Nükleer Düzenleme Kurumundan:
NÜKLEER ENERJİ VE İYONLAŞTIRICI RADYASYONA
İLİŞKİN DENETİMLER YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, nükleer
enerji ve iyonlaştırıcı radyasyon ile ilgili yetkilendirme gerektiren
faaliyetler için Nükleer Düzenleme Kurumu tarafından yapılan denetimler ile
denetçinin vasıfları, denetimin şekli ve kapsamı hakkında usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, nükleer enerji
ve iyonlaştırıcı radyasyon ile ilgili tesis, cihaz, madde ve faaliyetler
için yetkilendirilen kişiler ile bu kişilerin yüklenici, alt yüklenici,
tedarikçi ve alt tedarikçilerine yapılacak denetimleri kapsar.
(2) Nükleer güvence denetimleri bu Yönetmeliğin
kapsamı dışındadır.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 2/7/2018
tarihli ve 702 sayılı Nükleer Düzenleme Kurumunun Teşkilat ve Görevleri ile
Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 4
üncü maddesinin on üçüncü fıkrası ile 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve
Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 785 inci maddesinin ikinci ve üçüncü
fıkralarına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bulgu: İlgili mevzuat hükümlerine, yetki
koşullarına, Kurum kararlarına ve talimatlarına ve teknik gereklere ilişkin
yerinde inceleme, denetim veya değerlendirme faaliyetleri sürecinde tespit
edilen eksiklik, uyumsuzluk ve yetersizlikleri,
b) Denetim: Yetkilendirilen
kişiler ve bu kişilerin yüklenici, alt yüklenici, tedarikçi ve alt
tedarikçileri tarafından yetkilendirme kapsamında yürütülen faaliyetlerin
ilgili mevzuat hükümlerine, yetki koşullarına, Kurum kararlarına ve
talimatlarına ve teknik gereklere uygun bir şekilde yerine getirildiğinin,
güvenlik ve/veya emniyetin sağlandığının tespitine yönelik olarak yapılan
izleme, ölçüm, analiz, muayene, test, inceleme, kontrol ve benzeri
faaliyetleri,
c) Denetim görevlisi: Kurum denetçisi, denetçi
adayı veya diğer denetim personelini,
ç) Kurul: Nükleer Düzenleme Kurulunu,
d) Kurum: Nükleer Düzenleme Kurumunu,
e) Kurum denetçisi: Kurum personeli veya Kurumda
görevli personel arasından denetim faaliyetlerini Kurum adına yapmak üzere
Kurul tarafından yetkilendirilen kişiyi,
f) Programlı denetim: Yıllık denetim programında
yer alan ve yetkilendirilen kişinin güvenliğe, emniyete ve/veya
radyasyondan korunmaya ilişkin faaliyetlerinin incelenmesine olanak
sağlayan denetimleri,
g) Programsız denetim: Yıllık denetim programında
yer almayan, ilgili planlardaki değişiklikler ve gelişen yeni durumlar
nedeniyle ihtiyaç duyulan veya önceki denetimlerde elde edilen bulguların
takip edilmesi amacıyla gerçekleştirilen denetimleri ve tepkisel
denetimleri,
ğ) Tepkisel denetim: Meydana gelen olağan dışı bir
olay nedeniyle; olayın etkilerine ve varsa olay nedeniyle yürütülen
düzeltici ve/veya önleyici faaliyetlerin yeterliğine veya şikâyetlere,
ihbarlara ya da kişisel doz değerlerine ilişkin olarak Kurum tarafından
yapılan değerlendirme sonucu gerçekleştirilen denetimleri,
h) Tesis: Nükleer tesisler, radyasyon tesisleri ve
radyoaktif atık tesislerini,
ı) Uygunsuzluk: Kurum tarafından yapılacak
değerlendirme sonucuna göre hakkında idari yaptırım süreci başlatılabilecek
bulguları,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Hususlar, Denetimin Kapsamı, Denetimin Şekli
ve Denetlenenin Yükümlülükleri
Genel
hususlar
MADDE 5 –
(1) Kurum yetkilendirmeye konu
faaliyetlerin; ilgili mevzuat hükümlerine, yetki koşullarına, Kurum
kararlarına ve talimatlarına ve teknik gereklere uygunluğunu denetimlerle
kontrol eder.
