Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumundan:
SIR
NİTELİĞİNDEKİ BİLGİLERİN PAYLAŞILMASI
HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç ve Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, banka
sırrı ve müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin paylaşım ve aktarımlarına
ilişkin kapsam, şekil, usul ve esasların belirlenmesidir.
Dayanak
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununun
73 ve 93 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Açık rıza: KVKK’nin 3
üncü maddesinde tanımlanan açık rızayı,
b) Ana ortaklık: Kanunun 3 üncü maddesinde
tanımlanan ana ortaklığı,
c) Ana sermaye: 5/9/2013
tarihli ve 28756 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bankaların Özkaynaklarına İlişkin Yönetmelikte belirlenen usul ve
esaslar çerçevesinde hesaplanacak ana sermayeyi,
ç) Anonim hale getirme: Müşteriye ilişkin verilerin
başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya
belirlenebilir bir gerçek/tüzel kişi müşteri ile ilişkilendirilemeyecek
hale getirilmesini,
d) Banka: Kanunun 3 üncü maddesinde tanımlanan
bankaları,
e) Finansal kuruluş: Kanunun 3 üncü maddesinde
tanımlanan finansal kuruluşu,
f) Grup şirketi: Yurt içinde veya yurt dışında
yerleşik ana ortaklığın ya da hakim ortağın kontrolü
altında faaliyet gösteren ortaklıkları,
g) Hâkim ortak: Kanunun 3 üncü maddesinde
tanımlanan hâkim ortağı,
ğ) İSEDES Yönetmeliği: 11/7/2014
tarihli ve 29057 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bankaların İç Sistemleri
ve İçsel Sermaye Yeterliliği Değerlendirme Süreci Hakkında Yönetmeliği,
h) Kalıcı veri saklayıcısı: Müşterinin gönderdiği
veya kendisine gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul
bir süre incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden
kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa
mesaj, elektronik posta, internet, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri her
türlü araç veya ortamı,
ı) Kanun: 19/10/2005
tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanununu,
i) Kimliksizleştirme: Müşteriye ilişkin verilerin;
kimliği belirli veya belirlenebilir söz konusu gerçek/tüzel kişi müşteri
ile ilişkilendirilememesi için teknik ve idari tedbirlerin alınması
şartıyla ve farklı bir ortamda muhafaza edilen diğer verilerle bir araya
getirilmeksizin ilgili müşteriyle ilişkilendirilemeyecek şekilde
işlenmesini,
j) Kişisel veri: KVKK’nin
3 üncü maddesinde tanımlanan kişisel veriyi,
k) Kontrol: Kanunun 3 üncü maddesinde tanımlanan
kontrolü,
l) Kurul: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme
Kurulunu,
m) Kurum: Bankacılık Düzenleme ve Denetleme
Kurumunu,
n) KVKK: 24/3/2016 tarihli
ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununu,
o) Risk Merkezi: Kanunun Ek 1 inci maddesinde
düzenlenen Risk Merkezini,
ö) Toplulaştırma: Müşteriye ilişkin verilerin,
gruplama, özetleme, toplu gösterim gibi istatistiksel amaçlarla diğer
müşterilere ilişkin verilerle birleştirilerek kimliği belirli veya
belirlenebilir bir gerçek/tüzel kişi müşteri ile ilişkilendirilemeyecek şekilde
işlenmesini,
p) Varlık sahibi: 15/3/2020
tarihli ve 31069 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Bankaların Bilgi
Sistemleri ve Elektronik Bankacılık Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğin 3 üncü
maddesinde tanımlanan varlık sahibini,
r) Veri işleme: Verilerin, elde edilmesi,
kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden
düzenlenmesi, açıklanması, paylaşılması, aktarılması, devralınması, elde
edilebilir hâle getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının
engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Sır Saklama Yükümlülüğü ve Sır Niteliğindeki
Bilgilerin Paylaşılması
Sır
saklama yükümlülüğü
MADDE 4 –
(1) Sıfat ve görevleri dolayısıyla
bankalara veya müşterilerine ait sırları öğrenenler, söz konusu sırları bu
konuda kanunen açıkça yetkili kılınan mercilerden başkasına açıklayamazlar.
