Bursa Uludağ Üniversitesinden:
BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ FİZYOTERAPİ VE
REHABİLİTASYON
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Bursa
Uludağ Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulama ve
Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Bursa Uludağ
Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli
ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bölüm: Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Fakültesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümünü,
b) Danışma Kurulu: Bursa Uludağ Üniversitesi
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulama ve Araştırma Merkezi Danışma
Kurulunu,
c) Fakülte: Bursa Uludağ Üniversitesi Sağlık
Bilimleri Fakültesini,
ç) Merkez: Bursa Uludağ Üniversitesi Fizyoterapi ve
Rehabilitasyon Uygulama ve Araştırma Merkezini,
d) Müdür: Merkezin Müdürünü,
e) Rektör: Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörünü,
f) Senato: Bursa Uludağ Üniversitesi Senatosunu,
g) Üniversite: Bursa Uludağ Üniversitesini,
ğ) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Bölümde eğitim gören ve ilişkili alanlarda
çalışmalarda bulunan lisans ve lisansüstü öğrenciler ile öğretim
elemanlarına eğitim, uygulama ve bilimsel çalışma yapmalarına katkıda
bulunmak için ortam hazırlamak.
b) Bölümde eğitim-öğretim, araştırma, uygulama ve
inovasyon çalışmaları yapma imkânı sağlamak.
c) Fizyoterapistlerin ülkemizde ve yurt dışında en
iyi şekilde temsil edilebilmeleri ve uzmanlıklarının tüm dünyada geçerli
olması için her türlü bilimsel iş birliğini artırmak ve bu yönde yapılacak
çalışmaları desteklemek.
ç) İnsan sağlığına yönelik yeni tanı ve tedavi
uygulamaları geliştirmek üzere ileri düzeyde araştırmalar yapmak ve
klinikte kullanılabilecek yeni yaklaşımlar geliştirilmesine katkı sağlamak.
d) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilim dalıyla
birlikte çalışan diğer bilim dalları ile bilimsel faaliyetler ve iş
birlikleri sağlamak.
e) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bilim alanı ile
ilgili yurt içi ve yurt dışı proje ve araştırma faaliyetleri yürütmek.
f) Hastane ve diğer sağlık ve araştırma kuruluşları
ile sağlık problemleri çözümüne yönelik disiplinlerarası akademik iş
birliği yapmak.
g) Kronik sağlık problemleri oluşturan sorunların
çözümü ve toplum yararı için her türlü farkındalık attırıcı fizyoterapi ve
rehabilitasyona özgü eğitim ve bilgilendirme faaliyetlerinde bulunmak.
ğ) Ulusal ve uluslararası düzeyde kongre,
konferans, sempozyum, seminer, kurs, proje, çevrimiçi eğitim ve benzeri
bilimsel faaliyet ve toplantılar düzenlemek, bu tür toplantılara katılmak
ve ilgili mevzuat çerçevesinde gerektiğinde bu çalışmalarla alakalı
sertifikalar vermek, tesis ve işletme kontrol çalışmaları yapmak.
h) Ulusal ve uluslararası düzeyde yayınlar
çıkarmak, kitap, dergi ve broşür yayımlamak, yazılı ve görsel basın
organlarında programlar düzenlemek, toplumu sağlık eğitim gereksinimleri
doğrultusunda bilinçlendirmek.
ı) Çoklu-disiplinli ve disiplinlerarası çalışma
yapmayı teşvik ederek, temel bilimler, klinik bilimler ve mühendislik
bilimlerinin ortaklığında uygulamaya yönelik araştırma projeleri
oluşturmak, koordine etmek, bu amaçla yurt içi ve yurt dışı destek
kaynaklarını kullanabilmek.
i) Başta Fakültenin diğer bölümleri ve Üniversite
hastanesi olmak üzere, Üniversite bünyesindeki sağlık hizmetleri ile ilgili
alanlarda faaliyet gösteren enstitü, fakülte, yüksekokullar, meslek
yüksekokulları, uygulama ve araştırma merkezleri ile Bursa ili ve
çevresinde yer alan eğitim araştırma hastaneleri, sağlıklı yaşam
merkezleri, fizyoterapi ve rehabilitasyon dalı merkezleri ve benzeri diğer
kurumlar ile iş birliği yapmak.