(2) Denetimler, nükleer enerji ve iyonlaştırıcı
radyasyonla ilgili tesis, cihaz, madde, faaliyetler ile faaliyetin
yürütüldüğü yerlere ilişkin olarak düzenleyici kontrolden çıkarılmaya kadar
tüm aşamalarda gerçekleştirilir.
(3) Denetimler; gerçek veya tüzel kişilerin genel
denetimini içerebileceği gibi belirlenen konular özelinde de
gerçekleştirilebilir.
(4) Denetimler, yetkilendirilen kişinin yüklenici,
alt yüklenici, tedarikçi ve alt tedarikçilerinin ilgili faaliyetleri
yürüttükleri yerleşkelerinde de gerçekleştirilebilir.
(5) Denetimlerin sıklığı ve kapsamı, dereceli
yaklaşım ilkesi göz önünde bulundurularak Kurum tarafından belirlenir.
Tesis denetimleri her takvim yılında en az bir kez gerçekleştirilir.
(6) Kurum, gerek görmesi halinde, tesislerde veya
faaliyetlerin yürütüldüğü yerlerde yerleşik olarak denetim görevlisi
görevlendirir.
(7) Kurum, gerek görmesi halinde, yaptığı
denetimlerde ilgili kamu kurum ve kuruluşlarından destek alır.
(8) Kurum tarafından denetimlerin
gerçekleştirilmesi veya yetkilendirilen kişinin yükümlülüklerini yerine getirmek
üzere görevlendirme yapması ya da hizmet alması yetkilendirilen kişinin
sorumluluğunu azaltmaz veya ortadan kaldırmaz.
Denetimin
kapsamı
MADDE 6 – (1) Denetimler uygulanabilirliğine göre;
a) Yetkilendirme kapsamında yürütülen faaliyetler
ve bu faaliyetler ile ilgili belgeleri,
b) Yetkilendirme kapsamında Kurum tarafından talep
edilen plan, program, rapor ve talimatların yeterliğini ve güncelliğini,
c) Güvenlik ve emniyetin sağlanmasına ilişkin
alınan tedbirleri ve düzenlemeleri,
ç) Güvenlik kültürünü,
d) Emniyet kültürünü,
e) Yönetim sistemlerini,
f) Personelin yetkinliğini ve sayıca yeterliğini,
g) Güvenlik ve emniyet açısından önemli yapı,
sistem, bileşenler ve malzemeler ile gerek görülmesi halinde diğer yapı,
sistem, bileşen ve malzemelere ilişkin imalat, saha, inşa, işletmeye alma,
işletme ve işletmeden çıkarma da dâhil tüm süreçlerde yürütülen
faaliyetleri,
ğ) Yetkilendirme kapsamında; tedarikçilerin, alt
tedarikçilerin, yüklenicilerin ve alt yüklenicilerin yürüttüğü
faaliyetleri,
h) Güvenlik ve emniyete ilişkin olarak Kurum
tarafından gerekli görülen diğer hususları,
kapsar.
Denetimin şekli ve yöntemi
MADDE 7 – (1) Denetimler, Kurum tarafından programlı veya
programsız olarak sınıflandırılır.
(2) Denetimler resmi tatil günleri de dâhil olmak
üzere yılın herhangi bir günü ve günün herhangi bir saatinde haberli veya
habersiz olarak gerçekleştirilebilir.
(3) Haberli denetimler, ilgili belgelerin ve
personelin denetim sırasında hazır bulundurulmasını ve denetimin
planlandığı şekilde uygulanabilmesini sağlamak için önceden bildirilerek
gerçekleştirilir.
(4) Habersiz denetimler, tesislerin veya yürütülen
faaliyetlerin hâlihazırdaki durumunun denetimi için önceden
bildirilmeksizin gerçekleştirilir.
(5) Denetimlerin gerçekleştirilmesinde;
a) Gerekli kayıtların ve belgelerin incelenmesi ve
değerlendirilmesi,
b) Gözetim, izleme ve gerekli hususlarda inceleme,
araştırma ve soruşturma yapılması,
c) Gerektiğinde test, muayene ve ölçüm yapılması
veya yaptırılması, analiz ettirmek üzere numune alınması,
ç) Gerekli görülen kişilerle görüşme yapılması,
yöntemleri kullanılır.
