Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan:
ELEKTRONİK HABERLEŞME SEKTÖRÜNE İLİŞKİN
YETKİLENDİRME
YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 28/5/2009 tarihli ve
27241 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektörüne
İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının
(ç) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“ç) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını,”
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin
birinci fıkrasının (c) ve (d) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiş,
aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“c) Şirket hisselerinden en az yüzde onuna sahip
gerçek kişi ortaklar ve tüzel kişiliği idare ve temsile yetkili kişiler ile
şirket hisselerinden en az yüzde onuna sahip tüzel kişi ortakların
hisselerinin en az yüzde onuna sahip gerçek kişi ortakların, 26/9/2004
tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun Üçüncü Kısım Onuncu Bölümünde
sayılan bilişim alanındaki suçlardan, Dördüncü Kısım Dördüncü Bölümünde
sayılan Devletin güvenliğine karşı suçlardan, Beşinci Bölümde sayılan
anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlardan hürriyeti
bağlayıcı ceza ile hüküm giymiş olmaması, taksirli suçlar hariç olmak
üzere, 5 yıldan fazla hapis cezalarından biri yahut özel hayata veya hayatın
gizli alanına karşı işlenmiş suçlar, basit ve nitelikli zimmet, irtikap,
rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, görevi kötüye kullanma,
inancı kötüye kullanma, hileli iflas ve konkordato,
kaçakçılık suçları, resmi ihale ve alım-satımlara fesat karıştırma,
tefecilik, kara para aklama, vergi kaçakçılığı veya vergi kaçakçılığına
iştirak suçlarından dolayı veya 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun
63 üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkraları kapsamında hüküm giymiş
olmaması,”
“d) Şirket merkezi yerleşkesi, ek yerleşkeleri ve
hizmet sunumuna ilişkin tesislerine; şirket çalışanlarına ya da yöneticilerine
ilişkin personel sayısı ve nitelikleri, teknik, fiziki, mesleki yeterlilik
ya da yerleşiklik şartlarını da içerebilecek şekilde Kurum tarafından
belirlenen bildirim ve/veya kullanım hakkı başvuru formunda istenen bilgi
ve belgeleri Kuruma göndermesi,”
“e) İşbu bendin yürürlüğe girdiği
tarihten sonra 5809 sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 9 uncu maddesi
hükümlerine aykırı olarak elektronik haberleşme tesisi kurulması,
işletilmesi veya elektronik haberleşme hizmeti sunulması sebebi ile aynı
Kanunun 63 üncü maddesinin birinci ve ikinci fıkraları kapsamında Şirket ya
da şirket ortakları veya tüzel kişiliği idare ve temsile yetkili kişiler
hakkında Kurum tarafından adli sürecin başlatılmamış olması,
f) 15/2/2014 tarihli ve 28914 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu İdari Yaptırımlar
Yönetmeliğinin yeniden yetkilendirmemeye ilişkin hükümleri saklı kalmak
kaydıyla, son üç yıl içerisinde şirketin ya da şirket hisselerinin en az
yüzde onuna (%10) sahip ortaklar, yönetim kurulu üyeleri ile tüzel kişiliği
idareye yetkili kişiler tarafından kurulmuş şirketlerin ilgili mevzuata
aykırılıktan dolayı yetkilendirmesinin iptal edilmemiş olmasının yanı sıra
herhangi bir zamanda
ilgili mevzuata aykırılıktan dolayı yetkilendirmesi iptal
edilmiş şirkete ilişkin ilgili
fesih/iptal sebebinin/sebeplerinin ortadan kalkmış bulunması,”
“(5) Abone sayısı, trafik bilgileri, net satışlar
ve benzeri kriterlere dayanılarak işletmecinin son
üç yıl içerisinde hizmet sunmadığı tespit edilen ilgili yetkilendirmesi
iptal edilir.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 8 inci
maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve beşinci
fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(4) Kurum kayıtlarına giren bildirim başvuru
formunda eksiklik/uygunsuzluk tespit edilen şirkete, söz konusu
eksiklik/uygunsuzlukları gidermesi hususu bildirim başvuru formunun Kurum
kayıtlarına girmesinden itibaren en geç altmış gün içinde bildirilir.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci ve
üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Kurum, kullanım hakkı sayısının
sınırlandırılmasının gerekmediği haller için yapılan kullanım hakkı başvurusunu
değerlendirir, belgelerinde eksiklik bulunan başvuru sahibine bu
eksiklikleri gidermesi gerektiğini yazılı olarak veya ilgili mevzuat
çerçevesinde elektronik ortamda bildirir. Eksikliklerin, Kurum tarafından
başvuru sahibine bildirilmesini müteakip üç ay içinde tamamlanmaması
halinde, başvuru işlemden kaldırılır. Anılan belgelerde eksiklik bulunan
şirketin Kullanım hakkı ücretini ödemiş olması, kullanım hakkı kazandığı
anlamına gelmez.”