j) Fizyoterapide kullanılabilecek yeni teknikleri,
uygulama yaklaşımlarını ve inovatif teknolojileri analiz ederek pilot
çalışmalara uygun hale getirmek.
k) Merkezin çalışmalarına ihtiyaç duyulan alanlarda
kamu kurum ve kuruluşlarına fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetleri
vermek.
l) Güncel ve uluslararası platformlarda kabul gören
fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve yaklaşımları hakkında hem meslek
içinde hem de toplumda farkındalığı ve bilgi düzeyini arttırmak, bu sayede
hastalık gelişmeden gerekli koruyucu yaklaşımların en iyi şekilde
uygulanmasını sağlayarak bireylerin yaşam kalitelerini mümkün olduğunca
yükseltmek ve topluma gerekli eğitimleri vermek.
m) Fizyoterapi ve rehabilitasyon danışmanlık
gereksinimi duyan bireylerde koruyucu yöntemleri uygulayarak araştırmalar
yapmak ve toplumsal farkındalığı artırmak.
n) Toplumun ihtiyaç ve beklentilerine uygun,
kaliteli, kişi haklarına saygılı modern bir sağlık hizmeti sunmak.
o) Toplumun kas ve iskelet sistemi sağlığı başta
olmak üzere sağlıklı yaşam konusunda bilgilendirilmesini ve olumlu
davranışlar geliştirilmesini sağlamaya yönelik projeler üretmek ve
uygulamak.
ö) Türkiye ve dünyadaki sağlık ve araştırma
standartlarını izleyerek nitelikli sağlık hizmeti sunmak, çağdaş, bilimsel
ve güvenilir her türlü koruyucu sağlık hizmetlerinin çoklu-disipliner
şekilde verilmesini sağlamak.
p) Başta sağlık turizminin geliştirilmesi olmak
üzere, sağlıkla ilgili her türlü ulusal politikanın üretilmesine yönelik
çalışmalar yapmak.
r) Merkeze gelir sağlamak üzere, üretilen ürün ve
hizmetlerin, ilgili mevzuat ve döner sermaye sistemi çerçevesinde satış ve
pazarlama faaliyetlerini yönetmek.
s) Disiplinlerarası yüksek lisans ve doktora
programları açılması için çalışmalar yapmak, bu amaçla girişimlerde
bulunmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Fizyoterapi ve rehabilitasyon bölümünün lisans
ve lisansüstü öğrencileri ile öğretim elemanlarına eğitim, uygulama ve
araştırma ortamı sunmak.
b) Fizyoterapistlerin çalışma alanında faaliyet
gösteren yurt dışı araştırma ve eğitim kuruluşları ve uluslararası
organizasyonlar ile iş birliğini sağlamak.
c) Meslek içi ve dışı ilgili bölümlerle toplum
sağlığına yönelik ortak çalışma ve projeler hazırlamak ve yürütmek.
ç) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında eğitim,
seminer, konferans, sempozyum ve kongreler düzenlemek, yapılan toplantılara
katılmak.
d) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında her türlü
materyal, süreli yayınlar, kitap, doküman, görsel yayınlar üretmek,
toplamak ve arşiv sistemi kurmak.
e) Bilimsel ve maddi kaynak sağlanabilmesi için
ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma, inceleme ve tedavi kurumları ile
özel/resmi kuruluşlarla ve ilgili derneklerle iş birliği yapmak, bilgi ve
hizmet paylaşımı sağlamak.
f) Hastalığın önlenmesi ve tedavisi hakkında
fizyoterapistlerin farkındalık ve bilgi düzeyini arttırmak, bu amaçla
meslek içi eğitim toplantılarına katılmalarını sağlamak.
g) Fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü konularda
topluma yönelik bilgilendirme toplantıları düzenlemek, elektronik iletişim
ağı kurmak, konunun önemi ve toplumsal farkındalığın arttırılması için
kamuoyuna yönelik basılı ya da görsel yayınlar hazırlamak, ayrıca kurumsal
ve kitlesel sağlık danışmanlık ve bilgilendirme hizmetleri sunmak.