Denetlenenin
yükümlülükleri
MADDE 8 –
(1) Yetkilendirilen kişiler;
a) Kurum denetimlerinin ve Kurum tarafından
yetkilendirilen nükleer denetim kuruluşları tarafından yapılacak
denetimlerin planlanması ve gerçekleştirilmesi için gerekli olan bilgi ve
belgeleri Kuruma ve ilgili nükleer denetim kuruluşlarına sunmakla,
b) Denetimler sırasında radyasyondan korunma ile iş
sağlığı ve güvenliği gerekleri kapsamında ihtiyaç duyulan çalışma ortamını,
malzeme ve koruyucu donanımı uygun bir şekilde sağlamakla,
c) Yüklenici ve tedarikçilerden sağlananlar da
dâhil olmak üzere güvenlikle ve emniyetle ilgili kayıtlar ile her türlü
bilgi ve belgeyi istenilen zamanda sağlamakla,
ç) Denetim konularına ilişkin yapı, sistem, bileşen
ve cihazlara erişimi sağlamakla,
d) Talep edilmesi durumunda Kurum denetçilerinin
denetim konularına ilişkin yazılım ve donanıma erişimini sağlamakla,
e) Denetim sırasında güvenliğe ve emniyete ilişkin
mevzuat uyarınca verilen talimatları eksiksiz olarak ve zamanında yerine
getirmekle,
f) Yüklenici, alt yüklenici, tedarikçi ve alt
tedarikçilerinin yürüttüğü faaliyetlerin programlı ya da programsız
denetimlerinin zamanında, eksiksiz ve planlandığı şekilde
gerçekleştirilebilmesi için gerekli koşulları sağlamakla,
g) Denetim kapsamı ile ilgili belgelerin Türkçe
veya İngilizce bir kopyasının ilgili denetim yerinde hazır bulundurulmasını
sağlamakla,
ğ) Denetim sırasında gerekli iletişimin
sağlanabilmesi için ihtiyaç duyulması halinde Türkçe veya İngilizce çeviri
yapabilen tercüman veya personeli sağlamakla,
h) Denetim görevlilerinin denetlenenin ilgili
yerleşkelerine girişi için gerekli düzenlemeleri yapmakla,
ı) Haberli denetimlerde ilgili personelin hazır
bulundurulmasını sağlamakla,
yükümlüdür.
(2) Kurum tarafından gerçekleştirilen denetimler,
yetkilendirilen kişi tarafından veya onun adına yürütülen kontrol, denetim
ve doğrulama faaliyetlerinin yerine geçmez.
(3) Denetlenen, denetimlerde
tespit edilen bulgularla ve/veya bu bulgulara dayanan uygunsuzluklarla
ilgili gerekli önlemleri almakla, bunların verilen süre içerisinde
giderilmesini sağlamakla, tekrarlanmasını veya bunlara bağlı başka
uygunsuzlukların ortaya çıkmasını önlemek için tedbir almakla, güvenliğin
ve emniyetin sağlandığının doğrulanması için gerekli teknik kontrol,
inceleme veya testleri yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. Söz konusu bulgular ve/veya bu bulgulara dayanan
uygunsuzluklarla ilgili olarak Kurum tarafından bir yaptırım uygulanmış
olup olmaması denetlenenin bu yükümlülüğünü azaltmaz veya ortadan
kaldırmaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kurum Denetçilerinin Vasıfları, Yetkilendirilmesi
ile Yetkileri ve Sorumlulukları
Kurum
denetçilerinin vasıfları ve yetkilendirilmesi
MADDE 9 – (1) Kurumun denetimle görevlendirilen hizmet
birimlerinde görev yapan personelden aşağıdaki vasıflara sahip olanlar
Kurum denetçisi olarak yetkilendirilir:
a) Mühendislik veya fen bilimlerinin ilgili
alanlarında en az dört yıllık eğitim veren fakülteler ile bunlara denkliği
yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olmak.
b) Görevin gerektirdiği mental
ve fiziksel yeterliğe sahip olmak.
c) Kurumun görev ve yetki alanına giren konularda
Kurum bünyesinde en az iki yıl çalışmış olmak.
ç) Görev yapacağı denetim alanına göre içeriği,
süresi ve başarı ölçütleri Kurum tarafından belirlenen eğitim programını ve
denetimlere katılımı da içeren en az bir yıllık denetçi adayı programını
başarıyla tamamlamış olmak.
d) İlgili mevzuat ile belirlenen mesleki etik
davranış ilkeleri çerçevesinde görevin yerine getirilmesinde sakınca
doğuracak herhangi bir disiplin cezası almamış olmak.