“(3) Kurum tarafından başvurusu kabul edilen
şirkete, muhtemel ödeme tarihleri esas alınarak şirketin başvurduğu yılın
sonuna kadar kıst olarak hesaplanan ilgili kullanım hakkı ücretini Hazineye
gelir kaydedilmek üzere muhasebe biriminin veznesine veya ilgili banka
hesabına yatırması bildirilir. Kurum tarafından kullanım hakkı ücretinin
ödenmesine ilişkin başvuru sahibinin bilgilendirildiği tarihten itibaren
iki ay içinde ödemenin yerine getirilmemesi halinde, başvuru işlemden
kaldırılır.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin birinci,
dördüncü, beşinci ve sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1) İşletmeci, her yıl bir önceki yıla ait gelir tablosunda
yer alan net satışlarının on binde otuz beşi tutarında idari ücret öder. Bu
ücrete esas olan matrah, işletmecinin yetkili olduğu döneme ait net
satışlarıdır. Ancak yıllık alınan idari ücret, 10.000 Türk Lirası alt
sınırından daha az olamaz. Söz konusu alt sınır her yıl bir önceki yıla
ilişkin olarak 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı
Vergi Usul Kanunu hükümlerine göre belirlenen yeniden değerleme oranında
artırılmak suretiyle uygulanır. Söz konusu uygulama 1/1/2018
tarihinden itibaren elde edilecek net satışlar için geçerlidir.”
“(4) İşletmeciler ilk defa yetkilendirme aşamasında
yetkilendirildiği yıla ilişkin birinci fıkrada belirtilen alt sınır
tutarını peşin ve tam olarak öderler. İşletmecilerin, ilk defa
yetkilendirme aldıkları yıl içerisindeki yetkilendirilmiş oldukları döneme
ilişkin net satış tutarlarını içeren vergi dairesi, imza atmaya yetkili
serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir onaylı gelir
tablolarını, yetkilendirmenin yapıldığı yılı takip eden yılın Mayıs ayı
sonuna kadar Kuruma göndermeleri gerekir. İşletmecilerin, takip eden her
bir yıla ilişkin net satış tutarlarını içeren vergi dairesi, imza atmaya
yetkili serbest muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir onaylı
gelir tablolarını, bir sonraki yılın Mayıs ayı sonuna kadar Kuruma
göndermeleri gerekir. İşletmecilerin anılan belgeleri Kuruma göndermemeleri
halinde; işletmecinin yetkilendirmeye sahip olduğu tarihler dikkate
alınarak Kurumlar Vergisi Beyannamesinde ve/veya Geçici Kurumlar Vergisi
Beyannamelerinde yer alan net satış tutarları ve anılan alt sınır tutarı
esas alınarak idari ücret hesaplanır. İşletmeci, idari ücret ödemesini
hesaplanan bu tutar üzerinden yapar.