Bu yükümlülük görevden ayrıldıktan sonra da devam eder.
(2) Birinci fıkra kapsamındaki yükümlülük, müşteri
sırrı niteliğindeki bilgilerin, otomatik olmayan ya da herhangi bir veri
kayıt sisteminin parçası olmayan yöntemlerle elde edilmesi ve öğrenilmesi
halinde de geçerlidir.
(3) Bankacılık faaliyetlerine özgü olarak
bankalarla müşteri ilişkisi kurulduktan sonra oluşan gerçek ve tüzel
kişilere ait veriler, müşteri sırrı hâline gelir. Bir gerçek veya tüzel
kişi müşterinin, bankanın müşterisi olduğunu gösterir her türlü bilgi de
müşteri sırrı kapsamındadır. Müşteri ilişkisi kurulmamış olsa dahi, başka
bir banka nezdinde bulunan müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin elde
edilmesi ve öğrenilmesi de birinci fıkra kapsamındaki yükümlülüğe tabidir.
(4) Kişisel veriler de dâhil
olmak üzere, bankalar ile müşteri ilişkisi kurulmadan önce de var olan ve
başka bir bankanın müşteri sırrı niteliğinde olmayan gerçek ve tüzel
kişilere ilişkin veriler, tek başına sır kapsamında bulunmamakla birlikte,
ilgili kişinin banka müşterisi olduğunu gösterecek şekilde, tek başına ya
da üçüncü fıkrada belirtilen müşteri ilişkisinin kurulmasından sonra oluşan
verilerle birlikte işlendiğinde, müşteri sırrı haline gelir. Söz konusu verilere ilişkin birinci fıkra
kapsamındaki yükümlülük, bu verilerin müşteri sırrı haline gelmesinden
itibaren başlar.
Sır
saklama yükümlülüğünden istisna tutulan haller
MADDE 5 –
(1) Banka sırrı ya da müşteri
sırrı niteliğindeki bilgilerin bu konuda kanunen açıkça yetkili kılınan
merciler ile paylaşılması sır saklama yükümlülüğüne aykırılık teşkil etmez.
(2) Gizlilik sözleşmesi yapılması ve sadece
belirtilen amaçlar ile sınırlı kılınması koşuluyla banka sırrı ya da
müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin aşağıdaki durumlarda paylaşımı sır
saklama yükümlülüğüne aykırılık teşkil etmez:
a) Bankaların ve finansal kuruluşların, kendi
aralarında doğrudan doğruya ya da Risk Merkezi veya en az beş banka ya da
finansal kuruluş tarafından kurulacak şirketler vasıtasıyla her türlü bilgi
ve belge alışverişinde bulunması.
b) Konsolide finansal tablo hazırlama çalışmaları,
risk yönetimi ve iç denetim uygulamaları kapsamında bankaların
sermayelerinin yüzde on veya daha fazlasına sahip olan yurt içinde veya
yurt dışında yerleşik kredi kuruluşu ile finansal kuruluşlar da dâhil ana
ortaklıklarına bilgi ve belge verilmesi.
c) Doğrudan veya dolaylı pay
sahipliği yoluyla banka sermayesinin yüzde onunu ve daha fazlasını temsil
eden payların satışı amacıyla yapılacak değerleme çalışmalarında kullanılmak
üzere muhtemel alıcılara bilgi ve belge verilmesi veya krediler dâhil
varlıkların ya da bu varlıklara dayalı menkul kıymetlerin satışı amacıyla
yapılacak değerleme çalışmalarında kullanılmak üzere bilgi ve belge
verilmesi.
ç) Değerleme, derecelendirme, destek hizmeti ile
bağımsız denetim faaliyetlerinde veya gerekli teknik ve idari tedbirlerin
alınması kaydıyla hizmet alımlarına yönelik işlemlerde kullanılmak üzere bu
hizmeti sağlayanlara bilgi ve belge verilmesi.
