneleri (özel hastaneler ile özel veya vakıf üniversitelerine bağlı
hastaneler hariç),
g) Sağlık şartları: Hastalıkların ve yaralanmaların
vücuttaki seyrinde geçirdiği safhalarına ve bıraktığı sekellerinin
derecelerine göre Ek-1’de belirtilen hastalık branşlarının
sınıflandırılmasındaki sağlık durumlarını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sağlık Kurulu Raporlarının Düzenlenmesine İlişkin
Esaslar,
İtiraz Süreci ve Genel Hükümler
Sağlık kurulu
raporlarının düzenlenmesi ve değerlendirilmesindeki esaslar
MADDE 5 – (1) Sağlık kurulu raporuna esas yapılan
muayenelerde her branş hekimi muayene sonrası elde ettiği tanı, bulgu ve
kararı; e-Rapor Sistemi üzerinden elektronik ortamda veya fiziki olarak
düzenlenen sağlık kurulu raporunda belirtir. Bu Yönetmelik ve ekinde yer
alan sağlık şartlarına uygun olmayan adayların sağlık kurulu raporunun
karar kısmına unvanı da belirtilerek “Adalet Bakanlığı Memur Sınav, Atama
ve Nakil Yönetmeliği ile Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü İnfaz ve
Koruma Memuru Unvanına Atanacaklarda Aranan Sağlık Şartları Yönetmeliği ve
ekine göre ilgili unvanda görev yapamaz.” ibaresi yazılır.
(2) Başvurduğu unvana göre sağlık şartlarını haiz
olan adayın sağlık kurulu raporu karar kısmına “Adalet Bakanlığı Memur
Sınav, Atama ve Nakil Yönetmeliği ile Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü
İnfaz ve Koruma Memuru Unvanına Atanacaklarda Aranan Sağlık Şartları
Yönetmeliği ve ekine göre ilgili unvanda yurdun her yerinde görev yapabilir.”
ibaresi yazılır.
(3) Kişinin hastalığı, mevcut durumu belirlenen
hastalık branşlarının sınıflandırılmasındaki kriterlerden hiçbirine
uymadığında, sınır vakalarda, hastalığın seyri ve derinliği dikkate
alınarak kişinin mevcut durumuna göre uygun olabilecek en yakın tanıya göre
hastanın sonuçlarını değerlendiren sağlık kurulu tarafından karar verilir.
Sağlık kurulu bu kararı, adayın yapacağı görev için gerekli sağlık
şartlarını mesleki deneyimle değerlendirerek alır. Sağlık kurulunun uygun
gördüğü karara göre işlem yapılır.
(4) Bulgu ve teşhis yönünden verilen kararın; Genel
Müdürlükçe veya Adli Yargı İlk Derece Mahkemesi Adalet Komisyonu
Başkanlığınca uygun bulunmaması halinde; aday yeni sağlık kurulu raporu
alınması için il sağlık müdürlüğü aracılığıyla Sağlık Bakanlığının
belirlediği hakem hastanelerden birine sevk edilir. İlk iki sağlık kurulu
raporundaki kararların aynı yönde olması halinde karar kesinleşir. İlk iki
sağlık kurulu raporu kararları arasında çelişki bulunması halinde aday il
sağlık müdürlüğü aracılığıyla Sağlık Bakanlığının belirlediği bölge hakem
hastanelerinden birine sevk edilir. Bu durumda bölge hakem hastanesinin
verdiği karara göre işlem tesis edilir. Sağlık kurulu raporundaki yazım
hataları, imza eksikliği, doldurulması gereken alanların doldurulmaması,
kişi bilgilerinin hatalı olması gibi eksikliklerin veya usul hatalarının
bulunduğu durumlarda sağlık kurulu raporu, raporu tanzim eden sağlık hizmet
sunucusuna iade edilir. İlgili sağlık hizmet sunucusu, sağlık kurulu raporu
iadesinin nedenlerini değerlendirerek eksik ve hataları giderir.
Tam
teşekküllü hastanelerde yapılacak işlemler
MADDE 6 – (1) İnfaz ve koruma memuru öğrencisi ile infaz ve
koruma memuru adayları, yerleştirmesini yapacak birimin düzenleyeceği resmi
yazı ile sağlık kurulu raporu almak üzere tam teşekküllü hastanelere
müracaat ederler.
(2) Resmi yazı ile istenen sağlık kurulu
raporlarının sonuçları, talepte bulunan birime tam teşekküllü hastane
tarafından gönderilir.
Personel
sağlık dosyası oluşturulması
MADDE 7 – (1) İstihdam edilecek infaz ve koruma memuru
unvanlı personel için sağlık dosyası oluşturulur ve özlük dosyasında
muhafaza edilir. Oluşturulan bu sağlık dosyasında; hastalık raporları,
sağlık kurulu raporları, kişinin sağlık geçmişini tanımlayan tüm evrak, sağlık
durumları ile ilgili taleplerini belirten dilekçeler ve ilgili yazışmalar
muhafaza edilir.
Yeniden
göreve atanacaklara ilişkin sağlık kurulu raporu aldırılması
MADDE 8 – (1) Kendi isteği ile infaz ve koruma memuru
görevinden ayrılanlardan altı aydan sonra yeniden mesleğe dönecek olanlar
sağlık durumlarını sağlık kurulu raporu ile belgelemek zorundadırlar.
Sağlık
kurulu raporlarının düzenlenmesinde esas alınacak mevzuat
MADDE 9 – (1) Sağlık kurulu raporlarının düzenlenmesinde
uyulacak esas ve usuller ile sağlık kurulu raporlarına itiraz süreçleri ve
bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan diğer hususlarda Sağlık Bakanlığının
yürürlükte olan mevzuatı esas alınır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 10
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 11
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Adalet Bakanı yürütür.
Eki için tıklayınız.
|