(5) Tüm yetkilendirmeleri iptal
edilen/devredilen işletmeciler, iptal/devir tarihinden itibaren bir ay
içerisinde, yetkilendirmenin iptal/devir edildiği tarihe kadar geçen döneme
ait net satışları üzerinden, ayrıca, bir önceki yıla ait idari ücreti
ödememişler ise söz konusu yıla ilişkin net satışları üzerinden birinci
fıkrada belirtilen oran ve alt sınır esas alınmak suretiyle idari ücret
öder. Yetkilendirmenin iptal
edildiği yıla ilişkin idari ücret alt sınırı kıst olarak hesaplanır.”
“(8) İşletmecilerden, Haziran ayı sonu itibarıyla
alınacak olan idari ücretin, uygulanacak faizi ile birlikte Eylül ayının
son gününe kadar kısmen veya tamamen ödemeyenlerin tüm yetkilendirmeleri
iptal edilir. İdari ücretin eksik yatırıldığının daha sonra Kurumca tespit
edilmesi halinde, tespit edilen eksik miktarı, Kurum tarafından
bildirilmesinden itibaren bir aylık süre içerisinde faizi ile birlikte
ödemeyen işletmecilerin tüm yetkilendirmeleri iptal edilir. Ancak Kurum,
ulusal çapta verilecek frekans bandı kullanımını ihtiva eden ve sınırlı
sayıda işletmeci tarafından yürütülmesi gereken elektronik haberleşme hizmetlerine
ilişkin yetkilendirmelerin bu fıkrada yer alan gerekçelerle iptali hakkında
Bakanlığın görüşünü alarak karar verir.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin dördüncü
fıkrasının ikinci cümlesi ve (b) bendi ile aynı maddenin beşinci fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Ocak ayının bitimini takip eden iki
aylık sürenin sonuna kadar kullanım hakkı ücretini (Katma Değer Vergisi
dâhil olmak üzere) 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında
Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranı kadar faiziyle
birlikte yatırmaması durumunda kullanım hakkı iptal edilir.”
“b) İşletmecinin kullanım hakkı ücretlerini
ödememesi neticesinde kendisine tahsisli tüm kullanım haklarını yitirmesi
halinde, işletmecinin Kuruma ilettiği talebi üzerine ve ilgili hizmet
bildirim kapsamında sunulabiliyor ise sadece bildirim kapsamında kaydı
devam eder, talebin olmaması halinde ilgili yetkilendirmesi iptal edilir.”
“(5) İptal edilen kullanım hakkına ilişkin olarak
Ocak ayı başından itibaren iptal tarihine kadar hesaplanacak kullanım hakkı
ücreti (Katma Değer Vergisi dâhil olmak üzere), bu ücretin 6183 sayılı
Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranı kadar faiziyle
birlikte Kurumun bildirimi üzerine ilgili vergi dairesince tahsil olunur.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin birinci
fıkrasının (a), (c), (l) bentleri, aynı fıkranın (n) bendinin (2) numaralı
alt bendi ve aynı fıkranın (ö) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Kuruma bilgi ve belge verilmesi: İşletmeci, Kurum
tarafından yetkilendirmesi kapsamında istenen veya düzenli olarak
gönderilmesi talep edilen bilgi, belge ve veriyi doğru ve eksiksiz olarak
Kurumca istenen süre içerisinde vermekle yükümlüdür. İşletmeci,