ğ) Toplumun ihtiyaç ve beklentilerine uygun,
kaliteli, kişi haklarına saygılı modern fizyoterapi rehabilitasyon ve
danışmanlık hizmetlerinde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür, ilgili fizyoterapi ve
rehabilitasyon dallarında uzmanlaşmış ve bu konuda akademik ve tercihen
idari deneyime sahip Bölümde tam zamanlı çalışan fizyoterapist öğretim
elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Süresi
biten Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdür, görevi başında olmadığı zaman
yardımcılarından birini vekil bırakır. Göreve vekâlet altı aydan fazla
sürerse yeni Müdür görevlendirilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek ve Yönetim Kuruluna
başkanlık etmek.
b) Merkez çalışmalarını düzenli ve etkin bir
biçimde yürütmek, Merkezin denetimi ile ilgili önlemleri almak.
c) Merkezi amaçları doğrultusunda yönetmek.
ç) Her öğretim yılı sonunda ve istenildiğinde Merkezin
genel durumu, işleyişi ve yıllık faaliyet raporunu Yönetim Kurulunun
görüşünü aldıktan sonra Rektöre sunmak.
d) Uygulanan programlara ve faaliyetlere ilişkin
koordinasyonu sağlamak.
e) Çalışma programları hazırlamak, Yönetim Kuruluna
önermek, Yönetim Kurulunca karara bağlanan çalışma gruplarını yürütmek,
yönlendirmek ve denetlemek.
f) Oluşturulan çalışma gruplarının faaliyetleri,
plan, program ve projeleriyle ilgili olarak Yönetim Kurulunu
bilgilendirmek.
g) İlgili akademik birimlerle iş birliği içerisinde
eğitim, kurs, çalıştay, kongre, sertifika programı, sempozyum, seminer ve
benzeri program ile projelerin düzenlenmesini, yürütülmesini,
yönlendirilmesini ve denetimini sağlamak.
ğ) Personel alımı ve görevlendirilmesiyle ilgili
ihtiyaçları Rektöre sunmak.
Müdür
yardımcıları
MADDE 10
– (1) Müdürün çalışmalarına
yardımcı olmak üzere Yönetim Kurulunu oluşturan üyeler arasından, Müdürün
önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıl için iki müdür yardımcısı
görevlendirilir. Müdür yardımcıları, Müdür ile iş birliği içinde Merkezin
etkinliklerini yürütür, Müdürün olmadığı zamanlarda Müdür adına görev
yapar. Müdürün katılamadığı toplantılara müdür yardımcılarından biri
katılır. Görev süresi biten müdür yardımcıları yeniden görevlendirilebilir.
Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının görevi de kendiliğinden
sona erer. Görevinden ayrılan müdür yardımcısının yerine kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı usulle yenisi görevlendirilebilir.
Müdür
yardımcılarının görevleri
MADDE 11
– (1) Müdür yardımcılarının görevleri
şunlardır:
a) Müdüre karşı sorumlu olmak üzere; kendilerine
bağlı alt birimlerin Merkezin amaçlarına uygun olarak yürüyüş ve işleyişini
sağlamak, bunlarla ilgili gerekli tüm tedbirleri almak ve uygulamak.
b) Müdüre karşı sorumlu olmak üzere; Müdür için
tanımlanan görev ve sorumlulukların yerine getirilmesinde Müdüre yardımcı
olmak.
c) Gerekli hallerde Müdüre vekâlet etmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 12
– (1) Yönetim Kurulu beş kişiden
oluşur. Müdür, Yönetim Kurulunun doğal üyesidir. Yönetim Kurulunda yer alacak
diğer dört üyeden en az ikisi Bölümde, diğer üyeler ise Fakülte veya
Üniversite bünyesindeki diğer fakültelerin ilgili bölüm/anabilim dallarında
tam zamanlı olarak görevli öğretim elemanları arasından, Müdürün önerisi
üzerine Rektör tarafından görevlendirilir. Üyelerin görev süresi üç yıldır.
Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir. Görevinden ayrılan üyenin
yerine, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye
görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu, ayda bir kez olağan ve
gerektiğinde Müdürün daveti üzerine olağanüstü toplanarak, Müdür tarafından
hazırlanan gündem maddelerini görüşüp karara bağlar. Yönetim Kurulu, üye
tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya
katılanların oy çokluğu ile alınır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 13
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma,
danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları
kararlaştırmak, eğitim programlarının hazırlanması ve planlanması, katılım
koşullarının belirlenmesi, programların sonunda katılım belgesi, başarı
belgesi ve benzeri belgelerin düzenlenmesi, eğitim verecek birimlerle
gerekli koordinasyonun sağlanması konularında kararlar almak.
b) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
c) Merkezin kadro ve mali kaynaklarını inceleyerek,
yatırım ve bütçe tasarısını Rektöre sunmak üzere görüş hazırlamak.