(3) İkinci fıkranın (b) bendi kapsamında yapılacak
paylaşımların, sadece söz konusu bentte belirtilen amaçlar ile sınırlı
kılınması, gizlilik sözleşmesi yapılması, söz konusu sözleşme hükümleri ile
karşı tarafın gerekli teknik ve idari tedbirleri almasının sağlanması
koşuluyla, hakim ortak ile yapılması ya da hakim ortağın/ana ortaklığın
belirleyeceği, konsolide finansal tablo hazırlama
ya da konsolide risk yönetimi uygulamaları kapsamında hizmet aldığı bir
grup şirketi ile yapılması sır saklama yükümlülüğüne aykırılık teşkil
etmez.
(4) İkinci fıkranın (b) bendi ve üçüncü fıkra
kapsamında risk yönetimi amacıyla yapılabilecek paylaşımlar, İSEDES
Yönetmeliğinde yer verilen risk yönetim sistemi içinde yer alan uyum,
kredi, itibar riskleri de dâhil olmak üzere tüm risk kategorilerine ilişkin
risk yönetim faaliyetlerini kapsar. 11/10/2006
tarihli ve 5549 sayılı Suç Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında
Kanun ile 7/2/2013 tarihli ve 6415 sayılı Terörizmin Finansmanının Önlenmesi
Hakkında Kanunda tanımlanan suçların işlenmesine ilişkin mali suç riski de
uyum riski kapsamında ele alınır. Uyum riski amacıyla yapılacak
paylaşımların, paylaşımı yapan ya da paylaşımın yapıldığı karşı tarafın
tabi olduğu ulusal ya da uluslararası bir mevzuattan kaynaklanması şarttır.
(5) Müşteri sırrı niteliğinde olmayıp yalnızca
bankaya ait bilgileri içeren banka sırrı niteliğindeki bilgilerin, banka
yönetim kurulu kararı ile banka sorumluluğunda üçüncü taraflar ile
paylaşılması sır saklama yükümlülüğüne aykırılık teşkil etmez. Banka
Yönetim Kurulu bu yetkisini usul ve esasları belirlemek suretiyle Genel
Müdürlüğe devredebilir.
(6) Bankalar, Risk Merkezi veya
en az beş banka ya da finansal kuruluş tarafından kurulmuş şirketlerce, müşterilerin
kamu kurum ve kuruluşlarına kendi talepleri ile verdikleri müşteri sırrı niteliğindeki
bilgilerin teyit edilmesi konusunda müşteri talep ya da talimatının alınmış
olması şartıyla, söz konusu kamu kurum ve kuruluşlarına bu bilgilerin
sadece doğru olup olmadığı şeklinde cevap verilmesi sır saklama
yükümlülüğüne aykırılık teşkil etmez.
(7) Bankanın taraf olduğu
uyuşmazlıklarda iddia ya da savunmasının ispatı için zorunlu olması
halinde, söz konusu uyuşmazlığın tarafı olan gerçek veya tüzel kişilere ait
müşteri sırrı niteliğindeki bilgilere veya banka sırrı niteliğindeki
bilgilere ilişkin olarak, yurt içindeki ya da yurt dışındaki yargı
makamları ile tahkim, arabuluculuk ve hakem heyeti gibi alternatif
uyuşmazlık çözmeye yetkili makamlarla ya da bu makamlarla paylaşmak üzere
söz konusu uyuşmazlıklarda bankayı temsil eden taraflarla yapılan
paylaşımlar sır saklama yükümlülüğüne aykırılık teşkil etmez.
(8) 5549 sayılı Kanunun 5 inci maddesi uyarınca
finansal gruba bağlı kuruluşların, müşterinin tanınmasıyla hesap ve
işlemlere ilişkin olarak grup içerisinde bilgi paylaşımı sır saklama yükümlülüğüne
aykırılık teşkil etmez.