(2) Birinci fıkrada belirlenen vasıfları taşıyan
denetçi adayları, tamamladıkları eğitimin ve denetim katılım programının
kapsamına göre Kurul tarafından beş yıl süre ile Kurum denetçisi olarak
yetkilendirilir.
(3) Kurum denetçilerine, Kurum tarafından denetim
yetkisini gösteren ayrı bir kimlik kartı verilir.
(4) Birinci fıkrada belirlenen vasıflardan en az
birini kaybeden Kurum denetçilerinin yetkileri kendiliğinden sona erer.
(5) Denetimin konusuna ilişkin bilgi ve
tecrübesinden faydalanmak üzere Kurum tarafından görevlendirilen diğer
denetim personelinde, en az dört yıllık eğitim veren fakülteler ile bunlara
denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun ve görevin gerektirdiği mental ve fiziksel yeterliğe sahip olmak vasıfları
aranır.
Kurum
denetçilerinin yetkileri ve sorumlulukları
MADDE 10 – (1) Kurum
denetçileri; denetim amacıyla ilgili yerlere veya tesislere girme,
faaliyetleri yerinde denetleme, gerekli gördükleri kişilerle görüşme ve
gerekli gördükleri hususlarda inceleme, araştırma ve soruşturma yapma,
talimat verme, her türlü belge ve kayıtları isteme, inceleme veya
inceletme, alıkoyma, herhangi bir malzeme veya numuneyi alma, aldırma,
alıkoyma, usulüne uygun olarak bertaraf etme veya ettirme, herhangi bir
cihazı kullanarak ölçüm, analiz, muayene ve test yapma veya yaptırma,
görsel, işitsel veya yazılı kayıt tutma yetkilerine sahiptir.
(2) Denetimlerde Kurum
denetçilerine eşlik eden Kurum tarafından görevlendirilen diğer denetim
personeli; ilgili yerlere veya tesislere girme, yerinde denetime eşlik
etme, Kurum denetçisinin gerekli gördüğü kişilerle görüşme, her türlü belge
ve kayıtları inceleme, herhangi bir malzeme veya numuneyi alma, herhangi
bir cihazı kullanarak ölçüm, analiz, muayene ve test yapma, görsel, işitsel
veya yazılı kayıt tutma yetkilerine sahiptir.
(3) Denetim faaliyetleri Kurum adına yapılır. Kurum
denetçileri denetim görevlerini ilgili mevzuat çerçevesinde mesleki etik
davranış ilkelerine uygun olarak gerçekleştirirler.
(4) Denetimlerde temin edilen tüm bilgi ve belgeler
gizlilik derecesine riayet edilerek muhafaza edilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Denetim Süreci
Yıllık
denetim programının oluşturulması
MADDE 11
– (1) Yıllık denetim programı,
Kurum tarafından yıllık olarak gerçekleştirilecek programlı denetimleri
belirlemek amacıyla; önceki dönemde yapılan denetimlerin sonuçları,
denetlenen faaliyetin özellikleri ile denetlenenlerin ilgili plan, program
ve iş takvimleri dikkate alınarak hazırlanır.
(2) Yıllık denetim programı, Kurul tarafından
onaylanır ve gerektiğinde güncellenir.
Denetimlerin
gerçekleştirilmesi
MADDE 12 – (1) Denetimler, Kurum tarafından tesis veya
faaliyetin türüne göre belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde denetim
ekibi tarafından gerçekleştirilir.
(2) Denetimi gerçekleştirecek denetim ekibi,
yapılacak denetimin konularına ve kapsamına göre denetim görevlileri
arasından görevlendirilir. Denetim ekibi, en az biri Kurum denetçisi olmak
üzere en az iki kişiden oluşur.
(3) Her bir denetim için denetim ekibine başkanlık
yapmak üzere bir Kurum denetçisi, denetim ekibi sorumlusu olarak
görevlendirilir.
(4) Gerçekleştirilecek her bir denetim için denetim
planı oluşturulur. Haberli yapılması planlanan denetimler, denetimlerin
kapsamı ve tesis ve faaliyetlerin türü dikkate alınarak Kurum tarafından
belirlenen süre öncesinde denetlenene bildirilir.
Denetimin
raporlanması ve sonuçlarının bildirilmesi
MADDE 13 – (1) Yapılan denetim sonunda denetim ekibi
tarafından denetime ilişkin rapor düzenlenerek denetim sonuçları ve ilgili
bilgi ve belgeler kayıt altına alınır.