ç) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleri ile
ilgili geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
d) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu ve özel
kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve
usullerini tespit etmek.
e) Faaliyet raporunun düzenlenmesine ilişkin
esasları tespit etmek ve sunulan raporu değerlendirmek.
f) İlgili mevzuat hükümlerine göre Merkezin
yönetimi ve işletilmesi için gerekli kararları almak.
g) Merkezin daha iyi sağlık hizmeti verebilmesi
için gerekli olan birimleri kurmak ve bu birimlerin yönetim esaslarını
ilgili birimler ile iş birliği içinde hazırlamak.
ğ) İlgili mevzuat hükümlerine göre verilen diğer
görevleri yapmak.
Danışma
Kurulu
MADDE 14
– (1) Müdür ve müdür yardımcıları
Danışma Kurulunun doğal üyeleridir. Danışma Kurulu, doğal üyelere ek
olarak, fizyoterapi ve rehabilitasyon alanıyla doğrudan ilgisi olan ve
sahip olduğu birikim ve tecrübelerinden yararlanılabilecek nitelikteki
Üniversite içindeki ve dışındaki kişilerden oluşmak üzere Yönetim Kurulunun
önerisi ile Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilen en çok on beş
kişiden oluşur. Ayrıca, gerek görülmesi halinde, Müdürün önerisi ve
Rektörün onayı ile görüş ve düşüncelerine başvurulacak en çok beş kişi daha
davet edilebilir.
(2) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine Rektör
ya da görevlendireceği bir rektör yardımcısının da katılımıyla yılda en az
bir kez salt çoğunluk aranmadan toplanır.
(3) Görev süresi bitmeden ayrılan veya altı aydan
fazla süreyle başka yerde görevlendirme nedeniyle toplantılara
katılamayacak olan üyelerin yerine kalan süreyi tamamlamak üzere aynı
usulle yeni üyeler görevlendirilebilir.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 15
– (1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Üniversitenin bilimsel potansiyelinin
arttırılmasında Merkezin işlevleriyle ilgili olarak her türlü öneriyi dile
getirmek, alınacak tedbirler ve yapılacak uygulamalar hakkında görüş
bildirmek.
b) Bölgedeki sanayi kuruluşları, diğer bilimsel ve
teknolojik kuruluşlarla iş birliği içinde sektörün ihtiyaçlarının
belirlenmesinde yardımcı olmak.
c) Merkezin geliştirilmesine yönelik konularda,
Üniversite dışı finans kaynaklarının değerlendirilmesi konusunda görüş
bildirmek ve bu yönde girişimlerde bulunulması için öneriler geliştirmek.
ç) Merkezin amaç ve faaliyet alanı ile ilgili uzman
kişilerin görüş ve düşüncelerinin alınmasına imkân sağlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Merkeze
bağlı ünite ve birimler
MADDE 16
– (1) Merkezin faaliyetlerini
gerçekleştirmek üzere ihtiyaçlar doğrultusunda Yönetim Kurulunca ünite ve
birimler oluşturulabilir.
(2) Tüm birimler, yürüttükleri hizmetler açısından
Müdüre karşı sorumludur.
Komisyonlar
MADDE 17
– (1) Uzmanlık gerektiren konular
ile idari, mali ve teknik konularda çalışmalar yapmak üzere Müdürün önerisi
ve Yönetim Kurulunun kararı ile komisyonlar kurulabilir.
(2) Komisyonların çalışma şekline ilişkin esaslar
Yönetim Kurulunca belirlenir.
Personel
ihtiyacı
MADDE 18
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca,
Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından görevlendirilecek personel
tarafından karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 19
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini ilgili mevzuata göre Müdüre devredebilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 20
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Senato kararları
uygulanır.
Yürürlük
MADDE 21
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bursa Uludağ Üniversitesi Rektörü yürütür.
|