(9) İkinci fıkranın (b) bendi ile
üçüncü fıkra kapsamında yapılacak paylaşımlara ilişkin gizlilik
sözleşmesinin bir örneği, gerçekleştirilen paylaşımın amaçları, sır
kapsamındaki bilgilerin gizliliği ve güvenliğinin sağlanmasına yönelik
hâkim ortak/ana ortaklık tarafından veya hâkim ortağın/ana ortaklığın bu
kapsamda hizmet aldığı taraflarca alınan teknik ve idari tedbirler ile bu
madde kapsamında banka sırrı ve müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin
aktarıldığı tüm üçüncü tarafların unvanı ve bulunduğu ülke bilgileri,
Kurumca uygun görülen biçim ve yöntemlere göre, altı aylık dönemler halinde
ve kritik bir değişiklik olması durumunda söz konusu değişiklik özelinde
derhal Kuruma raporlanır. Müşterinin
kimliğini belirli veya belirlenebilir kılacak şekilde bu madde kapsamında
yapılan tüm paylaşımlar banka nezdinde denetime hazır şekilde bulundurulur
ve söz konusu bilgiler Kurumca uygun görülen biçim ve yöntemlere göre
talebi halinde Kuruma gönderilir.
Sır
niteliğindeki bilgilerin paylaşılmasına ilişkin genel ilkeler
MADDE 6 –
(1) 5 inci madde kapsamında
yapılacak paylaşımlar da dâhil olmak üzere, müşteri sırrı ve banka sırrı
niteliğindeki bilgiler, sadece belirtilen amaçlarla sınırlı olmak ve
ölçülülük ilkesine uygun olarak bu amaçların gerektirdiği kadar veriyi
içermek kaydıyla paylaşılabilir. Karşı tarafın bilgilerin içeriğine vakıf
olup olmadığına bakılmaksızın sır kapsamındaki bilgilerin aktarılması da
paylaşım olarak kabul edilir. Paylaşılan verilerin bir kısmı olmadan da belirtilen
amacın gerçekleşmesi sağlanabiliyor ise paylaşımın ölçülü olduğu kabul
edilemez. Bu kapsamda, 5 inci madde kapsamındakiler de dahil
olmak üzere yapılacak paylaşımların ölçülü olabilmesi için asgari olarak
aşağıdaki hususların tamamının yerine getirilmesi zorunludur:
a) Belirtilen hangi amaçlarla ilişkili ise,
paylaşımların yalnızca söz konusu amaçların gerektirdiği kadar veriyi
içermesi.
b) Paylaşımların içerdiği veri ya da veri
setlerinin tamamının belirtilen amaçların gerçekleştirilmesi için gerekli
olduğunun gösterilebilir olması.
c) Paylaşılacak veriler toplulaştırıldığında,
kimliksizleştirildiğinde ya da anonim hale getirildiğinde söz konusu
amaçlar yine de gerçekleştirilebiliyor ise bu yöntemlerin uygulanması.
ç) Bilgisi paylaşılacak müşteri aynı zamanda ana
ortaklık, hakim ortak ya da grup şirketinin de
ortak müşterisi değilse, bu taraflarla paylaşılacak söz konusu gerçek/tüzel
kişi müşteriye ilişkin sır niteliğindeki bilgilerin, anılan müşterinin
kimliğini belirli veya belirlenebilir kılacak nitelikte olmaması ve (c)
bendinde belirtilen yöntemlerin kullanılması.
d) Paylaşım yapılacak tarafların ve paylaşım
metotlarının mümkün olan en az veri kopyası oluşturacak şekilde
kurgulanması.
(2) Gerçek kişi müşterilere ilişkin sır
niteliğindeki bilgilerin paylaşımında KVKK’nin 4
üncü maddesinde yer verilen genel ilkelere uyulması zorunludur. Müşteri
sırrı niteliğinde olsa dahi, sağlık ve cinsel hayata ilişkin kişisel
veriler, sır saklama yükümlülüğünden istisna tutulan hallerden biri dayanak
gösterilerek, yurt içindeki ya da yurt dışındaki taraflarla paylaşılamaz.