(2) Denetim sonrasında düzenlenen rapor ile
birlikte varsa tespit edilen bulgular denetlenene bildirilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Bulgu ve Uygunsuzluk Yönetimi ve Müdahale
Gerektiren Haller
Bulgu
yönetimi
MADDE 14 – (1) Denetlenen, kendisine bildirilen bulguların
giderilmesine ve tekrarının önlenmesine yönelik olarak düzeltici ve/veya
önleyici faaliyetleri gerçekleştirmekle yükümlüdür. Denetlenen, düzeltici
ve/veya önleyici faaliyetler ile birlikte bu faaliyetlerin uygulanmasına
ilişkin süreleri içeren planlamayı, Kurumun bildirimini takip eden en geç
on beş iş günü içerisinde Kuruma sunar. Kurum tarafından, düzeltici ve/veya
önleyici faaliyetlerin ve planlamanın uygunluğu değerlendirilir ve
değerlendirme sonucu denetlenene bildirilir.
(2) Radyasyon tesisleri, radyoaktif atık tesisleri
ve radyasyon uygulamalarının denetimlerinde tespit edilen bulguların
giderilmesi için dereceli yaklaşım esas alınarak en fazla üç ay süre
verilir. Denetlenen tarafından bu süre zarfında gerekçeli olarak ek süre
talep edilmesi ve talebin Kurum tarafından uygun bulunması durumunda, bu
süre bulgunun güvenlik veya emniyet açısından önemine göre
değerlendirilerek uzatılabilir.
(3) Tespit edilen bulgular nedeniyle güvenlik veya
emniyetin tehlikeye düştüğü veya düşebileceğinin saptandığı durumlarda,
durumun aciliyeti ve ciddiyeti dikkate alınarak
söz konusu bulguya ilişkin düzeltici ve/veya önleyici faaliyetin
tamamlanmasına kadar bulguya konu faaliyet durdurulabilir.
(4) Bulgular, Kurum tarafından belirlenen kriterlere göre sınıflandırılır. Bulgulara ilişkin
işlemler bu sınıflandırmaya göre yürütülür.
Uygunsuzluk
yönetimi
MADDE 15
– (1) Aşağıda belirtilen bulgular
hakkında uygunsuzluk süreci başlatılabilir:
a) İlgili mevzuat hükümlerine, yetki koşullarına,
Kurum kararlarına ve talimatlarına uyulmaması.
b) Müdahale gerektiren haller.
c) Denetim görevlilerinin görevlerini yapmasını
engellemek.
ç) Denetimde talep edilen belgelerin kısmen veya
tamamen sunulmaması.
d) Gerçeğe aykırı belge sunulması veya yanıltıcı
bilgi verilmesi.
e) Tekrar edilen bulgular ve giderilmeyen bulgular.
(2) Tespit edilen uygunsuzluğa ilişkin olarak Kurum
tarafından yapılacak değerlendirme sonucuna göre gerek görülmesi halinde
idari yaptırım süreci başlatılır.
Müdahale
gerektiren haller
MADDE 16
– (1) Denetimlerde güvenlik veya
emniyetin tehlikeye düştüğü veya düşebileceği ve müdahalenin gecikmesinde
sakınca bulunduğunun tespit edildiği hallerde durum Kurum denetçisi
tarafından Kuruma ve yetkilendirilen kişiye derhal bildirilir. Bu durumda,
Kurum Başkanı yetki verilen faaliyetin durdurulması veya sınırlaması da
dâhil olmak üzere gerekli tedbirleri aldırabilir.
(2) Kurum denetçisi, denetim sırasında gerekli
hallerde mülki idare amirlerinden kolluk kuvveti talebinde bulunabilir;
talepte bulunulması halinde mülki idare amirleri ve kolluk kuvvetleri Kurum
denetçilerine gereken desteği gecikmeksizin sağlar.
ALTINCI BÖLÜM
Hizmet Alımı
Hizmet
alımı
MADDE 17 – (1) Kurum, denetim yetkisi ve sorumlulukları ile
ilgili olarak, sonuçları itibarıyla Kurum açısından bağlayıcı olmayacak
şekilde inceleme, araştırma, tespit ve raporlama yapmak üzere ihtisas
sahibi kamu kurum ve kuruluşları, yetkilendirilmiş özel hukuk tüzel
kişileri ve gerçek kişilerden hizmet satın alabilir.