yetkilendirme başvurusunda istenen bilgi ve belgelerden;
1) Ticaret sicil gazetesinde yer alan ana faaliyet
alanındaki değişiklikleri,
2) İşletmecinin unvanı, resmi yazışma adresi,
elektronik tebligat yapmaya elverişli elektronik tebligat adresi, ücretsiz aranabilen
tüketici çağrı merkezi numarası, vergi dairesi ve numarasındaki
değişiklikleri,
3) İşletmeciyi Kurum nezdinde idare ve temsile
yetkili kişilerde meydana gelen değişiklikleri,
4) Şirket hisselerinden en az yüzde onuna sahip
ortaklar ve tüzel kişiliği idare ve temsile yetkili kişilerin adli sicil
belgelerindeki değişiklikler ile söz konusu ortakların ve temsile yetkili
kişilerin değişmesi halinde yeni ortakların ve temsile yetkili kişilerin
adli sicil belgeleri,
5) Şirket hisselerinden en az yüzde onuna sahip
tüzel kişi ortakların hisselerinin en az yüzde onuna sahip gerçek kişi
ortakların adli sicil belgelerindeki değişiklikler ile söz konusu
ortakların değişmesi halinde yeni ortakların adli sicil belgeleri,
ve değişiklikleri tevsik eden belgelerin asıllarını
ya da noter onaylı örneklerini; değişikliklerin yapılmasını müteakip bir ay
içerisinde, Kuruma bildirmekle yükümlüdür. Kurum nezdinde şirketi idare ve
temsile yetkili kişilerde değişiklik olması halinde güncel imza sirküleri
veya noter onaylı imza beyannameleri ile birlikte söz konusu kişilerin
yetkilerini belirtir gerekli belgelerin Kuruma iletilmesi gerekir. Ayrıca,
işletmeci, bildirim veya sayısı sınırlandırılmamış kullanım hakkı başvuru
formunda yer alan bilgi ve belgelerden değişiklik olanları, 2020 yılında
başlamak üzere her beş yılda bir, ilgili yılın Mayıs ayı içerisinde Kuruma
göndermekle yükümlüdür. Kurum, işletmecilerden veya yetkilendirme
başvurusunda bulunanlardan temin edeceği bilgi ve belgeleri veya yapacağı
bildirimleri belirleyeceği usul ve esaslar çerçevesinde elektronik ortamda
da temin edebilir veya bildirebilir.”
“c) Hisselerin devri: İşletmeciler, yüzde on ve
üzeri hisse devir, edinim ve hareketleri işlemlerinden önce Kurumdan izin
almak zorundadır. İşletmeciler, yüzde ona kadar olan hisse devri, edinimi
ve hareketleri halinde Kurumu en geç bir ay içerisinde bilgilendirir.
1) Bildirim veya kullanım hakkı kapsamında
yetkilendirilmiş işletmecilerin hisselerine sahip olan şirketlerde hisse
sahibi olan gerçek veya tüzel kişilerin sahibi bulunduğu hisselerin,
işletmecinin kontrol unsurunun el değiştirmesine yol açmayan devirleri ile
ilgili hususlarda Kuruma bilgi verilmesi zorunluluğu bulunmamaktadır.
2) Hisselerin devredildiği gerçek kişilerin 7 nci
maddenin birinci fıkrasının (c) bendinde öngörülen şartları taşıması
esastır.
3) Sayısı sınırlandırılmış kullanım hakkına sahip
işletmecinin şirket hisselerinin sermaye piyasasına ilişkin mevzuata göre
halka arzı durumunda 7 nci maddenin ikinci fıkrasının (b) bendi hükmü
aranmaz.
4) Kontrol unsurunun el değiştirmesine yol açan her
nevi hisse devrinden önce Kurumdan izin alınması zorunludur.”