(3) Diğer kanunların emredici
hükümleri saklı kalmak kaydıyla, müşteri sırrı niteliğindeki bilgiler, 5
inci maddede belirtilen sır saklama yükümlülüğünden istisna tutulan hâller
haricinde, müşterinin açık rızası alınsa dahi, müşteriden gelen bir talep
ya da talimat olmaksızın yurt içindeki ve yurt dışındaki üçüncü kişilerle
paylaşılamaz ve müşterinin bilgilerini paylaşmaya dair açık rıza göstermesi
veya talep ya da talimat vermesi bankanın vereceği hizmetler için bir ön
şart haline getirilemez.
(4) Üçüncü fıkrada belirtilen müşterinin talep ya
da talimatı yazılı şekilde alınabileceği gibi kanıtlanabilir nitelikte
olmak kaydıyla kalıcı veri saklayıcısı yoluyla da alınabilir. Müşterinin
talep ya da talimatı, talep ya da talimatın alındığı aynı yöntemlerle
müşteri tarafından istenildiğinde iptal edilebilir veya değiştirilebilir
olmak kaydıyla, birden çok işlemi kapsayabilir ve süreklilik arz eden
işlemlere yönelik talep ya da talimat süresiz olabilir. Altıncı fıkrada
belirtilen durumlar haricinde, müşterinin vermiş olduğu talep ya da
talimatlarını elektronik bankacılık hizmetlerine yönelik dağıtım kanalları
üzerinden sorgulayabilmesi ve görüntüleyebilmesi esastır.
(5) İSEDES Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinde
tanımlanan birincil sistemler kapsamında olmayan, destek hizmetlerine veya
değerleme, derecelendirme ve bağımsız denetim dışındaki hizmet alımlarına
ilişkin 5 inci maddenin ikinci fıkrasının (ç) bendi uyarınca yapılacak
paylaşımlar için üçüncü fıkrada belirtilen müşterinin talep ya da talimatının
bulunması zorunludur. 5 inci maddenin yedinci fıkrası kapsamında yapılan
paylaşımlar için bu hüküm uygulanmaz.
(6) İşlemin doğası gereği yurt
içinde ya da yurt dışında kurulu banka, ödeme hizmeti sağlayıcısı, ödeme,
menkul kıymet mutabakat veya mesajlaşma sistemleri ile etkileşimin gerekli
olduğu ve işlemin tamamlanabilmesi için yurt içindeki ya da yurt dışındaki
taraflarla müşteri sırrı niteliğindeki bilgilerin paylaşılmasının işlemin
zorunlu unsuru olduğu, yurt içi/yurt dışı fon transferi, yurt dışı
akreditif, teminat mektubu, referans mektubu gibi işlemler için, işlemin
müşteri tarafından başlatılması ya da elektronik bankacılık hizmetlerine
yönelik dağıtım kanalları üzerinden müşteri tarafından emir girilmesi, söz
konusu paylaşımlar bakımından üçüncü fıkrada belirtilen müşteri talep ya da
talimatı yerine geçer.
(7) Müşterinin, talep ya da talimatı üzerine
yapılacak paylaşımlarda birinci fıkrada belirtilen ölçülülük ilkesine
uyulup uyulmadığı, müşterinin talep ya da talimatına uyulup uyulmadığı ile
sınırlı olarak değerlendirilir. Müşterinin paylaşılmasını talep ettiği veri
seti içinde başka müşterilere ya da başka bankaların müşterilerine ilişkin
sır kapsamındaki bilgilerin de olması halinde ise, birinci fıkradaki
yükümlülüğe herhangi bir sınırlama olmaksızın uyulması zorunludur.
(8) 5 inci maddenin ikinci
fıkrasının (b) bendi ile üçüncü fıkrası kapsamında, kredi karşılık
hesaplamaları ile içsel sermaye yeterliliği hesaplamaları gibi çok sayıda
müşteriye ilişkin kapsamlı veri paylaşımını gerektiren paylaşımlar ile
karşı tarafın uyum riski amacıyla yapılacak paylaşımlar için, paylaşım
öncesinde Kurumun uygun görüşünün alınmış olması şartıyla, birinci fıkranın
(ç) bendi uygulanmaz. 5 inci
maddenin ikinci fıkrasının (b) bendi ile üçüncü fıkrası kapsamında konsolide risk yönetimi amacıyla paylaşılacak verilerin,
banka ana sermayesinin yüzde onu veya daha fazlası oranında kredi
kullandırılmış bir gerçek ya da tüzel kişiye veya bir risk grubuna ait
olması halinde ise, söz konusu veriler için paylaşım öncesinde Kurumun
uygun görüşünün alınmış olması ve birinci fıkranın (ç) bendine uyum şartı
aranmaz. Kurul bu fıkrada yer alan sınırlamaları değiştirmeye ya da bu
fıkrada yer alan hususlara ilişkin yeni sınırlamalar getirmeye yetkilidir.