(2) Hizmet alınan kişi, kurum veya kuruluşlar;
hizmetleri süresince, alınan hizmet kapsamında denetlenen ile doğrudan veya
dolaylı olarak ticari bir faaliyete giremezler.
(3) Bu madde uyarınca alınan
hizmetler kapsamında Kurum tarafından görevlendirilen kişi veya kişiler inceleme,
araştırma, tespit ve raporlama yapmak üzere; ilgili yerlere veya tesislere
girme, yerinde denetime eşlik etme, Kurum denetçisinin gerekli gördüğü
kişilerle görüşme, her türlü belge ve kayıtları inceleme, herhangi bir
malzeme veya numuneyi alma, herhangi bir cihazı kullanarak ölçüm, analiz,
muayene ve test yapma, görsel, işitsel veya yazılı kayıt tutma yetkilerine
sahiptir.
(4) Hizmet alınan kişi, kurum veya kuruluşlar, bu hizmetleri
kapsamında Kurumdan veya denetlenenlerden temin ettikleri hiçbir bilgi ve
belgeyi sözlü veya yazılı olarak üçüncü kişilere açıklayamaz, bu bilgi ve
belgeleri başka amaçlarla kullanamaz, paylaşamaz ve çoğaltamazlar.
Hizmetleri kapsamında temin ettikleri tüm bilgi ve belgeleri gizlilik
derecesine riayet ederek muhafaza ederler.
(5) Hizmet alınan kişi, kurum veya kuruluşlar bu
madde uyarınca alınan hizmetler kapsamında elde ettikleri bilgi ve belgeler
ile tespitlerini Kuruma sunar. Kurum tarafından, alınan hizmetler
vasıtasıyla elde edilen bilgi ve belgelere dayanarak kararlar alınabilir,
gerekiyorsa bu bilgi ve belgelere dayanarak ayrıca Kurum denetimleri başlatılabilir.
Hizmet alınan kuruluşlar tarafından yapılan tespitler; Kurumun izniyle,
denetlenen tarafa bildirilerek, denetlenenden gerekli düzeltici ve/veya
önleyici faaliyetleri gerçekleştirmesi istenebilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yaptırım
MADDE 18 – (1) Yaptırımlar; yetkinin askıya alınmasını,
kısıtlanmasını, iptalini ve 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca
uygulanacak idari para cezalarını içerir.
(2) Yaptırımlara ilişkin hususlarda 18/2/2021 tarihli ve 31399 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Nükleer Düzenleme Kurumu İdari Yaptırımlar Yönetmeliğinde yer
alan hükümler uygulanır.
Diğer
hususlar
MADDE 19 – (1) Bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde;
denetlenen tarafından sunulacak bilgi ve belgelere ilişkin hususlar,
denetimin sıklığı, planlanması, bildirilmesi, uygulanması, raporlanması,
denetim sonuçlarının bildirilmesi, bulguların sınıflandırılması, bulgu ve
uygunsuzlukların yönetimi, Kurum denetçisinin vasıflandırılması, yetkilendirilmesi
ve yetkisinin sonlandırılmasına ilişkin hususlar ile diğer hususlar Kurum
tarafından ayrıca düzenlenir.
Atıflar
MADDE 20
– (1) Mevzuatta 22 nci madde ile yürürlükten kaldırılan yönetmeliklere
yapılan atıflar bu Yönetmeliğe yapılmış sayılır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 21
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile ilgili diğer
mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelikler
MADDE 22
– (1) 13/9/2007
tarihli ve 26642 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Nükleer Güvenlik Denetimleri
ve Yaptırımları Yönetmeliği ile 31/7/2010 tarihli ve 27658 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Radyasyon Güvenliği Denetimleri ve Yaptırımları
Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçici
hükümler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
yayımı tarihinde denetim faaliyetlerini yürütmek üzere Kurumda görev
yapmakta olan denetim personeli, bu Yönetmelik kapsamında Kurum
denetçilerinin yetkilendirilmesine kadar denetime ilişkin görevlerine devam
eder.
(2) 9 uncu madde kapsamında Kurum denetçilerinin
yetkilendirilmesine kadar geçecek olan sürede, Kurumda görevli personelin 9
uncu maddenin birinci fıkrasında aranan vasıflardan (ç) bendi dışındakileri
taşımaları kaydıyla bir defaya mahsus Kurum denetçisi olarak
yetkilendirilmeleri hususunda Kurul yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 23 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 24 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Nükleer Düzenleme
Kurumu Başkanı yürütür.
|