“l) Yetkilendirmenin feshi veya iptali: Kurum
tarafından yetkilendirilen işletmeci, iptal ettirmek için talepte bulunduğu
yetkilendirme kapsamında halihazırda elektronik
haberleşme altyapısı işletmediğini, hiçbir aboneye sahip olmadığını veya
aboneleriyle ilişkisini kestiğini ve abonelerine geçmişte hizmet sunduğu
tarih aralığını beyan ederek yetkilendirmenin iptal edilmesi için Kuruma
yazılı talepte bulunabilir. Bu talepten sonra Kurum tarafından işletmeciden
abonelerine hizmet sunduğu son beş yıllık döneme ilişkin kayıtları, abone
kütük bilgilerini ve hizmet sunumuna ait donanımı (harddisk ve benzeri)
Kurumun belirlediği şekilde gönderir. Ayrıca, Kurum tarafından gerekli
görülmesi durumunda ilave bilgi ve belge istenebilir ve/veya yerinde tespit
yapılabilir. Kurum, uygun görmesi halinde söz konusu yetkilendirmeyi iptal
edebilir. İşletmecinin herhangi bir mevzuata uymaması sonucu
yetkilendirmesinin iptali söz konusu olduğunda, mevcut abonelerin
mağduriyetlerinin önlenebilmesini teminen Kurum, iptale ilişkin işlemin
tesis edildiği tarihten itibaren azami üç ay olmak üzere süre verip iptal
tarihini öteleyebilir. İşletmeci Kurumun abone mağduriyetini gidermek için
aldığı tedbirlere uymakla yükümlüdür. Söz konusu iptal hallerinde, Kurum,
abonelere hizmet sunulan son beş yıllık döneme ilişkin kayıtları, abone
kütük bilgilerini ve hizmet sunumuna ait donanımı yetkilendirmesi iptal
edilen işletmeciden talep eder. Yetkilendirmenin yenilenmemesi durumlarında
da iptal hükümleri uygulanır. Kurum, bu Yönetmelikte yer alan hallerin yanı
sıra, sayısı sınırlandırılmış yetki belgesinde iptale ilişkin yer alan durumlarda
da işletmecinin yetki belgesini iptal edebilir. Radyo ve Televizyon Üst
Kurulu tarafından yayın iletim yetkisi iptal edilen işletmecilerin ilgili
yetkilendirmeleri Kurum tarafından iptal edilebilir.”
“2) Uydu üzerinden elektronik haberleşme hizmeti
sunan ve Kurum ile irtibatlı teknik altyapıyı kurmakla yükümlü
işletmeciler, kullanıcılarına ait trafiği Türkiye Cumhuriyeti sınırları
içerisinde kurulmuş uydu yer istasyonları üzerinden geçirmekle yükümlüdür.”
“ö) Acentelik ve diğer iş modelleri: İşletmeci,
yetkilendirildiği hizmete ilişkin sorumluluk kendisine ait olmak üzere,
sunduğu hizmetlerin yaygın ve verimli pazarlanmasına yönelik olarak
acentelik, bayilik, tek satıcılık verebileceği gibi; servis sağlayıcılığı,
çözüm ortaklığı, servis dağıtıcılığı ve benzeri taşeronluk hizmetleri de
alabilir. Bununla birlikte işletmeci, sunduğu elektronik haberleşme
hizmetini kendi ad ve hesabına vermekle yükümlü olup, söz konusu hizmeti
başka kişi veya şirket adına sunulacak veya sunulduğu izlenimi edinilecek
şekilde veremez. İşletmeci tarafından sunulan hizmetlerin satış ve
pazarlanmasına yönelik yürüttüğü faaliyetlerde aşağıdaki usul ve esaslar
uygulanır:
1) İşletmecinin, sunduğu hizmetlerin satış ve
pazarlamasına yönelik olarak işletmeci ad ve hesabına faaliyette bulunan
acenteleri/bayileri alt acentelik/bayilik veremez.
2) Elektronik haberleşme hizmetinin sunumunda
kullanılan her türlü yazılım veya yazılımın lisansı ile donanımın
işletmeciye ait olması veya ilgili mevzuat çerçevesinde işletmeci
tarafından temin edilmesi gerekir.
3) İşletmeci, acentelerinin/bayilerinin faaliyetlerinin
yetkilendirme kapsamında bulunmasını sağlamakla yükümlü olup, bu çerçevede
acentelerin/bayilerinin yetkilendirmeye ilişkin ilgili mevzuat hükümlerini
ihlal etmeleri durumunda, söz konusu ihlalden işletmeci sorumludur.
4) İşletmeci, tüketici mağduriyetlerinin
yaşanmaması amacıyla, acentelerin/bayilerinin ilgili mevzuat çerçevesinde
hareket etmeleri için gerekli tedbirleri almakla yükümlüdür.
5) İşletmeci, uygulayacağı iş modellerinde,
vergilendirme ve faturalama gibi hususlarda ilgili mevzuat çerçevesinde
faaliyet göstermek durumundadır.