(9) Yabancı ülke kanunlarına göre denetime yetkili
ve Kurum muadili mercilerin, kendi ülkelerindeki finansal piyasalarda
faaliyet gösteren kuruluşların Türkiye’deki şube veya ortaklıklarında
denetim yapma ve bilgi talepleri ile bankaların yurt dışındaki şube veya
ortaklıklarının konsolidasyon kapsamında yer alan
bilgilerine ilişkin taleplerinin yerine getirilmesi hususunda Kanunun 98
inci maddesi hükümleri saklıdır. Kurum muadili yabancı mercilerin talebi
üzerine gerçekleştirilecek bilgi paylaşımı, Kanunun 98 inci maddesine uygun
olarak Kurum nezdinde bulunan bilgiler ile karşılanmasının mümkün olması
halinde doğrudan Kurum tarafından, Kurum nezdinde bulunan bilgilerin
yeterli olmaması halinde ise Kurulca verilecek izin dahilinde
bankalar tarafından yerine getirilir. 5 inci maddenin beşinci fıkrası
uyarınca banka sırrı niteliğindeki bilgilerin, paylaşım öncesinde Kuruma
yazılı olarak bildirimde bulunulması şartıyla, Kurum muadili yabancı
mercilerin talebi üzerine bu merciler ile paylaşılması bu fıkraya aykırılık
teşkil etmez.
(10) 5 inci maddenin ikinci fıkrasının (b) bendi
ile üçüncü fıkrası kapsamında denetim çalışma kağıtları da dahil olmak üzere, iç denetim uygulamaları amacıyla
yapılan paylaşımların müşterinin kimliğini belirli veya belirlenebilir
kılacak veriler içermesi, birinci fıkraya aykırılık olarak kabul edilir.
(11) Kurul, ekonomik güvenliğe ilişkin yapacağı
değerlendirme neticesinde, 5 inci maddede belirtilen paylaşımlar da dâhil
olmak üzere, müşteri sırrı ya da banka sırrı niteliğinde olan her türlü
verinin, yurt dışındaki üçüncü kişilerle paylaşılmasını yasaklamaya
yetkilidir. 5 inci madde kapsamında yapılacak paylaşımlar için
karşılıklılık ilkesinin uygulanması esastır. Kurul, karşılıklılık ilkesine
uymadığı tespit edilen bir ülkede bulunan taraflar ile 5 inci madde
kapsamında yapılacak paylaşımları kısıtlamaya, durdurmaya veya yasaklamaya
yetkilidir.
Bilgi
paylaşım komitesi
MADDE 7 – (1) Bankaların, 5
inci madde kapsamında yapılacak paylaşımlar da dâhil olmak üzere, ölçülülük
ilkesini dikkate alarak müşteri sırrı ve banka sırrı niteliğindeki
bilgilerin, paylaşımını koordine etmek ve gelen paylaşım taleplerinin
uygunluğunu değerlendirerek bu değerlendirmeleri kayıt altına almakla
sorumlu olan ve görev tanımları ile çalışma esasları banka yönetim kurulu
tarafından onaylanan Bilgi Paylaşım Komitesi kurması zorunludur. Bu komite asgari olarak, bilgi paylaşımını talep
eden ya da kendisinden bilgi talep edilen iş kolu, iç kontrol birimi, uyum
birimi ve hukuk birimi temsilcileri ile ilgili varlık sahiplerinden oluşur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Son Hükümler
Yürürlük
MADDE 8 –
(1) Bu Yönetmelik 1/1/2022 tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 9 –
(1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı yürütür.
|