6) İşletmecinin acente/bayilerinin adı, unvanı,
adresi, telefonu ve varsa internet sitesi bilgilerinin güncel olarak ve
kolay erişilebilir bir şekilde işletmecinin internet sitesinde yayımlanması
zorunludur. İşletmeci, acente/bayilerinin Kurum tarafından belirlenecek
standartlara uymasını sağlamakla ve bunlara ilişkin personel listesi de
dâhil olmak üzere bilgileri, belirlenecek periyotlarla
Kuruma göndermekle yükümlüdür.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin geçici 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“c) Görev ve İmtiyaz sözleşmesi sahibi
işletmecilerin hisse devri: Kurumla Görev ve İmtiyaz sözleşmesi imzalayan
işletmeciye ait hisseler, ilgili mevzuat ve imtiyaz sözleşmesi hükümleri
çerçevesinde devredilebilir. Hisseleri alacak gerçek kişilerin ya da tüzel
kişilerin gerçek kişi ortaklarının, 7 nci maddenin birinci fıkrasının (c)
bendinde belirtilen şartları taşıması gerekir. Görev ve İmtiyaz sözleşmesi
sahibi işletmeci, her türlü hisse devri, edinimi ve hareketleri halinde
Kurumu en geç bir ay içerisinde bilgilendirir. Görev ve İmtiyaz sözleşmesi
sahibi işletmeciler bakımından kontrol unsurunun el değiştirmesine yol açan
hisse devir, edinim ve hareketleri, Kurumun yazılı izni ile gerçekleştirilir.
Hisselerin bu Yönetmelikte belirtilen usullere uyulmaksızın devredilmesi
veya edinilmesi halinde; Kurumun idari para cezası ve diğer idari müeyyide
ve tedbirleri uygulama hakkı saklı kalmak kaydıyla, anılan devrin Kurumca
uygun bulunmaması ve Kurumca belirlenen süre içerisinde uygun hale
getirilmemesi halinde söz konusu yetkilendirme Kurum tarafından iptal
edilir. Hisseleri borsaya arz edilen İşletmecilerin, borsada gerçekleşen
hisse devirleri bu hükmün dışındadır.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici maddeler
eklenmiştir.
“Yetkilendirmesi
kapsamında hizmet sunmayan işletmecilerin yetkilendirmelerinin iptaline
ilişkin geçiş süreci
GEÇİCİ
MADDE 10 – (1) İşletmecinin son üç
yıl içerisinde hizmet sunmadığının tespiti halinde yetkilendirmesinin iptal
edilmesine ilişkin 7 nci maddenin beşinci fıkrasındaki hüküm, bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren üç yıl sonra uygulanmaya başlanır.
Yetkilendirme
başvuru şartlarının mevcut işletmeciler tarafından sağlanabilmesine ilişkin
geçiş süreci
GEÇİCİ
MADDE 11 – (1) Bildirim veya
bildirimle birlikte sayısı sınırlandırılmamış kullanım hakkı verilmesi
suretiyle yetkilendirilmiş hâlihazırdaki tüm işletmecilerin 7 nci maddenin
birinci fıkrasının (d) bendinde istenilen bilgi ve belgelerle birlikte 31/12/2023 tarihine kadar Kuruma başvurmaları gerekir.
Söz konusu süre içerisinde istenilen bilgi ve belgelerle Kuruma başvurmayan
işletmecilerin yetkilendirmeleri Kurum tarafından iptal edilir.”
MADDE 10
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 11
– Bu Yönetmelik hükümlerini Bilgi
Teknolojileri ve İletişim Kurulu Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
28/5/2009
|
27241
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı
Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
5/3/2010
|
27512
|
2-
|
9/6/2011
|
27959
|
3-
|
23/9/2011
|
28063
|
4-
|
18/11/2011
|
28116
|
5-
|
14/7/2012
|
28353
|
6-
|
26/4/2013
|
28629
|
7-
|
30/12/2014
|
29221
|
8-
|
11/6/2016
|
29739
|
|